Eikö omaishoitoa enää arvostetakaan , ainakaan täällä satakunnassa ?? Olen ollut yli kymmenen vuotta äitini omaishoitajana , ja nyt ykskaks lopetetaan tuen maksatus . Kriteerejä kun on ilmeisesti kiristetty . Kotihoito käy silti joka päivä , ja etähoitotabletti ja lääkeannostelikone on tuotu.. Siis ei mitään järkee !!!! Onko näin muuallakin ???
Omaishoito
10
571
Vastaukset
- Anonyymi
Ainakaan Helsingissä ei ole tietoa maksamisen lopettamisesta. Lienee kuntakohtainen päätös.
- Anonyymi
Hesa ei peruuta tukea mutta ei vaan myönnä uusia tukia.
- Anonyymi
On sama muuallakin.
Omaishoidontukea ei haluta antaa vaikka telkkariin aina saadaan hienoja puheita omaishoitajien äärimmäisestä arvosta yhteiskunnalle.
Mutta valheen rakastajat puhuu sillä tavoin koska saadaan uhrit kilteiksi kehumalla heitä ja itselle kerättyä kaikki yhteiskunnan varat.- Anonyymi
Tottahan ne poliitikot puhuu omaishoitajien työn arvokkuudesta. Ilmainen työ on sitä kaikkein arvokkainta heidän silmissään. Kukas siitä nyt korvausta haluaisikaan.
- Anonyymi
Etä "hoidosta" varmaan peritään maksuja. Onhan valtio varas joten kyllä se keinot keksii.
Mutta onneksi kaikki valtiot pian tuhoutuvat. - Anonyymi
Me tavalliset ihmiset arvostamme teidän tekemää työtänne isosti.
Yhteiskunta eivätkä isopalkkaiset päättäjät eivät teitä arvosta. Omais hoitoa ei paljoakaan arvosteta, olin kymmenen vuotta vaimon omais hoitajana, sen korvausken minkä sain meni vero prosenti nousi vähän, käteen jäävä tulo oli tosiaan pinei kk kohten.
- Anonyymi
Mun omaishoito loppui kun pohde/hyvinvointia ilmoitti käynnin yhteydessä et edellytyksiä ei ole enää omaishoitoon,potilaan pitäis olla suunnilleen sänkypotilas...
Anonyymi kirjoitti:
Mun omaishoito loppui kun pohde/hyvinvointia ilmoitti käynnin yhteydessä et edellytyksiä ei ole enää omaishoitoon,potilaan pitäis olla suunnilleen sänkypotilas...
Ei tarvitse olla sänky potilas, itse oli omais hoita kymmenen vuotta tiedämitäse on käytännössä.
- Anonyymi
Omaishoidon tuen kriteerejä on tiukennettu, koska niitä makseltiin pitkän aikaa aivan liian heppoisin perustein. Harkinnanvarainen etuus se on aina ollutkin.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde232692Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292292- 1482254
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532170Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211782Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891642Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961576- 2931461
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131409- 1331408