Kuka osallistuu ja kuka ei? Tässä kriteerit.

Anonyymi-ap

Nyt, kun jaetaan niukkuutta, jokainen alkaa varjelemaan omaa tonttiaan ja haluaa itse välttyä tekemästä mitään.

Meiltä puuttuu mittari sille, mikä on riittävää osallistumista.

Tai ehkä ei puutukaan!

Verot on työtä siinä, missä kaikki rahakin. Jos verotus jaetaan tasan, vero olisi kaikille ja kaikesta 43%.

Jokainen, joka maksaa veroa tuloistaan keskimäärin 43% osallistuu yhtä paljon kuin muutkin eikä kukaan voi väittää ainaakaan, ettei osallistu. Veroon pitää tietenkin laskea mukaan myös se vero, joka maksetaan tuotteesta eli jos satasen palkasta jää viiskymppinen ja sillä ostaa tavaraa ja maksaa 25% alvia, niin silloin veroaste on n. 63%.

Asian voi nähdä myös työn kautta, joka sopii erityisen hyvin vasemmistolle, joka korostaa työn tekemisen välttämättömyyttä yhteiskunnan ylläpitämiseksi. Tosin yleensä ei laske omaa kannattajakuntansa työtä välttämättömyydeksi.

Työpäiviä on vuodessa 210 ja tytötunteja n.1600. Jos tekee ilmasta työtä yteiskunnan hyväksi yhteiskunnan ohjaamana (ei siis tee jotain kivaa, jota kutsuu itse työksi) 680 tuntia vuodessa, se vastaa sitä, mitä jokainen keskimäärin tekee.

Osallistuminen on tietenkin sekoitus veroa ja työtä, mutta kaiken voi laskea joko verona tai työnä, kumpana haluaa kunhan pääsee 43% tasolle.

Tässä on hyvä mittari jokaiselle siitä, osallistuuko itse yhtä paljon, enemmän tai vähemmän kuin muut.

7

126

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tuo oli aika tyhjentävästi ilmaistu.

      Jokainen voikin pohtia omalta kohdaltaan onko sellaisessa asemassa, että voi moittia muita.

      • Anonyymi

        🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑

        😍 ­­N­y­­m­­f­­o­m­a­a­n­i -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞


    • Anonyymi

      Osallistuminen ei kiinnostanut ketään eikä kukaan välittänyt, vaikka töissä käyvät tekevät taksvärkkiä puolet vuodesta muiden hyväksi.

      Sitten, kun ilmaisen rahan määrä uhkasi vähetä, alettiin heti huutelemaan, että muiden täytyy ensin tehdä oma osansa ikään kuin ilmaisen rahan saaja olisi koskaan itse mitään tehnyt.

    • Anonyymi

      Yritystuet ovat joka vuosi noin neljä miljardia, ja lisäksi energiatuet. Asiantuntijat ovat ihmetelleet kriteereitä, joiden perusteella yritykset ovat tukia saaneet. Yleensä ne samat yritykset, vuosi toisensa jälkeen, tukilistalle päästyään.

      Ihmetystä on herättänyt esimerkiksi Viking LINE, joka oli viime vuonna suurin tukien saaja, yli 20 miljoonaa euroa.

      Tässä kopioituna tietoa Viking Linen tilinpäätöksestä vuonna 2023.

      Viking Line teki historiallisen vahvan tuloksen

      TAMMIKUU-JOULUKUU 2023
      (tammikuu-joulukuu 2022)

      Liikevaihto oli 491,4 miljoonaa euroa (494,7 milj. euroa).
      Liiketoiminnan muut tuotot olivat 9,1 miljoonaa euroa (24,1 milj. euroa).
      Liiketulos oli 55,0 miljoonaa euroa (38,3 milj. euroa).
      Rahoitustuotot ja -kulut olivat –9,6 miljoonaa euroa (–10,3 milj. euroa).
      Tulos ennen veroja oli 45,4 miljoonaa euroa (28,0 milj. euroa).
      Tulos verojen jälkeen oli 36,3 miljoonaa euroa (22,7 milj. euroa).
      Hallitus ehdottaa, että osinkoa jaetaan 1 euro osaketta kohden, mikä vastaa 48 % voitoista.

      Osinkoa yhtiö jakoi noin puolet voitosta.
      Onko Viking Linella iso merkitys Suomen kasvulle tai kansantaloudelle. "Investointeja tarvitaan", pääministeri sanoo. Mihin eniten tukien saaja Viking LINE on investoinut. Risteilyihin, verottomaan myyntiin vai osingon jakoon?

      Ketkä viettävät osinkojuhlia vuoden 2023 tuloksen perusteella? Entä investoivatko yritystukia saaneet yritykset kasvuun vai osingon jakoon - miten yhteisöverotus, paljonko veroa maksettiin ja minne. Riittikö veronmaksajien tuki sekä investointeihin, osinkoihin ja vielä veroihin?

      • Anonyymi

        Oletko koskaan tehnyt mitään muuta kuin ihmetellyt asiaa?

        Minulle on tullut sellainen tunne, että välttelet parhaasi mukaan selvittämästä mistä tuet johtuvat ja jos joku sen sinulle kertoo, taannut pikkulapseksi, joka ei osaa lukea.

        En väitä, että yritystuet kestäisivät kriittistä tarkastelua, mutta on säälittävää, että joku, joka niistä puhuu, ei edes tiedä mistä on kysymys.


      • Anonyymi

        Joo ainakaan mun ei ole vaikea ymmärtää miksi tuki annetaan.
        Se lukee tuossa säädöksessä ja siinä on myös perusteluja.

        Jos aivollinen haluaa keskustella, niin pitäisi käydä keskustelu siitä tarvitaanko suomalaisia laivoja ja jos tukia ei anneta, niin jatkuuko liikenne, väheneekö se, myydäänkö laivat muualle vai mitä tapahtuu.

        Se keskustelu vaatii tietenkin enemmän kuin peukalo suussa pillittäminen joten en usko, että tuista valittava on riittävän fiksu siihen.


    • Anonyymi

      Ainakin on joku mittari.

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      125
      2118
    2. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      267
      1963
    3. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      62
      1496
    4. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      115
      1336
    5. Olisi hauska tietää

      Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon
      Ikävä
      64
      1248
    6. Apua. Onks mä jotenki erikoinen ?

      Oon ihastunu paljon vanhempaan mieheen.
      Ikävä
      128
      1184
    7. Minun on vaan päästettävä irti

      Toiveesta. Satutan vain itseäni😥😔. Toivon sinulle pelkkää hyvää, eläthän elämäsi parasta aikaa, mutta en halua enää k
      Ikävä
      37
      960
    8. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      65
      927
    9. Kertoisit jo

      Rakastatko minua vai olenko käsittänyt väärin onko tämä vaan ystävyyttä tai kaveruutta? En haluaisi enää nolata itseäni
      Ikävä
      45
      857
    10. En koskaan saanut asiattomia kuvia!

      Silloin kun olin vielä nuori, kukaan mies ei koskaan lähettänyt minulle asiattomia kuvia itsestään. Jos tiedätte mitä ta
      Sinkut
      156
      841
    Aihe