Lähetyskäskyn väärinkäyttäminen

Anonyymi-ap

Lähetyskäskyä käytetään perusteena sille, kun harhaoppiset uskonlahkot käännyttävät kristittyjä kääntymään ja liittymään heidän perustamiinsa harhaoppisiin uskonlahkoihin.

Sellaisia käännyttäjiä tulee varoittaa ja sitten karttaa.

Tit.3
10 Karta harhaoppista ihmistä, kun ensin olet ojentanut häntä kerran tai kahdesti.
11 Sinähän tiedät, että tuollainen ihminen on kieroutunut ja tekee syntiä. Hän tuomitsee itse itsensä.

26

193

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Pelkästään Suomessa on yli tuhat erioppista uskonnollista yhdistystä eli uskonlahkoa ry:tä

      Matt. 13:27
      27 Niin perheenisännän palvelijat tulivat ja sanoivat hänelle: 'Herra, etkö kylvänyt peltoosi hyvää siementä? Mistä siihen sitten on tullut lustetta?'
      28 Hän sanoi heille: 'Sen on vihamies tehnyt'. Niin palvelijat sanoivat hänelle: 'Tahdotko, että menemme ja kokoamme sen?'
      29 Mutta hän sanoi: 'En, ettette lustetta kootessanne nyhtäisi sen mukana nisuakin.
      30 Antakaa molempain kasvaa yhdessä elonleikkuuseen asti; ja elonaikana minä sanon leikkuumiehille: Kootkaa ensin luste ja sitokaa se kimppuihin poltettavaksi, mutta nisu korjatkaa minun aittaani.'"

    • Anonyymi

      Suurimmat Amerikasta tuodut uskonlahkot ja niiden perustajat

      Jehovalaisuus Charles Russell
      Mormonismi Joseph Smith
      Hellluntailaisuus Charles Fox Parham
      Adventismi Ellen G. White

      • Anonyymi

        Trolli ei edes osaa Suomen kieltä, siksi se toistaa kopioita joita on saanut Kommonistisesta Benäjältä.


    • Anonyymi

      Terve perinteinen kristinusko sakramentteineen ei enää riitä tämän ajan ihmisille. Vaaditaan kovempaa kamaa ja siihen tulee riippuvuus. Lisää pitää saada, aina vain vahvempia kokemuksia.

      1. Tim. 4:1

      "Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja."

      • Anonyymi

        Mitä noista lahkoista jauhaa. Yhtä järjettömiähän ne on kaikkien uskonharhaisten lallatukset.😂


    • Anonyymi

      Lääkärilehdessä kerrottiin lahkolaismiehestä, joka sairasti epilepsiaa ja oli mennyt psykoosiin. Mutta ei suostunut käyttämään mitään lääkkeitä, koska nautti suurta arvostusta kohtauksiensa ansiosta siinä uskonlahkossa, mihin kuului.

      • Anonyymi

        Samassa lehdessä hypnoosiin erikoistunut lääkäri kauhisteli lahkosaarnaajien käyttämistä keinoista saada ihminen tulemaan lahkon uskoon.

        Raamattu varoittaa uskoon käännyttävistä lahkolaisista.

        " Te kierrätte maat ja meret hankkiaksenne edes yhden käännynnäisen, ja kun siinä onnistutte, teette hänestä helvetin oman, kahta vertaa pahemman kuin itse olette.


      • Anonyymi

        Ei ollut noin kirjoitettu lääkärilehdessä.


    • Anonyymi

      Jeesuksen lähetyskirje on käännövirhe.

      Oikeasti sanoi, että älkää käännyttäkö ketään, mutta herjatkaa kaikki.

    • Anonyymi

      Johanneksen aloittama kastetoiminta syntien anteeksisaamiseksi oli se asia mikä pani koko Jerusalemin liikkeelle. Mark.1 sanoo, että Johanneksen kastetoiminta oli koko evankeliumin konkreettinen aloitus. Jeesus ei vielä ollut silloin kovin tunnettu henkilö.
      Edes Johannes ei vielä tuntenut kunnolla Jeesusta, vaan kysyi kuka hän oli.

