Johanneksen omista kirjoituksista kasaantunut todistuksia siitä, että Jeesus Kristus oli Jumalan Poika. Jo tämä tosiasia itsessään osoittaa, että Jeesus oli Poikana riippuvainen Jumalasta eikä ollut Jumalan vertainen. Poika ei ole isäänsä suurempi, vaan hänen täytyy kunnioittaa isäänsä Jumalan käskyn mukaan. Jeesus sanoi Jumalan Poikana: ”Minä kunnioitan Isääni.”
Miten sitten kukaan voi sanoa, että hän teki itsestään Jumalan tai Jumalan vertaisen sanoessaan: ”Isä ei myöskään tuomitse ketään, vaan hän on antanut kaiken tuomion Pojalle, että kaikki kunnioittaisivat Poikaa, niinkuin he kunnioittavat Isää. Joka ei kunnioita Poikaa, se ei kunnioita Isää, joka on hänet lähettänyt.”
Jeesus ei käskenyt meitä tässä kunnioittamaan itseään Isänä tai Jumalana.
Hän ei sanonut, että meidän tulee kunnioittaa Poikaa yhtä paljon kuin Isääkin.
Jeesus ei ole isä jumala, JT varoittaa lahkolaisten harha ja eksytysopista!
20
561
Vastaukset
- Anonyymi
Kolmiyhteinen Jumala varoittaa sinua.
- Anonyymi
Siinäpä pähkinä jehoville !
- Anonyymi
Siinä on aloittaja esittänyt vartiotorniselityksiä.
Jeesus kuitenkin sanoi että Isä on minussa ja minä olen Isässä.
Ja Joh. 1:1 ilmoittaa Jeesuksen Jumalaksi, "Sana oli Jumala" - Anonyymi
Puhut todistuksista ja tosiasiasta, vaikka Johanneksen evankeliumi itsekin ilmoittaa, että tavoitteena on usko - ei siis tieto.
Joh. 20:31 Tämä on kirjoitettu siksi, että te uskoisitte Jeesuksen olevan Kristus, Jumalan Poika, ja että teillä, kun uskotte, olisi elämä hänen nimensä tähden. Satuolennoista viis, mutta Peräilmaa ei pidä totisesti väheksyä. Sillä jo Haamunraapi ykkönen totesi Pesassaarin hipoissa kädelle, joka piirrusti väriliidulla karvaista kirkkovenettä seinälle, että sinäpäs et pystykkään päästämään Peräilmaa. Ja kaikki nauroivat Haamunraapin sutkautukselle hauskasti.
- Anonyymi
Jeesus on edelleen Jumalan Poika.
Sillä tarkennuksella, että satuolento on satuolennon poika. Onko muuten tarkempaa tietoa, että kunpi on parenpi päästämään raamatullisesti Peräilmaa?
- Anonyymi
Todennäköisesti oikea vastaus on kuitenkin se, että Jeesus ei ollut Jumala eikä Jumalan poika, vaan tavallinen ihminen niin kuin kadulla vastaan kävelevä Seppo. Ihmiset tuntuvat unohtavan, mikä on henkilökultti. Tavallisen kuolevaisen ympärille voidaan rakentaa uskomattomia tarinoita ja tehdä henkilöstä palvonnan kohde. Profeetta Muhammed saattoi olla olemassa. Tämä ei tarkoita sitä, että hän nousi siivekkäällä hevosella avaruuteen ja halkaisi kuun miekallaan. Kuningas Arthurin tekemisiä on paisuteltu. Kim Jong Un tuskin lyö golfissa pelkkiä hole-in-oneja ja nousee lumisille vuorille ennätysajassa paljain jaloin, vaikka moista väitettäisiinkin. Muiden henkilöiden kohdalla kyllä osataan ajatella kriittisesti ja tervellä tavalla kyseenalaistaa, mutta Jeesuksen kohdalla tämä kriittinen ajattelu sammutetaan ja uskotaan juttuja, jotka rikkovat räikeästi todellisuuden perusteita ja todennäköisyyksiä.
Arvon kristitty, myönnä pois, jos nyt kuulisit toisesta ihmisestä, joka väitetysti nousi kuolleista ja meillä olisi vanhalle paperille kirjoitettu huhupuhe siitä, kuinka sadat anonyymit ihmiset, joiden olemassa oloa emme voi vahvistaa, näkivät henkilön kuolemansa jälkeen elossa, et uskoisi väittämää. Tarttuisit heti epäkohtiin, kuinka epätodennäköistä tällainen on ja kuinka meillä ei ole mitään keinoja vahvistaa väittämän esittäjän puhuvan totta tai kuinka nämä sadat silminnäkijät saattavat olla keksittyjä ja kuinka se ei edes ole määritelmällisesti silminnäkijälausunto, jos silminnäkijät eivät itse kerro näkemästään, vaan joku esittää väitteen heidän puolestaan. Sovella ajatteluasi johdonmukaisesti myös Jeesukseen. - Anonyymi
Anonyymi 2024-05-09 03:11:12
" Jeesus on edelleen Jumalan Poika. "
-Mitä Raamattu sanoo ?
