Pastori ei ole raamatullinen virka

Anonyymi-ap

Raamatussa ei ole ollenkaan pastorin virkaa.
Onko Helluntaikirkossa yhtään raamatullista virkaa profeettaa tai apostolia ?
Adventtikirkossa löytyy profeetta.

37

223

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Raamatussa puhutaan seurakunnan kaitsijoista - seurakunnan paimenista.
      Pastori tarkoittaa seurakunnan kaitsijaa.

      Kirkkoherroista Raamattu ei puhu mitään.
      Mutta Jeesus korostaa, että kaikkien tulee olla veljiä ja sisaria keskenään.
      Eikä siis herroja.

      Myös isä termin käytöstä seurakuntatehtävissä Jeesus varoittaa.

    • Anonyymi

      Harhaoppinen naisprofeetta ole kovin ylevä virka.

    • Anonyymi

      Helluntaipastorit osaavat valehdella.
      "Seurakunta on Kristuksen perustama ja johtama."
      - kyse Helsingin Siionin Helluntaiseurakunnasta ja emävalheesta.
      - Jeesus ei perusta lahkoja eikä seurakuntia vaikka Siionin Helluntaipastorit niin väittäväkin ihan virallisesti.
      Raamatussa ei ole edes pastori sanaa.

      • Anonyymi

        Helsingin helluntaiseurakunta on Gerhard Oslen-Smidt:in perustama v. 1920.

        Gerhard Olsen-Smidt järjesti 1920 Helsingissä Helluntaiseurakunnan, jonka kokoontumispaikka oli Ludviginkadulla Helsingin Sanomain salissa 4. kerroksessa ja myöhemmin Liisankatu 17:ssä.
        Keväällä 1925 Olsen-Smidt pidätettiin Helsingissä ”homoseksuaalisen hurjastelun” takia,[20] ja hänet tuomittiin huhtikuussa 1925 kuudeksi kuukaudeksi vankeuteen haureudesta,[21] sillä hänellä oli ollut seksuaalisuhteita kahteen nuorukaiseen, jotka toimivat seurakunnassa.[17] Vankeustuomion jälkeen hänet karkotettiin Norjaan.[22] Tuomio merkitsi helluntailiikkeelle huomattavaa kriisiä.[17]


      • Anonyymi

        Sinä "Anonyymi 2024-04-13 20:11:17" itse valehtelet pahaa Jeesuksen omista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helsingin helluntaiseurakunta on Gerhard Oslen-Smidt:in perustama v. 1920.

        Gerhard Olsen-Smidt järjesti 1920 Helsingissä Helluntaiseurakunnan, jonka kokoontumispaikka oli Ludviginkadulla Helsingin Sanomain salissa 4. kerroksessa ja myöhemmin Liisankatu 17:ssä.
        Keväällä 1925 Olsen-Smidt pidätettiin Helsingissä ”homoseksuaalisen hurjastelun” takia,[20] ja hänet tuomittiin huhtikuussa 1925 kuudeksi kuukaudeksi vankeuteen haureudesta,[21] sillä hänellä oli ollut seksuaalisuhteita kahteen nuorukaiseen, jotka toimivat seurakunnassa.[17] Vankeustuomion jälkeen hänet karkotettiin Norjaan.[22] Tuomio merkitsi helluntailiikkeelle huomattavaa kriisiä.[17]

        Valehtelet kuin venäläinen trolli.


    • Anonyymi

      Jeesus ei tuntenyt yhtään pastoria.
      Herra sanoi että minä tunne teitä.

      • Anonyymi

        Väärenät tekstiä.


    • Anonyymi

      Jeesus kutsui vain itseään pastoriksi eli paimeneksi.

      Jeessus perusti vain ns, katolisen eli yhden yleisen seurakunnan.

      Joh. 10:16

      Minulla on myös muita lampaita, sellaisia, jotka eivät ole tästä tarhasta, ja niitäkin minun tulee paimentaa. Ne kuulevat minun ääneni, ja niin on oleva YKSI LAUMA ja YKSI PAIMEN.

