Paavalin Jeesus

Anonyymi-ap

Evankeliumeita ollut vielä keksitty kun Paavalin kirjeet kirjoitettiin.

Paavali ei käytännössä kirjoita mitään "maanpäällisestä" Jeesuksesta. Paavalin Jeesus oli taivaallinen olento, Arkkienkeli Jeesus.

Jos Paavali yksi saman lahkon johtajista, johon Filon Aleksandrialainen viittaa 1) niin myyttihypoteesin palaset loksahtavat kohdalleen.

1)
Filon Aleksandrialainen kirjoittaa ajanlaskun alun aíkaan sijoittuvasta juutalaisesta kultista, jolla on messias mutta tämä messias on juutalaisten taivaassa. Hän on Jahven esikoispoika ja ylipappi sekä arkkienkeli. Tämän enkelin nimi on Jeesus. Lisäksi tämä Jeesus on tehnyt taivaassa veriuhrin ihmisten edestä, koska Saatana on ristiinnaulinnut Jeesuksen taivaassa. Paikkakin mainitaan, se on heti kuun alapuolella.

Juutalaisessa mytologiassa taivaassa oli 7 tasoa ja niistä ylimmällä asui Jahve palvelijoineen. Taivaassa oli eri tasoilla kaupunkeja ja kyliä, jossa asui erilaisia henkiolentoja - hyviä ja pahoja. Näistä uskomuksista oli useita variaatioita moninaisten juutalaisten lahkojen ja suuntautumisien takana. Yhtenäistä näissä uskomuksissa oli että henkiolennot elivät samanlaista elämää taivaassa kuin mitä ihmiset maanpäällä.

Kultin sisällä epäilemättä uskottiin tähän taivaalliseen Jeesukseen ja valitut kultin johtaja kertoivat Jeesuksen "tahdosta" kultin alemmille jäsenille.

Kun roomalaiset tuhosivat temppelin vuonna 70 niin se olisi onnenpotku tämänkaltaiselle kultille, jonka messiaskäsitys poikkeaa siitä valtavirrasta mihin juutalaiset yleensä uskoivat. Kultin messias siirrettiin omaan lähihistoriaan.

( Päin vittua mutta kuitenkin, kronologia ja maantiede meni sekaisin koska Markuksen kirjoittaja ei tuntenut maantiedettä ja kronologiaa tarpeeksi yksityiskohtaisesti. "Piru onkin yksityiskohdissa" virheet evankeliumissa paljastavat sen fiktioksi. )

Jerusalemin temppelin tuhoa voisi verrata jos Mekka ja Kaaba hävitettäisiin. Koko nykyinen muslimimaailma menisi sekasortoon ja tapahtuisi suuria muutoksia sekä muslimimaailman pirstoutumista.

Juutalaisuudessa kävi samoin, pieni kultti tarjosi teologisen ratkaisun, joka kävi järkeen. Vuosittaista uhria ei enää tarvittu, koska annettiin niin suuri uhri ettei uutta uhria enää tarvittu. Toki valtavirran juutalaisuuskin ratkaisi uhraamisen ongelman omalla tavallaan mutta sitä kannattaa tiedustella juutalaisuus palstalta (lyhyesti: Sovittiin ettei tarvitse uhrata).

Kristinusko voi olla totta vain jos oli yliluonnollinen Jeesus (mitä ei ollut).
Kristinusko ei ole totta jos oli vain historiallisesti tavallinen ihminen tai useampi. Eikä kristinusko ole totta jos sen sankari on ajalleen tyypillinen mysteerijumaluus, joita tunnemme useita muitakin.

43

198

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hän on Jahven esikoispoika ja ylipappi sekä arkkienkeli. Tämän enkelin nimi on Jeesus. Lisäksi tämä Jeesus on tehnyt taivaassa veriuhrin ihmisten edestä, koska Saatana on ristiinnaulinnut Jeesuksen taivaassa. Paikkakin mainitaan, se on heti kuun alapuolella.

      • Anonyymi

        Islamissakin on Jeesuksen kuu symbolisesti!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Islamissakin on Jeesuksen kuu symbolisesti!

        ☪️
        🔝


      • Anonyymi

        Ja Jeesus sanoo Jahvea Saatanaksi ja kaiken valheen isäksi?! (joh.8).

        Tanankele prkl teidän aivojanne.


    • Anonyymi

      Ylös ylös luettavaksi kaikille

      • Anonyymi

        Tuo ei pidä paikkaansa: "Paavali ei käytännössä kirjoita mitään "maanpäällisestä" Jeesuksesta."??

        Kyllä kirjoittaa, sillä Paavali kohtasi Jeesuksen maan päällä:
        Ap 22
        "minä kaaduin maahan ja kuulin äänen sanovan minulle: 'Saul, Saul, miksi vainoat minua?'
        Niin minä vastasin: 'Kuka olet, herra?' Ja hän sanoi minulle: 'Minä olen Jeesus Nasaretilainen, jota sinä vainoat'"
        Gal 1
        "Sillä minä teen teille tiettäväksi, veljet, että minun julistamani evankeliumi ei ole ihmisten mukaista; enkä minä olekaan sitä ihmisiltä saanut, eikä sitä ole minulle opetettu, vaan Jeesus Kristus on sen minulle ilmoittanut. "


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuo ei pidä paikkaansa: "Paavali ei käytännössä kirjoita mitään "maanpäällisestä" Jeesuksesta."??

        Kyllä kirjoittaa, sillä Paavali kohtasi Jeesuksen maan päällä:
        Ap 22
        "minä kaaduin maahan ja kuulin äänen sanovan minulle: 'Saul, Saul, miksi vainoat minua?'
        Niin minä vastasin: 'Kuka olet, herra?' Ja hän sanoi minulle: 'Minä olen Jeesus Nasaretilainen, jota sinä vainoat'"
        Gal 1
        "Sillä minä teen teille tiettäväksi, veljet, että minun julistamani evankeliumi ei ole ihmisten mukaista; enkä minä olekaan sitä ihmisiltä saanut, eikä sitä ole minulle opetettu, vaan Jeesus Kristus on sen minulle ilmoittanut. "

        Paavali ei ole kirjoittanut mitään siitä mitä evankeliumit kertovat Jeesuksen tehneen.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Paavali ei ole kirjoittanut mitään siitä mitä evankeliumit kertovat Jeesuksen tehneen.

        Torre ei taida tietää mitään UT:sta. Paavali saarnasi Kristusta ja Hänen tekojaan:

        Room 1 "Sillä Jumala, jota minä hengessäni palvelen julistaen hänen Poikansa evankeliumia, on minun todistajani, kuinka minä teitä lakkaamatta muistan,"
        1. Kor 1 "
        me taas saarnaamme ristiinnaulittua Kristusta, joka on juutalaisille pahennus ja pakanoille hullutus,"
        2. Tim 1
        "Paavali, Jumalan tahdosta Kristuksen Jeesuksen apostoli, lähetetty julistamaan lupausta siitä elämästä, joka on Kristuksessa Jeesuksessa,"


      • Anonyymi kirjoitti:

        Torre ei taida tietää mitään UT:sta. Paavali saarnasi Kristusta ja Hänen tekojaan:

        Room 1 "Sillä Jumala, jota minä hengessäni palvelen julistaen hänen Poikansa evankeliumia, on minun todistajani, kuinka minä teitä lakkaamatta muistan,"
        1. Kor 1 "
        me taas saarnaamme ristiinnaulittua Kristusta, joka on juutalaisille pahennus ja pakanoille hullutus,"
        2. Tim 1
        "Paavali, Jumalan tahdosta Kristuksen Jeesuksen apostoli, lähetetty julistamaan lupausta siitä elämästä, joka on Kristuksessa Jeesuksessa,"

        Evankeliumit kertovat kaikkea mitä Jeesus teki, mutta yhtään niistä ei ollut Paavalin puheissa.

