Jeesus oli uskoltaan Juutalainen - ei kristitty!

Anonyymi-ap

Jeesus oli Juutalainen uskoltaan ja epäili löytääkö sitä uskoa kun tulee takaisin maan päälle.

Luuk. 18:8

Minä sanon teille: hän toimittaa heille oikeuden pian. Kuitenkin, kun Ihmisen Poika tulee, löytäneekö hän uskoa maan päältä?"

Jeesus oli tapauskovainen. Kävi kotikirkossa kerran viikossa ja luki Tooraa, eli Vanhan Testamentin kirjoituksia.

Luuk. 4:16

Ja hän saapui Nasaretiin, jossa hänet oli kasvatettu, ja meni tapansa mukaan sapatinpäivänä synagoogaan ja nousi lukemaan.

Ilm. 14:12

Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon.

115

457

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jeesus varoitti hänen kuolemansa jälkeen ilmestyvistä Juutalaisten eli Valittujen käännyttäjistä muuhun uskoon.

      Matt.24:24 "Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin."

    • Anonyymi

      Mitähän nämä suuret tunnusteot mahtavat olla?
      Avaruusrakettien lähettäminen taivaalle, maksan ja keuhkojen yhtäaikainen siirto vainajalta elävälle tms.?

      • Anonyymi

        Ne kaikki eksytykset liittyvät Jeesus-nimeen.

        Matt.7
        21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät


    • Anonyymi

      Monien vaiheiden jälkeen kerran koko Israel pelastuu. Israel on Jumalan silmäteräkansa.

      "Sen tapahduttua koko Israel on pelastuva, niin kuin on kirjoitettu: -- Siionista on tuleva Pelastaja, hän poistaa jumalattomuuden Jaakobin jälkeläisistä. "

      • Anonyymi

        "Monien vaiheiden jälkeen kerran koko Israel pelastuu. Israel on Jumalan silmäteräkansa."

        Israelilaisia eli Jaakobin 12 pojan jälkeläisistä löytyy vain Juudan jälkeläisiä eli juutalaisia.
        Ei ole olemassa mitään Israelia eikä israelilaisia enää.

        Uuden liiton aikana Jeesuksella on lampaita muista lammastarhoista eli Jeesuksen seurakunta koostuu uskovista kaikista kansoista. Myös niistä juutalaisista, jotka ottavat Jeesuksen vastaan Vapahtajanaan.


    • Anonyymi

      Jeesus oli juutalainen, joka tuomittiin sapattirikkomuksista. Ei siis mennyt se synagoogassa asiointi aivan putkeen eikä vika voinut olla fariseusten laintulkinnassa, koska. muutoin he olisivat tappaneet kaikki muutkin maamiehensä sapattirikkomuksista.

      • Anonyymi

        Sulla on nuo sapattiasiat sotkenut pään. Koita rauhoittua.


      • Anonyymi

        "Jeesus oli juutalainen, joka tuomittiin sapattirikkomuksista."

        Ei tuomittu.
        Kannattaa lukea Raamattu uudelleen.


    • Anonyymi

      Jeesus oli Jutalaisuuden Rabbi, eikä sapatin säännöt tietenkään koskeneet heitä.

      • Anonyymi

        Matt. 12:8

        Ihmisen Poika on sapatin herra."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Matt. 12:8

        Ihmisen Poika on sapatin herra."

        Joh. 6:25

        Ja kun he löysivät hänet järven toiselta puolelta, sanoivat he hänelle: "Rabbi, milloin tulit tänne?"

        Matt. 12:5

        Tai ettekö ole lukeneet laista, että papit sapattina pyhäkössä rikkovat sapatin ja ovat kuitenkin syyttömät?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joh. 6:25

        Ja kun he löysivät hänet järven toiselta puolelta, sanoivat he hänelle: "Rabbi, milloin tulit tänne?"

        Matt. 12:5

        Tai ettekö ole lukeneet laista, että papit sapattina pyhäkössä rikkovat sapatin ja ovat kuitenkin syyttömät?

        "Tai ettekö ole laista lukeneet, että papit tekevät temppelissä sapattinakin työtä mutta ovat silti syyttömiä?


    • Anonyymi

      Fariseukset olivat tehneet noin 40 kpl omia lisäyksiä pelkkiin sapatinlakeihin,
      joilla he ahdistivat toisia.
      Jeesus Jumalan Poikana tiesi lakien oikean merkityksen, siksi hän väitteli heidän kanssaan sapatinsäännöistä.

    • Anonyymi

      Mites nyt suut laitetaan?

    • Anonyymi

      Apostolit olivat Juutalaisia/veljiä ja he kokoontuivat Juutalaisten temppelissä.
      Ei siellä koko ajan tapeltu ja riidelty. Fariseukset ja Saddukeukset olivat pieni harhaoppinen ääniryhmä Juutalaisista.

      Joh. 18:20

      Jeesus vastasi hänelle: "Minä olen julkisesti puhunut maailmalle; minä olen aina opettanut synagoogissa ja pyhäkössä, joihin kaikki juutalaiset kokoontuvat, enkä ole salassa puhunut mitään.

    • Anonyymi

      Jeesus opetti, että lait ja asetukset ovat voimassa ja niitä pitää noudattaa aina tuhatvuotisen valtakunnan loppuun asti ja sen jälkeen kaikki tuomitaan tekojensa mukaan.

      Matt. 5:18

      Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.

      Matt. 5:17

      "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan."

      Jeesuken veli ja Jerusalalemin seurakunnan johtaja sanoo, että ei se pelkkä Jeesukseen uskominen korvaa Jumalan käskyjen ja lakien noudattamista.

      Jaak. 2:20

      Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?

      • Anonyymi

        Ei Vanhaa Testamenttia pidä polttaa. Se on Jumalan sanaa.

        Jer. 17:10

        Minä, Herra, tutkin sydämen, koettelen munaskuut, ja annan jokaiselle hänen vaelluksensa mukaan, hänen töittensä hedelmän mukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei Vanhaa Testamenttia pidä polttaa. Se on Jumalan sanaa.

        Jer. 17:10

        Minä, Herra, tutkin sydämen, koettelen munaskuut, ja annan jokaiselle hänen vaelluksensa mukaan, hänen töittensä hedelmän mukaan.

        Jumala on sama, eilen, tänään ja iankaikkisesti. Jumala ei muutu. Jumala ei ole ihminen.


        Älkää eksykö, Jumala ei salli itseänsä pilkata; sillä mitä ihminen kylvää, sitä hän myös niittää.


    • Anonyymi

      Juuri Vanhan Testamentin mukaan fariseukset päättivät tappaa Jeesuksen sapattirikkomuksista. Ja miten fariseukset, nuo todelliset Tooran ja lain tuntijat saattoivat olla väärässä. Jos he olivat väärässä, oli koko juutalaisten usko väärä eikä siinä ollut yhtään mitään oikeaa mitä he tekivät ja mitä he opettivat.

      Ei apostoleille ollut uusi liitto aivan heti selvillä vaikka he kyllä olivat saaneet helluntaina Pyhän Hengen, puhuneet kielillä. Kun Jeesus lähtiessään käski saarnata evankeliumin kaikelle kansalle, niin meni kuusi vuotta siitä ennen kuin Pietari sai näyn saataisista eläimistä jossa hänelle sanottiin että älä sano saastaiseksi sitä minkä Jumala on puhdistanut. Vasta sitten ymmärrettiin että uuden liiton hengellinen usko, Pyhä Henki ja sen johdatus kuului pakanoille. Joten oli ymmärettävää ettei uusi liitto aivan täydellisesti lähtenyt käyntiin kun vasta kuuden vuoden jälkeen tuli sellainen ymmärrys.

      Vasta Paavali laittoi kunnolla käyntiin uuden liiton Hengessä ja totuudessa eikä enää ollut rasistinen siten että usko oli vain juutalaisille ja juutalaisia tapoja.

      Harhaoppisille tosin Paavali on valehtelija kun he eivät voi hyväksyä Herran sanaa.

      • Anonyymi

        Paavalin puheet eivät ole mitään Herran sanaa.

        Paavali oli joukkoon soluttautunut valheveikko, joka eksytti mahdollisimman monta.

        Room. 3:7

        Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?


      • Anonyymi

        "Juuri Vanhan Testamentin mukaan fariseukset päättivät tappaa Jeesuksen sapattirikkomuksista. "

        Ei Jeesusta tuomittu mistään sapattirikkomuksista.
        Syy on yksinkertainen; Jeesus ei rikkonut sapattilakia.

        Jeesus oikoi fariseusten omia tulkintoja sapattilaista.


    • Anonyymi

      Jeesus varoitti hänen kuolemansa jälkeen ilmestyvistä Paavalin kaltaisista valheveikoista, jotka yrittävät eksyttää keinoja kaihtamatta Juutalaiset eli valitut.

      Matt. 24:24

      Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.

    • Anonyymi

      Paavali ei ole Jeesuksen eli Karitsan apostoli.

      Ilm. 21:14

      Ja kaupungin muurilla oli kaksitoista perustusta, ja niissä Karitsan kahdentoista apostolin kaksitoista nimeä.

      Paavalin perään ei pidä lähteä.

      • Sinä olet valehtelija


    • Anonyymi

      Paavali oli paha mies, murhamies ja valehtelija, jonka perässä ei kannata mennä.

      Paavalin sisällä oli demoni, joka ei lähtenyt pois rukouksista huolimatta.

      2. Kor. 12:8

      Sentähden olen minä kolmasti Herraa rukoillut, että hän läksis minusta.


      Pitää luottaa Jeesuksen omiin sanoihin ja tehdä niiden mukaan.

      Raamatusta kannattaa poimia Jeesuksen opetukset ja sana ja tehdä niiden mukaan.

      Matt. 7:26

      Jeesus: Ja jokainen, joka kuulee nämä MINUN SANANI eikä tee niiden mukaan, on verrattava tyhmään mieheen, joka huoneensa hiekalle rakensi.

    • Anonyymi

      Juutalaiset ovat Jumalan valittu kansa.

      Sak. 2:12 " Sillä joka teihin koskee, se koskee hänen silmäteräänsä. "


      Matt. 18:6

      Mutta joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat minuun, sen olisi parempi, että myllynkivi ripustettaisiin hänen kaulaansa ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen.

    • Anonyymi

      Paljon on Jumala laittanut Raamattuun Paavalin valheita. UT on siten pääosin valheita täynnä.

      Turhaan eivät ateistit sano että Raamattu on ristiriitainen kirja kun jo uskovat-tai sellaisina olevat-ovat sitä mieltä että UT on suurimmaksi osaksi valheltta.

      • Anonyymi

        On arvioitu, että Paavalin puheista 80% on totuutta, mutta sinne sekaan on laitettu
        20% valhetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On arvioitu, että Paavalin puheista 80% on totuutta, mutta sinne sekaan on laitettu
        20% valhetta.

        Juudas oli apostoli, jolla oli erikoistehtävä.

        Paavali oli apostoli, jolla oli erikoistehtävä. Väkevän eksytyksen siementen kylväminen sinne kirjoituksiin mukaan.

        Paavali puhui itsestään kiertoilmaisuja käyttäen. Tunnen muuan miehen...

        "Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,
        että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juudas oli apostoli, jolla oli erikoistehtävä.

        Paavali oli apostoli, jolla oli erikoistehtävä. Väkevän eksytyksen siementen kylväminen sinne kirjoituksiin mukaan.

        Paavali puhui itsestään kiertoilmaisuja käyttäen. Tunnen muuan miehen...

        "Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,
        että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen."

        "Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen"....?


    • Anonyymi

      Paavali syyttää Jumalaa valheiden levittäjäksi !

      Paavali:
      "Ja sentähden JUMALA LÄHETTÄÄ heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat VALHEEN,
      että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen."

      • Anonyymi

        Aika härski väite !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika härski väite !

        Sehän tarkoittaisi sitä, että Jumala rikkoisi omia kymmentä käskyä vastaan, älä valehtele,
        eli Jumala tekisi syntiä Paavalin herjan mukaan.

        1. Joh. 3:4

        Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sehän tarkoittaisi sitä, että Jumala rikkoisi omia kymmentä käskyä vastaan, älä valehtele,
        eli Jumala tekisi syntiä Paavalin herjan mukaan.

        1. Joh. 3:4

        Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.

        1. Sam. 15:29

        Ja hän, joka on Israelin kunnia, ei valhettele eikä kadu; sillä hän ei ole ihminen, että hän katuisi."

        Ps. 119:163

        Valhetta minä vihaan ja inhoan, mutta sinun lakiasi minä rakastan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        1. Sam. 15:29

        Ja hän, joka on Israelin kunnia, ei valhettele eikä kadu; sillä hän ei ole ihminen, että hän katuisi."

        Ps. 119:163

        Valhetta minä vihaan ja inhoan, mutta sinun lakiasi minä rakastan.

        Jumala ei valehtele, ei pienissä eikä isoissa asioissa.

        Jer. 14:14

        Mutta Herra sanoi minulle: "Valhetta ennustavat profeetat minun nimessäni; minä en ole lähettänyt heitä, en käskenyt heitä enkä puhunut heille. Valhenäkyjä, turhia ennustuksia ja oman sydämensä petosta he ennustavat teille.


    • Anonyymi

      Jos lähes kaikki on valetta UT:ssa, niin miksi sitä lainailla?

      Miksi levittää sitten valhetta?

    • Juutalaista sytyperää kyllä oli, mutta Jumalan poika lähtöisin Jumalasta, toi pelastuksen ihmis kunnalle ketkä uskovat häneen.

      • Anonyymi

        Jaak. 2:20

        Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?


    • Anonyymi

      Jeesuksen opetuslapset olivat uskoltaan kaikki Juutalaisia. Ei Jeesus mitään muuta uskontoa käskenyt perustamaan.

      Jeesus varoitti opetuslapsia lahkolaisten touhuista yrittää käännyttää ihminen johonkin uuteen uskoon ja lahkoon mukaan ja hylätä Juutalaisten usko, jota hän itsekin edusti. Juutalaisten ykseyttä ei saanut hajottaa lahkolaisten tavoin.

      Matt. 23:15

      "Voi teitä, lainopettajat ja fariseukset! Te teeskentelijät! Te kierrätte maat ja meret hankkiaksenne edes yhden käännynnäisen, ja kun siinä onnistutte, teette hänestä helvetin oman, kahta vertaa pahemman kuin itse olette.

      Vain eläinuhrit vaihtui Jeesuksen kertakaikkiseen uhriin. Muuten kaikki pysyy ennallaan. On Jeesuksen opetus.

      Matt. 5:18

      Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.

      • Anonyymi

        Jeesuksen usko on Juutalaisuus.

        Löytäneekö hän sitä samaa uskoa, kun tulee takaisin?

        Ilm. 14:12

        Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon.


      • Jeesua kehotti vienmään evankeljumia kaikille kansoille,ei mitään uskonto kuntia.


    • Anonyymi

      No Jeesus kävi Synagoogassa säännöllisesti muttei todellakaan ollut tapauskonnollinen. Vaan hän toi uskon.
      Kristitty nimi annettiin Kristusta seuraaville

      • Anonyymi

        Kristukseen kastettuja alettiin kutsua uskoviksi, kreikaksi "pistos" ja Antiokiassa Kristukseen kastettuja alettiin kutsus Kristityiksi, koska heidät oli kasteessa liitetty Kristuksen ylösnousemusruumiin jäseniksi.

        " Ja eräs Lyydia niminen purppuranmyyjä Tyatiran kaupungista, jumalaapelkääväinen nainen, oli kuulemassa; ja Herra avasi hänen sydämensä ottamaan vaarin siitä, mitä Paavali puhui.
        Ja kun hänet ja hänen perhekuntansa oli kastettu, pyysi hän meitä sanoen: "Jos te pidätte minua Herraan uskovaisena, niin tulkaa minun kotiini ja majailkaa siellä". Ja hän vaati meitä."

        14 And a certain woman named Lydia, a seller of purple, of the city of Thyatira, which worshipped God, heard us: whose heart the Lord opened, that she attended unto the things which were spoken of Paul.
        15 And when she was baptized, and her household, she besought us, saying, If ye have judged me to be faithful to the Lord, come into my house, and abide there. And she constrained us.

        Thayer's Greek Lexicon

        Sana


        Translitteroitu


        Strongin koodi

        πιστος


        pistos pis-tos'


        4103

        Sanan tausta


        Sanaluokka

        from 3982


        adj.

