Parempaan yhteiskuntaluokkaan

Anonyymi-ap

Nytkun seuraan yhteiskunta puhetta siitä miten huonoimmassa yhteiskuntaluokassa olevat: työttömät, kelan-almuilla eläjät ovat taas muutto uhan alla, niin ja tunnen kuinka se kohdistuu minuunkin en voi olla ajattelematta sitä selviöksi että minä olen aivan alimmassa suomalaisesten yhteiskuntaluokassa ja minä olen siihen vain vastoin tahtoa tippunut, luultavasti muiden ihmisten järjestelmällisen sorsimisen tuloksena.

Miten minä skitsofreenikkona voin päästä pois huonoimmasta yhteiskuntaluokasta ja päästä edes yhden asteen parempaan yhteiskuntaluokkaan kun työntekemisenkin mahdollisuuden on minulta työkyvyttömyyden toteamisen jälkeen viety?

Kärsin tästä todella paljon varsinkin kun muistan ne hetket kun olin työelämässä ja olin opiskelemassa yo:ssa ja miten paljon panostin huomatakseni että myös siellä minua kohdelitiin eri-arvoisesti (mm ei ollut rahaa yo-opiskeluun) huolimatta siitä mitä olen elämäni aikana tehnyt.

Miten voin saada jotain semmoista mitä minulla ei ole koskaan ollut kuten yhteiskuntaluokan tuoma rauhallisuus ja muutoksen turva.

3

114

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ensin lakkaat syyttelemästä muita. Sitten alat pikkuhiljaa korjata elämääsi ja käytät mahdollisuudet, jotka ovat tarjolla sinulle siinä missä muillekin. Mahdollisuuksilla en todellakaan tarkoita yhteiskunnan elättinä elämistä, vaan itse oman elämän hallintaa ja omien olojen parantamista työllä ja tekemisellä.

      Ihan pohjalta on moni ponnistanut ja toteuttanut unelmiaan. Itsekin jouduin 16-vuotiaana kauas kotoa outoihin oloihin vähäiset vaatteet kassissa ja rahat menomatkaan taskussa. Siinä oppi löytämään töitä, opiskelemaan ja elämään. Ei ollut varaa sairastella. En syytä ketään mistään. Kaikkea olen saanut omalla toiminnalla ja keskiluokkaan päässyt vuosikymmenten mittaan.

      • Anonyymi

        Sairastuminen ei ole oma valinta, eikä sairaus katso tullessaan onko siihen varoja.


    • Anonyymi

      Mites, onkos työkykyä vielä sen verran jäljellä että haluaisit kokeilla vaikka muutamaa tuntia viikossa näin ensi alkuun?

      IPS työhönvalmennus autta työpaikan etsimisessä ihan avoimilta työmarkkinoilta. Ensialkuunhan sitä saa tienata vähän sen eläkkeen päälle, ja jos homma sujuu, niin sitä kautta voi palata vaikka kokonaan työelämään.

      Jos kiinnostuit niin käy toki vilkaisemassa, ja etsimässä löytyykö paikkakunnaltasi.
      https://www.mielenterveystalo.fi/fi/mielenterveys-ja-toimintakyky/ips-tyohonvalmennus-auttaa-kuntoutujaa-tyollistymaan

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 129
      3521
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      94
      3219
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2388
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1841
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1698
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1569
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1534
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1476
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1451
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      84
      1390
    Aihe