Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

USU-gallup: Yli puolet suomalaisista laskisi rikosoikeudellista ikärajaa

Anonyymi-ap

"Yli puolet suomalaisista laskisi rikosoikeudellista vastuuikärajaa nykyisestä 15 vuodesta, selviää Uutissuomalaisen julkaisemassa gallupissa.

Kyselyyn vastanneista 55 prosenttia alentaisi ikärajaa, 31 prosenttia ei laskisi sitä ja 14 prosenttia ei ottanut asiaan lainkaan kantaa."

Siinä vastaus niille nollapää-vasemmistolaisille, jotka täällä öyhöttivät että tuota vastuuikärajaa ei pidä laskea.

Törppöjä piisaa vasemmistossa.

23

137

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Pitäis laskee ilman muuta.

    • Anonyymi

      Tyypillinen "gallup." Ei linkkiä ja jos linkki lopulta löytyy, niin se on pelkkä galluppia esittävä kuva.

      • Anonyymi

        Eikä tuossa laskemisessa ole mitään järkeä. Eihän siinä ikärajassa ole syy. Syy on kasvattajissa.

        Jos alle 18 vuotias saa vankeustuomion, pitäisi vanhemmille tulla sama tuomio. Muistausivat, että jotain jäi tekemättä.


      • Anonyymi

        Etkö osaa punikki googlailla? Esim. IL kirjoittaa tuosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikä tuossa laskemisessa ole mitään järkeä. Eihän siinä ikärajassa ole syy. Syy on kasvattajissa.

        Jos alle 18 vuotias saa vankeustuomion, pitäisi vanhemmille tulla sama tuomio. Muistausivat, että jotain jäi tekemättä.

        Kyllä alle 15-vuotiallekkin pitää tulla oikeita rangaistuksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä alle 15-vuotiallekkin pitää tulla oikeita rangaistuksia.

        Et sitten ymmärä lukemaasi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikä tuossa laskemisessa ole mitään järkeä. Eihän siinä ikärajassa ole syy. Syy on kasvattajissa.

        Jos alle 18 vuotias saa vankeustuomion, pitäisi vanhemmille tulla sama tuomio. Muistausivat, että jotain jäi tekemättä.

        Kyllä lasten vanhemmatkin voivat saada tuomion riippuen missä asemassa he ovat. Tekijänä vanhempia ei tuomita, mutta yllyttäjänä, avunantajana, jne...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkö osaa punikki googlailla? Esim. IL kirjoittaa tuosta.

        Itsehän sinä olet punikki. Kukaan täysjärkinen ei kannata rikollisuutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikä tuossa laskemisessa ole mitään järkeä. Eihän siinä ikärajassa ole syy. Syy on kasvattajissa.

        Jos alle 18 vuotias saa vankeustuomion, pitäisi vanhemmille tulla sama tuomio. Muistausivat, että jotain jäi tekemättä.

        On siinä järkeä.


    • Anonyymi

      Hullut kakarat pitäisi teloittaa. Ei niistä koskaan tule ihmisiä.

      • Anonyymi

        sharian mukaisesti


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        sharian mukaisesti

        heheheee....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        sharian mukaisesti

        shar(i)(e)a nimensä mukaan on jakamiseen perustuva laki.


    • Anonyymi

      Itse olen sitä mieltä, ettei se vankila nuorisoa pelasta, oli ikäraja kuinka alhaalla tahansa.
      Alle 15-vuotiaille pitäisi olla joku " rangaistuslaitos ", jossa opetettaisiin oikeaan vastuulliseen elämään ilman rikoksia. Kuria ja järjestystä. Opetettaisiin ottamaan vastuuta itsestä ja kanssaihmisistä.
      Asetettaisiin joku tietty aika, joka nuoren täytyisi siellä sitten " lusia ".
      Toki tämä tapahtuisi suljetulla alueella, josta ei pääsisi ulkopuolelle, siinä mielessä vankeutta, että olisivat lukkojen takana.

      • Anonyymi

        Ruokaa kasvatettaisiin itse, samoin rakennusten lämmitys hoidettaisiin itse, itse tehdyin polttopuin. Siis wanhan ajan elämää, jos se vaikka tekisi niille hyvää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ruokaa kasvatettaisiin itse, samoin rakennusten lämmitys hoidettaisiin itse, itse tehdyin polttopuin. Siis wanhan ajan elämää, jos se vaikka tekisi niille hyvää.

        Voisi joitakin auttaakin. Helposti syntyy hierarkia, jossa toiset käyttävät hyväkseen toisia, eli valpas valvonta tuohon tarvittaisiin mukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voisi joitakin auttaakin. Helposti syntyy hierarkia, jossa toiset käyttävät hyväkseen toisia, eli valpas valvonta tuohon tarvittaisiin mukaan.

        Tarvittaisiin monia yksiköitä, ettei pääse kasvamaan ryhmät liian isoiksi. Porukassa tuppaa tyhmyys tiivistymään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ruokaa kasvatettaisiin itse, samoin rakennusten lämmitys hoidettaisiin itse, itse tehdyin polttopuin. Siis wanhan ajan elämää, jos se vaikka tekisi niille hyvää.

        Kyllä, ja armeijan kuri.


    • Anonyymi

      Mitä rikosoikeudellisen ikärajan laskeminen sitten hyödyttää? Pääsevät konnanalut aikaisemmin oppimaan isojen rikollisten tavoille vankilaan?

      Eristää vaaralliset yksilöt pitää, mutta mahtaako vankila ainakaan nykyisessä muodossaan olla kovin järkevä vaihtoehto.

    • Anonyymi

      Kannatan laskua, mutta ei sitä voi laskea kuin 14-ikävuoteen. Eikä laskulla oikeastaan saavuteta juuri mitään. Ainoastaan sillä voi joku pienoinen pelotevaikutus olla kun nuorisorikollisuus on lisääntynyt, eniten se palvelee kostonhimoisten ihmisten kostonhimoa. Kouluampumisiin sillä ei ole mitään vaikutusta, tyypillinen kouluampuja on yleensä 17-25 vuotias ja jo rikosoikeudellisessa vastuussa.

    • Anonyymi

      Niin...tiedämme kyllä että persut ovat yksinkertaista väkeä jotka tosissaan uskovat että rikosvastuun ikärajan lasku lopettaa nuorisorikollisuuden.

      • Anonyymi

        Ei persuja ole enää kymmentä prosenttiakaan.


    • Anonyymi

      Eikö näissä koulukodeissa ole jo melko vankilamaiset olosuhteet. Ongelma nuoria pitäisi laittaa näihin matalammalla kynnyksellä. Ennen kuin ehtivät pilata elämänsä. Ja eroon perheistään joilla ei ilmeisestikään ole kunnon otetta jälkeläisensä kasvattamiseen. Voi olla toki niin pitelemätön että kuri vaan vaatii laitoksen. Briteissä on sisäoppilaitokset ja jenkeissä sotakoulut joihin laitetaan ongelmalapsia jo vähän toisella kymmenellä. Aivan tavallista että lapsi erossa perheestään. Ydinperhe on huono ajatus kaikkinensa.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      81
      2067
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      22
      1782
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1654
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1470
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      64
      1404
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      20
      1344
    7. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      76
      1328
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1292
    9. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1274
    10. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      11
      1245
    Aihe