Elia tulee vielä

Anonyymi-ap

Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan vasta Jeesuksen toisessa tulemuksessa.

John the Baptist and the "Elijah to Come"

https://youtu.be/7yKG3Eg_X-Y

42

1397

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Koko asian pointti on siinä, että Malakian kirjan luvut 3-4 kertovat Eliasta, joka tulee silloin, kun on pelottava Herran päivä ja maailma palaa tulessa. Johannes Kastaja ei toteuttanut Malakian kirjan profetiaa Eliasta, mutta oli kuitenkin Elia, joka toteutti Jesajan kirjassa olevan profetian huutavasta äänestä erämaassa. Elialla on siis kaksi tulemusta, kuten on Jeesuksella, jotka ajoittuvat Jeesuksen tulon edelle.

      • Anonyymi

        Elia on tässä se sanansaattaja, joka kulkee Liiton Enkelin eli Messiaan edellä.

        Mal 3:
        1 -- Minä lähetän sanansaattajani raivaamaan edelläni tietä. Ja aivan äkkiä tulee temppeliinsä Valtias, jota te odotatte, ja Liiton enkeli, jota te kaipaatte. Hän saapuu, sanoo Herra Sebaot.
        2 Kuka voi kestää sen päivän, jolloin hän tulee, kuka voi seistä horjumatta, kun hän ilmestyy? Sillä hän on kuin ahjon hehku, hän puhdistaa kuin vahvin lipeä.
        3 Silloin Herra toimii kuin metallinsulattaja ja hopeankiillottaja. Hän puhdistaa leeviläiset, ja he tulevat puhtaiksi kuin kulta ja hopea, joista kuona on poltettu pois. He uhraavat jälleen Herralle virheettömät uhrit, säädösten mukaan.
        4 Juudan ja Jerusalemin uhrilahjat ovat Herralle mieleen, niin kuin ne olivat entisinä aikoina, jo kauan sitten.
        5 Näin sanoo Herra Sebaot: -- Minä tulen, minä saavun tuomitsemaan teitä, minä vaadin pian tilille taikojen tekijät ja avionrikkojat. Minä vaadin tilille ne, jotka eivät pelkää minua vaan tekevät väärän valan, jotka kieltäytyvät maksamasta päiväpalkkalaiselle hänen palkkaansa, jotka sortavat leskiä ja orpoja ja maassa asuvia muukalaisia.
        ....
        19 -- Katso, se päivä tulee liekehtivänä kuin tulinen uuni. Kaikki röyhkeät ja pahantekijät ovat silloin oljenkorsia. Se päivä tulee ja sytyttää ne liekkiin -- sanoo Herra Sebaot -- eikä niistä jää jäljelle juurta eikä vartta.
        20 Mutta teille, jotka pelkäätte minun nimeäni, on nouseva pelastuksen aurinko, ja te parannutte sen siipien alla. Te astutte ulos, hypitte riemusta kuin vasikat laitumella.
        21 Sinä päivänä, jonka minä määrään, te poljette jumalattomat maahan, tallaatte heidät tomuksi, sanoo Herra Sebaot.
        22 Pitäkää mielessänne palvelijani Mooseksen laki, jonka annoin hänelle Horebilla: käskyt ja säädökset, jotka annoin koko Israelille.
        23 Kuulkaa! Ennen kuin tulee Herran päivä, suuri ja pelottava, minä lähetän teille profeetta Elian.
        24 Hän kääntää isien sydämet lasten puoleen ja lasten sydämet isien puoleen. Silloin en tuomitse maata perikatoon, kun tulen.


      • Anonyymi

        🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑

        🍑 ­N­y­m­­­f­o­­­m­­­a­­a­­­n­­i -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      Punahilkkaa tässä ensin odotellaan tulevaksi. Mitä me vanhoista mielipuolista äijistä.

    • Anonyymi

      Pastorisi jätti kertomatta Eliaan jo tulleen!

      • Anonyymi

        Kyllä, mutta koko asian idea on siinä, että Elian tulee vielä uudestaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä, mutta koko asian idea on siinä, että Elian tulee vielä uudestaan.

        Tunnustit pastorisi johdattaneet sinut harhaan ja myönsit ja laitoit kyllä: Pastorisi jätti kertomatta Eliaan jo tulleen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tunnustit pastorisi johdattaneet sinut harhaan ja myönsit ja laitoit kyllä: Pastorisi jätti kertomatta Eliaan jo tulleen!

        Älä vinoile ja vääristele toisten sanomisia.

        Oletko sinä se surullisen kuuluisa nimimerkki "Henki", joka kirjoittaa tälle foorumulle eri nimimerkeillä ja anonyymisti?


    • Anonyymi

      Johannes kastaja oli Elisabethin poika, ei mikään Elia, johon häntä verrattiin.

      Pyhä Henki oli mukana jo Johanneksen kastetoiminnassa, koska kaikki syntinsä tunnustavat saivat kasteessa synnit anteeksi.

      Luuk. 1:15

      Sillä hän on oleva suuri Herran edessä; viiniä ja väkijuomaa hän ei juo, ja hän on oleva täytetty Pyhällä Hengellä hamasta äitinsä kohdusta.