      Johanneksen kasteessa synnit annettiin anteeksi, kun henkilö tunnusti syntinsä,ei muutoin.

      Matt. 3:6

      He tunnustivat syntinsä, ja Johannes kastoi heidät Jordanissa.


      Mark. 1:5

      Hänen luokseen tuli paljon väkeä Jerusalemista ja joka puolelta Juudeaa. He tunnustivat syntinsä, ja Johannes kastoi heidät Jordanissa.

      • Anonyymi

        Kasteita tehtiin Jordanilla turvalliseti matalassa joen ylityspaikassa, johon ihmiset tulivat kävellen joen toiseltakin puolelta. Jordanissa oli useita matalia joen ylityspaikkoja, ns. kahluupaikkoja.

        Vanhimman säilyneet argeologiset piirrokset kuvaavat kun Jeesus seisoo matalassa vedessä kumartuneena eteenpäin ja Johannes valaa käsistään vettä Jeesuksen pään päälle.
        Jeesus Kruunattiin kasteessa Ylipapin virkaan ja Pyhän Hengen voitelu tuli pään päälle Kyyhkysen muodossa.


      • Anonyymi

        Vääristät ristiritaisesti tekstiä.


    • Anonyymi

      Lahkolaisten strategia lahkolaiseksi käännyttämiseksi.

      Ensi laumaa tarkkaillaan ja laumasta valitaan heikoin yksilö.

      Sitten voimalla kimppuun.
      Ensin uhri kaadetaan ja sitten käänetään ja viedään luolastoon,
      eikä pois päästetä, ennen kuin olet maksanut sen viimeisenkin euron lahkolle.

    • Anonyymi

      Matt. 7:15

      "Varokaa vääriä profeettoja. He tulevat luoksenne lampaiden vaatteissa, mutta sisältä he ovat raatelevia susia. 7:15-20:[ Matt. 12:33; Luuk. 6:43-45 : Miika 3:5; Matt. 24:11,24; Ap. t. 20:29; 2. Piet. 2:1,2]

    • Anonyymi

      Mark. 11:17

      Hän opetti ihmisiä näin: "Eikö ole kirjoitettu: 'Minun huoneeni on oleva kaikille kansoille rukouksen huone'? Mutta te olette tehneet siitä rosvojen luolan."

    • Anonyymi

      Lahkolaiset kerää ihmisistä henkilökohtaisia tietoja käännytystyötä varten.

      • Anonyymi

        MOT-ohjelman mukaan isommilla uskonlahkoilla on palkattu päätoimisia testamentin metsästäjiä.


      • Anonyymi

        Valehtelet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        MOT-ohjelman mukaan isommilla uskonlahkoilla on palkattu päätoimisia testamentin metsästäjiä.

        Valhetta


    • Anonyymi

      Matt. 6:7

      "Rukoillessanne älkää hokeko tyhjää niin kuin pakanat, jotka kuvittelevat tulevansa kuulluiksi, kun vain latelevat sanoja. [Saarn. 5:1,2; Sir. 7:14]

      Mark. 12:40

      mutta vievät leskiltä talot ja latelevat pitkiä rukouksiaan vain näön vuoksi. Sitä ankarampi tulee olemaan heidän tuomionsa." [Matt. 6:5]

    • Anonyymi

      Onhan niitä monenlaista hörhöä liikkeellä, jotka kutsuvat itseään evankelistoiksi, profeetoiksi, ihmeparantajiksi, ennustajiksi, pastoreiksi, sielunhoitajiksi, jalanvenyttäjiksi jne...

      Jer. 23:32

      Minä käyn niiden kimppuun, jotka julistavat valheuniaan ja kertovat niistä. He valehtelevat ja kerskuvat ja eksyttävät näin minun kansani. Minä en ole heitä lähettänyt enkä antanut heille tehtävää. Ei heistä ole tälle kansalle mitään hyötyä, sanoo Herra.

    • Anonyymi

      Harhaoppisen tunnistaa siitä että hän tuomitsee muut ja kehuu omaa pyhyyttään

      • Anonyymi

        Jeremian ilmoittama totuus

        Jer. 23:32

        Minä käyn niiden kimppuun, jotka julistavat valheuniaan ja kertovat niistä. He valehtelevat ja kerskuvat ja eksyttävät näin minun kansani. Minä en ole heitä lähettänyt enkä antanut heille tehtävää. Ei heistä ole tälle kansalle mitään hyötyä, sanoo Herra.

        Jeesus varoittaa hänen jälkeensä ilmestyvistä harhaanjohtajista.

        Mark. 13:6

        MONET tulevat esiintymään minun nimelläni. He sanovat: 'Minä se olen', ja eksyttävät MONIA.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeremian ilmoittama totuus

        Jer. 23:32

        Minä käyn niiden kimppuun, jotka julistavat valheuniaan ja kertovat niistä. He valehtelevat ja kerskuvat ja eksyttävät näin minun kansani. Minä en ole heitä lähettänyt enkä antanut heille tehtävää. Ei heistä ole tälle kansalle mitään hyötyä, sanoo Herra.

        Jeesus varoittaa hänen jälkeensä ilmestyvistä harhaanjohtajista.

        Mark. 13:6

        MONET tulevat esiintymään minun nimelläni. He sanovat: 'Minä se olen', ja eksyttävät MONIA.

        Jatkuva Jeesuksen nimen ja veren hokeminen pitäisikin saada hälytyskellot soimaan.

        Matt.7
        21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jatkuva Jeesuksen nimen ja veren hokeminen pitäisikin saada hälytyskellot soimaan.

        Matt.7
        21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

        helluntailaisilta ne vaikuttaa?


    • Anonyymi

      Nöyryys ei myy

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Onks sulle väliä, jos jokin kaivattusissa

      ei ole täydellistä? Esim. venytysmerkit, arvet, selluliitti, epäsymmetriset rinnat, vinot hampaat jne?
      Ikävä
      87
      4568
    2. Ei sinussa ollut miestä

      Selvittämään asioita vaan kipitit karkuun kuin pikkupoika.
      Ikävä
      127
      3988
    3. Shokkiyllätys! 31-vuotias Hai asuu vielä "kotona" - Anna-vaimon asenne ihmetyttää: "No ei tämä..."

      Hmmm, mitenhän sitä suhtautuisi, jos aviomies/aviovaimo asuisi edelleen lapsuudenperheensä kanssa? Tuore Ensitreffit-vai
      Ensitreffit alttarilla
      33
      2541
    4. Eikö Marin ollut oikeassa kokoomuksen ja persujen toiminnasta

      Ennen vaaleja Marin kertoi mitä kokoomus tulisi hallituksessa tekemään ja tietysti persut suostuu kaikkeen, mitä kokoomu
      Maailman menoa
      198
      1571
    5. Wiisaat Lappajärvellä iät.

      Nyt nimiä listaan menneistä ja nykyisistä Wiisaista Lappajärveläisistä. Itseäkin voi tuoda esille kaikessa Wiisaudessa.
      Lappajärvi
      12
      1286
    6. Missä Steffe hiihtää?

      Missä reppuli luuraa? Ei ole Seiskassa mitään sekoiluja ollut pariin viikkoon? Onko jo liian kylmä skulata tennistä ulko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1253
    7. Olet elämäni rakkaus

      On ollut monia ihastumisia ja syviäkin tunteita eri naisia kohtaan, mutta sinä olet niistä kaikista ihmeellisin. Olet el
      Ikävä
      36
      1208
    8. Ratkaiseva tekijä kiinnostuksen heräämisessä

      Mikä tekee deittikumppanista kiinnostavan? Mitä piirrettä arvostat / et arvosta?
      Sinkut
      62
      1193
    9. Milloin nainen, milloin?

      Katselet ja tiedän, että myös mieli tekee. Voisit laittaa rohkeasti viestin. Tiedät, että odotan. Ehkä aika ei ole vielä
      Ikävä
      61
      1163
    10. Olen menettänyt yöunet kokonaan

      Nytkin vain tunnin nukkunut. En tiedä johtuuko se sinusta vai tästä palstasta. Olis mukava nähdä oikeasti eikä arvuutel
      Tunteet
      17
      1075
    Aihe