Olenko

jumala?

Minä olen jumala?

58

8234

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jaina

Jos uskot niin
      tai jos uskot immanenssiin Jumalenergiaan tms.jne.

Ei se tee elämästä kuitenkaan sen helpompaa.

• jumala

....

• vähän ontuvat.

Siis pisteiden sijaan saisimmeko hieman sanallista selitystä.

• Hetken

kunnes valkotakkiset noutajat saapuvat !!! Sen jälkeen olet numero rämisevän sairasauton takakontissa!

• suhteellisuusfakta

Sopivalla jumalan määritelmällä voit varmasti olla jumala. Sanoisin kuitenkin että aika monilla jumalan määritelmillä et varmaan ole jumala. Valitse siitä nyt sitten.

• Nimetön

Parahin rakas tuleva potilaani!
      Mielestäni täytät kaikki Jumalan tunnusmerkit, mutta ei se mitään, mun osastolla oli mies joka luuli olevansa Napoleon vielä kuukausi sitten.Onneksi hänet saatiin parannetuksi.Nykyaikana hän on Paperiliiton puheenjohtaja.Tervetuloa potilaaksi!

• jaina

Sinä nimimerkki Lääkäri, joidenkin uskonnollista kokemusta?

Huuteletko muuten samalla tavalla laestadiolaisille, helluntailaisille tai jehovalaisille, että uskonnollinen kokemuksensa on jotenkin sairasta? Miten itse koet jumaluuden itsessäsi?

• Nimetön
        jaina kirjoitti:

Sinä nimimerkki Lääkäri, joidenkin uskonnollista kokemusta?

Huuteletko muuten samalla tavalla laestadiolaisille, helluntailaisille tai jehovalaisille, että uskonnollinen kokemuksensa on jotenkin sairasta? Miten itse koet jumaluuden itsessäsi?

Kyllä, huudan samalla tavalla lestadiolaisille, jehovalaisille, helluntalaisille ja muille hihhuleille.
        Mun sisällä ei ole vielä kehittynyt mitään Jumalaa:-)

• merkit
        Nimetön kirjoitti:

Kyllä, huudan samalla tavalla lestadiolaisille, jehovalaisille, helluntalaisille ja muille hihhuleille.
        Mun sisällä ei ole vielä kehittynyt mitään Jumalaa:-)

eivät ole vielä hävinneet yhteiskunnastamme,ensten jumala polliisi takoo vittuillessa veronmaksajan junanalle jäänen näköseksi,sitte toimitetaan terveyskeskuksen vastaan otolle,missä joku helvetin huora tuikkaa M3 lähetteet ja eiku hullujen huoneeseen lääkäriksi itseään luulevan jumalan vittuiltavaksi,tämä hullu ku uskottelee auttavansa veronmaksaja riepua uuden elämän alkuun. Törkeä vapauden riisto ja lopunikäiset vitutukset niskaan, mutta missä on korvaukset,meinaan laki ja oikeus.Nimetkin löytyy.

• olemme jumalia:
      Ps. 82:6 Te olette jumalia, kaikki tyyni Korkeimman poikia.
      Joh. 10:34 viittaa samaan.
      5. Moos. 14:1 Te olette Herran, Jumalanne lapsia.

On muitakin kohtia, jotka osoittavat, että olemme jumalia eli taivaallisen Isämme lapsia. Jumala pienellä kirkoitettuja viittaa Jumalan sukuun. Lapset kuuluvat samaan sukuun kuin vanhempansa (tarvitsiko tätä edes todeta).

• Olen minä

Olet oikeilla jäljillä veli intiaani; henkien maallistunuthahmo; mies=adam = ihminen.
        Ihminen-Luojan ihme-jumala?
        Ihminen luotiin Jumalan kuvaksi?
        Onko kuva osa jumaluutta?
        On hienoa olla---minä Olen! Oletko sinä?

JvB.

• Olen minä kirjoitti:

Olet oikeilla jäljillä veli intiaani; henkien maallistunuthahmo; mies=adam = ihminen.
        Ihminen-Luojan ihme-jumala?
        Ihminen luotiin Jumalan kuvaksi?
        Onko kuva osa jumaluutta?
        On hienoa olla---minä Olen! Oletko sinä?

JvB.

olemme kaikki. Meissä on valtavat mahdollisuudet tulla sellaiseksi, miksi meidät on tarkoitettu tulemaan: "Olkaan täydellisiä niin kuin teidän taivaallinen Isänne on täydellinen."

Monet eivät huomaa omaa arvoaan. Meillä on lupa rakastaa itseämme eli pitää itseämme arvossa. Samaan meitä kehotetaan lähimmäisemme suhteen eli näkemään lähimmäisemme suunnaton arvo ja suhtautumaan häneen yhtä arvostavasti kuin itseemmekin tulisi suhtautua. Ellemme tunne omaa arvoamme (olemme jumlia) emme pysty rakastamaan lähimmäistämmekään.

