Nyt voi ennustaa EU-vaalien tulosta. Suomelle tuli yksi meppipaikka lisää kun brexit toteutui. Valittuja on siis 15. Persuissa hämmentää että Hakkaraiselle ei annettu paikkaa. Niinpä hän siirtyi Vapauden Liiton listoille.
Hakkarainen ei tule valituksia. Sai viime vaaleissa 29.000 ääntä ja voi olla että saa jopa nyt enemmän. Peräkamarinpoikien kosto on "hirveä". Äänimäärä ei kuitenkaan riitä, että meppipaikka vaatii noin 100.000 ääntä.
Se mitä Hakkarainen temppu tekee on että persut saattavat menettää yhden lisäpaikan. Vaalimatikalla kolmas valittu kun ei saakka vertailuluvuksi yli 100.00, jonka Hakkaraisen äänimäärä olisi mahdollistanut.
KD ja NYT ovat vaaliitossa. Tällä liitolla he tulevat saamaan yhden paikan. Mutta kumpiko sen saa, niin siitä tulee kova kisa. NYTin puolella ehdokas on Hjallis Harkimo, joka kerää suuren äänimäärä.
KD:n kärkiehdokas on Eeva-Riitta Korhola. Ynnä että puolue on tunnettu siitä, että se pystyy keskittämään äänet. Mutta menee todella tiukaksi kumpi näistä ehdokkaista saa enemmän ääni ja vie koko potin.
Vähän tuntuu siltä, että KD on laskenut väärin. Nimittäin tuo yksi lisäpaikka joka Suomelle tulee niin se olisi hyvin suurella todennäköisyydellä mennyt juuri KD:lle. Nyt se saattaa lipsahtaa Harkimolle.
Mitä muuta? Kepu säilyttää kaksi paikkaa. Vassarit pitävät yhden paikan. Kokkarit säilyttävät kolme paikkaa. PS:lle kaksi paikkaa, vihreät kaksi ja demari saavat yhden lisäpaikan eli kolme paikkaa. RKP yksi paikka.
EU-vaalit poikkeavat muista siten että äänestysprosentti jää alhaiseksi. Tämä on suosinut kokoomusta ja vihreitä, joiden äänestäjät ovat Eurooppa-myönteisiä. He saavat äänestäjät liikkeelle. Muilla on ollut hankalampaa.
Muita ennustuksia?
EU-vaalien tulos
2
325
Vastaukset
- Anonyymi
ei miellytä minua
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku504154Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt351959Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.
Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj1531346- 1541232
Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."
No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti421024- 192992
Sari Multala teki "riikkapurrat"
Sekoili humalassa Ruisrokissa kuten Purra Lohjan torilla. Kovia dokaamaan nuo nykyiset ministerit.229976- 80947
- 55820
Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"
Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm122815