Ja taas pelkkää valehtelua

Anonyymi-ap

IS-Kommentti: Orpo ja Purra pelottelevat EU:n ”tarkkailu­luokalla” – se on uhka mutta eri syystä kuin poliitikot sanovat
Suomen joutuminen EU:n ”tarkkailuluokalle” olisi hallitukselle kiusallinen mainehaitta. Taloushaitat olisivat epäsuoria, kirjoittaa erikoistoimittaja Jan Hurri.
PÄÄMINISTERI Petteri Orpo (kok) ja valtiovarainministeri Riikka Purra (ps) ovat perustelleet julkisen talouden vyönkiristyksiä paitsi tarpeella taittaa julkisen talouden velkaantuminen myös halulla välttää EU:n ”tarkkailuluokalle” joutuminen.

Tuolla ”tarkkailuluokalla” viitataan yleensä EU:n monipolvisen ja -mutkaisen taloussäännöstön ja -ohjauksen niin sanottuun liiallisen alijäämän menettelyyn.

Tällaiseen menettelyyn voi joutua, jos jäsenmaan julkisen talouden alijäämä tai velkaisuus ylittävät EU-sopimusten raja-arvot, eli jos alijäämä ylittää kolme prosenttia tai velkaisuus ylittää 60 prosenttia suhteessa vuotuisen bruttokansantuotteen arvoon – ja jos jäsenmaa lipsuu noita raja-arvoja lähestyvältä sopeutusuralta.

Menettely tarkoittaa EU:n tavanomaiseen taloustarkkailuun ja -ohjaukseen verrattuna hieman ankarampaa talouspolitiikan eräänlaista tehostettua kauko-ohjausta.

PELKKÄÄ valhetta valheen perään. Orpo osaa kyllä konstit millä saa kansan hyväksymään hänen kurjuuttamisen. Mitään oieketa syytä ei ole, vaan orpo keksii kaikenlaista. Oma pussi senkun paisuu, ja kansan kevenee. Näin se on valitettavasti,valheella voi elää hyvää elämää.

18

184

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Eduskunnan työtapa.

      • Anonyymi

        😋😋😋😍😍😍😍😋😋😋

        ❤️ ­­­N­­y­m­­f­­­o­m­a­a­n­­­i -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21

        🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞


    • Anonyymi

      Näyttää siltä että on unohdettu se "Kreikan tie" eli holhoukseen joutuminen.
      Siellähän tehtiin rajuja leikkauksia monesta kohdin eli mm. eläkkeitä kuritettiin
      jopa 25% . Tähänkö turmioon meidän demarit halusivat meidät viedä ??
      Ammattivalittajat vinkuvat nyt ALVista ja pienistä veron korotuksista.

      • Anonyymi

        Persut haluavat kyykytetään köyhiä, kuten tekivät viimeksi kun olivat hallituksessa.
        Nyt on Jussi turha tulla selittelemään, PS politiikkaa ei ole oikeistopolitiikkaa, vaan Soinin porukan.


    • Anonyymi

      Ei nämä leikkaukset vaikuta kenenkään elämään pätkänkään vertaa.

      • Anonyymi

        Ei niin, ei kukaan suomalainen tienaa vähempää kuin 2500 e kk, kyllä sillä kaikki tulee toimeen.
        Minä ainkin päjrään tosi hyvin, ei mitään heikkoa, kummallista jos muu ei.

        Olen aina päjränny hyvin. Jos kaikki saa lähes 3 tonnia kk käteen nniin ihme on jos joku valittaa ettei pärjää sillä summalla, sen vhempää ei kukaan suomessa saa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei niin, ei kukaan suomalainen tienaa vähempää kuin 2500 e kk, kyllä sillä kaikki tulee toimeen.
        Minä ainkin päjrään tosi hyvin, ei mitään heikkoa, kummallista jos muu ei.

        Olen aina päjränny hyvin. Jos kaikki saa lähes 3 tonnia kk käteen nniin ihme on jos joku valittaa ettei pärjää sillä summalla, sen vhempää ei kukaan suomessa saa.

        Eivätkö edes rautavaaran paputörppöjä ahmivat ja salesta ostettua laakeria kittaavat eläkeläiset tupauunot?


      • Anonyymi

        Sinua ei näytä häiritsevän tuo sinun yksinkertaisuus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei niin, ei kukaan suomalainen tienaa vähempää kuin 2500 e kk, kyllä sillä kaikki tulee toimeen.
        Minä ainkin päjrään tosi hyvin, ei mitään heikkoa, kummallista jos muu ei.

        Olen aina päjränny hyvin. Jos kaikki saa lähes 3 tonnia kk käteen nniin ihme on jos joku valittaa ettei pärjää sillä summalla, sen vhempää ei kukaan suomessa saa.

        On liioittelua sanoa ettei kukaan, mutta hyvin pieni joukko kuitenkin kyseessä, lähinnä opiskelijoita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On liioittelua sanoa ettei kukaan, mutta hyvin pieni joukko kuitenkin kyseessä, lähinnä opiskelijoita.

        Tuollaiset kommentit osoittavat hyvin kuinka "pihalla" seniilit eläkeläistörpöt ovat maailman menosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuollaiset kommentit osoittavat hyvin kuinka "pihalla" seniilit eläkeläistörpöt ovat maailman menosta.

        En ole ihan muutamaan vuoteen vielä eläkkeelle jäämässä, enkä maailman menoa kommentoinut, vaan pelkästään Suomen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuollaiset kommentit osoittavat hyvin kuinka "pihalla" seniilit eläkeläistörpöt ovat maailman menosta.

        Niinpä. Itse olen koko ajan saanut alle 1.000 euroa, paitsi jos olen saanut osa-aikatöistä pari satasta lisää.


    • Anonyymi

      Olisi kauheeta olla käyhä. Itse en ole koskaan ollut aina ollu rahaa yllin kyllin. Töitäköön ei tarvis tehdä jos ei haluu, hyvin tulee toimeen silti. JOskus teen joskus en... ihan huvikseen.

      Hassua ettei toisilla ole rahaa. mistähän sekin johtuu.

      • Anonyymi

        Yllinkyllin sinun mittapuulla. Typerys on harvoin rikas ja sinulla on hölmöyttä jakaa vaikka pienelle kylälle ja siltijin jäisi omaksi tarpeeksi ihan riittävästi.


    • Anonyymi

      No mitä muuta rahan perässä juoksevat kapitalistit ja trendin mukana juoksevat populistiset, häpeämättömät oikeiston pyllynnuolijat tekisivät kuin VALEHTELEVAT?!?!

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Oletko tallentanut tämän puhelimeesi, koska et muita laita.


    • Anonyymi

      Rahat riittävät mainiosti kun pitää vain kulut tiukasti kurissa.
      Menot vain hiukan tuloja pienemmät, niin jää myös säästöön.
      Demareille tämä on tietysti ollut aina utopiaa, mitä on mahdoton toteuttaa.
      Jos äly ei riitä talouden hoitamiseen, niin voi , voi.
      Aikanaan romahtivat STS eli työväen säästöpankki sekä Euromarketit.
      Minkälaiset tonokit oli valittu näitä johtamaan.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      91
      6390
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      25
      2614
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      32
      2170
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      63
      1847
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1651
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      6
      1437
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1357
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1341
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1279
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1233
    Aihe