Ulkomaille suomesta eläkettä kuluttavat

Anonyymi-ap

Itkee nyt tulleensa ryöstetyiksi, kuulemma koko ikänsä raatoivat suomessa töitä, jotta pääsevät pois suomesta 🤣🤣🤣🤣

Mutta että suomen pitäisi lähettää heille joka kuukausi hyvitys siitå, että poistuivat.

Nyt uhkaavat palata suomeen ja hakea kaikkia mahdollisia tukia mitä vain voivat saada.

Entä sitten, pääasia on se, että ne eläke- ja tukirahat kulutetaan pääosin suomessa, jolloin pääomat säilyy meillä eikä valu muualle.

Herätkää pahviaivot!

27

173

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Demarit antaneet duunareiden nukkua Ruususen unta...

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        … ja samaan aikaan vieneet rahat ja järjestivät näille velkapommin. Demarit pettää aina.
        https://riemurasia.fi/kuva/Vappusatanen/223226

        -
        joku 73v kehuu tehneensä ikänsä töitä ja saa eläkettä vain 1100 €/kk -
        - olisko se tehnyt "pimeää työtä" - siitä ei tule ELÄKEKERTYMÄÄ !

        itse olen 72v. ja pienipalkkaisena saan kuitenki 1629 €/kk. ja verokirjalle tehty työt

        jos on ikänsä tehnyt työt verokirjalle, niin kertyy pienestäkin kunnon eläke


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        -
        joku 73v kehuu tehneensä ikänsä töitä ja saa eläkettä vain 1100 €/kk -
        - olisko se tehnyt "pimeää työtä" - siitä ei tule ELÄKEKERTYMÄÄ !

        itse olen 72v. ja pienipalkkaisena saan kuitenki 1629 €/kk. ja verokirjalle tehty työt

        jos on ikänsä tehnyt työt verokirjalle, niin kertyy pienestäkin kunnon eläke

        Niin jos on ikänsä Suomessa työskennellyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        -
        joku 73v kehuu tehneensä ikänsä töitä ja saa eläkettä vain 1100 €/kk -
        - olisko se tehnyt "pimeää työtä" - siitä ei tule ELÄKEKERTYMÄÄ !

        itse olen 72v. ja pienipalkkaisena saan kuitenki 1629 €/kk. ja verokirjalle tehty työt

        jos on ikänsä tehnyt työt verokirjalle, niin kertyy pienestäkin kunnon eläke

        Esim siivoojat jotka tekee pienellä palkalla töitä, ja ovat tehneet myös lapsia , vaikka kolme niin sillon se eläke jää pieneksi.
        Ennen alkoi eläke kertymään vasta 24 v, vaikka sitä maksettiin jo 16 vuotiaana , kun jotkut aloitti työt , myös äitiyslomilta ja hoitovapailta ei kertynyt eläkettä, eikä työttömyysajoilta, eikä myöskään pätkä, osan aikaisista ,eikä sijaisuuden töistä.


    • Anonyymi

      Sanna Marin, tuo vanha huora, sai aikaan tämänkin huononnuksen.

    • Anonyymi

      Mitkä pääomat säilyvät Suomessa?
      Mitä valtiovalta säästää siinä, että kansaneläkkeen saajat muuttavat takaisin Suomeen käyttämään tänne terveydenhuollon palveluja?
      Kyse on todella pienistä kansaneläkkeistä.

      • Anonyymi

        Kun asut ja kulutat suomessa, pyörität suomen yhteiskuntaa, jos asut ja kulutat suomen maksamaa rahaa ulkomailla, rahacjää sinne, pyörität sikäläistä yhteiskuntaa suomen valtion rahoilla.

        Vain rikkailla eläkeläisillä on varaa asua ulkomailla, he kuluttavat vsin omia rahojaan. Toki olisi suotavaa, että hekin asuisivat suomessa kuten moni vastuullinen tekee. Aina voi sit matkustella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun asut ja kulutat suomessa, pyörität suomen yhteiskuntaa, jos asut ja kulutat suomen maksamaa rahaa ulkomailla, rahacjää sinne, pyörität sikäläistä yhteiskuntaa suomen valtion rahoilla.

        Vain rikkailla eläkeläisillä on varaa asua ulkomailla, he kuluttavat vsin omia rahojaan. Toki olisi suotavaa, että hekin asuisivat suomessa kuten moni vastuullinen tekee. Aina voi sit matkustella.