Luukas 1:34 Niin Maria sanoi enkelille: "Kuinka tämä voi tapahtua, kun minä en miehestä mitään tiedä?"
1:35 Enkeli vastasi ja sanoi hänelle: "Pyhä Henki tulee sinun päällesi, ja Korkeimman voima varjoaa sinut; sentähden myös se pyhä, mikä syntyy, pitää kutsuttaman Jumalan Pojaksi.
-Tuosta voisi sanoa myös että Jeesus on Pyhän Hengen Poika.
Mutta olet kannalla, että Pyhä Henki on yksi Jumalan nimi.
-Mitä sitten Jeesus itse ?
Joh. 20:28 Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"
20:29 Jeesus sanoi hänelle: "Sentähden, että minut näit, sinä uskot
Näin Tuomas ja Jeesus pääsivät yhteisymmärrykseen.
Mutta eikö ole selvä, että Jumalasta syntyy Jumala, taikka Pyhäsä Hengestä Pyhä Henki ?- Anonyymi
Pyhä Henki on Korkeimman voima, eli Isän henki/voima. Jeesus sikisi siis Jumalan Pyhän hengen kautta tapahtuneesta ihmeestä. Ei se tee Pyhästä hengestä Jeesuksen isää.
- Anonyymi
Jumalasta syntynyt (ei siis Jumalan luoma), enkeleitä suurempi, niin kyllä Jumalan Poika on Jumala.
- Anonyymi
Ei missään sanota että Jeesus syntyi Jumalasta ennen aikojen alkua, vaan sanotaan että Jeesus oli Isän luona silloin, mutta sitä ei lue Raamatussa että loiko Isä Jeesuksen vai mistä hän sai alkunsa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei missään sanota että Jeesus syntyi Jumalasta ennen aikojen alkua, vaan sanotaan että Jeesus oli Isän luona silloin, mutta sitä ei lue Raamatussa että loiko Isä Jeesuksen vai mistä hän sai alkunsa.
Enkelit ovat luotuja ja heitä on paljon, mutta on vain yksi ja ainoa Poika Jeesus, joka on esikoinen ja ollut jo ennen kaikkea luomakuntaa, eli sitä mitä on luotu. Jeesus on ainosyntyinen Isän Poika. Kukaan ei pysty täydellisesti määrittelemään, mitä tarkoittaa Jeesuksen kohdalla tuo ainosyntyisyys, mutta sen ymmärrämme Raamatun opetuksen valossa, ettei Jeesusta ole luotu, vaan Hän on Jumalan Poika. Sen myös ymmärrämme, että Jeesus on ainoa Jumalan Poika, eikä toista samankaltaista Poikaa Jumalalla ole.
- Anonyymi
Jehovantodistajille on tabu ne Raamatun jakeet joissa Pyhän Hengen Jumaluus ilmoitetaan.
Katso esim. APT 5 luvun alku- Anonyymi
Kolminaisuusoppineille se vasta tabu onkin, kun eivät osaa selittää miten Pyhä Henki ei olekaan yhtä Isän ja Jeesuksen kanssa ja lisättiin tähän oppiin vasta 400 luvulla jkr.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kolminaisuusoppineille se vasta tabu onkin, kun eivät osaa selittää miten Pyhä Henki ei olekaan yhtä Isän ja Jeesuksen kanssa ja lisättiin tähän oppiin vasta 400 luvulla jkr.
APT 5:3 Pietari sanoi: "Ananias, miksi on saatana täyttänyt sinun sydämesi, niin että koetit pettää Pyhää Henkeä
5:4 Et sinä ole valhetellut ihmisille, vaan Jumalalle."
5:5 Kun Ananias kuuli nämä sanat, kaatui hän maahan ja heitti henkensä
-Tuossa Jumala, Pyhä Henki myös varoittaa ja rankaisee valehtelemisesta. Vartiotonriseura opettaa työkaluksi vartiotornikaupusteluun valehtelun. Sille on omistettu oma lahkoslangi-ilmauksensa, teokraattinen sodankäynti.
- Anonyymi
aloittaja on aivan oikeassa, Jeesus on Jumalan poika!
- Anonyymi
Amen
- Anonyymi
Lahkolaiset ovat roskasakkia!
- Anonyymi
Ei pitäisi olla vaikea ymmärtää, kukaan ei itsensä isä
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
24h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?134555Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy3423683Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja363416Voitaisko olla kavereita?
Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk182840Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin112529- 2732254
Martinan mies on Suomessa.
Siellä se on Martinan instassa ja täällä on jo ero tullut. Voi että kun huvittaa...3061721- 911662
Maistaisitko sinä näitä valmisruokia?
Terhi Kinnari ja Kinnarin tila voitti Suomalainen menestysresepti -kisan. Makuja Kinnarin tilan kaurapohjaisissa aterioi461429Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin
Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_81163