      Luuk. 1:41

      Ja kun Elisabet kuuli Marian tervehdyksen, hypähti lapsi hänen kohdussansa; ja Elisabet täytettiin Pyhällä Hengellä.

      Luuk. 1:44

      Sillä katso, kun sinun tervehdyksesi ääni tuli minun korviini, hypähti lapsi ilosta minun kohdussani.

      • Anonyymi

        >>>Johannes kastaja oli Elisabethin poika, ei mikään Elia, johon häntä verrattiin.<<<

        Olet väärässä.

        Johannes Kastaja oli VT:n profetioiden ennustama Elia.

        Jeesus sanoi myös, että Elia tulee vielä, joten näemme ennen Jeesuksen paluuta Johannes Kastajan uuden tulemuksen.

        Mal 3:23 Kuulkaa! Ennen kuin tulee Herran päivä, suuri ja pelottava, minä lähetän teille profeetta Elian.
        24 Hän kääntää isien sydämet lasten puoleen ja lasten sydämet isien puoleen. Silloin en tuomitse maata perikatoon, kun tulen.

        Matt 11:13 Kaikki profeetat ja laki ovat Johannekseen asti olleet ennustusta,
        14 ja uskokaa tai älkää, juuri hän on Elia, jonka oli määrä tulla.

        Matt 17:10 Opetuslapset kysyivät häneltä: "Miksi lainopettajat sanovat, että Elian pitää tulla ensin?"
        11 "Elia kyllä tulee", hän vastasi, "ja panee kaiken taas kohdalleen.
        12 Ja minä sanon teille, että Elia on jo tullut. Ihmiset vain eivät tunteneet häntä, vaan tekivät hänelle mitä tahtoivat. Samoin he tulevat tekemään Ihmisen Pojalle."
        13 Silloin opetuslapset ymmärsivät, että hän oli puhunut heille Johannes Kastajasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>Johannes kastaja oli Elisabethin poika, ei mikään Elia, johon häntä verrattiin.<<<

        Olet väärässä.

        Johannes Kastaja oli VT:n profetioiden ennustama Elia.

        Jeesus sanoi myös, että Elia tulee vielä, joten näemme ennen Jeesuksen paluuta Johannes Kastajan uuden tulemuksen.

        Mal 3:23 Kuulkaa! Ennen kuin tulee Herran päivä, suuri ja pelottava, minä lähetän teille profeetta Elian.
        24 Hän kääntää isien sydämet lasten puoleen ja lasten sydämet isien puoleen. Silloin en tuomitse maata perikatoon, kun tulen.

        Matt 11:13 Kaikki profeetat ja laki ovat Johannekseen asti olleet ennustusta,
        14 ja uskokaa tai älkää, juuri hän on Elia, jonka oli määrä tulla.

        Matt 17:10 Opetuslapset kysyivät häneltä: "Miksi lainopettajat sanovat, että Elian pitää tulla ensin?"
        11 "Elia kyllä tulee", hän vastasi, "ja panee kaiken taas kohdalleen.
        12 Ja minä sanon teille, että Elia on jo tullut. Ihmiset vain eivät tunteneet häntä, vaan tekivät hänelle mitä tahtoivat. Samoin he tulevat tekemään Ihmisen Pojalle."
        13 Silloin opetuslapset ymmärsivät, että hän oli puhunut heille Johannes Kastajasta.

        Voisit opetella luetun ymmärtämistä: Kuulkaa! Ennen kuin tulee Herran päivä, suuri ja pelottava, minä lähetän teille profeetta Elian.
        Hän kääntää isien sydämet lasten puoleen ja lasten sydämet isien puoleen. Silloin en tuomitse maata perikatoon, kun tulen.
        Malakia eli ennen Jeesusta ja johannes Kastajaa. Sakariaalle ilmestynyt enkeli profetoi Johanneksesta: Ja hän käy hänen edellään Eliaan hengessä ja voimassa, kääntääksensä isien sydämet lasten puoleen ja tottelemattomat vanhurskasten mielenlaatuun, näin Herralle toimittaaksensa valmistetun kansan."
        Johannes oli Malakia kirjan Elias. minä sanon teille, että Elia on jo tullut. Ihmiset vain eivät tunteneet häntä, vaan tekivät hänelle mitä tahtoivat. Samoin he tulevat tekemään Ihmisen Pojalle


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voisit opetella luetun ymmärtämistä: Kuulkaa! Ennen kuin tulee Herran päivä, suuri ja pelottava, minä lähetän teille profeetta Elian.
        Hän kääntää isien sydämet lasten puoleen ja lasten sydämet isien puoleen. Silloin en tuomitse maata perikatoon, kun tulen.
        Malakia eli ennen Jeesusta ja johannes Kastajaa. Sakariaalle ilmestynyt enkeli profetoi Johanneksesta: Ja hän käy hänen edellään Eliaan hengessä ja voimassa, kääntääksensä isien sydämet lasten puoleen ja tottelemattomat vanhurskasten mielenlaatuun, näin Herralle toimittaaksensa valmistetun kansan."
        Johannes oli Malakia kirjan Elias. minä sanon teille, että Elia on jo tullut. Ihmiset vain eivät tunteneet häntä, vaan tekivät hänelle mitä tahtoivat. Samoin he tulevat tekemään Ihmisen Pojalle

