Kysymys uskoontulemisesta

Syneus(m)

Tietääkö kukaan yhtäkään tapausta jossa ihminen joka on henkisesti täysin tasapainossa, onnellinen ja tyytyväinen joka olisi kokenut "konkreettisesti uskoontulemisen"? Minun tuntemani uskoontulleet ihmiset ovat kaikki olleet jotenkin riekaleina, ja mikä pahinta uskoontuleminen ei ole parantanut noissa minun tuntemissa tapauksissa yhtään henkistä hyvinvointia.

12

833

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eräs.

      • Välkky.

        Sinun aivopestiin silloin jo kun olit pieni lapsi. Ei voi sanoa että pieni lapsi olisi henkisesti täysin tasapainossa. Tässä tarkoitettiin aikuista ihmistä.


      • Eräs.
        Välkky. kirjoitti:

        Sinun aivopestiin silloin jo kun olit pieni lapsi. Ei voi sanoa että pieni lapsi olisi henkisesti täysin tasapainossa. Tässä tarkoitettiin aikuista ihmistä.

        Tulin uskoon 29-vuotiaana.


      • Mirka..
        Eräs. kirjoitti:

        Tulin uskoon 29-vuotiaana.

        Muisteles nyt pelle vähän tarkemmin koska sinulle aloitettiin jeesus paskan tuputtaminen. Vanhempasi lässytti jeesus paskaa sen verran että tiesit ennen kouluun menoa jo raamatun tapahtumat ulkoa. Iskuit jo lapsena kiltisti kirkossa tai herätys juhlissa vänhenpiesi kanssa. Kävit uskonnon tunneilla ja rippikoulunki kävit lapsena. Mieti nyt mitä tämä on tehnyt sinun alitajuntaasi? Nyt olet sitten hölmö uskis joka uskoo satuihin ja höpötyksiin.

        HEH HEH HEH ... Onneksi en ole uskis ...


      • Eräs.
        Mirka.. kirjoitti:

        Muisteles nyt pelle vähän tarkemmin koska sinulle aloitettiin jeesus paskan tuputtaminen. Vanhempasi lässytti jeesus paskaa sen verran että tiesit ennen kouluun menoa jo raamatun tapahtumat ulkoa. Iskuit jo lapsena kiltisti kirkossa tai herätys juhlissa vänhenpiesi kanssa. Kävit uskonnon tunneilla ja rippikoulunki kävit lapsena. Mieti nyt mitä tämä on tehnyt sinun alitajuntaasi? Nyt olet sitten hölmö uskis joka uskoo satuihin ja höpötyksiin.

        HEH HEH HEH ... Onneksi en ole uskis ...

        huomattavasti tyhmemmältä kuin naapurin sekarotuinen koira.
        Mitään et tiedä minusta ja keksit tyhjässä päässäsi kaikenlaisia satuja.

        Olet säälittävä.


      • Mirka.. kirjoitti:

        Muisteles nyt pelle vähän tarkemmin koska sinulle aloitettiin jeesus paskan tuputtaminen. Vanhempasi lässytti jeesus paskaa sen verran että tiesit ennen kouluun menoa jo raamatun tapahtumat ulkoa. Iskuit jo lapsena kiltisti kirkossa tai herätys juhlissa vänhenpiesi kanssa. Kävit uskonnon tunneilla ja rippikoulunki kävit lapsena. Mieti nyt mitä tämä on tehnyt sinun alitajuntaasi? Nyt olet sitten hölmö uskis joka uskoo satuihin ja höpötyksiin.

        HEH HEH HEH ... Onneksi en ole uskis ...

        Mulla on eräs kaveri, joka ns. kuuli jeesuksesta viime kesänä, ja tuli uskoon. Tämän tapahtuman jälkeen alkoi pyörimään helluntalaisissa piireissä. Oli kyllä tasapainoinen noin kuukauden verran, ja sen jälkeen sekos totaalisesti. Ja päätyi hoitoon 2½ kuukautta sen jälkeen kun oli tullut uskoon.


      • Kopuli
        gandalf79 kirjoitti:

        Mulla on eräs kaveri, joka ns. kuuli jeesuksesta viime kesänä, ja tuli uskoon. Tämän tapahtuman jälkeen alkoi pyörimään helluntalaisissa piireissä. Oli kyllä tasapainoinen noin kuukauden verran, ja sen jälkeen sekos totaalisesti. Ja päätyi hoitoon 2½ kuukautta sen jälkeen kun oli tullut uskoon.

        että sairastuneita on kaikista sosiaali;- uskonto;- ja ikäluokista..

        Kukaan ei voi valita sairastuuko fyysisesti. Samoin kukaan ei voi valita sairastuuko psyykkisesti. En kiellä etteikö ihmisen elämässä voi olla sairastumiseen laukaisevia tekijöitä ja tilanteita, mutta siihen tarvitaan muutakin. Kaverisi on todennäköisesti sairastunut jo ennen uskoon tuloa. Ei voi yleistää !


    • toret

      sama se missä elämän tilanteessa ihminen uskoon tulee kunhan vain hylkää syntisen vaelluksen, koska jos ei hylkää syntistä vaellustasi niin joutuu koko ajan kauemmaksi Jumalasta ja usko heikkenee.

      minä tunnen monia jotka ovat vakaassa tilanteessa tullut uskoon, mutta ei ole kaikkea syntistä elämää pois kitkenyt. tärkeintä on katua jos syntiin lankeaa ja välttää kaikkea mikä syntiin voi johtaa. henkistä kasvua tapahtuu koko ajan kun kiellät synnin vaelluksestasi. pyhä henki johdattaa ihmistä hyvään pahan sijasta, mutta ihmisestä itsestä lähtee päätös. Jeesukseen ja hänen tekoihinsa uskominen pelastaa uskovan eikä mikään muu. mitä nuhteettomammin vaeltaa niin sitä parempi on sisäinen ilo. rukoilu kaiken tämän lisäksi antaa voimaa kestää kiusauksia ja tuo Jumalaa lähemmäksi. raamatun tutkiminen joka päivä vahvistaa uskoa. kaikki tämä yhdistettynä, niin ilo sydämessä on pysyvää eikä mikään horjuta, koska ei ole mitään syytä murehtia kun on lähempänä taivaiden valtakuntaa ja syntien anteeksi antoa.

      siunausta Jeesusken nimessä

    • uskova

      keskustelun aloitus????

      Olen ollut 20 vuotta uskossa enkä ole kertaakaan törmännyt kuvailemaasi ongelmaan. päinvastoin, olin itse 20 v kun tulin uskoon ja jollen olisi tullut, olisin ilmeisesti jo täysin alkoholisoitunut. kaikki uskovat ystäväni ovat täysillä pattereilla. usko on aina ollut positiivinen muutos elämässä.

      • Nassen

        keskustelun avaaja tarkoitti.

        "tulin uskoon ja jollen olisi tullut, olisin ilmeisesti jo täysin alkoholisoitunut."


      • uskova
        Nassen kirjoitti:

        keskustelun avaaja tarkoitti.

        "tulin uskoon ja jollen olisi tullut, olisin ilmeisesti jo täysin alkoholisoitunut."

        olet ennenkin ystävällisesti minua ojentanut.

        voisin kuitenkin vastata, että ihmisen on vaikeampi nöyrtyä ottamaan usko vastaan, jos kaikki elämässä on hyvin. ihminen on niin älyttömän itseriittoinen ja kuvittelee itsestään liikoja. siksi meille suodaan elämään aikoja, jolloin oma pärjääminen otetaan pois ja tulee vaikeuksia, että turvauduttaisiin Jumalaan edes silloin, kaikki sitä eivät tee silloinkaan.

        elämässäni ei vaan ollut mitään tarkoitusta eikä suuntaa, oli tyhjää. olin henkisesti täysillä pattereilla. olisin varmaankin jatkanut juomista, joka oli ihan "normaalia" nuoren juopottelua, mutta olisi johtanut alkoholismiin varmasti, juominen oli aina humalahakuista,pää sekaisin eihän tätä kestä selvinpäin - tyyliin. niin tyhjää oli elämä. kaverin itsemurha sai silloin ajattelemaan kuoleman jälkeistä elämää. siksi minä sanoin Jumalalle, jos olet olemassa niin....jne. jumala vastasi ja siksi olen ollut uskossa nyt 21 vuotta. ilman uskoontuloa en olisi näin onnellinen ja tasapainoinen ja ehjä.


      • uskova
        uskova kirjoitti:

        olet ennenkin ystävällisesti minua ojentanut.

        voisin kuitenkin vastata, että ihmisen on vaikeampi nöyrtyä ottamaan usko vastaan, jos kaikki elämässä on hyvin. ihminen on niin älyttömän itseriittoinen ja kuvittelee itsestään liikoja. siksi meille suodaan elämään aikoja, jolloin oma pärjääminen otetaan pois ja tulee vaikeuksia, että turvauduttaisiin Jumalaan edes silloin, kaikki sitä eivät tee silloinkaan.

        elämässäni ei vaan ollut mitään tarkoitusta eikä suuntaa, oli tyhjää. olin henkisesti täysillä pattereilla. olisin varmaankin jatkanut juomista, joka oli ihan "normaalia" nuoren juopottelua, mutta olisi johtanut alkoholismiin varmasti, juominen oli aina humalahakuista,pää sekaisin eihän tätä kestä selvinpäin - tyyliin. niin tyhjää oli elämä. kaverin itsemurha sai silloin ajattelemaan kuoleman jälkeistä elämää. siksi minä sanoin Jumalalle, jos olet olemassa niin....jne. jumala vastasi ja siksi olen ollut uskossa nyt 21 vuotta. ilman uskoontuloa en olisi näin onnellinen ja tasapainoinen ja ehjä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      120
      1301
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1163
    3. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      48
      1133
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1013
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      99
      853
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      317
      802
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      714
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    Aihe