Hyvä Orpo ja Purra tämähän menee hienosti

Anonyymi-ap

IS Pakkomuutto uhkaa monia asumismenojen takia – näin Kela ohjeistaa
Halvemman asunnon haussa ei saa nirsoilla.

HUHTIKUUN alussa sosiaaliturvaan tulleet lainmuutokset herättävät kysymyksiä ja huolta Kelan asiakkaissa.

Kelan mukaan viime aikoina sieltä on kysytty, onko välttämätöntä muuttaa pois nykyisestä asunnosta, jos sen asumismenot ovat toimeentulotukeen nähden liian suuret.

Velvoitetta ei ole, mutta käytäntö voi johtaa pakkomuuttoon.

Kela kertoo, että se ei velvoita ketään muuttamaan, mutta toimeentulotuki ei välttämättä kata kaikkia asumismenoja, jos ne ylittävät kuntakohtaiset enimmäisrajat.

Jos asiakas ei muuta määräajassa edullisempaan asuntoon, jatkossa Kela voi hyväksyä asumismenot vain enimmäisrajaan saakka. Määräajan jälkeen täytyy siis maksaa rajan ylittävä osuus asuinmenoista itse.
HUHTIKUUSSA voimaan tuli lainmuutos, joka liittyy toimeentulotuessa hyväksyttäviin asumismenoihin. Asumismenoille on asetettu kuntakohtaiset enimmäisrajat, joista säädetään jatkossa valtioneuvoston asetuksessa.

Jos asumismenot ylittävät rajat, Kelan tehtävä on ohjata toimeentulon asiakasta etsimään edullisempi asunto kolmen kuukauden sisällä.

Näin yleensä ellei asiakkaalla ole erityistä perustetta jatkaa asumista nykyasunnossaan. Määräaikaa voidaan tarvittaessa pidentää.

Erityisin perustein on mahdollista saada tukea kuntakohtaisen rajan ylittäviin asumismenoihin.

MITEN ihmeessä ne kehtaa enää näyttää naamiaan, tää on kyllä jo riman alitus kansaa kohtaan. Hävetkää.

6

169

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Suomessa on täysin menossa, tällä hetkellä vielä, aseeton sisällissota.

      Kaikki on Sauli Niinistön ja Suomen äärioikeiston aikaansaamaa.
      Sauli on tehnyt suomalaisille niin pahan teon, että Sauli pitäisi asettaa leivättömän pöydän ääreen.
      Nyt äärioikeistolla on valtaan päästyään kova kiire ajaa kaikki köyhien ihmisten perusoikeudet suohon, viimeistä piirtoa myöten.
      Siihen lisäksi: Sota, sota, sota, ja aseita aseita, aseita ja tappamista, tappamista ja tappamista.
      A-studiossa, Häkkäseltä kysyttäessä, mitä mieltä suomalaiset ovat rahan syytämisestä Ukrainaan, Häkkänen, itse hyvin syöneenä ja juoneena vastasi nälkäisten ihmisten suulla, että suomalaiset hyväksyvät sen yksimielisesti.

      Ja kokoomuslaistaustainen, Stubb, kammettiin äärioikeiston voimin Suomen pressaksi täysin valheellisin meriitein, jota nyt Suomen politiikan radiossakin pilkataan.

      • Anonyymi

        Poliitikot luulevat ett suomaliaset hyväksyy kaiken minkä hekin!!! He puhuvat toisten suulla. Luulevat että se on oiekutettua ja ja olemme samaa meiltä vaikkei meiltä edes kysytä.

        Näin he antavat istelleen toimia miten haluavat ja perseelleen menee kaikki.

        Ei meistä monikaan äänestänyt sitä politiikkaa mitä he nyt tekevät, vaan sitä mistä ne ennen vaaleja puhivat.
        Poliitikoille on annettu lupa valehdella ja uhakilla niin paljon kuin haluaa.
        Katastrofi on tämä Juuso, joka ei ymmärrä politiikasta mitään. Seuratkaapa sen sanomisia, on ihan riman aloituksia.


    • Anonyymi

      Kansalta työt pois, kansalta kodit pois, kansalta autot pois, kansalta oikeudet pois, kansalta terveydenhuolto pois, eläkeläiskansalta kaikki pois, vanhuksilta hoitolaitokset pois, opiskelijoilta ruoka pois, kansalta rahat pois... = MAAN ONNELLISIN KANSA.

    • Anonyymi

      Kyseessä ei ole mikään uusi muoti-ilmiö jo ajat sitten on ollut systeemi ylikalliista asunnosta voi joutua maksamaan itse osan vuokraan tulonsiirroista.

    • Anonyymi

      Hyvä , terveysmaksuja nostetaan ja kaljaa lasketaan , päästään nopeammin köyhistä eroon...... se mun vaikutusarvio .

      • Anonyymi

        Mielestäni eläkeläisuunoille varsinkin savolaisille pitäisi viina olla 90% halvempaa kuin ihmisille ja tupakka samaten.

        t naapurin masa, rautavaara. Savo.


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 176
      5259
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      128
      4715
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3006
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1961
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1804
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1757
    7. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      110
      1744
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1730
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1643
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1571
    Aihe