• I Am Who I Am
        Tapani1 kirjoitti:

olemme kaikki. Meissä on valtavat mahdollisuudet tulla sellaiseksi, miksi meidät on tarkoitettu tulemaan: "Olkaan täydellisiä niin kuin teidän taivaallinen Isänne on täydellinen."

Monet eivät huomaa omaa arvoaan. Meillä on lupa rakastaa itseämme eli pitää itseämme arvossa. Samaan meitä kehotetaan lähimmäisemme suhteen eli näkemään lähimmäisemme suunnaton arvo ja suhtautumaan häneen yhtä arvostavasti kuin itseemmekin tulisi suhtautua. Ellemme tunne omaa arvoamme (olemme jumlia) emme pysty rakastamaan lähimmäistämmekään.

Ilo tavata kanssaihminen hänen perimmäisessä olemuksessaan "Minä Olen". Kaikki me Olemme, mutta kaikki eivät vielä sitä tiedä.

Sydämeltään jokainen tuntee jumalaisen alkuperänsä, mutta mieleltään vain harvat. Mieli tarvitsee muutosta. Vain väärä mielenlaatu erottaa meidät sisimmästä itsestämme.

Siksi tukekaa niitä, joiden mieli on vielä ahdas käsittämään sydämen salattua viisautta. Auttakaa niitä, jotka etsivät. Avatkaa niille, jotka kolkuttavat.

Täydellistä puhetta on tämä, kuulkaa sitä:

"Monet eivät huomaa omaa arvoaan. Meillä on lupa rakastaa itseämme eli pitää itseämme arvossa. Samaan meitä kehotetaan lähimmäisemme suhteen eli näkemään lähimmäisemme suunnaton arvo ja suhtautumaan häneen yhtä arvostavasti kuin itseemmekin tulisi suhtautua. Ellemme tunne omaa arvoamme (olemme jumlia) emme pysty rakastamaan lähimmäistämmekään."

Kuka on sitten lähimmäiseni, kysyi joku nasaretin mieheltä. Hän on jokainen ihminen, jonka olet tavannut ja tulet tapaamaan. Sisimpämme ei tee erotusta hyvien ja pahojen välille, vaan me kaikki olemme yhtä.

Yhdistäkää sydän ja mieli, ja te tulette tuntemaan sisimmän itsenne. "Minä Olen" on teissä ja te olette Minussa. Kun saavutatte tiedon, että "Minä Olen" kaikissa ihmisissä, olette päässeet perille lähimmäisen rakkaudessa.

• rene
        I Am Who I Am kirjoitti:

Ilo tavata kanssaihminen hänen perimmäisessä olemuksessaan "Minä Olen". Kaikki me Olemme, mutta kaikki eivät vielä sitä tiedä.

Sydämeltään jokainen tuntee jumalaisen alkuperänsä, mutta mieleltään vain harvat. Mieli tarvitsee muutosta. Vain väärä mielenlaatu erottaa meidät sisimmästä itsestämme.

Siksi tukekaa niitä, joiden mieli on vielä ahdas käsittämään sydämen salattua viisautta. Auttakaa niitä, jotka etsivät. Avatkaa niille, jotka kolkuttavat.

"Monet eivät huomaa omaa arvoaan. Meillä on lupa rakastaa itseämme eli pitää itseämme arvossa. Samaan meitä kehotetaan lähimmäisemme suhteen eli näkemään lähimmäisemme suunnaton arvo ja suhtautumaan häneen yhtä arvostavasti kuin itseemmekin tulisi suhtautua. Ellemme tunne omaa arvoamme (olemme jumlia) emme pysty rakastamaan lähimmäistämmekään."

Kuka on sitten lähimmäiseni, kysyi joku nasaretin mieheltä. Hän on jokainen ihminen, jonka olet tavannut ja tulet tapaamaan. Sisimpämme ei tee erotusta hyvien ja pahojen välille, vaan me kaikki olemme yhtä.

Yhdistäkää sydän ja mieli, ja te tulette tuntemaan sisimmän itsenne. "Minä Olen" on teissä ja te olette Minussa. Kun saavutatte tiedon, että "Minä Olen" kaikissa ihmisissä, olette päässeet perille lähimmäisen rakkaudessa.

Me emme ole suinkaan 'jumalia', vaan syntisiä ihmisiä, joista jumaluus, raamatullisessa mielessä on usein hyvin kaukana.
        Tuollainen filosofointi on turhaa, vähän kuin 'ollako vai eikö olla'-tyyppistä saivartelua, joka on etäällä arvokkaasta ja perustellusta elämänkatsomuksesta.

Esimerkki:"Sisimpämme ei tee erotusta hyvien ja pahojen välille, vaan me kaikki olemme yhtä.
        Yhdistäkää sydän ja mieli, ja te tulette tuntemaan sisimmän itsenne. "Minä Olen" on teissä ja te olette Minussa. Kun saavutatte tiedon, että "Minä Olen" kaikissa ihmisissä, olette päässeet perille lähimmäisen rakkaudessa."

Voisitko palata maan pinnalle todellisuuteen ja sanoa jotain ymmärrettävästi rakentavaa?

• Folio Mulder
        I Am Who I Am kirjoitti:

"Minä olen kaikissa" ei pidä paikkaansa tässä maailmassa, vaan suurin osa on syntinen ja kääntynyt jossain määrin itse sisimmästään tässä materiaalisten himojen maailmassa, joka estää henkisten sfäärien laadun. teoriassa kaikki voisi olla toisin.

Toisaalta on niin pahasti rappeutuneita, että riistetään viattomilta henki, raiskataan, ryöstellään ja tehdään kaikkea pahaa, joissa ei voi nähdä mitään jumalallisuutta. Tällaiset ovat rappeutuneet pirujen puoleen ja osa jopa tiedostaa miltä tällainen pahan teko toisesta tuntuu ja se on jo aikamoinen pahuuden merkki. Kyllä sivistyneen yhteiskunnan on turvattava terveet kansalaiset ja laitettava tällaiset taparikolliset pysyvästi eristyksiin, jos se haluaa kansalaisten tuen ja paremman harmonian.

Planeetallamme vieraili 200 000 v. sitten se paljon puhuttu Lucifer ja apurinsa Saatana, jotka vetivät puolilleen joukkoja. He olivat niitä, joidenka aikaansaannoksista planeettamme kärsii vieläkin kenties ja toisaalta tämä ihmismielen omakin taipumus vajavaisuudessaan ilkeyteen kertoo, ettemme ole vielä evolutionaarisestikaan kehittynyt ihminen avaruudessa. Ihmismieli on vielä liian herkkä pinnallisuuteen ja liian etäinen henkisyyteen. Filosofien ajatuksia luettuaan voi todeta, että jotkut ovat pässeet pitkälle tai sitten he ovat niitä lahjoittautujia, vanhempia sieluja joilla on ollut tehtäväkäynti täällä, kuten Jeesuksellakin, joka nyt on suvereeni Paikallisuniversumimme Luoja-Poika ja Mestari itse Jumalan asemaansa hyväksymä sen jälkeen kun pyyhkäisi suurimmat perkeleet odottamaan tuomiotaan vankiloihin, joista ei ole pakoreittiä, sillä niitä valvoo sen verran terävät ja jumalalliset universumin henkilöt.

• Olly
        Folio Mulder kirjoitti:

"Minä olen kaikissa" ei pidä paikkaansa tässä maailmassa, vaan suurin osa on syntinen ja kääntynyt jossain määrin itse sisimmästään tässä materiaalisten himojen maailmassa, joka estää henkisten sfäärien laadun. teoriassa kaikki voisi olla toisin.

Toisaalta on niin pahasti rappeutuneita, että riistetään viattomilta henki, raiskataan, ryöstellään ja tehdään kaikkea pahaa, joissa ei voi nähdä mitään jumalallisuutta. Tällaiset ovat rappeutuneet pirujen puoleen ja osa jopa tiedostaa miltä tällainen pahan teko toisesta tuntuu ja se on jo aikamoinen pahuuden merkki. Kyllä sivistyneen yhteiskunnan on turvattava terveet kansalaiset ja laitettava tällaiset taparikolliset pysyvästi eristyksiin, jos se haluaa kansalaisten tuen ja paremman harmonian.

Planeetallamme vieraili 200 000 v. sitten se paljon puhuttu Lucifer ja apurinsa Saatana, jotka vetivät puolilleen joukkoja. He olivat niitä, joidenka aikaansaannoksista planeettamme kärsii vieläkin kenties ja toisaalta tämä ihmismielen omakin taipumus vajavaisuudessaan ilkeyteen kertoo, ettemme ole vielä evolutionaarisestikaan kehittynyt ihminen avaruudessa. Ihmismieli on vielä liian herkkä pinnallisuuteen ja liian etäinen henkisyyteen. Filosofien ajatuksia luettuaan voi todeta, että jotkut ovat pässeet pitkälle tai sitten he ovat niitä lahjoittautujia, vanhempia sieluja joilla on ollut tehtäväkäynti täällä, kuten Jeesuksellakin, joka nyt on suvereeni Paikallisuniversumimme Luoja-Poika ja Mestari itse Jumalan asemaansa hyväksymä sen jälkeen kun pyyhkäisi suurimmat perkeleet odottamaan tuomiotaan vankiloihin, joista ei ole pakoreittiä, sillä niitä valvoo sen verran terävät ja jumalalliset universumin henkilöt.

Se punainen pilleri syödään vain sunnuntaina, niitä sinisiä popsitaan päivittäin.

• Yes, Yes
        Folio Mulder kirjoitti:

Näin, oli, näin on ja näin tulee olemaan.Aina!

• Only J
        Yes, Yes kirjoitti:

Näin, oli, näin on ja näin tulee olemaan.Aina!

Jesus -story is Bestseller, eller...?
        Joku "juutalainen" vetää enemmän kuin kymmenyksiä noilla rahoilla, joita uskonnot tuottavat?
        Korkoa koron pääle ja helvetti palaa kuumana häntä tai häntää odotellen?

jussi

• Olly kirjoitti:

Se punainen pilleri syödään vain sunnuntaina, niitä sinisiä popsitaan päivittäin.

.
        ...Eipäs mainosteta psyyken lääkkeitä eikä mielialapillereitä !

Olen työskennellyt Orion-Yhtymässä liki 25 vuotta sitten ja saanut siellä eräältä proffalta tietää, että kyseisten lääkkeiden teho perustuu yli 90%:sti potilaan pelkkään luuloon. Lopuista 10%:sta ei ilmeisesti ollut tutkimustietoa silloin... :)

Muistathan jättää ne turhat pillerisi ostamatta ja laittaa niistä säästyvät suuret setelisi alikehittyneiden pakanakansojen evankeliointiin !

Siunausta Yeshuassa !
        .

• Jumala

Myos mina olen jumala, ainakin kanssatoverieni mielissa olen pierujumala.

• jumala

kiroan kaikki

• kukkanen

..mielenne kaikki kristityt ja muut hihhulit. Jumaluus ja henget on mielenkiintoinen puheenaihe, olisi kivaa jos ei heti ensimmäisenä tupsautettaisi nenälle raamatun säkeitä. Jumaluudelle on muitakin vaihtoehtoja kuin se teidän taivaan isänne.

• Kaverii
        kukkanen kirjoitti:

..mielenne kaikki kristityt ja muut hihhulit. Jumaluus ja henget on mielenkiintoinen puheenaihe, olisi kivaa jos ei heti ensimmäisenä tupsautettaisi nenälle raamatun säkeitä. Jumaluudelle on muitakin vaihtoehtoja kuin se teidän taivaan isänne.

Olen Anneli Jäätteenmäki.

• siunausta

jep,kyllä sinä olet Jumala.Teitä on paljon maailmalla,pelkästään Lapinlahden sairaalan suljetulla osastolla asuu ainakin 23 Jumalaa.Turun Kupittaan mielisairaalassa asuu myös paljon Jumalia.Lukematon määrä Jumalia on myös niin sanotussa avojumalahoidossa,kulkevat yksinään höpötellen pitkin katuja ja ovat ilmeisesti koko ajan yhteydessä taivaaseen muihin jumaliin.Kyllä niitä Jumalia tuntuu riittävän,mutta yksikään ei kykene entraamaan täysin hullujenhuoneeksi muuttunutta maailmaa uhtään paremmaksi,hulluus sen kuin vain lisääntyy.Nyt näkyy jo Suomessakin olevan avohoitola Helsingissä Arkadian mäellä,he ovat niin sekaisin siellä että kuvittelevat olevansa KANSAN-edustajia!Siperian junaan koko sakki,pelkällä menoilipulla!

• Arkadian jumalat

Kirjoitit Arkadian mäen "jumalista",se mäki on tosiaan täynnä itseään auttavia "jumalia".Ei ole "kansan"edustajien ahneudella mitään rajaa eikä tolkkua,valitsivat "Kolmen Koplan"nostamaan omia palkkojaan,Pilatukset pesivät kätensä samalla altaalla.Nyt voivat ihmetellä ja siunuutella silmät ymmyrkäisinä,että voi hyvä Jumala,nousiko meidän palkkamme taas,voi voi sitä palkannostotoimikuntaa,mutta minkäs me heille teemme?On otettava vastaan se minkä he meille väkisin telläävät.Muistakaa hyvät kansalaiset,että tämä kansanedustajien palkannostokopla on KANSANEDUSTAJIEN ITSENSÄ VALITSEMA!Sopivat miehet,tuttu tuomari,juu!Näin se homma käy kun ahneus voittaa kaiken inhimillisyyden.Eivätkä nämä "valitut"palkannostajat mitään persaukista sakkia ole hekään!Milloin tämä Suomen kansa herää tajuamaan miten härskisti meitä kustaan silmään valisemiemme "kansan"edustajien taholta? Vastaan itse:ei milloinkaan,se päivä ei koskaan valkene että meitä silmään kusevan rosvokoplan kusisuihkun alkupiste selviäisi.Suomalaisia on helppo vetää nenästä ja kusta suoraan silmään,kun vaalit taas tulevat niin sen verran kusta pyyhitään silmästä wc-paperilla,että näkee taas kirjoittaa kirvelevin silmin äänestyslapukkeelle sen saman silmäänkusijan äänestysnumeron.Näin meillä ja kabineteissa on ilo ylimmillään koko ajan.Suomalaisten pitäisi heittää jo hurstihousut jaloistaan ja suokuokka seinään,siirtyä tälle aikakaudelle ja alkaa käyttää aivojaan.Mikäli sellaiset mainospesislakin alta sattuvat löytymään.Epäilen,ja se on surullista.Seinä ropisee niin kauan kuin kusta riittää.Suomalaiset ovat lauma silmäänkustuja paviaaneja ja "kansan"edustajat kyllä varsin tarkkaan sen tietävät.Moro!

• pientä alkukirjainta, kun puhutaan ihmisestä jumalana, niin se ei ole hulluutta, vaan Raamatusta löydettävää viisautta.

• jaspre
        Arkadian jumalat kirjoitti:

Kirjoitit Arkadian mäen "jumalista",se mäki on tosiaan täynnä itseään auttavia "jumalia".Ei ole "kansan"edustajien ahneudella mitään rajaa eikä tolkkua,valitsivat "Kolmen Koplan"nostamaan omia palkkojaan,Pilatukset pesivät kätensä samalla altaalla.Nyt voivat ihmetellä ja siunuutella silmät ymmyrkäisinä,että voi hyvä Jumala,nousiko meidän palkkamme taas,voi voi sitä palkannostotoimikuntaa,mutta minkäs me heille teemme?On otettava vastaan se minkä he meille väkisin telläävät.Muistakaa hyvät kansalaiset,että tämä kansanedustajien palkannostokopla on KANSANEDUSTAJIEN ITSENSÄ VALITSEMA!Sopivat miehet,tuttu tuomari,juu!Näin se homma käy kun ahneus voittaa kaiken inhimillisyyden.Eivätkä nämä "valitut"palkannostajat mitään persaukista sakkia ole hekään!Milloin tämä Suomen kansa herää tajuamaan miten härskisti meitä kustaan silmään valisemiemme "kansan"edustajien taholta? Vastaan itse:ei milloinkaan,se päivä ei koskaan valkene että meitä silmään kusevan rosvokoplan kusisuihkun alkupiste selviäisi.Suomalaisia on helppo vetää nenästä ja kusta suoraan silmään,kun vaalit taas tulevat niin sen verran kusta pyyhitään silmästä wc-paperilla,että näkee taas kirjoittaa kirvelevin silmin äänestyslapukkeelle sen saman silmäänkusijan äänestysnumeron.Näin meillä ja kabineteissa on ilo ylimmillään koko ajan.Suomalaisten pitäisi heittää jo hurstihousut jaloistaan ja suokuokka seinään,siirtyä tälle aikakaudelle ja alkaa käyttää aivojaan.Mikäli sellaiset mainospesislakin alta sattuvat löytymään.Epäilen,ja se on surullista.Seinä ropisee niin kauan kuin kusta riittää.Suomalaiset ovat lauma silmäänkustuja paviaaneja ja "kansan"edustajat kyllä varsin tarkkaan sen tietävät.Moro!

nykypäivänä eduskuntaan on vaan niin kallista päästä uutena ehdokkaana ja miksei myös vanhana. neljä vuotta on aika lyhyt aika maksaa siis vaalityöhön käytetyt varat takaisin. raadollista.

• Jawamies

sinä myös kuin me muutkin, me olemme Jumala, ainakin osia...

• God

et sinä hyvä lapseni ole jumala...sillä minä olen se.....

• Tulisi sanoa, jos Jumalan näkökulmasta katsotaan: Sinä rakas lapseni olet sukuani ja siis jumala, mutta minä olen Jumala.

• Olen

Minäpäs, senkin pöljä pässinpää, hähä.

• IHMINEN

voi voi te ihmiset etteko taju on olemassa sellaisia juttuja millä voi leikiä ja toisia millä ei. varsinkin te strutsin avoit miten voitte olla jumala kun jumala? kun juomala on luonut teitä? ootte vai ihmisiä jotka syö, juo, paskaa, ja loppuksi kuolette!

• jaina

Nimim. IHMINEN kirjoitti:
        "voi voi te ihmiset etteko taju on olemassa sellaisia juttuja millä voi leikiä ja toisia millä ei. varsinkin te strutsin avoit miten voitte olla jumala kun jumala? kun juomala on luonut teitä? ootte vai ihmisiä jotka syö, juo, paskaa, ja loppuksi kuolette"

Kyllä, olemme ihmisiä ja lopuksi kuolemme,
        mutta ei Jumalatar meitä luonut, vaan synnytti ihan kaiken ja on ihan kaikkialla. Niinpä kaikki olevainen on jumalallista,
        myös sinä ja minä. Kärjistetysti voi sitten sanoa, että olet Jumalatar tai Jumala.

BTW: mitää vikaa leikkimisessä on? Etkö tiennyt, että uskonnot ovat leikkiä?

• Nimetön
        jaina kirjoitti:

Nimim. IHMINEN kirjoitti:
        "voi voi te ihmiset etteko taju on olemassa sellaisia juttuja millä voi leikiä ja toisia millä ei. varsinkin te strutsin avoit miten voitte olla jumala kun jumala? kun juomala on luonut teitä? ootte vai ihmisiä jotka syö, juo, paskaa, ja loppuksi kuolette"

Kyllä, olemme ihmisiä ja lopuksi kuolemme,
        mutta ei Jumalatar meitä luonut, vaan synnytti ihan kaiken ja on ihan kaikkialla. Niinpä kaikki olevainen on jumalallista,
        myös sinä ja minä. Kärjistetysti voi sitten sanoa, että olet Jumalatar tai Jumala.

BTW: mitää vikaa leikkimisessä on? Etkö tiennyt, että uskonnot ovat leikkiä?

oot pelle! oikeesti mee leikimään hiekalaatikossa.
        jos oot niin lapsellinen.

• jaina
        Nimetön kirjoitti:

oot pelle! oikeesti mee leikimään hiekalaatikossa.
        jos oot niin lapsellinen.

Semmoisetkin äkkikseltään vakavanoloiset asiat, kuin sodat ja uskonnot kuuluvat leikin maailmaan:
        RAJATTU ALUE, millä leikki, rituaali tai seremonia suoritetaan, SOVITTU AIKA, rituaali alkaa ja päättyy (sodan julistus, rauhan sopimus tai vastaavasti jumalanpalvelus sunnuntaina klo 10-12), OLLAAN IKÄÄN-KUIN OLEVINAAN, näytellään ja kaikki tietävät, että minä en todellisuudessa ole tässä, vain ja ainoastaan roolini (sotilas, pappi) ja JÄLKEENPÄIN mennään kotiin olemaan "oikeasti".

Ei tämä omaa ajatteluani ole: Johan Huizinga estittää kirjassaan Homo ludens tämän jaottelun ja kirja on jo ikivanha.

Asiasta viidenteen: olet Serena muuten surkeaakin surkeampi keskustelija. Asiaa auttaisi, jos edes yrittäisit argumentoida asioin, etkä vain huutelisi kuten vihainen murrosikäinen.

• jaina
        jaina kirjoitti:

Semmoisetkin äkkikseltään vakavanoloiset asiat, kuin sodat ja uskonnot kuuluvat leikin maailmaan:
        RAJATTU ALUE, millä leikki, rituaali tai seremonia suoritetaan, SOVITTU AIKA, rituaali alkaa ja päättyy (sodan julistus, rauhan sopimus tai vastaavasti jumalanpalvelus sunnuntaina klo 10-12), OLLAAN IKÄÄN-KUIN OLEVINAAN, näytellään ja kaikki tietävät, että minä en todellisuudessa ole tässä, vain ja ainoastaan roolini (sotilas, pappi) ja JÄLKEENPÄIN mennään kotiin olemaan "oikeasti".

Ei tämä omaa ajatteluani ole: Johan Huizinga estittää kirjassaan Homo ludens tämän jaottelun ja kirja on jo ikivanha.

Asiasta viidenteen: olet Serena muuten surkeaakin surkeampi keskustelija. Asiaa auttaisi, jos edes yrittäisit argumentoida asioin, etkä vain huutelisi kuten vihainen murrosikäinen.

Se et ollutkaan sinä,
        vaan nimimerkki Nimetön.
        Pahoittelen hutilointiani.

• serena

hankkuidu hoitoon! kuka vittu sä oikee luulet olevas ku väität tollasta!

• uskon johonkin suurempaan

Niin,vanha sanonta on,joka itsensä ylentää se alennetaan,mutta tuskin olit niin kirjaimellinen väitteessäs vaan halusit herättää keskustelua vai mitä?Minä uskon siihen että suurempi meitä on olemassa,sille on annettu nimeksi jumala,ei raamattua kirjoittaessa voitu ymmärtää yliluonnollisia asioita sun muuta yliviisautta jonka voimalla pystytään tekemään ihmeitä,näin kävi jeesuksen suhteen,lahja annetaan niille jotka on valmiita ottamaan ja valittu siellä jossain,niin aikanaan opetuslapset kuin tänäpäivänä parantajat ja näkijät.Minä siis uskon että johdattaja on olkoon nimeltään jumala eikä tämä ole jumalan pilkkaa.

• jaina

Jotenkin nämä arkkityyppiset jumalhahmot ovat semmoisia typistyksiä, psyykenlääkkeitä, ikäänkuin. Minä en usko mihinkään yliluonnolliseen, vaan laajempaan, kaiken läpäisevään jumaluuteen, joka itseasiassa toimii jotenkin kvanttitasolla, energiana.

