Ei mikään ihme jos on kouluampumisia ja muuta, kun on opetus mennyt tuollaiseksi.
𝐌𝐢𝐭𝐚̈ 𝐮𝐬𝐤𝐨𝐧𝐭𝐨𝐚 𝐧𝐮𝐨𝐫𝐞𝐥𝐥𝐞 𝐩𝐨𝐥𝐯𝐞𝐥𝐥𝐞 𝐨𝐩𝐞𝐭𝐞𝐭𝐚𝐚𝐧 𝐩𝐚̈𝐢𝐯𝐚̈𝐤𝐨𝐝𝐞𝐢𝐬𝐬𝐚 𝐣𝐚 𝐤𝐨𝐮𝐥𝐮𝐢𝐬𝐬𝐚?
Tunnustuksellisen uskonnon opettaminen on kitketty huolellisesti pois kaikesta opetuksesta – mutta koskeeko tämä kaikkia uskontoja?
Nykyvanhemmat valittavat välittömästi, jos heidän lapsiaan on "saastutettu" rukouksella tai virrellä. Ainoa sallittu uskonto on opetus itsestään ilmestyneestä maailmasta, jolla ei ole mitään tarkoitusta. Tätä pidetään yhtä itsestään selvänä kuin painovoiman olemassaoloa, ja opetetaan lopullisena tieteellisenä totuutena, jota ei ole lupa asettaa kyseenalaiseksi. Tämä on voimassa päiväkodista lähtien.
Ruotsissa opettajat saavat lapset hiljentymään joogan ja meditaation avulla, suomalainen luokanopettaja kirjoitti juuri kirjan mindfulnessista eli buddhismista koululaisille. En ollenkaan ihmettelisi, vaikka opetushallitus suosittelisi kohta sen käyttöä. Hindu"evankelistat" ovat taitavasti punoneet myös darvinistisen maailmankuvan osaksi julistustaan. Siksi se uppoaa kristinuskosta luopuneen lännen mieliin kuin veitsi voihin.
Kristinuskon Jumalasta puhumista pidetään ”uskonnollisena”, mutta itsestään sattumalta ilmestyneestä maailmasta puhuminen on ”tieteellistä”. Tämä voisi olla perusteltua, jos samalla rehellisesti kerrottaisiin, mitä tieteellisiä ongelmia itsestään ilmestyneeksi väitettyyn maailmaan liittyy. Tämä on kuitenkin ehdottomasti kielletty. Kun opetuksessa tehdään näin, tällainen alkuperätiede muuttuu samalla sekunnilla luonnonfilosofiaksi. Tieteessä nimittäin mitään ei saa opettaa ”lopullisena totuutena”. Jos näin tehtäisiin, tutkimuslaitokset voitaisiin sulkea tarpeettomina!
On harhaa kuvitella, että maailman alkuperään ja olemassaoloon liittyviin suuriin kysymyksiin keskittyvä tieteellinen tutkimus olisi tieteellistä. Tieteessä pitää nimittäin olla avoin kaikille mahdollisille johtolangoille, kun ilmiöille etsitään selityksiä. On ilmeistä, että alkuperään liittyvä tutkimus ei ole tiedettä, koska se sulkee suunnittelun mahdollisuuden tutkimusalueen ulkopuolelle. Puolueeton tutkija kyllä havaitsee, että luonnossa on kiistattomat ja kirjaimelliset merkit suunnittelusta. Eliöiden perimä on osoittautunut neliulotteiseksi käyttöjärjestelmäksi, joka on huomattavasti monimutkaisempi kuin järjestelmä, jota tietokoneesi käyttää. Microsoftin Bill Gates sanoi, että solun käyttöjärjestelmä on paljon paljon monimutkaisempi kuin mitä Microsoft pystyy tekemään!
Päiväkodeissa ja kouluissa opetetaan ateismi -nimistä uskontoa
Jokainen valistunut ateisti tietää tämän aivan hyvin, mutta harva uskaltaa sanoa sen ääneen. New Yorkin yliopiston filosofian professori Thomas Nagel, joka on ateisti, on kirjassaan Mind and Cosmos todennut, että darvinismi on melko varmasti virheellinen teoria. Kun maailman johtaviin ateisteihin kuulunut Antony Flew kääntyi Jumalaan uskovaksi, hän totesi: ”on mentävä todistusaineiston viitoittamaan suuntaan”.
Miksi kouluissa opetetaan täysin virheellistä kemiaa ja fysiikkaa?
Jokainen rehellinen biokemisti tietää varsin hyvin, miksi perimässämme olevaa DNA:ta ei synny itsestään, mutta muutamaa harvaa poikkeusta lukuun ottamatta he vaikenevat. Tarjolla olisi heti 10 miljoonan dollarin palkinto tutkijalle, joka selvittää, miten aine muuttuisi eläväksi itsestään, mutta sitä ei kukaan ole käynyt hakemassa - eikä haekaan - , koska kyseessä on kemian ja fysiikan lakien vastainen ilmiö.
Kuten useimmat tietävät, kosmologia ei ole tiedettä, vaan tarinoiden kertomista. Tästä voi lukea lisää luominen.fi -sivustolta. Kun pahaa aavistamattomille Wikipedian lukijoille opetetaan, että: ”Galaksi on tähtien, kaasu- ja pölypilvien sekä pimeän aineen muodostama järjestelmä, joka pysyy koossa painovoiman vaikutuksesta”, huomataan, että se pysyy koossa syystä, jota ei tunneta. Tämä on oleellista ja osoittaa, että kosmologia on filosofiaa. Mikä tai kuka tähtijoukkoja pitää koossa? - Niiden Luoja, joka tuntee kaikki taivaankappaleet nimeltä (Jes.40:26), ja toteaa: ”Pystytkö solmimaan yhteen Seulasten siteet tai irrottamaan kahleista Kalevanmiekan? Voitko tuoda esiin eläinradan tähdet aikanaan ja taluttaa Leijonaa pentuineen? Tunnetko taivaan lait? Sinäkö säädät, miten se maata hallitsee?” (Job 38:31-33).
Peli ei ole rehellistä
Oppilaille pitää opettaa, että "alkuräjähdys, alkumaapallo, alkuliemi, alkusolu ja alkuihminen" ovat filosofisia tulkintoja maailman alkuperästä. Ne eivät ole kiveen hakattuja totuuksia. Filosofisten tulkintojen ylitsekäymättömät ja ratkaisemattomat ongelmat on otettava, niitä peittelemättä, esiin. On myös myönnettävä, että peli ei ole rehellistä - eikä tieteellistä! - , koska suunnittelun mahdollisuus on lähtökohtaisesti suljettu pois.
Eikö koulun tehtävä ollutkaan kannustaa kriittiseen ajatteluun?
Jos kaikkea koulutusta hallitsevan filosofian ongelmista saisi puhua avoimesti, oppilaat voisivat itsenäisesti ajatellen tehdä omat johtopäätöksensä ja sam
10 miljoonaa Dollaria on taas luvassa, jos kerrot kuinka elämä on tullut itsestään
2
191
Vastaukset
Elämää on ollut aina jossain päin universumia. Samoin kuin materiaa, ainetta ja energiaa. Ja tietoisia olentoja ihmisistä jumaliin.
Universumi, kaikkeus on ikuinen. Tähdet, planeetat ja galaksit alkavat, kehittyvät ja loppuvat tai muuttuvat ikuisiksi taivaankappaleiksi, jotka nekin saatetaan kierrättää jollakin tavoin joskus välillä.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2604596Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1323003Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit432776Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?751749Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te1061604Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?
Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn281493- 551334
- 931245
- 471119
Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!
Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En2081116