      Jeesus perusti tuon yhden oman seurakuntansa kastekäskyllä oikeille apostoleille viimeisenä päiväkäskynään helatorstaina ennen taivaaseen nousemistaan.

      Matt.28
      16 Ja ne yksitoista opetuslasta vaelsivat Galileaan sille vuorelle, jonne Jeesus oli käskenyt heidän mennä.
      17 Ja kun he näkivät hänet, niin he kumartaen rukoilivat häntä, mutta muutamat epäilivät.
      18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
      19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni KASTAMALLA heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
      20 JA OPETTAMALLA heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

      KAIKKI KANSAT, KAIKKI IHMISET, EI PELKKIÄ JUUTALAISIA.
      OIKEAT APOSTOLIT OLIVAT OIKEITA PAKANOIDEN APOSTOLEITA.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Hahaha:

        "Kirkko ei enää uskalla puhua uskontonsa perusperiaatteista, joten jäljelle jää paljaspyllyinen sirkustirehtööri, joka melskaa megafoniinsa, selostaa suihinotosta ja pölisee polygamiasta"

        Hyvin tiivistetty, Ukkolakin osuu joskus oikeaan.


    • Anonyymi

      Joh. 10:12

      Palkkarenki ei ole oikea paimen eivätkä lampaat hänen omiaan, ja niinpä hän nähdessään suden tulevan jättää lauman ja pakenee. Susi saa lampaat saaliikseen ja hajottaa lauman.

    • Anonyymi

      Charles Fox Parham was The father of Modern Pentecostalism.

      William Saymour oli hänen musta apupoika. Outo tyyppi, piti kokouksissa päässään pahvilaatikkoa.

      • Anonyymi

        Miksi helluntailaisen pahvipää pastorin päässä oli pahvilaatikko ?
        Helluntaipastoreilta voi odottaa mitä tahansa.


      • Anonyymi

        J.J.Jourdan On July 20, 1907, Charles Fox Parham and J. J. Jourdan, a Jewish boy, were charged with sodomy.


      • Anonyymi

        Trolli.


    • Anonyymi

      Markuksen evankeliumin lopun puheet julistamalla tehtävistä seurakunnista ja myrkynjuomisesta ja käärmeillä pistättäminen ja niiden ihmeet ja merkit on tuntemattoman huijarin kirjoituksia satojen vuosien perästä kirkolliskokousta varten.

      Asiasta on varoitus v.-92 käännöksessä Mark.16:9 kohdalla

      Jeesus ilmestyy lähimmilleen
      9 Kun Jeesus oli varhain sapatin jälkeisenä päivänä noussut kuolleista, hän ilmestyi ensiksi Magdalan Marialle, josta hän oli ajanut ulos seitsemän pahaa henkeä. 16:9--20:[ Markuksen evankeliumi päättyi alkuaan jakeeseen 16:8.Joku varhaiskristillinen kirjoittaja on täydentänyt evankelistan esitystä muualta tunnetulla, luotettavaksi katsotulla perimätiedolla.]

    • Anonyymi

      Helluntaikirkossa on valepastoreita.
      Onko heillä edes Jeesuksen kutsua ?

      • Anonyymi

        Kyllä se teologisen käynyt sateenkaariateisti paimenena lutterin kirkossa on sentään aidompi, kutsut löytää ja kaikki. Jeesus käski noiden järjestää yksisarvisseremonioita ja homovihkimisiä, se on varma tieto.


    • Anonyymi

      Pastori sana tulee katolisesta kirkkolatinasta pimeältä Keski-ajalta eikä Raamatusta.

      • Anonyymi

        Paimenta se silti tarkoittaa, eli merkitys ei muutu UT:n teksteistä, jotka ovat kreikaksi. Kreikan "poimen" on tietysti hauskemmin lähellä suomea.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paimenta se silti tarkoittaa, eli merkitys ei muutu UT:n teksteistä, jotka ovat kreikaksi. Kreikan "poimen" on tietysti hauskemmin lähellä suomea.