        Jos hallitus pystyisi, niin mitään eläkkeitä ei maksettaisi ulkomaille. Mutta kun EU suojelee hyvätuloisten oikeutta asua eläkkeelle jäätyään ulkomailla, niin ei pysty estämään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun asut ja kulutat suomessa, pyörität suomen yhteiskuntaa, jos asut ja kulutat suomen maksamaa rahaa ulkomailla, rahacjää sinne, pyörität sikäläistä yhteiskuntaa suomen valtion rahoilla.

        Vain rikkailla eläkeläisillä on varaa asua ulkomailla, he kuluttavat vsin omia rahojaan. Toki olisi suotavaa, että hekin asuisivat suomessa kuten moni vastuullinen tekee. Aina voi sit matkustella.

        Yksi yhteinen nimittäjä näillä rikkailla ja köyhillä ulkomaan eläke-elävillä on. Ensin kehutaan lehdissä, kuinka halpaa eläminen ja asuminen on, rahat riittää ja eletään kuin kroisokset, kun ulkona syödään ja ostetaan viinipullot, koko illallinen maksaa viineineen kympin kaks ja taas kehutaan. No kun tulee vaivoja ja kolotuksia, otetaan lento Suomeen ja tullaan niine vaivoineen suomalaisen terveydenhuollon riesaksi. Ei kelpaa enää teneriffan lääkärit.


    • Anonyymi

      Työeläkettä saava voi asua missä maassa haluaa.

    • Anonyymi

      takasin tänne pois hoidettaviksi kuluista ja heti

    • Anonyymi

      Jos on "raatanut" koko ikänsä ja saa työeläkettä vain jotain 900 €/kk, niin kannattaa muistaa, että on saanut yhteiskunnan palveluita todella moninkertaisen määrän maksamiinsa veroihin nähden.

      • Anonyymi

        Näin. Ja pitää myös muistaa kuinka eläkejärjestelmä on rakennettu vasta suurten ikäluokkien työuran keskivaiheilla. Heille kiusallinen tosiasia on, että ovat maksaneet eläkemaksuja marginaalisesti suhteutettuna niihin eläkkeisiin mitä nyt nauttivat.

        Toki hyvä ettei eläkeläisiä sillan alle ajeta, mutta pitäisi ymmärtää myös kuka sen heidän eläkkeensä pääosin maksaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin. Ja pitää myös muistaa kuinka eläkejärjestelmä on rakennettu vasta suurten ikäluokkien työuran keskivaiheilla. Heille kiusallinen tosiasia on, että ovat maksaneet eläkemaksuja marginaalisesti suhteutettuna niihin eläkkeisiin mitä nyt nauttivat.

        Toki hyvä ettei eläkeläisiä sillan alle ajeta, mutta pitäisi ymmärtää myös kuka sen heidän eläkkeensä pääosin maksaa.

        Eläke on sosiaaliturvaa, kukaan ei ole maksanut omaa eläkettään.

        Tästä tullaankin siihen että kun sosiaaliturvaa leikataan niin miksi eläkkeitä ei leikata rankalla kädellä ja aseteta Ruotsin mallin mukaisesti 4000 euron kk eläkekatto?

        Kun kaikesta muustakin leikataan niin eläkkeistä myös.


      • Anonyymi

        Mitä yhteiskunnan palveluita? Kun minä aloitin työurani 16v, maksoin eläkettä ja veroja vaikka eläkekertymä alkoi 23 ikävuodesta. Ei ollut asumistukia ym, jotain köyhäinapua oli, mutta asenne oli silloin se, että on häpeä hakea. Aika on noista muuttunut, mutta silti. Vieläkään en ole eläkriässä vaikka työvuosia on kymmeniä. Yhtään hyvää en ole saanut, enkä hakenut. Lääkäriäkään en onneksi ole tarvinnut, joten verojen muodossa olen nekin vähäiset maksanut itse. Kirjastoa käyttänyt pentuna, koulun alkaessa oli vielä omat eväät, lauantaitkin oli loulupäiviä, kirjat kiersi aina seuraavalle oppilasryhmälle, niin kauan, kun niistä jotain selvää sai. Ai niin ja jos suttasit niitä, tuli arestia.. Koti- ja koulukasvatus tehosi. Ei meistä tullut juoppoja ja narkkareita vaan veronmaksajia.


      • Anonyymi

        Sanos joku ilmainen yhteiskunnallinen palvelu suomalaiselle!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanos joku ilmainen yhteiskunnallinen palvelu suomalaiselle!

