Jeesus sai kirkastetun ruumiin vasta kuolleista noustessaan

Anonyymi-ap

Jos hänellä olisi ollut se jo kasteen jälkeen, miten ihmeessä hänet olisi voitu ristiinnaulita? Ei mitenkään!
Hän kantoi syntimme ristillä sellaisessa kehossa kuin meilläkin on, muutoin sovitus olisi ollut mitätön!

” Silloin hän luovutti hänet heille ja antoi ristiinnaulittavaksi. Ja he ottivat Jeesuksen.
Ja kantaen itse omaa ristiänsä hän meni ulos niin sanotulle Pääkallonpaikalle, jota kutsutaan hebreankielellä Golgataksi.
Siellä he hänet ristiinnaulitsivat ja hänen kanssaan kaksi muuta, yhden kummallekin puolelle, ja Jeesuksen keskelle.”
Joh 19:16-18 Lue koko luku

Jeesus nousi kuolleista. Hauta oli tyhjä!
Mutta opetuslapset eivät ymmärtäneet,

” Sillä he eivät vielä ymmärtäneet Raamattua, että hän oli kuolleista nouseva.”
Joh 20:9

Sen jälkeisiä tapahtumia:
Hän ilmestyi mm. Maria Magdaleenalle.

Jeesus ilmestyi opetuslapsille Joh 20:19:
” Samana päivänä, viikon ensimmäisenä, myöhään illalla, kun opetuslapset olivat koolla LUKITTUJEN OVIEN TAKANA, juutalaisten pelosta, tuli Jeesus ja seisoi heidän keskellään ja sanoi heille: "Rauha teille!"

Jeesus ilmestyi ylösnousemusruumiissa vasta kuolleista nousemisensa jälkeen, eikä hänelle fyysiset esteet, kuten lukittu ovi olleet mitään esteitä. Samassa ylösnousemusruumiissa hän myös nousi Isän Jumalan luo taivaaseen.

14

122

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kunnia on Jumalan!

    • Anonyymi

      Jeesuksen kasteessa saama uudistettu ruumis oli fyysinen ruumis, lihaa ja verta, Jeesus söi ja joi kuten muutkin ihmiset haudasta noustuaan ja noustessaan taivaaseen Jeesuksella oli fyysinen ruumis, mikä hänellä on kun hän tulee takaisin maan päälle tuhatvuotiseen valtakuntaa. Ei Jeesus mitään henkijeesus ollut missään vaiheessa.

      Ap. t. 1:11

      Nämä sanoivat: "Galilean miehet, mitä te siinä seisotte katselemassa taivaalle? Tämä Jeesus, joka otettiin teidän luotanne taivaaseen, tulee kerran takaisin, samalla tavoin kuin näitte hänen taivaaseen menevän." [

      Jeesus varoitti hänen kuolemansa jälkeen ilmmestyvisät henkijeesuksista ja niistä damaskontien jeesuksista, jotka vain esiintyvät Jeesuksena,, mutta eivät sitä oikeasti ole.

      Matt. 24:5

      Monet tulevat esiintymään minun nimelläni. He sanovat: 'Minä olen Messias', ja eksyttävät monia.

      Mark. 13:6

      Monet tulevat esiintymään minun nimelläni. He sanovat: 'Minä se olen', ja eksyttävät monia.

    • Anonyymi

      Kyllä Jeesuksella oli ylösnousemusruumis luotuna valmiiksi jo ristiinnaulitsemisen yhteydessä. Ei se Jeesuksen fyysinen ruumis mihinkään kadonnut. Edes luita ei saanut rikkoa, koska punasolut valmistuu luissa.

      Tajunta ja voimat säilyi, kun hän itse päätti oman henkensä antamisesta ja sen takaisin ottamisesta. Ei pelkkä ihminen niin pystyisi tekemään. Kyllä Jeesuksella oli vedestä ja Hengestä uudestisyntynyt ruumis jo kun hänet ristiinnaulittiin.


      Joh.10
      17 Sentähden Isä minua rakastaa, koska minä annan henkeni, että minä sen jälleen ottaisin.
      18 Ei kukaan sitä minulta ota, vaan minä annan sen itsestäni. Minulla on valta antaa se, ja minulla on valta ottaa se jälleen; sen käskyn minä olen saanut Isältäni.

      • Anonyymi

        Ei kuollut ihminen voi ottaa omaa henkeään takaisin.


      • Anonyymi

        Et sinä käsitä.
        Miksi se Teuvo on sinulle NIIN ylivoimaisen vaikeaa? Onko sinun tarkoituksesi VAIN KIUSATA, kuten fariseukset kiusasivat Jeesusta?

        Jeesuksen piti kärsiä meidän syntien tähden IHMISENÄ. Ihminen, Aadam oli johtanut ihmiskunnan syntiinlankeemukseen, myös IHMISEN, Jeesuksen Kristuksen piti sovittaa meidät Jumalan kanssa.

        Fil 2:5-8
        ” Olkoon teillä se mieli, joka myös Kristuksella Jeesuksella oli,
        joka ei, vaikka hänellä olikin Jumalan muoto, katsonut saaliiksensa olla Jumalan kaltainen,
        vaan tyhjensi itsensä ja otti orjan muodon, tuli IHMISTEN kaltaiseksi, ja hänet havaittiin olennaltaan sellaiseksi kuin IHMINEN;
        hän nöyryytti itsensä ja oli kuuliainen kuolemaan asti, hamaan ristin kuolemaan asti.”


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kuollut ihminen voi ottaa omaa henkeään takaisin.

        Jeesus, Jumalan Poika voi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et sinä käsitä.
        Miksi se Teuvo on sinulle NIIN ylivoimaisen vaikeaa? Onko sinun tarkoituksesi VAIN KIUSATA, kuten fariseukset kiusasivat Jeesusta?

        Jeesuksen piti kärsiä meidän syntien tähden IHMISENÄ. Ihminen, Aadam oli johtanut ihmiskunnan syntiinlankeemukseen, myös IHMISEN, Jeesuksen Kristuksen piti sovittaa meidät Jumalan kanssa.

        Fil 2:5-8
        ” Olkoon teillä se mieli, joka myös Kristuksella Jeesuksella oli,
        joka ei, vaikka hänellä olikin Jumalan muoto, katsonut saaliiksensa olla Jumalan kaltainen,
        vaan tyhjensi itsensä ja otti orjan muodon, tuli IHMISTEN kaltaiseksi, ja hänet havaittiin olennaltaan sellaiseksi kuin IHMINEN;
        hän nöyryytti itsensä ja oli kuuliainen kuolemaan asti, hamaan ristin kuolemaan asti.”

        Kyllä Saatana tapatti Jumalan Pojan ja vaati hänen verensä lunnaiksi synnin vankilassa pitämistään sieluista.

        Ei Saatana tyytynyt pelkän ihmisen vereen ja tavallisen ihmisen surmaamiseen.


    • Anonyymi

      Jordanilla kasteen yhteydessä Jumala sanoi nämä sanat Jeesuksesta.

      Hepr. 1:5

      Ei Jumala ole yhdellekään enkelille milloinkaan sanonut: -- Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin. Ei myöskään näin: -- Minä olen oleva hänen Isänsä, ja hän on oleva minun Poikani.

      • Anonyymi

        Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä,
        ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan."

        Lauseessa sana "joku" viittaa puhujaan itseensä muiden ihmisten lisäksi.

        Raamatun mukaan taivaat ja taivaitten asukkaat on luovu Jumalan sanan voimasta "vedestä ja Hengestä".

        2. Piet. 3:5

        Sillä tietensä he eivät ole tietävinään, että taivaat ja samoin maa, vedestä ja veden kautta rakennettu, olivat ikivanhastaan olemassa Jumalan sanan voimasta.


    • Anonyymi

      Jeesus oli tavallisen ihmisen näköinen ja vaatteet päällä kun nousi taivaaseen.

      Ei mitään kirkastuksia ja valoilmiöitä nähty.

      Ap. t. 1:11

      Nämä sanoivat: "Galilean miehet, mitä te siinä seisotte katselemassa taivaalle? Tämä Jeesus, joka otettiin teidän luotanne taivaaseen, tulee kerran takaisin, samalla tavoin kuin näitte hänen taivaaseen menevän."

    • Anonyymi

      Saatana muistuttaa kirkasta valoilmiötä salamaa.

      Sielunvihollinen on perustanut valtavasti niitä "tosiuskovaisten" uskonlahkoja, jotka asettuvat perinteisten kristillisten kirkkojen yläpuolelle ja he herjaavat ja pilkkaavat perinteistä kristinuskoa sakramentteineen.

      Luuk. 10:18

      Jeesus sanoi heille: "Minä näin, kuinka Saatana sinkoutui taivaasta kuin salama.

      2. Tess. 2:4

      Hän, Vastustaja, korottaa itsensä kaiken jumalana pidetyn YLÄPUOLELLE, asettuu itse istumaan Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.

    • Anonyymi

      Ei kukaan pelkässä ihmisruumiissa voi mennä minnekään Tuonelaan hengille puhumaan.

      Kyllä se ylösnousemusruumis piti olla valmiina kun sinne Tuonelaan mennään.

      Hautahan oli tyhjä.

      Kristuksen kärsimys ja korotus
      18 Kärsihän Kristuskin ainutkertaisen kuoleman syntien tähden, syytön syyllisten puolesta, johdattaakseen teidät Jumalan luo. Hänen ruumiinsa surmattiin, mutta hengessä hänet tehtiin eläväksi.
      19 Ja niin hän myös meni ja saarnasi vankeudessa oleville hengille,
      20 jotka muinoin eivät totelleet Jumalaa, kun hän Nooan päivinä kärsivällisesti odotti sen ajan, kun arkkia rakennettiin. Vain muutama ihminen, kaikkiaan kahdeksan, pelastui arkissa veden kantamana.
      21 Tuon esikuvan mukaisesti TEIDÄT PELASTAA NYT KASTE, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus,
      22 hänen, joka on mennyt taivaaseen ja istuu Jumalan oikealla puolella ja jolle on alistettu enkelit, vallat ja voimat.

      • Anonyymi

        Ei pelkkä henki yleensä istu. Kyllä Jeesuksella oli fyysinen ruumis siellä taivaassakin.

        "istuu Isän Jumala oikealla puolella"


    • Anonyymi

      Aloittaja on väärässä.

      Kyllä se uusi kirkastettu uudestisyntynyt ruumis piti olla jo siellä Tuonelassa käynnissä.

      Jeesus meni haudasta suoraan sinne Tuonelaan ja sieltä nousi takaisin maan päälle, jossa tapasi opetuslapset kirkastetussa ruumiissa.

      Ei haudassa enää mitään uusia ruumiita ihmiselle valmisteta.

      Jes. 14:11

      Tuonelaan on syösty sinun loistosi ja mahtisi, sinun harppujesi helkytys. Sinun allasi ovat vuoteena madot, sinun ylläsi peitteenä toukat.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      176
      1319
    2. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      311
      1050
    3. Jokohan se viimein myöntäisi

      Vai onko vielä jotain epäselvyyttä sen asian suhteen?
      Ikävä
      142
      983
    4. RIP Lauri Paavola

      Kansalaisaktivisti ja freelance-journalisti Lauri Paavola on kuollut vain 31-vuotiaana. Hän tuli tunnetuksi hyvin kärjek
      Maailman menoa
      21
      964
    5. En pidä sinusta, en kirjoita viestejäni sinulle.

      Yritä nyt ymmärtää. En koskaan tule kiinnostumaan sinusta. Jätä minut rauhaan täällä.
      Ikävä
      96
      862
    6. Upea, kaunis ja menestynyt Martina menee onnellisesti naimisiin

      Mitäs palstan vihaajamönkeröt tähän? Kiehuttaako? Kaikki vain eivät ole kauniita ja menestyviä kuten Martina.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      224
      830
    7. Tiedätkö näen

      sinun pelisi hyvin kirkkaasti.
      Ikävä
      59
      825
    8. Asuntojen reaalihinnat alimmillaan 20 vuoteen

      Sääliksi käy niitä jotka pari vuotta sitten maksoivat itsensä kipeäksi. Kohta pankki ottaa asunnon haltuunsa ja huutok
      Maailman menoa
      84
      798
    9. Nyt olis hyvä hetki tavata ja jutella

      Entinen parisuhde on paketoitu, ja nyt olisin vapaa mies sinun käyttöösi. Vieläkö tahdot mua? Aikaa on mennyt liikaa, mu
      Ikävä
      51
      758
    10. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      122
      732
    Aihe