• mikrosiru on liian suuri
        jaina kirjoitti:

Jotenkin nämä arkkityyppiset jumalhahmot ovat semmoisia typistyksiä, psyykenlääkkeitä, ikäänkuin. Minä en usko mihinkään yliluonnolliseen, vaan laajempaan, kaiken läpäisevään jumaluuteen, joka itseasiassa toimii jotenkin kvanttitasolla, energiana.

Myös minä uskon läpitunkevaan kaiken täyttävään jumaluuteen, mutta kuinka hän voisi täyttää kaikki, ellei ytimestä käsin. Siksi uskon, jumaluuden asuvan kaikkien alkeishiukkasten ytimessä, ja sitä kautta kaikessa. Hän ei siis ole mitään ulkopuolellamme olevaa energiaa vaan sisäpuolella. Ainetta hallitaan aineen sisältä ei sen ulkoa.

• helppoa........

ylentyä jumalaksi. kirjoittaa konsoliin muutaman pätkän koodia niin on kuolematon, kaikki aseet ja patit ei lopu :)

• dog ate ta god

Juuri tulleen tiedon mukaan MINUT on valittu siihen tehtävään.

• Opetuslapsi?

dog ate ta god: ONNEKSI OLKOON! XD

• Hän

Et nyt sentään ole Jumala. Mutta olet kuitenkin oman ulosteesi luoja, kakan herra. Sekin on sentään jotakin. Mutta älä koskaan ala luulemaan, että omistat maantiet, sillä se tyyppi joka ne omistaa, olen minä.

• Tiinuska

Miten muka ihminen voi olla jumala?! Tuo oli kyllä aika...! Sinä et ole Jumala, vaan Jumalan lapsi!>:( Jumalasta pilaileminen ottaa aivoon!!!!

• Tii-pii

Pienellä kirjoitettuna; jumala on erisnimi tai arvonimi, kuten kissa tai koira tai ihminen; se on myös arvonimi, kuten presidentti, johtaja, herra,....
        jumalia on maailma täynnä, kuten tiinuska kenties aavistaa tai tietää ?
        On puusta , raudasta, kasveista, maaleista,eläimiä, ihmisiä, joita palvotaan jumalina....joskus hyvin harvoin , jopa poliitikkoja?
        ---siis ihmisiäkin on kutsuttu ja kutsutaan jumaliksi,...tosin usein etuliitteellä epä...jumala?
        Rokkistarat, igonit, idolit, eri urheilulajeissa tai kulttuureissa...?

Sensijaan esim. hebreankielinen JHWH-JHVW-Jahveh -Jehovah-sensijaan tarkoittaa verbinä "saattaa tulemaan" Luo-Luoja----silloin puhutaan maailmankaikkeuden synnyttäjästä -suunnittelijasta - ja Luojasta!?

Tiina nuuskii ja nuuskaa taas...ja on niin onnellinen, menee kohta naimisiin? :)

kesäjussi

• I Am Who I Am
        Tii-pii kirjoitti:

Pienellä kirjoitettuna; jumala on erisnimi tai arvonimi, kuten kissa tai koira tai ihminen; se on myös arvonimi, kuten presidentti, johtaja, herra,....
        jumalia on maailma täynnä, kuten tiinuska kenties aavistaa tai tietää ?
        On puusta , raudasta, kasveista, maaleista,eläimiä, ihmisiä, joita palvotaan jumalina....joskus hyvin harvoin , jopa poliitikkoja?
        ---siis ihmisiäkin on kutsuttu ja kutsutaan jumaliksi,...tosin usein etuliitteellä epä...jumala?
        Rokkistarat, igonit, idolit, eri urheilulajeissa tai kulttuureissa...?

Sensijaan esim. hebreankielinen JHWH-JHVW-Jahveh -Jehovah-sensijaan tarkoittaa verbinä "saattaa tulemaan" Luo-Luoja----silloin puhutaan maailmankaikkeuden synnyttäjästä -suunnittelijasta - ja Luojasta!?

Tiina nuuskii ja nuuskaa taas...ja on niin onnellinen, menee kohta naimisiin? :)

kesäjussi

Pieni tarkennus edelliseen. Heprealaisten Jumala ilmoittaa nimekseen "Minä Olen" eli EhJe. Heprealaiset raamatun kirjoittajat puolestaan käyttävät Jumalasta nimeä JaHWe (Hän On), etteivät lausuisi turhaan Herran (EhJe) nimeä.

• Tiiimoo

Hiljaa!

• luot asioita

Jumala sanan voi tulkita monella tavalla.

• ..Jumalatar..

Äiti Maa!

Minun povestani te kaikki olette syntyneet ja Minun helmoihini on kaikki lopulta palaava.

• minäkin!
        ..Jumalatar.. kirjoitti:

Äiti Maa!

