Paavali ei katkeroitunut koetuksissa, vaan jätti kaiken Jumalan haltuun

Anonyymi-ap

2 Tim 4
”Ensi kertaa puolustautuessani ei kukaan tullut avukseni, vaan kaikki jättivät minut; älköön sitä heille syyksi luettako.
Mutta Herra auttoi minua ja vahvisti minua, että sanan julistaminen minun kauttani tulisi täydelleen suoritetuksi, ja kaikki pakanat sen kuulisivat; ja minä pelastuin jalopeuran kidasta.
Ja Herra on vapahtava minut kaikesta ilkivallasta ja pelastava minut taivaalliseen valtakuntaansa; hänelle kunnia aina ja iankaikkisesti! Amen.”

Hyvin moni meistä katkeroituisi vastaavissa tilanteissa. Paavalihan koki äärimmäisiä koettelemuksia, joita me pehmot emme voi kuvitellakaan.

23

170

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Miten arvelet itse pärjänneesi vastaavissa oloissa? Helppo nakki vai? Tuskinpa vaan!

      ”He ovat Kristuksen palvelijoita - puhun kuin mieltä vailla - minä vielä enemmän. Olen nähnyt vaivaa enemmän, olen ollut useammin vankeudessa, minua on ruoskittu ylen paljon, olen monta kertaa ollut kuoleman vaarassa.
      Juutalaisilta olen viidesti saanut neljäkymmentä lyöntiä, yhtä vaille;
      kolmesti olen saanut raippoja, kerran minua kivitettiin, kolmesti olen joutunut haaksirikkoon, vuorokauden olen meressä ajelehtinut;
      olen usein ollut matkoilla, vaaroissa virtojen vesillä, vaaroissa rosvojen keskellä, vaaroissa heimoni puolelta, vaaroissa pakanain puolelta, vaaroissa kaupungeissa, vaaroissa erämaassa, vaaroissa merellä, vaaroissa valheveljien keskellä;
      ollut työssä ja vaivassa; paljon valvonut, kärsinyt nälkää ja janoa, paljon paastonnut, kärsinyt vilua ja alastomuutta.
      Ja kaiken muun lisäksi jokapäiväistä tunkeilua luonani, huolta kaikista seurakunnista.”
      2 Kor 11:23-28

      Moni nykyajan pumpulissa kasvanut kehtaa sitten vielä halveksia ja herjata tätä Jumalan soturia. Häpeä heille!

      • Anonyymi

        Miks lähti! Oma syy.


      • Anonyymi

        Pyhä Paavali.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miks lähti! Oma syy.

        Niin minne?


    • Anonyymi

      En ihmettelisi lainkaan, vaikka tähänkin ilmestyisi teuvojen herjakirjoituksia.

    • Anonyymi

      Kun kestetää homoherjat amerikkalaisista niin se jo riittää.

    • Anonyymi

      Paavalilla oli myös Rooman kansalaisuus ja tunsi sympatioita siihen suuntaan.

      Korintossa ollessaan hän kirjoitti tunnustuskirjettä valehtelustaan Roomaan, jonka kirjeen sitten eräs kuriiri vei Roomaan.

      Room. 3:7
      Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?

      Svenska Bibeln v. 1917 kääntää, että Paavali oli luonteeltaan valheellinen eli epärehellinen.."min lögnaktighet"

      Och å andra sidan, om Guds sannfärdighet genom min lögnaktighet ännu mer har trätt i dagen, honom till ära, varför skall då jag likväl dömas såsom syndare?

      • Anonyymi

        Paavali kohtasi loppunsa juuri Roomassa. Paha äkkikuolema.

        Pietari oli Rooman seurakunnan johtaja ja hänestä tuli aikanaan Katolisen kirkon päämies.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavali kohtasi loppunsa juuri Roomassa. Paha äkkikuolema.

        Pietari oli Rooman seurakunnan johtaja ja hänestä tuli aikanaan Katolisen kirkon päämies.

        On vain yksi lauma ja yksi Paimen.
        Jeesus perusti vain yhden eli katolisen kirkon, johon kaikki Kristuksen omaksi kastetut kuuluvat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavali kohtasi loppunsa juuri Roomassa. Paha äkkikuolema.

        Pietari oli Rooman seurakunnan johtaja ja hänestä tuli aikanaan Katolisen kirkon päämies.

        Matt.16:18
        Ja minä sanon sinulle: sinä olet Pietari, ja tälle kalliolle minä rakennan seurakuntani, ja tuonelan portit eivät sitä voita.

        Matt. 16:19
        Minä olen antava sinulle taivasten valtakunnan avaimet, ja minkä sinä sidot maan päällä, se on oleva sidottu taivaissa, ja minkä sinä päästät maan päällä, se on oleva päästetty taivaissa."


      • Anonyymi

        Taas ”unohdit” Pietarin varoituksen Teuvo!

        ”niinkuin hän ( Paavali ) tekee kaikissa kirjeissään, kun hän niissä puhuu näistä asioista, vaikka niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, jota tietämättömät ja vakaantumattomat vääntävät kieroon niinkuin muitakin kirjoituksia, omaksi KADOTUKSEKSEEN.”
        2 Piet 3:16


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On vain yksi lauma ja yksi Paimen.
        Jeesus perusti vain yhden eli katolisen kirkon, johon kaikki Kristuksen omaksi kastetut kuuluvat.

        Jeesus perusti seurakuntansa, ei katolista kirkkoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus perusti seurakuntansa, ei katolista kirkkoa.

        Vainotut kristityt asuivat Katakombien luolissa. Sieltä löytyy ensimmäiset kirkonkirjat, jotka on vieläkin nähtävissä.

        He hakkasivat kallioon lapsiensa syntymäpäivän, kastepäivän ja kuolinpäivän.

        Nyt Amerikkalaisten lahkojen kellokkaat tulevat tänne ja sanovat, että he tekijät väärin,
        kun luovuttivat lapsensa kasteessa Jeesuksen Kristuksen haltuun.


    • Anonyymi

      Paavali ei luopunut pahan tekemisestä, vaan synti sai asua miehessä.

      Paavali ei ottanut itse vastuuta omista synneistään, vaan laittoi syyn vanhojen aatamien ja lihojen syyksi. Ei ne lihat mitään ajattele.

      Room. 7:19

      Sillä hyvää, jota minä tahdon, en minä tee, vaan pahaa, jota en minä tahdo, teen minä.

      Room. 7:20

      Mutta jos minä teen, jota en minä tahdo, niin en minä sitä enää tee, vaan synti, joka minussa asuu.

      • Anonyymi

        Joh. 8:34

        Jesus vastasi heitä ja sanoi: totisesti, totisesti sanon minä teille: jokainen, joka tekee syntiä, hän on synnin orja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joh. 8:34

        Jesus vastasi heitä ja sanoi: totisesti, totisesti sanon minä teille: jokainen, joka tekee syntiä, hän on synnin orja.

        1. Kor. 15:56

        Kuoleman pistin on synti, ja synnin voimana on laki.


    • Anonyymi

      Ihan perus päiviä maapallolla.

    • Anonyymi

      Ei synneistä tarvitse huolestua kun jeesus oj jo kuitannut kaiken.

    • Anonyymi

      Yes! Paul did not become bitter in trials, but left everything in God's hands!

    • Anonyymi

      Jos Ananiaan ja Safiiran murha olisi ilmoitettu viranomaisille, niin kyllä Paavali entisenä murhamiehenä olisi ollut pääepäilty.

      • Anonyymi

        Alkuseurakunnassa yksi pariskunta murhattiin rahojen saamiseksi heiltä ja syy laitettiin Pyhän Hengen ja Jeesuksen piikkiin.


    • Anonyymi

      Apostoli Paavalin, Herran Jeesuksen Kristuksen parhaimman taistelijan esimerkkiä saamme seurata. Hallelujaa!

      • Anonyymi

        Pelkästään Paavalin seuraaminen johtaa siihen, että saa sisälleen Saatanan enkelin eli demonin, jota ei oteta pois rukouksista huolimatta.

        2. Kor. 12:8

        Sentähden olen minä kolmasti Herraa rukoillut, että hän läksis minusta.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      243
      2233
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      161
      1458
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      53
      1300
    4. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      74
      1065
    5. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      3
      1029
    6. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      78
      950
    7. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      211
      933
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      45
      845
    9. Kohta me ei enää nähdä :(

      En pääse enää uppoutumaan silmiisi enkä kuunnella ihanaa ääntäsi. Elämä on pstä.
      Ikävä
      39
      669
    10. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      660
    Aihe