Kerrotaan välillä luterilaiset, kuinka lapsikasteen jälkeen olette tulleet uskoon.

Anonyymi-ap

Kertokaapa tällä viikolla luterilaiset- jotka palstalla kirkastatte- mitä nyt olette kirkastaneet, niin välillä evankeliumia, Golgatan sovintoverestä- kuinka se on teidät pelastanut, kun tulitte lapsikasteen jälkeen uskoon ja saitte syntinne anteeksi.

Olisi mielenkiintoista kuunnella, ja saada nähdä, kuinka Jeesus tulee huultenne hedelmänä koroitetuksi ja ylistetyksi.
lähdetään tästä liikkeelle.
https://areena.yle.fi/podcastit/1-68328171

Olkaapa hyvä.. Tehdään tästä viikosta evankelioiva viikko.

166

602

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Minä olen uskonut Jeesukseen niin kauan kuin muistan. Mitään uskoontulokokemusta minulla ei ole mutta Jeesus turvana ja Hänen yhteydessään olen saanut vaeltaa pienestä saakka.

      • Anonyymi

        Kirjoittaako nyt "kalma" kalamos ilman nikkiään, ikäänkuin salaa ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoittaako nyt "kalma" kalamos ilman nikkiään, ikäänkuin salaa ?

        En tiedä mistä puhut.


      • Anonyymi

        Kerrotko minulle sen, että miten sinulla voi olla Jeesus turvana, jos et koskaan ole henk koht tullut sovitetuksi Jumalan kanssa?

        Jeesus itse sanoo, että nähdäkseen taivaan valtakunnan, on ihmisen synnyttävä uudesti ylhäältä.


        1 Mutta oli mies, fariseusten joukosta, nimeltä Nikodeemus, juutalaisten hallitusmiehiä.
        2 Hän tuli Jeesuksen tykö yöllä ja sanoi hänelle: "Rabbi, me tiedämme, että sinun opettajaksi tulemisesi on Jumalasta, sillä ei kukaan voi tehdä niitä tunnustekoja, joita sinä teet, ellei Jumala ole hänen kanssansa."
        3 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa".
        4 Nikodeemus sanoi hänelle: "Kuinka voi ihminen vanhana syntyä? Eihän hän voi jälleen mennä äitinsä kohtuun ja syntyä?"
        5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
        6 Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.
        7 Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerrotko minulle sen, että miten sinulla voi olla Jeesus turvana, jos et koskaan ole henk koht tullut sovitetuksi Jumalan kanssa?

        Jeesus itse sanoo, että nähdäkseen taivaan valtakunnan, on ihmisen synnyttävä uudesti ylhäältä.


        1 Mutta oli mies, fariseusten joukosta, nimeltä Nikodeemus, juutalaisten hallitusmiehiä.
        2 Hän tuli Jeesuksen tykö yöllä ja sanoi hänelle: "Rabbi, me tiedämme, että sinun opettajaksi tulemisesi on Jumalasta, sillä ei kukaan voi tehdä niitä tunnustekoja, joita sinä teet, ellei Jumala ole hänen kanssansa."
        3 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa".
        4 Nikodeemus sanoi hänelle: "Kuinka voi ihminen vanhana syntyä? Eihän hän voi jälleen mennä äitinsä kohtuun ja syntyä?"
        5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
        6 Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.
        7 Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä.

        Kyllä minä olen syntynyt uudesti ylhäältä ja siten olen Jumalan oma


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä minä olen syntynyt uudesti ylhäältä ja siten olen Jumalan oma

        Miten se tapahtui ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tiedä mistä puhut.

        Palstan uskovat ovat kovia valehtelemaan joka päivä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten se tapahtui ?

        Etkö tiedä sen vertaa?


      • Anonyymi

        🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒

        💋 ­­­N­y­m­­­f­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21

        🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      Olsenin kosketus pojille vei pojat suoraan seitsemänteen taivaaseen.

    • Anonyymi

      Kristityt lapset saa kasteessa luvatun Pyhän Hengen lahjan, joka pitää suoraan yhteyttä Jumalan kanssa.

      Helluntailaisuus on Amerikasta tänne 100 v.sitten tuotu eksytys, heresia.

      Helluntailaisten kastamattomat pakanalapset on maailmassa, Ambomaan pakanoita.

      Room. 9:8

      Tämä tarkoittaa, etteivät Jumalan lapsia ole luonnolliset jälkeläiset, vaan että jälkeläisiksi luetaan lupauksen voimasta syntyneet lapset.

      • Anonyymi

        Olet siis sitä mieltä, että ulkoinen vesikaste toimitus, eli ihmisen oma teko pelastaa?

        Ja vesi siis pesee syntejä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet siis sitä mieltä, että ulkoinen vesikaste toimitus, eli ihmisen oma teko pelastaa?

        Ja vesi siis pesee syntejä?

        Ei ihmisen teko vaan Juma pesee synnit pois vedellä Sanan kautta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ihmisen teko vaan Juma pesee synnit pois vedellä Sanan kautta

        Niin.

        >> Ei ihmisen teko vaan Juma pesee synnit pois vedellä Sanan kautta >>

        3 Olimmehan mekin ennen ymmärtämättömiä, tottelemattomia, eksyksissä, moninaisten himojen ja hekumain orjia, elimme pahuudessa ja kateudessa, olimme inhottavia ja vihasimme toisiamme. ( Tiit 3)

        Tämä oli siis ennen uudestisyntymisen pesoa ja Pyhän Hengen uudistusta.

        Miten sitten on uudestisyntymisen peson ja Hengen uudistuksen jälkeen?

        Onko ennen ollut jäänyt pois?

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen


    • Anonyymi

      Raamattu ei puhu mitään siitä, että olisi erilaisia kasteita eri ikäisille ihmisille.

      On vain Yksi kaste, kaiken ikäisille, syntien pois pesemiseksi ja Pyhän uskon Hengen lahjan saamiseksi.

      Kristityksi kastettu lapsi on saanut Pyhän uskon Hengen lahjan. Kasteessa alkaa uusi liitto ja kasteessa lapsi siirtyy Jumalan valtakuntaan.

      Uskon Henki pitää yhteyttä Jumalan kanssa aivan hiljaa sanattomin huokauksin.

      Room. 8:26

      Myös Henki auttaa meitä, jotka olemme heikkoja. Emmehän tiedä, miten meidän tulisi rukoilla, että rukoilisimme oikein. Henki itse kuitenkin puhuu meidän puolestamme sanattomin huokauksin.

      Mutta jolla ei ole Pyhän Hengen lahjaa, ei ole Jeesuksen oma.

      Kastamaton pakanalapsi on vielä maailmassa.

      Room. 9:8

      Tämä tarkoittaa, etteivät Jumalan lapsia ole luonnolliset jälkeläiset, vaan että jälkeläisiksi luetaan lupauksen voimasta syntyneet lapset.

      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Se nyt vain on niin, että Raamatun mukaan ei Pyhää Henkeä saada missään vesikasteessa.

        Pyhä Henki saadaan uudestisyntymässä eli Hengestä syntymisessä ja se on henkilökohtaista uskoon tuloa se.

        Henkilökohtainen usko vaaditaan ja sovitus Jumalan kanssa, vauva ei voi millään itse uskoa.

        Eikä toisen / toisten uskolla voi millään tulla autuaaksi, siihen vaaditaan omakohtainen usko, jonka Jumala synnyttää siinä kohtaa kun synnit sovitetaan uudestisyntymässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se nyt vain on niin, että Raamatun mukaan ei Pyhää Henkeä saada missään vesikasteessa.

        Pyhä Henki saadaan uudestisyntymässä eli Hengestä syntymisessä ja se on henkilökohtaista uskoon tuloa se.

        Henkilökohtainen usko vaaditaan ja sovitus Jumalan kanssa, vauva ei voi millään itse uskoa.

        Eikä toisen / toisten uskolla voi millään tulla autuaaksi, siihen vaaditaan omakohtainen usko, jonka Jumala synnyttää siinä kohtaa kun synnit sovitetaan uudestisyntymässä.

        Ei aikuinenkaan voi millään itse uskoa vaan Pyhä Henki synnyttää uskon

        Pyhä Henki saadan todella uudestisyntmisessä eli pesossa eli kasteessa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se nyt vain on niin, että Raamatun mukaan ei Pyhää Henkeä saada missään vesikasteessa.

        Pyhä Henki saadaan uudestisyntymässä eli Hengestä syntymisessä ja se on henkilökohtaista uskoon tuloa se.

        Henkilökohtainen usko vaaditaan ja sovitus Jumalan kanssa, vauva ei voi millään itse uskoa.

        Eikä toisen / toisten uskolla voi millään tulla autuaaksi, siihen vaaditaan omakohtainen usko, jonka Jumala synnyttää siinä kohtaa kun synnit sovitetaan uudestisyntymässä.

        Syntejä ei soviteta uudestisyntymässä vaan synnit sovitettiin 2000 vuotta sitten ristillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muistakaamme, ettei yksikään Jumalan lapsi ei saata Herraa Jeesusta kirota, eikä kieltää.

        Ei ole mahdollista Pyhässä hengessä Jeesusta kieltää.

        http://yle.fi/uutiset/jumalaan_uskomattomuus_yleistyy_aatteena/6346462

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen

        toinen helluntai - toinen henki - toihen herra - toinen kaste


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Syntejä ei soviteta uudestisyntymässä vaan synnit sovitettiin 2000 vuotta sitten ristillä.

        Jeesus sovitti synnit ristinkuolemalla. Mutta ei se sovitus vielä tullut kenenkään henkilökohtaiseksi sovitukseksi automaattisesti.

        Syntien sovitus henkilökohtaisella tasolla tapahtuu kasteessa, jossa myös perisynnin kirous kadotustuomio poistetaan, ihminen ennallistetaan kasteessa Jumalan lapseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus sovitti synnit ristinkuolemalla. Mutta ei se sovitus vielä tullut kenenkään henkilökohtaiseksi sovitukseksi automaattisesti.

        Syntien sovitus henkilökohtaisella tasolla tapahtuu kasteessa, jossa myös perisynnin kirous kadotustuomio poistetaan, ihminen ennallistetaan kasteessa Jumalan lapseksi.

        Syntien pesu eli sovitus kasteessa tarkoittaa sitä pelastusta ja uudestisyntymistä vedestä ja Hengestä, sekä hyvää omaatuntoa, mikä siitä seuraa. Siksi kasteella on kova kiire. Ei siinä jääty odottelemaan mitään parempia päiviä ja kastekouluja.

        Älä vitkastele. Huuda avuksi hänen nimeään, nouse ja anna kastaa itsesi, anna pestä syntisi pois.'

        Heti paikalla, keskellä yötä, vanginvartija otti heidät hoiviinsa ja pesi ruoskaniskujen haavat, ja hänet ja hänen perhekuntansa kastettiin heti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus sovitti synnit ristinkuolemalla. Mutta ei se sovitus vielä tullut kenenkään henkilökohtaiseksi sovitukseksi automaattisesti.

        Syntien sovitus henkilökohtaisella tasolla tapahtuu kasteessa, jossa myös perisynnin kirous kadotustuomio poistetaan, ihminen ennallistetaan kasteessa Jumalan lapseksi.

        "Jeesus sovitti synnit ristinkuolemalla. Mutta ei se sovitus vielä tullut kenenkään henkilökohtaiseksi sovitukseksi automaattisesti."

        Hyvä tiivistys! Tarviaan kaste ja usko


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se nyt vain on niin, että Raamatun mukaan ei Pyhää Henkeä saada missään vesikasteessa.

        Pyhä Henki saadaan uudestisyntymässä eli Hengestä syntymisessä ja se on henkilökohtaista uskoon tuloa se.

        Henkilökohtainen usko vaaditaan ja sovitus Jumalan kanssa, vauva ei voi millään itse uskoa.

        Eikä toisen / toisten uskolla voi millään tulla autuaaksi, siihen vaaditaan omakohtainen usko, jonka Jumala synnyttää siinä kohtaa kun synnit sovitetaan uudestisyntymässä.

        Helluntailaisten kaste on pelkkä vesikeste.

        Parhami ja Olseni otti käyttöön sen Mikve-pesun lihan saastan pesemiseksi yhdynnän ja kuukautisten jälkeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jeesus sovitti synnit ristinkuolemalla. Mutta ei se sovitus vielä tullut kenenkään henkilökohtaiseksi sovitukseksi automaattisesti."

        Hyvä tiivistys! Tarviaan kaste ja usko

        Ei niin.

        Jumala kehoittaa ja Jeesus Kristus pyytää pelastuksen evankeliumin kautta:

        18 Mutta kaikki on Jumalasta, joka on sovittanut meidät itsensä kanssa Kristuksen kautta ja antanut meille sovituksen viran.
        19 Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan.
        20 Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa. ( 2Kor 5)

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei niin.

        Jumala kehoittaa ja Jeesus Kristus pyytää pelastuksen evankeliumin kautta:

        18 Mutta kaikki on Jumalasta, joka on sovittanut meidät itsensä kanssa Kristuksen kautta ja antanut meille sovituksen viran.
        19 Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan.
        20 Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa. ( 2Kor 5)

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen

        Kyllä niin! Vain uskon kautta voi synnit saada anteeksi ja seon sitä evankeliumia


    • Anonyymi

      Olsenin kosketus vei nuoret pojat heti sinne seitsemänteen taivaaseen.

      • Anonyymi

        Parhami ja Olseni oli niitä miehiä..ne käytti kaikki konstit saada ihminen käännytettyä helluntailaiseksi.


    • Anonyymi

      Eikös Raamatun ilmoitus juurikin todista Pyhän Hengen uudistuksesta.

      Ennen uudestisyntymisen pesoa ja pyhän Hengen uudistusta ihminen on Raamatun ilmoituksen mukaan:

      3 Olimmehan mekin ennen ymmärtämättömiä, tottelemattomia, eksyksissä, moninaisten himojen ja hekumain orjia, elimme pahuudessa ja kateudessa, olimme inhottavia ja vihasimme toisiamme. ( Tiit 3)

      9 Vai ettekö tiedä, etteivät väärät saa periä Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö. Eivät huorintekijät, ei epäjumalanpalvelijat, ei avionrikkojat, ei hekumoitsijat eikä miehimykset,
      10 eivät varkaat, ei ahneet, ei juomarit, ei pilkkaajat eivätkä anastajat saa periä Jumalan valtakuntaa.
      11 Ja tuommoisia te olitte, jotkut teistä; mutta te olette vastaanottaneet peson, te olette pyhitetyt, te olette vanhurskautetut meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä ja meidän Jumalamme Hengessä. ( 1Kor 6)

      Peson vastaanottamisen jälkeen tuota ei pitäisi enää olla. Eikö niin?

      Mikä siihen vaikuttaa?

      Eikö juuri se, että kun Pyhän Hengen uudistama ihminen tietää, että nuo asiat mitä oli ennen uudestisyntymisen pesoa tehnyt, ovat väärin ja Jumalan tuomion alaisia.

      Kannattaa luke ja tarkasti, mitä Raamattu ilmoittaa ja ottaa siitä vaarin.

      3 Olimmehan mekin ennen ymmärtämättömiä, tottelemattomia, eksyksissä, moninaisten himojen ja hekumain orjia, elimme pahuudessa ja kateudessa, olimme inhottavia ja vihasimme toisiamme.
      4 Mutta kun Jumalan, meidän vapahtajamme, hyvyys ja ihmisrakkaus ilmestyi,
      5 pelasti hän meidät, ei vanhurskaudessa tekemiemme tekojen ansiosta, vaan laupeutensa mukaan uudestisyntymisen peson ja Pyhän Hengen uudistuksen kautta,
      6 jonka Hengen hän runsaasti vuodatti meihin meidän Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen kautta,
      7 että me vanhurskautettuina hänen armonsa kautta tulisimme iankaikkisen elämän perillisiksi toivon mukaan. ( Tiit 3)

      Jumala vanhurskauttaa puoleensa kääntyvän uskosta Jeesukseen Kristukseen ja puhdistaa uskolla kääntyneen sydämen ja antaa Pyhän Hengen johdattamaan Jumalan valtakuntaan entinen ( "olimmehan mekin ennen") taakse jääneenä ja uusi tilalle tulleena.

      17 Siis, jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luomus; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut. ( 2Kor 5)

      Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

      Usko Toivonen

    • Anonyymi

      "Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin KASTE Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.
      Teitä tämä lupaus tarkoittaa, teitä ja teidän LAPSIA"

      1. Joh. 5:8

      Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.

      • Anonyymi

        Muista myös, ettei yksikään Jumalan lapsi, siisPyhän Hengen saanut voi kirota, eikä kieltää Jeesusta Kristusta, Herraansa.

        "Kirkon tutkimuskeskuksen mukaan 15-24-vuotiaista suomalaisista vain 15 prosenttia sanoo uskovansa kristinuskon opettamaan jumalaan."

        http://yle.fi/uutiset/jumalaan_uskomattomuus_yleistyy_aatteena/6346462

        Voisitko kertoa, mitä ajattelet näistä lapsista ja nuorista?

        Ovatko he ns. luopioita, Jeesuksesta luopuneita, kun nyt kieltävät Hänet?

        Vai eivätkö he ole koskaan olleetkaan uskon kautta Jeesuksessa Kristuksessa?

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen


      • Anonyymi

        Tuossa kehoitettiin lakiliiton pyhiä ottamaan Jeesus vastaan Vapahtajana !

        Lakiliittoon kuului parannuksen kaste vedellä !

        Uuteen liittoon sitä ei tuotu !

        Juutalaisilla lakiliiton aikana se meni niin, että vesikaste ja vasta sitten Pyhä Henki.

        Mutta pakanoilla, kuten Korneliuksen huonekunnan kohdalla he saivat heti uskoon tultuaan, eli uudestisynnyttyään evankeliumin sanan kautta heti Pyhän Hengen !

        Vesikastetta ei tarvittu !

        Vaikka Pietari lakiliiton tottumuksesta turhaan heidät jälkikäteen vedellä kastoikin.

        Pakanoilla ei ollut mitään vesikaste traditiota, eikä lakiliiton pesoja, eli vesikasteita heiltä vaadittu !

        Hepr. 9:10 vaan jotka, niinkuin ruuat ja juomat ja ERILAISET PESOTKIN, ovat ainoastaan lihan sääntöjä, jotka ovat voimassa uuden järjestyksen aikaan asti.

        !!!
        Mutta fariseusten lahkosta nousivat muutamat, jotka olivat tulleet uskoon, ja sanoivat: "Heidät on ympärileikattava ja heitä on käskettävä noudattamaan Mooseksen lakia".
        6 Niin apostolit ja vanhimmat kokoontuivat tutkimaan tätä asiaa.
        !!!

        7 Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitten teki teidän keskuudessanne sen valinnan, että pakanat minun suustani saisivat kuulla evankeliumin sanan ja tulisivat uskoon.
        8 Ja Jumala, sydänten tuntija, todisti heidän puolestansa, antaen heille Pyhän Hengen samoinkuin meillekin.
        9 eikä tehnyt mitään erotusta meidän ja heidän kesken, sillä hän puhdisti heidän sydämensä uskolla.

        !!!
        10 Miksi te siis nyt kiusaatte Jumalaa ja tahdotte panna opetuslasten niskaan ikeen, jota eivät meidän isämme emmekä mekään ole jaksaneet kantaa?
        !!!

        11 Mutta me uskomme Herran Jeesuksen armon kautta pelastuvamme, samalla tapaa kuin hekin."

        28 Sillä Pyhä Henki ja me olemme nähneet hyväksi, ettei teidän päällenne ole pantava enempää kuormaa kuin nämä välttämättömät:
        29 että kartatte epäjumalille uhrattua ja verta ja lihaa, josta ei veri ole laskettu, ja haureutta. Jos te näitä vältätte, niin teidän käy hyvin. Jääkää hyvästi!"


    • Anonyymi

      Kyllä Juutalaiset tiesivät, että peso tarkoittaa synnit pois pesevätä kastetta, missä käytetän aina siunattua vettä.

      Temppelissä oli kiinteä kasteasia, jonka vettä käytettiin kasteen tekemiseen.

      2. Moos. 40:7

      "Ja paneman pesoastian seurakunnan majan ja alttarin välille, ja paneman siihen vettä."

      Jes. 12:3

      Te saatte ilolla ammentaa vettä pelastuksen lähteistä.

      • Anonyymi

        Juutalaiset eivät usko Jeesukseen Kristukseen syntiensä sovittajana, kuin pieneltä osaltaan.

        25 Sillä minä en tahdo, veljet-ettette olisi oman viisautenne varassa-pitää teitä tietämättöminä tästä salaisuudesta, että Israelia on osaksi kohdannut paatumus-hamaan siihen asti, kunnes pakanain täysi luku on sisälle tullut, ( Room 11)

        Suomi on myös paatumuksen, luopumuksen tilassa, vain pieni osa suomalaisista uskoo Jeesukseen Kristukseen Herranaan, vaikka kastettuja on ylivoimaisesti suurin osa heistä.

        Jumala vanhurskauttaa ihmisen uskosta Jeesukseen.

        1 Koska me siis olemme uskosta vanhurskaiksi tulleet, niin meillä on rauha Jumalan kanssa meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta,
        2 jonka kautta myös olemme uskossa saaneet pääsyn tähän armoon, jossa me nyt olemme, ja meidän kerskauksemme on Jumalan kirkkauden toivo ( Room 5)

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juutalaiset eivät usko Jeesukseen Kristukseen syntiensä sovittajana, kuin pieneltä osaltaan.

        25 Sillä minä en tahdo, veljet-ettette olisi oman viisautenne varassa-pitää teitä tietämättöminä tästä salaisuudesta, että Israelia on osaksi kohdannut paatumus-hamaan siihen asti, kunnes pakanain täysi luku on sisälle tullut, ( Room 11)

        Suomi on myös paatumuksen, luopumuksen tilassa, vain pieni osa suomalaisista uskoo Jeesukseen Kristukseen Herranaan, vaikka kastettuja on ylivoimaisesti suurin osa heistä.

        Jumala vanhurskauttaa ihmisen uskosta Jeesukseen.

        1 Koska me siis olemme uskosta vanhurskaiksi tulleet, niin meillä on rauha Jumalan kanssa meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta,
        2 jonka kautta myös olemme uskossa saaneet pääsyn tähän armoon, jossa me nyt olemme, ja meidän kerskauksemme on Jumalan kirkkauden toivo ( Room 5)

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen

        Sinäkö tiedät kaikkien Juutalaisten ajatukset?

        Kyllä Juutalaiset tiesivät, että Jeesus on Jumalan poika.

        Joh. 3:2

        Hän tuli yöllä Jeesuksen luo ja sanoi: "Rabbi, me tiedämme, että sinä olet Jumalan lähettämä opettaja. Ei kukaan pysty tekemään sellaisia tunnustekoja kuin sinä, ellei Jumala ole hänen kanssaan.

        Vain marginaaliryhmät kuten fariseukset kielsivät Jeesuksen jumaluuden.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinäkö tiedät kaikkien Juutalaisten ajatukset?

        Kyllä Juutalaiset tiesivät, että Jeesus on Jumalan poika.

        Joh. 3:2

        Hän tuli yöllä Jeesuksen luo ja sanoi: "Rabbi, me tiedämme, että sinä olet Jumalan lähettämä opettaja. Ei kukaan pysty tekemään sellaisia tunnustekoja kuin sinä, ellei Jumala ole hänen kanssaan.

        Vain marginaaliryhmät kuten fariseukset kielsivät Jeesuksen jumaluuden.

        No ovatko juutalaiset ottaneet vastaan Jeesuksen Kristuksen Messiaanaan?

        Eivät ole, kuin osalta, kuten Raamatun ilmoitus sen ilmoittaa.

        25 Sillä minä en tahdo, veljet-ettette olisi oman viisautenne varassa-pitää teitä tietämättöminä tästä salaisuudesta, että Israelia on osaksi kohdannut paatumus-hamaan siihen asti, kunnes pakanain täysi luku on sisälle tullut, ( Room 11)

        Eihän synagoogissa vielä tänäkään päivänä julisteta evankeliumia Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta.

        14 Mutta heidän mielensä paatuivat, sillä vielä tänäkin päivänä sama peite, vanhan liiton kirjoituksia luettaessa, pysyy poisottamatta, sillä vasta Kristuksessa se katoaa.
        15 Vielä tänäkin päivänä, kun Moosesta luetaan, on peite heidän sydämensä päällä;
        16 mutta kun heidän sydämensä kääntyy Herran tykö, otetaan peite pois.
        ( 2Kor 3)

        Messiaanisia ( Jeesukseen uskovia ) juutalaisia on vain pieni osa heistä vieä tänäkin päivänä.

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen


    • Anonyymi

      Pietarilla oli Taivaan valtakunnan avaimet.

      1. Piet.3
      20 jotka muinoin eivät totelleet Jumalaa, kun hän Nooan päivinä kärsivällisesti odotti sen ajan, kun ARKKIA rakennettiin. Vain muutama ihminen, kaikkiaan kahdeksan, pelastui ARKISSA veden kantamana.

      21 Tuon esikuvan mukaisesti TEIDÄT PELASTAA NYT KASTE, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus."

      • Anonyymi

        Miten on, löydätkö Raamatun ilmoituksesta Pietarin todistamana, että Jumala puhdistaa sydämet uskolla?

        Tai että usko Jeesukseen Kristukseen pelastaa?

        Tai, että Jumala vanhurskauttaa ( lukee synnittömäksi ) sen, jolla on usko Jeesukseen?

        Esim.

        22 se Jumalan vanhurskaus, joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen tulee kaikkiin ja kaikille, jotka uskovat; sillä ei ole yhtään erotusta.
        23 Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla
        24 ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa,
        25 jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit
        26 jumalallisessa kärsivällisyydessään, osoittaaksensa vanhurskauttaan nykyajassa, sitä, että hän itse on vanhurskas ja vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen ( Room 3)

        Entä, kuinka hyvä omatunto voi säilyä?

        Mitä mieltä olet?

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten on, löydätkö Raamatun ilmoituksesta Pietarin todistamana, että Jumala puhdistaa sydämet uskolla?

        Tai että usko Jeesukseen Kristukseen pelastaa?

        Tai, että Jumala vanhurskauttaa ( lukee synnittömäksi ) sen, jolla on usko Jeesukseen?

        Esim.

        22 se Jumalan vanhurskaus, joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen tulee kaikkiin ja kaikille, jotka uskovat; sillä ei ole yhtään erotusta.
        23 Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla
        24 ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa,
        25 jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit
        26 jumalallisessa kärsivällisyydessään, osoittaaksensa vanhurskauttaan nykyajassa, sitä, että hän itse on vanhurskas ja vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen ( Room 3)

        Entä, kuinka hyvä omatunto voi säilyä?

        Mitä mieltä olet?

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen

        Pelkkä uskominen ei pese syntejä pois.

        Jaak. 2:20

        Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten on, löydätkö Raamatun ilmoituksesta Pietarin todistamana, että Jumala puhdistaa sydämet uskolla?

        Tai että usko Jeesukseen Kristukseen pelastaa?

        Tai, että Jumala vanhurskauttaa ( lukee synnittömäksi ) sen, jolla on usko Jeesukseen?

        Esim.

        22 se Jumalan vanhurskaus, joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen tulee kaikkiin ja kaikille, jotka uskovat; sillä ei ole yhtään erotusta.
        23 Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla
        24 ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa,
        25 jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit
        26 jumalallisessa kärsivällisyydessään, osoittaaksensa vanhurskauttaan nykyajassa, sitä, että hän itse on vanhurskas ja vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen ( Room 3)

        Entä, kuinka hyvä omatunto voi säilyä?

        Mitä mieltä olet?

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen

        uskoa ja kastetta ei pidä edes erottaa tosistaan, molemmat kuuluu yhteen,
        > usko ja kaste / kaste ja usko ,

        he ottivat heti kasteen , kun sanan kuulivat,
        "ja niin heitä lisääntyi sinä päivänä noin kolmetuhatta sielua" Apt: 2

        eivät he ruvenneet harkitseen tai odottaan , että ensin parantaa omaa elämäänsä , ja
        sitten joskus "teen ratkaisun" . . .
        vaan he ottivat kasteen , kun sanan kuulivat , ja kaste "Sana" , = evankeliumia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        uskoa ja kastetta ei pidä edes erottaa tosistaan, molemmat kuuluu yhteen,
        > usko ja kaste / kaste ja usko ,

        he ottivat heti kasteen , kun sanan kuulivat,
        "ja niin heitä lisääntyi sinä päivänä noin kolmetuhatta sielua" Apt: 2

        eivät he ruvenneet harkitseen tai odottaan , että ensin parantaa omaa elämäänsä , ja
        sitten joskus "teen ratkaisun" . . .
        vaan he ottivat kasteen , kun sanan kuulivat , ja kaste "Sana" , = evankeliumia.

        Uusi käänös puhuu sanomasta, eli ottivat hänen sanomansa eli kastekäskyn vastaan, heidät kastettiin ja heidän lapset.

        Apt.2
        "Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin KASTE Jeesuksen Kristuksen nimeen, JOTTA SYNTINNE ANNETTAISIIN ANTEEKSI. SILLOIN te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.
        Teitä tämä lupaus tarkoittaa, teitä ja teidän LAPSIA"

        Ne, jotka ottivat hänen sanomansa vastaan, kastettiin, ja uskovien joukkoon tuli sinä päivänä lisää noin kolmetuhatta henkeä.

        Kastettuja alettiin kutsua uskovaisiksi, kreikaksi "pistis", koska he olivat kasteessa saaneet kasteen lahjan, Pyhän uskon Hengen lahjan.

        2. Kor. 4:13

        Meillä on sama uskon Henki.

        Usko on Hengen lahja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten on, löydätkö Raamatun ilmoituksesta Pietarin todistamana, että Jumala puhdistaa sydämet uskolla?

        Tai että usko Jeesukseen Kristukseen pelastaa?

        Tai, että Jumala vanhurskauttaa ( lukee synnittömäksi ) sen, jolla on usko Jeesukseen?

        Esim.

        22 se Jumalan vanhurskaus, joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen tulee kaikkiin ja kaikille, jotka uskovat; sillä ei ole yhtään erotusta.
        23 Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla
        24 ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa,
        25 jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit
        26 jumalallisessa kärsivällisyydessään, osoittaaksensa vanhurskauttaan nykyajassa, sitä, että hän itse on vanhurskas ja vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen ( Room 3)

        Entä, kuinka hyvä omatunto voi säilyä?

        Mitä mieltä olet?

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen

        Roomalaiskirje on Paavalin kirjoituksia, joita hän kirjoitti Korintossa.

        Paavali ei kaihtanut valehtelemista, kun omia oppejaan yritti Juutalaisille eli valituille syöttää.

        Room. 3:7

        Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?

        Jumala heitti Paavalin Saatanan haltuun kuritettavaksi ja salli paha äkkikuoleman Roomassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uusi käänös puhuu sanomasta, eli ottivat hänen sanomansa eli kastekäskyn vastaan, heidät kastettiin ja heidän lapset.

        Apt.2
        "Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin KASTE Jeesuksen Kristuksen nimeen, JOTTA SYNTINNE ANNETTAISIIN ANTEEKSI. SILLOIN te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.
        Teitä tämä lupaus tarkoittaa, teitä ja teidän LAPSIA"

        Ne, jotka ottivat hänen sanomansa vastaan, kastettiin, ja uskovien joukkoon tuli sinä päivänä lisää noin kolmetuhatta henkeä.

        Kastettuja alettiin kutsua uskovaisiksi, kreikaksi "pistis", koska he olivat kasteessa saaneet kasteen lahjan, Pyhän uskon Hengen lahjan.

        2. Kor. 4:13

        Meillä on sama uskon Henki.

        Usko on Hengen lahja.

        >>>"kääntykää ja ottakaa kukin kaste"<<<

        Alkuseurakunnan aikaan HE KÄÄNTYIVÄT Vanhan liiton Mooseksen lain ja ympärileikkauksen liitosta , ja uskoa Uuden liiton kaste Kristukseen .

        Vanha on kadonnut ja Uusi on sijaan tullut, >"Vanha LIITTO katosi ja Uusi LIITTO sijalle
        Kristuksessa > > kaste Kristukseen.

        meidän aikana kukaan ei ole elänyt Vanhaa liittoa , vaan kaikki syntyy Uuden liiton
        kansaan > kaste Kristukseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>"kääntykää ja ottakaa kukin kaste"<<<

        Alkuseurakunnan aikaan HE KÄÄNTYIVÄT Vanhan liiton Mooseksen lain ja ympärileikkauksen liitosta , ja uskoa Uuden liiton kaste Kristukseen .

        Vanha on kadonnut ja Uusi on sijaan tullut, >"Vanha LIITTO katosi ja Uusi LIITTO sijalle
        Kristuksessa > > kaste Kristukseen.

        meidän aikana kukaan ei ole elänyt Vanhaa liittoa , vaan kaikki syntyy Uuden liiton
        kansaan > kaste Kristukseen.

        Helluntailaiset kieltävät Jumalan lait ja käskyt, koska heillä toinen henki, toisen helluntain henki, toinen herra, toinen kaste jne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>"kääntykää ja ottakaa kukin kaste"<<<

        Alkuseurakunnan aikaan HE KÄÄNTYIVÄT Vanhan liiton Mooseksen lain ja ympärileikkauksen liitosta , ja uskoa Uuden liiton kaste Kristukseen .

        Vanha on kadonnut ja Uusi on sijaan tullut, >"Vanha LIITTO katosi ja Uusi LIITTO sijalle
        Kristuksessa > > kaste Kristukseen.

        meidän aikana kukaan ei ole elänyt Vanhaa liittoa , vaan kaikki syntyy Uuden liiton
        kansaan > kaste Kristukseen.

        Ei ne Jumalan lait mihinkään kadonneet.

        Matt. 5:18

        Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.

        Luuk. 16:17

        Mutta ennemmin taivas ja maa katoavat, kuin yksikään lain piirto häviää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uusi käänös puhuu sanomasta, eli ottivat hänen sanomansa eli kastekäskyn vastaan, heidät kastettiin ja heidän lapset.

        Apt.2
        "Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin KASTE Jeesuksen Kristuksen nimeen, JOTTA SYNTINNE ANNETTAISIIN ANTEEKSI. SILLOIN te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.
        Teitä tämä lupaus tarkoittaa, teitä ja teidän LAPSIA"

        Ne, jotka ottivat hänen sanomansa vastaan, kastettiin, ja uskovien joukkoon tuli sinä päivänä lisää noin kolmetuhatta henkeä.

        Kastettuja alettiin kutsua uskovaisiksi, kreikaksi "pistis", koska he olivat kasteessa saaneet kasteen lahjan, Pyhän uskon Hengen lahjan.

        2. Kor. 4:13

        Meillä on sama uskon Henki.

        Usko on Hengen lahja.

        Usko tulee kuulemisesta, se on Raamatun ilmoittama totuus.

        Ja pelastuksen evankeliumi Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta on Jumalan voima.

        Helluntaina Pietari ja kumppanit julistivat pelastuksen evankeliumia syntiemme tähden ristiinnaulitusta ja kuolleista ylösnousseesta Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta, ja sen kuulleista osa otti evankeliumin sanoman vastaan.

        Evankeliumin ydinsanoma ei ole kaste, eikä usko kasteeseen, vaan ydinsanoma on synteiemme vuoksi itsensä ristiinnaulittavaksi antanut ja kuolleista ylösnoussut Herra Jeesus Kristus.

        31 niin hän edeltä nähden puhui Kristuksen ylösnousemuksesta, sanoen, ettei Kristus ollut jäävä hyljätyksi tuonelaan eikä hänen ruumiinsa näkevä katoavaisuutta.
        32 Tämän Jeesuksen on Jumala herättänyt, minkä todistajia me kaikki olemme.
        33 Koska hän siis on Jumalan oikean käden voimalla korotettu ja on Isältä saanut Pyhän Hengen lupauksen, on hän vuodattanut sen, minkä te nyt näette ja kuulette.
        34 Sillä ei Daavid ole astunut ylös taivaisiin, vaan hän sanoo itse: 'Herra sanoi minun Herralleni: Istu minun oikealle puolelleni,
        35 kunnes minä panen sinun vihollisesi sinun jalkojesi astinlaudaksi.'
        36 Varmasti tietäköön siis koko Israelin huone, että Jumala on hänet Herraksi ja Kristukseksi tehnyt, tämän Jeesuksen, jonka te ristiinnaulitsitte."
        37 Kun he tämän kuulivat, saivat he piston sydämeensä ja sanoivat Pietarille ja muille apostoleille: "Miehet, veljet, mitä meidän pitää tekemän?"
        38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
        39 Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."
        40 Ja monilla muillakin sanoilla hän vakaasti todisti; ja hän kehoitti heitä sanoen: "Antakaa pelastaa itsenne tästä nurjasta sukupolvesta".
        41 Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin, ja niin heitä lisääntyi sinä päivänä noin kolmetuhatta sielua. ( Apt 2)

        Ja itsekunkin tulee kääntyä pois pahuudestaan, jotta voisi saada siunauksen omalle osalleen.

        26 Teille ensiksi Jumala on herättänyt Poikansa ja lähettänyt hänet siunaamaan teitä, kun käännytte itsekukin pois pahuudestanne." ( Apt 3)
        1 Mutta kun he puhuivat kansalle, astuivat papit ja pyhäkön vartioston päällikkö ja saddukeukset heidän eteensä,
        2 närkästyneinä siitä, että he opettivat kansaa ja julistivat Jeesuksessa ylösnousemusta kuolleista.
        3 Ja he kävivät heihin käsiksi ja panivat heidät vankeuteen seuraavaan päivään asti, sillä oli jo ehtoo.
        4 Mutta monet niistä, jotka olivat kuulleet sanan, uskoivat, ja miesten luku nousi noin v
        (Apt 4)

        Evankeliumi ( lupaus ) ei ole evankeliumi kasteesta, vaan evankeliumi syntiemme tähden itsensä ristiinnaulittavaksi antaneesta ja kuolleista ylösnousseesta Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta, kuten voimme edeltä lukea seurakunnan alkuhetkien julistuksesta.

        Jumala kutsuu ihmisiä kääntymykseen pestuksen evankeliumin, sanan rististä, kautta.

        Kuten edeltä voimme lukea: "Antakaa pelastaa itsenne". "Ketä ikinä Jumala kutsuu".

        Entäpä tuo uskon Henki?

        Saattaako uskon Hengen saanut kirota tai kieltää Jeesuksen Kristukseeen Herranaan?

        Ei saata, ei voi.

        Uskovilla, Jeesuksen pyhillä, on sama uskon Henki, minkä Jumala antaa uskosta Jeesukseen Kristukseen.

        17 Koska siis Jumala antoi yhtäläisen lahjan heille kuin meillekin, kun olimme uskoneet Herraan Jeesukseen Kristukseen, niin mikä olin minä voidakseni estää Jumalaa?" ( Apt
        11)

        8 Ja Jumala, sydänten tuntija, todisti heidän puolestansa, antaen heille Pyhän Hengen samoinkuin meillekin.
        9 eikä tehnyt mitään erotusta meidän ja heidän kesken, sillä hän puhdisti heidän sydämensä uskolla. ( Apt 15)

        Mitä me huomaamme?

        Pietari todistaa, että pakanat saivat aivan samoin Pyhän Hengen, kuin juutalaiset olivat helluntaina saaneet, uskottuaan Jeesukseen Kristukseen.