        >>>Johannes oli Malakia kirjan Elias. minä sanon teille, että Elia on jo tullut.<<<

        Kyllä oli. Mutta Malakian kirjan profetia Eliasta ei ole toteutunut vielä kokonaan. Se toteutuu vasta Jeesuksen toisessa tulemuksessa. Johannes Kastaja oli Elia, jonka tehtävänän oli olla Jeesuksen edelläkävijä julistamassa Kristuksen tuloa.

        Malakian kirjan profetiat pelottavasta Herra päivästä toteutuvat vasta Jeesuksen toisessa tulemuksessa, joten profetia Eliasta toteutuu kokonaan vasta silloin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>Johannes oli Malakia kirjan Elias. minä sanon teille, että Elia on jo tullut.<<<

        Kyllä oli. Mutta Malakian kirjan profetia Eliasta ei ole toteutunut vielä kokonaan. Se toteutuu vasta Jeesuksen toisessa tulemuksessa. Johannes Kastaja oli Elia, jonka tehtävänän oli olla Jeesuksen edelläkävijä julistamassa Kristuksen tuloa.

        Malakian kirjan profetiat pelottavasta Herra päivästä toteutuvat vasta Jeesuksen toisessa tulemuksessa, joten profetia Eliasta toteutuu kokonaan vasta silloin.

        Lopeta viisastelu, luuletko tosiaan, etten tunne Sanaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lopeta viisastelu, luuletko tosiaan, etten tunne Sanaa!

        Niin mikä oli sinulla nyt ongelma?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>Johannes oli Malakia kirjan Elias. minä sanon teille, että Elia on jo tullut.<<<

        Kyllä oli. Mutta Malakian kirjan profetia Eliasta ei ole toteutunut vielä kokonaan. Se toteutuu vasta Jeesuksen toisessa tulemuksessa. Johannes Kastaja oli Elia, jonka tehtävänän oli olla Jeesuksen edelläkävijä julistamassa Kristuksen tuloa.

        Malakian kirjan profetiat pelottavasta Herra päivästä toteutuvat vasta Jeesuksen toisessa tulemuksessa, joten profetia Eliasta toteutuu kokonaan vasta silloin.

        Elia ei enää tule.

        Sinä vain et käsitä sitä, mitä tuossa Malakian profetiassa puhutiin.

        1) Hän( Elia / Johannes) kääntää / käänsi isien sydämet lasten puoleen ja lasten sydämet isien puoleen.

        2) Silloin en (Jeesus) vielä tuomitse maata perikatoon, kun tulen lihaan / lihaksi.

        Tuo loppu kertoo vain siitä, kun Herra tuli lihaan / lihaksi, ettei silloin Herran aikana tullut vielä tuomio.

        Vaan se tuomio odottaa vielä Herran päivää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>Johannes kastaja oli Elisabethin poika, ei mikään Elia, johon häntä verrattiin.<<<

        Olet väärässä.

        Johannes Kastaja oli VT:n profetioiden ennustama Elia.

        Jeesus sanoi myös, että Elia tulee vielä, joten näemme ennen Jeesuksen paluuta Johannes Kastajan uuden tulemuksen.

        Mal 3:23 Kuulkaa! Ennen kuin tulee Herran päivä, suuri ja pelottava, minä lähetän teille profeetta Elian.
        24 Hän kääntää isien sydämet lasten puoleen ja lasten sydämet isien puoleen. Silloin en tuomitse maata perikatoon, kun tulen.

        Matt 11:13 Kaikki profeetat ja laki ovat Johannekseen asti olleet ennustusta,
        14 ja uskokaa tai älkää, juuri hän on Elia, jonka oli määrä tulla.

        Matt 17:10 Opetuslapset kysyivät häneltä: "Miksi lainopettajat sanovat, että Elian pitää tulla ensin?"
        11 "Elia kyllä tulee", hän vastasi, "ja panee kaiken taas kohdalleen.
        12 Ja minä sanon teille, että Elia on jo tullut. Ihmiset vain eivät tunteneet häntä, vaan tekivät hänelle mitä tahtoivat. Samoin he tulevat tekemään Ihmisen Pojalle."
        13 Silloin opetuslapset ymmärsivät, että hän oli puhunut heille Johannes Kastajasta.

        Vertauskuvia ja symbooleita Johanneksen vertaaminen Eliaan.


      • Anonyymi

        Raamatun mukaan Elia syntyi Johannes Kastajaksi. Malakian kirjan ja Jeesuksen mukaan he olivat sama henkilö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Elia ei enää tule.

        Sinä vain et käsitä sitä, mitä tuossa Malakian profetiassa puhutiin.

        1) Hän( Elia / Johannes) kääntää / käänsi isien sydämet lasten puoleen ja lasten sydämet isien puoleen.

        2) Silloin en (Jeesus) vielä tuomitse maata perikatoon, kun tulen lihaan / lihaksi.

        Tuo loppu kertoo vain siitä, kun Herra tuli lihaan / lihaksi, ettei silloin Herran aikana tullut vielä tuomio.

        Vaan se tuomio odottaa vielä Herran päivää.

        Jeesuksen sanojen mukaan Elia tulee vielä. Tämä selviää myös tutkimalla Malakian kirjaa tarkkaa. Johannes Kastaja ei täyttänyt kaikkia Malakian kirjan profetioita, jotka viittaavat enemmän Jeesuksen toiseen tulemukseen. Kun opetuslapset kysyivät Jeesukselta, miksi Elisan piti tulla ensin, tietämättä missä Elia oli, niin Jeesus vastasi, että Johannes Kastaja on Elia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatun mukaan Elia syntyi Johannes Kastajaksi. Malakian kirjan ja Jeesuksen mukaan he olivat sama henkilö.

        Eivät ole !

        Raamatussa sanotaan:

        Luuk. 1:17 Ja hän käy hänen edellään Eliaan hengessä

        Eli siis samankaltaisena,, ei samana !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eivät ole !

        Raamatussa sanotaan:

        Luuk. 1:17 Ja hän käy hänen edellään Eliaan hengessä

        Eli siis samankaltaisena,, ei samana !

        Johannes Kastajassa oli Elian henki. Sitä se tarkoittaa.

        Elia tuli maailmaan Johannes Kastajan äidin Elisabethin kohdun kautta ja syntyi poikalapseksi nimellä Johannes.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Johannes Kastajassa oli Elian henki. Sitä se tarkoittaa.

        Elia tuli maailmaan Johannes Kastajan äidin Elisabethin kohdun kautta ja syntyi poikalapseksi nimellä Johannes.

        Se tarkoittaa sitä, että hän oli SAMANHENKINEN.

        Siis ei sama henki, vaan samanhenkinen, ymmärrätkö ?

        Siis jos vaikka jollakin on paimenen sydän / olemus.

        Ja toisella on se sama.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Johannes Kastajassa oli Elian henki. Sitä se tarkoittaa.

        Elia tuli maailmaan Johannes Kastajan äidin Elisabethin kohdun kautta ja syntyi poikalapseksi nimellä Johannes.

        Reinkarnaatio oppi ei ole Raamatullinen !

        Siis kukaan ei ole tullut taivaasta takaisin !

        Vain Jeesus on tullut Taivaasta !

        Joh. 3:13 Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se tarkoittaa sitä, että hän oli SAMANHENKINEN.

        Siis ei sama henki, vaan samanhenkinen, ymmärrätkö ?

        Siis jos vaikka jollakin on paimenen sydän / olemus.

        Ja toisella on se sama.

        Jumala lähetti taivaassa asustavan Elian maailmaan ja hän syntyi Johannes Kastajaksi. Hän oli typologinen esikuva Messiaasta, joka tuli taivaasta myös alas Marian kohdun kautta.

        Malakian kirjan profetia tarkoittaa sitä, että taivaassa asuva Elia tulee takain. Hän ei tullut tulisilla vaunuilla vaan Elisabetin kohdun kautta.

        Tämä kaikki tarkoittaa sitä, että Elia ja Johannes Kastaja ovat sama henkilö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Reinkarnaatio oppi ei ole Raamatullinen !

        Siis kukaan ei ole tullut taivaasta takaisin !

        Vain Jeesus on tullut Taivaasta !

        Joh. 3:13 Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa.

        >>Siis kukaan ei ole tullut taivaasta takaisin<<

        Tämä lause tarkoitaa, ettei Jeesuksen kuulijoista kukaan muu ollut tullut taivaasta kuin Jeesus itse. Tämä lause myös viittaa yhteen kohtaan Sananlaskuista.

        Kun Jeesus meni kolmen opetuslapsensa kanssa kirkastusvuorelle, niin Elia ja Mooses tulivat taivaasta takaisin.

        Matt 17:1 Kuuden päivän kuluttua Jeesus otti mukaansa Pietarin sekä Jaakobin ja tämän veljen Johanneksen ja vei heidät korkealle vuorelle yksinäisyyteen.
        2 Siellä hänen ulkomuotonsa muuttui heidän nähtensä: hänen kasvonsa loistivat kuin aurinko ja hänen vaatteensa tulivat valkeiksi kuin valo.
        3 Samassa heille ilmestyivät Mooses ja Elia, jotka keskustelivat Jeesuksen kanssa.
        4 Pietari puuttui puheeseen ja sanoi Jeesukselle: "Herra, on hyvä, että me olemme täällä. Jos tahdot, teen tänne kolme majaa: sinulle ja Moosekselle ja Elialle."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>Siis kukaan ei ole tullut taivaasta takaisin<<

        Tämä lause tarkoitaa, ettei Jeesuksen kuulijoista kukaan muu ollut tullut taivaasta kuin Jeesus itse. Tämä lause myös viittaa yhteen kohtaan Sananlaskuista.

