Kiihdytä vauhtia, elä jää unelmoimaan...

Anonyymi-ap

Ihme homma monilla liittymistä tulijoilla, pitää ajaa se 1-2km sellaisella nopeudella että kaikkien pitää alkaa ohittamaan. Ja kas kummaa kun maaginen 1-2km on mennyt niin zompi kooma jännittäjä kohteliasuus ajelija en aja kuin mittarinopeutta mutta kohta kuitenkin muun liikenteen mukana, pitää se 1-2km junnata siitä laittaen kaikki ohittamaan sinut.

Paina KAASUA APINA! just joo juuri sinä...

46

392

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Maailma ei pyöri sinun mielihalujesi ympärillä, opettele sinä puolestasi kärsivällisyyttä, tai vie ajokorttisi poliisille, sillä, kuummakallet, ei kuulu liikenteeseen.

      • Anonyymi

        Menepä mummo nykyaikaiseen autokouluun.
        Sitten vielä lääkärin kautta, että ajamiseen vaadittavat henkiset ja fyysiset kyvyt täyttyvät.

        Sitten harjoittelet muutaman vuoden liikenteessä, että osaat ajaa oikeaoppisesti.

        Tule sitten selittämään liikenneasioista.

        Kyllä me muut ollaan kohteluaita ja ymmärtäväisiä teitä heikommin suoriutuvia kohtaan, mutta nyt paistaa läpi aika huono asenne.


      • Anonyymi

        Ei nyt oteta noin jyrkkää asennetta, kun keskustelun avaajalla kuitenkin on ihan hyvä pointti vaikka se erikoisella tavalla onkin ilmaistu. Joillain tosiaan on sellainen tapa, että marssinopeuden saavuttaminen vie aikaa, ja jos ohi ei pääse, niin takana ajetaan sitten yhtä pippeli verkkaisesti. Siinä olet ihan oikeassa, että kärsivällisyyttä vaaditaan liikenteessä, koska muut ei toimi juuri kuten itse haluaisi heidän toimivan.


      • Anonyymi

        Enemmän huolestuttaa nämä tientukot, omasta mielestään oikein ajavat jotka kokevat vääryyttä ja menettävät malttinsa.
        Esimerkiksi alkavat ajaa yhtäkkiä kovaa ja ohittelemaan, unohtavat että liikenteessä on muitakin, soittavat torvea ja keskittyvät muuhun kuin ajamiseen.
        Eikä sillä, tämä on yksi viihdyttävä tapa ajella tuolla että kenet saa eniten hermostumaan 😂😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Enemmän huolestuttaa nämä tientukot, omasta mielestään oikein ajavat jotka kokevat vääryyttä ja menettävät malttinsa.
        Esimerkiksi alkavat ajaa yhtäkkiä kovaa ja ohittelemaan, unohtavat että liikenteessä on muitakin, soittavat torvea ja keskittyvät muuhun kuin ajamiseen.
        Eikä sillä, tämä on yksi viihdyttävä tapa ajella tuolla että kenet saa eniten hermostumaan 😂😂

        Itseäni ei häiritse mikään muu, kuin se, että ei noudateta liikennesääntöjä ja nopeusrajoituksia. Jos näin tehtäisiin, niin ei olisi valittamisen aihetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itseäni ei häiritse mikään muu, kuin se, että ei noudateta liikennesääntöjä ja nopeusrajoituksia. Jos näin tehtäisiin, niin ei olisi valittamisen aihetta.

        Itseäni häiritsee, kun jonkun munimisen takia ei pääse vihreillä.
        Bensaa ja aikaa kuluu turhaan.


    • Anonyymi

      Itse tulee aina ladattua täydet jos on kiihdytyskaistaa tarjolla.
      On helpompi tiputella 150-160 vauhdeista alas ja sovittaa itsensä suoraan vasemmalle kaistalle.
      Keskiverto oikeankaistan taapero kun näkee että rampilta on tulossa auto, löytää jonkun blow-ilmiön ja ajaa kiinni edessä olevaan ettei vaan tule eteen.
      Harva kuitenkaan ehtii tehdä sitä kun itsellä on otettu kunnon vauhdit valmiiksi rampilla.

      • Anonyymi

        Miksi sun pitää jonon edelle ehtiä, kuns en peräänkin voi liittyä ilman koheltamista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi sun pitää jonon edelle ehtiä, kuns en peräänkin voi liittyä ilman koheltamista.

        Kyllä sieltä yhden jonon perästä tulee pikaisesti toinen jono, niin jonkin eteen sitä väkisinkin liittyy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä sieltä yhden jonon perästä tulee pikaisesti toinen jono, niin jonkin eteen sitä väkisinkin liittyy.

        Sovita vauhtisi sellaiseksi, että voit motarille liittyä, tai sitten pysähdy sinne rampin loppuun ja anna jonon mennä ohitsesi, sillä sinulla on se väistämis velvollisuus muuhun liikenteeseen nähden.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sovita vauhtisi sellaiseksi, että voit motarille liittyä, tai sitten pysähdy sinne rampin loppuun ja anna jonon mennä ohitsesi, sillä sinulla on se väistämis velvollisuus muuhun liikenteeseen nähden.

        Ensinnäkään minulla ei ole koskaan ollut mitään vaikeuksia motarille liittymisessä, joten tuo ohjeistuksesi minulle on turha.
        Ja edelleen aina sitä jonkun eteen motille liitytään, lähemmäs tai kauemmas, on ne sen verran vilkkaasti liikennöityjä väyliä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ensinnäkään minulla ei ole koskaan ollut mitään vaikeuksia motarille liittymisessä, joten tuo ohjeistuksesi minulle on turha.
        Ja edelleen aina sitä jonkun eteen motille liitytään, lähemmäs tai kauemmas, on ne sen verran vilkkaasti liikennöityjä väyliä.

        Kun soperruksisi lukee tulee väistämättä mieleen, että sinulla on suuriakin vaikeuksia liikenteessä, lähinnä noita kallon sisäisiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sovita vauhtisi sellaiseksi, että voit motarille liittyä, tai sitten pysähdy sinne rampin loppuun ja anna jonon mennä ohitsesi, sillä sinulla on se väistämis velvollisuus muuhun liikenteeseen nähden.

        Rampin loppu on se kaikkein huonoin paikka jäädä hidastelemaan. Sillä tavalla vaarantaa rampissa takana tulevien etenemisen. Ennemmin tulee nopeus pitää hitaana siellä rampin alkupäässä ja sitten kun näkee sopivan raon, johon voi liittyä, niin polkaistaan kunnon vauhdit ja liitytään.

        Sellainenkin huomio, että ei siellä moottoritiellä saa ajaa tappituntumassa ilman turvavälejä, sillä liikennettä ei saa estää eikä häiritä. Kun on kunnon turvavälit, niin ei häiritse eikä estä muuta liikennettä.

        Liikennettä ei saa tarpeettomasti estää eikä haitata riippumatta siitä, kenellä se väistämisvelvollisuus on. Tieliikennelaissa yksiselitteisesti sanotaan, että: Liikennettä ei saa tarpeettomasti estää eikä haitata.


      • Anonyymi

        Juurikin näin. vauhtia pitää olla reilummin niin pääsee heittämällä väliin kuin väliin eikä kaikkien tarvitse jarrutella kuten joku 6kymppiä kinnaava lähtee kiihdytysyrityksiin toista sataa ajavien väliin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sovita vauhtisi sellaiseksi, että voit motarille liittyä, tai sitten pysähdy sinne rampin loppuun ja anna jonon mennä ohitsesi, sillä sinulla on se väistämis velvollisuus muuhun liikenteeseen nähden.

        Liikennettä ei saa tarpeettomasti estää eikä haitata. Koskee myös moottoritiellä ajavia. Olemattomat turvavälit ovat takuulla haittaamista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Liikennettä ei saa tarpeettomasti estää eikä haitata. Koskee myös moottoritiellä ajavia. Olemattomat turvavälit ovat takuulla haittaamista.

        Toki ne olemattomat turvavälit moottoritiellä ajavia haittaa. Rampilta tulija on väistämisvelvollinen joten häntä ei moottoritiellä ajavien pienemmät tai suuremmat välit voi mitenkään haitata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toki ne olemattomat turvavälit moottoritiellä ajavia haittaa. Rampilta tulija on väistämisvelvollinen joten häntä ei moottoritiellä ajavien pienemmät tai suuremmat välit voi mitenkään haitata.

        Miksi kukaan ei ole lähtenyt väittämään vastaan vänkkääjälle 😟


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toki ne olemattomat turvavälit moottoritiellä ajavia haittaa. Rampilta tulija on väistämisvelvollinen joten häntä ei moottoritiellä ajavien pienemmät tai suuremmat välit voi mitenkään haitata.

