Onko Kuopiossa mitään jos menetän asunnon

Anonyymi-ap

En vielä menetä,mutta pelkään pahoin että jossain vaiheessa. Nukunko sitten ulkona? Asema toki on auki jonkun ajan vuorokaudesta. Tämä ei ole trolli.

23

318

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Pahaa pelkään myös että en kykene maksamaan vuokraani jossain vaiheessa enää kun asumistukea leikataan. Töitä ei saa mistään ikärasismin vuoksi, vuokrat senkun nousee joka vuosi hurjia hyppäyksiä kerrallaan, jne.
      En enää ymmärrä miten Suomessa voi tulla toimeen, suoraan sanoen en näillä ehdoilla pysty pitämään itsestäni huolta enää tässä maassa!!!

      • Anonyymi

        Onneksi mulla on sydänoireita niin ehkä kuolen pian. Sitten en ole kenenkään riesa👽


    • Anonyymi

      Trolli tai ei Kuopio on helvetin Kallis paikka asua. Elintasoa vaativalla täytyy
      löytyä rahaa omasta pussista. Siihen hallituskin pyrkii että jokainen
      elää kykyjensä, varallisuutensa mukaan. On muutettava tänne satelliitti-
      kuntiin, syrjemmälle ja täällä on omat ongelmamme. Täällä toimii
      markkinalait toisin kuin Kuopiossa.

      • Anonyymi

        Köyhälle on kallis mutta minulle varakkaalle ei ole Kuopio kallis asua.


    • Anonyymi

      Teltta Rauhanlahteen.

    • Anonyymi

      Suosittelen niitä tunneli verkostoja.

    • Anonyymi

      Syrjälylällä on edullista asua vuokralla. Itse muutin syrjemmälle vaikka on töitä, mutta en vaan halua pistää palkasta h-tosti vuokraan. Toinen on tuo mökki, joka on vielä vähän syrjemmällä, sitä remontoin asuttavaksi kesäisin. Voisi vielä hommata joku moposkootteri, että pääsee kaupassa kulkemaan edullisesti, autolla sitten lähinnä vain pidemmät matkat. Eli jos käy niin paska tuuri, että koko systeemi romahtaa, eipä tarvi asua tunnelissa tai teltassa.

      • Anonyymi

        Oikein ajateltu!
        Itsellä samat ajatukset mielessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikein ajateltu!
        Itsellä samat ajatukset mielessä.

        Toki etätyöt tämän mahdollisti, eli kun ei ole enää tarvetta mennä toimistolle päivisin. Korona-aikaan kerrostalo kaksiossa Kuopiossa tuli vietettyä 24/7, alkoi se ahistamaan aika kovasti, kuunnella naapureiden älämölöä, että ei helekkari, päästävä tästä luukusta pois =D

        Nyt asun rivarissa ja vuokra mitätön 390e/kk, ehkä saattais löytyä edullisempiakin? Kuitenkin lopullinen tavoite on se, että pääsisi asumaan tuonne maalle, että pääsisi vihdoin tästä vuokran maksusta kokonaan eroon :)


    • Anonyymi

      Ihmisen on hyvä asua oman elinkaaren mukaisesti. Syrjäkylillä on edukkaita
      mökkejä muutamalla tonnilla. Ikäihmisenä muuttaa lähemmäksi palveluita
      vuokralle, ehkä muuttaa talveksi Espanjaan tai Albaniaan jossa pienelläkin
      budjetilla on mahdollista elää. Usko tai älä. Terveyden hoito toimii varsin
      hyvin. Joulun seutuun on käytävä kuukauden lomalla Suomessa vakuutus-
      teknisistä syistä. Kesän viettää soomalainen kotosuomessa.

    • Anonyymi

      Kukaan ei halua elättää lajitovereita. Mennään Ameriikan malliin.
      Oman hyvinvoinnin maksaa jokainen, terveydenhoidon tai vakuutukset
      joilla lääkärikäynnit rahoitetaan. Aina maksaa. Tähän ollaan menossa,

    • Anonyymi

      Kuopiossa asuminen ei ole mikään ihmisoikeus. Jos kerta ei töihinkän kelpaa niin jonnekin syrjemmälle pikkukylälle voi hyvin muuttaa.

    • Anonyymi

      Maaseudulla todella halpoja mökkejä. Maaningallakin oli juuri äskettäin myytävänä muutan tuhannen euron mökki. Olikohan 4000e! Liekö vielä myytävänä.
      Lienee remonttia mutta pientä mökkiä on helppo korjata.

      • Anonyymi

        Kunhan ei ole alapohjan mätä. Mitä korkeampi kivijalka niin sitä parempi.
        Ehjä katto myös plussaa.
        Välttäkää ostamatta taloja joissa kellari talon alla..tai ainakin tutkikaa kellari tarkoin näkyykö veden aiheuttamia jälkiä/kosteutta lattioissa ja seinissä joka tulee maasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kunhan ei ole alapohjan mätä. Mitä korkeampi kivijalka niin sitä parempi.
        Ehjä katto myös plussaa.
        Välttäkää ostamatta taloja joissa kellari talon alla..tai ainakin tutkikaa kellari tarkoin näkyykö veden aiheuttamia jälkiä/kosteutta lattioissa ja seinissä joka tulee maasta.

        Jokaisella palstalla tulee keskustella palstan aihealueeseen liittyvistä asioista. Aiheeseen kuulumattomat aloitukset tai kommentit voidaan poistaa. Keskustelujen ikäraja seksipalstoilla on 18 vuotta.

        Jos huomaat keskustelupalstoilla sääntöjen vastaista sisältöä, ilmoita siitä aina ylläpidolle.


      • Anonyymi

        Ee mulla oo ies neljee tonnia rahhoo!


    • Anonyymi

      Muuta Siilinjärvelle. Täällä on edullista ja rahaakin mahdotonta kuluttaa mihinkään.

    • Anonyymi

      Jos menee kämppä alta niin osamaksulla asuntovaunu tai vanhempi asuntoauto.
      Vanhoja Fiiatin asuntoautoja saa muutamalla tonnilla, ehkä joku 5000-6000e järkevä ostos. Ihan halvinta ei kannata ostaa.
      Minä ainakin ostaisin asuntoauton jos kämppä menisi alta.
      Ilman sähköpaikkaa tosin talvella voi olla hieman vilu mutta vaatteita päälle ja yöksi muuntautuu monen peiton alle. Kaasulämmitys tietysti lämmittää mutta vaatii koko ajan akuista sähköä ja niitä pitää päivittäin ladata. Aurinkopaneelit keksitty mutta talveksi olisi hyvä löytää paikka mistä saa sähköä.

    • Anonyymi

      Mä laitan vuokraan mun kaikki tuet niin onpa paikka missä olla. Sitten voin miettiä mistä ruokaa.

    Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8296
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2529
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2253
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1919
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1654
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1489
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1442
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe