Petri Paavolan väärä opetus Jerusalemin kolmannesta temppelistä

Anonyymi-ap

Maallikkosaarnaaja Petri Paavola tekee olennaisen virheen uusimmalla Rumblen videolla "Uskonnollisen temppelin valhe Jumalan temppelin totuus". Video on sensaationhakuinen ja jakaa väärää tietoa, minkä katsomista ei voi suositella.

Paavolan mukaan ortodoksijuutalaiset tulevat rakentamaan kolmannen temppelin Antikristusta varten. Huomaatteko virheet?

Ensinnäkin ortodoksijuutalaisten temppelihanke perustuu 1. Kuningasten kirjassa kuvattuun Salomon temppelin rakennekuviin. Se ei voi olla kolmas temppeli, koska Raamatun mukaan temppeli rakennetaan Hesekielin kirjassa olevien rakennussuunnitelmien mukaan, jotka eroavat olennaisesti 1. Kuningasten kirjan ohjeista.

Toiseksi Raamatun mukaan temppeliä ei rakenneta Antikristusta varten vaan Jumalan temppeliksi, johon Jumala sallii Antikristuksen mennä 3,5 vuodeksi. Muuten temppeli on Jumalan käytössä. Sakarjan kirjan luvun 6 mukaan temppelin rakentaa Messias. Koska ortodoksijuutalaiset eivät usko Messiaaseen, he eivät ole rakentamassa temppeliä.

Raamattu ei myöskään kerro, että Antikristuksen ajan temppelissä harjoitettaisiin kaikkia maailman uskontoja ekumenian hengessä. Raamatun mukaan Antikristus pakottaa kaikki maailman kansat palvomaan itseään jumalana, joten mitään ekumeenista kaikkien uskontojen sallimista ei temppelissä ole, kuten Petri Paavola virheellisesti väittää.

105

463

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kyllä siellä on tomppeleita enemmänkin.

      • Anonyymi

        Ollaan taas Antiikin ajoissa antikristuksen ajat oli toki jo ennen Jeesuksen syntymääkin. Kannattaa ehkä opetella kohdas Juudas 30 jopearahaa ja saatana kiusaa Jeesusta psalmeilla kohta.


    • Anonyymi

      Onko laittaa linkkiä siihen puheeseen kun jo sitä täällä mainostettiin.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Ap !

      Höpö höpö !

      Nyt elämme uuden liiton aikaa jossa temppelin muodostavat Hengelliset.

      1. Piet. 2:5 ja rakentukaa itsekin elävinä kivinä hengelliseksi huoneeksi

      Enää ei tarvita mitään aineellista temppeliä, eikä mitään aineellista Jumalan palvelua.

      Nyt on siirrytty Hengellisiin.

      Mutta toki sen Raamattu sanoo, että 3:s temppeli rakennetaan, mutta siihen sitten menee antikristus, eli se kadotuksen lapsi ja hän julistautuu siellä Jumalaksi !

      Mutta mitään todellista Jumalan palvelusta sielläi tehdä, se nyt on aivan varma !

      Eli rakennettava temppeli ei todellakaan ole Jumalan käytössä, se on todella paksu valhe !

      Judaistiko olet kun tuollaisia kirjoiuttelet ?

      Lakiliitto on Jumalan taholta lakkautettu jo 2000v sitten !

      Joten temppelille ei ole enää mitään käyttöä !

      Ymmärrä edes tämä !

      Voisit lukea edes vähän enemmän sitä Raamattuasi, niin sitten nämäkin asiat olisivat aivan selvät sinullekin.

      • Anonyymi

        No temppelin paikalla jo moskeijat ollut kohta 2000 vuotta mikä lie Jumala siellä joikaa.


      • Anonyymi

        Mohaletti ei kai sanonut olevansa Jumala tai Messias vaan se mikä hänelle näkyjä näytti.


      • Anonyymi

        Mikäs Jumala tämä adonai sitten onkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikäs Jumala tämä adonai sitten onkaan.

        Kreikassa ja Egyptissä on aina ollut monia jumalia RAM Jumala adonai apollyon ja ababbon.Apis härkä Jumala ja Zeus.Ram Jumalan kylä on juudeassa.


      • Anonyymi

        "Lakiliitto on Jumalan taholta lakkautettu jo 2000v sitten ! Joten temppelille ei ole enää mitään käyttöä !"

        Niin mutta lakia ei ole lakkautettu. Uudessa liitossa on voimassa sama lakia ja myös temppelikin rakennetaan Kristuksen valtaistuimen sijaksi.

        Hes 43:4 Herran kirkkaus meni temppeliin portista, joka on itää kohti.
        5 Henki nosti minut maasta ja vei minut sisempään esipihaan, ja minä näin, että Herran kirkkaus täytti temppelin.
        6 Joku puhutteli minua, ja minä kuulin sen äänen tulevan temppelistä -- mies seisoi yhä minun vieressäni.
        7 Ääni sanoi minulle: "Ihminen, tämä on minun valtaistuimeni sija ja koroke minun jalkojeni alla. Täällä minä olen asuva Israelin kansan keskellä ikuisesti.

        Hes 37:26 Minä teen heidän kanssansa rauhan liiton - se on oleva iankaikkinen liitto heidän kanssansa - istutan ja runsaasti kartutan heidät ja asetan pyhäkköni olemaan heidän keskellänsä iankaikkisesti.
        27 Minun asumukseni on oleva heidän yllänsä, ja minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.
        28 Ja pakanakansat tulevat tietämään, että minä olen Herra, joka pyhitän Israelin, kun minun pyhäkköni on heidän keskellänsä iankaikkisesti."

        Jer 31:31 "Tulee aika", sanoo Herra, "jolloin minä teen uuden liiton Israelin kansan ja Juudan kansan kanssa.
        32 Tämä liitto ei ole samanlainen kuin se, jonka tein heidän isiensä kanssa silloin kun tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta. Sen liiton he rikkoivat, vaikka minä olin ottanut heidät omakseni, sanoo Herra.
        33 "Tämän liiton minä teen Israelin kansan kanssa tulevina päivinä, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä, kirjoitan sen heidän sydämeensä. Minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.


    • Anonyymi

      Aika höpöä kirjoitat temppeliasiasta ilmeisesti tahallasi toisin kuin Raamattu ilmoittaa valitsen vaikkapa tuon seuraavan Jerusalemiin rakennettavan temppelin rakentajan olevan Jeesuksen.

      Jos olet alokkuuttasi väärässä niin jatkahan harjoituksia ja ota oppipohjustuksesi Raamatusta jos olet nuot väärät opetukset joltain ihmiseltä oppinut. Tärkeä on itse tehdä itselle kuuluva duuninsa ja lukea Raamattua ja oppia siitä. Sen jälkeen on enemmän aika kuunnella ihmisen saarnoja. Jokainen oppii asijantuntijaksi kun aikansa toistoa saa Raamatun Sanasta,Jumalalta apua kysy mihin halujat ja tarvihet.

      Selef Urge

      • Anonyymi

        Kenelle vastasit ?

        Ap:lle ?

        Vai minulle tuossa edellä kirjoittaneelle ?

        No, Jeesus ei rakenna Jerusalemiin temppeliä, sellaista väitettä et Raamatustasi löydä.

        Mutta temppeli rakennaetaan Raamatun mukaan tässä ihan lopun ajassa ja sen siis rakentavat ne, jotka yhä uskovat lakiliittoon, vaikka se on lakkautettu jo 2000v sitten.

        Ja temppeli tulee olemaan pystyssä, sillä jos se ei olisi, niin mahdotonta olisi silloin kadotuksen lapsen sinne asettautua ja siellä julistautua Jumalaksi.

        2. Tessalonikalaiskirje 2
        1 Mutta mitä tulee meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemukseen ja meidän kokoontumiseemme hänen tykönsä, niin me pyydämme teitä, veljet,
        2 ettette anna minkään hengen ettekä sanan ettekä minkään muka meidän lähettämämme kirjeen heti järkyttää itseänne, niin että menetätte mielenne maltin, ettekä anna niiden itseänne peljästyttää, ikäänkuin Herran päivä jo olisi käsissä.
        3 Älkää antako kenenkään vietellä itseänne millään tavalla. Sillä se päivä ei tule, ennenkuin luopumus ensin tapahtuu ja laittomuuden ihminen ilmestyy, kadotuksen lapsi,
        4 tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.

        Jumala itse hävitytti aikoinaan sen 2:n temppelin ja siis niin, ettei kiveäkään jäänyt maahan jaottamatta, kuten Jeesus itse aikanaan profetoi edeltä.

        Tuo kuvastaa lakiliiton totaalista lakkauttamista, eikä Jumala enää ole rakennuttamassa sitä 3:tta temppeliä, sillä muutoinhan lakiliitto palautettaisiin, eikä niin sanota missään Sanassa.


      • Anonyymi

        Niin ja se mitä kirjoitit, niin Jeesus ei rakenna mitään maallista / fyysistä temppeliä, vaan kuten jo edellä lainasin, niin nyt uudessa liitossa temppeli rakentuu ELÄVISTÄ KIVISTÄ, eli uskovista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin ja se mitä kirjoitit, niin Jeesus ei rakenna mitään maallista / fyysistä temppeliä, vaan kuten jo edellä lainasin, niin nyt uudessa liitossa temppeli rakentuu ELÄVISTÄ KIVISTÄ, eli uskovista.

        Ap:lle vastasin ja kommentoin sitä kun hän kirjoitti Jeesuksen rakentavan Jerusalemin temppelin Jerusalemiin niinkommentoin sen esimerkkinä kirjoituksestaan mitä väärää kirjoituksensa sisälsi enkä kirjoittanut että aamen, Jeesus tulee rakentamaan seuraavan temppelin Jerusalemiin.

        Sen temppelin rakentavat ultraortodoksit edellä kunhan hallitus näyttää vihrejää valoa sille.

        Selef Urge


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ap:lle vastasin ja kommentoin sitä kun hän kirjoitti Jeesuksen rakentavan Jerusalemin temppelin Jerusalemiin niinkommentoin sen esimerkkinä kirjoituksestaan mitä väärää kirjoituksensa sisälsi enkä kirjoittanut että aamen, Jeesus tulee rakentamaan seuraavan temppelin Jerusalemiin.

        Sen temppelin rakentavat ultraortodoksit edellä kunhan hallitus näyttää vihrejää valoa sille.

        Selef Urge

        Ok, tämä vain oli melko sekavasti kirjoitettu:

        " Aika höpöä kirjoitat temppeliasiasta ilmeisesti tahallasi toisin kuin Raamattu ilmoittaa valitsen vaikkapa tuon seuraavan Jerusalemiin rakennettavan temppelin rakentajan olevan Jeesuksen. "

        Siitä saa sen käsityksen, että :

        " valitsen vaikkapa tuon seuraavan Jerusalemiin rakennettavan temppelin rakentajan olevan Jeesuksen. "

        Huomaatko ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ok, tämä vain oli melko sekavasti kirjoitettu:

        " Aika höpöä kirjoitat temppeliasiasta ilmeisesti tahallasi toisin kuin Raamattu ilmoittaa valitsen vaikkapa tuon seuraavan Jerusalemiin rakennettavan temppelin rakentajan olevan Jeesuksen. "

        Siitä saa sen käsityksen, että :

        " valitsen vaikkapa tuon seuraavan Jerusalemiin rakennettavan temppelin rakentajan olevan Jeesuksen. "

        Huomaatko ?

        Joo, huomasinhan mä senn että epäselvää ilmaisuksellisuutta jossain määrin hyvinnii.

        Valitsin sen tsiis esimerkkinä ap:n väärästä infouksellisuujesta kun hiän niin väittää aloituksessa että Jeeus rakentaisi tenppelin ihtelleensä. Mistä lie saanut sellaisen ajatuksen kaaliinsa?

        Et tsilleen ja tsil viisiin,

        Selef Urge


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, huomasinhan mä senn että epäselvää ilmaisuksellisuutta jossain määrin hyvinnii.

        Valitsin sen tsiis esimerkkinä ap:n väärästä infouksellisuujesta kun hiän niin väittää aloituksessa että Jeeus rakentaisi tenppelin ihtelleensä. Mistä lie saanut sellaisen ajatuksen kaaliinsa?

        Et tsilleen ja tsil viisiin,

        Selef Urge

        Ap:n koko sepustus on niin sekavaa, ettei mittaa eikä määrää.

        Siinä on ihan vastakkaisia oppeja sekaisin keskenään, eli osin judaismia ja sitten kuitenkin puhutaan uudesta liitosta, mutta lakiliiton temppeliä kuitenkin Jumalalle muka uskovat pystyttävät, eivätkä uskosta osattomat ortodoksi juutalaiset.

        Siis todella sekavaa sekasotkua, jossa ei ole järkevää linjaa ollenkaan.

        Ei taida ap itsekkään tietää sitä, mihin hän uskoo ja mihin taas ei.


      • Anonyymi

        MITÄÄN MAALLISIA TEMPPELEITÄ oikealle Jumala Luojalle kukaan voi rakentaa ikinä pellet saalem TEMPPELI BUDHAN TEMPPELIT. Oikea luoja on luoja.Asuu taivaassa. Muut on muita jumalia ja ihmisten kuvitelmia jumalista.Salomon naimat kleopatrat rakensi muille jumalille temppeleitä mutta ettehän te lukihäiriöiset edes osaa lukea.Lopunajan Juudean on tässä Ilmestyskirja luku 11.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kenelle vastasit ?

        Ap:lle ?

        Vai minulle tuossa edellä kirjoittaneelle ?

        No, Jeesus ei rakenna Jerusalemiin temppeliä, sellaista väitettä et Raamatustasi löydä.

        Mutta temppeli rakennaetaan Raamatun mukaan tässä ihan lopun ajassa ja sen siis rakentavat ne, jotka yhä uskovat lakiliittoon, vaikka se on lakkautettu jo 2000v sitten.

        Ja temppeli tulee olemaan pystyssä, sillä jos se ei olisi, niin mahdotonta olisi silloin kadotuksen lapsen sinne asettautua ja siellä julistautua Jumalaksi.

        2. Tessalonikalaiskirje 2
        1 Mutta mitä tulee meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemukseen ja meidän kokoontumiseemme hänen tykönsä, niin me pyydämme teitä, veljet,
        2 ettette anna minkään hengen ettekä sanan ettekä minkään muka meidän lähettämämme kirjeen heti järkyttää itseänne, niin että menetätte mielenne maltin, ettekä anna niiden itseänne peljästyttää, ikäänkuin Herran päivä jo olisi käsissä.
        3 Älkää antako kenenkään vietellä itseänne millään tavalla. Sillä se päivä ei tule, ennenkuin luopumus ensin tapahtuu ja laittomuuden ihminen ilmestyy, kadotuksen lapsi,
        4 tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.

        Jumala itse hävitytti aikoinaan sen 2:n temppelin ja siis niin, ettei kiveäkään jäänyt maahan jaottamatta, kuten Jeesus itse aikanaan profetoi edeltä.

        Tuo kuvastaa lakiliiton totaalista lakkauttamista, eikä Jumala enää ole rakennuttamassa sitä 3:tta temppeliä, sillä muutoinhan lakiliitto palautettaisiin, eikä niin sanota missään Sanassa.

        Nyt ollaan tessalonikassa KREIKASSA kannattaa ottaa kartta viereen kun tessalonikan Kreikassa ollaan. Siellä olikin apolloksen temppeleitä. Artemis.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin ja se mitä kirjoitit, niin Jeesus ei rakenna mitään maallista / fyysistä temppeliä, vaan kuten jo edellä lainasin, niin nyt uudessa liitossa temppeli rakentuu ELÄVISTÄ KIVISTÄ, eli uskovista.

        Jeesus nousi kuolleista ja ennusti sen edeltä juutalaisille että KOLMESSA 3 PÄIVÄSSÄ JEESUS RAKENTAA TEMPPELINSÄ UUDESTAAN NE TYHMÄT KUVITTELI JEESUKSEN PUHUVAN MAALLISESTA KIVI PUU TEMPPELISTÄ KUN HÄN PUHUI KUOLLEISTA YLÖSNOUSEMISESTA. NE JOILLA ON PEITE EI NÄE MITÄÄN.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ap:lle vastasin ja kommentoin sitä kun hän kirjoitti Jeesuksen rakentavan Jerusalemin temppelin Jerusalemiin niinkommentoin sen esimerkkinä kirjoituksestaan mitä väärää kirjoituksensa sisälsi enkä kirjoittanut että aamen, Jeesus tulee rakentamaan seuraavan temppelin Jerusalemiin.

        Sen temppelin rakentavat ultraortodoksit edellä kunhan hallitus näyttää vihrejää valoa sille.

        Selef Urge

        Juu Jeesus ei rakentanut maan päälle mitään temppeleitä eikä sotinut ei tarttunut aseisiin ei huorannut eikä varastellut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ok, tämä vain oli melko sekavasti kirjoitettu:

        " Aika höpöä kirjoitat temppeliasiasta ilmeisesti tahallasi toisin kuin Raamattu ilmoittaa valitsen vaikkapa tuon seuraavan Jerusalemiin rakennettavan temppelin rakentajan olevan Jeesuksen. "

        Siitä saa sen käsityksen, että :

        " valitsen vaikkapa tuon seuraavan Jerusalemiin rakennettavan temppelin rakentajan olevan Jeesuksen. "

        Huomaatko ?

        Jeesus ei asu missään muualla kuin taivaassa oikea Jeesus. Muut Jeesukset asuu täällä.


      • Anonyymi

        Selef Urge / Commandohauis 53 cm.

        Sinä ihmettelet suuresti sitä, että aloittaja on sanonut Jeesuksen rakentavan kolmannen temppelin. Tätä ihmettelet, koska et osaa Raamattua.

        Aloittaja viittaa Sakarjan kirjan lukuun 6, jossa kerrotaan Messiaan rakentavan kolmannen temppelin. Sakarjan kirja käyttää Daavidin Vesasta siis Daavidin Pojasta jopa Jeesuksen hebrealaista nimeä Jehoshua, joka tosin on käännetty Joosia, joten Sakarja siis sanoo Jeesuksen rakentavan kolmannen temppelin.

        Sakarja

        3:8 Kuule, Joosua, ylimmäinen pappi, sinä ja sinun ystäväsi, jotka edessäsi istuvat. Sillä ennusmerkin miehiä he ovat; sillä katso, minä annan tulla palvelijani, Vesan.
        ...
        6:10 "Ota vastaan siirtolaisuudessa eläviltä Heldailta, Tobialta ja Jedajalta-mene tänä päivänä, mene Joosian, Sefanjan pojan, taloon, johon he ovat tulleet Baabelista, -
        11 ja ota vastaan hopea ja kulta, tee kruunu ja pane se ylimmäisen papin Joosuan, Joosadakin pojan, päähän
        12 ja sano hänelle näin: "Näin sanoo Herra Sebaot: Katso, mies nimeltä Vesa! Omalta pohjaltansa hän on kasvava, ja hän on rakentava Herran temppelin.
        13 Herran temppelin hän on rakentava, ja valtasuuruutta hän on kantava, ja hän on istuva ja hallitseva valtaistuimellansa; hän on oleva pappi valtaistuimellansa, ja rauhan neuvo on vallitseva niitten molempien välillä.
        14 Ja kruunu on oleva muistona Herran temppelissä Helemistä ja Tobiasta ja Jedajasta ja Sefanjan pojan suosiollisuudesta.
        15 Ja kaukana asuvaiset tulevat ja rakentavat Herran temppeliä.

        Raamatussa on muitakin Messias profetoita, joiden mukaan Messias rakentaa itselleen temppelin valtaistuintaan varten. Temppelistä tulee 1000-vuotiskaudella Jeesuksen Kristuksen hallintopalatsi.

        Hesekiel 43

        4 Herran kirkkaus meni temppeliin portista, joka on itää kohti.
        5 Henki nosti minut maasta ja vei minut sisempään esipihaan, ja minä näin, että Herran kirkkaus täytti temppelin.
        6 Joku puhutteli minua, ja minä kuulin sen äänen tulevan temppelistä -- mies seisoi yhä minun vieressäni.
        7 Ääni sanoi minulle: "Ihminen, tämä on minun valtaistuimeni sija ja koroke minun jalkojeni alla. Täällä minä olen asuva Israelin kansan keskellä ikuisesti. "Enää eivät israelilaiset tahraa minun pyhää nimeäni, eivät he eivätkä heidän kuninkaansa, ei heidän uskoton elämänsä eivätkä kuninkaiden kuolleet ruumiit.

        Juutalaiset lainopettajat saarnaavat synagoogissa yleisesti, että Messias tulee rakentamaan heidän temppelinsä Jerusalemiin, mutta se tulee olemaan heille yllätys, että temppelin rakentaa Jeesus Kristus.

        Uuden liiton aikana Jerusalemissa tulee olemaan temppeli Jeesusta varten.

        Hesekiel 37

        26 Minä teen heidän kanssansa rauhan liiton - se on oleva iankaikkinen liitto heidän kanssansa - istutan ja runsaasti kartutan heidät ja asetan pyhäkköni olemaan heidän keskellänsä iankaikkisesti.
        27 Minun asumukseni on oleva heidän yllänsä, ja minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kenelle vastasit ?

        Ap:lle ?

        Vai minulle tuossa edellä kirjoittaneelle ?

        No, Jeesus ei rakenna Jerusalemiin temppeliä, sellaista väitettä et Raamatustasi löydä.

        Mutta temppeli rakennaetaan Raamatun mukaan tässä ihan lopun ajassa ja sen siis rakentavat ne, jotka yhä uskovat lakiliittoon, vaikka se on lakkautettu jo 2000v sitten.

        Ja temppeli tulee olemaan pystyssä, sillä jos se ei olisi, niin mahdotonta olisi silloin kadotuksen lapsen sinne asettautua ja siellä julistautua Jumalaksi.

        2. Tessalonikalaiskirje 2
        1 Mutta mitä tulee meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemukseen ja meidän kokoontumiseemme hänen tykönsä, niin me pyydämme teitä, veljet,
        2 ettette anna minkään hengen ettekä sanan ettekä minkään muka meidän lähettämämme kirjeen heti järkyttää itseänne, niin että menetätte mielenne maltin, ettekä anna niiden itseänne peljästyttää, ikäänkuin Herran päivä jo olisi käsissä.
        3 Älkää antako kenenkään vietellä itseänne millään tavalla. Sillä se päivä ei tule, ennenkuin luopumus ensin tapahtuu ja laittomuuden ihminen ilmestyy, kadotuksen lapsi,
        4 tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.

        Jumala itse hävitytti aikoinaan sen 2:n temppelin ja siis niin, ettei kiveäkään jäänyt maahan jaottamatta, kuten Jeesus itse aikanaan profetoi edeltä.

        Tuo kuvastaa lakiliiton totaalista lakkauttamista, eikä Jumala enää ole rakennuttamassa sitä 3:tta temppeliä, sillä muutoinhan lakiliitto palautettaisiin, eikä niin sanota missään Sanassa.

        "No, Jeesus ei rakenna Jerusalemiin temppeliä, sellaista väitettä et Raamatustasi löydä."

        Sitten et osaa Raamattua. Sakarjan kirjan luvussa 6 kerrotaan, että Jeesus Kristus rakentaa kolmannen temppelin. Lue tämän kommentin yläpuolella oleva selitys, niin tiedät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, huomasinhan mä senn että epäselvää ilmaisuksellisuutta jossain määrin hyvinnii.

        Valitsin sen tsiis esimerkkinä ap:n väärästä infouksellisuujesta kun hiän niin väittää aloituksessa että Jeeus rakentaisi tenppelin ihtelleensä. Mistä lie saanut sellaisen ajatuksen kaaliinsa?

        Et tsilleen ja tsil viisiin,

        Selef Urge

        "väittää aloituksessa että Jeeus rakentaisi tenppelin ihtelleensä. Mistä lie saanut sellaisen ajatuksen kaaliinsa?"

        Selef Urge / Commandohauis 53 cm, voisit lukea aloituksen paremmin, jossa viitattiin Sakarjan kirjan lukuun 6, missä asia kerrotaan. Lue ylempänä oleva selvitykseni asiasta, niin tiedät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Selef Urge / Commandohauis 53 cm.

        Sinä ihmettelet suuresti sitä, että aloittaja on sanonut Jeesuksen rakentavan kolmannen temppelin. Tätä ihmettelet, koska et osaa Raamattua.

        Aloittaja viittaa Sakarjan kirjan lukuun 6, jossa kerrotaan Messiaan rakentavan kolmannen temppelin. Sakarjan kirja käyttää Daavidin Vesasta siis Daavidin Pojasta jopa Jeesuksen hebrealaista nimeä Jehoshua, joka tosin on käännetty Joosia, joten Sakarja siis sanoo Jeesuksen rakentavan kolmannen temppelin.

        Sakarja

        3:8 Kuule, Joosua, ylimmäinen pappi, sinä ja sinun ystäväsi, jotka edessäsi istuvat. Sillä ennusmerkin miehiä he ovat; sillä katso, minä annan tulla palvelijani, Vesan.
        ...
        6:10 "Ota vastaan siirtolaisuudessa eläviltä Heldailta, Tobialta ja Jedajalta-mene tänä päivänä, mene Joosian, Sefanjan pojan, taloon, johon he ovat tulleet Baabelista, -
        11 ja ota vastaan hopea ja kulta, tee kruunu ja pane se ylimmäisen papin Joosuan, Joosadakin pojan, päähän
        12 ja sano hänelle näin: "Näin sanoo Herra Sebaot: Katso, mies nimeltä Vesa! Omalta pohjaltansa hän on kasvava, ja hän on rakentava Herran temppelin.
        13 Herran temppelin hän on rakentava, ja valtasuuruutta hän on kantava, ja hän on istuva ja hallitseva valtaistuimellansa; hän on oleva pappi valtaistuimellansa, ja rauhan neuvo on vallitseva niitten molempien välillä.
        14 Ja kruunu on oleva muistona Herran temppelissä Helemistä ja Tobiasta ja Jedajasta ja Sefanjan pojan suosiollisuudesta.
        15 Ja kaukana asuvaiset tulevat ja rakentavat Herran temppeliä.

        Raamatussa on muitakin Messias profetoita, joiden mukaan Messias rakentaa itselleen temppelin valtaistuintaan varten. Temppelistä tulee 1000-vuotiskaudella Jeesuksen Kristuksen hallintopalatsi.

        Hesekiel 43

        4 Herran kirkkaus meni temppeliin portista, joka on itää kohti.
        5 Henki nosti minut maasta ja vei minut sisempään esipihaan, ja minä näin, että Herran kirkkaus täytti temppelin.
        6 Joku puhutteli minua, ja minä kuulin sen äänen tulevan temppelistä -- mies seisoi yhä minun vieressäni.
        7 Ääni sanoi minulle: "Ihminen, tämä on minun valtaistuimeni sija ja koroke minun jalkojeni alla. Täällä minä olen asuva Israelin kansan keskellä ikuisesti. "Enää eivät israelilaiset tahraa minun pyhää nimeäni, eivät he eivätkä heidän kuninkaansa, ei heidän uskoton elämänsä eivätkä kuninkaiden kuolleet ruumiit.

        Juutalaiset lainopettajat saarnaavat synagoogissa yleisesti, että Messias tulee rakentamaan heidän temppelinsä Jerusalemiin, mutta se tulee olemaan heille yllätys, että temppelin rakentaa Jeesus Kristus.

        Uuden liiton aikana Jerusalemissa tulee olemaan temppeli Jeesusta varten.

        Hesekiel 37

        26 Minä teen heidän kanssansa rauhan liiton - se on oleva iankaikkinen liitto heidän kanssansa - istutan ja runsaasti kartutan heidät ja asetan pyhäkköni olemaan heidän keskellänsä iankaikkisesti.
        27 Minun asumukseni on oleva heidän yllänsä, ja minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.

        Sinä raukka vain itse et ymmärrä sitä, että tuossa puhutaan Hengellisestä temppelistä, ja Elävistä kivistä.

        Se on siis KUVAKIELTÄ !

        Asia on selvästi Raamatussa kerrottu:

        1. Piet. 2:5 ja rakentukaa itsekin elävinä kivinä hengelliseksi huoneeksi

        Ilm. 21:22 Mutta temppeliä minä en siinä nähnyt; sillä Herra Jumala, Kaikkivaltias, on sen temppeli, ja Karitsa.

        Uudestisyntyneet uskovat muodostavat Kristuksen srk ruumiin, eli sen Hengellisen temppelin.

        Mutta eihän se voi käsittää, jolta asiat on salattu !

        6 Kuitenkin me puhumme viisautta täydellisten seurassa, mutta emme tämän maailman viisautta emmekä tämän maailman valtiasten, jotka kukistuvat,
        7 vaan me puhumme salattua Jumalan viisautta, sitä kätkettyä, jonka Jumala on edeltämäärännyt ennen maailmanaikoja meidän kirkkaudeksemme,
        8 sitä, jota ei kukaan tämän maailman valtiaista ole tuntenut-sillä jos he olisivat sen tunteneet, eivät he olisi kirkkauden Herraa ristiinnaulinneet-
        9 vaan, niinkuin kirjoitettu on: "mitä silmä ei ole nähnyt eikä korva kuullut, mikä ei ole ihmisen sydämeen noussut ja minkä Jumala on valmistanut niille, jotka häntä rakastavat".
        10 Mutta meille Jumala on sen ilmoittanut Henkensä kautta, sillä Henki tutkii kaikki, Jumalan syvyydetkin.
        11 Sillä kuka ihminen tietää, mitä ihmisessä on, paitsi ihmisen henki, joka hänessä on? Samoin ei myös kukaan tiedä, mitä Jumalassa on, paitsi Jumalan Henki.
        12 Mutta me emme ole saaneet maailman henkeä, vaan sen Hengen, joka on Jumalasta, että tietäisimme, mitä Jumala on meille lahjoittanut;
        13 ja siitä me myös puhumme, emme inhimillisen viisauden opettamilla sanoilla, vaan Hengen opettamilla, selittäen hengelliset hengellisesti.
        14 Mutta luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti.
        15 Hengellinen ihminen sitä vastoin tutkistelee kaiken, mutta häntä itseään ei kukaan kykene tutkistelemaan.
        16 Sillä: "kuka on tullut tuntemaan Herran mielen, niin että voisi neuvoa häntä?" Mutta meillä on Kristuksen mieli.

        Tässä kerrotaan meidän eromma, eli sinulta nämä Hengelliset on SALATTU !

        1. Kor. 2:7 vaan me puhumme salattua Jumalan viisautta, sitä kätkettyä, jonka Jumala on edeltämäärännyt ennen maailmanaikoja meidän kirkkaudeksemme,

        Ilm. 2:17 Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo. Sille, joka voittaa, minä annan salattua mannaa ja annan hänelle valkoisen kiven ja siihen kiveen kirjoitetun uuden nimen, jota ei tiedä kukaan muu kuin sen saaja.'


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä raukka vain itse et ymmärrä sitä, että tuossa puhutaan Hengellisestä temppelistä, ja Elävistä kivistä.

        Se on siis KUVAKIELTÄ !

        Asia on selvästi Raamatussa kerrottu:

        1. Piet. 2:5 ja rakentukaa itsekin elävinä kivinä hengelliseksi huoneeksi

        Ilm. 21:22 Mutta temppeliä minä en siinä nähnyt; sillä Herra Jumala, Kaikkivaltias, on sen temppeli, ja Karitsa.

        Uudestisyntyneet uskovat muodostavat Kristuksen srk ruumiin, eli sen Hengellisen temppelin.

        Mutta eihän se voi käsittää, jolta asiat on salattu !

        6 Kuitenkin me puhumme viisautta täydellisten seurassa, mutta emme tämän maailman viisautta emmekä tämän maailman valtiasten, jotka kukistuvat,
        7 vaan me puhumme salattua Jumalan viisautta, sitä kätkettyä, jonka Jumala on edeltämäärännyt ennen maailmanaikoja meidän kirkkaudeksemme,
        8 sitä, jota ei kukaan tämän maailman valtiaista ole tuntenut-sillä jos he olisivat sen tunteneet, eivät he olisi kirkkauden Herraa ristiinnaulinneet-
        9 vaan, niinkuin kirjoitettu on: "mitä silmä ei ole nähnyt eikä korva kuullut, mikä ei ole ihmisen sydämeen noussut ja minkä Jumala on valmistanut niille, jotka häntä rakastavat".
        10 Mutta meille Jumala on sen ilmoittanut Henkensä kautta, sillä Henki tutkii kaikki, Jumalan syvyydetkin.
        11 Sillä kuka ihminen tietää, mitä ihmisessä on, paitsi ihmisen henki, joka hänessä on? Samoin ei myös kukaan tiedä, mitä Jumalassa on, paitsi Jumalan Henki.
        12 Mutta me emme ole saaneet maailman henkeä, vaan sen Hengen, joka on Jumalasta, että tietäisimme, mitä Jumala on meille lahjoittanut;
        13 ja siitä me myös puhumme, emme inhimillisen viisauden opettamilla sanoilla, vaan Hengen opettamilla, selittäen hengelliset hengellisesti.
        14 Mutta luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti.
        15 Hengellinen ihminen sitä vastoin tutkistelee kaiken, mutta häntä itseään ei kukaan kykene tutkistelemaan.
        16 Sillä: "kuka on tullut tuntemaan Herran mielen, niin että voisi neuvoa häntä?" Mutta meillä on Kristuksen mieli.

        Tässä kerrotaan meidän eromma, eli sinulta nämä Hengelliset on SALATTU !

        1. Kor. 2:7 vaan me puhumme salattua Jumalan viisautta, sitä kätkettyä, jonka Jumala on edeltämäärännyt ennen maailmanaikoja meidän kirkkaudeksemme,

        Ilm. 2:17 Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo. Sille, joka voittaa, minä annan salattua mannaa ja annan hänelle valkoisen kiven ja siihen kiveen kirjoitetun uuden nimen, jota ei tiedä kukaan muu kuin sen saaja.'

        "Ilm. 21:22 Mutta temppeliä minä en siinä nähnyt; sillä Herra Jumala, Kaikkivaltias, on sen temppeli, ja Karitsa."

        Älä on jakeita irti asiayhteydestä, joka on maasta sen viimeisen tuomion jälkeen.

        Ilmestyskirja kyllä puhuu sekä maassa että taivaassa olevista temppeleistä. Kyse ei ole vain hengellisestä temppelistä vaan rakennuksista.

        Ilm 11:1 Sitten minulle annettiin mittakeppi, joka oli kuin sauva, ja minulle sanottiin: "Mene mittaamaan Jumalan temppeli ja alttari ja laske ne, jotka siellä rukoilevat.
        2 Temppelin ulompaa esipihaa älä kuitenkaan lue mukaan, jätä se mittaamatta, sillä se on annettu vieraiden kansojen haltuun. Ne polkevat pyhää kaupunkia neljänkymmenenkahden kuukauden ajan.

        Ilm 11:19 Taivaassa avattiin Jumalan temppeli, niin että temppelissä oleva liitonarkku voitiin nähdä. Salamat leimusivat, ukkonen jylisi, maa järähteli ja raemyrsky riehui.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä raukka vain itse et ymmärrä sitä, että tuossa puhutaan Hengellisestä temppelistä, ja Elävistä kivistä.

        Se on siis KUVAKIELTÄ !

        Asia on selvästi Raamatussa kerrottu:

        1. Piet. 2:5 ja rakentukaa itsekin elävinä kivinä hengelliseksi huoneeksi

        Ilm. 21:22 Mutta temppeliä minä en siinä nähnyt; sillä Herra Jumala, Kaikkivaltias, on sen temppeli, ja Karitsa.

        Uudestisyntyneet uskovat muodostavat Kristuksen srk ruumiin, eli sen Hengellisen temppelin.

        Mutta eihän se voi käsittää, jolta asiat on salattu !

        6 Kuitenkin me puhumme viisautta täydellisten seurassa, mutta emme tämän maailman viisautta emmekä tämän maailman valtiasten, jotka kukistuvat,
        7 vaan me puhumme salattua Jumalan viisautta, sitä kätkettyä, jonka Jumala on edeltämäärännyt ennen maailmanaikoja meidän kirkkaudeksemme,
        8 sitä, jota ei kukaan tämän maailman valtiaista ole tuntenut-sillä jos he olisivat sen tunteneet, eivät he olisi kirkkauden Herraa ristiinnaulinneet-
        9 vaan, niinkuin kirjoitettu on: "mitä silmä ei ole nähnyt eikä korva kuullut, mikä ei ole ihmisen sydämeen noussut ja minkä Jumala on valmistanut niille, jotka häntä rakastavat".
        10 Mutta meille Jumala on sen ilmoittanut Henkensä kautta, sillä Henki tutkii kaikki, Jumalan syvyydetkin.
        11 Sillä kuka ihminen tietää, mitä ihmisessä on, paitsi ihmisen henki, joka hänessä on? Samoin ei myös kukaan tiedä, mitä Jumalassa on, paitsi Jumalan Henki.
        12 Mutta me emme ole saaneet maailman henkeä, vaan sen Hengen, joka on Jumalasta, että tietäisimme, mitä Jumala on meille lahjoittanut;
        13 ja siitä me myös puhumme, emme inhimillisen viisauden opettamilla sanoilla, vaan Hengen opettamilla, selittäen hengelliset hengellisesti.
        14 Mutta luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti.
        15 Hengellinen ihminen sitä vastoin tutkistelee kaiken, mutta häntä itseään ei kukaan kykene tutkistelemaan.
        16 Sillä: "kuka on tullut tuntemaan Herran mielen, niin että voisi neuvoa häntä?" Mutta meillä on Kristuksen mieli.

        Tässä kerrotaan meidän eromma, eli sinulta nämä Hengelliset on SALATTU !

        1. Kor. 2:7 vaan me puhumme salattua Jumalan viisautta, sitä kätkettyä, jonka Jumala on edeltämäärännyt ennen maailmanaikoja meidän kirkkaudeksemme,

        Ilm. 2:17 Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo. Sille, joka voittaa, minä annan salattua mannaa ja annan hänelle valkoisen kiven ja siihen kiveen kirjoitetun uuden nimen, jota ei tiedä kukaan muu kuin sen saaja.'

        "Asia on selvästi Raamatussa kerrottu:
        1. Piet. 2:5 ja rakentukaa itsekin elävinä kivinä hengelliseksi huoneeksi"

        Tätä sinä et ymmärrä, koska et osaa hebreaa. Lause ei ole varsinaisesti kuvakieltä vaan hebrealainen runollinen idiomi. Hebrean sanat ABANIM ja BANIM merkitsevät kiviä ja poikia. Pietari käyttää runollista kieltä kertomalla, että pojat muodostavat samalla tavalla Kristuksen seurakunnan kuin useat rakennuskivet tekevät temppelin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Asia on selvästi Raamatussa kerrottu:
        1. Piet. 2:5 ja rakentukaa itsekin elävinä kivinä hengelliseksi huoneeksi"

        Tätä sinä et ymmärrä, koska et osaa hebreaa. Lause ei ole varsinaisesti kuvakieltä vaan hebrealainen runollinen idiomi. Hebrean sanat ABANIM ja BANIM merkitsevät kiviä ja poikia. Pietari käyttää runollista kieltä kertomalla, että pojat muodostavat samalla tavalla Kristuksen seurakunnan kuin useat rakennuskivet tekevät temppelin.

        Höpö höpö !

        Tässä se taas näkyy, josta jo edellä kirjoitin !

        Kun ihminen ei ole Hengellinen, niin eihän hän Hengellisiä asioita kykene käsittämään !

        6 Kuitenkin me puhumme viisautta täydellisten seurassa, mutta emme tämän maailman viisautta emmekä tämän maailman valtiasten, jotka kukistuvat,
        7 vaan me puhumme salattua Jumalan viisautta, sitä kätkettyä, jonka Jumala on edeltämäärännyt ennen maailmanaikoja meidän kirkkaudeksemme,
        8 sitä, jota ei kukaan tämän maailman valtiaista ole tuntenut-sillä jos he olisivat sen tunteneet, eivät he olisi kirkkauden Herraa ristiinnaulinneet-
        9 vaan, niinkuin kirjoitettu on: "mitä silmä ei ole nähnyt eikä korva kuullut, mikä ei ole ihmisen sydämeen noussut ja minkä Jumala on valmistanut niille, jotka häntä rakastavat".
        10 Mutta meille Jumala on sen ilmoittanut Henkensä kautta, sillä Henki tutkii kaikki, Jumalan syvyydetkin.
        11 Sillä kuka ihminen tietää, mitä ihmisessä on, paitsi ihmisen henki, joka hänessä on? Samoin ei myös kukaan tiedä, mitä Jumalassa on, paitsi Jumalan Henki.
        12 Mutta me emme ole saaneet maailman henkeä, vaan sen Hengen, joka on Jumalasta, että tietäisimme, mitä Jumala on meille lahjoittanut;
        13 ja siitä me myös puhumme, emme inhimillisen viisauden opettamilla sanoilla, vaan Hengen opettamilla, selittäen hengelliset hengellisesti.
        !!!
        14 Mutta luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti.
        15 Hengellinen ihminen sitä vastoin tutkistelee kaiken, mutta häntä itseään ei kukaan kykene tutkistelemaan.
        !!!


    • Anonyymi

      Fariseukset hävetkää

    • Anonyymi

      Missä se linkki on siihen ap:n kertomaan temppeli puheeseen?

    • Anonyymi

      Niin se video linkki olis ihan asiaa.

      • Anonyymi

        Päätökseni:

        jos olisit helluntailainen niin voisin linkatakin, mutta lienet jokin muu, joten et saa linkkiä.

        Tämä johtuu myös teikäläisten tekemistä hintojen nostamisista, joista olen joutunut maksamaan.

        Ahneus nostaa omia palkkoja johtaa hintojen nostoon kautta linjan. Tappavimmat tuotteet saa yhä halvalla sikojen juomat ja sikojen ruoat ihmisille myytyinä.


    • Anonyymi

      Petri Paavolan saarnoissa on paljon virheitä. Hän yrittää luoda sellaista uhkakuvaa, että Jerusalemiin rakennettaisiin temppeli vain Antikristusta varten.

      Kun perehtyy Raamattuun kunnolla, niin huomaa, että temppeliä kutsutaan 2. Tessalonikalaiskirjeessä Jumalan temppeliksi. Ankristus saa temppelin haltuunsa vain 3,5 vuoden ajaksi, mikä on se voimallinen eksytys.

      Pekka Sartola usein kertoo, miten temppelissä aloitetaan uhripalvelu. Antikristus ei edes aloita elänuhreja temppelissä vaan lopettaa ne. Antikristus ei noudata Mooseksen lakia, vaan hän vastustaa lakia, koska hän on laittomuuden ihminen.

      Paavola yrittää väittää, että kaikki maailman uskonnot kukoistaisivat temppelissä. Sellaista ei löydy Raamatun ilmoituksesta. Ilmestyskirja kertoo, miten Antikritus vaatii kansoilta itsensä palvomista, joten mistää ekumeenisesta temppelistä ei ole kyse, vaikka Paavola sellaisesta koko ajan puhuu.

    • Anonyymi

      Onpa täällä aika outoja juttuja. Jeesus on Herra.

    • Täytyy olla nimenomaan yhdistyminen uskomuksissa .
      Jos uskonnot olisivat riitaisia niin yhdistymistä ei tulisi.
      Saatana saa ihmiset palvomaan itseään.
      Samalla kristityistä eksyy myös porukkaa.
      Jokainen voi pohtia Jeesuksen antamaa vertausta viisaista ja tyhmistä neitsyistä ja kuinka paljon pros on tyhmiä sekä muut vertaukset.

    • Anonyymi

      Jeesus on Herra.

    • Anonyymi

      Jos Jerusalemiin rakennetaan vielä fyysinen temppeli juutalaisille, niin ei sillä ole mitään tekemistä kristinuskon (oikea) kanssa. Jeesushan itse sanoo olevansa se Temppeli, jonka pystytti kolmessa päivässä kuolemansa jälkeen. (Nousi kolmantena päivänä kuolleista ja oli siten lunastanut ja sovittanut koko ihmiskunnan. Ja joka Häneen uskoo se ei häpeään joudu.
      (Fyysisen temppelin tietenkin voi joku vielä rakentaa, mutta enpä oikein usko sitäkään. No nyt voisi tässä sodassa Hamasia vastaan pommittaa moskeijat maan tasalle ja alkaa rakentaminen, mutta mutta.)

      • Anonyymi

        "Jos Jerusalemiin rakennetaan vielä fyysinen temppeli juutalaisille, niin ei sillä ole mitään tekemistä kristinuskon (oikea) kanssa."

        Mistä sinä olet tuon ajatuksen saanut? Sinä et osaa Raamattua, etkä tiedä, mitä on kristinusko.

        Paavali kävi uuden liiton aikana temppelissä, koska hän oli kristitty.

        Ap.t 24:14 Mutta sen minä sinulle tunnustan, että kuljen sitä tietä, jota he sanovat lahkoksi, ja näin palvelen isieni Jumalaa: kaiken sen, mitä laissa ja profeettojen kirjoissa sanotaan, minä uskon,
        ...
        17 "Oltuani vuosikausia poissa tulin nyt tuomaan kansalleni rahalahjaa ja toimittamaan uhreja.
        18 Juuri näissä tehtävissä minä temppelissä olin, kun eräät Aasiasta tulleet juutalaiset tapasivat minut. Olin puhdistautunut, väkeä ei ollut koolla eikä mellakasta tietoakaan.

        Ilmestyskirjan mukaan temppeli on myös takaisin palanneen Kristuksen seurakunnan käytössä pois lukien 3,5 vuoden aika, jolloin siellä on Antikristus. Muuten temppelissä on Kristus ja hänen seurakuntansa, kuten tässä profetoidaan:

        Ilm 11:1 Sitten minulle annettiin mittakeppi, joka oli kuin sauva, ja minulle sanottiin: "Mene mittaamaan Jumalan temppeli ja alttari ja laske ne, jotka siellä rukoilevat.
        2 Temppelin ulompaa esipihaa älä kuitenkaan lue mukaan, jätä se mittaamatta, sillä se on annettu vieraiden kansojen haltuun. Ne polkevat pyhää kaupunkia neljänkymmenenkahden kuukauden ajan.
        ...
        14:1 Sitten näin tämän: Karitsa seisoi Siionin vuorella, ja hänen kanssaan oli sataneljäkymmentäneljätuhatta ihmistä, joiden otsaan oli kirjoitettu hänen nimensä ja hänen Isänsä nimi.
        2 Minä kuulin taivaasta äänen, joka oli kuin suurten vesien pauhu tai kuin ukkosen jylinä. Ääni, jonka kuulin, oli myös kuin harppujen helinää ja harpunsoittajien laulua.
        3 Valtaistuimen edessä ja neljän olennon ja vanhinten edessä laulettiin uutta laulua, jota ei voinut oppia kukaan muu kuin nuo sataneljäkymmentäneljätuhatta, jotka on ostettu maan päältä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jos Jerusalemiin rakennetaan vielä fyysinen temppeli juutalaisille, niin ei sillä ole mitään tekemistä kristinuskon (oikea) kanssa."

        Mistä sinä olet tuon ajatuksen saanut? Sinä et osaa Raamattua, etkä tiedä, mitä on kristinusko.

        Paavali kävi uuden liiton aikana temppelissä, koska hän oli kristitty.

        Ap.t 24:14 Mutta sen minä sinulle tunnustan, että kuljen sitä tietä, jota he sanovat lahkoksi, ja näin palvelen isieni Jumalaa: kaiken sen, mitä laissa ja profeettojen kirjoissa sanotaan, minä uskon,
        ...
        17 "Oltuani vuosikausia poissa tulin nyt tuomaan kansalleni rahalahjaa ja toimittamaan uhreja.
        18 Juuri näissä tehtävissä minä temppelissä olin, kun eräät Aasiasta tulleet juutalaiset tapasivat minut. Olin puhdistautunut, väkeä ei ollut koolla eikä mellakasta tietoakaan.

        Ilmestyskirjan mukaan temppeli on myös takaisin palanneen Kristuksen seurakunnan käytössä pois lukien 3,5 vuoden aika, jolloin siellä on Antikristus. Muuten temppelissä on Kristus ja hänen seurakuntansa, kuten tässä profetoidaan:

        Ilm 11:1 Sitten minulle annettiin mittakeppi, joka oli kuin sauva, ja minulle sanottiin: "Mene mittaamaan Jumalan temppeli ja alttari ja laske ne, jotka siellä rukoilevat.
        2 Temppelin ulompaa esipihaa älä kuitenkaan lue mukaan, jätä se mittaamatta, sillä se on annettu vieraiden kansojen haltuun. Ne polkevat pyhää kaupunkia neljänkymmenenkahden kuukauden ajan.
        ...
        14:1 Sitten näin tämän: Karitsa seisoi Siionin vuorella, ja hänen kanssaan oli sataneljäkymmentäneljätuhatta ihmistä, joiden otsaan oli kirjoitettu hänen nimensä ja hänen Isänsä nimi.
        2 Minä kuulin taivaasta äänen, joka oli kuin suurten vesien pauhu tai kuin ukkosen jylinä. Ääni, jonka kuulin, oli myös kuin harppujen helinää ja harpunsoittajien laulua.
        3 Valtaistuimen edessä ja neljän olennon ja vanhinten edessä laulettiin uutta laulua, jota ei voinut oppia kukaan muu kuin nuo sataneljäkymmentäneljätuhatta, jotka on ostettu maan päältä.

        Hirveätä sekasotkua !

        En oikein muuta viitsi sanoa !

        Otan vain yhden esimerkin Paavalista, kun hän itse sanoo näin:

        18 Mikä siis on minun palkkani? Se, että kun julistan evankeliumia, teen sen ilmaiseksi, niin etten käytä oikeutta, jonka evankeliumi minulle myöntää.
        !!!
        19 Sillä vaikka minä olen riippumaton kaikista, olen tehnyt itseni kaikkien palvelijaksi, voittaakseni niin monta kuin suinkin,
        20 ja olen ollut juutalaisille ikäänkuin juutalainen, voittaakseni juutalaisia; lain alaisille ikäänkuin lain alainen, vaikka itse en ole lain alainen, voittaakseni lain alaiset;
        !!!
        21 ilman lakia oleville ikäänkuin olisin ilman lakia-vaikka en ole ilman Jumalan lakia, vaan olen Kristuksen laissa-voittaakseni ne, jotka ovat ilman lakia;
        22 heikoille minä olen ollut heikko, voittaakseni heikot; kaikille minä olen ollut kaikkea, pelastaakseni edes muutamia.
        23 Mutta kaiken minä teen evankeliumin tähden, että minäkin tulisin siitä osalliseksi.

        Ymmärrätkö sanan IKÄÄNKUIN ?

        !!!
        19 Sillä vaikka minä olen riippumaton kaikista, olen tehnyt itseni kaikkien palvelijaksi, voittaakseni niin monta kuin suinkin,
        20 ja olen ollut juutalaisille ikäänkuin juutalainen, voittaakseni juutalaisia; lain alaisille ikäänkuin lain alainen, vaikka itse en ole lain alainen, voittaakseni lain alaiset;
        !!!

        Vaikka Paavali tiesi lakiliiton jo päättyvän / päättyneen, niin hän noudatti sitä yhä, mutta vain voidakseen julistaa ilosanomaa juutalaisille / lainalaisille !

        Mutta sinä umpisokeana et tämän vertaa ymmärrä, joten sotket ihan kaiken !


    • Anonyymi

      Kaikenlaista tapahtuu, mistä ei uutisissa kerrota mitään. Tässä on esimerkki paavien symboliikasta: https://t.me/c/1724751107/57
      𝗕𝗥𝗢𝗞𝗘𝗡 𝗖𝗥𝗢𝗦𝗦 IS USED BY THE POPE AND OTHER SUCH RELIGIOUS FIGURES, BUT FEW KNOW ITS TRUE MEANING
      Uuden kolmannen temppelin rakentamisen aloitus tapahtui jo muutama viikko sitten. Se aloitettiin uhraamalla punainen lehmä Jerusalemin temppelivuorella. Lehmiä on tuotu Israeliin 5 kappletta.
      https://rumble.com/v4mml73-israel-brings-red-cows-for-ritual-sacrifice-to-rebuild-solomon-temple-becko.html

      • Anonyymi

        Tuossa sanotaan niin, että juutalaiset odottavat messiasta tulevaksi.

        Eli uskosta osattomat odottavat, sillä heiltä meni Messias ohi jo 2000v. sitten.

        Joten homma menee ihan kuten Raamattu sanoo, eli he siten vastaanottavat kadostuksen lapsen, eli antikristuksen sitten vastaan messiaaana ymmärtämättömyyttään.

        2. Tessalonikalaiskirje 2
        1 Mutta mitä tulee meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemukseen ja meidän kokoontumiseemme hänen tykönsä, niin me pyydämme teitä, veljet,
        2 ettette anna minkään hengen ettekä sanan ettekä minkään muka meidän lähettämämme kirjeen heti järkyttää itseänne, niin että menetätte mielenne maltin, ettekä anna niiden itseänne peljästyttää, ikäänkuin Herran päivä jo olisi käsissä.
        3 Älkää antako kenenkään vietellä itseänne millään tavalla. Sillä se päivä ei tule, ennenkuin luopumus ensin tapahtuu ja laittomuuden ihminen ilmestyy, kadotuksen lapsi,
        4 tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa sanotaan niin, että juutalaiset odottavat messiasta tulevaksi.

        Eli uskosta osattomat odottavat, sillä heiltä meni Messias ohi jo 2000v. sitten.

        Joten homma menee ihan kuten Raamattu sanoo, eli he siten vastaanottavat kadostuksen lapsen, eli antikristuksen sitten vastaan messiaaana ymmärtämättömyyttään.

        2. Tessalonikalaiskirje 2
        1 Mutta mitä tulee meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemukseen ja meidän kokoontumiseemme hänen tykönsä, niin me pyydämme teitä, veljet,
        2 ettette anna minkään hengen ettekä sanan ettekä minkään muka meidän lähettämämme kirjeen heti järkyttää itseänne, niin että menetätte mielenne maltin, ettekä anna niiden itseänne peljästyttää, ikäänkuin Herran päivä jo olisi käsissä.
        3 Älkää antako kenenkään vietellä itseänne millään tavalla. Sillä se päivä ei tule, ennenkuin luopumus ensin tapahtuu ja laittomuuden ihminen ilmestyy, kadotuksen lapsi,
        4 tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.

        Paavali kirjoittaa 2. Tessalonikalaiskirjeessä, että Antikristus menee Jumalan temppeliin, mikä kestää 3,5 vuotta. Temppeli ei ole hänen omansa, vaan Paavalin mukaan kyse on Jumalan omasta temppelistä. Se ei siis ole Antikristusta varten rakennettu. Mutta se meidän pitään ottaa huomioon, että Jumala sallii Antikristuksen menevän temppeliin 3,5 vuodeksi. Muuten temppelin on Jumalan pyhäkkönä. On sitten meidä asia ymmärtää, milloin temppelissä on Kristus ja milloin siellä on Antikristus. joka sekin on siellä vain 3,5 vuotta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavali kirjoittaa 2. Tessalonikalaiskirjeessä, että Antikristus menee Jumalan temppeliin, mikä kestää 3,5 vuotta. Temppeli ei ole hänen omansa, vaan Paavalin mukaan kyse on Jumalan omasta temppelistä. Se ei siis ole Antikristusta varten rakennettu. Mutta se meidän pitään ottaa huomioon, että Jumala sallii Antikristuksen menevän temppeliin 3,5 vuodeksi. Muuten temppelin on Jumalan pyhäkkönä. On sitten meidä asia ymmärtää, milloin temppelissä on Kristus ja milloin siellä on Antikristus. joka sekin on siellä vain 3,5 vuotta.

        Höpö höpö !

        Raamattu kertoo hyvin selvästi sen, että lakiliiton temppeliaika loppui jo 2000v. sitten.

        Jumala itse lakkautti lakiliiton ja siten hävitytti sen temppelin !

        Joten vaikkakin se 3:s temppeli rakennetaan, niin ei Jumala asu käsillä tehdyissä huoneissa !

        Ap. t. 7:48 Korkein ei kuitenkaan asu käsillä tehdyissä huoneissa; sillä näin sanoo profeetta:

        Ap. t. 17:24 Jumala, joka on tehnyt maailman ja kaikki, mitä siinä on, hän, joka on taivaan ja maan Herra, ei asu käsillä tehdyissä temppeleissä,

        Ap. t. 17:25 eikä häntä voida ihmisten käsillä palvella, ikäänkuin hän jotakin tarvitsisi, hän, joka itse antaa kaikille elämän ja hengen ja kaiken.

        Eli Jumalan asumus se temppeli ei tule olemaan, se nyt on aivan varma !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavali kirjoittaa 2. Tessalonikalaiskirjeessä, että Antikristus menee Jumalan temppeliin, mikä kestää 3,5 vuotta. Temppeli ei ole hänen omansa, vaan Paavalin mukaan kyse on Jumalan omasta temppelistä. Se ei siis ole Antikristusta varten rakennettu. Mutta se meidän pitään ottaa huomioon, että Jumala sallii Antikristuksen menevän temppeliin 3,5 vuodeksi. Muuten temppelin on Jumalan pyhäkkönä. On sitten meidä asia ymmärtää, milloin temppelissä on Kristus ja milloin siellä on Antikristus. joka sekin on siellä vain 3,5 vuotta.

        Se pitää kyllä sanoa, että:

        Sitä 3:tta temppeliä varmasti sanotaan ja nimitetään Jumalan temppeliksi, mutta eihän siis Jumala siellä asu !

        Se nyt on aivan varma se !

        Uskosta osattomat juutalaiset siis aivan varmasti sitä Jumalan temppelinä pitävät ja sinne odottavat messiasta tulevaksi !

        Mutta he sokeina ottavatkin avosylin vastaan antikristuksen, joka ihmein ja merkein eksyttää heidät, sillä juutalaiset etsivät tunnustekoja Sanan mukaan:

        1. Kor. 1:22 koskapa juutalaiset vaativat tunnustekoja ja kreikkalaiset etsivät viisautta,

        11 Ja minä näin toisen pedon nousevan maasta, ja sillä oli kaksi sarvea niinkuin karitsan sarvet, ja se puhui niinkuin lohikäärme.
        12 Ja se käyttää kaikkea ensimmäisen pedon valtaa sen nähden ja saattaa maan ja siinä asuvaiset kumartamaan ensimmäistä petoa, sitä, jonka kuolinhaava parani.
        13 Ja se tekee suuria ihmeitä, niin että saa tulenkin taivaasta lankeamaan maahan ihmisten nähden.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpö höpö !