        King James Version käännökset sanasta

        AV-faithful 53, believe 6, believing 2, true 2, faithfully 1, believer 1, sure 1; not tr 1


      • Anonyymi

        Kyllä usko Jumalaan ja uskon kuuliaisuus oli paljon vanhempi asia kuin Jeesuksen tänne tuleminen.

        Raahab ei ollut kuullut yhtään mitään Jesuksesta ja tuli uskon kuuliaisuuden perusteella vanhurskaaksi.

        Jaak. 2:25

        Juuri tekojensa ansiosta portto Rahabkin osoittautui vanhurskaaksi, kun otti sanansaattajat luokseen ja auttoi heidät pois toista tietä.


    • Anonyymi

      Ei pelkkä uskominen vielä tee kenestäkään Kristittyä. Riivaajatkin uskoo ja vapisee.

      Ap. t. 19:15 mutta paha henki vastasi heille sanoen: "Jeesuksen minä tunnen, ja Paavalin minä tiedän, mutta keitä te olette?"

      Jaak. 2:20

      Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?

    • Anonyymi

      Jos 80 prosenttia on valhetta niin miksi tyhjänpäiväinen ihminen sitten mahdollisesti valheita lainailee´

      • Anonyymi

        Tutkikaa kaikki ja pitäkää vain se, mikä on oikein.

        Matt. 7:14 mutta se portti on ahdas ja tie kaita, joka vie elämään, ja harvat ovat ne, jotka sen löytävät.

        Matt. 22:14

        Sillä monet ovat kutsutut, mutta harvat valitut."


        1. Joh. 4:1

        Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.

        Alkuseurakunta oli jo luopioseurakunta.

        1. Joh. 2:18

        Lapsukaiset, nyt on viimeinen aika. Ja niinkuin te olette kuulleet, että antikristus tulee, niin onkin nyt monta antikristusta ilmaantunut; siitä me tiedämme, että nyt on viimeinen aika.


    • Anonyymi

      Ei niitä Paavalin uusia oppeja heti pidä nielaista, vaan kaikki pitää tutkia ja verrata aikaisempiin kirjoituksiin.

      Paavali ja Silas Beroiassa
      10 Vielä yötä myöten veljet auttoivat Paavalin ja Silaksen matkalle Beroiaan. Sinne saavuttuaan he menivät synagogaan.
      11 Juutalaiset olivat täällä avarakatseisempia kuin Tessalonikassa. He ottivat sanan halukkaasti vastaan ja tutkivat päivittäin kirjoituksista, pitikö kaikki paikkansa.

    • Anonyymi

      Kun ihmiellä on oikea kasteessa saatu Jeesuksen Totuuden Henki, niin kyllä se Henki tutkii kaikki mahdolliset opit ja kirjoitukset, pitääkö ne paikkansa. Ei purematta pidä mitään nielaista.

      "Henki tutkii kaikki, Jumalan syvyydetkin."

    • Anonyymi

      Eli kuten eläinlääkärit pitkän hanskan kanssa.

    • Anonyymi

      Jeesus oli Aramealainen puuseppä.

      • Anonyymi

        Oli sitäkin, mutta Jordanilla kasteessa Jeesus kruunattiin ja voideltiin Juutalaisen uskon ylipapiksi Melkisedekin järjestyksen mukaisesti, Rabbi.

        Hepr. 7:17

        Hänestä kirjoitukset todistavat: -- Sinä olet pappi ikuisesti, sinun pappeutesi on Melkisedekin pappeutta.

        Hepr. 5:5

        Siten ei Kristuskaan itse korottanut itseään ylipapin arvoon, vaan hänet korotti se, joka sanoi hänelle: -- Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin"-

        Kasteessa Jumala tunnusti isyytensä.

        "synnytin" viittaa kasteessa vedestä ja Hengestä tapahtuneeseen uudestisyntymiseen.


    • Anonyymi

      Ne kannattaa sitten tosiaan tutkia sitten Hengessä ennen kuin lainaa ettei vain valheita kopio.

      Ja onko ne totta, mitä voi käyttää herjaukseen, ne osat ne pieni osa mitkä ovat totta ja mitä ei voi käyttää, niin ovat valhetta.

      Niinkö Henki koettelee?

      • Anonyymi

        Heti kun suustasi alkaa tulla sitä sekavaa hengen molotusta, niin keskeytä hengen puhe ja kysy suoraan siltä hengeltä käskevällä äänellä: "Nyt minun äänielimiäni käyttävä henki, mikä on nimesi?

        Mark. 5:9

        Ja Jeesus kysyi siltä: "Mikä on nimesi?" Niin se sanoi hänelle: "Legio on minun nimeni, sillä meitä on monta".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heti kun suustasi alkaa tulla sitä sekavaa hengen molotusta, niin keskeytä hengen puhe ja kysy suoraan siltä hengeltä käskevällä äänellä: "Nyt minun äänielimiäni käyttävä henki, mikä on nimesi?

        Mark. 5:9

        Ja Jeesus kysyi siltä: "Mikä on nimesi?" Niin se sanoi hänelle: "Legio on minun nimeni, sillä meitä on monta".

        Henkien puheet ja tekemiset pitää selvittää, mikä henki kulloinkin on asialla.

        1. Joh. 4:1

        Rakkaat ystävät, älkää uskoko kaikkia henkiä. Koetelkaa ne, tutkikaa, ovatko ne Jumalasta, sillä maailmassa on liikkeellä monia vääriä profeettoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Henkien puheet ja tekemiset pitää selvittää, mikä henki kulloinkin on asialla.

        1. Joh. 4:1

        Rakkaat ystävät, älkää uskoko kaikkia henkiä. Koetelkaa ne, tutkikaa, ovatko ne Jumalasta, sillä maailmassa on liikkeellä monia vääriä profeettoja.

        tarkkana pitää olla henkien ja henki-ilmiöiden kanssa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        tarkkana pitää olla henkien ja henki-ilmiöiden kanssa...

        Hurmoshenkiä kutsuttiin aikaisemmin hurmahengiksi.

        Jer. 29:26

        'Herra on pannut sinut, Sefanja, pappi Jojadan seuraajaksi valvomaan järjestystä Herran temppelissä ja toimittamaan jalkapuuhun ja kaularautaan kaikki hullut ja hurmahenget, jotka esiintyvät profeettoina."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hurmoshenkiä kutsuttiin aikaisemmin hurmahengiksi.

        Jer. 29:26

        'Herra on pannut sinut, Sefanja, pappi Jojadan seuraajaksi valvomaan järjestystä Herran temppelissä ja toimittamaan jalkapuuhun ja kaularautaan kaikki hullut ja hurmahenget, jotka esiintyvät profeettoina."

        No silloin tapettiin ihmisiä vähemmästäkin kuin hurmahengistä, joten niitä ei kovin kannata ottaa oppia vaan lukea sitä osaa Raamattua joiden jotkut väittävät olevan 80 prosenttia valetta.

        Joten ei ehkä kovin vakavasti kannata näiden profeettojen juttuja ottaa eikä heidän uskoaan seurata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No silloin tapettiin ihmisiä vähemmästäkin kuin hurmahengistä, joten niitä ei kovin kannata ottaa oppia vaan lukea sitä osaa Raamattua joiden jotkut väittävät olevan 80 prosenttia valetta.

        Joten ei ehkä kovin vakavasti kannata näiden profeettojen juttuja ottaa eikä heidän uskoaan seurata.

        On arvioitu, että Paavalin puheista 80% on totuutta, mutta sinne sekaan on laitettu 20% valhetta.

        Paavali valehteli tarvittaessa, eikä pitänyt sitä silloin syntinä.

        Tarkoitus pyhittää keinot.

        Room. 3:7

        Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?


    • Anonyymi

      Onko juutalaiset nykyään kristittylä ja uskovat Jeesukseen ?i

      • Anonyymi

        Juutalaisuudessa luotetaan Jeesuksen opetukseen ja pidetään siitä kiinni.

        Matt. 5:18

        Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.

        Kristityt ovat hylänneet Jeesuksn sanat.

        Kaksi rakentajaa

        Matt.7: 24 "Jokainen, joka kuulee nämä sanani ja tekee niiden mukaan, on kuin järkevä mies, joka rakensi talonsa kalliolle.

