Ovatko totuudelliset ateistit niitä oikeita uskovaisia?

Anonyymi-ap

Ovat mielestäni fundamentalisti-uskovaisia enemmän "uskovaisia", koska Raamattuhan tuomitsee jyrkästi valehtelun.

Ja fundislaisethan sortuvat koko ajan valehteluun. He eivät tajua tehdä päivityksiä tähän 2000 vuotta vanhaan pölyiseen opukseen, ja väittävät edelleen vanhakantaisesti, että mm. maapallo on 6000 vuotta vanha, eikä dinosauruksia ole ollut olemassakaan, ne ovat huijausta. Tai sitten vain muutamantuhannen vuoden vanhoja.

Koska ateistit pyrkivät aina yleensä perustelemaan sanomisensa, fundisuskovaisten sijaan, ja koska siis tämä Raamatun Jumala jyrkästi kieltää valehtelemisen, tulimereen joutumisen uhalla, mielestäni ateistit ovat se ryhmä, joka ihan oikeasti on "uskossa":
Ilm. 21: 8 "Mutta pelkurien ja epäuskoisten ja saastaisten ja murhaajien ja huorintekijäin ja velhojen ja epäjumalanpalvelijain ja kaikkien VALHETTELIJAIN osa on oleva siinä järvessä, joka tulta ja tulikiveä palaa; tämä on toinen kuolema."

Yksi jumalan tärkeimmistä määreistäkin on raamatussa totuus, rakkauden lisäksi.

Laitetaan 2. raamatun kohta, missä jahve tahallaan eksyttää surman suuhun valehtelevat ns. väärät profeetat:

1Kun 22:21 "Silloin tuli henki ja asettui Herran eteen ja sanoi: 'Minä viekoittelen hänet'. Herra kysyi häneltä: 'Miten?'
22:22 Hän vastasi: 'Minä menen valheen hengeksi kaikkien hänen profeettainsa suuhun'. Silloin Herra sanoi: 'Saat viekoitella, siihen sinä pystyt; mene ja tee niin'.
22:23 Katso, nyt Herra on pannut valheen hengen kaikkien näiden sinun profeettaisi suuhun, sillä Herra on päättänyt sinun osaksesi onnettomuuden."

Raamattu siis itsekin todistaa kyseisestä asiasta.

Sanotaanhan: "Totuus ei pala tulessakaan", mutta valehtelijoiden valheet palavat siellä "tulimeressä" niin kauan, että totuus lopulta voittaa.

Tässäpä muuten fundiksille ajattelemisen aihetta: ette ole mitään kunnon uskovaisia. (Sen takia teidän valheenne palavat ikuisesti.)

Mutta ateistit, he ovat kunnon uskovaisia.

3

242

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Uskovaiset eivät voi valehdella, koska valehtelijat joutuvat helvettiin. Kaikki valehtelijat ovat ateisteja ja vääräuskoisia.

    • Anonyymi

      Tässäpä ajateltavaa ateistille vielä edellistäkin enemmän:

      Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.
      Johannes 14 jae 6
      KR38

      Pyhitä heidät totuudessa; sinun sanasi on totuus.
      Johannes 17 jae 17
      KR38

      Henki on se, joka todistaa, sillä Henki on totuus.
      1. Johanneksen kirje 5 jae 6
      KR38

      ...joten enpä usko, että ateisti edes tuntee totuutta saati pysyy totuudessa. Lähin kosketuspinta ateistilla totuuteen on Pilatuksen kaltainen:

      Pilatus sanoi hänelle: "Mikä on totuus?"
      Johannes 18 jae 38
      KR38

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      90
      1249
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1046
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      63
      797
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      750
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      290
      706
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      694
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      688
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      39
      661
    9. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      60
      638
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      634
    Aihe