        Raamattu kertoo hyvin selvästi sen, että lakiliiton temppeliaika loppui jo 2000v. sitten.

        Jumala itse lakkautti lakiliiton ja siten hävitytti sen temppelin !

        Joten vaikkakin se 3:s temppeli rakennetaan, niin ei Jumala asu käsillä tehdyissä huoneissa !

        Ap. t. 7:48 Korkein ei kuitenkaan asu käsillä tehdyissä huoneissa; sillä näin sanoo profeetta:

        Ap. t. 17:24 Jumala, joka on tehnyt maailman ja kaikki, mitä siinä on, hän, joka on taivaan ja maan Herra, ei asu käsillä tehdyissä temppeleissä,

        Ap. t. 17:25 eikä häntä voida ihmisten käsillä palvella, ikäänkuin hän jotakin tarvitsisi, hän, joka itse antaa kaikille elämän ja hengen ja kaiken.

        Eli Jumalan asumus se temppeli ei tule olemaan, se nyt on aivan varma !

        "Raamattu kertoo hyvin selvästi sen, että lakiliiton temppeliaika loppui jo 2000v. sitten."

        Sinä hokomalla hoet tuota väärää opetusta jatkuvasti.

        Vaikka vanha liitto loppui, se ei lopettanut lakia. Uudessa liitossa kirjoitetaan laki sydämeen, jotta sitä noudatettaisiin. Uusi liitto on samalla tavalla lakiliitto, johon kuuluun samalla tavalla myös armo.

        Mitä tulee temppeliin, niin alkuseurakunta kokoontui apostolien johdolla Jerusalemin temppelissä, joten kristinuskoon kuuluu edelleen temppeli.

        Ap.t 2:42 Seurakunta kuunteli ja noudatti uskollisesti apostolien opetusta. Uskovat elivät keskinäisessä yhteydessä, mursivat yhdessä leipää ja rukoilivat.
        ...
        46 Joka päivä he uskollisesti kokoontuivat temppeliin,

        "Joten vaikkakin se 3:s temppeli rakennetaan, niin ei Jumala asu käsillä tehdyissä huoneissa ! Ap. t. 7:48 Korkein ei kuitenkaan asu käsillä tehdyissä huoneissa; sillä näin sanoo profeetta:"

        Isä Jumala asuu taivaassa itse rakentamassaan temppelissä, mihin mm. Salomo viittaa omissa kirjoituksissaan. Jumalan temppelistä kertoo myös Ilmestyskirja, joten taivaassakin on temppeli.

        Ilm 11:19 Taivaassa avattiin Jumalan temppeli, niin että temppelissä oleva liitonarkku voitiin nähdä. Salamat leimusivat, ukkonen jylisi, maa järähteli ja raemyrsky riehui.

        Mitä sinä et tajua, on, että Raamatun mukaan Messias rakentaa kolmannen temppelin itselleen. Tästä kertoo mm. Sakarjan kirjan luku 6. Koita lukea se ja ymmärtää.

        Ilmestyskirja kertoo myös Messiaan itselleen rakentamasta temppelistä, mihin hänen seurakunta tulee kokoontumaan.

        Ilm 11:1 Sitten minulle annettiin mittakeppi, joka oli kuin sauva, ja minulle sanottiin: "Mene mittaamaan Jumalan temppeli ja alttari ja laske ne, jotka siellä rukoilevat.
        2 Temppelin ulompaa esipihaa älä kuitenkaan lue mukaan, jätä se mittaamatta, sillä se on annettu vieraiden kansojen haltuun. Ne polkevat pyhää kaupunkia neljänkymmenenkahden kuukauden ajan.
        ...
        14:1 Sitten näin tämän: Karitsa seisoi Siionin vuorella, ja hänen kanssaan oli sataneljäkymmentäneljätuhatta ihmistä, joiden otsaan oli kirjoitettu hänen nimensä ja hänen Isänsä nimi.
        2 Minä kuulin taivaasta äänen, joka oli kuin suurten vesien pauhu tai kuin ukkosen jylinä. Ääni, jonka kuulin, oli myös kuin harppujen helinää ja harpunsoittajien laulua.
        3 Valtaistuimen edessä ja neljän olennon ja vanhinten edessä laulettiin uutta laulua, jota ei voinut oppia kukaan muu kuin nuo sataneljäkymmentäneljätuhatta, jotka on ostettu maan päältä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Raamattu kertoo hyvin selvästi sen, että lakiliiton temppeliaika loppui jo 2000v. sitten."

        Sinä hokomalla hoet tuota väärää opetusta jatkuvasti.

        Vaikka vanha liitto loppui, se ei lopettanut lakia. Uudessa liitossa kirjoitetaan laki sydämeen, jotta sitä noudatettaisiin. Uusi liitto on samalla tavalla lakiliitto, johon kuuluun samalla tavalla myös armo.

        Mitä tulee temppeliin, niin alkuseurakunta kokoontui apostolien johdolla Jerusalemin temppelissä, joten kristinuskoon kuuluu edelleen temppeli.

        Ap.t 2:42 Seurakunta kuunteli ja noudatti uskollisesti apostolien opetusta. Uskovat elivät keskinäisessä yhteydessä, mursivat yhdessä leipää ja rukoilivat.
        ...
        46 Joka päivä he uskollisesti kokoontuivat temppeliin,

        "Joten vaikkakin se 3:s temppeli rakennetaan, niin ei Jumala asu käsillä tehdyissä huoneissa ! Ap. t. 7:48 Korkein ei kuitenkaan asu käsillä tehdyissä huoneissa; sillä näin sanoo profeetta:"

        Isä Jumala asuu taivaassa itse rakentamassaan temppelissä, mihin mm. Salomo viittaa omissa kirjoituksissaan. Jumalan temppelistä kertoo myös Ilmestyskirja, joten taivaassakin on temppeli.

        Ilm 11:19 Taivaassa avattiin Jumalan temppeli, niin että temppelissä oleva liitonarkku voitiin nähdä. Salamat leimusivat, ukkonen jylisi, maa järähteli ja raemyrsky riehui.

        Mitä sinä et tajua, on, että Raamatun mukaan Messias rakentaa kolmannen temppelin itselleen. Tästä kertoo mm. Sakarjan kirjan luku 6. Koita lukea se ja ymmärtää.

        Ilmestyskirja kertoo myös Messiaan itselleen rakentamasta temppelistä, mihin hänen seurakunta tulee kokoontumaan.

        Ilm 11:1 Sitten minulle annettiin mittakeppi, joka oli kuin sauva, ja minulle sanottiin: "Mene mittaamaan Jumalan temppeli ja alttari ja laske ne, jotka siellä rukoilevat.
        2 Temppelin ulompaa esipihaa älä kuitenkaan lue mukaan, jätä se mittaamatta, sillä se on annettu vieraiden kansojen haltuun. Ne polkevat pyhää kaupunkia neljänkymmenenkahden kuukauden ajan.
        ...
        14:1 Sitten näin tämän: Karitsa seisoi Siionin vuorella, ja hänen kanssaan oli sataneljäkymmentäneljätuhatta ihmistä, joiden otsaan oli kirjoitettu hänen nimensä ja hänen Isänsä nimi.
        2 Minä kuulin taivaasta äänen, joka oli kuin suurten vesien pauhu tai kuin ukkosen jylinä. Ääni, jonka kuulin, oli myös kuin harppujen helinää ja harpunsoittajien laulua.
        3 Valtaistuimen edessä ja neljän olennon ja vanhinten edessä laulettiin uutta laulua, jota ei voinut oppia kukaan muu kuin nuo sataneljäkymmentäneljätuhatta, jotka on ostettu maan päältä.

        Uusi liitto ei ole lakiliitto !

        Siinä ei olla lain alla !

        Vaikka sinä itse haluaisitkin ja haluat siellä lain alla olla.

        Kristuksessa tuli Armo ja TOTUUS !

        Siis EI Armo ja LAKI !

        Mutta näiden eroa sinä et varmaan käsitä ollenkaan, ethän ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Raamattu kertoo hyvin selvästi sen, että lakiliiton temppeliaika loppui jo 2000v. sitten."

        Sinä hokomalla hoet tuota väärää opetusta jatkuvasti.

        Vaikka vanha liitto loppui, se ei lopettanut lakia. Uudessa liitossa kirjoitetaan laki sydämeen, jotta sitä noudatettaisiin. Uusi liitto on samalla tavalla lakiliitto, johon kuuluun samalla tavalla myös armo.

        Mitä tulee temppeliin, niin alkuseurakunta kokoontui apostolien johdolla Jerusalemin temppelissä, joten kristinuskoon kuuluu edelleen temppeli.

        Ap.t 2:42 Seurakunta kuunteli ja noudatti uskollisesti apostolien opetusta. Uskovat elivät keskinäisessä yhteydessä, mursivat yhdessä leipää ja rukoilivat.
        ...
        46 Joka päivä he uskollisesti kokoontuivat temppeliin,

        "Joten vaikkakin se 3:s temppeli rakennetaan, niin ei Jumala asu käsillä tehdyissä huoneissa ! Ap. t. 7:48 Korkein ei kuitenkaan asu käsillä tehdyissä huoneissa; sillä näin sanoo profeetta:"

        Isä Jumala asuu taivaassa itse rakentamassaan temppelissä, mihin mm. Salomo viittaa omissa kirjoituksissaan. Jumalan temppelistä kertoo myös Ilmestyskirja, joten taivaassakin on temppeli.

        Ilm 11:19 Taivaassa avattiin Jumalan temppeli, niin että temppelissä oleva liitonarkku voitiin nähdä. Salamat leimusivat, ukkonen jylisi, maa järähteli ja raemyrsky riehui.

        Mitä sinä et tajua, on, että Raamatun mukaan Messias rakentaa kolmannen temppelin itselleen. Tästä kertoo mm. Sakarjan kirjan luku 6. Koita lukea se ja ymmärtää.

        Ilmestyskirja kertoo myös Messiaan itselleen rakentamasta temppelistä, mihin hänen seurakunta tulee kokoontumaan.

        Ilm 11:1 Sitten minulle annettiin mittakeppi, joka oli kuin sauva, ja minulle sanottiin: "Mene mittaamaan Jumalan temppeli ja alttari ja laske ne, jotka siellä rukoilevat.
        2 Temppelin ulompaa esipihaa älä kuitenkaan lue mukaan, jätä se mittaamatta, sillä se on annettu vieraiden kansojen haltuun. Ne polkevat pyhää kaupunkia neljänkymmenenkahden kuukauden ajan.
        ...
        14:1 Sitten näin tämän: Karitsa seisoi Siionin vuorella, ja hänen kanssaan oli sataneljäkymmentäneljätuhatta ihmistä, joiden otsaan oli kirjoitettu hänen nimensä ja hänen Isänsä nimi.
        2 Minä kuulin taivaasta äänen, joka oli kuin suurten vesien pauhu tai kuin ukkosen jylinä. Ääni, jonka kuulin, oli myös kuin harppujen helinää ja harpunsoittajien laulua.
        3 Valtaistuimen edessä ja neljän olennon ja vanhinten edessä laulettiin uutta laulua, jota ei voinut oppia kukaan muu kuin nuo sataneljäkymmentäneljätuhatta, jotka on ostettu maan päältä.

        Sinä itse muuten poimit mielivaltaisesti Raamatusta asioita / pieniä pätkiä ja rakentelet sokeana niistä oppeja ja oppirakennelmia omalla ihmis "viisaudellasi" !

        Se on sinun ongelmasi, ei minun.

        Luetaan vaikkapa edeltävää lukua 7 !

        Johanneksen ilmestys 7

        Johanneksen ilmestys 8


        1 Senjälkeen minä näin neljä enkeliä seisovan maan neljällä kulmalla ja pitävän kiinni maan neljää tuulta, ettei mikään tuuli pääsisi puhaltamaan maan päälle eikä meren päälle eikä yhteenkään puuhun.
        2 Ja minä näin erään muun enkelin kohoavan auringonnoususta, ja hänellä oli elävän Jumalan sinetti, ja hän huusi suurella äänellä niille neljälle enkelille, joille oli annettu valta vahingoittaa maata ja merta,
        3 ja sanoi: "Älkää vahingoittako maata älkääkä merta, älkää myös puita, ennenkuin me olemme painaneet sinetin Jumalamme palvelijain otsaan".
        4 Ja minä kuulin sinetillä merkittyjen luvun, sata neljäkymmentä neljä tuhatta merkittyä kaikista Israelin lasten sukukunnista:
        5 Juudan sukukunnasta kaksitoista tuhatta merkittyä, Ruubenin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Gaadin sukukunnasta kaksitoista tuhatta,
        6 Asserin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Naftalin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Manassen sukukunnasta kaksitoista tuhatta,
        7 Simeonin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Leevin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Isaskarin sukukunnasta kaksitoista tuhatta,
        8 Sebulonin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Joosefin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Benjaminin sukukunnasta kaksitoista tuhatta merkittyä.
        9 Tämän jälkeen minä näin, ja katso, oli suuri joukko, jota ei kukaan voinut lukea, kaikista kansanheimoista ja sukukunnista ja kansoista ja kielistä, ja ne seisoivat valtaistuimen edessä ja Karitsan edessä puettuina pitkiin valkeihin vaatteisiin, ja heillä oli palmut käsissään,
        10 ja he huusivat suurella äänellä sanoen: "Pelastus tulee meidän Jumalaltamme, joka valtaistuimella istuu, ja Karitsalta".
        11 Ja kaikki enkelit seisoivat piirissä valtaistuimen ja vanhinten ja neljän olennon ympärillä ja lankesivat kasvoilleen valtaistuimen eteen ja kumartaen rukoilivat Jumalaa,
        12 sanoen: "Amen! Ylistys ja kirkkaus ja viisaus ja kiitos ja kunnia ja voima ja väkevyys meidän Jumalallemme aina ja iankaikkisesti, amen!"
        13 Ja yksi vanhimmista puhui minulle ja sanoi: "Keitä ovat nämä pitkiin valkeihin vaatteisiin puetut, ja mistä he ovat tulleet?"
        14 Ja minä sanoin hänelle: "Herrani, sinä tiedät sen". Ja hän sanoi minulle: "Nämä ovat ne, jotka siitä suuresta ahdistuksesta tulevat, ja he ovat pesseet vaatteensa ja valkaisseet ne Karitsan veressä.
        15 Sentähden he ovat Jumalan valtaistuimen edessä ja palvelevat häntä päivät ja yöt hänen temppelissään, ja hän, joka valtaistuimella istuu, on levittävä telttamajansa heidän ylitsensä.
        16 Ei heidän enää tule nälkä eikä enää jano, eikä aurinko ole sattuva heihin, eikä mikään helle,
        17 sillä Karitsa, joka on valtaistuimen keskellä, on kaitseva heitä ja johdattava heidät elämän vetten lähteille, ja Jumala on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä."

        Siis mitä tässä JO on tapahtunut ???

        Kuuluuko siis oikeasti nuo myöhemmät asiat lopunaikaan ja antikristuksen toiminnan aikaan vai eivät ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uusi liitto ei ole lakiliitto !

        Siinä ei olla lain alla !

        Vaikka sinä itse haluaisitkin ja haluat siellä lain alla olla.

        Kristuksessa tuli Armo ja TOTUUS !

        Siis EI Armo ja LAKI !

        Mutta näiden eroa sinä et varmaan käsitä ollenkaan, ethän ?

        "Uusi liitto ei ole lakiliitto"

        Tätä sinä hoet kuin päätön kana, joka ei tajua kristinuskon perusasioitakaan.

        Uudessa ja vanhassa liitossa on SAMA LAKI. Uusi liitto sanotaan olevan vanhaa parempi, koska Israel ja Juuda NOUDATTAVAT LAKIA. Uutta liittoa ei olisi edes tarvittu, jos Israel olisi noudattanut lakia.

        Heb 8:7 Jos ensimmäinen liitto olisi ollut rikkumaton, ei sen sijalle olisi tarvittu toista.
        8 Mutta nyt Jumala moittii kansaansa: -- Kuulkaa! Aika tulee, sanoo Herra, jolloin minä teen uuden liiton Israelin kansan ja Juudan kansan kanssa.
        9 Se ei ole samanlainen liitto kuin se, jonka tein heidän isiensä kanssa silloin, kun tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta. He eivät pysyneet minun liitossani, ja siksi en minäkään välittänyt heistä, sanoo Herra.
        10 Tämän liiton minä teen Israelin kansan kanssa näiden päivien jälkeen, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä, kirjoitan sen heidän sydämeensä. Minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.


    • Anonyymi

      HOH HOH!
      Eksytystä on kaikki mikä menee ohi Kristuksen. Hänessä meidän tulee pysyä eikä odottaa mitään muuta eikä toisia. Maailmassa tapahtuu kaiken laista ja taistelu on kova, mutta Jumalamme on sama eilen, tänään, huomenna ja iankaikkisesti.
      Jeesus on ainoa toivomme, muuta ei ole eikä tule. Muut uhrit ja uskonnot ovat eksytystä eikä lampaiden tulisi kuunnella heitä, näytti miltä näytti. Ihminen on ilman Paimentaan eksyväinen ja vastustaa Jumalaa hyvissä teoissaankin, todistaa Raamattu.
      Monet eksyvät sanoo Raamattu myös. Yksi Tie on oikea ja totta.

      • Anonyymi

        "Muut uhrit ja uskonnot ovat eksytystä eikä lampaiden tulisi kuunnella heitä, näytti miltä näytti."

        Voitko kertoa, miksi Paavali ja alkuseurakunta osallistuivat uhritoimituksiin Jerusalemin temppelissä?

        Oliko Paavalin touhut eksystystä? Eivät olleet.

        Sinä vain et tiedä, mitä kristinusko oikeasti on, etkä osaa Raamattua.

        Ap.t 21:26 Paavali otti miehet mukaansa ja puhdistautui seuraavana päivänä heidän kanssaan. Sitten hän meni temppeliin ja ilmoitti, milloin heidän puhdistumisaikansa päättyisi ja kunkin puolesta suoritettaisiin uhri.
        ...
        24:14 Mutta sen minä sinulle tunnustan, että kuljen sitä tietä, jota he sanovat lahkoksi, ja näin palvelen isieni Jumalaa: kaiken sen, mitä laissa ja profeettojen kirjoissa sanotaan, minä uskon,
        ...
        17 "Oltuani vuosikausia poissa tulin nyt tuomaan kansalleni rahalahjaa ja toimittamaan uhreja.
        18 Juuri näissä tehtävissä minä temppelissä olin, kun eräät Aasiasta tulleet juutalaiset tapasivat minut. Olin puhdistautunut, väkeä ei ollut koolla eikä mellakasta tietoakaan.
        ...
        25:8 Paavali kiisti ne sanoen: "Mitään väärää en ole tehnyt, en juutalaisten lakia, en temppeliä enkä keisaria vastaan."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Muut uhrit ja uskonnot ovat eksytystä eikä lampaiden tulisi kuunnella heitä, näytti miltä näytti."

        Voitko kertoa, miksi Paavali ja alkuseurakunta osallistuivat uhritoimituksiin Jerusalemin temppelissä?

        Oliko Paavalin touhut eksystystä? Eivät olleet.

        Sinä vain et tiedä, mitä kristinusko oikeasti on, etkä osaa Raamattua.