        Paavali puhui Kristuksesta. Siten kristinusko.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo ei pidä paikkaansa: "Paavali ei käytännössä kirjoita mitään "maanpäällisestä" Jeesuksesta."??

        Kyllä kirjoittaa, sillä Paavali kohtasi Jeesuksen maan päällä:
        Ap 22
        "minä kaaduin maahan ja kuulin äänen sanovan minulle: 'Saul, Saul, miksi vainoat minua?'
        Niin minä vastasin: 'Kuka olet, herra?' Ja hän sanoi minulle: 'Minä olen Jeesus Nasaretilainen, jota sinä vainoat'"
        Gal 1
        "Sillä minä teen teille tiettäväksi, veljet, että minun julistamani evankeliumi ei ole ihmisten mukaista; enkä minä olekaan sitä ihmisiltä saanut, eikä sitä ole minulle opetettu, vaan Jeesus Kristus on sen minulle ilmoittanut. "

        Jeesus varoittaa hänen kuolemansa jälkeen ilmestyvistä damaskontien henki -jeesuksista, jotka sanovat olevansa Jeesus.

        Matt. 24:5

        Monet tulevat esiintymään minun nimelläni. He sanovat: 'Minä olen Messias', ja eksyttävät monia. [1. Joh. 2:18, 4:1]

        Mark. 13:6

        Monet tulevat esiintymään minun nimelläni. He sanovat: 'Minä se olen', ja eksyttävät monia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus varoittaa hänen kuolemansa jälkeen ilmestyvistä damaskontien henki -jeesuksista, jotka sanovat olevansa Jeesus.

        Matt. 24:5

        Monet tulevat esiintymään minun nimelläni. He sanovat: 'Minä olen Messias', ja eksyttävät monia. [1. Joh. 2:18, 4:1]

        Mark. 13:6

        Monet tulevat esiintymään minun nimelläni. He sanovat: 'Minä se olen', ja eksyttävät monia.

        Niitä jeesuksia menee paljon Jerusalemiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo ei pidä paikkaansa: "Paavali ei käytännössä kirjoita mitään "maanpäällisestä" Jeesuksesta."??

        Kyllä kirjoittaa, sillä Paavali kohtasi Jeesuksen maan päällä:
        Ap 22
        "minä kaaduin maahan ja kuulin äänen sanovan minulle: 'Saul, Saul, miksi vainoat minua?'
        Niin minä vastasin: 'Kuka olet, herra?' Ja hän sanoi minulle: 'Minä olen Jeesus Nasaretilainen, jota sinä vainoat'"
        Gal 1
        "Sillä minä teen teille tiettäväksi, veljet, että minun julistamani evankeliumi ei ole ihmisten mukaista; enkä minä olekaan sitä ihmisiltä saanut, eikä sitä ole minulle opetettu, vaan Jeesus Kristus on sen minulle ilmoittanut. "

        Hän näki kuun alapuolelle ristiinnaulitun Jeesuksen.


    • Anonyymi

      Paavalin ja muiden ihmisten puheet taivaassa käymisestäkin ovat pelkkää potaskaa.

      Joh.3:13 "Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa."

    • Anonyymi

      Evankeliumit kirjoitettiin vuodesta 35 eteenpäin,

      • Anonyymi

        Myös harhaoppeja kutsutaan evankeliumiksi."

        "evankeliumi ensin"....jolla ihminen käännytetään halutulla tavalla....


      • Anonyymi

        Paavalin kirjeetkin ovat vasta vuodesta 50 eteenpäin mihin evankeliumit tehtiin - luultavasti aikaisintaan toisen vuosisahan puolella. Niitä kirjoitti useat eri henkilöt ja useaan kertaan, keksien aina uutta ja uutta tarinaa. Ihme että sieltä löytyy edes ripaus jopa aitoa Jeesuksen opetusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavalin kirjeetkin ovat vasta vuodesta 50 eteenpäin mihin evankeliumit tehtiin - luultavasti aikaisintaan toisen vuosisahan puolella. Niitä kirjoitti useat eri henkilöt ja useaan kertaan, keksien aina uutta ja uutta tarinaa. Ihme että sieltä löytyy edes ripaus jopa aitoa Jeesuksen opetusta.

        Ainakin historiantutkimuksen yksi periaate on, mitä vanhempi jokin löydös on, sen lähempänä se on alkuperäistä tapahtumaa ja on siksi luotettavampi.

        Esim. Markuksen evankeliumin loppu on paljastunut jälkikäteen valmistetuksi tuntemattoman henkilön runoilua.

        Jeesus ilmestyy lähimmilleen
        9 Kun Jeesus oli varhain sapatin jälkeisenä päivänä noussut kuolleista, hän ilmestyi ensiksi Magdalan Marialle, josta hän oli ajanut ulos seitsemän pahaa henkeä. 16:9--20:[ Markuksen evankeliumi päättyi alkuaan jakeeseen 16:8.Joku varhaiskristillinen kirjoittaja on täydentänyt evankelistan esitystä muualta tunnetulla, luotettavaksi katsotulla perimätiedolla.]


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ainakin historiantutkimuksen yksi periaate on, mitä vanhempi jokin löydös on, sen lähempänä se on alkuperäistä tapahtumaa ja on siksi luotettavampi.

        Esim. Markuksen evankeliumin loppu on paljastunut jälkikäteen valmistetuksi tuntemattoman henkilön runoilua.

        Jeesus ilmestyy lähimmilleen
        9 Kun Jeesus oli varhain sapatin jälkeisenä päivänä noussut kuolleista, hän ilmestyi ensiksi Magdalan Marialle, josta hän oli ajanut ulos seitsemän pahaa henkeä. 16:9--20:[ Markuksen evankeliumi päättyi alkuaan jakeeseen 16:8.Joku varhaiskristillinen kirjoittaja on täydentänyt evankelistan esitystä muualta tunnetulla, luotettavaksi katsotulla perimätiedolla.]

        Raamatun kokoajat ottivat mukaan mitä sattuu ilman mitään logiikkaa.

        Siten Jeesuksen puheet jäivät turhiksi.


    • Anonyymi

      Paavali ei ole Jeesuksen apostoli eli Karitsan apostoli.

      Ilm. 21:14

      Ja kaupungin muurilla oli kaksitoista perustusta, ja niissä Karitsan kahdentoista apostolin kaksitoista nimeä.

      • Anonyymi

        Paavali ei voi olla, koska hänen syntioppinsa on uskonto, jonka astustamisesta Jeesus hänen itsensä käskemänä juuri tapettiin jumalanpilkkasyytteellä.

        Eikä tämän ymmärtämiseen sentään Einstein tarvitse olla.


      • Anonyymi

        Paavali on Kristuksen apostoli Jumalan tahdosta, Kristukselle valittu ase, Raamatun mukaan. Kaikki uskovat tietävät, että Paavali oli järjestyksessään 13. apostoli. Kun Juudas lankesi apostolin tehtävästään, hänen tilalleen valittiin uusi. Paavali tuli uskoon ja apostoliksi vasta myöhemmin.


      • Anonyymi

        Väärin: "Paavali ei ole Jeesuksen apostoli".
        Paavali itse kärsi siitä, että oli vainonnut kristittyjä:

        1. Kor 15
        "Sillä minä olen apostoleista halvin enkä ole sen arvoinen, että minua apostoliksi kutsutaan, koska olen vainonnut Jumalan seurakuntaa".

        Apostoleita olivat muutkin kuin vain nuo 12 opetuslasta.


      • Anonyymi

        Perustuksessa on tietenkin niiden apostolien nimet, jotka olivat perustavaa laatua olevia henkilöitä eli ensimmäisiä apostoleita. Kaksitoista niitä on valittu varmasti sen takia, että heimoja on kaksitoista. Heidän jälkeensä tulevien apostoleitten nimiä ei tietenkään lue perustuksessa, koska he eivät olleet ensimmäisiä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Paavali on Kristuksen apostoli Jumalan tahdosta, Kristukselle valittu ase, Raamatun mukaan. Kaikki uskovat tietävät, että Paavali oli järjestyksessään 13. apostoli. Kun Juudas lankesi apostolin tehtävästään, hänen tilalleen valittiin uusi. Paavali tuli uskoon ja apostoliksi vasta myöhemmin.

        Paavali valitti, että "kaikki aasialaiset ovat jättäneet minut"

        On nähty, että Jumala valitsi surkean aseen


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Paavali valitti, että "kaikki aasialaiset ovat jättäneet minut"

        On nähty, että Jumala valitsi surkean aseen

        Aasialaiseksi sanottiin siihen aikaan suunnilleen nyky-Turkin alueen ihmisiä. Kyllä evankeliumi sinnekin levittäytyi, vaikka sitä joka puolella aina myös vastustetaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aasialaiseksi sanottiin siihen aikaan suunnilleen nyky-Turkin alueen ihmisiä. Kyllä evankeliumi sinnekin levittäytyi, vaikka sitä joka puolella aina myös vastustetaan.

        Siihen aikaan toki Aasia taisi olla pieni.

        Joka tapauksessa nykyään Turkki on islamilainen valtio. Paavali epäonnistui.


    • Anonyymi

      >> Evankeliumeita ollut vielä keksitty <<

      Evankeliumia (suomeksi ilosanoma) ei ole keksitty. Evankeliumi elettiin elävässä elämässä, oikeiden henkilöiden kautta, ja tapahtumat kirjoitettiin muistiin jälkipolvia varten.

      Ilosanoman päähenkilö on Messias Jeesus ja evankeliumista on annettu vihje jo vanhassa testamentissa:

      "Nouse korkealle vuorelle, Siion, sinä ilosanoman tuoja; korota voimakkaasti äänesi, Jerusalem, sinä ilosanoman tuoja. Korota, älä pelkää, sano Juudan kaupungeille: "Katso, teidän Jumalanne!" --- annan Jerusalemille ilosanomantuojan."

    • Anonyymi

      >> Kristinusko voi olla totta vain jos oli yliluonnollinen Jeesus (mitä ei ollut). <<

      Jeesus syntyi ihmisen kautta, kuten mekin olemme syntyneet. Mutta montakos muuta tiedät, jotka olisivat Jeesuksen tavalla siinneet eli saaneet alkunsa naisen kohdussa Jumalan Pyhän Hengen vaikutuksesta? Vastaus on, että ei ole muita sellaisia. Jeesus syntyi yliluonnollisesti. Raamatun mukaan hän on taivaasta maan päälle syntynyt Jumala. Hän itse sanoi suoraan, ettei ole tästä maailmasta.

      • Anonyymi

        Joh. 1:1-3, 9-10
        Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala. Hän oli alussa Jumalan tykönä. Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on... Totinen valkeus, joka valistaa jokaisen ihmisen, oli tulossa maailmaan. Maailmassa hän oli, ja maailma on hänen kauttaan saanut syntynsä...

        Joh. 8:58
        Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ennenkuin Aabraham syntyi, olen minä ollut".

        Joh. 16:28
        Minä olen lähtenyt Isästä ja tullut maailmaan...

        Joh. 8:23
        hän (Jeesus) sanoi heille: "Te olette alhaalta, minä olen ylhäältä; te olette tästä maailmasta, minä en ole tästä maailmasta...

        Joh. 17:5
        Isä, kirkasta sinä minut tykönäsi sillä kirkkaudella, joka minulla oli sinun tykönäsi, ennenkuin maailma olikaan.


      • Jumala sai tuomion ja pantiin ristille kuolemaan. Sinänsä hauskaa.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Jumala sai tuomion ja pantiin ristille kuolemaan. Sinänsä hauskaa.

        Jeesus tiesi taivaasta lähtiessään, mitä tuleman piti. Jumala tiesi ihmisten ja saatanan voimien pahuuden ja käänsi sen palvelemaan hyvää eli ihmisten pelastumista Jeesuksen ristinkuoleman kautta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus tiesi taivaasta lähtiessään, mitä tuleman piti. Jumala tiesi ihmisten ja saatanan voimien pahuuden ja käänsi sen palvelemaan hyvää eli ihmisten pelastumista Jeesuksen ristinkuoleman kautta.

        Hoopoa kaikin puolin.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Hoopoa kaikin puolin.

        Hullutukseksi Raamattukin sitä kutsuu. Jumala valitsi sellaisen pelastustien, että tyhmempikin voi sen kautta pelastua.


    • Anonyymi

      Paavali oli ensimmäinen Jesuiitta.

      Paavali käytti valhetta aina silloin kun katsoi, että asian puolustaminen sitä vaatii.

      Room. 3:7

      Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?

      • Anonyymi

        Mitenkäs torre on nyt noin aktivoitunut pilkkaamaan Paavalia?
        Oliko huono päivä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitenkäs torre on nyt noin aktivoitunut pilkkaamaan Paavalia?
        Oliko huono päivä?

        Tässä on aiheena Paavali, joka on tavallaan ihan tuttu.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Tässä on aiheena Paavali, joka on tavallaan ihan tuttu.

        Jeesuksen tuntijoita ja Paavalin seuraajia on paljon.

        Ap. t. 19:15 mutta paha henki vastasi heille sanoen: "Jeesuksen minä tunnen, ja Paavalin minä tiedän, mutta keitä te olette?"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesuksen tuntijoita ja Paavalin seuraajia on paljon.

        Ap. t. 19:15 mutta paha henki vastasi heille sanoen: "Jeesuksen minä tunnen, ja Paavalin minä tiedän, mutta keitä te olette?"

        Rakas ystävä, oletko uskossa? Tunnetko Jeesuksen? Lähde meidän mukaan niin tutkitaan Raamattua yhdessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rakas ystävä, oletko uskossa? Tunnetko Jeesuksen? Lähde meidän mukaan niin tutkitaan Raamattua yhdessä.

        Sinun valikoivat tutkimukset tuhansien muiden erilaisten rinnalla. 🚮


    • Anonyymi

      Paavalilla oli rikollinen tausta, murhamies ja oli kokenut valehtelija.

      • Anonyymi

        Svenska Bibeln v. 1917 käännöksen mukaan Paavali oli luonteeltaan epärehellinen..." min lögnaktighet" eikä se ihmisen perusluonne siitä miksikään muutu.

        Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?

        Och å andra sidan, om Guds sannfärdighet genom min lögnaktighet ännu mer har trätt i dagen, honom till ära, varför skall då jag likväl dömas såsom syndare?


      • Anonyymi

        Mooseskin oli murhamies ja kymmeniä vuosia Midianin maassa pakosalla, mutta niinpä vain Jumala valitsi hänetkin.


    • Anonyymi

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑

      🔞 K­u­u­­m­­a­t­ ­­­t­­y­t­­­ö­­­t­ ­­­o­d­­o­­­t­­­t­a­­­v­­­­­­a­­­t­­ ­­­s­­­i­­­n­­­u­­­a­­ -> https://nbw.fi/sexygirls?18376592

      🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      155
      11111
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3103
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      215
      2962
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2167
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1928
    6. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1746
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      18
      1739
    8. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      52
      1672
    9. 85
      1648
    10. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1627
    Aihe