        Eikä siinä ole siis mitään erotusta.

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen


    • Anonyymi

      Kuuleminen on eri asia kuin keilaaminen. Maailmaa pelottaa täyskaato 🤭

      • Anonyymi

        Kasteessa on mukana vesi+Henki+sovintoveren osallisuus.

        "Ja puhdistaaksesi heidät tee näin: Pirskoita heihin synnistä puhdistavaa vettä"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kasteessa on mukana vesi Henki sovintoveren osallisuus.

        "Ja puhdistaaksesi heidät tee näin: Pirskoita heihin synnistä puhdistavaa vettä"

        Saattaako siis kasteen saanut kieltää tai kirota Herran Jeesuksen?

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen


    • Anonyymi

      Helluntailaisille puhuu vieras henki, toisen helluntain henki.

      Hellarit eivät piittaa mitään Jumalan käskyistä

      1. Joh. 3:24

      Joka pitää hänen KÄSKYNSÄ, pysyy Jumalassa, ja Jumala pysyy hänessä. Ja sen, että hän pysyy meissä, me tiedämme HENGESTÄ , jonka hän on meille antanut.

      • Anonyymi

        Pentecostalismi on pedon henki ja luku.

        Ilm. 16:13

        Minä näin, kuinka lohikäärmeen suusta, pedon suusta ja väärän profeetan suusta lähti kolme saastaista henkeä, jotka olivat sammakon näköisiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pentecostalismi on pedon henki ja luku.

        Ilm. 16:13

        Minä näin, kuinka lohikäärmeen suusta, pedon suusta ja väärän profeetan suusta lähti kolme saastaista henkeä, jotka olivat sammakon näköisiä.

        7 pv. Adventismi ja 50 pv. Pentecostalismi, Mormonismi ja Jehovalaisuus on Amerikasta tuotuja eksytyksiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pentecostalismi on pedon henki ja luku.

        Ilm. 16:13

        Minä näin, kuinka lohikäärmeen suusta, pedon suusta ja väärän profeetan suusta lähti kolme saastaista henkeä, jotka olivat sammakon näköisiä.

        Parhami ja Olseni oli vääriä profeettoja, joiden suusta lähti saastaisia henkiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Parhami ja Olseni oli vääriä profeettoja, joiden suusta lähti saastaisia henkiä.

        Parhamissa ja Olsenissa, jotka Helluntailiikkeen perusti, ei ollut oikeata Pyhää Henkeä, vaan jokin muu sitä matkiva valheen henki.


      • Anonyymi

        Eli saattaako Jumalan lapsi, jota Jumalan Henki kuljettaa, johdattaa, kieltää tai kirota Jeesuksen Kristuksen?

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli saattaako Jumalan lapsi, jota Jumalan Henki kuljettaa, johdattaa, kieltää tai kirota Jeesuksen Kristuksen?

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen

        Pahat hengetkin tunnustaa Jeesuksen Korkeimman Jumalan pojaksi. Ei ne kiellä Jeesusta.


        Kun hän näki Jeesuksen, parkaisi hän ja lankesi maahan hänen eteensä ja huusi suurella äänellä: "Mitä sinulla on minun kanssani tekemistä, Jeesus, Jumalan, Korkeimman, Poika?

        Helluntailaisten kaltaiset lahkolaiset toimii juuri Jeesuksen nimessä.

        Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pahat hengetkin tunnustaa Jeesuksen Korkeimman Jumalan pojaksi. Ei ne kiellä Jeesusta.


        Kun hän näki Jeesuksen, parkaisi hän ja lankesi maahan hänen eteensä ja huusi suurella äänellä: "Mitä sinulla on minun kanssani tekemistä, Jeesus, Jumalan, Korkeimman, Poika?

        Helluntailaisten kaltaiset lahkolaiset toimii juuri Jeesuksen nimessä.

        Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

        No, miten on?

        Pelastuiko tuo ..

        "Kun hän näki Jeesuksen, parkaisi hän ja lankesi maahan hänen eteensä ja huusi suurella äänellä: "Mitä sinulla on minun kanssani tekemistä, Jeesus, Jumalan, Korkeimman, Poika? "

        Tai lupasiko Jeesus heille pelastustaan?

        Mutta mitä Jeesus sanoo niille ihmisille, jotka kieltävät tai häpeävät Häntä?

        33 Mutta joka kieltää minut ihmisten edessä, sen minäkin kiellän Isäni edessä, joka on taivaissa. ( Matt 10)

        38 Sillä joka häpeää minua ja minun sanojani tässä avionrikkojassa ja syntisessä sukupolvessa, sitä myös Ihmisen Poika on häpeävä, kun hän tulee Isänsä kirkkaudessa pyhien enkelien kanssa." ( Mark 8)

        Ja nyt on siis kysymys:

        Eli saattaako Jumalan lapsi, jota Jumalan Henki kuljettaa, johdattaa, kieltää tai kirota Jeesuksen Kristuksen?

        Vastaahan nyt rehellisesti, kuten uskovan ihmisen tulee aina tehdä.

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen


    • Anonyymi

      Helluntailaiset ymmärtävät uskon aikuisten tekemän käännyttämisen avulla aikaansaatuna järjen päätöksenä, psykologisena tapahtumana.

      • Anonyymi

        Puhdistaa vettä ei haettu Jordanilta tai otettu kraanasta, vaan kyseessä oli syntiuhrin tuhka sekoitettuna veteen. "hiehon tuhka, saastaisten päälle vihmottuna".
        KUINKA MONTA KERTAA PITÄÄ TOISTAA?
        Tämä on lakimääräys, jonka Herra sääsi sanoen: Käske israelilaisia tuomaan sinulle ruskeanpunainen, virheetön hieho, jossa ei ole mitään vammaa ja jonka päälle iestä ei vielä ole pantu. Antakaa se pappi Eleasarin haltuun, ja vietäköön se leiristä ulos ja teurastettakoon hänen edessänsä. Sitten pappi Eleasar ottakoon sen verta sormeensa ja pirskoittakoon sen verta ilmestysmajan etupuolta kohti seitsemän kertaa. Ja hieho poltettakoon hänen nähtensä; nahkoinensa, lihoinensa ja verinensä ynnä rapoinensa se poltettakoon.Mutta pappi ottakoon setripuuta, isoppikorren ja helakanpunaista lankaa ja viskatkoon ne tuleen, missä hieho palaa.
        Sitten pappi pesköön vaatteensa ja pesköön ruumiinsa vedessä; sitten menköön leiriin. Mutta pappi olkoon saastainen iltaan asti. Sekin, joka hiehon poltti, pesköön vaatteensa vedessä ja pesköön ruumiinsa vedessä ja olkoon saastainen iltaan asti. Sitten joku, joka on puhdas, kootkoon hiehon TUHAN ja pankoon sen talteen leirin ulkopuolelle puhtaaseen paikkaan. Ja säilytettäköön se israelilaisten seurakunnalle PUHDISTUSVETTÄ varten. Tämä on syntiuhri.

        Mooseksen lain syntiuhri on kuva Jeesuksesta.
        kuinka paljoa enemmän on Kristuksen veri, hänen, joka iankaikkisen Hengen kautta uhrasi itsensä viattomana Jumalalle, puhdistava meidän omantuntomme kuolleista teoista palvelemaan elävää Jumalaa!
        Vesi on Jumalan Sana ja tuhka on täydellinen uhri: JEESUS. Evankeliumin Sana tuo sanoman sovituksesta.


      • Anonyymi

        todellisuudessa he EIVÄT itsekään USKO , sillä he kieltävät Pyhän Hengen lahjan saamisen KASTEESSA .


      • Anonyymi

        Sinä ymmärrät vain ja ainoastaan, kaste kaste kaste kaste sodoma sodoma sodoma hurmos hurmos kaste kaste kaste kaste hurmos hurmos hurmos hjurmos hurmos


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puhdistaa vettä ei haettu Jordanilta tai otettu kraanasta, vaan kyseessä oli syntiuhrin tuhka sekoitettuna veteen. "hiehon tuhka, saastaisten päälle vihmottuna".
        KUINKA MONTA KERTAA PITÄÄ TOISTAA?
        Tämä on lakimääräys, jonka Herra sääsi sanoen: Käske israelilaisia tuomaan sinulle ruskeanpunainen, virheetön hieho, jossa ei ole mitään vammaa ja jonka päälle iestä ei vielä ole pantu. Antakaa se pappi Eleasarin haltuun, ja vietäköön se leiristä ulos ja teurastettakoon hänen edessänsä. Sitten pappi Eleasar ottakoon sen verta sormeensa ja pirskoittakoon sen verta ilmestysmajan etupuolta kohti seitsemän kertaa. Ja hieho poltettakoon hänen nähtensä; nahkoinensa, lihoinensa ja verinensä ynnä rapoinensa se poltettakoon.Mutta pappi ottakoon setripuuta, isoppikorren ja helakanpunaista lankaa ja viskatkoon ne tuleen, missä hieho palaa.
        Sitten pappi pesköön vaatteensa ja pesköön ruumiinsa vedessä; sitten menköön leiriin. Mutta pappi olkoon saastainen iltaan asti. Sekin, joka hiehon poltti, pesköön vaatteensa vedessä ja pesköön ruumiinsa vedessä ja olkoon saastainen iltaan asti. Sitten joku, joka on puhdas, kootkoon hiehon TUHAN ja pankoon sen talteen leirin ulkopuolelle puhtaaseen paikkaan. Ja säilytettäköön se israelilaisten seurakunnalle PUHDISTUSVETTÄ varten. Tämä on syntiuhri.

        Mooseksen lain syntiuhri on kuva Jeesuksesta.
        kuinka paljoa enemmän on Kristuksen veri, hänen, joka iankaikkisen Hengen kautta uhrasi itsensä viattomana Jumalalle, puhdistava meidän omantuntomme kuolleista teoista palvelemaan elävää Jumalaa!
        Vesi on Jumalan Sana ja tuhka on täydellinen uhri: JEESUS. Evankeliumin Sana tuo sanoman sovituksesta.

        Luterilaisuus on täyttä valehtelua ja täyttä potaskaa alun ja lopun välillä. Näin luterilaiset kusevat ihmisten silmiin: Kastekaava paljastaa petoksen ja väkevän eksytyksen: "Kasteessa pappi kastelee lapsen pään kolme kertaa vedellä"
        Siis luterilainen kaste onkin päänkastelu, aivan kuin kastekaavassa sanotaan ja kuvataan.
        LUTERILAISUUDEN PERUSTA KASTE, EI OLE KASTE, VAIKKA HE MEUHKAAVAT PALSTALLA OIKEASTA KRISTILLISESTÄ KASTEESTA, VAAN KASTELU!
        Lasta ei kasteta, vaan "pappi kastelee lapsen pään kolme kertaa vedellä"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä ymmärrät vain ja ainoastaan, kaste kaste kaste kaste sodoma sodoma sodoma hurmos hurmos kaste kaste kaste kaste hurmos hurmos hurmos hjurmos hurmos

        niinpä , kristityt uskoon Raamatun sanaan , > Sinun sanasi on totuus" Joh: 17: 17

        missään ei sanota , että "sinun kokemuksesi on totuus" . . .
        "älkää kaikkia henkiä uskoko" 1 Joh: 4


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luterilaisuus on täyttä valehtelua ja täyttä potaskaa alun ja lopun välillä. Näin luterilaiset kusevat ihmisten silmiin: Kastekaava paljastaa petoksen ja väkevän eksytyksen: "Kasteessa pappi kastelee lapsen pään kolme kertaa vedellä"
        Siis luterilainen kaste onkin päänkastelu, aivan kuin kastekaavassa sanotaan ja kuvataan.
        LUTERILAISUUDEN PERUSTA KASTE, EI OLE KASTE, VAIKKA HE MEUHKAAVAT PALSTALLA OIKEASTA KRISTILLISESTÄ KASTEESTA, VAAN KASTELU!
        Lasta ei kasteta, vaan "pappi kastelee lapsen pään kolme kertaa vedellä"

        Kyllä se on kaste vaikka kuinka märiset vastaan.

        Helluntailaisten kaste ei ole kaste vaan pelkkä symboli


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        todellisuudessa he EIVÄT itsekään USKO , sillä he kieltävät Pyhän Hengen lahjan saamisen KASTEESSA .

        >> todellisuudessa he EIVÄT itsekään USKO , sillä he kieltävät Pyhän Hengen lahjan saamisen KASTEESSA . >>

        Kuinkas Pietari asiasta todistaa Raamatun ilmoituksen kautta?

        43 Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta."
        44 Kun Pietari vielä näitä puhui, tuli Pyhä Henki kaikkien päälle, jotka puheen kuulivat.
        45 Ja kaikki ne uskovaiset, jotka olivat ympärileikatut ja olivat tulleet Pietarin mukana, hämmästyivät sitä, että Pyhän Hengen lahja vuodatettiin pakanoihinkin,
        46 sillä he kuulivat heidän puhuvan kielillä ja ylistävän Jumalaa. Silloin Pietari vastasi:
        47 "Ei kaiketi kukaan voi kieltää kastamasta vedellä näitä, jotka ovat saaneet Pyhän Hengen niinkuin mekin?" ( Apt 10)

        " jokainen, joka uskoo häneen, saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta."

        15 Ja kun minä rupesin puhumaan, tuli Pyhä Henki heidän päällensä, niinkuin alussa meidänkin päällemme.
        16 Silloin minä muistin Herran sanan, jonka hän sanoi: 'Johannes kastoi vedellä, mutta teidät kastetaan Pyhällä Hengellä'.
        17 Koska siis Jumala antoi yhtäläisen lahjan heille kuin meillekin, kun olimme uskoneet Herraan Jeesukseen Kristukseen, niin mikä olin minä voidakseni estää Jumalaa?" ( Apt 11)

        "Jumala antoi yhtäläisen lahjan heille kuin meillekin, kun olimme uskoneet Herraan Jeesukseen Kristukseen"

        7 Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitten teki teidän keskuudessanne sen valinnan, että pakanat minun suustani saisivat kuulla evankeliumin sanan ja tulisivat uskoon.
        8 Ja Jumala, sydänten tuntija, todisti heidän puolestansa, antaen heille Pyhän Hengen samoinkuin meillekin.
        9 eikä tehnyt mitään erotusta meidän ja heidän kesken, sillä hän puhdisti heidän sydämensä uskolla. ( Apt 15)

        "Jumala, sydänten tuntija, todisti heidän puolestansa, antaen heille Pyhän Hengen samoinkuin meillekin. eikä tehnyt mitään erotusta meidän ja heidän kesken, sillä hän puhdisti heidän sydämensä uskolla"

        Tässä Jumala antoi Pyhän Hengen uskosta ja puhdisti heidän sydämensä uskolla.

        Onko siis väärin uskoa Raamatun ilmoitukseen Pyhän Hengen lahjan saamisesta?

        Ja huom! Ei lahjaa ilman evankeliumin kuulemista.
        Ja huom! Ei uskoon tulemista ilman evankeliumin kuulemista.

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen


    • Anonyymi

      Helluntailaisissa on terveelle kristinuskolle vieras henki, joka vain matkii oikeata Pyhää Henkeä.

      Suomeen kun tuli ensimmäisiä helluntailaisia noin sata vuotta sitten, niin täällä asuvat hartaat kristityt uskovaiset sanoivat heti, että helluntailaisissa on kristinuskolle vieras henki ja he varoittivat menemästä helluntailaisten telttoihin ja kokouksiin.

      • Anonyymi

        Suomeen perustettiin ensimmäinen helluntaiseurakunta Helsinkiin v. 1920.

        Jumalattomat miehet oli asialla sitä perustamassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomeen perustettiin ensimmäinen helluntaiseurakunta Helsinkiin v. 1920.

        Jumalattomat miehet oli asialla sitä perustamassa.

        Luther on yksi suurimmista eksyttäjistä, mitä maailman on koskaan nähnyt, väärä profeetta, joka antoi antisemitismin Hitlerille. "minä näin lohikäärmeen suusta ja pedon suusta ja väärän profeetan suusta lähtevän kolme saastaista henkeä, sammakon muotoista. Sillä ne ovat riivaajain henkiä, jotka tekevät ihmeitä; ne lähtevät koko maanpiirin kuningasten luo kokoamaan heidät sotaan Jumalan, Kaikkivaltiaan, suurena päivänä."
        Lutherin hapatus on levinnyt koko kristilliseen opetukseen myös ns. vapaisiin suuntiin. Luther toi kristinoppiin Mooseksen lain ja sotki Vanhan liiton lain Paavalin ja Jaakobin selvään opetukseen Jeesuksen omille annetusta Kristuksen laista.
        Luterilaisen nikolaiittain opin mukaan on papisto, hengellinen yläluokka ja rahvas, alistetut, jonka hengellistä elämää papit hallitsevat.
        Jeesus opetti aktiivisuutta: anokaa, niin teille annetaan; etsikää, niin te löydätte; kolkuttakaa, niin teille avataan. Sen sijaan Luther opit loivat laitoskirkon kuin tehtaan, joka tuottaa jäsenilleen sakramenttien kautta ikuisen elämän. Luterilaisen opetuksen mukaan ei tarvitse etsiä Taivasten valtakuntaan, ei laskea kustannuksia, ei tarvitse taistella päästäkseen ahtaasta portista sisälle, vaan kaikki tulee kirkkolaitoksen kautta valmiita pöytään. Lähes kaikki Jeesuksen opetukset ovat poljetut kirkon taholla jalkoihin. Luterilaisen kirkon kaikkein tärkeimmästä opista: vauvojen vedenvaluttelurituaalista ei löydy yhtä ainoaa esimerkkiä tai opetusta Jumalan Sanasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luther on yksi suurimmista eksyttäjistä, mitä maailman on koskaan nähnyt, väärä profeetta, joka antoi antisemitismin Hitlerille. "minä näin lohikäärmeen suusta ja pedon suusta ja väärän profeetan suusta lähtevän kolme saastaista henkeä, sammakon muotoista. Sillä ne ovat riivaajain henkiä, jotka tekevät ihmeitä; ne lähtevät koko maanpiirin kuningasten luo kokoamaan heidät sotaan Jumalan, Kaikkivaltiaan, suurena päivänä."
        Lutherin hapatus on levinnyt koko kristilliseen opetukseen myös ns. vapaisiin suuntiin. Luther toi kristinoppiin Mooseksen lain ja sotki Vanhan liiton lain Paavalin ja Jaakobin selvään opetukseen Jeesuksen omille annetusta Kristuksen laista.
        Luterilaisen nikolaiittain opin mukaan on papisto, hengellinen yläluokka ja rahvas, alistetut, jonka hengellistä elämää papit hallitsevat.
        Jeesus opetti aktiivisuutta: anokaa, niin teille annetaan; etsikää, niin te löydätte; kolkuttakaa, niin teille avataan. Sen sijaan Luther opit loivat laitoskirkon kuin tehtaan, joka tuottaa jäsenilleen sakramenttien kautta ikuisen elämän. Luterilaisen opetuksen mukaan ei tarvitse etsiä Taivasten valtakuntaan, ei laskea kustannuksia, ei tarvitse taistella päästäkseen ahtaasta portista sisälle, vaan kaikki tulee kirkkolaitoksen kautta valmiita pöytään. Lähes kaikki Jeesuksen opetukset ovat poljetut kirkon taholla jalkoihin. Luterilaisen kirkon kaikkein tärkeimmästä opista: vauvojen vedenvaluttelurituaalista ei löydy yhtä ainoaa esimerkkiä tai opetusta Jumalan Sanasta.

        Luther ei ollut profeetta vaan uskonpuhdistaja joka korotti Jeesusta ja pelastusta hänessä. Sellaista ei tee väärä profeetta. Muutenkin jorinasi luterilaisten opetuksesta on silkkaa valehtelua. Mitään hengellistä yläluokkaa ei luterilaisuudessa ole vaan luterilaisenkäsityksen mukaan kaikki ovat hengellisesti "samalla tasolla", toisin kuin katolilaisuudessa. Lisäksi pilkkaa t kristillistä kastetta vedenvaluttelurituaaliksi mikä on jo jumalanpilkkaa. Sitähän uudestikastajat täällä koko ajan harrastaa.

        Tutki ennen kuin hutkit.


    • Anonyymi

      Luterilaisuus on maailman mielen mukainen uskonto eli pakanuutta. Suurin osa luterilaisista on maailman ihmisiä. Luterilaiset sakramentit ovat valhetta ja petosta eli maailmasta.
      Sana myös selkeästi varoittaa tekemästä yhteistyötä luterilaisten kanssa: Älkää antautuko kantamaan vierasta iestä yhdessä uskottomien kanssa; sillä mitä yhteistä on vanhurskaudella ja vääryydellä? Tai mitä yhteyttä on valkeudella ja pimeydellä?

      • Anonyymi

        Luther pysyi ahdistuneen aggressiivisena ja ristiriitaisena miehenä elämänsä loppuun asti. Vaikka hänen ei tiedetä itse suoraan osallistuneen mihinkään väkivaltaisuuteen, hän lietsoi vihaa ja väkivaltaa sumeilemattoman rasististen puheidensa ja kaikkia vihollisia avoimesti demonisoivien tekstiensä kautta
        Luther kumppaneineen luopuivat näennäisestäkään pidättyväisyydestä väkivallan suhteen.
        Luther käski paitsi teloittaa ja joskus jopa kiduttaa ja hakata kappaleiksi anabaptisteja, katolisia kellokkaita talonpoikaiskapinallisia, juutalaisia, turkkilaisia jne.
        Lutherilla oli suunnilleen yhtä mutkaton ja pragmaattinen suhtautuminen väkivaltaan kuin katolisella kirkolla, jota vastaan itse kapinoi. Väkivalta itsessään ei kuulunut reformaation olennaisiin kiistakysymyksiin. Luther ei juuri problematisoinut väkivaltaa, kunhan sille löytyi myös esivallan kannalta järkevät syyt. Jumala oli monestakin syystä hirvittävän vihainen ja maalliset ruhtinaat olivat Korkeimman vihan palvelijoita, ”Jumalan hirttomiehiä”. Heidän pyhä velvollisuutensa oli käyttää miekkaa Jumalan puolesta. Siksi aseiden siunaaminen on luterilaisessa perinteessä yleensä ollut niin itsestään selvä ja eettisesti ongelmaton asia.
        Maailmallisen miekan ja esivallan tulee tappaa avioliiton rikkoja. Sillä, joka rikkoo avioliittonsa, hän on jo itse erottanut itsensä ja on pidettävä kuolleena miehenä.[
        aikka Luther oli ainakin epäsuorasti itse vastuussa talonpoikaiskapinasta, hän valitsi pysyä itseään suojelevien ruhtinaitten rinnalla, ja vaati heitä vastaan kapinoivan köyhälistön väkivaltaista kukistamista.
        Myös kapinallinen ihminen, josta sellaista voidaan todistaa, on jo Jumalan ja keisarin pannassa, niin että se tekee oikein ja hyvin, joka ensimmäisenä sellaisen tappaa. Sillä itse kukin ihminen on sekä ylituomari että pyöveli, kun on kysymyksessä julkinen kapinannostaja,.. Sen tähden on nyt iskettävä, kuristettava ja pistettävä kuoliaaksi – salaa ja julkisesti – kuka vain osaa, ja ajateltava, että ei voi olla toista sen myrkyllisempää, vahingollisempaa, saatanallisempaa kuin kapinallinen ihminen; niin kuin lyödään kuoliaaksi hullu koira: ellet sinä tapa (häntä), niin hän tappaa sinut ja koko maan sinun kanssasi.[4]
        Talonpoikaiskapinan jälkiselvittelyissä tapettiin noin 100 000 kapinallista. Väestömäärään suhteutettuna se vetää vertoja viime vuosisadan kauheimpiin kansanmurhiin.
        Luther ei luultavasti voinut edes kuvitella elämää ilman pyhitettyä väkivaltaa. Siinä mielessä hän oli täysin aikansa lapsi ja ikivanhan saatanallisen kaaos) voitetaan vain järjestystä palauttavalla hyvällä väkivallalla:


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luther pysyi ahdistuneen aggressiivisena ja ristiriitaisena miehenä elämänsä loppuun asti. Vaikka hänen ei tiedetä itse suoraan osallistuneen mihinkään väkivaltaisuuteen, hän lietsoi vihaa ja väkivaltaa sumeilemattoman rasististen puheidensa ja kaikkia vihollisia avoimesti demonisoivien tekstiensä kautta
        Luther kumppaneineen luopuivat näennäisestäkään pidättyväisyydestä väkivallan suhteen.
        Luther käski paitsi teloittaa ja joskus jopa kiduttaa ja hakata kappaleiksi anabaptisteja, katolisia kellokkaita talonpoikaiskapinallisia, juutalaisia, turkkilaisia jne.
        Lutherilla oli suunnilleen yhtä mutkaton ja pragmaattinen suhtautuminen väkivaltaan kuin katolisella kirkolla, jota vastaan itse kapinoi. Väkivalta itsessään ei kuulunut reformaation olennaisiin kiistakysymyksiin. Luther ei juuri problematisoinut väkivaltaa, kunhan sille löytyi myös esivallan kannalta järkevät syyt. Jumala oli monestakin syystä hirvittävän vihainen ja maalliset ruhtinaat olivat Korkeimman vihan palvelijoita, ”Jumalan hirttomiehiä”. Heidän pyhä velvollisuutensa oli käyttää miekkaa Jumalan puolesta. Siksi aseiden siunaaminen on luterilaisessa perinteessä yleensä ollut niin itsestään selvä ja eettisesti ongelmaton asia.
        Maailmallisen miekan ja esivallan tulee tappaa avioliiton rikkoja. Sillä, joka rikkoo avioliittonsa, hän on jo itse erottanut itsensä ja on pidettävä kuolleena miehenä.[
        aikka Luther oli ainakin epäsuorasti itse vastuussa talonpoikaiskapinasta, hän valitsi pysyä itseään suojelevien ruhtinaitten rinnalla, ja vaati heitä vastaan kapinoivan köyhälistön väkivaltaista kukistamista.
        Myös kapinallinen ihminen, josta sellaista voidaan todistaa, on jo Jumalan ja keisarin pannassa, niin että se tekee oikein ja hyvin, joka ensimmäisenä sellaisen tappaa. Sillä itse kukin ihminen on sekä ylituomari että pyöveli, kun on kysymyksessä julkinen kapinannostaja,.. Sen tähden on nyt iskettävä, kuristettava ja pistettävä kuoliaaksi – salaa ja julkisesti – kuka vain osaa, ja ajateltava, että ei voi olla toista sen myrkyllisempää, vahingollisempaa, saatanallisempaa kuin kapinallinen ihminen; niin kuin lyödään kuoliaaksi hullu koira: ellet sinä tapa (häntä), niin hän tappaa sinut ja koko maan sinun kanssasi.[4]
        Talonpoikaiskapinan jälkiselvittelyissä tapettiin noin 100 000 kapinallista. Väestömäärään suhteutettuna se vetää vertoja viime vuosisadan kauheimpiin kansanmurhiin.
        Luther ei luultavasti voinut edes kuvitella elämää ilman pyhitettyä väkivaltaa. Siinä mielessä hän oli täysin aikansa lapsi ja ikivanhan saatanallisen kaaos) voitetaan vain järjestystä palauttavalla hyvällä väkivallalla:

        Luther ei ollut profeetta vaan uskonpuhdistaja


    • Anonyymi

      Päänusko tulee käännyttämällä aistien välityksellä.

      Hengen usko on kasteen lahja puhtaaseen ja tyhjän sydämeneen ja se on
      Pyhän Hengen pysyvä ominaisuus: usko, toivo, rakkaus, rauha ja ilo.

      1. Joh. 5:8

      Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.

      • Anonyymi

        Eli saattako kukaan Jumalan lapsi, jota Jumalan Henki kuljettaa kieltää uskonsa Jeesukseen Kristukseen?

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen


    • Anonyymi

      Helluntailaiset tarkoittavat uskolla käännyttämällä aistien välityksellä aikaansaatua aikuisten päänuskoa.

      Te teeskentelijät! Te kierrätte maat ja meret hankkiaksenne edes yhden käännynnäisen, ja kun siinä onnistutte, teette hänestä helvetin oman, kahta vertaa pahemman kuin itse olette.

      • Anonyymi

        Uskon kohteen voi aina todentaa.

        Pietari esim. antaa ohjeen.

        15 vaan pyhittäkää Herra Kristus sydämissänne ja olkaa aina valmiit vastaamaan jokaiselle, joka teiltä kysyy sen toivon perustusta, joka teissä on, kuitenkin sävyisyydellä ja pelolla,
        16 pitäen hyvän omantunnon, että ne, jotka parjaavat teidän hyvää vaellustanne Kristuksessa, joutuisivat häpeään siinä, mistä he teitä panettelevat. ( 1Piet 3)

        Eihän kukaan Jeesuksessa Kristuksessa oleva saata Herraansa kieltää, eikä kirota.

        3 Sentähden minä teen teille tiettäväksi, ettei kukaan, joka puhuu Jumalan Hengessä, sano: "Jeesus olkoon kirottu", ja ettei kukaan voi sanoa: "Jeesus olkoon Herra", paitsi Pyhässä Hengessä. ( 1Kor 12)

        Jeesuksen pyhien, uskovien vainoissa, Saulus koetti saada kiduttamalla Jeesuksen pyhiä, Jeesusta Kristusta Herranaan avukseen huutavia herjaamaan, kiroamaan Jeesuksen.

        Siis koetti, mutta ei todista saaneensa.

        11 Ja kaikkialla synagoogissa minä usein koetin rankaisemalla pakottaa heitä herjaamaan Jeesusta, ja menin niin pitkälle vimmassani heitä vastaan, että vainosin heitä aina ulkomaan kaupunkeihin saakka. ( Apt 26)

        Tästä käy ilmi, mitä on sydämen usko Jeesukseen Kristukseen.

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen


    • Anonyymi

      Maan päällä Jeesus antoi sylivauvalle omaan Henkeään ja vauva alkoi uskomaan Hengen välitykselä Jeesukseen.

      Nyt sama tapahtuu kun lapsi saa kasteessa Jeesuksen lähettämän Pyhän eli Totuuden Hengen lahjan, Jeesuksen oman uskon Hengen lahjan lapselle.

      • Anonyymi

        Mutta jos joku johdattaa lankeemukseen yhdenkin näistä vähäisistä, jotka uskovat minuun, hänelle olisi parempi, että hänen kaulaansa pantaisiin myllynkivi ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen.

        Parhamin oppien seuraaminen johtaa ihmisen meren pohjaan....


      • Anonyymi

        Missähän kohtaa Raamatun ilmoituksen mukaan noin on kirjoitettu:?

        >>Maan päällä Jeesus antoi sylivauvalle omaan Henkeään ja vauva alkoi uskomaan Hengen välitykselä Jeesukseen. >>

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missähän kohtaa Raamatun ilmoituksen mukaan noin on kirjoitettu:?

        >>Maan päällä Jeesus antoi sylivauvalle omaan Henkeään ja vauva alkoi uskomaan Hengen välitykselä Jeesukseen. >>

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen

        Raamatun sanassa "kaikki" , > vauvakin elävä ihminen "lihaa ja verta" ,

        "KAIKKI te , jotka olette Kristukseen KASTETUT , olette KRISTUKSEN päällenne
        pukeneet" Gal: 3: 27
        "kolme on , jotka TODISTAVAT : "Henki JA vesi JA veri , ja ne kolme yhdessä ovat"
        1 Joh: 5: 8 > "yksi kaste" Ef: 4


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatun sanassa "kaikki" , > vauvakin elävä ihminen "lihaa ja verta" ,

        "KAIKKI te , jotka olette Kristukseen KASTETUT , olette KRISTUKSEN päällenne
        pukeneet" Gal: 3: 27
        "kolme on , jotka TODISTAVAT : "Henki JA vesi JA veri , ja ne kolme yhdessä ovat"
        1 Joh: 5: 8 > "yksi kaste" Ef: 4

        kaste annetaan : >>>"Isän ja Pojan ja Pyhän HENGEN nimeen" Mt: 28


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatun sanassa "kaikki" , > vauvakin elävä ihminen "lihaa ja verta" ,

        "KAIKKI te , jotka olette Kristukseen KASTETUT , olette KRISTUKSEN päällenne
        pukeneet" Gal: 3: 27
        "kolme on , jotka TODISTAVAT : "Henki JA vesi JA veri , ja ne kolme yhdessä ovat"
        1 Joh: 5: 8 > "yksi kaste" Ef: 4

        Niin, ja saattaako siis kukaan Kristukseen kastettu todistuksellaan kieltää uskovansa Jeesukseen Kristukseen?

        Eli sydämen uskon Herraan Jeesukseen Kristukseen?

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen


    • Anonyymi

      Saatana ja pahat henget ovat taivaan entisiä enkeleitä, jotka ovat olleet Jeesuksen kanssa taivaassa miljoonia vuosia.

      Ap. t. 19:15 mutta paha henki vastasi heille sanoen: "Jeesuksen minä tunnen, ja Paavalin minä tiedän, mutta keitä te olette?"

      Mitäs muitakaan nämä on kuin lait kumonneita helluntailaisia?

      13 Sillä semmoiset ovat valheapostoleja, petollisia työntekijöitä, jotka tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi.
      14 Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.
      15 Ei ole siis paljon, jos hänen palvelijansakin tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi, mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainen.
      22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
      23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

      • Anonyymi

        Esim. Luukkaan evankeiumista voit lukea, että kysymyksessä on Jeesuksen aikalaisia.

        24 "Kilvoitelkaa päästäksenne sisälle ahtaasta ovesta, sillä monet, sanon minä teille, koettavat päästä sisälle, mutta eivät voi.
        25 Sen jälkeen kuin perheenisäntä on noussut ja sulkenut oven ja te rupeatte seisomaan ulkona ja kolkuttamaan ovea sanoen: 'Herra, avaa meille', vastaa hän ja sanoo teille: 'En minä tunne teitä enkä tiedä, mistä te olette'.
        26 Silloin te rupeatte sanomaan: 'Mehän söimme ja joimme sinun seurassasi, ja meidän kaduillamme sinä opetit'.
        27 Mutta hän on lausuva: 'Minä sanon teille: en tiedä, mistä te olette. Menkää pois minun tyköäni, kaikki te vääryyden tekijät.'
        28 Siellä on oleva itku ja hammasten kiristys, kun näette Aabrahamin ja Iisakin ja Jaakobin ja kaikkien profeettain olevan Jumalan valtakunnassa, mutta huomaatte itsenne heitetyiksi ulos.
        29 Ja tulijoita saapuu idästä ja lännestä ja pohjoisesta ja etelästä, ja he aterioitsevat Jumalan valtakunnassa. ( Luuk 13)

        Vanha, kohta kuoleva Paavali todistaa:

        6 Sillä minut jo uhrataan, ja minun lähtöni aika on jo tullut.
        7 Minä olen hyvän kilvoituksen kilvoitellut, juoksun päättänyt, uskon säilyttänyt.
        8 Tästedes on minulle talletettuna vanhurskauden seppele, jonka Herra, vanhurskas tuomari, on antava minulle sinä päivänä, eikä ainoastaan minulle, vaan myös kaikille, jotka hänen ilmestymistään rakastavat. ( 2Tim 4)

        " olen hyvän kilvoituksen kilvoitellut, juoksun päättänyt, uskon säilyttänyt"

        Ja muistathan Herran Jeesuksen sanat:

        33 Mutta joka kieltää minut ihmisten edessä, sen minäkin kiellän Isäni edessä, joka on taivaissa. ( Matt 10)

        Saattaako siis kukaan Kristukseen kastettu kieltää uskonsa Jeesukseen kristukseen?

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen


    • Anonyymi

      Voimaa=Pyhää Henkeä

      Luuk. 8:46

      Mutta Jeesus sanoi: "Joku minuun KOSKI; sillä minä tunsin, että VOIMAA lähti minusta.

      Luuk. 18:15

      Ja he toivat hänen tykönsä myös PIENIÄ LAPSIA, että hän KOSKISI heihin; mutta sen nähdessään opetuslapset nuhtelivat tuojia.

      Mark. 9:42

      Ja joka viettelee yhden näistä pienistä, JOTKA USKOVAT MINUUN, sen olisi parempi, että myllynkivi olisi pantu hänen kaulaansa ja hänet olisi heitetty mereen.

      Siellä se Parhami ja Olseni odottelee jo seuraajiaan.

      • Anonyymi

        Helluntailiikkeen perustajat oli jumalattomia miehiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helluntailiikkeen perustajat oli jumalattomia miehiä.

        Pojat pääsi heti seitsemänteen taivaaseen pelkällä Olsenin kosketuksella.


      • Anonyymi

        >> Voimaa=Pyhää Henkeä >>

        Raamatun ilmoituksen mukaan Pyhä Henki vuodatettiin helluntaipäivänä Herran Jeesuksen Kristuksen kuolleista ylösnousemisen jälkeen.

        8 vaan, kun Pyhä Henki tulee teihin, niin te saatte voiman, ja te tulette olemaan minun todistajani sekä Jerusalemissa että koko Juudeassa ja Samariassa ja aina maan ääriin saakka".
        ( Apt 1)

        Ja jos ajatellaan tätä hetkeä, niin mitä me huomaamme?

        Pyhän Hengen saaneet todistavat Herrastaan Jeesuksesta Kristuksesta.

        Saattaako siis kukaan Pyhässä Hengessä kieltää uskoaan Herraan Jeesukseen?

        " kun Pyhä Henki tulee teihin, niin te saatte voiman".

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >> Voimaa=Pyhää Henkeä >>

        Raamatun ilmoituksen mukaan Pyhä Henki vuodatettiin helluntaipäivänä Herran Jeesuksen Kristuksen kuolleista ylösnousemisen jälkeen.

        8 vaan, kun Pyhä Henki tulee teihin, niin te saatte voiman, ja te tulette olemaan minun todistajani sekä Jerusalemissa että koko Juudeassa ja Samariassa ja aina maan ääriin saakka".
        ( Apt 1)

        Ja jos ajatellaan tätä hetkeä, niin mitä me huomaamme?

        Pyhän Hengen saaneet todistavat Herrastaan Jeesuksesta Kristuksesta.

        Saattaako siis kukaan Pyhässä Hengessä kieltää uskoaan Herraan Jeesukseen?

        " kun Pyhä Henki tulee teihin, niin te saatte voiman".

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen

        ihan samaa voi kysyä , voiko Pyhässä Hengessä KIELTÄÄ Raamatun Sanan kasteesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >> Voimaa=Pyhää Henkeä >>

        Raamatun ilmoituksen mukaan Pyhä Henki vuodatettiin helluntaipäivänä Herran Jeesuksen Kristuksen kuolleista ylösnousemisen jälkeen.

        8 vaan, kun Pyhä Henki tulee teihin, niin te saatte voiman, ja te tulette olemaan minun todistajani sekä Jerusalemissa että koko Juudeassa ja Samariassa ja aina maan ääriin saakka".
        ( Apt 1)

        Ja jos ajatellaan tätä hetkeä, niin mitä me huomaamme?

        Pyhän Hengen saaneet todistavat Herrastaan Jeesuksesta Kristuksesta.

        Saattaako siis kukaan Pyhässä Hengessä kieltää uskoaan Herraan Jeesukseen?

        " kun Pyhä Henki tulee teihin, niin te saatte voiman".

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen

        Helluntailaisissa ei ole oikeata Pyhää Henkeä ollenkaan.

        Pyhä Henki on aina ollut olemassa ja toiminnassa, ei se vasta helluntaina alkanut.

        Koko Israelin 2 milj.kansa sai Kristuksen Hengen jo punaisen meren ylityksen aikana vesi/kasteihmeen ansiosta.

        1 Sillä minä en tahdo, veljet, pitää teitä tietämättöminä siitä, että isämme olivat kaikki pilven alla ja kulkivat kaikki meren läpi
        2 ja saivat kaikki kasteen Moosekseen pilvessä ja meressä
        3 ja söivät kaikki samaa hengellistä ruokaa
        4 ja joivat kaikki samaa hengellistä juomaa. Sillä he joivat hengellisestä kalliosta, joka heitä seurasi; ja se kallio oli Kristus.

        Jeesus antoi eläissään monelle ihmiselle Pyhän uskon Hengen lahjan paljon ennen helluntaita.

        Joh. 20:22

        Ja tämän sanottuaan hän puhalsi heidän päällensä ja sanoi heille: "Ottakaa Pyhä Henki. "


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helluntailaisissa ei ole oikeata Pyhää Henkeä ollenkaan.

        Pyhä Henki on aina ollut olemassa ja toiminnassa, ei se vasta helluntaina alkanut.

        Koko Israelin 2 milj.kansa sai Kristuksen Hengen jo punaisen meren ylityksen aikana vesi/kasteihmeen ansiosta.

        1 Sillä minä en tahdo, veljet, pitää teitä tietämättöminä siitä, että isämme olivat kaikki pilven alla ja kulkivat kaikki meren läpi
        2 ja saivat kaikki kasteen Moosekseen pilvessä ja meressä
        3 ja söivät kaikki samaa hengellistä ruokaa
        4 ja joivat kaikki samaa hengellistä juomaa. Sillä he joivat hengellisestä kalliosta, joka heitä seurasi; ja se kallio oli Kristus.

        Jeesus antoi eläissään monelle ihmiselle Pyhän uskon Hengen lahjan paljon ennen helluntaita.

        Joh. 20:22

        Ja tämän sanottuaan hän puhalsi heidän päällensä ja sanoi heille: "Ottakaa Pyhä Henki. "

        Isä, Poika ja Pyhä Henki, ne yhdessä ovat.

        Helluntailaiset kieltää kolmiyhteisen Jumalan.
        Eivät he ole oikeita Kristittyjä..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helluntailaisissa ei ole oikeata Pyhää Henkeä ollenkaan.

        Pyhä Henki on aina ollut olemassa ja toiminnassa, ei se vasta helluntaina alkanut.

        Koko Israelin 2 milj.kansa sai Kristuksen Hengen jo punaisen meren ylityksen aikana vesi/kasteihmeen ansiosta.

        1 Sillä minä en tahdo, veljet, pitää teitä tietämättöminä siitä, että isämme olivat kaikki pilven alla ja kulkivat kaikki meren läpi
        2 ja saivat kaikki kasteen Moosekseen pilvessä ja meressä
        3 ja söivät kaikki samaa hengellistä ruokaa
        4 ja joivat kaikki samaa hengellistä juomaa. Sillä he joivat hengellisestä kalliosta, joka heitä seurasi; ja se kallio oli Kristus.

        Jeesus antoi eläissään monelle ihmiselle Pyhän uskon Hengen lahjan paljon ennen helluntaita.

        Joh. 20:22

        Ja tämän sanottuaan hän puhalsi heidän päällensä ja sanoi heille: "Ottakaa Pyhä Henki. "

        Antoi opetuslapsilleen kuolleista ylösnosemuksensa jälkeen, mutta varsinainen Pyhän Hengen vuodatus tapahtui lupauksen mukaan helluntaina.

        19 Samana päivänä, viikon ensimmäisenä, myöhään illalla, kun opetuslapset olivat koolla lukittujen ovien takana, juutalaisten pelosta, tuli Jeesus ja seisoi heidän keskellään ja sanoi heille: "Rauha teille!"
        20 Ja sen sanottuaan hän näytti heille kätensä ja kylkensä. Niin opetuslapset iloitsivat nähdessään Herran.
        21 Niin Jeesus sanoi heille jälleen: "Rauha teille! Niinkuin Isä on lähettänyt minut, niin lähetän minäkin teidät."
        22 Ja tämän sanottuaan hän puhalsi heidän päällensä ja sanoi heille: "Ottakaa Pyhä Henki. ( Joh 20)

        Ja se lupaus:

        46 Ja hän sanoi heille: "Niin on kirjoitettu, että Kristus oli kärsivä ja kolmantena päivänä nouseva kuolleista,
        47 ja että parannusta syntien anteeksisaamiseksi on saarnattava hänen nimessänsä kaikille kansoille, alkaen Jerusalemista.
        48 Te olette tämän todistajat.
        49 Ja katso, minä lähetän teille sen, jonka minun Isäni on luvannut; mutta te pysykää tässä kaupungissa, kunnes teidän päällenne puetaan voima korkeudesta." ( Luuk 24)

        4 Ja kun hän oli yhdessä heidän kanssansa, käski hän heitä ja sanoi: "Älkää lähtekö Jerusalemista, vaan odottakaa Isältä sen lupauksen täyttymistä, jonka te olette minulta kuulleet.
        5 Sillä Johannes kastoi vedellä, mutta teidät kastetaan Pyhällä Hengellä, ei kauan näitten päivien jälkeen."
        ..
        8 vaan, kun Pyhä Henki tulee teihin, niin te saatte voiman, ja te tulette olemaan minun todistajani sekä Jerusalemissa että koko Juudeassa ja Samariassa ja aina maan ääriin saakka". ( Apt 1)

        32 Tämän Jeesuksen on Jumala herättänyt, minkä todistajia me kaikki olemme.
        33 Koska hän siis on Jumalan oikean käden voimalla korotettu ja on Isältä saanut Pyhän Hengen lupauksen, on hän vuodattanut sen, minkä te nyt näette ja kuulette.
        ( Apt 2)

        Ja Pyhä Henki uskosta.

        37 Mutta juhlan viimeisenä, suurena päivänä Jeesus seisoi ja huusi ja sanoi: "Jos joku janoaa, niin tulkoon minun tyköni ja juokoon.
        38 Joka uskoo minuun, hänen sisimmästään on, niinkuin Raamattu sanoo, juokseva elävän veden virrat."
        39 Mutta sen hän sanoi Hengestä, joka niiden piti saaman, jotka uskoivat häneen; sillä Henki ei ollut vielä tullut, koska Jeesus ei vielä ollut kirkastettu. ( Joh 7)

        Ja siis helluntaina tapahtui Pyhän Hengen vuodatus lupauksen mukaan, kun Jeesus oli kirkastettu.

        "sen hän sanoi Hengestä, joka niiden piti saaman, jotka uskoivat häneen".

        Peastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Isä, Poika ja Pyhä Henki, ne yhdessä ovat.

        Helluntailaiset kieltää kolmiyhteisen Jumalan.
        Eivät he ole oikeita Kristittyjä..

        Eivät kiellä.


    • Anonyymi

      Helluntailaiset jauhaa omaa "helluntaimantraa" eksytystarkoituksessa.

      • Anonyymi

        Helluntaina ei kukaan molissut helluntailaisten tavoin sekavilla hurmoskielillä glossolaliaa.


      • Anonyymi

        Kaikki tulee peilata Raamatun ilmoitukseen, silloin paljastuu kaikki se, mikä ei ole Raamatun ilmoituksen mukaista.

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen


    • Anonyymi

      Älä anna helluntailaisten eksyttää itseäsi pelkällä "helluntaimantralla"

      Pyhä Henki toimi ihan samalla tavalla jo vanhan liiton aikana.

      Hes. 36:27

      Henkeni minä annan teidän sisimpäänne ja vaikutan sen, että te vaellatte minun käskyjeni mukaan, noudatatte minun oikeuksiani ja pidätte ne.

      • Anonyymi

        Helluntailaiset ovat heittäneet Jumalan lait ja käskyt roskikseen, koska heissä on vieras henki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helluntailaiset ovat heittäneet Jumalan lait ja käskyt roskikseen, koska heissä on vieras henki.

        jäljitelmä / kielilläpuhuminen ,
        "Ja sille annettiin valta antaa pedon kuvalle henki , että pedon kuva PUHUISIKIN"
        Ilm: 13: 15

        Jumala on sallinut VÄKEVÄN eksytyksen (2 Tess: 2:11)
        kenelle:
        niille , jotka EIVÄT uskoneet totuutta , > "Sinun SANASI on totuus" Joh: 17
        helluntailainen uskoo , että "minun KOKEMUKSENI on totuus", niin ei ole missään
        kohtaa raamatun Sanassa ole kirjoitettu . Piste.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        jäljitelmä / kielilläpuhuminen ,
        "Ja sille annettiin valta antaa pedon kuvalle henki , että pedon kuva PUHUISIKIN"
        Ilm: 13: 15

        Jumala on sallinut VÄKEVÄN eksytyksen (2 Tess: 2:11)
        kenelle:
        niille , jotka EIVÄT uskoneet totuutta , > "Sinun SANASI on totuus" Joh: 17
        helluntailainen uskoo , että "minun KOKEMUKSENI on totuus", niin ei ole missään
        kohtaa raamatun Sanassa ole kirjoitettu . Piste.

        Niinpä, Suomi on luopumuksen kärkimaita, väkevä eksytys on kohdannut maatamme.

        "Kristillinen maa" ei salli Jeesuksesta puhuttavan kouluissa ja päiväkodeissa.

        Kansanedustajat laativat Jumalan sanan totuudesta poikkeavia lakeja ja asetuksia.

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen


    • Anonyymi

      Usko tulee

      Room. 10:
      17. Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta

      Hepr. 3: 18. Ja keille hän vannoi, etteivät he pääse hänen lepoonsa? Eikö tottelemattomille? 5Moos. 1:34-35
      19. Ja niin me näemme, että he epäuskon tähden eivät voineet siihen päästä.

      Hepr. 4:
      1. Varokaamme siis, koska lupaus päästä hänen lepoonsa vielä pysyy varmana, ettei vain havaittaisi kenenkään teistä jääneen taipaleelle.
      2. Sillä hyvä sanoma on julistettu meille niinkuin heillekin; mutta heidän kuulemansa sana ei heitä hyödyttänyt, koska se ei uskossa sulautunut niihin, jotka sen kuulivat.

      • Anonyymi

        Suomessa evankeliumi on "kuultu" ENSIMMÄINEN aika 1100 -luvulla Jkr.

        Suomessa julistetaan evankeliumi, kristillisissä kirkoissa jokaisen sunnuntaina Jumalanpalvelus , sekä arkiviikkoisin raamattu -opetusta / tutkimista ja kerhot , leirit,
        Tv, radio , jne.

        että kyllä kuullaan (luetaan myös , 2000 vuotta sitten kansalla ei ollut edes lukutaitoa
        niinkuin on nykyisin)


    • Anonyymi

      Apt. 8:
      14.Kun Jerusalemissa olevat apostolit kuulivat, että samarialaiset olivat ottaneet vastaan Jumalan sanan, he lähettivät heidän luokseen Pietarin ja Johanneksen.
      15. Perille tultuaan nämä rukoilivat heidän puolestaan, että he saisivat Pyhän Hengen,
      16. sillä hän ei ollut vielä tullut heidän kenenkään päälle. Heidät oli ainoastaan kastettu Herran Jeesuksen nimeen. Ap. t. 19:2
      17. Niin apostolit panivat kätensä heidän päälleen, ja he saivat Pyhän Hengen. Ap. t. 19:6

      • Anonyymi

        Paavali oli vielä tappohommissa kun helluntaina 3000 syntistä saivat kasteessa synnit anteeksi ja Pyhän Hengen lahjan sinetiksi kuulumisesta kasteessa alkaneen uuden liiton jäseneksi.


    • Anonyymi

      Käännyttämällä aikuisia tulee kuulosta tuleva päänusko, mikä ei ketään pelasta.

      Te teeskentelijät! Te kierrätte maat ja meret hankkiaksenne edes yhden käännynnäisen, ja kun siinä onnistutte, teette hänestä helvetin oman, kahta vertaa pahemman kuin itse olette.

      Jaak. 2:20

      Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?

    • Anonyymi

      Room. 3:7

      Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?

      Paavali oli valheveikko, eikä ollut paikalla kun kastekäsky annettiin ja kuinka Pyhä Henki tulee kasteessa, kun ensin pestään kasteessa synnit pois.

      Pyhä Henki tulee vain puhtaaseen ja tyhjään sydämeen.

      Ei siellä saa olla mitään helluntailaisten harhaoppista uskoa pohjalla. Se on vain este ja tulppa oikean Pyhän Hengen saamiselle.

      • Anonyymi

        Ei ihminen voi varmasti edes sanoa, kenellä on oikea Pyhä Henki.
        Vain Jumala näkee sinne sydämeen. Vieras henki kyllä osaa eksyttää helluntailaisia luulemaan kaikenlaista.


        Joh. 3:8

        Tuuli puhaltaa, kussa hän tahtoo, ja sinä kuulet hänen humunsa,JA ET TIEDÄ, kusta hän tulee TAIKKA KUHUNKA HÄN MENEE: näin on jokainen, joka Hengestä syntynyt on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ihminen voi varmasti edes sanoa, kenellä on oikea Pyhä Henki.
        Vain Jumala näkee sinne sydämeen. Vieras henki kyllä osaa eksyttää helluntailaisia luulemaan kaikenlaista.


        Joh. 3:8

        Tuuli puhaltaa, kussa hän tahtoo, ja sinä kuulet hänen humunsa,JA ET TIEDÄ, kusta hän tulee TAIKKA KUHUNKA HÄN MENEE: näin on jokainen, joka Hengestä syntynyt on.

        Pyhä Henki ei molise sekavia hurmoskieliä eikä esitä mitään naurettavia pellehyppyjä helluntailaisten tavoin.

        Room. 8:26

        Myös Henki auttaa meitä, jotka olemme heikkoja. Emmehän tiedä, miten meidän tulisi rukoilla, että rukoilisimme oikein. Henki itse kuitenkin puhuu meidän puolestamme sanattomin huokauksin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pyhä Henki ei molise sekavia hurmoskieliä eikä esitä mitään naurettavia pellehyppyjä helluntailaisten tavoin.

        Room. 8:26

        Myös Henki auttaa meitä, jotka olemme heikkoja. Emmehän tiedä, miten meidän tulisi rukoilla, että rukoilisimme oikein. Henki itse kuitenkin puhuu meidän puolestamme sanattomin huokauksin.

        " Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin KASTEJeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. SILLOIN te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.
        Teitä tämä lupaus tarkoittaa, teitä ja teidän lapsia"

        "Then Peter said unto them, Repent, and be baptized every one of you in the name of Jesus Christ for the remission of sins, and ye shall receive the gift of the Holy Ghost.
        For the promise is unto you, and to your children."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin KASTEJeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. SILLOIN te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.
        Teitä tämä lupaus tarkoittaa, teitä ja teidän lapsia"

        "Then Peter said unto them, Repent, and be baptized every one of you in the name of Jesus Christ for the remission of sins, and ye shall receive the gift of the Holy Ghost.
        For the promise is unto you, and to your children."

        Aivan, itsekunkin tulee kääntyä pois pahuudestaan.

        "Olimmehan mekin ennen .."

        3 Olimmehan mekin ennen ymmärtämättömiä, tottelemattomia, eksyksissä, moninaisten himojen ja hekumain orjia, elimme pahuudessa ja kateudessa, olimme inhottavia ja vihasimme toisiamme. ( Tiit 3)

        Avionrikkojia, haureellisia, pilkaajia, yms..

        26 Teille ensiksi Jumala on herättänyt Poikansa ja lähettänyt hänet siunaamaan teitä, kun käännytte itsekukin pois pahuudestanne." ( Apt 3)

        Ilman kääntymystä ei siunausta.

        14 hän on puhuva sinulle sanoja, joiden kautta sinä pelastut, ja koko sinun perhekuntasi'.
        15 Ja kun minä rupesin puhumaan, tuli Pyhä Henki heidän päällensä, niinkuin alussa meidänkin päällemme.
        16 Silloin minä muistin Herran sanan, jonka hän sanoi: 'Johannes kastoi vedellä, mutta teidät kastetaan Pyhällä Hengellä'.
        17 Koska siis Jumala antoi yhtäläisen lahjan heille kuin meillekin, kun olimme uskoneet Herraan Jeesukseen Kristukseen, niin mikä olin minä voidakseni estää Jumalaa?" ( Apt 11)

        Ilman evankeliumin kuulemista ei Pyhän Hengen lahjaa.
        Ilman uskoa ei Pyhän Hengen lahjaa.

        Kääntymys:

        20 Heidän joukossaan oli kuitenkin muutamia kyprolaisia ja kyreneläisiä miehiä, jotka, tultuaan Antiokiaan, puhuivat kreikkalaisillekin ja julistivat evankeliumia Herrasta Jeesuksesta.
        21 Ja Herran käsi oli heidän kanssansa, ja suuri oli se joukko, joka uskoi ja kääntyi Herran puoleen.
        22 Ja sanoma heistä tuli Jerusalemin seurakunnan korviin, ja he lähettivät Barnabaan Antiokiaan.
        23 Ja kun hän saapui sinne ja näki Jumalan armon, niin hän iloitsi ja kehoitti kaikkia vakaalla sydämellä pysymään Herrassa. ( Apt 11)

        Kannattaa luke tarkasti, mitä Raamattu ilmoittaa ja ottaa siitä vaarin.

        3 Olimmehan mekin ennen ymmärtämättömiä, tottelemattomia, eksyksissä, moninaisten himojen ja hekumain orjia, elimme pahuudessa ja kateudessa, olimme inhottavia ja vihasimme toisiamme.
        4 Mutta kun Jumalan, meidän vapahtajamme, hyvyys ja ihmisrakkaus ilmestyi,
        5 pelasti hän meidät, ei vanhurskaudessa tekemiemme tekojen ansiosta, vaan laupeutensa mukaan uudestisyntymisen peson ja Pyhän Hengen uudistuksen kautta,
        6 jonka Hengen hän runsaasti vuodatti meihin meidän Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen kautta,
        7 että me vanhurskautettuina hänen armonsa kautta tulisimme iankaikkisen elämän perillisiksi toivon mukaan. ( Tiit 3)

        Jumala vanhurskauttaa puoleensa kääntyvän uskosta Jeesukseen Kristukseen ja puhdistaa uskolla kääntyneen sydämen ja antaa Pyhän Hengen johdattamaan Jumalan valtakuntaan entinen ( "olimmehan mekin ennen") taakse jääneenä ja uusi tilalle tulleena.

        17 Siis, jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luomus; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut. ( 2Kor 5)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan, itsekunkin tulee kääntyä pois pahuudestaan.

        "Olimmehan mekin ennen .."

        3 Olimmehan mekin ennen ymmärtämättömiä, tottelemattomia, eksyksissä, moninaisten himojen ja hekumain orjia, elimme pahuudessa ja kateudessa, olimme inhottavia ja vihasimme toisiamme. ( Tiit 3)

        Avionrikkojia, haureellisia, pilkaajia, yms..

        26 Teille ensiksi Jumala on herättänyt Poikansa ja lähettänyt hänet siunaamaan teitä, kun käännytte itsekukin pois pahuudestanne." ( Apt 3)

        Ilman kääntymystä ei siunausta.

        14 hän on puhuva sinulle sanoja, joiden kautta sinä pelastut, ja koko sinun perhekuntasi'.
        15 Ja kun minä rupesin puhumaan, tuli Pyhä Henki heidän päällensä, niinkuin alussa meidänkin päällemme.
        16 Silloin minä muistin Herran sanan, jonka hän sanoi: 'Johannes kastoi vedellä, mutta teidät kastetaan Pyhällä Hengellä'.
        17 Koska siis Jumala antoi yhtäläisen lahjan heille kuin meillekin, kun olimme uskoneet Herraan Jeesukseen Kristukseen, niin mikä olin minä voidakseni estää Jumalaa?" ( Apt 11)

        Ilman evankeliumin kuulemista ei Pyhän Hengen lahjaa.
        Ilman uskoa ei Pyhän Hengen lahjaa.