        Ap.t 21:26 Paavali otti miehet mukaansa ja puhdistautui seuraavana päivänä heidän kanssaan. Sitten hän meni temppeliin ja ilmoitti, milloin heidän puhdistumisaikansa päättyisi ja kunkin puolesta suoritettaisiin uhri.
        ...
        24:14 Mutta sen minä sinulle tunnustan, että kuljen sitä tietä, jota he sanovat lahkoksi, ja näin palvelen isieni Jumalaa: kaiken sen, mitä laissa ja profeettojen kirjoissa sanotaan, minä uskon,
        ...
        17 "Oltuani vuosikausia poissa tulin nyt tuomaan kansalleni rahalahjaa ja toimittamaan uhreja.
        18 Juuri näissä tehtävissä minä temppelissä olin, kun eräät Aasiasta tulleet juutalaiset tapasivat minut. Olin puhdistautunut, väkeä ei ollut koolla eikä mellakasta tietoakaan.
        ...
        25:8 Paavali kiisti ne sanoen: "Mitään väärää en ole tehnyt, en juutalaisten lakia, en temppeliä enkä keisaria vastaan."

        Hirveätä sekasotkua !

        En oikein muuta viitsi sanoa !

        Otan vain yhden esimerkin Paavalista, kun hän itse sanoo näin:

        18 Mikä siis on minun palkkani? Se, että kun julistan evankeliumia, teen sen ilmaiseksi, niin etten käytä oikeutta, jonka evankeliumi minulle myöntää.
        !!!
        19 Sillä vaikka minä olen riippumaton kaikista, olen tehnyt itseni kaikkien palvelijaksi, voittaakseni niin monta kuin suinkin,
        20 ja olen ollut juutalaisille ikäänkuin juutalainen, voittaakseni juutalaisia; lain alaisille ikäänkuin lain alainen, vaikka itse en ole lain alainen, voittaakseni lain alaiset;
        !!!
        21 ilman lakia oleville ikäänkuin olisin ilman lakia-vaikka en ole ilman Jumalan lakia, vaan olen Kristuksen laissa-voittaakseni ne, jotka ovat ilman lakia;
        22 heikoille minä olen ollut heikko, voittaakseni heikot; kaikille minä olen ollut kaikkea, pelastaakseni edes muutamia.
        23 Mutta kaiken minä teen evankeliumin tähden, että minäkin tulisin siitä osalliseksi.

        Ymmärrätkö sanan IKÄÄNKUIN ?

        !!!
        19 Sillä vaikka minä olen riippumaton kaikista, olen tehnyt itseni kaikkien palvelijaksi, voittaakseni niin monta kuin suinkin,
        20 ja olen ollut juutalaisille ikäänkuin juutalainen, voittaakseni juutalaisia; lain alaisille ikäänkuin lain alainen, vaikka itse en ole lain alainen, voittaakseni lain alaiset;
        !!!

        Vaikka Paavali tiesi lakiliiton jo päättyvän / päättyneen, niin hän noudatti sitä yhä, mutta vain voidakseen julistaa ilosanomaa juutalaisille / lainalaisille !

        Mutta sinä umpisokeana et tämän vertaa ymmärrä, joten sotket ihan kaiken !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hirveätä sekasotkua !

        En oikein muuta viitsi sanoa !

        Otan vain yhden esimerkin Paavalista, kun hän itse sanoo näin:

        18 Mikä siis on minun palkkani? Se, että kun julistan evankeliumia, teen sen ilmaiseksi, niin etten käytä oikeutta, jonka evankeliumi minulle myöntää.
        !!!
        19 Sillä vaikka minä olen riippumaton kaikista, olen tehnyt itseni kaikkien palvelijaksi, voittaakseni niin monta kuin suinkin,
        20 ja olen ollut juutalaisille ikäänkuin juutalainen, voittaakseni juutalaisia; lain alaisille ikäänkuin lain alainen, vaikka itse en ole lain alainen, voittaakseni lain alaiset;
        !!!
        21 ilman lakia oleville ikäänkuin olisin ilman lakia-vaikka en ole ilman Jumalan lakia, vaan olen Kristuksen laissa-voittaakseni ne, jotka ovat ilman lakia;
        22 heikoille minä olen ollut heikko, voittaakseni heikot; kaikille minä olen ollut kaikkea, pelastaakseni edes muutamia.
        23 Mutta kaiken minä teen evankeliumin tähden, että minäkin tulisin siitä osalliseksi.

        Ymmärrätkö sanan IKÄÄNKUIN ?

        !!!
        19 Sillä vaikka minä olen riippumaton kaikista, olen tehnyt itseni kaikkien palvelijaksi, voittaakseni niin monta kuin suinkin,
        20 ja olen ollut juutalaisille ikäänkuin juutalainen, voittaakseni juutalaisia; lain alaisille ikäänkuin lain alainen, vaikka itse en ole lain alainen, voittaakseni lain alaiset;
        !!!

        Vaikka Paavali tiesi lakiliiton jo päättyvän / päättyneen, niin hän noudatti sitä yhä, mutta vain voidakseen julistaa ilosanomaa juutalaisille / lainalaisille !

        Mutta sinä umpisokeana et tämän vertaa ymmärrä, joten sotket ihan kaiken !

        "Vaikka Paavali tiesi lakiliiton jo päättyvän / päättyneen, niin hän noudatti sitä yhä, mutta vain voidakseen julistaa ilosanomaa juutalaisille / lainalaisille !"

        Onpas sinulla ovelasti muotoiltu TEKOSYY.

        Paavali ei noudattanut lakia vain juutalaisten takia vaan sen takia, että HÄN OLI VELVOLLINEN NOUDATTAMAAN LAKIA.

        Paavali kirjoitti roomalaisille kristitylle, että kaikilla on velvollisuus noudattaa lakia kadotustuomion uhalla. Uudessa liitossa kirjoitetaan laki sydämeen, jotta sitä noudatettaisiin. Sinulla ei näytä olevan lakia sydämessäsi, etkä näytä olevan uudessa liitossa muutenkaan.

        Room 2:9 Tuska ja ahdistus tulee jokaisen osaksi, joka tekee pahaa, ensin juutalaisen, sitten myös kreikkalaisen.
        10 Kirkkaus, kunnia ja rauha taas tulee jokaisen osaksi, joka tekee hyvää, ensin juutalaisen, sitten myös kreikkalaisen,
        11 sillä Jumala ei tee eroa ihmisten välillä.
        12 Ne, jotka ovat tehneet syntiä lakia tuntematta, myös tuhoutuvat laista riippumatta. Ne taas, jotka ovat lain tuntien tehneet syntiä, myös tuomitaan lain nojalla.
        13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.

        Monet ajattelevat, että Hebrealaiskirje olisi Paavalin kirjoittama. Siinä kirjeessä sanotaan, että joka hylkää lain, hän ei saa armoa.

        Heb 10:26 Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä,
        27 vaan hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka on kuluttava vastustajat.
        28 Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman:


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Vaikka Paavali tiesi lakiliiton jo päättyvän / päättyneen, niin hän noudatti sitä yhä, mutta vain voidakseen julistaa ilosanomaa juutalaisille / lainalaisille !"

        Onpas sinulla ovelasti muotoiltu TEKOSYY.

        Paavali ei noudattanut lakia vain juutalaisten takia vaan sen takia, että HÄN OLI VELVOLLINEN NOUDATTAMAAN LAKIA.

        Paavali kirjoitti roomalaisille kristitylle, että kaikilla on velvollisuus noudattaa lakia kadotustuomion uhalla. Uudessa liitossa kirjoitetaan laki sydämeen, jotta sitä noudatettaisiin. Sinulla ei näytä olevan lakia sydämessäsi, etkä näytä olevan uudessa liitossa muutenkaan.

        Room 2:9 Tuska ja ahdistus tulee jokaisen osaksi, joka tekee pahaa, ensin juutalaisen, sitten myös kreikkalaisen.
        10 Kirkkaus, kunnia ja rauha taas tulee jokaisen osaksi, joka tekee hyvää, ensin juutalaisen, sitten myös kreikkalaisen,
        11 sillä Jumala ei tee eroa ihmisten välillä.
        12 Ne, jotka ovat tehneet syntiä lakia tuntematta, myös tuhoutuvat laista riippumatta. Ne taas, jotka ovat lain tuntien tehneet syntiä, myös tuomitaan lain nojalla.
        13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.

        Monet ajattelevat, että Hebrealaiskirje olisi Paavalin kirjoittama. Siinä kirjeessä sanotaan, että joka hylkää lain, hän ei saa armoa.

        Heb 10:26 Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä,
        27 vaan hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka on kuluttava vastustajat.
        28 Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman:

        Kuten sanoin !

        Jos haluat olla lain alla, niin se on sinun oma valintasi !

        Mutta Jeesus tuli pelastamaan lainalaiset !

        1. Kor. 9:20 ja olen ollut juutalaisille ikäänkuin juutalainen, voittaakseni juutalaisia; lain alaisille ikäänkuin lain alainen, vaikka itse en ole lain alainen, voittaakseni lain alaiset;

        4 Mutta kun aika oli täytetty, lähetti Jumala Poikansa, vaimosta syntyneen, lain alaiseksi syntyneen,
        5 lunastamaan lain alaiset, että me pääsisimme lapsen asemaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuten sanoin !

        Jos haluat olla lain alla, niin se on sinun oma valintasi !

        Mutta Jeesus tuli pelastamaan lainalaiset !

        1. Kor. 9:20 ja olen ollut juutalaisille ikäänkuin juutalainen, voittaakseni juutalaisia; lain alaisille ikäänkuin lain alainen, vaikka itse en ole lain alainen, voittaakseni lain alaiset;

        4 Mutta kun aika oli täytetty, lähetti Jumala Poikansa, vaimosta syntyneen, lain alaiseksi syntyneen,
        5 lunastamaan lain alaiset, että me pääsisimme lapsen asemaan.

        "Jos haluat olla lain alla, niin se on sinun oma valintasi"

        Minä en ole lain alla vaan armon alla.

        Sinä olet lain alla. Et edes ymmärrä, mitä tarkoittaa juutalainen sanonta LAIN ALLA.

        Lain alla ei ole kukaan, joka noudattaa lakia. Kun Paavali puhui lain alaisista, hän tarkoitti niitä LAIN RIKKOJIA, joiden päälle putoaa lain kiroukset.

        Kukaan lain noudattaja ei koskaan joudu lain alle eli lain kirousten alle. Lain rikkojat ovat lain kirousten alla, kuten sinäkin olet lain alla, koska vastustat lain noudattamista.

        5 Moos 28:45 Kaikki nämä kiroukset tulevat sinun päällesi, vainoavat sinua ja saavuttavat sinut, kunnes tuhoudut, koska et kuullut Herran, sinun Jumalasi ääntä etkä noudattanut hänen käskyjänsä ja säädöksiänsä, jotka hän on sinulle antanut.

        Dan 9:11 "Koko Israel on rikkonut sinun lakisi ja poikennut sinun tieltäsi eikä ole totellut sinua. Ja niin meidän päällemme kaatui se kirous ja rangaistus, joka on kirjoitettu Mooseksen, Herran palvelijan, lakiin, sillä me olemme tehneet syntiä sinua vastaan.

        Armon alla ovat ne, jotka ovat tehneet parannuksen laittomuudesta uskossa Jeesukseen Kristukseen ja jotka ovat alkaneet noudattaa lakia uskonsa tähden. Koska sinä elät laittomuudessa, sinä et ole armon alla.

        2 Moos 20:6 Mutta polvesta polveen minä osoitan armoni niille tuhansille, jotka rakastavat minua ja noudattavat minun käskyjäni.

        Room 6:14 Synti ei enää ole teidän herranne, sillä te ette ole lain vaan armon alaisia.
        15 Miten siis on? Saammeko tehdä syntiä, koska emme elä lain vaan armon alaisina? Emme toki!
        16 Tehän tiedätte, että jos antaudutte orjina tottelemaan jotakuta, olette juuri sen orjia, jota tottelette. Te joko palvelette syntiä, mikä johtaa kuolemantuomioon, tai olette kuuliaisia Jumalalle, mikä johtaa vapauttavaan tuomioon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jos haluat olla lain alla, niin se on sinun oma valintasi"

        Minä en ole lain alla vaan armon alla.

        Sinä olet lain alla. Et edes ymmärrä, mitä tarkoittaa juutalainen sanonta LAIN ALLA.

        Lain alla ei ole kukaan, joka noudattaa lakia. Kun Paavali puhui lain alaisista, hän tarkoitti niitä LAIN RIKKOJIA, joiden päälle putoaa lain kiroukset.

        Kukaan lain noudattaja ei koskaan joudu lain alle eli lain kirousten alle. Lain rikkojat ovat lain kirousten alla, kuten sinäkin olet lain alla, koska vastustat lain noudattamista.

        5 Moos 28:45 Kaikki nämä kiroukset tulevat sinun päällesi, vainoavat sinua ja saavuttavat sinut, kunnes tuhoudut, koska et kuullut Herran, sinun Jumalasi ääntä etkä noudattanut hänen käskyjänsä ja säädöksiänsä, jotka hän on sinulle antanut.

        Dan 9:11 "Koko Israel on rikkonut sinun lakisi ja poikennut sinun tieltäsi eikä ole totellut sinua. Ja niin meidän päällemme kaatui se kirous ja rangaistus, joka on kirjoitettu Mooseksen, Herran palvelijan, lakiin, sillä me olemme tehneet syntiä sinua vastaan.

        Armon alla ovat ne, jotka ovat tehneet parannuksen laittomuudesta uskossa Jeesukseen Kristukseen ja jotka ovat alkaneet noudattaa lakia uskonsa tähden. Koska sinä elät laittomuudessa, sinä et ole armon alla.

        2 Moos 20:6 Mutta polvesta polveen minä osoitan armoni niille tuhansille, jotka rakastavat minua ja noudattavat minun käskyjäni.

        Room 6:14 Synti ei enää ole teidän herranne, sillä te ette ole lain vaan armon alaisia.
        15 Miten siis on? Saammeko tehdä syntiä, koska emme elä lain vaan armon alaisina? Emme toki!
        16 Tehän tiedätte, että jos antaudutte orjina tottelemaan jotakuta, olette juuri sen orjia, jota tottelette. Te joko palvelette syntiä, mikä johtaa kuolemantuomioon, tai olette kuuliaisia Jumalalle, mikä johtaa vapauttavaan tuomioon.

        Yhä pahempaa puuroa tulee...

        Gal. 4:25 sillä Haagar on Siinain vuori Arabiassa ja vastaa nykyistä Jerusalemia, joka elää orjuudessa lapsineen.

        Missä orjuudessa juutalaiset /lakiliiton jäsenet elivätkään ?

        Lain orjina ja siten synnin orjina !

        31 Niin Jeesus sanoi niille juutalaisille, jotka uskoivat häneen: "Jos te pysytte minun sanassani, niin te totisesti olette minun opetuslapsiani;
        32 ja te tulette tuntemaan totuuden, ja totuus on tekevä teidät vapaiksi".
        33 He vastasivat hänelle: "Me olemme Aabrahamin jälkeläisiä emmekä ole koskaan olleet kenenkään orjia. Kuinka sinä sitten sanot: 'Te tulette vapaiksi'?"
        34 Jeesus vastasi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: jokainen, joka tekee syntiä, on synnin orja.
        35 Mutta orja ei pysy talossa iäti; Poika pysyy iäti.
        36 Jos siis Poika tekee teidät vapaiksi, niin te tulette todellisesti vapaiksi.

        Ja !

        Hepr. 10:1 Sillä koska laissa on vain tulevan hyvän varjo, ei itse asiain olemusta

        Muistutan Hengellisestä asiasta, eli uudessa liitossa on ARMO JA TOTUUS, ei laki !

        Mutta tätä sinä et kykene ollenkaan ymmärtämään koska et ole Hengellinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yhä pahempaa puuroa tulee...

        Gal. 4:25 sillä Haagar on Siinain vuori Arabiassa ja vastaa nykyistä Jerusalemia, joka elää orjuudessa lapsineen.

        Missä orjuudessa juutalaiset /lakiliiton jäsenet elivätkään ?

        Lain orjina ja siten synnin orjina !

        31 Niin Jeesus sanoi niille juutalaisille, jotka uskoivat häneen: "Jos te pysytte minun sanassani, niin te totisesti olette minun opetuslapsiani;
        32 ja te tulette tuntemaan totuuden, ja totuus on tekevä teidät vapaiksi".
        33 He vastasivat hänelle: "Me olemme Aabrahamin jälkeläisiä emmekä ole koskaan olleet kenenkään orjia. Kuinka sinä sitten sanot: 'Te tulette vapaiksi'?"
        34 Jeesus vastasi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: jokainen, joka tekee syntiä, on synnin orja.
        35 Mutta orja ei pysy talossa iäti; Poika pysyy iäti.
        36 Jos siis Poika tekee teidät vapaiksi, niin te tulette todellisesti vapaiksi.

        Ja !

        Hepr. 10:1 Sillä koska laissa on vain tulevan hyvän varjo, ei itse asiain olemusta

        Muistutan Hengellisestä asiasta, eli uudessa liitossa on ARMO JA TOTUUS, ei laki !

        Mutta tätä sinä et kykene ollenkaan ymmärtämään koska et ole Hengellinen.

        Sinä et osaa edes kristinuskon perusasoita. Lain noudattaminen ei orjuuta ketään.

        Jeesus sanoi, että synnin tekijät ovat synnin orjia. UT:n mukaan lain rikkominen on aina syntiä, joten lain rikkojista tulee synnin orjia.

        1 Joh 3:4 Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.

        Joh 8:34 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jokainen, joka tekee syntiä, on synnin orja.

        Room 6:16 Tehän tiedätte, että jos antaudutte orjina tottelemaan jotakuta, olette juuri sen orjia, jota tottelette. Te joko palvelette syntiä, mikä johtaa kuolemantuomioon, tai olette kuuliaisia Jumalalle, mikä johtaa vapauttavaan tuomioon.

        Raamattu tarkoittaa vapaudella aina vapautta synnin orjuudesta. Kukaan ei voi saavuttaa vapautta, hylkäämällä lain, kuten sinä olet tehnyt. Vapaus synnin orjuudesta tulee siitä, että usko Jeesukseen Kristukseen vaikuttaa ihmisessä niin, että hän alkaa noudattaa lakia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä et osaa edes kristinuskon perusasoita. Lain noudattaminen ei orjuuta ketään.

        Jeesus sanoi, että synnin tekijät ovat synnin orjia. UT:n mukaan lain rikkominen on aina syntiä, joten lain rikkojista tulee synnin orjia.

        1 Joh 3:4 Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.

        Joh 8:34 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jokainen, joka tekee syntiä, on synnin orja.

        Room 6:16 Tehän tiedätte, että jos antaudutte orjina tottelemaan jotakuta, olette juuri sen orjia, jota tottelette. Te joko palvelette syntiä, mikä johtaa kuolemantuomioon, tai olette kuuliaisia Jumalalle, mikä johtaa vapauttavaan tuomioon.

        Raamattu tarkoittaa vapaudella aina vapautta synnin orjuudesta. Kukaan ei voi saavuttaa vapautta, hylkäämällä lain, kuten sinä olet tehnyt. Vapaus synnin orjuudesta tulee siitä, että usko Jeesukseen Kristukseen vaikuttaa ihmisessä niin, että hän alkaa noudattaa lakia.

        Sinä et itse ymmärrä Hengellisiä asioita:

        Gal. 3:23 Mutta ennenkuin usko tuli, vartioitiin meitä lain alle suljettuina uskoa varten, joka oli vastedes ilmestyvä.

        Room. 6:14 Sillä synnin ei pidä teitä vallitseman, koska ette ole lain alla, vaan armon alla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä et itse ymmärrä Hengellisiä asioita:

        Gal. 3:23 Mutta ennenkuin usko tuli, vartioitiin meitä lain alle suljettuina uskoa varten, joka oli vastedes ilmestyvä.

        Room. 6:14 Sillä synnin ei pidä teitä vallitseman, koska ette ole lain alla, vaan armon alla.

        Sinä itse et ymmärrä Raamattua.

        Siteeraat yhden jakeen Roomalaiskirjeestä, joka ei kerro koko totuutta. Tässä on koko asiayhteys, joka kertoo siitä, että synnin orjat eivät noudata lakia. He ovat lain kirousten alla.

        Synnin orjuudesta vapaat noudattavat lakia uskossa Jeesukseen Kristukseen. He ovat armon alla.

        1 Joh 3:4 Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.

        Room 6:14 Synti ei enää ole teidän herranne, sillä te ette ole lain vaan armon alaisia.
        15 Miten siis on? Saammeko tehdä syntiä, koska emme elä lain vaan armon alaisina? Emme toki!
        16 Tehän tiedätte, että jos antaudutte orjina tottelemaan jotakuta, olette juuri sen orjia, jota tottelette. Te joko palvelette syntiä, mikä johtaa kuolemantuomioon, tai olette kuuliaisia Jumalalle, mikä johtaa vapauttavaan tuomioon.
        17 Jumalalle kiitos, te jotka olitte synnin orjia, olette nyt tulleet koko sydämestänne kuuliaisiksi sille opetukselle, jonka ohjattavaksi teidät on uskottu.
        18 Olette päässeet vapaiksi synnin orjuudesta ja palvelette nyt vanhurskautta --

        Room 2:13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.


    • Anonyymi

      Eri uskonäkemys?
      En osaa vastata.
      Minulle Jeesuksen uhri riittää sekä Armo.
      "Varjokuvat täyttyvät

      Kaikki Vanhan Liiton uhrit olivat varjokuvaa Uuden Liiton uhrista. Raamattu sanoo, että ne "ovat ainoastaan lihan sääntöjä, jotka ovat voimassa uuden järjestyksen aikaan asti" (Hepr 9:10). Tämä uusi järjestys astui voimaan Jeesuksen kautta. Kaikki Vanhan Liiton uhrit täyttyivät ja saivat todellisen olemuksen Jeesuksessa, joka antoi itsensä uhriksi koko maailman edestä. Ainoastaan Hänen kauttaan on mahdollista lähestyä Jumalaa ja Hän on ainoa tie Jumalan yhteyteen: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani" (Joh. 14:6) ja "Eikä ole pelastusta yhdessäkään toisessa; sillä ei ole taivaan alla muuta nimeä ihmisille annettu, jossa meidän pitäisi pelastuman"​ (Apt. 4:12).

      Hepr 10:5 Sentähden hän maailmaan tullessaan sanoo: "Uhria ja antia sinä et tahtonut, mutta ruumiin sinä minulle valmistit;
      6 polttouhreihin ja syntiuhreihin sinä et mielistynyt.
      7 Silloin minä sanoin: 'Katso, minä tulen-kirjakääröön on minusta kirjoitettu-tekemään sinun tahtosi, Jumala'."
      8 Kun hän ensin sanoo: "Uhreja ja anteja ja polttouhreja ja syntiuhreja sinä et tahtonut etkä niihin mielistynyt", vaikka niitä lain mukaan uhrataankin,
      9 sanoo hän sitten: "Katso, minä tulen tekemään sinun tahtosi". Hän poistaa ensimmäisen, pystyttääkseen toisen.
      10 Ja tämän tahdon perusteella me olemme pyhitetyt Jeesuksen Kristuksen ruumiin uhrilla kerta kaikkiaan.

      Jeesus sanoi: "kirjakääröön on minusta kirjoitettu" (Hepr 10:7). Yksi tällainen kirjakäärö oli noin 600 vuotta ennen Jeesuksen syntymää kirjoitettu profeetta Jesajan ennustus. Siitä käy hämmästyttävän tarkasti ilmi se, kuinka Jeesuksen uhriksi tuleminen oli ennalta tiedetty ja suunniteltu asia. Profeetta Jesaja näkee tulevaisuuteen ja kuvailee tätä tapahtumaa.

      Jes 53:4 Mutta totisesti, meidän sairautemme hän kantoi, meidän kipumme hän sälytti päällensä. Me pidimme häntä rangaistuna, Jumalan lyömänä ja vaivaamana,
      5 mutta hän on haavoitettu meidän rikkomustemme tähden, runneltu meidän pahain tekojemme tähden. Rangaistus oli hänen päällänsä, että meillä rauha olisi, ja hänen haavainsa kautta me olemme paratut.
      6 Me vaelsimme kaikki eksyksissä niin kuin lampaat, kukin meistä poikkesi omalle tielleen. Mutta Herra heitti hänen päällensä kaikkien meidän syntivelkamme.
      7 Häntä piinattiin, ja hän alistui siihen eikä suutansa avannut; niin kuin karitsa, joka teuraaksi viedään, niin kuin lammas, joka on ääneti keritsijäinsä edessä, niin ei hän suutansa avannut."

      https://www.raamattusivut.fi/l/uhri/

      • Anonyymi

        Vanhan liiton säännöt ovat tietenkin lihan sääntöjä, koska niissä oli kehotus pitää oma lihansa puhtaana. Paavali vaati kaikilta lihan puhtautta.

        Vanhan temppelin säännöt on ilmoitettu laissa, mutta kolmannen temppelin säännöt ovat Hesekielin kirjassa. Sen takia Hebrealaiskirje puhuu siitä, että esim. ylipappeus oli voimassa vanhan liiton aikana Aaronin suvulla, mutta lain säädösten mukaan ylipappeus siirtyy Messiaalle hänen tultua takaisin.

        Itse lakia siis on voimassa myös uuden liiton aikana. Lihan säännöt ovat edelleen voimassa, kuten Paavali kirjoitti:

        2 Kor 6:17 Sentähden: "Lähtekää pois heidän keskeltänsä ja erotkaa heistä, sanoo Herra, älkääkä saastaiseen koskeko; niin minä otan teidät huostaani
        18 ja olen teidän Isänne, ja te tulette minun pojikseni ja tyttärikseni, sanoo Herra, Kaikkivaltias".
        7:1 Koska meillä siis on nämä lupaukset, rakkaani, niin puhdistautukaamme kaikesta lihan ja hengen saastutuksesta, saattaen pyhityksemme täydelliseksi Jumalan pelossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanhan liiton säännöt ovat tietenkin lihan sääntöjä, koska niissä oli kehotus pitää oma lihansa puhtaana. Paavali vaati kaikilta lihan puhtautta.

        Vanhan temppelin säännöt on ilmoitettu laissa, mutta kolmannen temppelin säännöt ovat Hesekielin kirjassa. Sen takia Hebrealaiskirje puhuu siitä, että esim. ylipappeus oli voimassa vanhan liiton aikana Aaronin suvulla, mutta lain säädösten mukaan ylipappeus siirtyy Messiaalle hänen tultua takaisin.

        Itse lakia siis on voimassa myös uuden liiton aikana. Lihan säännöt ovat edelleen voimassa, kuten Paavali kirjoitti:

        2 Kor 6:17 Sentähden: "Lähtekää pois heidän keskeltänsä ja erotkaa heistä, sanoo Herra, älkääkä saastaiseen koskeko; niin minä otan teidät huostaani
        18 ja olen teidän Isänne, ja te tulette minun pojikseni ja tyttärikseni, sanoo Herra, Kaikkivaltias".
        7:1 Koska meillä siis on nämä lupaukset, rakkaani, niin puhdistautukaamme kaikesta lihan ja hengen saastutuksesta, saattaen pyhityksemme täydelliseksi Jumalan pelossa.

        Höpö höpö !

        Lihan säännöt eivät ole voimassa, et edes käsitä sitä, että mitä tuo termi tarkoittaa !

        9 Tämä on nykyistä aikaa tarkoittava vertauskuva, ja sen mukaisesti uhrataan lahjoja ja uhreja, jotka eivät kykene tekemään täydelliseksi omassatunnossaan sitä, joka jumalanpalvelusta toimittaa,
        10 vaan jotka, niinkuin ruuat ja juomat ja erilaiset pesotkin, ovat ainoastaan lihan sääntöjä, jotka ovat voimassa uuden järjestyksen aikaan asti.

        Tämän Paavali kirjoitti siinä kohtaa kun 2:n temppeli oli yhä vielä pystyssä !

        Eli kaikki nuo lakiliiton lihan säännöt ovat lakanneet olemassa voimassa !

        Sinä et näköjään ymmärrä yhtään mitään, vaan olet omassa päässäsi rakennellut ihan ihme juttuja ja selityksiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpö höpö !

        Lihan säännöt eivät ole voimassa, et edes käsitä sitä, että mitä tuo termi tarkoittaa !

        9 Tämä on nykyistä aikaa tarkoittava vertauskuva, ja sen mukaisesti uhrataan lahjoja ja uhreja, jotka eivät kykene tekemään täydelliseksi omassatunnossaan sitä, joka jumalanpalvelusta toimittaa,
        10 vaan jotka, niinkuin ruuat ja juomat ja erilaiset pesotkin, ovat ainoastaan lihan sääntöjä, jotka ovat voimassa uuden järjestyksen aikaan asti.

        Tämän Paavali kirjoitti siinä kohtaa kun 2:n temppeli oli yhä vielä pystyssä !

        Eli kaikki nuo lakiliiton lihan säännöt ovat lakanneet olemassa voimassa !

        Sinä et näköjään ymmärrä yhtään mitään, vaan olet omassa päässäsi rakennellut ihan ihme juttuja ja selityksiä.

        "Lihan säännöt eivät ole voimassa, et edes käsitä sitä, että mitä tuo termi tarkoittaa"

        Kyllä ne ovat. Ne koskevat lihan puhtautta. Lihan säännöt liittyvät nimenomaan temppelipalveluun.

        2 Kor 6:17 Sentähden: "Lähtekää pois heidän keskeltänsä ja erotkaa heistä, sanoo Herra, älkääkä saastaiseen koskeko; niin minä otan teidät huostaani
        18 ja olen teidän Isänne, ja te tulette minun pojikseni ja tyttärikseni, sanoo Herra, Kaikkivaltias".
        7:1 Koska meillä siis on nämä lupaukset, rakkaani, niin puhdistautukaamme kaikesta lihan ja hengen saastutuksesta, saattaen pyhityksemme täydelliseksi Jumalan pelossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpö höpö !

        Lihan säännöt eivät ole voimassa, et edes käsitä sitä, että mitä tuo termi tarkoittaa !

        9 Tämä on nykyistä aikaa tarkoittava vertauskuva, ja sen mukaisesti uhrataan lahjoja ja uhreja, jotka eivät kykene tekemään täydelliseksi omassatunnossaan sitä, joka jumalanpalvelusta toimittaa,
        10 vaan jotka, niinkuin ruuat ja juomat ja erilaiset pesotkin, ovat ainoastaan lihan sääntöjä, jotka ovat voimassa uuden järjestyksen aikaan asti.

        Tämän Paavali kirjoitti siinä kohtaa kun 2:n temppeli oli yhä vielä pystyssä !

        Eli kaikki nuo lakiliiton lihan säännöt ovat lakanneet olemassa voimassa !

        Sinä et näköjään ymmärrä yhtään mitään, vaan olet omassa päässäsi rakennellut ihan ihme juttuja ja selityksiä.

        "Eli kaikki nuo lakiliiton lihan säännöt ovat lakanneet olemassa voimassa"

        Sinulla on maneeri hokea tuota asiaa kuin päätön kana, joka ei ymmärrä, mistä puhuu.

        Ensinnäkin Raamattu ei sano missään vanhaa liittoa lakiliitoksi. Kyse on ensimmäisestä ja sen sijalle tulleesta toisesta liitosta, joissa on SAMA LAKI.

        Uusi liitto on laki- ja armoliitto samalla tavalla, kuin oli vanha liitto. Uudessa liitossa kirjoitetaan laki sydämeen, jotta liitto pysyisi voimassa.

        EI OLE OLEMASSA MITÄÄN LIITTOA, JOSSA EI OLISI LAKIA.

        Jer 31:31 "Tulee aika", sanoo Herra, "jolloin minä teen uuden liiton Israelin kansan ja Juudan kansan kanssa.
        32 Tämä liitto ei ole samanlainen kuin se, jonka tein heidän isiensä kanssa silloin kun tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta. Sen liiton he rikkoivat, vaikka minä olin ottanut heidät omakseni, sanoo Herra.
        33 "Tämän liiton minä teen Israelin kansan kanssa tulevina päivinä, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä, kirjoitan sen heidän sydämeensä. Minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.

        Hes 37:26 Minä teen heidän kanssansa rauhan liiton - se on oleva iankaikkinen liitto heidän kanssansa - istutan ja runsaasti kartutan heidät ja asetan pyhäkköni olemaan heidän keskellänsä iankaikkisesti.
        27 Minun asumukseni on oleva heidän yllänsä, ja minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.
        28 Ja pakanakansat tulevat tietämään, että minä olen Herra, joka pyhitän Israelin, kun minun pyhäkköni on heidän keskellänsä iankaikkisesti."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Eli kaikki nuo lakiliiton lihan säännöt ovat lakanneet olemassa voimassa"

        Sinulla on maneeri hokea tuota asiaa kuin päätön kana, joka ei ymmärrä, mistä puhuu.

        Ensinnäkin Raamattu ei sano missään vanhaa liittoa lakiliitoksi. Kyse on ensimmäisestä ja sen sijalle tulleesta toisesta liitosta, joissa on SAMA LAKI.

        Uusi liitto on laki- ja armoliitto samalla tavalla, kuin oli vanha liitto. Uudessa liitossa kirjoitetaan laki sydämeen, jotta liitto pysyisi voimassa.

        EI OLE OLEMASSA MITÄÄN LIITTOA, JOSSA EI OLISI LAKIA.

        Jer 31:31 "Tulee aika", sanoo Herra, "jolloin minä teen uuden liiton Israelin kansan ja Juudan kansan kanssa.
        32 Tämä liitto ei ole samanlainen kuin se, jonka tein heidän isiensä kanssa silloin kun tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta. Sen liiton he rikkoivat, vaikka minä olin ottanut heidät omakseni, sanoo Herra.
        33 "Tämän liiton minä teen Israelin kansan kanssa tulevina päivinä, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä, kirjoitan sen heidän sydämeensä. Minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.

        Hes 37:26 Minä teen heidän kanssansa rauhan liiton - se on oleva iankaikkinen liitto heidän kanssansa - istutan ja runsaasti kartutan heidät ja asetan pyhäkköni olemaan heidän keskellänsä iankaikkisesti.
        27 Minun asumukseni on oleva heidän yllänsä, ja minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.
        28 Ja pakanakansat tulevat tietämään, että minä olen Herra, joka pyhitän Israelin, kun minun pyhäkköni on heidän keskellänsä iankaikkisesti."

        Olet ihan pihalla.

        En näe hyödylliseksi kirjoittaa sen enempiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet ihan pihalla.

        En näe hyödylliseksi kirjoittaa sen enempiä.

        Joo lähde vain täältä pois. Sinulla itsellesi on parasta, ettet enää puhu mitään.


    • Synninlaki ja kuolemanlaki on poissa eli peli on täysin selvä.
      Uusiliitto on täysin uusi.

      • Anonyymi

        Synnin ja kuolman laki tarkoittaa laissa olevia kirouksia niille, jotka eivät lakia noudata. Sinähän et lakia noudata. joten olet lain alla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Synnin ja kuolman laki tarkoittaa laissa olevia kirouksia niille, jotka eivät lakia noudata. Sinähän et lakia noudata. joten olet lain alla.

        Sinähän et ole Jumalan oma, joten sinua nämä raamatunasiat ei koske, mutta niitä jotka taivaaseen menee niin kuoleman ja synninlaki on kumottu ja tilalla on ArmonHengen kautta Elämän laki ja se on Jeesuksessa Kristuksessa.
        Näin me pelastumme Jeesuksen kautta ja syntejämme ei lueta eikä kuolemalla ole meihin valtaa.


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Sinähän et ole Jumalan oma, joten sinua nämä raamatunasiat ei koske, mutta niitä jotka taivaaseen menee niin kuoleman ja synninlaki on kumottu ja tilalla on ArmonHengen kautta Elämän laki ja se on Jeesuksessa Kristuksessa.
        Näin me pelastumme Jeesuksen kautta ja syntejämme ei lueta eikä kuolemalla ole meihin valtaa.

        Sinä et näitä asioita ymmärrä, minkä takia toitotat vääriä oppejasi jatkuvasti tällä foorumilla.

        Armon ja Pyhän Hengen laki on niille, jotka lakia noudattavat. Kuten Paavali kirjoitti, jotka eivät alistu noudattamaan lakia, he eivät ole Jumalalle mieleen. Jotka Pyhän Hengen antamalla voimalla kuolettavat syntiset tekonsa, he saavat elää.

        Room 8:2 Hengen laki, joka antaa elämän Kristuksen Jeesuksen yhteydessä, on näet vapauttanut sinut synnin ja kuoleman laista.
        3 Jumala teki sen, mihin laki ei pystynyt, koska se oli ihmisen turmeltuneen luonnon vuoksi voimaton. Syntien sovittamiseksi hän lähetti tänne oman Poikansa syntisten ihmisten kaltaisena. Näin hän tuomitsi ihmisessä ihmisten synnin,
        4 jotta meissä, jotka elämme Hengen emmekä lihamme mukaista elämää, toteutuisi lain vaatima vanhurskaus.
        5 Lihan mukaan elävillä on lihan mukaiset pyrkimykset, Hengen mukaan elävillä Hengen mukaiset.
        6 Lihan pyrkimykset tuottavat kuoleman, Hengen pyrkimykset elämän ja rauhan.
        7 Lihan pyrkimykset sotivat Jumalaa vastaan, sillä ne eivät alistu Jumalan lakiin eivätkä voikaan alistua.
        8 Ne, jotka elävät turmeltuneen luontonsa mukaisesti, eivät voi olla Jumalalle mieleen.
        9 Te ette kuitenkaan elä oman luontonne vaan Hengen alaisina, jos kerran Jumalan Henki asuu teissä. Mutta se, jolla ei ole Kristuksen Henkeä, ei ole hänen omansa.
        10 Jos Kristus on teissä, teidän ruumiinne tosin on kuollut synnin vuoksi, mutta Henki luo elämää, koska teidät on tehty vanhurskaiksi.
        11 Jos siis teissä asuu Jumalan Henki, hänen, joka herätti Jeesuksen kuolleista, niin hän, joka herätti Kristuksen kuolleista, on tekevä eläviksi myös teidän kuolevaiset ruumiinne teissä asuvan Henkensä voimalla.
        12 Meillä on siis velvollisuuksia, veljet, mutta ei itsekästä luontoamme kohtaan; ei meidän pidä elää sen mukaan.
        13 Jos elätte luontonne mukaan, te kuolette, mutta jos Hengen avulla kuoletatte syntiset tekonne, te saatte elää.


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Sinähän et ole Jumalan oma, joten sinua nämä raamatunasiat ei koske, mutta niitä jotka taivaaseen menee niin kuoleman ja synninlaki on kumottu ja tilalla on ArmonHengen kautta Elämän laki ja se on Jeesuksessa Kristuksessa.
        Näin me pelastumme Jeesuksen kautta ja syntejämme ei lueta eikä kuolemalla ole meihin valtaa.

