Mökkikausi alkaa jee

Anonyymi-ap

Kenet kutsuisit mökille?

Kerro kamalin mökkivierasmuisto.

19

313

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hmm, menisin yksin tai marsujeni kanssa mökille. Mieluiten olisin ilman ihmisseuraa välillä. Ei siksi ettenkö ihania ihmisiä osaisi nimetä seurakseni, vaan olen taas aika yliväsynyt sosiaaliseen kanssakäymiseen. Mulle tulee niitä ajanjaksoja, kun haluan vetäytyä irti ihmissuhteista ja sosiaalisuudesta. Olla omassa susimmässäni ja omassa seurassani. Ja kiouilen, kiukkuan kun se ei oo mahdollista.

      Tuntuu että halkean pahasta olosta jollen saa olla yksinäni tarpeeksi.

      Jasu

      • Anonyymi

        Jännä, eläimet ei ikinä rasita mua. Ikinä. Ihmiset taas helposti aiheuttaa happi loppuu oloa ja vituttaa niitten naamatkin. 😃

        Jasu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jännä, eläimet ei ikinä rasita mua. Ikinä. Ihmiset taas helposti aiheuttaa happi loppuu oloa ja vituttaa niitten naamatkin. 😃

        Jasu

        Juu, meikäläisellä ei ole mökkiä ja samaa mieltä olen ihmisistä.
        Kun on tottunut olemaan itsekseen, eikä kyläilykulttuuria enää ole kymmeniin vuosiin harrastanut, niin silloin harvoin, kun joku sukulainen sattuu piippahtmaan, niin toivoo, että lähtisi vaan äkkiä meneen.
        Pahimpia on sellaiset yllättäin pistäytymään tulleet sukulaiset, kun on tekemässä jotain hommaa tietokoneella, kuten pelivideoo, niin sit joku sukulainen oven takana kolistelee ja huhuilee, että ollaanko sitä vielä nukkumassa, kun ei olla sieppona ovea avaamassa.
        Meikäläinen on selllaisessa koomassa siloin, kun pelaan, etten ole tässä maailmassa, että ei ulkopuoliset asiaa tajua.
        Sit jos ja kun ne alkaa vielä esittämään omia toteamusia, et eiks oo hieno ilma, mitä sää täällä sisällä istut,nyt ulos ja sassiin lenkille.


    • Anonyymi

      "Viisas mies" olisi aika jäätävä mökkivieras

    • Anonyymi

      Nasse-setä, mutta se tryskas vaan ovea

    • Mä en tota mökkeilyä oo harrastanu. Lapsuudessa jouduin joskus menee, siis voitteko kuvitella (mä vihaan tota ilmaisua, mutta tähän se sopii), niin voitteko kuvitella, siis se mökki oli Oulussa. Ei oulussa mitään vikaa ja se loman kohokohta oli käynti oulun torilla. Mutta ensin se 500 kilsan ajo sinne ouluun ja sitten se mökki. Miksei mieluummin vaikka kerrostalo kämppä ja vuokrata se talveks vaikka opiskelialle, kun siellä se yliopistokin on. Oompas mä tänään vihanen, sorry.

    • Mökillä on mukavaa olla oman porukan kanssa. En kutsuisi ketään. Omissa oloissa on hyvä olla. En kaipaa hälinää, enkä passattavia. Mökki on lomailua ja rauhoittumista varten.

      Kamalia mökkivierasmuistoja ei ole (onneksi). Siellä ollaan vaan perheen ja sukulaisten kesken.

      • Toi mökki mistä ylempänä kerroin, oli oikeestaan perikunnan mökki. Usein sinne saattoi yllättäen tulla joku sukulaisperhe samoihin aikoihin ja se oli tietenkin lasten silmin tosi mukavaa. En tiedä sitten aikuisten mielestä. Jotenkin pidin yleensäkin aikuisia outoina. kyllähän epäsosiaalinen saa olla, mutta ei kai sitä voi lapsilta vaatia. Me ei onneksi mökillä viikkoa kauempaa viivytty, mutta muistan koulukavereita, jotka saattoi olla kuukaudenkin mökillä ja moni sanoikin paikkaa keskitysleiriksi.


      • JeroP kirjoitti:

        Toi mökki mistä ylempänä kerroin, oli oikeestaan perikunnan mökki. Usein sinne saattoi yllättäen tulla joku sukulaisperhe samoihin aikoihin ja se oli tietenkin lasten silmin tosi mukavaa. En tiedä sitten aikuisten mielestä. Jotenkin pidin yleensäkin aikuisia outoina. kyllähän epäsosiaalinen saa olla, mutta ei kai sitä voi lapsilta vaatia. Me ei onneksi mökillä viikkoa kauempaa viivytty, mutta muistan koulukavereita, jotka saattoi olla kuukaudenkin mökillä ja moni sanoikin paikkaa keskitysleiriksi.

        Mikäli vanhemmat pitävät mökkeilyä työleirinä ja siellä pitäisi aina olla puuhastelemassa, onhan se lasten kannalta epäreilua. Lapset eivät välttämättä halua lähteä mökille ja alkavat vieroksumaan yhteisiä mökkilomia.

        Meilläkin on perikunnan maa-alueet, johon on noussut useampia, sukulaisten rakentamia, mökkejä. Tämä, jossa vietämme kesälomia, ei ole minun mökkini, vaan äitini on tässä osakkaana. Minulla ja perheelläni on käyttöoikeus mökkiin.

        Viihdyn täällä hyvin. Varsinkin, jos on vähemmän porukkaa paikalla.
        Aluksi tontilla oli vain isovanhempien mökki, joka toimii nykyään varastona. Se pitäisi kunnostaa.
        Täällä tehdään kesäisin kaikenlaisia korjaus- ja muutostöitä. Aina on joku projekti meneillään. Niihin hommiin osallistuminen on vapaaehtoista.
        Itse olen mielelläni suunnitteluvaiheessa mukana. En rakennusvaiheessa.
        Annan osaavien ja taitavien toteuttaa. En mene jalkoihin pyörimään.


      • tosi.typy kirjoitti:

        Mikäli vanhemmat pitävät mökkeilyä työleirinä ja siellä pitäisi aina olla puuhastelemassa, onhan se lasten kannalta epäreilua. Lapset eivät välttämättä halua lähteä mökille ja alkavat vieroksumaan yhteisiä mökkilomia.

        Meilläkin on perikunnan maa-alueet, johon on noussut useampia, sukulaisten rakentamia, mökkejä. Tämä, jossa vietämme kesälomia, ei ole minun mökkini, vaan äitini on tässä osakkaana. Minulla ja perheelläni on käyttöoikeus mökkiin.

        Viihdyn täällä hyvin. Varsinkin, jos on vähemmän porukkaa paikalla.
        Aluksi tontilla oli vain isovanhempien mökki, joka toimii nykyään varastona. Se pitäisi kunnostaa.
        Täällä tehdään kesäisin kaikenlaisia korjaus- ja muutostöitä. Aina on joku projekti meneillään. Niihin hommiin osallistuminen on vapaaehtoista.
        Itse olen mielelläni suunnitteluvaiheessa mukana. En rakennusvaiheessa.
        Annan osaavien ja taitavien toteuttaa. En mene jalkoihin pyörimään.

        Sitä mä oon miettiny, ettei vanhemmat aina välttämättä pysy lasten kehityskauden tasalla. Laikki ikäiselle on varmaan mukavaa vanhempien kanssa mökillä, mutta kouluiässä jo kaipaa omia kavereitakin ja tietenkin oman ikäiset sukulaisetkin. Mutta paha sanoo vanhemman näkökulmasta, kun ei sitten omia lapsia siunaantunu. Kävin mä tuolla mökillä aikuisenakin, kun siitä pääsi kevyenliikenteen tietä pyörällä ouluun ja oli mökkitiekin asfaltoitu lähes portille asti. Mutta mökki ränsisty, enkä sitten yksin siellä jaksanu talkoissa ollu, myytiin sitten omakotitontiksi. Aika työläs myynti oli, kun oli perikunta ja kolme perikunnan perikuntaa.


      • JeroP kirjoitti:

        Sitä mä oon miettiny, ettei vanhemmat aina välttämättä pysy lasten kehityskauden tasalla. Laikki ikäiselle on varmaan mukavaa vanhempien kanssa mökillä, mutta kouluiässä jo kaipaa omia kavereitakin ja tietenkin oman ikäiset sukulaisetkin. Mutta paha sanoo vanhemman näkökulmasta, kun ei sitten omia lapsia siunaantunu. Kävin mä tuolla mökillä aikuisenakin, kun siitä pääsi kevyenliikenteen tietä pyörällä ouluun ja oli mökkitiekin asfaltoitu lähes portille asti. Mutta mökki ränsisty, enkä sitten yksin siellä jaksanu talkoissa ollu, myytiin sitten omakotitontiksi. Aika työläs myynti oli, kun oli perikunta ja kolme perikunnan perikuntaa.

        Nuo perikunnan tontit, rakennukset ja niiden myyminen ovat todella mutkikkaita asioita. Usein tarvitaan juridista apua, että vaikeatkin solmut aukeavat ja päästään yhteisymmärrykseen. Myyntiä ei voida aloittaa, ennen kuin omistussuhteet on selvitetty ja kaikki osakkaat ovat yksimielisiä suunnitelmista. Tämä on usein haastavaa.

        Onneksi meillä on juristeja suvussa. Asiat hoituvat asiallisesti. Nämä mökit ja niiden omistussuhteet ovat selkeät. Mikäli joku haluaa myydä, on sukulaisilla/ perikunnalla etuosto-oikeus.
        Vielä ei ole tullut vastaan tilannetta, että joku haluaisi myydä ulkopuoliselle.
        Nämä mökit tontteineen kulkevat yleensä perintöna seuraavalle sukupolvelle.


    • No mä en tarvitse mökkiseuraa. 😄

      Viihdyn parhaiten itseni kanssa 🙂

      Huonoin muisto oli mun työkamu mökkikaverina....jutut meni työjuttuihin aina ja hirmu väännöt...se tyyppi on liian samdnlsinen uppinisjsinen vääntäjä. 🤣

      Ainakin kännissä...😄

      Ei sen kanssa pysty olee rennosti. Enkä yritäkkän. Liian vahva persoona. Eikä ole kummankaan hyväksi alkaa kännissä vääntää....Sentään ei ole otettu turpaanlyöntikisoja. 😄
      Sen verran tykkään pottunenästäni, etten aio ottaakaan matsia...😊

    • Anonyymi

      Vappuna mökille koiran kanssa ja ollaan siellä kokokesä.Naapurissa 50 v vireä leski antava ja pantava kyllä siinä kesä menee mukavasti.

    • Anonyymi

      Taas on se aika jolloin aletaan mökeillä syöttämään kaupunkilais sukulaisia.
      Viime kesänäkin meni 2000€ yksistään syöttämiseen.
      Kovasti kiitelivät lähtiessään,saas nähdä yllättävätkö tänä kesänä?
      Saas nähdä kuinka kauan muija jaksaa passata,sukulaisiaan.
      Olen kyllä varoittanut muijaa.että syötää omia eläkeeurojaan. Heti kun saapuvat nostan kytkintä ihan omalle lomalle kuukaudeksi.Aika pahoja nämä perintö-omistus.
      luulevat muut että ovet ovat auki ja piiki. Vappu ja Juhannus!

    • Anonyymi

      Mökkilokit ovat pahimpia haaskalintuja.

    • Anonyymi

      Minulla on mökki. En kutsu sinne ketään muuta kun veljeni ja sen lapsen. Pääasiassa haluan olla rauhassa mökillä.

    • Voitaisiin ehkä Pupun kanssa viettää mökkilomaa🌞

      • Anonyymi

        Olisi kivaa ☺️ sellainen luonnonhelma olisi luontainen paikka pupulle 😊 tykkäisitkö sinä? 😊


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olisi kivaa ☺️ sellainen luonnonhelma olisi luontainen paikka pupulle 😊 tykkäisitkö sinä? 😊

        Olisi ihanaa asustella luonnonhelmassa, ihanan miehen kanssa🤗


    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      176
      1319
    2. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      311
      1050
    3. Jokohan se viimein myöntäisi

      Vai onko vielä jotain epäselvyyttä sen asian suhteen?
      Ikävä
      142
      983
    4. RIP Lauri Paavola

      Kansalaisaktivisti ja freelance-journalisti Lauri Paavola on kuollut vain 31-vuotiaana. Hän tuli tunnetuksi hyvin kärjek
      Maailman menoa
      21
      964
    5. En pidä sinusta, en kirjoita viestejäni sinulle.

      Yritä nyt ymmärtää. En koskaan tule kiinnostumaan sinusta. Jätä minut rauhaan täällä.
      Ikävä
      96
      862
    6. Upea, kaunis ja menestynyt Martina menee onnellisesti naimisiin

      Mitäs palstan vihaajamönkeröt tähän? Kiehuttaako? Kaikki vain eivät ole kauniita ja menestyviä kuten Martina.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      224
      830
    7. Tiedätkö näen

      sinun pelisi hyvin kirkkaasti.
      Ikävä
      59
      825
    8. Asuntojen reaalihinnat alimmillaan 20 vuoteen

      Sääliksi käy niitä jotka pari vuotta sitten maksoivat itsensä kipeäksi. Kohta pankki ottaa asunnon haltuunsa ja huutok
      Maailman menoa
      84
      798
    9. Nyt olis hyvä hetki tavata ja jutella

      Entinen parisuhde on paketoitu, ja nyt olisin vapaa mies sinun käyttöösi. Vieläkö tahdot mua? Aikaa on mennyt liikaa, mu
      Ikävä
      51
      758
    10. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      122
      732
    Aihe