        Kun Jeesus meni kolmen opetuslapsensa kanssa kirkastusvuorelle, niin Elia ja Mooses tulivat taivaasta takaisin.

        Matt 17:1 Kuuden päivän kuluttua Jeesus otti mukaansa Pietarin sekä Jaakobin ja tämän veljen Johanneksen ja vei heidät korkealle vuorelle yksinäisyyteen.
        2 Siellä hänen ulkomuotonsa muuttui heidän nähtensä: hänen kasvonsa loistivat kuin aurinko ja hänen vaatteensa tulivat valkeiksi kuin valo.
        3 Samassa heille ilmestyivät Mooses ja Elia, jotka keskustelivat Jeesuksen kanssa.
        4 Pietari puuttui puheeseen ja sanoi Jeesukselle: "Herra, on hyvä, että me olemme täällä. Jos tahdot, teen tänne kolme majaa: sinulle ja Moosekselle ja Elialle."

        Eivät syntyneet vaan ILMESTYIVÄT !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eivät syntyneet vaan ILMESTYIVÄT !

        Jos Elia nousi taivaaseen tulisilla vaunuilla, se tietenkin on mahdollista tehdä toisin päin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos Elia nousi taivaaseen tulisilla vaunuilla, se tietenkin on mahdollista tehdä toisin päin.

        "Jos Elia nousi taivaaseen tulisilla vaunuilla, se tietenkin on mahdollista tehdä toisin päin."

        Juuri näin Jeesus on Elia.
        Elia on myös Kristus ja Kristus on myös Pyhä Henki.

        "Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa. Ja niinkuin Mooses ylensi käärmeen erämaassa, niin pitää Ihmisen Poika ylennettämän, että jokaisella, joka häneen uskoo, olisi iankaikkinen elämä." Joh. 3:13,15

        Niin Jeesus sanoi heille: "Kun olette ylentäneet Ihmisen Pojan, silloin te ymmärrätte, että minä olen se, joka minä olen, ja etten minä itsestäni tee mitään, vaan puhun tätä sen mukaan, kuin minun Isäni on minulle opettanut. Joh. 8:28

        Ja hän sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: te saatte nähdä taivaan avoinna ja Jumalan enkelien nousevan ylös ja laskeutuvan alas Ihmisen Pojan päälle." Joh. 1:51

        Kun Jeesus tuli Filippuksen Kesarean tienoille, kysyi hän opetuslapsiltaan sanoen: "Kenen ihmiset sanovat Ihmisen Pojan olevan?" Niin he sanoivat: "Muutamat Johannes Kastajan, toiset Eliaan, toiset taas Jeremiaan tahi jonkun muun profeetoista". Hän sanoi heille: "Kenenkä te sanotte minun olevan?" Simon Pietari vastasi ja sanoi: "Sinä olet Kristus, elävän Jumalan Poika". Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Autuas olet sinä, Simon, Joonaan poika, sillä ei liha eikä veri ole sitä sinulle ilmoittanut, vaan minun Isäni, joka on taivaissa. Matt. 16:13,17

        "Sillä Ihmisen Poika on tuleva Isänsä kirkkaudessa enkeliensä kanssa, ja silloin hän maksaa kullekin hänen tekojensa mukaan. Totisesti minä sanon teille: tässä seisovien joukossa on muutamia, jotka eivät maista kuolemaa, ennenkuin näkevät Ihmisen Pojan tulevan kuninkuudessaan." Matt. 16:27,28

        Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Te eksytte, koska te ette tunne kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa. Sillä ylösnousemuksessa ei naida eikä mennä miehelle; vaan he ovat niinkuin enkelit taivaassa. Mutta mitä kuolleitten ylösnousemukseen tulee, ettekö ole lukeneet, mitä Jumala on puhunut teille, sanoen: 'Minä olen Aabrahamin Jumala ja Iisakin Jumala ja Jaakobin Jumala'? Ei hän ole kuolleitten Jumala, vaan elävien." Matt. 22:29,32

        Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut. Joh. 11:25

        Niin Jeesus sanoi heille: "Tämän maailmanajan lapset naivat ja menevät miehelle. Mutta ne, jotka on arvollisiksi nähty pääsemään toiseen maailmaan ja ylösnousemukseen kuolleista, eivät nai eivätkä mene miehelle. Sillä he eivät enää voi kuolla, kun ovat enkelien kaltaisia; ja he ovat Jumalan lapsia, koska ovat ylösnousemuksen lapsia. Mutta että kuolleet nousevat ylös, sen Mooseskin on osoittanut kertomuksessa orjantappurapensaasta, kun hän sanoo Herraa Aabrahamin Jumalaksi ja Iisakin Jumalaksi ja Jaakobin Jumalaksi. Mutta hän ei ole kuolleitten Jumala, vaan elävien; sillä kaikki hänelle elävät." Luuk. 20:34,38

        Pyhä Henki on Ihmisen Pojan "toinen" tuleminen.