        "Pastor"
        - katolista kirkkolatinaa pimeältä keskiajalta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Pastor"
        - katolista kirkkolatinaa pimeältä keskiajalta

        Pastor on suora käännös raamatusta. Sinäkin saat muuten kiittää katolisia kirkolliskokouksia raamatun kaanonin kokoamisesta.


    • Anonyymi

      Helluntaikirkossa ei ole edes raamatullisia virkoja kuten profeetta ja apostoli.

      • Anonyymi

        Kerro missä seurakunnassa on?
        Kerro onko se sinun seurakuntasi?


    • Anonyymi

      Jeesus puhuu pastoreista vertauksin sudet lampaiden vaatteissa.

    • Anonyymi

      Mikä lienee minimi koulutusvaatimus "helluntaipastoriksi" ?

      • Anonyymi

        Sama kuin Pietarilla.

        Miksi toistelet kysymystäsi?


    • Anonyymi

      Jos Jeesus perusti katolisen kirkon tai edes Pietari, niin miksi käski polttaa noitia elävänä. Sehän on kuin helvetin kauhut, mutta siinä vain kuolee jonkin ajan kuluttua. Se vasta ihmetouhua on ollut.

    • Anonyymi

      Ei ole pastorin virkaa Raamatussa. Eikä löydy myöskään perusteita naispastorille tai naispapeille. On se kumma kuinka tämän päivän uskonnoissa näkyy selvät poikkeamat Jumalan sanasta. Mennään ali sieltä, missä aita on matalin.
      Ei löydy muuten Raamatusta lapsikastettakaan. Se on täysin kirkkojen hömpötystä. Ja paljon muutakin löytyy mitä et löydä Raamatun teksteistä mutta silti uskonnot pitävät sellaisista vääryyksistä ja käsityksistä kynsin ja hampain kiinni.

      • Anonyymi

        Raamatun lukutaidossa on petraamista, jos ei sieltä pastoria eli paimenta löydä.


    • Anonyymi

      Pastori = paimen ( latinaksi pastor). Jeesus vertasi itseään hyvään paimeneen, joka etsii kadonneet takaisin lauman yhteyteen. Tästä syystä kirkoissa on pastoreita/paimenia, joiden tehtävä on Jeesuksen esimerkin mukaan "kaitsea heille uskottua laumaa".

    • Anonyymi

      Aloittajan ainoa ongelma näyttää olevansa se, että suomen kielessä käytetään latinasta johdettua muotoa paimenesta.

    • Anonyymi

      Suomi24 on tehnyt tarkoituksella ja määrätietoisesti helluntailaisuuspalstasta sivut, joissa avoimesti rikotaan Suomen lakeja ja joissa pilkataan ja herjataan Jumalaa ja joissa helluntailaisia vainotaan ja panetellaan. Suomi24 on tuhonnut keskustelun palstan aiheesta, helluntailaisuus.

    • Anonyymi

      Pappi ja pastori
      Keskustelu virkakysymyksestä jatkuu kirkossamme edelleen eikä osoita loppumisen merkkejä. Hämmästyttävää on ollut, miten monet keskusteluun osallistuvat eivät ole tunteneet luterilaisen virkakäsityksen perustaa: On olemassa toisaalta kaikkien kristittyjen yleinen pappeus, toisaalta paimenen eli pastorin virka.

    • Anonyymi

      Luterilainen nettisivu:

      Pastori, pappi
      23.12.2016 • YDINKOHDAT / P
      Kirkon virasta käytetään suomen kielessä yleensä sanoja pappi tai pastori. Pappi juontuu sanasta isä. Pastori tuleen latinankielisestä sanasta pastor eli paimen.

    • Anonyymi

      Helluntailaisilla on myös ns. ihmeparantajia. Ne eivät vaan ole koskaan onnistuneet parantamaan ainoatakaan edes oman lahkonsa parannettavaa.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8356
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2545
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2263
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1936
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1674
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1399
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe