Alex varoittaa sotaisasta retoriikasta

Anonyymi-ap

TASAVALLAN PRESIDENTTI Alexander Stubb kehottaa Financial Timesin haastattelussa liittolaisia ​​pidättymään sotaisasta retoriikasta liittyen siihen, että Venäjä olisi hyökkäämässä Nato-maahan lähivuosina.

– Olen hieman huolissani tästä melko sotaisasta puheesta siitä, että Venäjä aikoo testata artiklaa 5 ja että Eurooppa on seuraavaksi jonossa. Mielestäni meidän pitäisi valmistautua siihen, mutta mielestäni se on erittäin epätodennäköistä, Stubb sanoo haastattelussa.

Venäjän mahdollisesta hyökkäyksestä Nato-maahan lähivuosina ovat varoittaneet monet Euroopan johtajat muun muassa Puolasta, Saksasta, Ruotsista Britanniasta ja Virosta. Varoitukset ovat perustuneet siihen, että Venäjä siirtyy parhaillaan sodanajan talouteen.

Presidentin mukaan Euroopan pitää tulla enemmän ”suomalaiseksi”, eli varautua pahimpaan välttääkseen pahimman.

Stubbin mukaan Kiovan tukeminen tulevina kuukausina on ensiarvoisen tärkeää yhdestä syystä.

– Venäjän presidentti Vladimir Putin on ollut erittäin luottavainen ja hän on tähdännyt ”mahdollisuuksien ikkunaan” murtaa Ukrainan etulinjan puolustus tämän hetken ja syyskuun välisenä aikana.

Stubbin mukaan Natossa ja Euroopan unionissa varautuminen ei koske vain etulinjan valtioita, vaan kaikkia valtioita.

– Hyvä uutinen on se, että olemme varautuneet kaikkeen, kävi miten kävi.

Presidentin mukaan Euroopan maiden tulisi harkita Suomen kaltaista asevelvollisuutta.

8

134

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Milloin hänelle kerrotaan mitä hänen tehtäviinsä kuuluu? Vetoaminen USA:n senaattiin ja edustajainhuoneeseen ovat asiattomia.

      • Anonyymi
        UUSI

        😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋

        🍑 ­N­­­y­­­m­f­­­o­­­m­a­a­­n­­­i -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      Niinistö oli hyvä presidentti.Maltillinen ja säästäväinen.Voi kuinka toivon, että hän olisi yhä presidentti.

      • Anonyymi

        Toivoahan aina voi.

        Itse olen realistina todennut, että meillä on monella tapaa aivan erityisen osaava presidentti, joka on alkanut työnsä vauhdilla, tyylillä - ja teholla.
        Jatkukoon niin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toivoahan aina voi.

        Itse olen realistina todennut, että meillä on monella tapaa aivan erityisen osaava presidentti, joka on alkanut työnsä vauhdilla, tyylillä - ja teholla.
        Jatkukoon niin!

        Onko jo monta kilometriä hiihtänyt turvamiesten kanssa?


    • Anonyymi

      Alex on rauhanmies ja hyvä niin.

      • Anonyymi

        Sepä taitaa joitakin ärsyttää?


    • Anonyymi

      Mielestäni Stubb on itse varsinainen "sotahaukka", kun ei muusta puhukkaan juuri kuin NATO:sta ja varustautumisesta sotaan. Kuvittelee ilmeisesti olevansa jonkin suuren valtion ja sotilasmahdin päämies, kun päästelee suustansa moisia lausuntoja. Hänellä on hyvin kapea-alainen näkemys asioista ja suppea maailmankatsomus. Poikkeaa radikaalisti Suomen aikaisemmasta linjasta ja maltillisesta ulkopolitiikasta.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4449
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2219
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1744
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1478
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      25
      1411
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1288
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1217
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1126
    9. 22
      1076
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1004
    Aihe