        "Ja minä olen rukoileva Isää, ja hän antaa teille toisen Puolustajan olemaan teidän kanssanne iankaikkisesti, totuuden Hengen, jota maailma ei voi ottaa vastaan, koska se ei näe häntä eikä tunne häntä; mutta te tunnette hänet, sillä hän pysyy teidän tykönänne ja on teissä oleva. En minä jätä teitä orvoiksi; minä tulen teidän tykönne. Vielä vähän aikaa, niin maailma ei enää minua näe, mutta te näette minut; koska minä elän, niin tekin saatte elää. Sinä päivänä te ymmärrätte, että minä olen Isässäni, ja että te olette minussa ja minä teissä." Joh. 14:16,20

        Sillä niinkuin salama leimahtaa idästä ja näkyy hamaan länteen, niin on oleva Ihmisen Pojan tulemus. Matt. 24:27

        Ja kun sapatti oli päättynyt ja viikon ensimmäisen päivän aamu koitti, tulivat Maria Magdaleena ja se toinen Maria katsomaan hautaa. Ja katso, tapahtui suuri maanjäristys, sillä Herran enkeli astui alas taivaasta, tuli ja vieritti kiven pois ja istui sille. Hän oli näöltään niinkuin salama, ja hänen vaatteensa olivat valkeat kuin lumi. Matt. 28:1,3

        Ja kun helluntaipäivä oli tullut, olivat he kaikki yhdessä koolla. Ja tuli yhtäkkiä humaus taivaasta, niinkuin olisi käynyt väkevä tuulispää, ja täytti koko huoneen, jossa he istuivat. Ja he näkivät ikäänkuin tulisia kieliä, jotka jakaantuivat ja asettuivat heidän itsekunkin päälle. Ap. t. 2:1,3

        Mutta Saulus puuskui yhä uhkaa ja murhaa Herran opetuslapsia vastaan ja meni ylimmäisen papin luo ja pyysi häneltä kirjeitä Damaskon synagoogille, että keitä hän vain löytäisi sen tien vaeltajia, miehiä tai naisia, ne hän saisi tuoda sidottuina Jerusalemiin. Ja kun hän oli matkalla, tapahtui hänen lähestyessään Damaskoa, että yhtäkkiä valo taivaasta leimahti hänen ympärillänsä; ja hän kaatui maahan ja kuuli äänen, joka sanoi hänelle: "Saul, Saul, miksi vainoat minua?" Ap. t. 9:1,4


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jos Elia nousi taivaaseen tulisilla vaunuilla, se tietenkin on mahdollista tehdä toisin päin."

        Juuri näin Jeesus on Elia.
        Elia on myös Kristus ja Kristus on myös Pyhä Henki.

        "Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa. Ja niinkuin Mooses ylensi käärmeen erämaassa, niin pitää Ihmisen Poika ylennettämän, että jokaisella, joka häneen uskoo, olisi iankaikkinen elämä." Joh. 3:13,15

        Niin Jeesus sanoi heille: "Kun olette ylentäneet Ihmisen Pojan, silloin te ymmärrätte, että minä olen se, joka minä olen, ja etten minä itsestäni tee mitään, vaan puhun tätä sen mukaan, kuin minun Isäni on minulle opettanut. Joh. 8:28

        Ja hän sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: te saatte nähdä taivaan avoinna ja Jumalan enkelien nousevan ylös ja laskeutuvan alas Ihmisen Pojan päälle." Joh. 1:51

        Kun Jeesus tuli Filippuksen Kesarean tienoille, kysyi hän opetuslapsiltaan sanoen: "Kenen ihmiset sanovat Ihmisen Pojan olevan?" Niin he sanoivat: "Muutamat Johannes Kastajan, toiset Eliaan, toiset taas Jeremiaan tahi jonkun muun profeetoista". Hän sanoi heille: "Kenenkä te sanotte minun olevan?" Simon Pietari vastasi ja sanoi: "Sinä olet Kristus, elävän Jumalan Poika". Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Autuas olet sinä, Simon, Joonaan poika, sillä ei liha eikä veri ole sitä sinulle ilmoittanut, vaan minun Isäni, joka on taivaissa. Matt. 16:13,17

        "Sillä Ihmisen Poika on tuleva Isänsä kirkkaudessa enkeliensä kanssa, ja silloin hän maksaa kullekin hänen tekojensa mukaan. Totisesti minä sanon teille: tässä seisovien joukossa on muutamia, jotka eivät maista kuolemaa, ennenkuin näkevät Ihmisen Pojan tulevan kuninkuudessaan." Matt. 16:27,28

        Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Te eksytte, koska te ette tunne kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa. Sillä ylösnousemuksessa ei naida eikä mennä miehelle; vaan he ovat niinkuin enkelit taivaassa. Mutta mitä kuolleitten ylösnousemukseen tulee, ettekö ole lukeneet, mitä Jumala on puhunut teille, sanoen: 'Minä olen Aabrahamin Jumala ja Iisakin Jumala ja Jaakobin Jumala'? Ei hän ole kuolleitten Jumala, vaan elävien." Matt. 22:29,32

        Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut. Joh. 11:25

        Niin Jeesus sanoi heille: "Tämän maailmanajan lapset naivat ja menevät miehelle. Mutta ne, jotka on arvollisiksi nähty pääsemään toiseen maailmaan ja ylösnousemukseen kuolleista, eivät nai eivätkä mene miehelle. Sillä he eivät enää voi kuolla, kun ovat enkelien kaltaisia; ja he ovat Jumalan lapsia, koska ovat ylösnousemuksen lapsia. Mutta että kuolleet nousevat ylös, sen Mooseskin on osoittanut kertomuksessa orjantappurapensaasta, kun hän sanoo Herraa Aabrahamin Jumalaksi ja Iisakin Jumalaksi ja Jaakobin Jumalaksi. Mutta hän ei ole kuolleitten Jumala, vaan elävien; sillä kaikki hänelle elävät." Luuk. 20:34,38

        Pyhä Henki on Ihmisen Pojan "toinen" tuleminen.

        "Ja minä olen rukoileva Isää, ja hän antaa teille toisen Puolustajan olemaan teidän kanssanne iankaikkisesti, totuuden Hengen, jota maailma ei voi ottaa vastaan, koska se ei näe häntä eikä tunne häntä; mutta te tunnette hänet, sillä hän pysyy teidän tykönänne ja on teissä oleva. En minä jätä teitä orvoiksi; minä tulen teidän tykönne. Vielä vähän aikaa, niin maailma ei enää minua näe, mutta te näette minut; koska minä elän, niin tekin saatte elää. Sinä päivänä te ymmärrätte, että minä olen Isässäni, ja että te olette minussa ja minä teissä." Joh. 14:16,20

        Sillä niinkuin salama leimahtaa idästä ja näkyy hamaan länteen, niin on oleva Ihmisen Pojan tulemus. Matt. 24:27

        Ja kun sapatti oli päättynyt ja viikon ensimmäisen päivän aamu koitti, tulivat Maria Magdaleena ja se toinen Maria katsomaan hautaa. Ja katso, tapahtui suuri maanjäristys, sillä Herran enkeli astui alas taivaasta, tuli ja vieritti kiven pois ja istui sille. Hän oli näöltään niinkuin salama, ja hänen vaatteensa olivat valkeat kuin lumi. Matt. 28:1,3

        Ja kun helluntaipäivä oli tullut, olivat he kaikki yhdessä koolla. Ja tuli yhtäkkiä humaus taivaasta, niinkuin olisi käynyt väkevä tuulispää, ja täytti koko huoneen, jossa he istuivat. Ja he näkivät ikäänkuin tulisia kieliä, jotka jakaantuivat ja asettuivat heidän itsekunkin päälle. Ap. t. 2:1,3

        Mutta Saulus puuskui yhä uhkaa ja murhaa Herran opetuslapsia vastaan ja meni ylimmäisen papin luo ja pyysi häneltä kirjeitä Damaskon synagoogille, että keitä hän vain löytäisi sen tien vaeltajia, miehiä tai naisia, ne hän saisi tuoda sidottuina Jerusalemiin. Ja kun hän oli matkalla, tapahtui hänen lähestyessään Damaskoa, että yhtäkkiä valo taivaasta leimahti hänen ympärillänsä; ja hän kaatui maahan ja kuuli äänen, joka sanoi hänelle: "Saul, Saul, miksi vainoat minua?" Ap. t. 9:1,4

        "Juuri näin Jeesus on Elia.
        Elia on myös Kristus ja Kristus on myös Pyhä Henki."

        Elian heprealainen alkumuoto Elijah, tarkoittaa "Jahve on Jumalani".

        Kuten Jeesus Johanneksen evankeliumin mukaan Marialle sanoi: "Älä minuun koske, sillä en minä ole vielä mennyt ylös Isäni tykö; mutta mene minun veljieni tykö ja sano heille, että minä menen ylös, minun Isäni tykö ja teidän Isänne tykö, ja minun Jumalani tykö ja teidän Jumalanne tykö". Joh. 20:17


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Juuri näin Jeesus on Elia.
        Elia on myös Kristus ja Kristus on myös Pyhä Henki."

        Elian heprealainen alkumuoto Elijah, tarkoittaa "Jahve on Jumalani".

        Kuten Jeesus Johanneksen evankeliumin mukaan Marialle sanoi: "Älä minuun koske, sillä en minä ole vielä mennyt ylös Isäni tykö; mutta mene minun veljieni tykö ja sano heille, että minä menen ylös, minun Isäni tykö ja teidän Isänne tykö, ja minun Jumalani tykö ja teidän Jumalanne tykö". Joh. 20:17

        Höpö höpö !

        Ihan pehmoisia juttuja !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Juuri näin Jeesus on Elia.
        Elia on myös Kristus ja Kristus on myös Pyhä Henki."

        Elian heprealainen alkumuoto Elijah, tarkoittaa "Jahve on Jumalani".