        Jeesus ei pelasta niitä vääriä profeettoja, jotka tekevät laittomuutta. Koska sinä olet hylännyt lain, sinä et ole Kristuksen oma.

        "Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?' Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'." (Matt 7:21-23)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus ei pelasta niitä vääriä profeettoja, jotka tekevät laittomuutta. Koska sinä olet hylännyt lain, sinä et ole Kristuksen oma.

        "Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?' Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'." (Matt 7:21-23)

        Eikä pelasta niitä, jotka luottavat omiin epätoivoisiin lain täyttämis yrityksiinsä

        Se on silkkaa omavanhurskauden pystyttelyä !

        Room. 10:3 sillä kun he eivät tunne Jumalan vanhurskautta, vaan koettavat pystyttää omaa vanhurskauttaan, eivät he ole alistuneet Jumalan vanhurskauden alle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikä pelasta niitä, jotka luottavat omiin epätoivoisiin lain täyttämis yrityksiinsä

        Se on silkkaa omavanhurskauden pystyttelyä !

        Room. 10:3 sillä kun he eivät tunne Jumalan vanhurskautta, vaan koettavat pystyttää omaa vanhurskauttaan, eivät he ole alistuneet Jumalan vanhurskauden alle.

        Kukaan ihminen ei ole Jumalan vanhurskauttama, jos hän ei ala noudattaa lakia uskossa Jeesukseen Kristukseen.

        Room 2:13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.

        Jaak 2:22 Huomaat, että usko vaikutti yhdessä hänen tekojensa kanssa, teoissa usko tuli todeksi.
        ...
        24 Näette siis, että ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen, ei yksistään uskon perusteella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kukaan ihminen ei ole Jumalan vanhurskauttama, jos hän ei ala noudattaa lakia uskossa Jeesukseen Kristukseen.

        Room 2:13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.

        Jaak 2:22 Huomaat, että usko vaikutti yhdessä hänen tekojensa kanssa, teoissa usko tuli todeksi.
        ...
        24 Näette siis, että ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen, ei yksistään uskon perusteella.

        Et raukka ymmärrä näitäkään Raamatun paikkoja !

        Sinuun siis todella pätee tämä Sana:

        Room. 10:3 sillä kun he eivät tunne Jumalan vanhurskautta, vaan koettavat pystyttää omaa vanhurskauttaan, eivät he ole alistuneet Jumalan vanhurskauden all


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et raukka ymmärrä näitäkään Raamatun paikkoja !

        Sinuun siis todella pätee tämä Sana:

        Room. 10:3 sillä kun he eivät tunne Jumalan vanhurskautta, vaan koettavat pystyttää omaa vanhurskauttaan, eivät he ole alistuneet Jumalan vanhurskauden all

        Edelleen on niin, ettei kukaan ole Jumalan vanhurskauttama, jos hän ei ala noudattaa lakia uskossa Jeesukseen Kristukseen. Et sinä pääse pakoon tätä Paavalin kirjoitusta.

        Room 2:13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinä et näitä asioita ymmärrä, minkä takia toitotat vääriä oppejasi jatkuvasti tällä foorumilla.

        Armon ja Pyhän Hengen laki on niille, jotka lakia noudattavat. Kuten Paavali kirjoitti, jotka eivät alistu noudattamaan lakia, he eivät ole Jumalalle mieleen. Jotka Pyhän Hengen antamalla voimalla kuolettavat syntiset tekonsa, he saavat elää.

        Room 8:2 Hengen laki, joka antaa elämän Kristuksen Jeesuksen yhteydessä, on näet vapauttanut sinut synnin ja kuoleman laista.
        3 Jumala teki sen, mihin laki ei pystynyt, koska se oli ihmisen turmeltuneen luonnon vuoksi voimaton. Syntien sovittamiseksi hän lähetti tänne oman Poikansa syntisten ihmisten kaltaisena. Näin hän tuomitsi ihmisessä ihmisten synnin,
        4 jotta meissä, jotka elämme Hengen emmekä lihamme mukaista elämää, toteutuisi lain vaatima vanhurskaus.
        5 Lihan mukaan elävillä on lihan mukaiset pyrkimykset, Hengen mukaan elävillä Hengen mukaiset.
        6 Lihan pyrkimykset tuottavat kuoleman, Hengen pyrkimykset elämän ja rauhan.
        7 Lihan pyrkimykset sotivat Jumalaa vastaan, sillä ne eivät alistu Jumalan lakiin eivätkä voikaan alistua.
        8 Ne, jotka elävät turmeltuneen luontonsa mukaisesti, eivät voi olla Jumalalle mieleen.
        9 Te ette kuitenkaan elä oman luontonne vaan Hengen alaisina, jos kerran Jumalan Henki asuu teissä. Mutta se, jolla ei ole Kristuksen Henkeä, ei ole hänen omansa.
        10 Jos Kristus on teissä, teidän ruumiinne tosin on kuollut synnin vuoksi, mutta Henki luo elämää, koska teidät on tehty vanhurskaiksi.
        11 Jos siis teissä asuu Jumalan Henki, hänen, joka herätti Jeesuksen kuolleista, niin hän, joka herätti Kristuksen kuolleista, on tekevä eläviksi myös teidän kuolevaiset ruumiinne teissä asuvan Henkensä voimalla.
        12 Meillä on siis velvollisuuksia, veljet, mutta ei itsekästä luontoamme kohtaan; ei meidän pidä elää sen mukaan.
        13 Jos elätte luontonne mukaan, te kuolette, mutta jos Hengen avulla kuoletatte syntiset tekonne, te saatte elää.

        Niin jos olisit muuta kuin vähemmälle jäänyt niin ymmärtäisit mitä lukee tuossa tekstissä, mutta koska olet valehteleva eksyttäjä niin tuomitkoon Jumala valheesi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus ei pelasta niitä vääriä profeettoja, jotka tekevät laittomuutta. Koska sinä olet hylännyt lain, sinä et ole Kristuksen oma.

        "Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?' Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'." (Matt 7:21-23)

        Sinun osasi on raamatun mukaan kadotus.
        Se on sama kuin Paavalin juutalaisten maanmiehien, jotka toi lakioppia armon sekaan.
        Paavali toivoi edes jonkun heistä pelastavan, mutta ei.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kukaan ihminen ei ole Jumalan vanhurskauttama, jos hän ei ala noudattaa lakia uskossa Jeesukseen Kristukseen.

        Room 2:13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.

        Jaak 2:22 Huomaat, että usko vaikutti yhdessä hänen tekojensa kanssa, teoissa usko tuli todeksi.
        ...
        24 Näette siis, että ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen, ei yksistään uskon perusteella.

        Mene saatana muualle jauhamaan valheitasi


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kukaan ihminen ei ole Jumalan vanhurskauttama, jos hän ei ala noudattaa lakia uskossa Jeesukseen Kristukseen.

        Room 2:13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.

        Jaak 2:22 Huomaat, että usko vaikutti yhdessä hänen tekojensa kanssa, teoissa usko tuli todeksi.
        ...
        24 Näette siis, että ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen, ei yksistään uskon perusteella.

        Voiko pahempaa käärmettä olla joka kääntää raamatunkohdan valheeksi irroittamalla lauseen.
        Toivottavasti Jumala puuttuu toimintaasi pian.
        Niin tapahtukoon.


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Mene saatana muualle jauhamaan valheitasi

        Katso vain omaan peiliisi.


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Voiko pahempaa käärmettä olla joka kääntää raamatunkohdan valheeksi irroittamalla lauseen.
        Toivottavasti Jumala puuttuu toimintaasi pian.
        Niin tapahtukoon.

        Se valhe on sinun suussasi, MrPahis.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se valhe on sinun suussasi, MrPahis.

        Anna esimerkki tai olet toljake.


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Voiko pahempaa käärmettä olla joka kääntää raamatunkohdan valheeksi irroittamalla lauseen.
        Toivottavasti Jumala puuttuu toimintaasi pian.
        Niin tapahtukoon.

        Sinun ongelmasi on, ettet usko Raamattua. Jos joku siteeraa jotain sellaista kohtaa Raamatusta, mitä et pysty hyväksymään, torjut sen suoraan omiin käsityksiisi vedoten. Sinun uskontosi ei perustu Raamattuun eikä se ole edes kristinuskoa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Se valhe on sinun suussasi, MrPahis.

        Kirjoitan totuutta ja jokainen elävässä uskossa oleva sen tietää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinun ongelmasi on, ettet usko Raamattua. Jos joku siteeraa jotain sellaista kohtaa Raamatusta, mitä et pysty hyväksymään, torjut sen suoraan omiin käsityksiisi vedoten. Sinun uskontosi ei perustu Raamattuun eikä se ole edes kristinuskoa.

        Sinun valheesi olen monta kertaa kirjoittanut sillä mitä lause oikeasti tarkoittaa, mutta lahkosi valhe on jotain järkyttävän hullua.
        Mitään tekemistä sillä ei ole armonveren kanssa, ettekä te Jumalaa tunne.


    • Anonyymi

      Olisi syytä opetella edes alkeet lain ja evankeliumin erosta. Laki ei voi pelastaa ketään, koska on heikoksi tullut. Laki on annettu väliin (Abraham / Jeesus Kristus) jotta rikkomus suurekis tulisi.
      Suosittelen edelleen kaikille sitä Kallis Hunajan pisara Willcox ja kuuntelemaan salaa Kansanlähetystä ja SROta mm.

      • Anonyymi

        Sinulla olisi syytä opiskella kristinuskon perusasiat. Olet todella eksynyt, koska et osaa Raamattua.

        Evankeliumissa on vaatimus noudattaa lakia, kuten Paavali kirjoitti.

        Jeesus sanoi, että lain käskyjen noudattaminen antaa ikuisen elämän, mihin tietenkin kuuluu myös lain käsky uskoa Kristusta, mikä sekin tulee täyttää.

        1 Tim 1:8 Me tiedämme, että laki on hyvä, jos sitä käytetään lain tarkoituksen mukaisesti.
        ...
        11 Näin sanoo iäti ylistettävän Jumalan kirkkautta julistava evankeliumi, joka on minulle uskottu.

        Matt 19:16 Eräs mies tuli kysymään Jeesukselta: "Opettaja, mitä hyvää minun pitää tehdä, jotta saisin iankaikkisen elämän?"
        17 Jeesus vastasi hänelle: "Miksi sinä minulta hyvästä kyselet? On vain yksi, joka on hyvä. Jos haluat päästä sisälle elämään, noudata käskyjä."
        18 "Mitä käskyjä?" mies kysyi. "Näitä", vastasi Jeesus, "älä tapa, älä tee aviorikosta, älä varasta, älä todista valheellisesti,
        19 kunnioita isääsi ja äitiäsi, ja rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi."

        Joh 12:50 ja minä tiedän, että hänen käskynsä antaa ikuisen elämän. Kun puhun, puhun siis niin kuin Isä on minun käskenyt puhua."


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla olisi syytä opiskella kristinuskon perusasiat. Olet todella eksynyt, koska et osaa Raamattua.

        Evankeliumissa on vaatimus noudattaa lakia, kuten Paavali kirjoitti.

        Jeesus sanoi, että lain käskyjen noudattaminen antaa ikuisen elämän, mihin tietenkin kuuluu myös lain käsky uskoa Kristusta, mikä sekin tulee täyttää.

        1 Tim 1:8 Me tiedämme, että laki on hyvä, jos sitä käytetään lain tarkoituksen mukaisesti.
        ...
        11 Näin sanoo iäti ylistettävän Jumalan kirkkautta julistava evankeliumi, joka on minulle uskottu.

        Matt 19:16 Eräs mies tuli kysymään Jeesukselta: "Opettaja, mitä hyvää minun pitää tehdä, jotta saisin iankaikkisen elämän?"
        17 Jeesus vastasi hänelle: "Miksi sinä minulta hyvästä kyselet? On vain yksi, joka on hyvä. Jos haluat päästä sisälle elämään, noudata käskyjä."
        18 "Mitä käskyjä?" mies kysyi. "Näitä", vastasi Jeesus, "älä tapa, älä tee aviorikosta, älä varasta, älä todista valheellisesti,
        19 kunnioita isääsi ja äitiäsi, ja rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi."

        Joh 12:50 ja minä tiedän, että hänen käskynsä antaa ikuisen elämän. Kun puhun, puhun siis niin kuin Isä on minun käskenyt puhua."

        Kukaan ei ole väittänyt,että käskyt olisi huono asia.
        Kyse on nyt laista.
        Jos me olisimme lainalla niin meillä olisi kivitystuomio ja kaikki tulisi tuomioksi sillä ei ole mitään uhrausta millä poistaa synti kuten vanhassa liitossa, mutta kiitos Jumalan ja uudenliiton Jeesuksen veri on antanut kaikille maailman ihmisille vapauden pois laista ja sen kuoleman tuomiosta.
        Siksi on ArmonHenki.
        Jumala ohjaa Hengessä ihmistä kaikkeen Totuuteen ja antaa tulevat tietoon yms, kuten raamattu selvästi sanoo.
        Emmekä kuole mistään asiasta vaan olemme ja elämme .


    • Anonyymi

      No näinhän ei ole. Sinä häpäiset ansiottomana Kristuksen ansiota puolestamme. Judaisti ei voi pelastua yhteistyölläkään. Jeesus yksin tai ei mitään. Koittaisit ymmärtää, mutta Raamattukin sanoo etteivät voi tulla totuuden tuntoon jne.

      • Anonyymi

        Kaikki apostolit olivat judaisteja. Paavali kävi temppelissä. Jeesus on juutalaisten kuningas. Miten sinä kuvittelet pelastuvasi, jos sinulla ei ole lainkuulaisuutta ja torjut judaismin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki apostolit olivat judaisteja. Paavali kävi temppelissä. Jeesus on juutalaisten kuningas. Miten sinä kuvittelet pelastuvasi, jos sinulla ei ole lainkuulaisuutta ja torjut judaismin?

        Höpö höpö !

        Olet umpisokea !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki apostolit olivat judaisteja. Paavali kävi temppelissä. Jeesus on juutalaisten kuningas. Miten sinä kuvittelet pelastuvasi, jos sinulla ei ole lainkuulaisuutta ja torjut judaismin?

        Tässä vielä muistutus:

        Kuten JO sanoin !

        Jos haluat olla lain alla, niin se on sinun oma valintasi !

        Mutta Jeesus tuli pelastamaan lainalaiset !

        1. Kor. 9:20 ja olen ollut juutalaisille ikäänkuin juutalainen, voittaakseni juutalaisia; lain alaisille ikäänkuin lain alainen, vaikka itse en ole lain alainen, voittaakseni lain alaiset;

        4 Mutta kun aika oli täytetty, lähetti Jumala Poikansa, vaimosta syntyneen, lain alaiseksi syntyneen,
        5 lunastamaan lain alaiset, että me pääsisimme lapsen asemaan.


      • Anonyymi

        Kertaus on opintojen äiti, joten kerrataan, kun ei mene perille:

        Paavalin oma todistus:

        18 Mikä siis on minun palkkani? Se, että kun julistan evankeliumia, teen sen ilmaiseksi, niin etten käytä oikeutta, jonka evankeliumi minulle myöntää.
        !!!
        19 Sillä vaikka minä olen riippumaton kaikista, olen tehnyt itseni kaikkien palvelijaksi, voittaakseni niin monta kuin suinkin,
        20 ja olen ollut juutalaisille ikäänkuin juutalainen, voittaakseni juutalaisia; lain alaisille ikäänkuin lain alainen, vaikka itse en ole lain alainen, voittaakseni lain alaiset;
        !!!
        21 ilman lakia oleville ikäänkuin olisin ilman lakia-vaikka en ole ilman Jumalan lakia, vaan olen Kristuksen laissa-voittaakseni ne, jotka ovat ilman lakia;
        22 heikoille minä olen ollut heikko, voittaakseni heikot; kaikille minä olen ollut kaikkea, pelastaakseni edes muutamia.
        23 Mutta kaiken minä teen evankeliumin tähden, että minäkin tulisin siitä osalliseksi.

        Ymmärrätkö sanan IKÄÄNKUIN ?

        !!!
        19 Sillä vaikka minä olen riippumaton kaikista, olen tehnyt itseni kaikkien palvelijaksi, voittaakseni niin monta kuin suinkin,
        20 ja olen ollut juutalaisille ikäänkuin juutalainen, voittaakseni juutalaisia; lain alaisille ikäänkuin lain alainen, vaikka itse en ole lain alainen, voittaakseni lain alaiset;
        !!!

        Vaikka Paavali tiesi lakiliiton jo päättyvän / päättyneen, niin hän noudatti sitä yhä, mutta vain voidakseen julistaa ilosanomaa juutalaisille / lainalaisille !

        Mutta sinä umpisokeana et tämän vertaa ymmärrä, joten sotket ihan kaiken !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä vielä muistutus:

        Kuten JO sanoin !

        Jos haluat olla lain alla, niin se on sinun oma valintasi !

        Mutta Jeesus tuli pelastamaan lainalaiset !

        1. Kor. 9:20 ja olen ollut juutalaisille ikäänkuin juutalainen, voittaakseni juutalaisia; lain alaisille ikäänkuin lain alainen, vaikka itse en ole lain alainen, voittaakseni lain alaiset;

        4 Mutta kun aika oli täytetty, lähetti Jumala Poikansa, vaimosta syntyneen, lain alaiseksi syntyneen,
        5 lunastamaan lain alaiset, että me pääsisimme lapsen asemaan.

        Sinä et edes ymmärrä, mitä tarkoittaa juutalainen sanonta LAIN ALLA.

        Minä en ole lain alla vaan armon alla. Sinä olet lain alla.

        Lain alla ei ole kukaan, joka noudattaa lakia. Kun Paavali puhui lain alaisista, hän tarkoitti niitä LAIN RIKKOJIA, joiden päälle putoaa lain kiroukset.

        Kukaan lain noudattaja ei koskaan joudu lain alle eli lain kirousten alle. Lain rikkojat ovat lain kirousten alla, kuten sinäkin olet lain alla, koska vastustat lain noudattamista.

        5 Moos 28:45 Kaikki nämä kiroukset tulevat sinun päällesi, vainoavat sinua ja saavuttavat sinut, kunnes tuhoudut, koska et kuullut Herran, sinun Jumalasi ääntä etkä noudattanut hänen käskyjänsä ja säädöksiänsä, jotka hän on sinulle antanut.

        Dan 9:11 "Koko Israel on rikkonut sinun lakisi ja poikennut sinun tieltäsi eikä ole totellut sinua. Ja niin meidän päällemme kaatui se kirous ja rangaistus, joka on kirjoitettu Mooseksen, Herran palvelijan, lakiin, sillä me olemme tehneet syntiä sinua vastaan.

        Armon alla ovat ne, jotka ovat tehneet parannuksen laittomuudesta uskossa Jeesukseen Kristukseen ja jotka ovat alkaneet noudattaa lakia uskonsa tähden. Koska sinä elät laittomuudessa, sinä et ole armon alla.

        2 Moos 20:6 Mutta polvesta polveen minä osoitan armoni niille tuhansille, jotka rakastavat minua ja noudattavat minun käskyjäni.

        Room 6:14 Synti ei enää ole teidän herranne, sillä te ette ole lain vaan armon alaisia.
        15 Miten siis on? Saammeko tehdä syntiä, koska emme elä lain vaan armon alaisina? Emme toki!
        16 Tehän tiedätte, että jos antaudutte orjina tottelemaan jotakuta, olette juuri sen orjia, jota tottelette. Te joko palvelette syntiä, mikä johtaa kuolemantuomioon, tai olette kuuliaisia Jumalalle, mikä johtaa vapauttavaan tuomioon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kertaus on opintojen äiti, joten kerrataan, kun ei mene perille:

        Paavalin oma todistus:

        18 Mikä siis on minun palkkani? Se, että kun julistan evankeliumia, teen sen ilmaiseksi, niin etten käytä oikeutta, jonka evankeliumi minulle myöntää.
        !!!
        19 Sillä vaikka minä olen riippumaton kaikista, olen tehnyt itseni kaikkien palvelijaksi, voittaakseni niin monta kuin suinkin,
        20 ja olen ollut juutalaisille ikäänkuin juutalainen, voittaakseni juutalaisia; lain alaisille ikäänkuin lain alainen, vaikka itse en ole lain alainen, voittaakseni lain alaiset;
        !!!
        21 ilman lakia oleville ikäänkuin olisin ilman lakia-vaikka en ole ilman Jumalan lakia, vaan olen Kristuksen laissa-voittaakseni ne, jotka ovat ilman lakia;
        22 heikoille minä olen ollut heikko, voittaakseni heikot; kaikille minä olen ollut kaikkea, pelastaakseni edes muutamia.
        23 Mutta kaiken minä teen evankeliumin tähden, että minäkin tulisin siitä osalliseksi.

        Ymmärrätkö sanan IKÄÄNKUIN ?

        !!!
        19 Sillä vaikka minä olen riippumaton kaikista, olen tehnyt itseni kaikkien palvelijaksi, voittaakseni niin monta kuin suinkin,
        20 ja olen ollut juutalaisille ikäänkuin juutalainen, voittaakseni juutalaisia; lain alaisille ikäänkuin lain alainen, vaikka itse en ole lain alainen, voittaakseni lain alaiset;
        !!!

        Vaikka Paavali tiesi lakiliiton jo päättyvän / päättyneen, niin hän noudatti sitä yhä, mutta vain voidakseen julistaa ilosanomaa juutalaisille / lainalaisille !

        Mutta sinä umpisokeana et tämän vertaa ymmärrä, joten sotket ihan kaiken !

        "Ymmärrätkö sanan IKÄÄNKUIN ?"

        Paavali kirjoitti roomalaisille kristitylle, että kaikilla on velvollisuus noudattaa lakia kadotustuomion uhalla. Uudessa liitossa kirjoitetaan laki sydämeen, jotta sitä noudatettaisiin. Sinulla ei näytä olevan lakia sydämessäsi, etkä näytä olevan uudessa liitossa muutenkaan.

        Room 2:9 Tuska ja ahdistus tulee jokaisen osaksi, joka tekee pahaa, ensin juutalaisen, sitten myös kreikkalaisen.
        10 Kirkkaus, kunnia ja rauha taas tulee jokaisen osaksi, joka tekee hyvää, ensin juutalaisen, sitten myös kreikkalaisen,
        11 sillä Jumala ei tee eroa ihmisten välillä.
        12 Ne, jotka ovat tehneet syntiä lakia tuntematta, myös tuhoutuvat laista riippumatta. Ne taas, jotka ovat lain tuntien tehneet syntiä, myös tuomitaan lain nojalla.
        13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.

        Hebrealaiskirjeessä sanotaan, että joka hylkää lain, hän ei saa armoa. Nämä kohdat todistavat varmasti, että kristityt ovat velvollisia noudattamaan lakia.

        Heb 10:26 Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä,
        27 vaan hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka on kuluttava vastustajat.
        28 Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman:


    • Anonyymi

      Kirjoitettu on: ”Kirottu jokainen, joka ei pysy kaikissa lain kirjaan kirjoitetuissa, niin että hän ne tekee.” (Gal.3:10)
      Jeesus sanoi: ”… kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennen kuin kaikki on tapahtunut. Sen tähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa” (Matt. 5:18-19).

      Kristityllä on kuitenkin kaksi suurta vaaraa. Hän voi jälleen langeta lain alle, eli hän voi alkaa kuvitella, että lain noudattamisella voisi ansaita pelastuksen – edes osittain. Tätä legalismia vastaan Paavali taisteli mm. Galatalaiskirjeessä: ”Ne taas, jotka luottavat lain noudattamiseen, ovat kirouksen alaisia” … ”Onhan selvää, ettei kukaan tule Jumalan edessä vanhurskaaksi lakia noudattamalla, sillä ’vanhurskas on elävä uskosta’” (Gal. 3:10-11).

      "Vähintään yhtä suuri vaara on se, ettei kristitty katso enää olevansa velvollinen noudattamaan Jumalan lakia. Tätä antinomismia vastaan joutui jo Jeesus kamppailemaan mm. alussa olevassa vuorisaarnan kohdassa (Matt. 5:18-19) tai Öljymäen puheen ennustuksessa: ”Sen tähden, että laittomuus (kreik. anomia) pääsee valtaan, kylmenee useimpien rakkaus” (Matt. 24:12)."

      https://www.luterilainen.net/laista-ei-havia-piirtoakaan/
      Teologi vastaa kysymykseesi!

      • Anonyymi

        Luterilainen pappi Pertti Hiltunen ei tiedeä mistä puhuu. Hän ei edes ymmärrä, mitä tarkoittaa juutalainen sanonta LAIN ALLA.

        Lain alla ei ole kukaan, joka noudattaa lakia. Kun Paavali puhui lain alaisista, hän tarkoitti niitä LAIN RIKKOJIA, joiden päälle putoaa lain kiroukset.

        Kukaan lain noudattaja ei koskaan joudu lain alle eli lain kirousten alle. Lain rikkojat ovat lain kirousten alla, kuten sinäkin olet lain alla, koska vastustat lain noudattamista.

        5 Moos 28:45 Kaikki nämä kiroukset tulevat sinun päällesi, vainoavat sinua ja saavuttavat sinut, kunnes tuhoudut, koska et kuullut Herran, sinun Jumalasi ääntä etkä noudattanut hänen käskyjänsä ja säädöksiänsä, jotka hän on sinulle antanut.

        Dan 9:11 "Koko Israel on rikkonut sinun lakisi ja poikennut sinun tieltäsi eikä ole totellut sinua. Ja niin meidän päällemme kaatui se kirous ja rangaistus, joka on kirjoitettu Mooseksen, Herran palvelijan, lakiin, sillä me olemme tehneet syntiä sinua vastaan.

        Armon alla ovat ne, jotka ovat tehneet parannuksen laittomuudesta uskossa Jeesukseen Kristukseen ja jotka ovat alkaneet noudattaa lakia uskonsa tähden.

        2 Moos 20:6 Mutta polvesta polveen minä osoitan armoni niille tuhansille, jotka rakastavat minua ja noudattavat minun käskyjäni.

        Room 6:14 Synti ei enää ole teidän herranne, sillä te ette ole lain vaan armon alaisia.
        15 Miten siis on? Saammeko tehdä syntiä, koska emme elä lain vaan armon alaisina? Emme toki!
        16 Tehän tiedätte, että jos antaudutte orjina tottelemaan jotakuta, olette juuri sen orjia, jota tottelette. Te joko palvelette syntiä, mikä johtaa kuolemantuomioon, tai olette kuuliaisia Jumalalle, mikä johtaa vapauttavaan tuomioon.

        "Tätä legalismia vastaan Paavali taisteli mm. Galatalaiskirjeessä"

        Luterilainen pappi Pertti Hiltunen ei tajua edes Galatalaiskirjettä oikein.

        Kirje ei moiti ketään lain noudattamisesta vaan uskon puutteesta. Laissa on käsky uskoa Kristusta, mitä ilman ei täytä lakia. Paavali korosti, että juutalaiset tarvitsevat Kristusta sen lisäksi, että heillä on velvollisuus noudattaa lakia. Jos joku kuvittelee, ettei tarvitse noudattaa lakia, hän ei saavuta koskaan vanhurskautta eikä pelastusta, kuten Paavali kirjoitti roomalaisille:

        Room 2:13 sillä eivät lain kuulijat ole vanhurskaita Jumalan edessä, vaan lain noudattajat vanhurskautetaan.
        ...
        27 Ja luonnostaan ympärileikkaamaton, joka täyttää lain, on tuomitseva sinut, joka lainkirjaiminesi ja ympärileikkauksinesi olet lainrikkoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luterilainen pappi Pertti Hiltunen ei tiedeä mistä puhuu. Hän ei edes ymmärrä, mitä tarkoittaa juutalainen sanonta LAIN ALLA.

        Lain alla ei ole kukaan, joka noudattaa lakia. Kun Paavali puhui lain alaisista, hän tarkoitti niitä LAIN RIKKOJIA, joiden päälle putoaa lain kiroukset.

        Kukaan lain noudattaja ei koskaan joudu lain alle eli lain kirousten alle. Lain rikkojat ovat lain kirousten alla, kuten sinäkin olet lain alla, koska vastustat lain noudattamista.

        5 Moos 28:45 Kaikki nämä kiroukset tulevat sinun päällesi, vainoavat sinua ja saavuttavat sinut, kunnes tuhoudut, koska et kuullut Herran, sinun Jumalasi ääntä etkä noudattanut hänen käskyjänsä ja säädöksiänsä, jotka hän on sinulle antanut.

        Dan 9:11 "Koko Israel on rikkonut sinun lakisi ja poikennut sinun tieltäsi eikä ole totellut sinua. Ja niin meidän päällemme kaatui se kirous ja rangaistus, joka on kirjoitettu Mooseksen, Herran palvelijan, lakiin, sillä me olemme tehneet syntiä sinua vastaan.

        Armon alla ovat ne, jotka ovat tehneet parannuksen laittomuudesta uskossa Jeesukseen Kristukseen ja jotka ovat alkaneet noudattaa lakia uskonsa tähden.

        2 Moos 20:6 Mutta polvesta polveen minä osoitan armoni niille tuhansille, jotka rakastavat minua ja noudattavat minun käskyjäni.

        Room 6:14 Synti ei enää ole teidän herranne, sillä te ette ole lain vaan armon alaisia.
        15 Miten siis on? Saammeko tehdä syntiä, koska emme elä lain vaan armon alaisina? Emme toki!
        16 Tehän tiedätte, että jos antaudutte orjina tottelemaan jotakuta, olette juuri sen orjia, jota tottelette. Te joko palvelette syntiä, mikä johtaa kuolemantuomioon, tai olette kuuliaisia Jumalalle, mikä johtaa vapauttavaan tuomioon.

        "Tätä legalismia vastaan Paavali taisteli mm. Galatalaiskirjeessä"

        Luterilainen pappi Pertti Hiltunen ei tajua edes Galatalaiskirjettä oikein.

        Kirje ei moiti ketään lain noudattamisesta vaan uskon puutteesta. Laissa on käsky uskoa Kristusta, mitä ilman ei täytä lakia. Paavali korosti, että juutalaiset tarvitsevat Kristusta sen lisäksi, että heillä on velvollisuus noudattaa lakia. Jos joku kuvittelee, ettei tarvitse noudattaa lakia, hän ei saavuta koskaan vanhurskautta eikä pelastusta, kuten Paavali kirjoitti roomalaisille:

        Room 2:13 sillä eivät lain kuulijat ole vanhurskaita Jumalan edessä, vaan lain noudattajat vanhurskautetaan.
        ...
        27 Ja luonnostaan ympärileikkaamaton, joka täyttää lain, on tuomitseva sinut, joka lainkirjaiminesi ja ympärileikkauksinesi olet lainrikkoja.

        Korjaus Pertti Hiltunen on oikealta nimeltä Petri Hiltunen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luterilainen pappi Pertti Hiltunen ei tiedeä mistä puhuu. Hän ei edes ymmärrä, mitä tarkoittaa juutalainen sanonta LAIN ALLA.

        Lain alla ei ole kukaan, joka noudattaa lakia. Kun Paavali puhui lain alaisista, hän tarkoitti niitä LAIN RIKKOJIA, joiden päälle putoaa lain kiroukset.

        Kukaan lain noudattaja ei koskaan joudu lain alle eli lain kirousten alle. Lain rikkojat ovat lain kirousten alla, kuten sinäkin olet lain alla, koska vastustat lain noudattamista.

        5 Moos 28:45 Kaikki nämä kiroukset tulevat sinun päällesi, vainoavat sinua ja saavuttavat sinut, kunnes tuhoudut, koska et kuullut Herran, sinun Jumalasi ääntä etkä noudattanut hänen käskyjänsä ja säädöksiänsä, jotka hän on sinulle antanut.

        Dan 9:11 "Koko Israel on rikkonut sinun lakisi ja poikennut sinun tieltäsi eikä ole totellut sinua. Ja niin meidän päällemme kaatui se kirous ja rangaistus, joka on kirjoitettu Mooseksen, Herran palvelijan, lakiin, sillä me olemme tehneet syntiä sinua vastaan.

        Armon alla ovat ne, jotka ovat tehneet parannuksen laittomuudesta uskossa Jeesukseen Kristukseen ja jotka ovat alkaneet noudattaa lakia uskonsa tähden.

        2 Moos 20:6 Mutta polvesta polveen minä osoitan armoni niille tuhansille, jotka rakastavat minua ja noudattavat minun käskyjäni.

        Room 6:14 Synti ei enää ole teidän herranne, sillä te ette ole lain vaan armon alaisia.
        15 Miten siis on? Saammeko tehdä syntiä, koska emme elä lain vaan armon alaisina? Emme toki!
        16 Tehän tiedätte, että jos antaudutte orjina tottelemaan jotakuta, olette juuri sen orjia, jota tottelette. Te joko palvelette syntiä, mikä johtaa kuolemantuomioon, tai olette kuuliaisia Jumalalle, mikä johtaa vapauttavaan tuomioon.

        "Tätä legalismia vastaan Paavali taisteli mm. Galatalaiskirjeessä"

        Luterilainen pappi Pertti Hiltunen ei tajua edes Galatalaiskirjettä oikein.

        Kirje ei moiti ketään lain noudattamisesta vaan uskon puutteesta. Laissa on käsky uskoa Kristusta, mitä ilman ei täytä lakia. Paavali korosti, että juutalaiset tarvitsevat Kristusta sen lisäksi, että heillä on velvollisuus noudattaa lakia. Jos joku kuvittelee, ettei tarvitse noudattaa lakia, hän ei saavuta koskaan vanhurskautta eikä pelastusta, kuten Paavali kirjoitti roomalaisille:

        Room 2:13 sillä eivät lain kuulijat ole vanhurskaita Jumalan edessä, vaan lain noudattajat vanhurskautetaan.
        ...
        27 Ja luonnostaan ympärileikkaamaton, joka täyttää lain, on tuomitseva sinut, joka lainkirjaiminesi ja ympärileikkauksinesi olet lainrikkoja.

        Olen pahoillani, mutta olet kieroutunut tai 'sairas'. Raamattukin kysyy kaltaisiltasi että kuinkas luet.
        Sinua ei pysty auttamaan kuin Jumala itse.

        Luukas 10
        "Ja katso, eräs lainoppinut nousi ja kysyi kiusaten häntä: "Opettaja, mitä minun pitää tekemän, että minä iankaikkisen elämän perisin?" Niin hän sanoi hänelle: "Mitä laissa on kirjoitettuna? Kuinkas luet?" Hän vastasi ja sanoi: "Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta voimastasi ja kaikesta mielestäsi, ja lähimmäistäsi niin kuin itseäsi". Hän sanoi hänelle: "Oikein vastasit; tee se, niin sinä saat elää".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen pahoillani, mutta olet kieroutunut tai 'sairas'. Raamattukin kysyy kaltaisiltasi että kuinkas luet.
        Sinua ei pysty auttamaan kuin Jumala itse.

        Luukas 10
        "Ja katso, eräs lainoppinut nousi ja kysyi kiusaten häntä: "Opettaja, mitä minun pitää tekemän, että minä iankaikkisen elämän perisin?" Niin hän sanoi hänelle: "Mitä laissa on kirjoitettuna? Kuinkas luet?" Hän vastasi ja sanoi: "Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta voimastasi ja kaikesta mielestäsi, ja lähimmäistäsi niin kuin itseäsi". Hän sanoi hänelle: "Oikein vastasit; tee se, niin sinä saat elää".

        Ai millä tavalla "sairas"?

        Sinä herjaat vanhurskasta krisittyä, koska et kestä kuulla totuutta. Et pysty edes lukemaan siteerauksia Raamatusta, koska ne eivät vastaa sinun ennakkokäsityksiä kristinuskosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen pahoillani, mutta olet kieroutunut tai 'sairas'. Raamattukin kysyy kaltaisiltasi että kuinkas luet.
        Sinua ei pysty auttamaan kuin Jumala itse.

        Luukas 10
        "Ja katso, eräs lainoppinut nousi ja kysyi kiusaten häntä: "Opettaja, mitä minun pitää tekemän, että minä iankaikkisen elämän perisin?" Niin hän sanoi hänelle: "Mitä laissa on kirjoitettuna? Kuinkas luet?" Hän vastasi ja sanoi: "Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta voimastasi ja kaikesta mielestäsi, ja lähimmäistäsi niin kuin itseäsi". Hän sanoi hänelle: "Oikein vastasit; tee se, niin sinä saat elää".

        >>>Luukas 10
        "Ja katso, eräs lainoppinut nousi ja kysyi kiusaten häntä: "Opettaja, mitä minun pitää tekemän, että minä iankaikkisen elämän perisin?" <<<

        Tuo lainaus on Luukkaasta. Matteus kirjoittaa samasta asiasta lisää. Jeesuksen sanojen mukaan iankaikkisen elämän saa noudattamalla lakia.

        Laissa on myös käsky uskoa Kristusta, joten sekin käsky tulee täyttää. Laissa on myös säädökset armosta niille, jotka tekevät parannuksen laittomuudesta, mutta tuomion sanat niille, jotka eivät halua noudattaa lakia.

        Matt 19:16 Eräs mies tuli kysymään Jeesukselta: "Opettaja, mitä hyvää minun pitää tehdä, jotta saisin iankaikkisen elämän?"
        17 Jeesus vastasi hänelle: "Miksi sinä minulta hyvästä kyselet? On vain yksi, joka on hyvä. Jos haluat päästä sisälle elämään, noudata käskyjä."
        18 "Mitä käskyjä?" mies kysyi. "Näitä", vastasi Jeesus, "älä tapa, älä tee aviorikosta, älä varasta, älä todista valheellisesti,
        19 kunnioita isääsi ja äitiäsi, ja rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi."

        Joh 12:50 ja minä tiedän, että hänen käskynsä antaa ikuisen elämän. Kun puhun, puhun siis niin kuin Isä on minun käskenyt puhua."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai millä tavalla "sairas"?

        Sinä herjaat vanhurskasta krisittyä, koska et kestä kuulla totuutta. Et pysty edes lukemaan siteerauksia Raamatusta, koska ne eivät vastaa sinun ennakkokäsityksiä kristinuskosta.

        ei homoseksuaalikaan omaa tilaansa outona osaa pitää kun homosilmillään katselee pikkupoikia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ei homoseksuaalikaan omaa tilaansa outona osaa pitää kun homosilmillään katselee pikkupoikia.

        Sinulla itselläsi ei ole asiat kunnossa.


    • Anonyymi

      Miksi te väittelette eikö jeesuksen opetus ole mennyt perille

    • >>Laissa on myös käsky uskoa Kristusta, joten sekin käsky tulee täyttää. >>

      Laissa on myös käsky uskoa tukipylväiden varassa seisovaan maahan, joten sekin käsky tulee täyttää.
      😄😄😄😄😄

    Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      96
      1872
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      176
      1387
    3. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      16
      1238
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1157
    5. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      65
      1138
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      81
      984
    7. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      87
      976
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      72
      969
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      793
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      768
    Aihe