        Rampilta tulija on toki väistämisvelvollinen, mutta jos ei älylliset lahjat riitä ymmärtämään, että moottoritiellä ajavien olemattomat välit haittaavat tietenkin liittymisiä, niin sitten ei voi paljon mitään. Väistämisvelvollisuus on oma erillinen seikka siinä kohtaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rampilta tulija on toki väistämisvelvollinen, mutta jos ei älylliset lahjat riitä ymmärtämään, että moottoritiellä ajavien olemattomat välit haittaavat tietenkin liittymisiä, niin sitten ei voi paljon mitään. Väistämisvelvollisuus on oma erillinen seikka siinä kohtaa.

        Ymmärsit sentään sen verran, että rampilta tulija on väistämisvelvollinen mutta älysi ei kuitenkaan riitä ymmärtämään sitä tosiasiaa, ettei moottoritiellä pidetyt turvavälit, suuremmat tai pienemmät muodosta mitään haittaa sille väistämisvelvolliselle liittyjälle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärsit sentään sen verran, että rampilta tulija on väistämisvelvollinen mutta älysi ei kuitenkaan riitä ymmärtämään sitä tosiasiaa, ettei moottoritiellä pidetyt turvavälit, suuremmat tai pienemmät muodosta mitään haittaa sille väistämisvelvolliselle liittyjälle.

        Jee! Vänkkääjä pääsi taas mielipuuhaansa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärsit sentään sen verran, että rampilta tulija on väistämisvelvollinen mutta älysi ei kuitenkaan riitä ymmärtämään sitä tosiasiaa, ettei moottoritiellä pidetyt turvavälit, suuremmat tai pienemmät muodosta mitään haittaa sille väistämisvelvolliselle liittyjälle.

        Eli et ymmärrä asiaa. Selvä homma.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun soperruksisi lukee tulee väistämättä mieleen, että sinulla on suuriakin vaikeuksia liikenteessä, lähinnä noita kallon sisäisiä.

        Luetun ymmärtämisen puutteestasi huolimatta, mitään vaikeuksia liikenteessä ei ole ja vielä vähemmän noita kallon sisäisiä, joista sinä näytät kärsivän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli et ymmärrä asiaa. Selvä homma.

        Tokihan sen ymmärrän, että rampilta tulijalla on väistämisvelvollisuus riippumatta siitä millä väleillä moottoritiellä ajetaan, eikä ne moottoritiellä käytetyt välit siten mitenkään häiritse rampilta tulevaa liittyjää, jonka ymmärrys taas sinulta puuttuu edelleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tokihan sen ymmärrän, että rampilta tulijalla on väistämisvelvollisuus riippumatta siitä millä väleillä moottoritiellä ajetaan, eikä ne moottoritiellä käytetyt välit siten mitenkään häiritse rampilta tulevaa liittyjää, jonka ymmärrys taas sinulta puuttuu edelleen.

        Hyvä, vänkkääjä! Älä vaan lopeta vaan jatka vaikka ensi vuoteen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tokihan sen ymmärrän, että rampilta tulijalla on väistämisvelvollisuus riippumatta siitä millä väleillä moottoritiellä ajetaan, eikä ne moottoritiellä käytetyt välit siten mitenkään häiritse rampilta tulevaa liittyjää, jonka ymmärrys taas sinulta puuttuu edelleen.

        Se on niin, että rampilla kiihdytetään liikennevirran nopeuteen, eikä vasta sitten muutaman kilometrin köröttelyn jälkeen.

        Motarilla taas ei kuulu ajaa tappituntumalla, mutta ne väliin kiilaavat matelijat tietysti aiheuttavat haitariliikettä ja muuta hämminkiä.
        Mutta ei turhaan homostella toisten persauksissa.
        Mielellään.
        Kotona ehtii semmoisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tokihan sen ymmärrän, että rampilta tulijalla on väistämisvelvollisuus riippumatta siitä millä väleillä moottoritiellä ajetaan, eikä ne moottoritiellä käytetyt välit siten mitenkään häiritse rampilta tulevaa liittyjää, jonka ymmärrys taas sinulta puuttuu edelleen.

        Väistämisvelvollisuudesta ei ole tässä kohtaa kyse, vaan liikenteen haittaamisesta. Keskityt väärään asiaan. Etuajo-oikeutettu voi myös haitata liikennettä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väistämisvelvollisuudesta ei ole tässä kohtaa kyse, vaan liikenteen haittaamisesta. Keskityt väärään asiaan. Etuajo-oikeutettu voi myös haitata liikennettä.

        Tokihan se väistämisvelvollisuus on tässä tapauksessa se olennainen asia, joten ei se etuajo-oikeutettu mitenkään edes voi haitata liikennettä, siis sen väistämisvelvollisen suhteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tokihan se väistämisvelvollisuus on tässä tapauksessa se olennainen asia, joten ei se etuajo-oikeutettu mitenkään edes voi haitata liikennettä, siis sen väistämisvelvollisen suhteen.

        Penis.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sovita vauhtisi sellaiseksi, että voit motarille liittyä, tai sitten pysähdy sinne rampin loppuun ja anna jonon mennä ohitsesi, sillä sinulla on se väistämis velvollisuus muuhun liikenteeseen nähden.

        "tai sitten pysähdy sinne rampin loppuun ja anna jonon mennä ohitsesi"

        todella huono neuvo.

        Noin voi joutua tekemään, jos on jo epäonnistunut arvioimaan, mihin väliin päätielle mahtuu.
        Mutta paremmalla arvioinnilla pitää nimenomaan välttää tuota tilannetta:

        rampin loppuun pysäyttäneen autoilijan on entistä vaikeampi löytää väli, johon mahtuu, kun auton alkunopeus=0, eikä kiihdytyskaistaa ole yhtään jäljellä!

        Tässäkin muuten pätee sääntö:

        Vaikka liittymästä tulevalla onkin väistämisvelvollisuus, niin kun ajat päätietä, pidä edelläajavaan riittävä turvaväli - tällöin liittymästä tulijalla on mahdollisuus kiihdyttää oma nopeutensa päätietä ajavien nopeuden kanssa samaksi, ja sovittautua sopivaan väliin.

        Liian pieni turvaväli tekee tämän mahdottomaksi - ja siitä seuraa ongelmia.
        Entä, kun niitä rampin loppuun pysäyttämään joutuneita kerääntyy useampia - tilanne on sen jälkeen entistä vaikeampi!


    • Anonyymi

      Niin miksi tulee tiiviitä jonoja, perässä roikkumista, liittymästä tuli auto tai pari jotka jää junnaamaan 80 alueella 70-75 monen kilometrin ajan. + ne kaikki muut syyt.

      • Anonyymi

        Jonoja syntyy nopeuseroista. Nopeuserot liikenteessä ovat myrkkyä sujuvuudelle. Jos kaikki ajaisivat samaa nopeutta, niin jonoja muodostuisi vähemmän ja liikenne olisi sujuvampaa. Tähän ei valitettavasti vaan koskaan päästä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jonoja syntyy nopeuseroista. Nopeuserot liikenteessä ovat myrkkyä sujuvuudelle. Jos kaikki ajaisivat samaa nopeutta, niin jonoja muodostuisi vähemmän ja liikenne olisi sujuvampaa. Tähän ei valitettavasti vaan koskaan päästä.

        Ei päästä, koska asiaan ei puututa.
        Rekka ei kiihdy, mutta henkilöautolla pitäisi kiihdyttää jo kiihdytyskaistalla.
        Ei ole ajokokeessa vissiin käyty moottoritiellä tai edes maantiellä, kun on kortteja myönnetty?


    • On myös kuljettajia, jotka pois motarilta aikoessaan rupeavat hidastelemaan jo viisi kilometriä ennen hidastuskaistan alkua.

      Oman mielensä mukaan ajaminen ei suinkaan lisää liikenteen sujuvuutta ja turvallisuutta.

      • Anonyymi

        On myös kuljettajia jotka sujahtavat ohituskaistalta oikeaa kaistaa ajavan keulaa hipoen rampille joka on liikennesääntöjen vastaista.


      • Anonyymi

        Jep. Jos liikenne moottoritiellä olisi täydellistä ja sujuvaa, niin ei tarvitsisi hidastella tai koskea jarruun laisinkaan moottoritiellä ollessaan. Vasta poistumisrampille siirryttäessä koskettaisiin jarrupolkimeen ensimmäistä kertaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jep. Jos liikenne moottoritiellä olisi täydellistä ja sujuvaa, niin ei tarvitsisi hidastella tai koskea jarruun laisinkaan moottoritiellä ollessaan. Vasta poistumisrampille siirryttäessä koskettaisiin jarrupolkimeen ensimmäistä kertaa.

        Autokoulussa opetettiin, että ajonopeutta poistumiskaistalle ja siellä vasta höllätään kaasua.
        Mutkaan ehtii hiljentää.

        Monella muulla on ollut erilaiset opettajat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Autokoulussa opetettiin, että ajonopeutta poistumiskaistalle ja siellä vasta höllätään kaasua.
        Mutkaan ehtii hiljentää.

        Monella muulla on ollut erilaiset opettajat.

        Ilmankos liikenne on nykyään sitä, mitä se on, kun opettajatkin ovat täysiä tumpeloita 😅


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ilmankos liikenne on nykyään sitä, mitä se on, kun opettajatkin ovat täysiä tumpeloita 😅

        Totta. Taitava ja toiset huomioon ottava Oikea Autoilija alkaa hidastamaan jo kymmenen kilometriä ennen sitä poistumiskaistaa, mistä aikoo erkaantua muusta moottoritien liikennevirrasta. Olisi taitavinta jos oma nopeus pudotettaisiin heti noin kahdeksaankymppiin näin kesällä ja poistumiskaistan avautuessa nopeutta olisi enää noin 60 km/h.

        Äärimmäisen turvallista ja polttoainettakin säästyy!


      • Anonyymi
        kollimaattori kirjoitti:

        Totta. Taitava ja toiset huomioon ottava Oikea Autoilija alkaa hidastamaan jo kymmenen kilometriä ennen sitä poistumiskaistaa, mistä aikoo erkaantua muusta moottoritien liikennevirrasta. Olisi taitavinta jos oma nopeus pudotettaisiin heti noin kahdeksaankymppiin näin kesällä ja poistumiskaistan avautuessa nopeutta olisi enää noin 60 km/h.

        Äärimmäisen turvallista ja polttoainettakin säästyy!

        Juuri noinhan muutamat palstoilla meuhkaavat "viisaat" Taitavina autoilijoina kertovat toimivansa ja kehottavat ja jopa vaativat kaikkia samalla tavalla toimimaan.
        Niin ja eihän nämä Oikein ajavat edes moottoritiellä, kesäistenkelienkään vallitessa ennen sitä nopeuden pudottamista kahdeksaankymppiin aja kuin korkeintaan 85km/h mittarinopeutta, kas kun eläkeläisellä ei ole mihinkään kiire, eikä se alas vajonnut ajo-ja huomiokykykään suuremman nopeuden ajamista salli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri noinhan muutamat palstoilla meuhkaavat "viisaat" Taitavina autoilijoina kertovat toimivansa ja kehottavat ja jopa vaativat kaikkia samalla tavalla toimimaan.
        Niin ja eihän nämä Oikein ajavat edes moottoritiellä, kesäistenkelienkään vallitessa ennen sitä nopeuden pudottamista kahdeksaankymppiin aja kuin korkeintaan 85km/h mittarinopeutta, kas kun eläkeläisellä ei ole mihinkään kiire, eikä se alas vajonnut ajo-ja huomiokykykään suuremman nopeuden ajamista salli.

        Moottoritiellä noin hitaasti ajavan ohittaminen on helppoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri noinhan muutamat palstoilla meuhkaavat "viisaat" Taitavina autoilijoina kertovat toimivansa ja kehottavat ja jopa vaativat kaikkia samalla tavalla toimimaan.
        Niin ja eihän nämä Oikein ajavat edes moottoritiellä, kesäistenkelienkään vallitessa ennen sitä nopeuden pudottamista kahdeksaankymppiin aja kuin korkeintaan 85km/h mittarinopeutta, kas kun eläkeläisellä ei ole mihinkään kiire, eikä se alas vajonnut ajo-ja huomiokykykään suuremman nopeuden ajamista salli.

        Nämä tunnistaa jo aiemmin auton takaosan merkistä 'Yaris', ne kannattaa ohittaa heti tilaisuuden tullen, olipa niillä sen hetkinen nopeus mitä tahansa.


      • Anonyymi

        "On myös kuljettajia, jotka pois motarilta aikoessaan rupeavat hidastelemaan jo viisi kilometriä ennen hidastuskaistan alkua."

        no 5 km on jo tosiaan liioittelua, mutta jos nopeutta on moottoritiellä 120 km/h, niin 1-2 km ennen voi senverran keventää kaasujalkaa, että liittymän erkanemiskohdassa nopeus on 80 km/h. Tämä säästää polttoainettakin samalla - ja kun valtiovalta on koko ajan lisännyt autoilijan kustannuksia monin tavoin, niin polttoaineen kulutus on yksi niistä harvoista asioista, joissa ajaessaan pystyy säästämään - ennakoivalla ajotavalla.

        Kun moottoritiestä on kysymys, niin takanatulijat voivat halutessaan ohittaa vasenta kaistaa käyttäen - muista kuitenkin tarkistaa, että se ohituskaista on vapaa - vastuu ohituksen turvallisuudesta kun on aina ohittajalla.


    • Anonyymi

      Hienoja kommentteja asialliseen aloitukseen. Sama porukka kuulostaa kykenevän ajamaan myös vastaantulevien puolella kun kiihdytyskaistalta vain tullaan varovaisella vauhdilla mukaan moottoritien liikenteeseen. Siis vastakarvaan.

    • Anonyymi

      Muuttakaa juntit pois sieltä maalta, niin ette tarvitse ajella aamuin ja illoin motarilla.

    • Anonyymi

      Stadilaiset eniten säätää kiihdytyskaistalla. Huulipunaa, puuteria, chattia puhelimella ja tykkäysten laskemista. Meil junteil on aina kiirus. Jonsei muualle niin kahville.

    • Anonyymi

      Häiritsevän hidas ajo ilman syytä tosiaan ärsyttää monia autoilijoita.

      Mutta:
      Turvaväli on oikeasti tärkeä asia.
      Valitettavasti liian moni autoilija ei pidä riittävää turvaväliä edelläajavaan.
      Ja joskus (aivan erityisesti talven liukkailla keleillä) tuo sitten aiheuttaa ketjukolareita.

      Itse en halua olla mukana kolarisumassa, ja siksi pyrin aina pitämään riittävän turvavälin.

      Jos se turvaväli ei heti liittymästä maantielle tultuani ole vielä riittävä, tällöin saatan ajaa esim. 76 km/h 80 km/h nopeusrajoitusalueella sen aikaa, että se turvaväli kasvaa riittävästi (kun edelläajava ajaa 80 km/h), ja kun riittävä turvaväli on saavutettu, kiihdytän itsekin tuohon 80 km/h -nopeuteen.

      Mutta jos muut autoilijat alkavat ohitella autoani, tällöin sen riittävän turvavälin saavuttaminen viivästyy, kun jokainen ohittaja tulee eteeni niin lähelle, ettei siinä välissä ole vielä riittävää turvaväliä.

      Näinollen:
      Kun joku edelläsi ajaa hieman rajoitusta hitaammin, katsopa sen edelläolevan auton eteen: onko siellä riittävä turvaväli.
      Jos ei ole, ehkäpä edelläajava autoilija ajaa juuri, niinkuin pitääkin, eli hieman pienemmällä nopeudella pyrkii luomaan eteensä riittävän turvavälin, ja sen saavutettuaan kiihdyttää nopeusrajoituksen mukaiseen nopeuteen.

      Tarpeettomalla ohittelulla itse pahennat ongelmaa.

      Harmi, ettei Suomessa poliisi juurikaan valvo turvavälien pitämistä - syytä todellakin olisi !

      Millähän saisi vaikkapa Dennis Pastersteinin heräämään asiaan - voisi poliisi vaihteeksi alkaa valvoa niitä turvavälejä ja sakottamaan sellaisesta ajotavasta, että auton edessä oleva turvaväli on koko ajan liian lyhyt.

      Suomessa poliisilla on käsittämätön into valvoa ainoastaan ylinopeutta ajavia - ja laiminlyödä muu liikennevalvonta lähes kokonaan.

      Olettaisin sen johtuvan siitä, että poliisia kiinnostaa enemmän valtion sakkotulojen maksimointi, kuin liikenneturvallisuuden maksimointi.

      Ylinopeusvalvonta kun on poliisille helppoa - ei tarvitse poliisin itse olla liikennettä valvomassa, vaan riittää, että on asennettu automaattisia nopeusvalvontakameroita, joista uudempi malli osaa itse siirtää otetut kuvat ja niihin liittyvä nopeustieto 4G / 5G -verkkojen kautta poliisin liikennevalvontakeskukseen, joka sitten lähettää ylinopeussakot postissa ylinopeutta ajaneelle autoilijalle.

      Tämä vain johtaa huonoon liikennekulttuuriin - moni varoo ajamasta ylinopeutta välttääkseen sakot, mutta muuta sikailua liikenteessä näkee sitäkin enemmän.

    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      117
      2625
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      255
      1148
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      86
      1094
    4. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      8
      1054
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1011
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      930
    7. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      923
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      896
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      41
      832
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      37
      799
    Aihe