        Matt. 7:26

        "Jokainen, joka kuulee nämä sanani mutta ei tee niiden mukaan, on kuin tyhmä mies, joka rakensi talonsa hiekalle."


    • Anonyymi

      Hänhän täytti taivaallisen isänsä tahdon. Yksin hän.

    • Anonyymi

      Suurin osa Juutalaisista uskoi ja uskoo Jeesukseen koko ajan.

      Joh. 18:20

      Jeesus vastasi hänelle: "Minä olen julkisesti puhunut maailmalle; minä olen aina opettanut synagoogissa ja pyhäkössä, joihin kaikki juutalaiset kokoontuvat, enkä ole salassa puhunut mitään."

      Usein puhutaan vain pienrymien Fariseuksien ja Saddukeuksien vastarinnasta, mutta eihän se ole mikään koko totuus. Ne oli harhaoppisia pienryhmiä, joita aina on ollut olemassa.

    • Anonyymi

      Joh. 1:49

      Natanael vastasi ja sanoi hänelle: "Rabbi, sinä olet Jumalan Poika, sinä olet Israelin kuningas".

    • Anonyymi

      Oikeat Juutalaiset antoivat hyvän todistuksen Jeesuksesta ja hänen opetuksestaan synagoogassa ja temppeleissä.

      Luuk. 4:22

      Ja KAIKKI lausuivat hänestä hyvän todistuksen ja ihmettelivät niitä armon sanoja, jotka hänen suustansa lähtivät; ja he sanoivat: "Eikö tämä ole Joosefin poika?"

    • Anonyymi

      Millä perusteella sanotte puuseppä jeesusta jumalaksi?

      • Anonyymi

        Koska ei viettänyt sapattia. Ihminen olisi viettänyt eikä mennyt ristille sen vuoksi.


      • Anonyymi

        Ei Jeesusta kukaan Jumalaksi sano, eikä hän itsekään niin väitä. Jeesus on ihmiseksi syntynyt Jumalan poika.

        Luuk. 18:19

        Jeesus vastasi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ainoastaan Jumala on hyvä, ei kukaan muu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska ei viettänyt sapattia. Ihminen olisi viettänyt eikä mennyt ristille sen vuoksi.

        Jeesus oli Juualainen ylipappi, Rabbi, joita sapatin säännöt eivät koskeneet.

        Matt. 12:5

        Tai ettekö ole laista lukeneet, että papit tekevät temppelissä sapattinakin työtä mutta ovat silti syyttömiä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus oli Juualainen ylipappi, Rabbi, joita sapatin säännöt eivät koskeneet.

        Matt. 12:5

        Tai ettekö ole laista lukeneet, että papit tekevät temppelissä sapattinakin työtä mutta ovat silti syyttömiä?

        po. Jeesus oli Juutalainen ylipappi, Rabbi, joita sapatinsäännöt eivät koskeneet.

        Matt. 12:5

        Tai ettekö ole laista lukeneet, että papit tekevät temppelissä sapattinakin työtä mutta ovat silti syyttömiä?

        Luuk. 6:5

        Ja Jeesus sanoi vielä: "Ihmisen Poika on sapatin herra."


    • Anonyymi

      Oikea Kristinusko onkin Jeesuksen tunnustamista ihmiseksi, meidän muiden kaltaiseksi.

      1. Joh. 4:2

      Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristuksen ihmiseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta.

      "Hän on niinkuin yksi meistä vain. Hän rokkia rakastaa ja lähdön tunnelmaa."

      • Anonyymi

        Riivaajahenget uskoo Jeesukseen ja tunnustaa Jeesuksen Korkeimman Jumalan Pojaksi.

        Luuk. 8:28

        Kun hän näki Jeesuksen, parkaisi hän ja lankesi maahan hänen eteensä ja huusi suurella äänellä: "Mitä sinulla on minun kanssani tekemistä, Jeesus, Jumalan, Korkeimman, Poika?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Riivaajahenget uskoo Jeesukseen ja tunnustaa Jeesuksen Korkeimman Jumalan Pojaksi.

        Luuk. 8:28

        Kun hän näki Jeesuksen, parkaisi hän ja lankesi maahan hänen eteensä ja huusi suurella äänellä: "Mitä sinulla on minun kanssani tekemistä, Jeesus, Jumalan, Korkeimman, Poika?

        Riivaajahenget antaa uskostaan suun tunnustuksen:
        Kun hän näki Jeesuksen, parkaisi hän ja lankesi maahan hänen eteensä ja huusi suurella äänellä: "Mitä sinulla on minun kanssani tekemistä, Jeesus, Jumalan, Korkeimman, Poika?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Riivaajahenget antaa uskostaan suun tunnustuksen:
        Kun hän näki Jeesuksen, parkaisi hän ja lankesi maahan hänen eteensä ja huusi suurella äänellä: "Mitä sinulla on minun kanssani tekemistä, Jeesus, Jumalan, Korkeimman, Poika?

        Riivaajahenget ovat henkiolentoja, siksi ne menee ihmisen sisälle ja käyttää ihmisen äänielimiä sen uskontunnustuksen antamiseen.

        Paavalin kerrotaan saaneen Saatanan demonin sisälleen koko lopun elämän ajaksi.

        "Ja ettei ilmoitusten ylönpalttisuus minua ylen paljon korottaisi, on pistin annettu minun lihaani, nimittäin saatanan enkeli, rusikoitsemaan minua, etten minä itsiäni ylen paljon korottaisi."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Riivaajahenget ovat henkiolentoja, siksi ne menee ihmisen sisälle ja käyttää ihmisen äänielimiä sen uskontunnustuksen antamiseen.

        Paavalin kerrotaan saaneen Saatanan demonin sisälleen koko lopun elämän ajaksi.

        "Ja ettei ilmoitusten ylönpalttisuus minua ylen paljon korottaisi, on pistin annettu minun lihaani, nimittäin saatanan enkeli, rusikoitsemaan minua, etten minä itsiäni ylen paljon korottaisi."

        lihaa ne on aivotkin, missä se henki oleilee

        2. Kor. 12:8

        Sentähden olen minä kolmasti Herraa rukoillut, että hän läksis minusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        lihaa ne on aivotkin, missä se henki oleilee

        2. Kor. 12:8

        Sentähden olen minä kolmasti Herraa rukoillut, että hän läksis minusta.

        Mitään fyysistä heikkousta ei Paaalissa esiintynyt.

        Päinvastoin. Oli vaarallinen mies.

        Fil. 3:4 vaikka minulla on, mihin luottaa lihassakin. Jos kuka muu luulee voivansa luottaa lihaan, niin voin vielä enemmän minä,

        1. Kor. 9:26

        Minä en siis juokse päämäärättömästi enkä nyrkkeillessäni huido ilmaan.


    • Anonyymi

      Tietenkin kuka muu kuin Jumalan Poika olisi viettänyt sapatin kun fariseukset sitä tivasi, eikä sanonut, että teen alati töitä kuten Isäni.

      Joskin sapatti oli loppunut jo Johannekseen, joten turhaan fariseukset meuhkasivat.

      • Anonyymi

        Ei sapatti mihinkään Johannekseen loppunut.

        Jeesus varoitti siitä puheesta, kun puhutaan, että lait ja profeetat loppuivat Johanneksen aikaan ja nyt vaan julistetaan Jumalan valtakuntaa ja jokainen tunkeutuu sinne VÄKSIN omilla uskon julistuksillaan.

        Matt. 5:17

        "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan."

        Luuk. 16:17

        "Mutta ennemmin taivas ja maa katoavat, kuin yksikään lain piirto häviää. "

        Jeesus lähetti uusia profeettoja. Eivätkä he ole mitään kuuluisia saarnamiehiä ja evankelistoja, joita TV7:ssa mainostetaan ja suitsutetaan.

        Matt. 23:34

        "Kuulkaa siis: Minä lähetän teidän luoksenne profeettoja, viisaita miehiä ja lainopettajia. Toiset heistä te tapatte ja ristiinnaulitsette, toisia ruoskitte synagogissanne ja ajatte takaa kaupungista toiseen."


    • Anonyymi

      Harhaoppisilta ei sapatti ole loppunut vieläkään.

      Juutalaiset eivät vieläkään tiedä että laki ja profeetat olivat Johannekseen asti.

      Juutalaiset juhlivat sapattia sotimalla. Sapatin vuoksi pitu kyllä tappaa, mutta ei sapattina. Sekin menee väärin juutalaisilta.

    • Anonyymi

      Ei sapatin vietto mihinkään Johannekseen päättynyt.

      Jeesuksen julkinen toimintahan alkoi vasta Johanneksesta. Kasteessa Jeesus vihittiin ja voideltiin ylipapin tehtävään.

      Jeesus kävi tapansa mukaan sapattina kotikirkossa ja oli pidetty opettaja eli Rabbi.

      Luuk. 4:16

      Jeesus tuli Nasaretiin, missä hän oli kasvanut, ja meni SAPATTINA tapansa mukaan synagogaan. Hän nousi lukemaan.

      Joh. 18:20

      Jeesus vastasi: "Minä olen puhunut julkisesti, koko maailman kuullen. Olen aina opettanut synagogissa ja temppelissä, kaikkien juutalaisten kokoontumispaikoissa. Salassa en ole puhunut mitään."

      • Anonyymi

        On väärin lyödä kiilaa Jeesuksen ja Juutalaisten enemmistön väliin.

        Vain pieni Juutalaisten "terroristiryhmä", fariseukset ja saddukeukset riitelivät Jeesuksen kanssa opillisista kysymyksistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On väärin lyödä kiilaa Jeesuksen ja Juutalaisten enemmistön väliin.

        Vain pieni Juutalaisten "terroristiryhmä", fariseukset ja saddukeukset riitelivät Jeesuksen kanssa opillisista kysymyksistä.

        Jeesuksen usko on Juutalaisuus ja on eri asia kuin ihmisen uskominen Jeesukseen,
        mikä ihmistekoa.

        Ilm. 14:12

        Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesuksen usko on Juutalaisuus ja on eri asia kuin ihmisen uskominen Jeesukseen,
        mikä ihmistekoa.

        Ilm. 14:12

        Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon.

        Ilm. 14:12

        Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt
        ja Jeesuksen uskon.

        Asiahan on ihan selvä. Jeesus lupasi lähettää omilleen Kristilliseen kasteeseen oman Henkensä eli Totuuden Hengnen. Se on sitä Jeesuksen uskoa ihmisessä, kun ihmisessä on sama Henki kuin Jeesuksella oli maan päällä eläissään. Se tekee ihmisestä Jeesuksen uskon omistajan.

        Siitä Jeesus oli huolillaan, löytäeekö hän sitä omaa uskoa, kun tulee takaisin maan päälle.

        Muita lahkouskoja ja hihhuleita ja hurmoshenkiä kyllä löytyy.

        Suomessakin on yli tuhat erioppista uskonnollista yhdistystä ry:tä eli uskonlahkoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilm. 14:12

        Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt
        ja Jeesuksen uskon.

        Asiahan on ihan selvä. Jeesus lupasi lähettää omilleen Kristilliseen kasteeseen oman Henkensä eli Totuuden Hengnen. Se on sitä Jeesuksen uskoa ihmisessä, kun ihmisessä on sama Henki kuin Jeesuksella oli maan päällä eläissään. Se tekee ihmisestä Jeesuksen uskon omistajan.

        Siitä Jeesus oli huolillaan, löytäeekö hän sitä omaa uskoa, kun tulee takaisin maan päälle.

        Muita lahkouskoja ja hihhuleita ja hurmoshenkiä kyllä löytyy.

        Suomessakin on yli tuhat erioppista uskonnollista yhdistystä ry:tä eli uskonlahkoa.

        Joh. 20:22

        Sanottuaan tämän hän puhalsi heitä kohti ja sanoi: "Ottakaa Pyhä Henki."

        Mark. 10:39

        "Voimme", he vastasivat. Silloin Jeesus sanoi heille: "Sen maljan, jonka minä juon, te vielä juottekin, ja sillä kasteella, jolla minut kastetaan, kastetaan myös teidät."

        Joh. 14:17

        Tämä puolustaja on Totuuden Henki. Maailma ei voi Henkeä saada, sillä maailma ei näe eikä tunne häntä. Mutta te tunnette hänet, sillä hän pysyy luonanne ja on teissä.

        Jeesuksen kärsimykset läpikäynyt henki on Totuuden Henki on kasteen henki.

        1.Joh.5
        6 Tämä on se, joka vedellä ja verellä tulee, Jesus Kristus, ei ainoastansa vedellä, vaan vedellä ja verellä. Ja Henki todistaa, että Henki on totuus.
        7 Sillä kolme ovat, jotka todistavat taivaassa: Isä, Sana ja Pyhä Henki, ja ne kolme yksi ovat:
        8 Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.

        Kannattaa varoa epämääräisten "irtohenkien" kosketuksia ja "kasteita". Niitä ei pidä ottaa sisälleen "jeesuksena".


    • Anonyymi

      Pieni ryhmä oli huutamassa että ristiinnaulitse?

      Sapatilla saa kaikki juutalaiset hermostumaan.

      Niin hermostuivat alkuseurakuntaan samasta syystä.

      Sapatin vuoksi juutalaisten oli vaikea ottaa uutta liittoa vastaan ja uskoa Jeesukseen.

      • Anonyymi

        Juutalaiset oli jo liitossa Jumalan kanssa. Pojat ympärileikattiin 8pv. ikäisenä, tytöistä piti uhrata kaksi kyyhkysenpoikasta syntiuhriksi. Ei siihen mitään toista liittoa tarvinnut tehdä.

        Ympärileikkauksen liitto Juutalaisen ja Jumalan välillä on ikuinen liitto.

        Jeesus oli ympärileikattu 8 pv, ikäisenä saman liiton jäseneksi, kuten hänen Juutalaiset opetuslapset.

        Matt. 5:17

        "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan."

        Matt. 5:18

        Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.


    • Anonyymi

      Matt. 5:19

      Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.

      1.Ms.17

      11 Leikkauttakaa pois esinahkanne. Tämä on merkkinä liitosta, joka on meidän välillämme, minun ja teidän.
      12 Kahdeksantena päivänä syntymästä ympärileikattakoon jokainen poikalapsi sukupolvesta toiseen. Ympärileikattakoon kaikki talossasi syntyneet orjat samoin kuin heimoosi kuulumattomat orjat, jotka itsellesi ostat,
      13 siis jokainen talossasi syntynyt tai rahalla ostamasi orja. Näin te kannatte ruumiissanne merkkiä siitä, että minun tekemäni liitto on ikuinen.
      14 Mutta jokainen ympärileikkaamaton poistettakoon kansansa parista. Hän on rikkonut liiton."

      Paavali oli kiero mies. Yritti saada Juutalaisia rikkomaan liiton ja jättämään poikien ympärileikkauksen tekemättä.

      Ei ihme ollenkaan, että Jumala heitti Paavalin Saatanan haltuun kuritettavaksi koko loppuelämän ajaksi ja lopulta teloitettavaksi pahan äkkikuoleman muodossa.

      Demoni kuritti Paavalia koko ajan lähetysmatkoilla, eikä sitä otettu miehestä pois rukouksista huolimatta.

      2. Kor. 12:8

      Sentähden olen minä kolmasti Herraa rukoillut, että hän läksis minusta.

    • Anonyymi

      Paavali löi kiilaa Juutalaisten väliin sotkemalla opetusta ja näin muodostui erilaisia keskenään riiteleviä kuppikuntia.

      1. Kor. 1:12

      Tarkoitan sitä, että toiset teistä sanovat: "Minä olen Paavalin puolella", toiset taas: "Minä Apolloksen", "Minä Keefaksen*", "Minä Kristuksen".

      Korintossa hurmoshenki sai Paavalin täysin sekaisin ja hän alkoi puhumaan Delfoin oraakkelin tavoin glossolaliaa.

      1. Kor. 14:19

      Jotta voisin opettaa muitakin, haluan seurakunnassa silti puhua mieluummin viisi ymmärrettävää sanaa kuin tuhansia hurmoskielen sanoja.

      1. Kor. 14:9

      Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen.

    • Anonyymi

      Juutalaiset oli jo ikuisessa liitossa Jumalan kanssa.

      1. Moos. 17:13

      Ympärileikattakoon sekä kotonasi syntynyt että rahalla ostamasi; ja niin minun liittoni on oleva merkitty teidän lihaanne iankaikkiseksi liitoksi.

      Pakanoiden tilanne oli erilainen.

      Siksi Jeesus käski kastaa KAIKKI KANSAT, joilla hän viittasi juuri pakanakansoihin. Jotka ei vielä olleet liitossa Jumalan kanssa.

      Siksi helluntaina vierasheimoiset kuulivat kieli-ihmeen kautta evankeliumin ja veivät sen ilosanoman omiin maihinsa ja kielialueille.

      • Anonyymi

        Oikeat apostolit olivat niitä oikeita pakanoiden apostoleita. Heidät Jeesus käski ja valtuutti kastamaan ja opettamaan kaikki kansat omikseen.

        Matt.28
        18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen TEIDÄN kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikeat apostolit olivat niitä oikeita pakanoiden apostoleita. Heidät Jeesus käski ja valtuutti kastamaan ja opettamaan kaikki kansat omikseen.

        Matt.28
        18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen TEIDÄN kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

        Ap. t. 2:8

        Kuinka me sitten kuulemme kukin sen maan kieltä, jossa olemme syntyneet?

        Kielilä puhumisen armolahja tarkoitti helluntaina oikeilla vierailla kielillä puhumista. Mutta se päättyi, ei sen jälkeen enää kukaan nähnyt niitä Tulisia Kieliä apostolien päällä.

        Matkijoita ja jäljittelilijöitä ja eksyttäjiä kyllä piisasi sen jälkeenkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikeat apostolit olivat niitä oikeita pakanoiden apostoleita. Heidät Jeesus käski ja valtuutti kastamaan ja opettamaan kaikki kansat omikseen.

        Matt.28
        18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen TEIDÄN kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

        Jeesus ei käskenyt käännyttämään mihinkään uuteen uskoon ketään, vaan ensin KASTE syntien pois pesemiseksi ja liiton jäseneksi pääsemiseksi. Sitten tulee käskyjen opetuksen vuoro.

        Pietarilla oli taivaan valtakunnan avaimet.

        1.Piet.3
        20 jotka muinoin eivät totelleet Jumalaa, kun hän Nooan päivinä kärsivällisesti odotti sen ajan, kun ARKKIA rakennettiin. Vain muutama ihminen, kaikkiaan kahdeksan, pelastui ARKISSA veden kantamana.

        21 Tuon esikuvan mukaisesti TEIDÄT PELASTAA NYT KASTE , ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon LIITON.
        Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ap. t. 2:8

        Kuinka me sitten kuulemme kukin sen maan kieltä, jossa olemme syntyneet?

        Kielilä puhumisen armolahja tarkoitti helluntaina oikeilla vierailla kielillä puhumista. Mutta se päättyi, ei sen jälkeen enää kukaan nähnyt niitä Tulisia Kieliä apostolien päällä.

        Matkijoita ja jäljittelilijöitä ja eksyttäjiä kyllä piisasi sen jälkeenkin.

        Armolahjat kuuluvat uudestisyntyneille maailman loppuun asti.

        1.Kor.12:
        4. Armolahjoja on erilaisia, mutta Henki on sama.
        Room. 12:6; Ef. 4:4; Ef. 4:7; Hepr. 2:4
        5. Myös palvelutehtäviä on erilaisia, mutta Herra on sama.
        Ef. 4:11
        6. Voimavaikutuksia on erilaisia, mutta Jumala, joka kaiken kaikissa vaikuttaa, on sama.
        Ef. 1:23
        7. Hän antaa Hengen ilmetä itse kussakin yhteiseksi hyödyksi.
        1. Kor. 14:26
        8. Niinpä toinen saa Hengen kautta viisauden sanat, toinen saman Hengen vaikutuksesta tiedon sanat,
        Ps. 119:41-42; Ap. t. 5:3
        9. toinen saa uskon samassa Hengessä, toinen taas parantamisen armolahjat samassa Hengessä,
        Mark. 16:18; Luuk. 10:9; Hepr. 11:33-34
        10. toinen saa lahjan tehdä voimallisia tekoja, toinen profetoimisen lahjan, toinen henkien erottamisen lahjan, toinen eri kielillä puhumisen lahjan, toinen taas lahjan selittää kieliä.
        Ap. t. 6:8; Ap. t. 16:17-18; 1. Kor. 14:1; 1. Kor. 14:5
        11. Kaiken tämän vaikuttaa yksi ja sama Henki, joka jakaa kullekin erikseen niin kuin tahtoo.
        Room. 12:3; 1. Kor. 7:7; Ef. 4:7


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Armolahjat kuuluvat uudestisyntyneille maailman loppuun asti.

        1.Kor.12:
        4. Armolahjoja on erilaisia, mutta Henki on sama.
        Room. 12:6; Ef. 4:4; Ef. 4:7; Hepr. 2:4
        5. Myös palvelutehtäviä on erilaisia, mutta Herra on sama.
        Ef. 4:11
        6. Voimavaikutuksia on erilaisia, mutta Jumala, joka kaiken kaikissa vaikuttaa, on sama.
        Ef. 1:23
        7. Hän antaa Hengen ilmetä itse kussakin yhteiseksi hyödyksi.
        1. Kor. 14:26
        8. Niinpä toinen saa Hengen kautta viisauden sanat, toinen saman Hengen vaikutuksesta tiedon sanat,
        Ps. 119:41-42; Ap. t. 5:3
        9. toinen saa uskon samassa Hengessä, toinen taas parantamisen armolahjat samassa Hengessä,
        Mark. 16:18; Luuk. 10:9; Hepr. 11:33-34
        10. toinen saa lahjan tehdä voimallisia tekoja, toinen profetoimisen lahjan, toinen henkien erottamisen lahjan, toinen eri kielillä puhumisen lahjan, toinen taas lahjan selittää kieliä.
        Ap. t. 6:8; Ap. t. 16:17-18; 1. Kor. 14:1; 1. Kor. 14:5
        11. Kaiken tämän vaikuttaa yksi ja sama Henki, joka jakaa kullekin erikseen niin kuin tahtoo.
        Room. 12:3; 1. Kor. 7:7; Ef. 4:7

        Paavali keksi koko armolahjaopit. Jeesus ei puhu niistä yhtään mitään. Jumala ei jaa Henkeä mitalla. Kella on Pyhä Henki, hänellä on kaikki Pyhän Hengen ominaisuudet, lahjat ja hedelmät. Ei vain jotain siivuja niistä.

        Paavali löi kiilaa seurakuntalaisten väliin keksimällä opin eriarvoisista armolahoista, joiden avulla luodaan seurakuntaan hierarkia johtamisen mahdollistamiseski.

        Se ei kuitenkaan onnistunut, sillä koko alkuseurakuntasysteemi yhteisomistuksineen eli kommunimin opeilla hajosi omaan mahdottomuuteensa jo noin 70 jKr.

        Johanennes sanoo, että alkuseurakunta on antikristuksien vallassa ja sen loppu on lähellä.

        1. Joh. 2:18

        Lapsukaiset, nyt on viimeinen aika. Ja niinkuin te olette kuulleet, että antikristus tulee, niin onkin nyt monta antikristusta ilmaantunut; siitä me tiedämme, että nyt on viimeinen aika.

        Ei ihme ollenkaan, että Johannes karkotettiin sieltä pois Patmos-nimiselle saarelle kuolemaan. Mutta Johannes oli ainoa jolle voitiin uskoa Ilmestyskirjan sanoma.


    • Anonyymi

      Juutalaiset ei pidä ikuista liittoa. Ei sapattina saisi tappaa eikä sotia.

      Saisi kuolemantuomion jos niin tekee.

      He ovat ikuisensa hyljänneet ja pakanoita se ei ole koskaan koskenut.

      • Anonyymi

        Raamatun mukaan tulee aika eri vaiheiden jälkeen, että koko Israel on pelastuva.

        Israelin kansa ja Juudan heimo on Jumalan silmäteräkansa. Valittu kansa. Sillä on erilainen kohtelu kuin muilla kansoilla.

        En minä sinua hylkää, enkä jätä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatun mukaan tulee aika eri vaiheiden jälkeen, että koko Israel on pelastuva.

        Israelin kansa ja Juudan heimo on Jumalan silmäteräkansa. Valittu kansa. Sillä on erilainen kohtelu kuin muilla kansoilla.

        En minä sinua hylkää, enkä jätä.

        Room. 11:26

        Sen tapahduttua KOKO ISRAEL ON PELASTUVA, niin kuin on kirjoitettu: -- Siionista on tuleva Pelastaja, hän poistaa jumalattomuuden Jaakobin jälkeläisistä.


    • Anonyymi

      Taivaaseen noustessaan Jeesus antoi käskyn jota toteutettava lopunajan loppuun asti.

      Mark. 16:
      15. Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille.
      Matt. 28:19; Kol. 1:23
      16. Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.
      Joh. 3:18; Joh. 3:36; Ap.t. 16:31; Room. 1:16; 1Piet. 3:21
      17. Ja nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat: minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia, puhuvat uusilla kielillä,
      Luuk. 10:17; Ap.t. 5:16; Ap.t. 8:7; Ap.t. 10:46; Ap.t. 16:18; Ap.t. 19:6; 1Kor. 12:10
      18. nostavat käsin käärmeitä, ja jos he juovat jotakin kuolettavaa, ei se heitä vahingoita; he panevat kätensä sairasten päälle, ja ne tulevat terveiksi."
      Matt. 10:8; Luuk. 10:19; Ap.t. 28:5; Ap.t. 28:8; Jaak. 5:14-15
      19. Kun nyt Herra Jeesus oli puhunut heille, otettiin hänet ylös taivaaseen, ja hän istui Jumalan oikealle puolelle.
      Luuk. 24:50-51; Ap.t. 1:4-9; Ap.t. 7:55; Room. 8:34; Ef. 1:20; Kol. 3:1; 1Tim. 3:16; Hebr. 1:3; Hebr. 8:1
      20. Mutta he lähtivät ja saarnasivat kaikkialla, ja Herra vaikutti heidän kanssansa ja vahvisti sanan sitä seuraavien merkkien kautta.
      Ap.t. 14:3; Room. 15:19; Hebr. 2:4

      • Anonyymi

        Jeesus Kristus on ennen kaikkea sukulunastaja.
        3.Mooseksen kirja:
        25:25 Jos veljesi köyhtyy ja myy perintömaatansa, niin hänen lähin sukulunastajansa tulkoon ja lunastakoon sen, mitä hänen veljensä on myynyt.> Jakeen lisätiedot
        25:26 Mutta jos jollakin ei ole sukulunastajaa, mutta hän itse voi hankkia niin paljon, kuin lunastukseen tarvitaan, > Jakeen lisätiedot
        4.Mooseksen kirja:
        5:8 Mutta jos hänellä ei ole sukulunastajaa, jolle velka olisi maksettava, maksettakoon velka Herralle, se on papille, ja sitä paitsi sovitus-oinas, jolla toimitetaan syynalaiselle sovitus.> Jakeen lisätiedot
        Ruut:
        3:9 Ja hän kysyi: "Kuka sinä olet?" Hän vastasi: "Minä olen Ruut, palvelijattaresi. Levitä liepeesi palvelijattaresi yli, sillä sinä olet minun sukulunastajani."> Jakeen lisätiedot
        3:12 Totta on, että minä olen sinun sukulunastajasi, mutta on vielä toinen sukulunastaja, joka on läheisempi kuin minä. > Jakeen lisätiedot
        4:1 Mutta Booas meni kaupungin porttiin ja istuutui sinne. Ja katso, sukulunastaja, josta Booas oli puhunut, kulki siitä ohitse; ja Booas sanoi: "Sinä siellä, poikkea tänne istumaan". Hän poikkesi ja istui siihen.> Jakeen lisätiedot
        4:3 Sitten Booas sanoi sukulunastajalle: "Sen peltopalstan, joka oli veljellämme Elimelekillä, on Noomi, joka on palannut Mooabin maasta, myynyt. > Jakeen lisätiedot
        4:4 Sentähden ajattelin: minä ilmoitan siitä sinulle ja sanon: osta se tässä saapuvilla olevien ja minun kansani vanhimpien läsnäollessa. Jos tahdot sen lunastaa sukuun, niin lunasta. Mutta ellet tahdo sitä lunastaa, niin ilmoita minulle, että saan sen tietää; sillä ei ole ketään muuta sukulunastajaa kuin sinä, ja sinun jälkeesi minä." Hän sanoi: "Minä lunastan sen". > Jakeen lisätiedot
        4:6 Silloin sanoi sukulunastaja: "En voi lunastaa sitä itselleni, sillä siten minä turmelisin oman perintöosani. Lunasta sinä itsellesi, mitä minun olisi lunastettava; minä en voi sitä tehdä." > Jakeen lisätiedot
        4:8 Niin sukulunastaja sanoi Booaalle: "Osta sinä se itsellesi". Ja hän veti kengän jalastaan. > Jakeen lisätiedot
        4:14 Silloin vaimot sanoivat Noomille: "Kiitetty olkoon Herra, joka tänä päivänä salli sinun saada sukulunastajan. Hänen nimensä tulee kuuluisaksi Israelissa. > Jakeen lisätiedot
        1.Kuningasten kirja:
        16:11 Ja kun hän oli tullut kuninkaaksi ja istunut valtaistuimelleen, surmasi hän koko Baesan suvun eikä jättänyt hänen jälkeläisistään eloon ainoatakaan miehenpuolta, ei sukulunastajaa eikä ystävää.> Jakeen lisätiedot
        Sananlaskut:
        23:11 Sillä heidän sukulunastajansa on väkevä, ja hän ajaa heidän asiansa sinua vastaan.> Jakeen lisätiedot


    • Anonyymi

      Markuksen evankeliumin loppu lähetyskäskyineen, myrkynjuontineen ja käärmeiden puremisineen on epäluotettavaa täysin tuntemattoman kulkumiehen runoilua satojen vuosien perästä kirkolliskokouksen pyynnöstä.

      Asiasta on varoitus -92 painoksessa Mark.16:9 kohdalla

      Jeesus ilmestyy lähimmilleen
      9 Kun Jeesus oli varhain sapatin jälkeisenä päivänä noussut kuolleista, hän ilmestyi ensiksi Magdalan Marialle, josta hän oli ajanut ulos seitsemän pahaa henkeä. 16:9--20:[ Markuksen evankeliumi päättyi alkuaan jakeeseen 16:8.Joku varhaiskristillinen kirjoittaja on täydentänyt evankelistan esitystä muualta tunnetulla, luotettavaksi katsotulla perimätiedolla.]

      • Anonyymi

        Oikeat apostolit olivat niitä oikeita pakanoiden apostoleita. Heidät Jeesus käski ja valtuutti kastamaan ja opettamaan kaikki kansat omikseen.

        Matt.28
        18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen TEIDÄN kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

        Jeesuksen viimeiset sanat oli kastekäsky helatorstaina. Se on Ylipäällikön viimeinen päiväkäsky.

        Markuksen evankeliumin lähetyskäskyt on lisäyksiä, joista varoitetaan niihin uskomasta.

        [ Markuksen evankeliumi päättyi alkuaan jakeeseen 16:8.Joku varhaiskristillinen kirjoittaja on täydentänyt evankelistan esitystä muualta tunnetulla, luotettavaksi katsotulla perimätiedolla.]


    • Anonyymi

      HELATORSTAINA JEESUS ANTOI KASTEKÄSKYN JA NOUSI TAIVAASEEN

      Jeesus nousi heti KASTEKÄSKYN (Matt.28;16-20) annettuaan taivaaseen helatorsaina. Ei hän sen jälkeen enää mitään uutta lähetyskäskyä antanut, kuten Markuksen evankeliumin lisäys puhuu.

      Ap. t. 1:11

      Nämä sanoivat: "Galilean miehet, mitä te siinä seisotte katselemassa taivaalle? Tämä Jeesus, joka otettiin teidän luotanne taivaaseen, tulee kerran takaisin, samalla tavoin kuin näitte hänen taivaaseen menevän."

      Ei Jeesus kastekäskyn jälkeen enää mitää uutta erilaista lähetyskäskyä antanut.

      Markuksen evankeliumin loppu lähetyskäskyineen, myrkynjuonteineen ja käärmeillä pistättämisen ei kuulu alkuperäiseen Raamattuun ollenkaan.

      Asiasta on varoitus -92 painoksessa Mark.16:9 kohdalla.

    • Anonyymi

      Ei ne silti tajunneet kastaa pakanoita, kun Pietari vasta kuusi vuotta tuon jälkeen sai näyn saastaisista eläimistä ja ymmärsi tuolloin että usko Jeesukseen kuuluu myös pakanoille.

      • Anonyymi

        Helluntaina kastettiin 3000 ihmistä, eri kansallisuuksista, myös pakanoita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helluntaina kastettiin 3000 ihmistä, eri kansallisuuksista, myös pakanoita.

        Ei Johannes eikä Pietari kysellyt Kela-korttia eikä henkilöllisyystodistusta kun ihmisiä kastettiin.

        Helluntaina paikalla oli vain miehiä eri kansallisuuksista ja käännynnäisiä. Heitä kehotettiin kastamaan myös lapsensa eli perhekuntalaisensa välittömästi syntien anteeksisaamiseksi ja Pyhän Hengen lahjan saamiseksi.


        7 He kysyivät ihmeissään: "Eivätkö nuo, jotka puhuvat, ole kaikki galilealaisia?
        8 Kuinka me sitten kuulemme kukin oman synnyinmaamme kieltä?
        9 Meitä on täällä partilaisia, meedialaisia ja elamilaisia, meitä on Mesopotamiasta, Juudeasta ja Kappadokiasta, Pontoksesta ja Aasian maakunnasta,
        10 Frygiasta, Pamfyliasta, Egyptistä ja Libyasta Kyrenen seudulta, meitä on tullut Roomasta,
        11 toiset meistä ovat syntyperäisiä juutalaisia, toiset uskoomme KÄÄNTYNEITÄ, meitä on kreetalaisia ja arabialaisia -- ja me kaikki kuulemme heidän julistavan omalla kielellämme Jumalan suuria tekoja."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei Johannes eikä Pietari kysellyt Kela-korttia eikä henkilöllisyystodistusta kun ihmisiä kastettiin.

        Helluntaina paikalla oli vain miehiä eri kansallisuuksista ja käännynnäisiä. Heitä kehotettiin kastamaan myös lapsensa eli perhekuntalaisensa välittömästi syntien anteeksisaamiseksi ja Pyhän Hengen lahjan saamiseksi.


        7 He kysyivät ihmeissään: "Eivätkö nuo, jotka puhuvat, ole kaikki galilealaisia?
        8 Kuinka me sitten kuulemme kukin oman synnyinmaamme kieltä?
        9 Meitä on täällä partilaisia, meedialaisia ja elamilaisia, meitä on Mesopotamiasta, Juudeasta ja Kappadokiasta, Pontoksesta ja Aasian maakunnasta,
        10 Frygiasta, Pamfyliasta, Egyptistä ja Libyasta Kyrenen seudulta, meitä on tullut Roomasta,
        11 toiset meistä ovat syntyperäisiä juutalaisia, toiset uskoomme KÄÄNTYNEITÄ, meitä on kreetalaisia ja arabialaisia -- ja me kaikki kuulemme heidän julistavan omalla kielellämme Jumalan suuria tekoja."

        Juutalaiseen uskoon kääntyneitä kutsuttiin käännynnäiseksi. He olivat muita kuin Juutalaisia.
        Käännynnäiset kastettiin jo juutalaiseksi ns. proselyyttikasteella, mikä oli perhekaste, kaikki perhekuntalaiset oli kastettu Juutalaiseksi jo ennen helluntaita.
        Joten kyllä lasten kastaminen oli käännynnäisille täysin selvä asia kristityksi kastamisen yhteydessä.

        38 Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.
        39 Teitä tämä lupaus tarkoittaa, teitä ja teidän lapsianne, ja myös kaikkia niitä, jotka ovat etäällä -- keitä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu." [


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei Johannes eikä Pietari kysellyt Kela-korttia eikä henkilöllisyystodistusta kun ihmisiä kastettiin.

        Helluntaina paikalla oli vain miehiä eri kansallisuuksista ja käännynnäisiä. Heitä kehotettiin kastamaan myös lapsensa eli perhekuntalaisensa välittömästi syntien anteeksisaamiseksi ja Pyhän Hengen lahjan saamiseksi.


        7 He kysyivät ihmeissään: "Eivätkö nuo, jotka puhuvat, ole kaikki galilealaisia?
        8 Kuinka me sitten kuulemme kukin oman synnyinmaamme kieltä?
        9 Meitä on täällä partilaisia, meedialaisia ja elamilaisia, meitä on Mesopotamiasta, Juudeasta ja Kappadokiasta, Pontoksesta ja Aasian maakunnasta,
        10 Frygiasta, Pamfyliasta, Egyptistä ja Libyasta Kyrenen seudulta, meitä on tullut Roomasta,
        11 toiset meistä ovat syntyperäisiä juutalaisia, toiset uskoomme KÄÄNTYNEITÄ, meitä on kreetalaisia ja arabialaisia -- ja me kaikki kuulemme heidän julistavan omalla kielellämme Jumalan suuria tekoja."

        Tuo on totta. Kyllä helluntaina kastettiin myös pakanoita. Jeesus käski kastaa kaikki kansat omakseen.

        Käännynnäiset olivat muita kuin Juutalaisia, eli pakanoita, jotka olivat kääntyneet Juutalaisuuteen.

        11 toiset meistä ovat syntyperäisiä juutalaisia, toiset uskoomme KÄÄNTYNEITÄ, meitä on kreetalaisia ja arabialaisia -- ja me kaikki kuulemme heidän julistavan omalla kielellämme Jumalan suuria tekoja."


    • Anonyymi

      Rauno Helppi: "Miten rukouksen hengessä voidaan vaikuttaa ihmissuhteisiin?"

    • Anonyymi

      Pietari oli sitten todella hairahtunut kun hänelle piti näyttää näky, jossa oli saastaisia eläimiä syötäväksi ja kun kieltäytyi, sanottiin hänelle, että älä sano saasataiseksi sitä minkä Jumala on puhdistanut.

      Ja sitten Pietari oli ymmärtävinään että usko kuuluu myös pakanoille.

      Pietari ei ollut kallio, vaan hairahtaja.

      • Anonyymi

        Erikoistilanteet liittyvät siihen kontekstiin, ihmisiin ja tilanteisiin. Eivät ne ole mitään yleisluonteisia lakeja.

        Erikoistapauksista ei pidä mitään yleistä lakia laatia.


    • Anonyymi

      11 toiset meistä ovat syntyperäisiä juutalaisia, toiset uskoomme KÄÄNTYNEITÄ, meitä on kreetalaisia ja arabialaisia -- ja me kaikki kuulemme heidän julistavan omalla kielellämme Jumalan suuria tekoja."

      Helluntaina kastettiin paljon ei-juutalaisia käännynnäisiä, jotka olivat pakanoita.

      Kaikki muut kuin Juutalaiset olivat ja ovat pakanoita.

      • Anonyymi

        Paavali ei ollut paikalla kun oikeat apostolit saivat Jeesuksen kastekäskyn helatorstaina kastaa kaikki ihmiset omikseen.
        Eikä Paavali ollut paikalla helluntaina, kun oikea kielten armolahja ilmeni oikeiden vieraiden kielten puhumisen muodossa.
        Paavali oli siihen aikaan vielä tappohommissa.

        Jeesus ei hyväksy Paavalia omaksi Karitsan apostoliksi.

        Ilm. 21:14

        Ja kaupungin muurilla oli kaksitoista perustusta, ja niissä Karitsan kahdentoista apostolin kaksitoista nimeä.


    • Anonyymi

      Eihän uudessa liitossa ole lakia erityistapauksista eikä mistään tapauksista.

      Tai jos on, on kyse harhaopista ja sen aktiivisesta levittämistä.

      • Anonyymi

        Nimenomaa uudessa liitossa kaikista oudoimmistakin erikoistilanteista yriteään tehdä kaikkiin tilanteisiin sopiva hengellinen laki ja reunaehto, jota hoetaan kuin mitäkin mantraa.


    Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1325
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1227
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1165
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1080
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      61
      906
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      76
      762
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      692
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      691
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      362
      669
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      656
    Aihe