        Kuten Jeesus Johanneksen evankeliumin mukaan Marialle sanoi: "Älä minuun koske, sillä en minä ole vielä mennyt ylös Isäni tykö; mutta mene minun veljieni tykö ja sano heille, että minä menen ylös, minun Isäni tykö ja teidän Isänne tykö, ja minun Jumalani tykö ja teidän Jumalanne tykö". Joh. 20:17

        >>>Elian heprealainen alkumuoto Elijah, tarkoittaa "Jahve on Jumalani".<<<

        Ei tarkoita, vaan merkitsee "Jehovah on Jumalani".

        Elijah tulee sanoista EL ja JehovAH.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>Elian heprealainen alkumuoto Elijah, tarkoittaa "Jahve on Jumalani".<<<

        Ei tarkoita, vaan merkitsee "Jehovah on Jumalani".

        Elijah tulee sanoista EL ja JehovAH.

        "Ei tarkoita, vaan merkitsee "Jehovah on Jumalani"."

        "Minä olen se joka olen." 2. Moos. 3:14


    • Anonyymi

      Kaikki kansat tarvitsevat oman eliaksensa herättämään kansat

      • Anonyymi

        Pari tuhatta vuotta olemme eläneet ilman Eliaa.


    • Anonyymi

      Johannes leijona, Jeesus tulee takaisin, ei Elias eikä Johannes Kastaja. ET TUNNE RAAMATUN ALKEITAKAAN!!!!

    • Anonyymi

      Malakian Kirjan Elia on ilmestynyt Hoorebin vuorella, se on se oikea ilmestys. Oli se kyllä Johannes Kastajakin. Hän inkartoutui muutama vuosi sitten , maailman loppuun on aikaa noin 16 vuotta.

    • Anonyymi

      Jaaha on siis todettu ettei se Jeesus nyt kerkeä tulla tähän hätään ja kutsutaan ja kuulutetaan Elia korvaavaksi tulijaksi.

      Vaihtelu virkistää tuskastuneita odottajia kun ei vaan aina siirretä maalia vaan jopa vaihdetaankin välillä.

      • Anonyymi

        Älä vääristele toisten sanomisia. Ei tässä kukaan huuda hätiin Eliaa.

        Kyse on Jumalan suunnitelmasta lähettää ensin Elia, jotta hän julistaisi hyvää sanomaa kuninkaan tulosta. Elia on Messiaan airut, jota tarvitaan kulkemaan edellä, julistamassa evankeliumia eli hyvää sanomaa kuninkaan tulosta:

        "Kuinka ihanat ovat vuorilla ilosanoman tuojan askelet! Hän ilmoittaa rauhan tulon, tuo suuren ilosanoman, hän tuo pelastuksen sanoman ja sanoo Siionille: -- Sinun Jumalasi on nyt kuningas!" (Jes 52:7)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä vääristele toisten sanomisia. Ei tässä kukaan huuda hätiin Eliaa.

        Kyse on Jumalan suunnitelmasta lähettää ensin Elia, jotta hän julistaisi hyvää sanomaa kuninkaan tulosta. Elia on Messiaan airut, jota tarvitaan kulkemaan edellä, julistamassa evankeliumia eli hyvää sanomaa kuninkaan tulosta:

        "Kuinka ihanat ovat vuorilla ilosanoman tuojan askelet! Hän ilmoittaa rauhan tulon, tuo suuren ilosanoman, hän tuo pelastuksen sanoman ja sanoo Siionille: -- Sinun Jumalasi on nyt kuningas!" (Jes 52:7)

        Elia on jo tullut, ja toinen Elia oli Johannes Kastaja! Jeesuksen omat, joihin sinä Elian odottaja et kuulu, julistavat ilosanomaa! Maailmassa on miljoonia Jeesuksen todistajia, etkö tiennyt?


    • Anonyymi

      Sanassa ei ole käskyä odottaa Eliaa julistamaan evankeliumia juutalaisille, vaan Sana kehottaa: Kuulkaa Herran sana, te kansat, ilmoittakaa kaukaisissa merensaarissa ja sanokaa: Hän, joka Israelin hajoitti, on sen kokoava ja varjeleva sitä niinkuin paimen laumaansa.
      Sillä päivä on tuleva, jolloin vartijat huutavat Efraimin vuorella: 'Nouskaa, lähtekäämme Siioniin Herran, meidän Jumalamme, tykö'.
      Sillä näin sanoo Herra: Riemuitkaa iloiten Jaakobista, kohottakaa riemuhuuto hänelle, joka on kansojen pää; kuuluttakaa, kiittäkää ja sanokaa: 'Auta, Herra, kansaasi, Israelin jäännöstä'.
      Eliaan odottelu on tyhjån vänkäämisatä ja pahan sydämesi häijyyttä!

    • Anonyymi

      Elias tulee. Oletko valmis?

    • Anonyymi

      Auta herra Suomen kansaa että järkiinsä tulevat eivätkä näihin näkymättömän rahastuksiin sortuisi. Erotkaa, erotkaa jättäkää rahankerääjät , lahkot ja seurakunnat.

    Ketjusta on poistettu 17 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 112
      2224
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      61
      2082
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      1961
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1697
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1618
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1422
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      12
      1354
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1353
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1347
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1272
    Aihe