        Niinpä. Mikään ei ole ilmaista, paitsi varakkaammille. Tuo kela-korvausrahojen syytäminen yksityispuolen terveydenhoitofirmoille ei lyhennä hoitojonoja vaan antaa varakkaamille 30€ alennusta, joka lääkärikäynnistä sillä puolella, pienituloisilla ei ole vara käydä, koska ne käyntimaksut ovat n.200 euron luokkaa ja vaikka saisi sen 30€ alennusta, niin hinta on kova vähävaraisille ja monet varakkaat käy mieluummin julkisilla, joissa käynti maksaa noin 23euroa ja on hintakatto, mikä puuttuu yksityisen puolen palveluista.


      • Anonyymi

        Tarkoitat siis, että on raatanut muiden hyvinvoinnin eteen saamatta edes kohtuullista korvausta itse työnsä hedelmistä? Niin, silloin on käynyt juuri noin. Muut ovat korjanneet voitot. Siitä he kompensaatioksi periaatteessa maksavat suurempaa veroa (elleivät ota verottomia listaamattomien yritysten osinkoja tai muita kikkailuja), jolla paikataan osa riistosta. Mutta se riistetty, se elää vanhuutensakin kädestä suuhun, köyhäksi tuomittuna. Ja vielä kehdataan yrittää väittää, että se olisi enemmän saanut kuin antanut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin. Ja pitää myös muistaa kuinka eläkejärjestelmä on rakennettu vasta suurten ikäluokkien työuran keskivaiheilla. Heille kiusallinen tosiasia on, että ovat maksaneet eläkemaksuja marginaalisesti suhteutettuna niihin eläkkeisiin mitä nyt nauttivat.

        Toki hyvä ettei eläkeläisiä sillan alle ajeta, mutta pitäisi ymmärtää myös kuka sen heidän eläkkeensä pääosin maksaa.

        Työeläkelaki tuli voimaan 1962, ja suuret ikäluokat ovat syntyneet 1945-1949.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä yhteiskunnan palveluita? Kun minä aloitin työurani 16v, maksoin eläkettä ja veroja vaikka eläkekertymä alkoi 23 ikävuodesta. Ei ollut asumistukia ym, jotain köyhäinapua oli, mutta asenne oli silloin se, että on häpeä hakea. Aika on noista muuttunut, mutta silti. Vieläkään en ole eläkriässä vaikka työvuosia on kymmeniä. Yhtään hyvää en ole saanut, enkä hakenut. Lääkäriäkään en onneksi ole tarvinnut, joten verojen muodossa olen nekin vähäiset maksanut itse. Kirjastoa käyttänyt pentuna, koulun alkaessa oli vielä omat eväät, lauantaitkin oli loulupäiviä, kirjat kiersi aina seuraavalle oppilasryhmälle, niin kauan, kun niistä jotain selvää sai. Ai niin ja jos suttasit niitä, tuli arestia.. Koti- ja koulukasvatus tehosi. Ei meistä tullut juoppoja ja narkkareita vaan veronmaksajia.

        Ei myöskään ollut peruskoulua, eikä opintotukia.


    • Anonyymi

      Sairasta keskustelua.

    • Anonyymi

      Jotkut raatoi ja joutuivat lähtemään nälkää ja kurjuutta pakoon,kerkesivät kuitenkin eläkettä kerryttämään ennen lähtöä ja nyt ne rahat nussitaan valtion taskuun kun pitäis eläkettä saada,roistoamista!!

    • Anonyymi

      Aloittajalle....se pääoman nimi lukee siinä setelissä, EKP. Joten ei se suomelta pois enää ole kun on yhteinen valuutta eikä markka. Ei ole enää suomea on vain EU.Ilmeisesti myös hallitus unohti tämän tosiasian.

    • Anonyymi

      Suomi ns elvistelee noiden menneisyyden osaajien /taitajien tuottaman työpanoksen tuomalla hyvinvoinnilla . Nyky jannut ja friidut voisivat olla tulevaisuuden ylläpitäjiä yhteiskunnalle .

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒

      🔞 K­­u­­­u­­­m­­a­­­t­­ ­­t­­­y­­t­ö­t­­­ ­o­­d­­­o­­­t­­­t­­­a­v­­­­­­a­t­­ ­s­i­­n­­­u­­­a­­­ -> https://nbw.fi/sexygirls?18371334

      🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      75
      5454
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      17
      2416
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1947
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      47
      1658
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1581
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1378
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1287
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      9
      1259
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1229
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1183
    Aihe