kun arki on kirjaimellisesti taistelua eloon jäämisestä

Anonyymi-ap

ei sinänsä mitään yhteiskunnassa väärinkään, mutta luonto vain kummittelee
ja yhteiskunta sekoaa
yksilön tuttu toimiva arki ei toimi ja jokainen päivä on eloon jäämistä
yrittää ihmetellä että arjen pitäisi olla tasapaksua
mutta se on hullunkurista vuoristorataa
yhden mukavan päivän jälkeen alkaa syvä epämukava päivä
muistuuko epämukava päivä paremmin kuin mukava?
koska ei kerkeä nauttimaan elämästä yhden mukavan päivän aikana
liian paljon epämukavia päiviä
jolloin psykologia siirtyy kärsiväksi
ja elämästä voi tehdä buddhalaisen johtopäätöksen - on täyttä kärsimystä vain

2

228

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      luonnolle annamme anteeksi, koska se on ylivoimainen
      mutta psykologisille turhamaisuuksille emme anna anteeksi
      jeesus sanoi, että rakasta lähimmäistäsi ja anna anteeksi
      mutta jos lähimmäinen on lihava sika joka hyväksikäyttää muita
      luonto on pyhä ja tuo kärsimystä ja ihminen hyväksyy kärsimyksen
      sen sijaan kun ihminen turhamaisuuttaan aiheuttaa toisille kärsimystä
      sellaista ei voi sietää
      miksi vain siedetään luonnon suurta kärsimystä mutta ei siedetä turhamaisen ihmisen psykologista sosiopaattista aiheutettua kärsimystä?
      jotkut ihmiset eivät aikailee olla pahoja toisille ihmisille
      nimenomaan aikana kun ei ole syytä olla paha
      tietenkin kaikki on luonnon logiikkaa eikä ihmisen
      mutta ainakin tuntuu joskus että pahaa aiheuttava ihminen voisi olla parempi toisissa tilanteissa kuin käyttäytyy, koska aiheuttaa muille huonoa oloa

    • Anonyymi

      Tulin eilen kotiin töistä, ja oli juuri tuollainen kuvailemasi kamala päivä. En jaksanut juuri muuta kuin hiukan syödä ja mennä nukkumaan. Nukuin kymmenen tuntia. Nyt on viileä päivä. Kun viikon loppupuolella ennustetaan lämpimämpää, on taas mentävä töihin. Ihan kuin vuorojen suunnittelija olisi jotain kautta tiennyt tulevista säistä, kun niin moni kaunis kevätpäivä on laitettu minulle. Olisi niin paljon tehtävää ja niin ihana koti, jossa nauttia elämisestään, mutta nyt ei oikein jaksaisi, vaikka olisi lämmintäkin, kun eilinen päivä lamaannutti. Ja minä en ole millään tavalla masennukseen taipuvainen. On vaan niin henkisesti rasittavaa joutua koko ajan näyttelemään, että itsekeskeinen hyypiö on ihan järkevä ja että oikeastaan ihan pidän hänestä. Jos sanon jotain rehellistä, tai vaikka vain kysyn jotain, joka tuo hänen mieleensä omat heikkoutensa, hän raivostuu kuin kärttyinen kakara. Köyhänä ei oikein voi noin vain jättää palkkatyötä, vaikka miten mieli tekisi puhua suunsa puhtaaksi ja kävellä pois.

      Yritä jaksaa. Jos et usko Jeesukseen, tämä maallinen kärsimys tulee tuntumaan sinusta kuin taivaalta, ikuisesti. Jos taas uskot Jeesukseen, sinulla ei ole mitään hätää. Jeesus hakee pian (!) omansa pois. Siitä alkaa meidän ikuisuutemme, jossa ei enää ole ihmisten eikä saatanan pahuutta, vaan ikuinen rakastava Jumala lähellämme ja me olemme kirkastetussa ruumiissa, emme enää tässä syntisäkissä. Se on valtava lohdutus ahdistavan arjen keskellä. Ymmärrän, että minun elämäni on huippuhienoa monen muun elämän rinnalla, ja tosi kurja moniin toisiin verraten. Minä haluaisin muistaa, että tämä elämä ei ole kaikki. En onnistu kovin hyvin. Ainut tärkeä asia näinä loppupäivinä on saada antikristuksen aikaan ja helvettiin joutuvia pelastumaan. Siinä en ole onnistunut ollenkaan. Saattaa jopa olla, että minut tavattuaan he ajattelevat, että eivät ikinä halua tulla taivaaseen, jossa on minunlaisani : (

    Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9549
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      392
      4057
    3. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2825
    4. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      87
      2810
    5. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2574
    6. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      183
      2559
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      152
      1813
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      69
      1645
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1590
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1403
    Aihe