        Kääntymys:

        20 Heidän joukossaan oli kuitenkin muutamia kyprolaisia ja kyreneläisiä miehiä, jotka, tultuaan Antiokiaan, puhuivat kreikkalaisillekin ja julistivat evankeliumia Herrasta Jeesuksesta.
        21 Ja Herran käsi oli heidän kanssansa, ja suuri oli se joukko, joka uskoi ja kääntyi Herran puoleen.
        22 Ja sanoma heistä tuli Jerusalemin seurakunnan korviin, ja he lähettivät Barnabaan Antiokiaan.
        23 Ja kun hän saapui sinne ja näki Jumalan armon, niin hän iloitsi ja kehoitti kaikkia vakaalla sydämellä pysymään Herrassa. ( Apt 11)

        Kannattaa luke tarkasti, mitä Raamattu ilmoittaa ja ottaa siitä vaarin.

        3 Olimmehan mekin ennen ymmärtämättömiä, tottelemattomia, eksyksissä, moninaisten himojen ja hekumain orjia, elimme pahuudessa ja kateudessa, olimme inhottavia ja vihasimme toisiamme.
        4 Mutta kun Jumalan, meidän vapahtajamme, hyvyys ja ihmisrakkaus ilmestyi,
        5 pelasti hän meidät, ei vanhurskaudessa tekemiemme tekojen ansiosta, vaan laupeutensa mukaan uudestisyntymisen peson ja Pyhän Hengen uudistuksen kautta,
        6 jonka Hengen hän runsaasti vuodatti meihin meidän Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen kautta,
        7 että me vanhurskautettuina hänen armonsa kautta tulisimme iankaikkisen elämän perillisiksi toivon mukaan. ( Tiit 3)

        Jumala vanhurskauttaa puoleensa kääntyvän uskosta Jeesukseen Kristukseen ja puhdistaa uskolla kääntyneen sydämen ja antaa Pyhän Hengen johdattamaan Jumalan valtakuntaan entinen ( "olimmehan mekin ennen") taakse jääneenä ja uusi tilalle tulleena.

        17 Siis, jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luomus; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut. ( 2Kor 5)

        "voi hyvää päivää" !!!

        täällä maanpäällisessä elämässä kukaan ei ole taivaallinen UUSI LUOMUS !

        "uusia luomuksia " voi olla vaikka ateistit , jotka rupee parantaan OMAA ELMÄÄNSÄ ,
        jättävät pois sopimattomia huonoja tapoja , valintoja . . .
        "uusi luomus" EI ole "lihassa" ,
        > "sillä liha ja veri ei voi periä Jumalan valtakuntaa, EIKÄ katoavaisuus peri
        katoamattomuutta"
        ihmisen ymmärrys on myös katoavainen , > "katoavaisuus ei peri katoamattomuutta"

        Raamattu:
        "Jumalan valtakunta EI tule NÄHTÄVÄLLÄ tavalla" Luuk: 17: 20
        "teidän elämänne on KÄTKETTYNÄ Kristuksen kanssa Jumalassa" Kol: 3: 3

        "uusi luomus" on kerran taivaassa , joka EI tule nähtävällä tavalla"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan, itsekunkin tulee kääntyä pois pahuudestaan.

        "Olimmehan mekin ennen .."

        3 Olimmehan mekin ennen ymmärtämättömiä, tottelemattomia, eksyksissä, moninaisten himojen ja hekumain orjia, elimme pahuudessa ja kateudessa, olimme inhottavia ja vihasimme toisiamme. ( Tiit 3)

        Avionrikkojia, haureellisia, pilkaajia, yms..

        26 Teille ensiksi Jumala on herättänyt Poikansa ja lähettänyt hänet siunaamaan teitä, kun käännytte itsekukin pois pahuudestanne." ( Apt 3)

        Ilman kääntymystä ei siunausta.

        14 hän on puhuva sinulle sanoja, joiden kautta sinä pelastut, ja koko sinun perhekuntasi'.
        15 Ja kun minä rupesin puhumaan, tuli Pyhä Henki heidän päällensä, niinkuin alussa meidänkin päällemme.
        16 Silloin minä muistin Herran sanan, jonka hän sanoi: 'Johannes kastoi vedellä, mutta teidät kastetaan Pyhällä Hengellä'.
        17 Koska siis Jumala antoi yhtäläisen lahjan heille kuin meillekin, kun olimme uskoneet Herraan Jeesukseen Kristukseen, niin mikä olin minä voidakseni estää Jumalaa?" ( Apt 11)

        Ilman evankeliumin kuulemista ei Pyhän Hengen lahjaa.
        Ilman uskoa ei Pyhän Hengen lahjaa.

        Kääntymys:

        20 Heidän joukossaan oli kuitenkin muutamia kyprolaisia ja kyreneläisiä miehiä, jotka, tultuaan Antiokiaan, puhuivat kreikkalaisillekin ja julistivat evankeliumia Herrasta Jeesuksesta.
        21 Ja Herran käsi oli heidän kanssansa, ja suuri oli se joukko, joka uskoi ja kääntyi Herran puoleen.
        22 Ja sanoma heistä tuli Jerusalemin seurakunnan korviin, ja he lähettivät Barnabaan Antiokiaan.
        23 Ja kun hän saapui sinne ja näki Jumalan armon, niin hän iloitsi ja kehoitti kaikkia vakaalla sydämellä pysymään Herrassa. ( Apt 11)

        Kannattaa luke tarkasti, mitä Raamattu ilmoittaa ja ottaa siitä vaarin.

        3 Olimmehan mekin ennen ymmärtämättömiä, tottelemattomia, eksyksissä, moninaisten himojen ja hekumain orjia, elimme pahuudessa ja kateudessa, olimme inhottavia ja vihasimme toisiamme.
        4 Mutta kun Jumalan, meidän vapahtajamme, hyvyys ja ihmisrakkaus ilmestyi,
        5 pelasti hän meidät, ei vanhurskaudessa tekemiemme tekojen ansiosta, vaan laupeutensa mukaan uudestisyntymisen peson ja Pyhän Hengen uudistuksen kautta,
        6 jonka Hengen hän runsaasti vuodatti meihin meidän Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen kautta,
        7 että me vanhurskautettuina hänen armonsa kautta tulisimme iankaikkisen elämän perillisiksi toivon mukaan. ( Tiit 3)

        Jumala vanhurskauttaa puoleensa kääntyvän uskosta Jeesukseen Kristukseen ja puhdistaa uskolla kääntyneen sydämen ja antaa Pyhän Hengen johdattamaan Jumalan valtakuntaan entinen ( "olimmehan mekin ennen") taakse jääneenä ja uusi tilalle tulleena.

        17 Siis, jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luomus; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut. ( 2Kor 5)

        Helluntaimantralla tehdään käännynnäisiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "voi hyvää päivää" !!!

        täällä maanpäällisessä elämässä kukaan ei ole taivaallinen UUSI LUOMUS !

        "uusia luomuksia " voi olla vaikka ateistit , jotka rupee parantaan OMAA ELMÄÄNSÄ ,
        jättävät pois sopimattomia huonoja tapoja , valintoja . . .
        "uusi luomus" EI ole "lihassa" ,
        > "sillä liha ja veri ei voi periä Jumalan valtakuntaa, EIKÄ katoavaisuus peri
        katoamattomuutta"
        ihmisen ymmärrys on myös katoavainen , > "katoavaisuus ei peri katoamattomuutta"

        Raamattu:
        "Jumalan valtakunta EI tule NÄHTÄVÄLLÄ tavalla" Luuk: 17: 20
        "teidän elämänne on KÄTKETTYNÄ Kristuksen kanssa Jumalassa" Kol: 3: 3

        "uusi luomus" on kerran taivaassa , joka EI tule nähtävällä tavalla"

        Raamattu:

        17 Siis, jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luomus; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut. ( 2Kor 5)

        Tässähän selkeästi todistetaan sellaisessa aikamuodossa, että jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luomus Kristuksessa.

        Paavali lähettää Rooman seurakuntaan terveisiä elossa ollessaan elossa oleville uskoville.

        7 Tervehdys Andronikukselle ja Juniaalle, heimolaisilleni ja vankeustovereilleni, joilla on suuri arvo apostolien joukossa ja jotka jo ennen minua ovat olleet Kristuksessa. ( Rm 16)

        Eli he ovat olleet Kristuksessa jo ennen kuin Paavali on ollut Kristuksessa.

        Ja he kaikki ovat tuolloin Kristuksessa.

        Tämä vain yhtenä esimerkkinä Kristuksessa olemisesta ja jos siis joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luomus Kristuksessa.

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen


    • Anonyymi

      edelliseen, >>>"kätkettynä"<<<
      "Tämä salaisuus on SUURI , minä tarkoitan Kristusta ja seurakuntaa" Ef: 5: 32

      • Anonyymi

        Yksi seurakunta tarkoittaa yhtä suurta Kristukseen yhdellä kasteessa liitettyä seurakuntaa, ei mitään maallisia helluntailaisten lahkoyhdistyksiä ry:tä. Ei ne ole mitään seurakuntia, vaan lahkoja.

        Jeesus perusti yhden ylösnousemusseurakunnan antamalla kastekäksyn oikeille apostoleille. Paavali oli siihen aikaan vielä tappohommissa.

        Matt.28
        18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yksi seurakunta tarkoittaa yhtä suurta Kristukseen yhdellä kasteessa liitettyä seurakuntaa, ei mitään maallisia helluntailaisten lahkoyhdistyksiä ry:tä. Ei ne ole mitään seurakuntia, vaan lahkoja.

        Jeesus perusti yhden ylösnousemusseurakunnan antamalla kastekäksyn oikeille apostoleille. Paavali oli siihen aikaan vielä tappohommissa.

        Matt.28
        18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

        Jeesus tarkoitti itseään ja kastekäskyä näin sanoessaan. Kristuskalliolle.

        Matt. 16:18

        Ja minä sanon sinulle: sinä olet Pietari, ja tälle kalliolle minä rakennan seurakuntani, ja tuonelan portit eivät sitä voita.

        Ei Pietarin uskon varaan mitään yhtä ainoata Kristuksen seurakuntaa perustettu.

        Matt. 16:23

        Mutta hän kääntyi pois ja sanoi Pietarille: "Väisty tieltäni, Saatana! Sinä tahdot saada minut lankeamaan. Sinun ajatuksesi eivät ole Jumalasta, vaan ihmisestä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus tarkoitti itseään ja kastekäskyä näin sanoessaan. Kristuskalliolle.

        Matt. 16:18

        Ja minä sanon sinulle: sinä olet Pietari, ja tälle kalliolle minä rakennan seurakuntani, ja tuonelan portit eivät sitä voita.

        Ei Pietarin uskon varaan mitään yhtä ainoata Kristuksen seurakuntaa perustettu.

        Matt. 16:23

        Mutta hän kääntyi pois ja sanoi Pietarille: "Väisty tieltäni, Saatana! Sinä tahdot saada minut lankeamaan. Sinun ajatuksesi eivät ole Jumalasta, vaan ihmisestä!

        Ei tuossa ole sanottu mitään vesikasteesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus tarkoitti itseään ja kastekäskyä näin sanoessaan. Kristuskalliolle.

        Matt. 16:18

        Ja minä sanon sinulle: sinä olet Pietari, ja tälle kalliolle minä rakennan seurakuntani, ja tuonelan portit eivät sitä voita.

        Ei Pietarin uskon varaan mitään yhtä ainoata Kristuksen seurakuntaa perustettu.

        Matt. 16:23

        Mutta hän kääntyi pois ja sanoi Pietarille: "Väisty tieltäni, Saatana! Sinä tahdot saada minut lankeamaan. Sinun ajatuksesi eivät ole Jumalasta, vaan ihmisestä!

        >ei Pietarin uskon varaan" ,
        Jeesus valitsi Pietarin , kaikkein heikoimman:
        "Tälle kalliolle minä rakennan seurakuntani"

        seurakunta perustuu AINOASTAAN Kristukseen, ei ihmisen tekoihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >ei Pietarin uskon varaan" ,
        Jeesus valitsi Pietarin , kaikkein heikoimman:
        "Tälle kalliolle minä rakennan seurakuntani"

        seurakunta perustuu AINOASTAAN Kristukseen, ei ihmisen tekoihin.

        Jeesus Jumalan seurakunnasta:

        18 avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.' ( Apt 26)

        "Uskomalla minuun"

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen


    • Anonyymi

      Luomistyö tapahtuu vasta kun Kristuksessa kastettu herätetään henkiin kuolleista. Sitä kutsutaan uudeksi luomukseksi.

      • Anonyymi

        Raamatun ilmoitus:

        1 Ja Jumala on eläviksi tehnyt teidät, jotka olitte kuolleet rikoksiinne ja synteihinne,
        2 joissa te ennen vaelsitte tämän maailman menon mukaan, ilmavallan hallitsijan, sen hengen hallitsijan, mukaan, joka nyt tekee työtään tottelemattomuuden lapsissa,
        3 joiden joukossa mekin kaikki ennen vaelsimme lihamme himoissa, noudattaen lihan ja ajatusten mielitekoja, ja olimme luonnostamme vihan lapsia niinkuin muutkin;
        4 mutta Jumala, joka on laupeudesta rikas, suuren rakkautensa tähden, jolla hän on meitä rakastanut,
        5 on tehnyt meidät, jotka olimme kuolleet rikoksiimme, eläviksi Kristuksen kanssa-armosta te olette pelastetut-
        6 ja yhdessä hänen kanssaan herättänyt ja yhdessä hänen kanssaan asettanut meidät taivaallisiin Kristuksessa Jeesuksessa ( Ef 2)

        Jos joku on Kristuksessa, hän on uusi luomus, ylhäältä uudestisyntynyt.

        17 Siis, jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luomus; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut. ( 2Kor 5)

        Siitä juuri on kysymys, kun ..

        3 Olimmehan mekin ennen ymmärtämättömiä, tottelemattomia, eksyksissä, moninaisten himojen ja hekumain orjia, elimme pahuudessa ja kateudessa, olimme inhottavia ja vihasimme toisiamme.
        4 Mutta kun Jumalan, meidän vapahtajamme, hyvyys ja ihmisrakkaus ilmestyi,
        5 pelasti hän meidät, ei vanhurskaudessa tekemiemme tekojen ansiosta, vaan laupeutensa mukaan uudestisyntymisen peson ja Pyhän Hengen uudistuksen kautta,
        6 jonka Hengen hän runsaasti vuodatti meihin meidän Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen kautta,
        7 että me vanhurskautettuina hänen armonsa kautta tulisimme iankaikkisen elämän perillisiksi toivon mukaan. ( Tiit 3)

        Jumala vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen.

        22 se Jumalan vanhurskaus, joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen tulee kaikkiin ja kaikille, jotka uskovat; sillä ei ole yhtään erotusta.
        23 Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla
        24 ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa,
        25 jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit
        26 jumalallisessa kärsivällisyydessään, osoittaaksensa vanhurskauttaan nykyajassa, sitä, että hän itse on vanhurskas ja vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen.
        ( Room 3)

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen


    • Anonyymi

      Helluntaina

      Pyhän Hengen vuodattaminen

      Apt.24:
      1Kun helluntaipäivä(1) oli tullut, he olivat kaikki yhdessä koolla.
      2. Yhtäkkiä tuli taivaasta humaus, niin kuin olisi käynyt raju tuulenpuuska, ja se täytti koko huoneen, jossa he istuivat.
      3. He näkivät ikään kuin tulisia kieliä, jotka jakautuivat ja laskeutuivat heidän itse kunkin päälle,
      4. ja he täyttyivät kaikki Pyhällä Hengellä ja alkoivat puhua muilla kielillä sen mukaan, mitä Henki antoi heille puhuttavaksi.
      5. Jerusalemissa asui juutalaisia, jumalaapelkääviä miehiä, kaikista kansoista, mitä taivaan alla on.
      6. Kun tämä ääni kuului, koolle tuli paljon väkeä, ja ihmiset joutuivat ymmälle, sillä kukin kuuli puhuttavan omaa kieltään.
      7. He olivat hämmästyksissään ja sanoivat ihmetellen: "Eivätkö nuo kaikki, jotka puhuvat, ole galilealaisia?
      8. Kuinka me sitten kuulemme kukin omaa kieltämme, sen maan kieltä, jossa olemme syntyneet?
      9. Me parthialaiset, meedialaiset ja eelamilaiset ja me, jotka asumme Mesopotamiassa, Juudeassa, Kappadokiassa, Pontoksessa ja Aasiassa(2),
      10. Frygiassa, Pamfyliassa, Egyptissä ja Kyrenen puoleisen Libyan alueella, me täällä oleskelevat roomalaiset, juutalaiset ja käännynnäiset,
      11. kreetalaiset ja arabialaiset - me kaikki kuulemme heidän puhuvan omalla kielellämme Jumalan suurista teoista."
      12. He olivat kaikki hämmästyksissään eivätkä tienneet, mitä ajatella, ja he kyselivät toisiltaan: "Mitä tämä oikein on?"
      13. Mutta jotkut sanoivat ivaten: "He ovat täynnä makeaa viiniä."
      14. Pietarin puhe helluntaipäivänä
      Silloin Pietari astui esiin niiden yhdentoista kanssa, korotti äänensä ja puhui heille: "Juutalaiset miehet ja te kaikki, jotka asutte Jerusalemissa! Tulkoon tämä teille tiettäväksi, kuulkaa mitä sanon:
      15. Eivät nämä ole juovuksissa, niin kuin te luulette, onhan nyt vasta päivän kolmas tunti,
      16. vaan tämä on sitä, mistä on puhuttu profeetta Jooelin kautta:
      17. 'Viimeisinä päivinä on tapahtuva, sanoo Jumala, että minä vuodatan Henkeni kaiken lihan päälle. Teidän poikanne ja tyttärenne profetoivat, nuorukaisenne näkevät näkyjä ja vanhuksenne uneksivat unia.
      18. Myös palvelijoitteni ja palvelijattarieni päälle minä niinä päivinä vuodatan Henkeni, ja he profetoivat.
      19. Minä annan näkyä ihmeitä ylhäällä taivaalla ja merkkejä alhaalla maan päällä, verta, tulta ja savupatsaita.
      20. Aurinko muuttuu pimeydeksi ja kuu vereksi, ennen kuin tulee Herran päivä, suuri ja loistava.
      21. Ja on tapahtuva, että jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu.'

      • Anonyymi

        Jätit pois sen tärkeimmän kohdan, missä sanotaan, miten se syntien pesu ja Hengen saaminen tapahtuu:

        Apt.2
        38 Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.
        Teitä tämä lupaus tarkoittaa, teitä ja teidän lapsia."

        1. Joh. 5:8

        Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.

        Helluntailaisten epämääräisten hurmoshenkien eli irtohenkien kosketuksia tulee karttaa kuin ruttotautia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jätit pois sen tärkeimmän kohdan, missä sanotaan, miten se syntien pesu ja Hengen saaminen tapahtuu:

        Apt.2
        38 Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.
        Teitä tämä lupaus tarkoittaa, teitä ja teidän lapsia."

        1. Joh. 5:8

        Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.

        Helluntailaisten epämääräisten hurmoshenkien eli irtohenkien kosketuksia tulee karttaa kuin ruttotautia.

        Synnit annetaan anteeksi uskosta Jeesukseen Kristukseen.

        Pietari:

        40 Hänet Jumala herätti kolmantena päivänä ja antoi hänen ilmestyä,
        41 ei kaikelle kansalle, vaan Jumalan ennen valitsemille todistajille, meille, jotka söimme ja joimme hänen kanssaan sen jälkeen, kuin hän oli kuolleista noussut.
        42 Ja hän käski meidän saarnata kansalle ja todistaa, että hän on se, jonka Jumala on asettanut elävien ja kuolleitten tuomariksi.
        43 Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta." ( Apt 10)

        Jeesus:

        16 Mutta nouse ja seiso jaloillasi; sillä sitä varten minä olen sinulle ilmestynyt, että asettaisin sinut palvelijakseni ja sen todistajaksi, mitä varten sinä olet minut nähnyt, niin myös sen, mitä varten minä sinulle vastedes ilmestyn.
        17 Ja minä pelastan sinut sekä oman kansasi että pakanain käsistä, joitten tykö minä sinut lähetän
        18 avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.' ( Apt 26)

        Myös Jumalan lapseus uskosta Jeesukseen Kristukseen.

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Synnit annetaan anteeksi uskosta Jeesukseen Kristukseen.

        Pietari:

        40 Hänet Jumala herätti kolmantena päivänä ja antoi hänen ilmestyä,
        41 ei kaikelle kansalle, vaan Jumalan ennen valitsemille todistajille, meille, jotka söimme ja joimme hänen kanssaan sen jälkeen, kuin hän oli kuolleista noussut.
        42 Ja hän käski meidän saarnata kansalle ja todistaa, että hän on se, jonka Jumala on asettanut elävien ja kuolleitten tuomariksi.
        43 Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta." ( Apt 10)

        Jeesus:

        16 Mutta nouse ja seiso jaloillasi; sillä sitä varten minä olen sinulle ilmestynyt, että asettaisin sinut palvelijakseni ja sen todistajaksi, mitä varten sinä olet minut nähnyt, niin myös sen, mitä varten minä sinulle vastedes ilmestyn.
        17 Ja minä pelastan sinut sekä oman kansasi että pakanain käsistä, joitten tykö minä sinut lähetän
        18 avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.' ( Apt 26)

        Myös Jumalan lapseus uskosta Jeesukseen Kristukseen.

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen

        oletko sinä PIETARI . . .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        oletko sinä PIETARI . . .

        Raamatun ilmoitus Pietarin kautta saaduista todistuksista osoittaa meille, ettei ilman uskoa syntien Sovittajaan, voi saada syntejä anteeksi.

        Ehkäpä jossakin opissa usko halutaan jättää taka-alalle, vaikka ilman uskoa Jeesukseen, ei voi saada syntejään anteeksi.

        Vaikuttaa, että jossakin opissa uskon kohde on kaste, eikä syntiemme tähden ristiinnaulittavaksi itsensä antanut Herra Jeesus Kristus.

        Vaikka Nikodeemukselle Jeesus osoittaa, kuinka uudestisyntyminen tapahtuu vedestä ja Hengestä.

        Herra Jeesushan tuo sen useita kertoja julki, että Pyhän Hengen voi saada uskomalla Häneen.

        14 Ja niinkuin Mooses ylensi käärmeen erämaassa, niin pitää Ihmisen Poika ylennettämän,
        15 että jokaisella, joka häneen uskoo, olisi iankaikkinen elämä.
        16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä. ( Joh 3)

        38 Joka uskoo minuun, hänen sisimmästään on, niinkuin Raamattu sanoo, juokseva elävän veden virrat."
        39 Mutta sen hän sanoi Hengestä, joka niiden piti saaman, jotka uskoivat häneen; sillä Henki ei ollut vielä tullut, koska Jeesus ei vielä ollut kirkastettu. ( Joh 7)

        26 Mutta te ette usko, sillä te ette ole minun lampaitani.
        27 Minun lampaani kuulevat minun ääntäni, ja minä tunnen ne, ja ne seuraavat minua.
        28 Ja minä annan heille iankaikkisen elämän, ja he eivät ikinä huku, eikä kukaan ryöstä heitä minun kädestäni. ( Joh 10)

        25 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut.
        26 Eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole. Uskotko sen?" ( Joh 11)

        18 avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.' ( Apt 26)

        Pietari on aivan samaa mieltä.

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen


    • Anonyymi

      Kirkko uskoo kasteveden olevan lähinnä "talismaani" pahuutta vastaa. Ei sillä ole Raamatullisen parannuksen teon, uskon tai kasteen kanssa mitään tekemistä.

      "Ennen syntymäänsä vauva on ollut kohdussa lapsiveden ympäröimänä. Vesi suojelee lasta.

      Kastevesi on samanlainen suoja ja turva. Luterilaisessa kirkossa uskotaan, että Jumala ei hylkää kastettua ihmistä, vaan haluaa pelastaa tämän kaikelta pahalta. Jumalan rakkaus ja kasteveden suoja ympäröivät lasta hänen koko elämänsä ajan." https://evl.fi/perhejuhlat-ja-pyhat/ristiaiset/

      "Talismaani on taikaesine, joka on pyhitetty joko tuomaan onnea tai suojelemaan pahalta." -Wikipedia

      • Anonyymi

        Wikipedian mukaan: "Loitsut ovat lausuttujen, kuiskattujen, ajateltujen tai laulettujen sanojen ketjuja, joilla on tarkoitus vaikuttaa tapahtumien kulkuun tai aikaansaada jotain tapahtumaan yliluonnollisesti. Loitsut luetaan muistista tai loitsukirjoista, ja tätä kutsutaan loihtimiseksi, loitsuamiseksi tai manaamiseksi."

        Luterilaiset loitsuavat ja tekevät taikurien merkkejä. Pakanallinen vedenvaluttelu otsaan- sakramentti suoritetaan kaavan mukaan. Kastekaavan tarkoitus on saada aikaa yliluonnollinen tapahtuma. Wikipedian mukaan: "Loitsut ovat lausuttujen, kuiskattujen, ajateltujen tai laulettujen sanojen ketjuja, joilla on tarkoitus vaikuttaa tapahtumien kulkuun tai aikaansaada jotain tapahtumaan yliluonnollisesti. Loitsut luetaan muistista tai loitsukirjoista, ja tätä kutsutaan loihtimiseksi, loitsuamiseksi tai manaamiseksi."
        Luterilaiset sakramentit ovat loitsuamista, joilla yritetään saada tavallinen vesi muuttumaan ikuisen elämän antajaksi ja viini muuttumaan vereksi.
        Sana varoittaa luterilaisesta kirkosta. tuo, jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä ja kaikilla vääryyden viettelyksillä niille, jotka joutuvat kadotukseen, sentähden etteivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen, voidaksensa pelastua. Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,
        Kolmen otsaan valutetun vesitilkan avulla uudestisyntyminen on väkevä eksytys.


      • Anonyymi

        Helluntaikirkko voi uskoa noin, siellä taika ja noituus tuntuu olevan koko ajan läsnä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Wikipedian mukaan: "Loitsut ovat lausuttujen, kuiskattujen, ajateltujen tai laulettujen sanojen ketjuja, joilla on tarkoitus vaikuttaa tapahtumien kulkuun tai aikaansaada jotain tapahtumaan yliluonnollisesti. Loitsut luetaan muistista tai loitsukirjoista, ja tätä kutsutaan loihtimiseksi, loitsuamiseksi tai manaamiseksi."

        Luterilaiset loitsuavat ja tekevät taikurien merkkejä. Pakanallinen vedenvaluttelu otsaan- sakramentti suoritetaan kaavan mukaan. Kastekaavan tarkoitus on saada aikaa yliluonnollinen tapahtuma. Wikipedian mukaan: "Loitsut ovat lausuttujen, kuiskattujen, ajateltujen tai laulettujen sanojen ketjuja, joilla on tarkoitus vaikuttaa tapahtumien kulkuun tai aikaansaada jotain tapahtumaan yliluonnollisesti. Loitsut luetaan muistista tai loitsukirjoista, ja tätä kutsutaan loihtimiseksi, loitsuamiseksi tai manaamiseksi."
        Luterilaiset sakramentit ovat loitsuamista, joilla yritetään saada tavallinen vesi muuttumaan ikuisen elämän antajaksi ja viini muuttumaan vereksi.
        Sana varoittaa luterilaisesta kirkosta. tuo, jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä ja kaikilla vääryyden viettelyksillä niille, jotka joutuvat kadotukseen, sentähden etteivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen, voidaksensa pelastua. Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,
        Kolmen otsaan valutetun vesitilkan avulla uudestisyntyminen on väkevä eksytys.

        Kyllä, kristityt suorittavat kasteen sen kaavan mukaan minkä Jeesus antoi. Osa valelee, osa upottaa mutta kaava on sama. Asialla ei ole mitään tekemistä loitsujen tai taikuuden kanssa.

        Sen sijaan uudestikastajien suorittamat endaumenttiseremoniat ovat taikuutta ja noituutta. Sana varoittaa sellaisesta, kuten myös siitä miten eräät ovat tehneet kasteesta symbolin. Kolmen vesitilkan avulla ei kukaan uudestisynny, vaan uudestisyntymiseen tarvitaan vesi ja Henki


      • Anonyymi

        helluntailaiset EI USKO kasteen ihmeeseen.
        koska helluntailainen hakee NÄKYVÄÄ ; > "lihassa " tapahtuvaa näkyvää !


      • Anonyymi

        >>>"vesi suojelee lasta"<<<

        lapset kylläkin syntyy "lihasta" , lapsivesi menee ennekuin lapsi syntyy.

        "mikä lihasta on syntynyt on liha" Joh: 3: 6
        "älä ihmettele , että minä sanon sinulle ,
        teidän TÄYTYY uudestisyntyä YLHÄÄLTÄ " Joh: 3


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä, kristityt suorittavat kasteen sen kaavan mukaan minkä Jeesus antoi. Osa valelee, osa upottaa mutta kaava on sama. Asialla ei ole mitään tekemistä loitsujen tai taikuuden kanssa.

        Sen sijaan uudestikastajien suorittamat endaumenttiseremoniat ovat taikuutta ja noituutta. Sana varoittaa sellaisesta, kuten myös siitä miten eräät ovat tehneet kasteesta symbolin. Kolmen vesitilkan avulla ei kukaan uudestisynny, vaan uudestisyntymiseen tarvitaan vesi ja Henki

        Ja pystyykö se vauva, joka luterilaisuuteen kastetaan olla siinä uskossa vanhuuteen asti? Kyllä pystyy. Ja vielä muistutan, luterilaisuudesta ja kirkosta voi aina erota vapaaehtoisesti.


    • Anonyymi

      Moni luterilainen ja myös helluntailainen on uskonut lapsesta saakka

      • Anonyymi

        Ensin tulee ymmärtää se, mitä tarkoittaa Raamatullinen Usko !

        Siis on "uskoa" ja sitten on Uskoa !

        Mikä ero ?

        1) Se Raamatullinen Usko on Jumalan synnyttämää, evankeliumin sanoman kautta, ja se saadaan Hengestä syntymisessä, eli syntymisessä, kun ihminen syntyy uudesti ylhäältä.

        Se on siis Jumalan, siis Jumalan synnyttämä usko, ei ihmisen omaa uskoa.

        2) Inhimillnen usko, eli "usko" taas on ihmisen omaa uskottelua oikeasti.

        Eli ihminen voi siis vaikka lapsena uskoa joulupukkiin, mutta ei se "usko" perustu totuuteen eikä ole Jumalan synnyttämää Uskoa, vaan siis ihmisen omaa uskottelua vain.

        Ihan kuten on ihmisten usko epäjumaliin.

        Joten lapsi voi omalla tavallaan "uskoa", mutta ei ole Uskossa, sillä Jumala ei sitä uskoa ole synnyttänyt ilosanoman kautta, vaan se on sitä inhimillistä uskottelua vain.

        Siis tässä on se ydin:

        Joh. 6:29 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Se on Jumalan teko, että te uskotte häneen, jonka Jumala on lähettänyt".

        Ja tämä Usko siis nyntyy näin:

        1. Kor. 4:15 Sillä vaikka teillä olisi kymmenentuhatta kasvattajaa Kristuksessa, niin ei teillä kuitenkaan ole monta isää; sillä minä teidät synnytin evankeliumin kautta Kristuksessa Jeesuksessa.

        sillä minä teidät synnytin evankeliumin kautta Kristuksessa Jeesuksessa.

        Tuo siis vaatii uudestisyntymisen, eli syntymisen Hengestä:

        1 Mutta oli mies, fariseusten joukosta, nimeltä Nikodeemus, juutalaisten hallitusmiehiä.
        2 Hän tuli Jeesuksen tykö yöllä ja sanoi hänelle: "Rabbi, me tiedämme, että sinun opettajaksi tulemisesi on Jumalasta, sillä ei kukaan voi tehdä niitä tunnustekoja, joita sinä teet, ellei Jumala ole hänen kanssansa."
        3 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa".
        4 Nikodeemus sanoi hänelle: "Kuinka voi ihminen vanhana syntyä? Eihän hän voi jälleen mennä äitinsä kohtuun ja syntyä?"
        5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
        6 Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.
        7 Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä.
        8 Tuuli puhaltaa, missä tahtoo, ja sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee; niin on jokaisen, joka on Hengestä syntynyt."
        9 Nikodeemus vastasi ja sanoi hänelle: "Kuinka tämä voi tapahtua?"
        10 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Sinä olet Israelin opettaja etkä tätä tiedä!

        Eli Hengestä syntymisessä Jumala synnyttää evankeliumin Totuuden kautta ja avulla sen Uskon.

        Kaikki muu ihmisen usko on oikeasti vain ihmisen omaa uskottelua !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ensin tulee ymmärtää se, mitä tarkoittaa Raamatullinen Usko !

        Siis on "uskoa" ja sitten on Uskoa !

        Mikä ero ?

        1) Se Raamatullinen Usko on Jumalan synnyttämää, evankeliumin sanoman kautta, ja se saadaan Hengestä syntymisessä, eli syntymisessä, kun ihminen syntyy uudesti ylhäältä.

        Se on siis Jumalan, siis Jumalan synnyttämä usko, ei ihmisen omaa uskoa.

        2) Inhimillnen usko, eli "usko" taas on ihmisen omaa uskottelua oikeasti.

        Eli ihminen voi siis vaikka lapsena uskoa joulupukkiin, mutta ei se "usko" perustu totuuteen eikä ole Jumalan synnyttämää Uskoa, vaan siis ihmisen omaa uskottelua vain.

        Ihan kuten on ihmisten usko epäjumaliin.

        Joten lapsi voi omalla tavallaan "uskoa", mutta ei ole Uskossa, sillä Jumala ei sitä uskoa ole synnyttänyt ilosanoman kautta, vaan se on sitä inhimillistä uskottelua vain.

        Siis tässä on se ydin:

        Joh. 6:29 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Se on Jumalan teko, että te uskotte häneen, jonka Jumala on lähettänyt".

        Ja tämä Usko siis nyntyy näin:

        1. Kor. 4:15 Sillä vaikka teillä olisi kymmenentuhatta kasvattajaa Kristuksessa, niin ei teillä kuitenkaan ole monta isää; sillä minä teidät synnytin evankeliumin kautta Kristuksessa Jeesuksessa.

        sillä minä teidät synnytin evankeliumin kautta Kristuksessa Jeesuksessa.

        Tuo siis vaatii uudestisyntymisen, eli syntymisen Hengestä:

        1 Mutta oli mies, fariseusten joukosta, nimeltä Nikodeemus, juutalaisten hallitusmiehiä.
        2 Hän tuli Jeesuksen tykö yöllä ja sanoi hänelle: "Rabbi, me tiedämme, että sinun opettajaksi tulemisesi on Jumalasta, sillä ei kukaan voi tehdä niitä tunnustekoja, joita sinä teet, ellei Jumala ole hänen kanssansa."
        3 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa".
        4 Nikodeemus sanoi hänelle: "Kuinka voi ihminen vanhana syntyä? Eihän hän voi jälleen mennä äitinsä kohtuun ja syntyä?"
        5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
        6 Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.
        7 Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä.
        8 Tuuli puhaltaa, missä tahtoo, ja sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee; niin on jokaisen, joka on Hengestä syntynyt."
        9 Nikodeemus vastasi ja sanoi hänelle: "Kuinka tämä voi tapahtua?"
        10 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Sinä olet Israelin opettaja etkä tätä tiedä!

        Eli Hengestä syntymisessä Jumala synnyttää evankeliumin Totuuden kautta ja avulla sen Uskon.

        Kaikki muu ihmisen usko on oikeasti vain ihmisen omaa uskottelua !

        kristillisessä kasteessa "uudestisyntyminen" > "vedestä ja Hengestä"

        "Hän , Jeesus Kristus on tullut veden ja veren kautta - ei ainoastaan veden , vaan
        veden ja veren . Ja Henki on todistaja , sillä Henki on totuus . Todistajia on näin KOLME :
        Henki JA vesi JA veri , ja nämä KOLME todistavat YHTÄPITÄVÄSTI."
        1 Joh: 5: 6-8

        "uudestisyntymine" ei ole "lihan teko" , eikä ole näkyvää.
        "EI Jumalan valtakunta tule NÄHTÄVÄLLÄ tavalla" Luuk: 17: 20

        "niinkuin on kirjoitettu"


      • Anonyymi

        Se on hienoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kristillisessä kasteessa "uudestisyntyminen" > "vedestä ja Hengestä"

        "Hän , Jeesus Kristus on tullut veden ja veren kautta - ei ainoastaan veden , vaan
        veden ja veren . Ja Henki on todistaja , sillä Henki on totuus . Todistajia on näin KOLME :
        Henki JA vesi JA veri , ja nämä KOLME todistavat YHTÄPITÄVÄSTI."
        1 Joh: 5: 6-8

        "uudestisyntymine" ei ole "lihan teko" , eikä ole näkyvää.
        "EI Jumalan valtakunta tule NÄHTÄVÄLLÄ tavalla" Luuk: 17: 20

        "niinkuin on kirjoitettu"

        Tokihan se uudestisyntyminen on näkyvää, todennettavaa.

        Ilmoittaahan Raamattu:

        3 Olimmehan mekin ennen ymmärtämättömiä, tottelemattomia, eksyksissä, moninaisten himojen ja hekumain orjia, elimme pahuudessa ja kateudessa, olimme inhottavia ja vihasimme toisiamme. ( Tiit 3)

        Katso

        17 Siis, jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luomus; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut. ( 2Kor 5)

        Barnabas näki.

        20 Heidän joukossaan oli kuitenkin muutamia kyprolaisia ja kyreneläisiä miehiä, jotka, tultuaan Antiokiaan, puhuivat kreikkalaisillekin ja julistivat evankeliumia Herrasta Jeesuksesta.
        21 Ja Herran käsi oli heidän kanssansa, ja suuri oli se joukko, joka uskoi ja kääntyi Herran puoleen.
        22 Ja sanoma heistä tuli Jerusalemin seurakunnan korviin, ja he lähettivät Barnabaan Antiokiaan.
        23 Ja kun hän saapui sinne ja näki Jumalan armon, niin hän iloitsi ja kehoitti kaikkia vakaalla sydämellä pysymään Herrassa. ( Apt 11)

        Ja myös se, että ei kukaan Pyhässä Hengessä voi uskoaan Herraan Jeesukseen kieltää, eikä kirota.

        Eli Pyhän Hengen saanut ei voi kysyttäessä kieltää Jeesusta Kristusta.

        Joten, uudestisyntyminen ylhäältä on nähtävissä, "katso, uusi on sijaan tullut".

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen


      • Anonyymi

        >> Moni luterilainen ja myös helluntailainen on uskonut lapsesta saakka >>

        Juuri näin.

        Usko tulee kuulemisesta.

        Monet ovat saaneet kuulla lapsesta saakka kerrottavan Jeesuksesta.

        Ja tämä näkyy esim. tämän tutkimuksen kautta.