Minun povestani te kaikki olette syntyneet ja Minun helmoihini on kaikki lopulta palaava.

Se on sitä materian tematiikkaa: sillä ilman sitä, ei ole mitään ja siihen sisältyy sekä energia, että aika.

• Minä nostan

Ainakin sinä olet lähinnä sitä.

• vitsi

Vaika saavutat Jumaluuden olet muutannut toiseksi lajiiksi esiim :kanavointi,ESP,NDE,PK,Prekognitio jne...
      Jos tälläiset lahjaat, sitten onnitelen olet humanoidi.Eikä Jumala.Tietellinen vitsi älä otaa tosiisan.

• I Am Who I Am

Jos te tuntisitte Minut, te tuntisitte Jumalan. Minä ja Jumala on yhtä. Siksi tie jumaluuteen kulkee minuuden kautta, so. itsensä löytämisen kautta.

Löytäkää todellinen minänne, ja löydätte Jumalan. Minä Olen kaikissa sama. "Minä" on olemuksemme ydin.

Siksi kysymys, olenko Jumala, saa vastauksen: jos tuntisit itsesi, so. sisimpäsi, sinä olisit Jumala (Minä Olen).

Huomautus: Vanhassa testamentissa Jumalan nimi on Minä Olen. Myös Jeesus antaa itselleen ja Jumalalle tämän nimen.

• arjuuna

Olet oikeassa, mutta se ei ole jumala, vaan elämä josta kaikki on saanut alkunsa, ja jonka osa myös ihminen on, jos sanomme sitä jumalksi, niin olemme hukassa, sillä jumala mielletään persoonalliseksi, ja on silloin sama kuin ihminen, kun taas elämä ei ole uskon asia

• The Mustinmestaaja

Jos olet Jumala voit ajatella mitä et vielä kerinnytajattelemaan ja toisaalta ajattalet sitä mitä ei pitäisi ajatella vaikka sinun piti sitä juuri nyt ajatella TOISAALTA se on myös inhimillistä ..... mutta yritäppä ajatella tätä yhtäaikaa samalla sekunnilla .... silloin olet JUMALA

• Riippuu juomista

Oletko Jumala,riippuu siitä,kuinka kauan olet ryypännyt putkeen,Tuollaisella kolmen-neljän viikon ryyppäämisellä muuttuu jo Jumalaksi,niin on boltsi sekaisin!

• arjuuna

On väärin sanoa kaiken perutaa elämän lähdettä jumalaksi, koska silloin se ymmärretään väärin, koska silloin sille asetetaan ominaisuuksia jota sillä ei ole.
        Se ei ajattele, koska se on ajaton, ja ajatus on aikaa ja ainetta, mutta kun ajatus päättyy, ihmisen psykologisella alueella, niin ajatuksemme alkaa kumpuamaan tuosta ajattomasta siten, että meidän on itse muutettava se ajatukseksi mitä näemme, ja siinä se vaikeus onkin, sillä sanalla ei totuutta voi ilmaista, sillä voidaan vain viitata tuohon totuuteen, ja kuulijan mielentausta estää noiden sanojen takana olevan totuuden ymmärtämisen.
        Näin on käynyt myös kristiuskon perustajille, he ovat takertuneet pelkkään sanaan, eivätkä ole ymmärtäneet, sanan takana olevaa oikeaa totuutta, niin se on tehnyt siitä oman tulkintansa, ja historia osoittaa, että pieleen meni

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olen miettinyt kauan

miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h
      Ikävä
      37
      3097
    2. Mitä ensi viikolla tapahtuu?

Mitä toivot, että ensi viikolla tapahtuu?
      Ikävä
      52
      2614
    3. Archie ja Iida ero.

Suuri kohujen saattelema rakkaustarina on ohi?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      140
      2565
    4. Olen levoton takiasi

Enkä saa itseäni rauhoittumaan
      Ikävä
      158
      2114
    5. Ostiko maailma sinut minulta?

Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue
      Ikävä
      20
      1868
    6. Oletko varattu minulle?

Mieheltä kysyn.
      Ikävä
      73
      1655
    7. On niin paha olla

Tarviin jotain jolla turruttaa... Kuka voi auttaa.
      Ikävä
      40
      1469
    8. Vanhempi mies

Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa
      Ikävä
      22
      1270
    9. Älä stressaa. Rakastan sua

Eikä tämä tunne mene pois, se on varmaan jo huomattu kumpikin ❤️
      Ikävä
      51
      1057
    10. Minna Kuukka joutui jekuttamaan ovelasti TTK:n takia - Tästä oli kyse - Tunnustaa: "No joo, joo..."

Symppis Minna Kuukka! Minna on kyllä erinomainen valinta Tanssii Tähtien Kanssa -oppilaaksi - vai mitä mieltä olet? To
      Tanssii tähtien kanssa
      24
      1032
    Aihe