Elämää Posiolla

Anonyymi-ap

Oli pakko kirjoittaa vähän tosi elämää Posiolta.
Itse täällä asuneena jo 20 vuotta . Olen seurannut näitä posiolaisia eikä tarvitse kyllä ihmetellä miksi
Posiolle ei muuta uusia asukkaita . Ja jos erehtyvät muuttamaan niin kieroon katsotaan ja haukkuminen alkaa samantien . Olen tässä vuosia jo ihmetellyt kuntalaisten asenne vammaisuutta . Missään ei ole niin kateellisia ja katkeria ihmisiä kyllä tavannut. 21 vuotta sitten muutin itse Posiolle ja sitä jo silloin ihmettelin kun kesti vuosia että hyväksyttiin Posiolle.
Nyt kun eläkepäiviä vihdoin saan rauhassa vietellä niin on aikaa ollut seurata Posion toimintaa ja en voi kuin suuresti ihmetellä kun sama kieroon katsominen
Uusiin kuntalaisiin on jo Posion kunnanjohtajasta lähtien ja virastoista. Se on jo koulusta alkaen että joutuu kiusatuksi kun muutat Posiolle. Minun naapurissa asui perhe jolla oli lapsia niin kertoivat jatkuvasta kiusaamisesta ja myös opettajista lähtien
Silmätikuksi joutumista ja joka asian syyttelyä
Sama pätee myös aikuis vaestöön . Luulisi että Posilaiset olisivat jo kasvaneet vuosien varrella mutta turha kuvitella. Niin on posio kekkustalaisten säälittävä kuppikunta kun vain voi olla. Ei arvosteta naapureita tai mitään muutakaan muuta kuin oma napa tärkeimpänä. Keskustelin yhden perheenkanssa
Ja he totesivat että oli elämän suurin virhe muuttaa Posiolle . Niimpä he vuoden asuttuaan muuttivat pois hyvinkin katkeroituneena niin kunnan päättäjiin kuin moneen kuntalaiseen. Sanoivat että Posion asukkaiden tavaramerkki on selkään puukotus ja seläntakana haukkuminen. Kannattaisi kuntalaisten ja kunnan päättäjien joskus katsoa peiliin . Ei hirveän positiivista vaikutusta anna ulkopaikkakuntalaisille.
Sama pätee kyllä valitettavasti kunnanjohtajaankin
Nenä pystyssä kävelee kylillä ja kaupassa mutta ei vaivaudu kunnan veronmaksajia edes tervehtiä kun vastaan tulee. Hänelläkin asiat pyörivät vain oman navan ympärillä. Terveisin 21 vuotta Posiolaisena ensin töissä 15v ja nyt nauttien eläkepäivistä jos Posiolla siitä mitään voi nauttia..

3

452

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Näinhän se on kunnanjohtaja on itse ylimielisyys. Ei tervehdi kauppakäynneillä ihmisiä. Kunnan asioita hoidetaan vähän niinkuin kaveripohjalta. Hyvä veli seurue on posion nimimerkki kunnanjohtajaa myöten . Kunnanjohtajan kaverit ja sululaiset palkitaan milloin milläkin palkinnolla . Niinkuin vuoden yrittäjä tittelillä vaimonsa. Kunnan tiloja vuokrataan ja ei julkisesti ilmoiteta tiloista maksettavia vuokria . Ainiin nehän meni kavereille niin ei sitä pysty.

• Anonyymi

Nyt tuli kärpäset, oi voi

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Theermannilla kulkee!

Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän
      Kotimaiset julkkisjuorut
      101
      6941
    2. Näin unta viime yönä

Että tulit nainen istumaan syliini minihame päällä.
      Ikävä
      47
      4626
    3. Esivaihdevuodet, menopaussi

https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa
      Sinkut
      54
      2606
    4. Tänään taas tuli pari-kolme juttua

Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän
      Tunteet
      5
      1978
    5. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1028
    6. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      148
      1007
    7. Olen jälleen pahoillani

Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell
      Ikävä
      91
      1001
    8. Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle

Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai
      NATO
      241
      837
    9. Oot vaan niin hellä

Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä
      Ikävä
      30
      826
    10. Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?

Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?
      Maailman menoa
      176
      736
    Aihe