        "Kirkon tutkimuskeskuksen mukaan 15-24-vuotiaista suomalaisista vain 15 prosenttia sanoo uskovansa kristinuskon opettamaan jumalaan."

        http://yle.fi/uutiset/jumalaan_uskomattomuus_yleistyy_aatteena/6346462

        Uskova ei voi Herraansa kieltää.

        Osa lapsista ja nuorista on uskossa saatuaan opetusta, ovat kuulleet evankeliumin Herrasta Jeesuksesta.

        On myös paljon todistuksia uskoon tulemisesta rippikoulussa ollessa.

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tokihan se uudestisyntyminen on näkyvää, todennettavaa.

        Ilmoittaahan Raamattu:

        3 Olimmehan mekin ennen ymmärtämättömiä, tottelemattomia, eksyksissä, moninaisten himojen ja hekumain orjia, elimme pahuudessa ja kateudessa, olimme inhottavia ja vihasimme toisiamme. ( Tiit 3)

        Katso

        17 Siis, jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luomus; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut. ( 2Kor 5)

        Barnabas näki.

        20 Heidän joukossaan oli kuitenkin muutamia kyprolaisia ja kyreneläisiä miehiä, jotka, tultuaan Antiokiaan, puhuivat kreikkalaisillekin ja julistivat evankeliumia Herrasta Jeesuksesta.
        21 Ja Herran käsi oli heidän kanssansa, ja suuri oli se joukko, joka uskoi ja kääntyi Herran puoleen.
        22 Ja sanoma heistä tuli Jerusalemin seurakunnan korviin, ja he lähettivät Barnabaan Antiokiaan.
        23 Ja kun hän saapui sinne ja näki Jumalan armon, niin hän iloitsi ja kehoitti kaikkia vakaalla sydämellä pysymään Herrassa. ( Apt 11)

        Ja myös se, että ei kukaan Pyhässä Hengessä voi uskoaan Herraan Jeesukseen kieltää, eikä kirota.

        Eli Pyhän Hengen saanut ei voi kysyttäessä kieltää Jeesusta Kristusta.

        Joten, uudestisyntyminen ylhäältä on nähtävissä, "katso, uusi on sijaan tullut".

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen

        >>>"olimmehan mekin ennen ymmärtämättömiä"<<<

        Alkuseurakunnan aikaan kaikki kansa oli elänyt siihen asti Vanhan liiton
        säädöksissä / ympärileikkauksen liitossa .
        Vanhan liiton aikana , Mooseksen lain säädöksissä , elivät kuinka elivät , myös synneissä , ja HE UHRASIVAT synneistään viemällä temppeliin säännöllisesti syntiuhreja
        Jumalalle.

        Uudessa liitossa :
        "Sillä hän on yhdellä ainoalla uhrilla tehnyt AINIAAKSI täydelliseksi ne , jotka
        pyhitetään" Hebr: 10


    • Anonyymi

      Muistakaamme sen, että luterilaiset voivat erota kirkosta jos tuntevat että he eivät usko Jumalaan ja Jeesukseen. Luterilaisuuteen voi myös liittyä vanhempana.Kaikki on vapaaehtoista. Ja jos/kun olet luterilainen, kasteessa vauvana tähän uskontoon me ajattelemme, että USKOMME.

      • Anonyymi

        Mutta se, että on luterilainen on tapa kohdata Jumala ja Jeesus. Me olemme syntisiä ja tunnustamme syntimme Jumalalle ITSE. Se ei ole pakollista vaan vaatimattomuus ja aito anteeksipyyntö Jumalalta riittää Hänelle. Ei tarvitse kokouksia, saarnaa. Hän kuulee meidät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta se, että on luterilainen on tapa kohdata Jumala ja Jeesus. Me olemme syntisiä ja tunnustamme syntimme Jumalalle ITSE. Se ei ole pakollista vaan vaatimattomuus ja aito anteeksipyyntö Jumalalta riittää Hänelle. Ei tarvitse kokouksia, saarnaa. Hän kuulee meidät.

        Luterilaiset ovat siis syntisiä, eli maailman ihmisiä ja uskosta osattomia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luterilaiset ovat siis syntisiä, eli maailman ihmisiä ja uskosta osattomia.

        kristillisessä kasteessa on syntien anteeksisaaminen.
        - Apt: 2: 38
        - Apt : 22: 16

        "hänet ja hänen perhekuntansa oli kastettu" Apt: 16
        "hänet ja kaikki hänen omaisensa kastettiin, kohta" Apt: 16


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luterilaiset ovat siis syntisiä, eli maailman ihmisiä ja uskosta osattomia.

        Emme tee itsestämme numeroa eikä meidän tarvitse perustella uskoamme. HÄN kuulee, se riittää meille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Emme tee itsestämme numeroa eikä meidän tarvitse perustella uskoamme. HÄN kuulee, se riittää meille.

        juuri niin, emme kersku omasta uskostamme , sillä Kristus on kaiken keskiö , ei minun uskoni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Emme tee itsestämme numeroa eikä meidän tarvitse perustella uskoamme. HÄN kuulee, se riittää meille.

        Jeesus käskee omiaan olemaan hänen todistajiaan!

        Eikö teille ole sitä kukaan kertonut ettei kshta herraa voi palvella vuoronperään eikä yhtaikaa !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Emme tee itsestämme numeroa eikä meidän tarvitse perustella uskoamme. HÄN kuulee, se riittää meille.

        Toki kuulee mutta miksi Te ette kuule Häntä se on asian ytimen ydin !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kristillisessä kasteessa on syntien anteeksisaaminen.
        - Apt: 2: 38
        - Apt : 22: 16

        "hänet ja hänen perhekuntansa oli kastettu" Apt: 16
        "hänet ja kaikki hänen omaisensa kastettiin, kohta" Apt: 16

        Aivan, molemmissa tekstikohdissa on maininta, että jokainen, joka huutaa avuksensa Herran nimeä, pelastuu.

        Apt 2:

        21 Ja on tapahtuva, että jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu.'

        Apt 22:

        16 Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.'

        Raamatun ilmoituksen mukaan kukaan ei voi huutaa avuksensa, sitä johon ei usko.

        13 Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu".
        14 Mutta kuinka he huutavat avuksensa sitä, johon eivät usko?
        ( Room 10)

        Apostolien teoissa on juuri ilmoitettu uskovien, Jeesuksen pyhien tunniste:

        13 Mutta Ananias vastasi: "Herra, minä olen monelta kuullut siitä miehestä, kuinka paljon pahaa hän on tehnyt sinun pyhillesi Jerusalemissa;
        14 ja täälläkin hänellä on ylipapeilta valtuus vangita kaikki, jotka sinun nimeäsi avuksi huutavat". ( Apt 9)

        Ja myös se, että kukaan Jeesuksen oma, Jeesuksessa Kristuksessa ei saata Herraansa kieltää, eikä kirota.

        11 Ja kaikkialla synagoogissa minä usein koetin rankaisemalla pakottaa heitä herjaamaan Jeesusta, ja menin niin pitkälle vimmassani heitä vastaan, että vainosin heitä aina ulkomaan kaupunkeihin saakka. ( Apt 26)

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan, molemmissa tekstikohdissa on maininta, että jokainen, joka huutaa avuksensa Herran nimeä, pelastuu.

        Apt 2:

        21 Ja on tapahtuva, että jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu.'

        Apt 22:

        16 Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.'

        Raamatun ilmoituksen mukaan kukaan ei voi huutaa avuksensa, sitä johon ei usko.

        13 Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu".
        14 Mutta kuinka he huutavat avuksensa sitä, johon eivät usko?
        ( Room 10)

        Apostolien teoissa on juuri ilmoitettu uskovien, Jeesuksen pyhien tunniste:

        13 Mutta Ananias vastasi: "Herra, minä olen monelta kuullut siitä miehestä, kuinka paljon pahaa hän on tehnyt sinun pyhillesi Jerusalemissa;
        14 ja täälläkin hänellä on ylipapeilta valtuus vangita kaikki, jotka sinun nimeäsi avuksi huutavat". ( Apt 9)

        Ja myös se, että kukaan Jeesuksen oma, Jeesuksessa Kristuksessa ei saata Herraansa kieltää, eikä kirota.

        11 Ja kaikkialla synagoogissa minä usein koetin rankaisemalla pakottaa heitä herjaamaan Jeesusta, ja menin niin pitkälle vimmassani heitä vastaan, että vainosin heitä aina ulkomaan kaupunkeihin saakka. ( Apt 26)

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen

        kyllä Pietari KIELSI Jeesuksen , ja kuitenkin Jeesus sanoo:

        "Minä sanon sinulle : Pietari , ja tälle kalliolle minä rakennan kirkkoni . Sitä eivät
        tuonelan portit voita." Matt: 16


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kyllä Pietari KIELSI Jeesuksen , ja kuitenkin Jeesus sanoo:

        "Minä sanon sinulle : Pietari , ja tälle kalliolle minä rakennan kirkkoni . Sitä eivät
        tuonelan portit voita." Matt: 16

        Et voi olla noin sokea ettet näe mitä tapahtuu niiden välissä vai voitko ?!@#


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kyllä Pietari KIELSI Jeesuksen , ja kuitenkin Jeesus sanoo:

        "Minä sanon sinulle : Pietari , ja tälle kalliolle minä rakennan kirkkoni . Sitä eivät
        tuonelan portit voita." Matt: 16

        Pietari kielsi kolmesti, mutta silloin ei vielä ollut Pyhässä Hengessä.

        Pyhän Hengen vuodatus tapahtui vasta sen jälkeen, kun Herra Jeesus oli kirkastettu, kuolleista ylösnoussut.

        Voima korkeudesta, Pyhä Henki puettiin Pietarillekin helluntaina.

        49 Ja katso, minä lähetän teille sen, jonka minun Isäni on luvannut; mutta te pysykää tässä kaupungissa, kunnes teidän päällenne puetaan voima korkeudesta."
        50 Sitten hän vei heidät pois, lähes Betaniaan asti, ja nosti kätensä ja siunasi heidät.
        51 Ja tapahtui, että hän siunatessaan heitä erkani heistä, ja hänet otettiin ylös taivaaseen. ( Luuk 24)

        4 Ja kun hän oli yhdessä heidän kanssansa, käski hän heitä ja sanoi: "Älkää lähtekö Jerusalemista, vaan odottakaa Isältä sen lupauksen täyttymistä, jonka te olette minulta kuulleet.
        5 Sillä Johannes kastoi vedellä, mutta teidät kastetaan Pyhällä Hengellä, ei kauan näitten päivien jälkeen."
        ..
        8 vaan, kun Pyhä Henki tulee teihin, niin te saatte voiman, ja te tulette olemaan minun todistajani sekä Jerusalemissa että koko Juudeassa ja Samariassa ja aina maan ääriin saakka". ( Apt 1)

        1 Ja kun helluntaipäivä oli tullut, olivat he kaikki yhdessä koolla.
        2 Ja tuli yhtäkkiä humaus taivaasta, niinkuin olisi käynyt väkevä tuulispää, ja täytti koko huoneen, jossa he istuivat.
        3 Ja he näkivät ikäänkuin tulisia kieliä, jotka jakaantuivat ja asettuivat heidän itsekunkin päälle.
        4 Ja he tulivat kaikki Pyhällä Hengellä täytetyiksi ja alkoivat puhua muilla kielillä, sen mukaan mitä Henki heille puhuttavaksi antoi. ( Apt 2)

        "kun Pyhä Henki tulee teihin, niin te saatte voiman, ja te tulette olemaan minun todistajani "

        Ja todellakin Pietarikin alkoi todistamaan Herrasta Jeesuksesta Krituksesta.

        Sehän on kaikkien Pyhän Hengen saaneiden tehtävä, puhua hyvää Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta, todistaa.

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen


    • Anonyymi

      Tulee mieleen kysymys:
      Uskotko Jumalaan vai ihmisen saarnaamaan?

    • Anonyymi

      Miksi te väittelette?

      Uskominen riittää.
      Se mitä tunnet sydämessäsi.

      • Anonyymi

        Onko teillä asunnoissa lamput piilossa komeron perällä ?


      • Anonyymi

        Mihin se riittää ja kenelle ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mihin se riittää ja kenelle ?

        Uskonlahkot ovat ihmisen luoma.
        Usko sydämessä on Jumalan luoma.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskonlahkot ovat ihmisen luoma.
        Usko sydämessä on Jumalan luoma.

        Ajatus, jos ette mene Herran Temppeliin kuulemaan saarnaa, Jumala rankaisee..? Se ei ole luterilaisten Jumala.


    • Anonyymi

      Tutin imemistä ei kyllä ole kukaan tullut uskoon. Vaikka kuinka pastori valelisi vedessäkin.

      Pitää imeä evankeliumi uskossa sydämeen ja niin tapahtuu uudestisyntyminen.

      • Anonyymi

        helluntailaiset ei usko , - "kastetta Kristukseen".

        herjaavat vieläpä Jeesuksen käskyä :
        "Menkää siis ja TEHKÄÄ kaikki kansat minun opetuslapsikseni KASTAMALLA heitä
        Isän Ja Pyhän Hengen nimeen" Matt: 28: 19

        toisia ihmisiä voitte herjata ja herjaattekin, vaan kun helluntailaiset herjaa jopa
        RAAMATUN SANAA > Jeesuksen käskyä .

        mikä henki herjaa Jumalan Pojan Jeesuksen käskyjä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        helluntailaiset ei usko , - "kastetta Kristukseen".

        herjaavat vieläpä Jeesuksen käskyä :
        "Menkää siis ja TEHKÄÄ kaikki kansat minun opetuslapsikseni KASTAMALLA heitä
        Isän Ja Pyhän Hengen nimeen" Matt: 28: 19

        toisia ihmisiä voitte herjata ja herjaattekin, vaan kun helluntailaiset herjaa jopa
        RAAMATUN SANAA > Jeesuksen käskyä .

        mikä henki herjaa Jumalan Pojan Jeesuksen käskyjä.

        Katsotaanpa yhdessä. mitä Herra Jeesus tuossa sanoi:

        18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."
        ( Matt 28)

        Kuinka siis, on?

        Jos pelkästään kastetaan ja jätetään välittämättä Jeesuksen käskystä, niin mikä meillä on nähtävissä?

        Luopumuksen tilassa oleva kansakunta, jossa usko Herraan Jeesukseen kielletään.
        Opettaminen Jeesuksen nimessä kouluissa ja päiväkodeissa kielletään.
        Jeesuksen sanat tähän aikaan soveltuvina kielletään piispojen toimesta.

        Kaste ilman evankeliumin opettamista jää kasteeksi, se ei vaikuta uskoon tulemista ilman opetusta.

        Siis Jeesus ei käskenyt tekemään opetuslapsia kastamalla, vaan opettamalla ja kastamalla.

        Julistivatko apostolit Pietarin johdolla helluntaina kastetta, vaiko evankeliumia ristiinnaulitusta ja kuolleista ylösnousseesta Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta?

        Ei tämä ole herjaamista, vaan näkemistä.

        Rohkenetko sinä nähdä, kuinka yleistä uskon kieltäminen Herraan Jeesukseen tämän ajan Suomessa on.

        Eihän kukaan Pyhän Hengen saanut saata hävetä tai kieltää Herraansa Jeesusta Kristusta.

        Mikä nimi on kansan huulilla?
        Mistä kansakunnan sydämen kyllyys puhuu?

        Onko tämän kansakunnan tiekarttana Jumalan sana?

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katsotaanpa yhdessä. mitä Herra Jeesus tuossa sanoi:

        18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."
        ( Matt 28)

        Kuinka siis, on?

        Jos pelkästään kastetaan ja jätetään välittämättä Jeesuksen käskystä, niin mikä meillä on nähtävissä?

        Luopumuksen tilassa oleva kansakunta, jossa usko Herraan Jeesukseen kielletään.
        Opettaminen Jeesuksen nimessä kouluissa ja päiväkodeissa kielletään.
        Jeesuksen sanat tähän aikaan soveltuvina kielletään piispojen toimesta.

        Kaste ilman evankeliumin opettamista jää kasteeksi, se ei vaikuta uskoon tulemista ilman opetusta.

        Siis Jeesus ei käskenyt tekemään opetuslapsia kastamalla, vaan opettamalla ja kastamalla.

        Julistivatko apostolit Pietarin johdolla helluntaina kastetta, vaiko evankeliumia ristiinnaulitusta ja kuolleista ylösnousseesta Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta?

        Ei tämä ole herjaamista, vaan näkemistä.

        Rohkenetko sinä nähdä, kuinka yleistä uskon kieltäminen Herraan Jeesukseen tämän ajan Suomessa on.

        Eihän kukaan Pyhän Hengen saanut saata hävetä tai kieltää Herraansa Jeesusta Kristusta.

        Mikä nimi on kansan huulilla?
        Mistä kansakunnan sydämen kyllyys puhuu?

        Onko tämän kansakunnan tiekarttana Jumalan sana?

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen

        >>>"jos pelkästään kastetaan"<<<<

        kaste: "sillä Jumala ei katso henkilöön" Room: 2: 11

        Jeesus ei asettanut MITÄÄN EHTOJA kasteelle , vaan sanoo:
        "Menkää ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni KASTAMALLA heitä
        Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen" Mt: 28: 19

        käsky on Jeesuksen Ylipäällikön käsky , "tekemällä mitä minä ole KÄSKENYT"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>"jos pelkästään kastetaan"<<<<

        kaste: "sillä Jumala ei katso henkilöön" Room: 2: 11

        Jeesus ei asettanut MITÄÄN EHTOJA kasteelle , vaan sanoo:
        "Menkää ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni KASTAMALLA heitä
        Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen" Mt: 28: 19

        käsky on Jeesuksen Ylipäällikön käsky , "tekemällä mitä minä ole KÄSKENYT"

        Kastamalla ulkokuori kastuu, mitään ei tapahdu sisimmässä sydämessä.
        Tiesitkö että sielunvihollinen uskoo myös jumalaan mieti asiaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kastamalla ulkokuori kastuu, mitään ei tapahdu sisimmässä sydämessä.
        Tiesitkö että sielunvihollinen uskoo myös jumalaan mieti asiaa.

        luuleeko helluntailainen että Jumala tarvitsee omiin tekoihinsa ihmisen ymmärrystä ,

        "Missä oli sinä silloin , kun minä maan perustin ?" Kerro se , jos ymmärryksesi riittää"
        Job: 38

        Jumala on kasteessa oman SANANSA kautta , >"SANALLAAN hän loi taivaat ja maan"

        helluntailainen ei usko .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>"jos pelkästään kastetaan"<<<<

        kaste: "sillä Jumala ei katso henkilöön" Room: 2: 11

        Jeesus ei asettanut MITÄÄN EHTOJA kasteelle , vaan sanoo:
        "Menkää ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni KASTAMALLA heitä
        Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen" Mt: 28: 19

        käsky on Jeesuksen Ylipäällikön käsky , "tekemällä mitä minä ole KÄSKENYT"

        Niin, mitä Jeesus tuossa käskee?

        Ei kastaa, vaan ..

        19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."
        ( Matt 28)

        1. tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni.
        2. Kastamalla ja opettamalla.

        Jos ohjeesi mukaan toimittaisiiin, niin Jeesukselle ei tulisi opetuslapsia.

        Ei opetuslapsia tehdä ilman opettamista.

        Ja se itseasiassa näkyykin, kuinka ilman evankeliumin kuulemista ei todellisia opetuslapsia tule.

        "Kirkon tutkimuskeskuksen mukaan 15-24-vuotiaista suomalaisista vain 15 prosenttia sanoo uskovansa kristinuskon opettamaan jumalaan."

        http://yle.fi/uutiset/jumalaan_uskomattomuus_yleistyy_aatteena/6346462

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen


    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 107
      2082
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      56
      1956
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1895
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1677
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1598
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1398
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1340
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1326
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1311
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe