Miksi nykyään paljon yksinäisiä?

Anonyymi-ap

Siksi koska nykyään ei enää käydä kylässä. Ei tervehditä, ei jäädä juttelemaan. Kaikki kävelee kuin mykät robotit.
Iisalmi kun on julistautunut kiireneutraaliksi kaupungiksi niin tuohon pitää yhdistää se että tervehditään ja jäädään myös juttelemaan. Ei niin kiire saa olla etteikö ehdi muutamaa sanaa vaihtamaan.
Semmosta savolaista "mool tolokkia",
Näin saataisiin Iisalmesta Suomen erikoisin kaupunki missä kaikki tervehtii ja myös juttejee vaikka ovat keskenään tuntemattomia. Tuo juttelu onnistuu parhaiten sopivissa tilanteissa.

25

507

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tuo on tosi hieno idea, jos vaikka puistonpenkillä istuu joku miettien omaa oloaan niin kuinka paljon hän ilahtuisi kun viereen istuisi joku ja sanois että päevee, mittees sitä sulle kuuluu.

      • Anonyymi

        Joo, aina ei välttämättä jokainen ole juttu tuulella mutta tervehtiä aina passaa ja vaihtaa kumminkin muutama sana.
        Tässä olisi ideaa Iisalmen päättäjille ym eli Iisalmesta saadaan vieläkin erikoisempi kun jutellaan ja tervehditään. Tästä tehtävä tapa.
        Itseäni hieman nolottaa jos kävelee vaikkapa virran rantaa ja tulee joku vastaan, vastaantulija katsoo silmiin mutta ei sano mitään, ei nyökkää. ..siinä kyllä äkkiä itse tekee saman..joskus kun tervehtii niin ei saa vastausta.
        Tervehtiminen tulisi tehdä reippaasti ja kuuluvalla äänellä, sillä tavalla normaalisti eikä mumisten. Olisi se erikoisen hienoa Suomen mittakaavassa.


      • Anonyymi

        Ei siinä paljon menetä. jos tervehtii ja vaihtaa jonkun sanan, moni on niin arka,
        ettei uskalla aloittaa keskustelua ensimmäisenä. Kyllä istuvasta heti huomaa,
        onko hän puheseuraa vailla, jos ei ole , silloin jatketaan matkaa eteenpäin.


      • Anonyymi

        🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑

        💋 ­N­­­y­­m­f­­­o­m­­­a­­a­­­n­­­i -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      Kaikki ei tajua että kaveruus on vastavuoroista , ja pitäs aatella muitakin kuin vain itseään , ite annoin näistä syistä akalle ja kavereille osalle mahdollisuuden näyttää vastavuoroisuutta , ei näkyny koskaan , eli saivat mennä sitten menojaan , aikansa kutakin , en kaipaa moisia narsisteja , ilmeinen suuntaus nykymaailmassa tämmöinen ja jos kaikki ykspuoleista on tulos silloin melkosen selvä , ei kukaan jaksa loputtomiin .... , ns. puolitutut ovatkin paljon mukavampia kanssakäymisessä ja mahdollisia kavereita tulevaisuudessa , on niitä käytöstapojakin omaavia ihmisiä sentään vielä jokunen tässäkin maassa .

    • Anonyymi

      Eipä kiinnosta tolloja morjestella.

      • Anonyymi

        Morjestan Teitä, tolllo 🙋🏼‍♂️


      • Anonyymi

        Jaaha että tuolla asenteella nyt sitten. Tuohan onkin yleisin asenne nykyään.


    • Anonyymi

      En nyt Iisalmesta ole mutta kyllä itse tervehdin vastaantulijoita koiran kanssa kuljeskellessa. Tietenkin jos tulijoita on ruuhkaksi asti niin ei sitten.
      Koira on hyvä juttelun aihe.

      • Anonyymi

        Kyllä minäkin tervehdin vastaantulijoita kun kävelen lenkillä. Usein olen jäänyt juttelemaan. Aina löytyy joku puheenaihe ja hyvin pian juttu rönsyilee jos vaan vastassa henkilö joka lähtee keskusteluun mukaan.


    • Anonyymi

      Ennen jopa nostettiin hattua kun naista tervehdittiin,nyt kaikilla on kännykaveri eikä huomata ketään muita.

    • Anonyymi

      En ole ennenkään ventovieraita tervehtinyt ulkona lenkkeillessä.
      Yksinäisyys ei ole sama asia kuin yksin oleminen.
      Minulla yksin olo/ elo on ihan jämpti valinta. Se ei tarkoita sitä, että olen yksinäinen. Valitsen tarkkaan ne joiden kanssa haluan olla tekemisissä. Kaikki muu on ajanhukkaa.

      • Anonyymi

        Ei tämä juttu nyt ihan pelkästään yksinäisiä tarkoita vaan ihan kaikkia. Joillakin kun on aikaa niin kuin mulla ja vaikkei olisikaan niin esim kaupan kassa jonossa tai hyllyjen välissä voi vaihtaa muutaman sanan, ei siinä aikaa hukkaan mene.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tämä juttu nyt ihan pelkästään yksinäisiä tarkoita vaan ihan kaikkia. Joillakin kun on aikaa niin kuin mulla ja vaikkei olisikaan niin esim kaupan kassa jonossa tai hyllyjen välissä voi vaihtaa muutaman sanan, ei siinä aikaa hukkaan mene.

        Toisen huomioonottaminen vaikka lenkillä on mielestäni hyvä tapa. Hymyillä voi myös vieraalle ihmiselle niin sekin on toisen huomioimista.


    • Anonyymi

      Itselleni tulee hyvä mieli kun hymyyni vastataan tai tervehdykseeni, tuttu tai tuntematon. Joskus tuntuu että osa kiusaantuu hymystä tai jäävät miettimään tervehdystä. Tarkoitus on hyvä.

    • Anonyymi

      En koskaan tervehdi tuntemattomia ihmisiä. Ne eivät oikeasti kiinnosta minua lainkaan, enkä halua olla heidän kanssaan missään tekemisissä.

    • Anonyymi

      "Valitsen tarkkaan ne joiden kanssa haluan olla tekemisissä. Kaikki muu on ajanhukkaa."

      Valitsemalla tarkkaan ne joiden kanssa keskustelee menettää paljon.
      Kun tein työtä pelloilla ja metsissä niin ei siellä
      edes ollut mahdollisuuksia lajitella keskustelukumppaneita.

      • Anonyymi

        Se on ollut sinun ongelmasi, ei meidän muiden.

        Myös minä valitsen hyvin tarkkaan sen, että keiden kanssa haluan olla tekemisissä ja keiden en. Tuikituntemattomat turhan höpöttäjät kuuluvat niihin, joita kaihdan, kuin ruttoa.

        Ja myös sen ilmaisen hyvin selkeästi - mikäli vaikkapa kassajonossa, joku sekopää alkaa juttelemaan, niin sanon suoraan, ettei minua kiinnosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on ollut sinun ongelmasi, ei meidän muiden.

        Myös minä valitsen hyvin tarkkaan sen, että keiden kanssa haluan olla tekemisissä ja keiden en. Tuikituntemattomat turhan höpöttäjät kuuluvat niihin, joita kaihdan, kuin ruttoa.

        Ja myös sen ilmaisen hyvin selkeästi - mikäli vaikkapa kassajonossa, joku sekopää alkaa juttelemaan, niin sanon suoraan, ettei minua kiinnosta.

        Ei sitä nyt koko elämänkertaansa ja pankki tunnuksia tarvitse kertoa. .eikä osoitettaan.
        Eikä sinä tarvitse kiinnostaakaan. Kysehän ei ole kiinnostuksesta, et näköjään ymmärrä juntti mistä on kyse.


      • Anonyymi

        Eli olet perinpohjainen juntti. Pysy siellä pelloillas ja metsissä. Miksi ylipäätään täällä kommentoitu. #ituttaa tuollaiset sontajuntit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli olet perinpohjainen juntti. Pysy siellä pelloillas ja metsissä. Miksi ylipäätään täällä kommentoitu. #ituttaa tuollaiset sontajuntit.

        Se on juuri näin. Ei ole mitään syytä lässyttää paskaa tuntemattomien hemmojen kanssa.


    • Anonyymi

      Jos yksinäisyys vaivaa, ainahan voi jälkiabortoida itsensä. Koskaan ei ole siihen liian myöhäistä!

    • Anonyymi

      Saksalaiset tervehtivät naapuria saman päivän aikana monta kertaa. Jos istut teatterissa tai elokuvissa jonkun viereen, on ihan kohteliasta tervehtiä häntä. Kylätiellä tai lenkkipolulla voi moikata myös. Eri asia suurkaupungeissa tietty. Eka ohje mulle miljoonakaupungissa, että et sitten metrossa katso ketään.Satuin nostamaan silmäni, ja siinä oli hämmästykseksi vanha luokkakaveri Iisalmesta. Jos sinut on kasvatettu lapsesta sosiaaliseksi, ja olet tehnyt työtä, jossa sitä vaaditaan, on luontaista tervehtiä kanssa ihmisiä. Tietysti täytyy nykyaikana harkita kenen kanssa käy ihan juttusille, ettei joudu puukkohippasille..

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1498
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1032
    3. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      40
      782
    4. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      771
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      707
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      700
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      669
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      37
      666
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      71
      634
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      304
      609
    Aihe