”Mutta jos me valkeudessa vaellamme, niinkuin hän on valkeudessa, niin meillä on yhteys keskenämme, ja Jeesuksen Kristuksen, hänen Poikansa, VERI puhdistaa meidät kaikesta synnistä.” 🩸
1 Joh 1:7
”Joka syö minun lihani ja juo minun VERENI, sillä on iankaikkinen elämä, ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.” 🩸
Joh 6:54
”Ja he ovat voittaneet hänet Karitsan VEREN kautta ja todistuksensa sanan kautta, eivätkä ole henkeänsä rakastaneet, vaan olleet alttiit kuolemaan asti.”
Ilm 12:11
”ja Jeesukselta Kristukselta, uskolliselta todistajalta, häneltä, joka on kuolleitten esikoinen ja maan kuningasten hallitsija! Hänelle, joka meitä rakastaa ja on päästänyt meidät synneistämme VERELLÄNSÄ” 🩸
Ilm 1:5
”ja he veisasivat uutta virttä, sanoen: "Sinä olet arvollinen ottamaan kirjan ja avaamaan sen sinetit, sillä sinä olet tullut teurastetuksi ja olet VERELLÄSI ostanut Jumalalle ihmiset kaikista sukukunnista ja kielistä ja kansoista ja kansanheimoista” 🩸
Ilm 5:9
”Ja minä sanoin hänelle: "Herrani, sinä tiedät sen". Ja hän sanoi minulle: "Nämä ovat ne, jotka siitä suuresta ahdistuksesta tulevat, ja he ovat pesseet vaatteensa ja valkaisseet ne Karitsan VERESSÄ.” 🩸
Ilm 7:14
”ja hänellä oli yllään VEREEN kastettu vaippa, ja nimi, jolla häntä kutsutaan, on Jumalan Sana.” 🩸
Ilm 19:13
APOSTOLI JOHANNES PITI TÄRKEÄNÄ JEESUKSEN SOVITUSVERTA
59
269
Vastaukset
- Anonyymi
Veren evankeliumi on Jumalan pelastava voima, Jeesuksen Kristuksen ristin voima, jota maailma EI VOI YMMÄRTÄÄ, mutta jonka kautta Jumala pelastaa ne, jotka on säädetty iankaikkiseen elämään.
- Anonyymi
Helluntailaiset syrjii luterilaisia
- Anonyymi
Veri liittyy kasteen veteen ja ehtoolliseen viiniin.
Niissä veri pesee synnit pois.
Ei sitä verta missään erillisenä ja irrallisena ole.- Anonyymi
Kristillinen kaste
1. Joh. 5:8 "Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat."
Herran Pyhä Ehtoollinen, viini=veri.
Matt.26
27 Ja hän otti maljan, kiitti ja antoi heille ja sanoi: "Juokaa tästä kaikki;
28 sillä tämä on minun vereni, liiton veri, joka monen edestä vuodatetaan syntien anteeksiantamiseksi. - Anonyymi
Sinä et siis ole kuullutkaan Jeesuksen sovitusverestä?
- Anonyymi
”Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan.”
2 Kor 5:19 - Anonyymi
Huomaan, että olet jehovantodistaja. Teillehän Jeesuksen sovitusveri on täysin tuntematon asia.
Turhaan te siellä kadun kulmissa notkutte, kun teillä ei ole pelastavaa evankeliumia, Jumalan voimaa Jeesuksen Kristuksen, Jumalan Pojan veressä.
Suomen ev.lut. kirkon luovuttamaton TOTUUS on Jeesuksen sovitustyö. Ilman sitä ei ole mitään! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei se sovitus tullut automaattisesti vielä kenenkään henkilökohtaiseksi sovituksesti Jeesuksen kuolinhetkellä.
Kristillisessä kasteessa Jumala sovittaa syntisen ihmisen itsensä kanssa pesemällä synnit pois ja antamalla tyhjään ja puhtaaseen sydämeen uskon Hengen lahjan sinetiksi kuulumisesta uuden liiton jäseneksi.
Ap. t. 22:16
Älä vitkastele. Huuda avuksi hänen nimeään, nouse ja anna kastaa itsesi, anna pestä syntisi pois.' - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Syntien anteeksi antamiseksi mutta lestat ei anna anteeksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huomaan, että olet jehovantodistaja. Teillehän Jeesuksen sovitusveri on täysin tuntematon asia.
Turhaan te siellä kadun kulmissa notkutte, kun teillä ei ole pelastavaa evankeliumia, Jumalan voimaa Jeesuksen Kristuksen, Jumalan Pojan veressä.
Suomen ev.lut. kirkon luovuttamaton TOTUUS on Jeesuksen sovitustyö. Ilman sitä ei ole mitään!Babtistit ja hellarit notkuu kaduilla
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomen ev.lut. kirkon luovuttamaton TOTUUS on Jeesuksen sovitustyö. Ilman sitä ei ole mitään!Raamattu puhuu Hengen voimasta, mutta ei verenvoimasta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei se sovitus tullut automaattisesti vielä kenenkään henkilökohtaiseksi sovituksesti Jeesuksen kuolinhetkellä.
Kristillisessä kasteessa Jumala sovittaa syntisen ihmisen itsensä kanssa pesemällä synnit pois ja antamalla tyhjään ja puhtaaseen sydämeen uskon Hengen lahjan sinetiksi kuulumisesta uuden liiton jäseneksi.
Ap. t. 22:16
Älä vitkastele. Huuda avuksi hänen nimeään, nouse ja anna kastaa itsesi, anna pestä syntisi pois.'Mitä ihmeen TYHJÄÄÄÄÄN SYDÄMEEN PUHDAS SYDÄN LOPETTAKAA JO SYNNINTEKIJÄT ! LESTAT myös ensin kastaa vauvan sitten alkaa syyttää ! Perkeleen touhuja syyttämiset.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niinkö? Sellainenko kokemus sinulla on?
Jos on, se on heidän häpeänsä. Tärkeintä on saada itse turvautua Jeesuksen sovitustyöhön. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
”Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan.”
2 Kor 5:19Korinttolaiset kreikassa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Babtistit ja hellarit notkuu kaduilla
Teillä jehovantodistajilla on nykyisin sellaiset telineet katujen kulmissa ja kaksi ihmistä siinä vieressä. Ennen kävitte ihmisten ovilla. Taktiikkanne on muuttunut.
Kunnioitan teitä ihmisinä, mutta sanomanne on turha. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kristillinen kaste
1. Joh. 5:8 "Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat."
Herran Pyhä Ehtoollinen, viini=veri.
Matt.26
27 Ja hän otti maljan, kiitti ja antoi heille ja sanoi: "Juokaa tästä kaikki;
28 sillä tämä on minun vereni, liiton veri, joka monen edestä vuodatetaan syntien anteeksiantamiseksi.Kysyjän lestoilta onko se kaikkien edestä annettu KAIKKIEN
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomen ev.lut. kirkon luovuttamaton TOTUUS on Jeesuksen sovitustyö. Ilman sitä ei ole mitään!Lestat on seonnut päästään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kysyjän lestoilta onko se kaikkien edestä annettu KAIKKIEN
Kaikkien kastettujen edestä KYSYKÄÄ LESTOILTA KUN NE LAJITTELEE IHMISIÄ
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Korinttolaiset kreikassa
Ja kreikkalaiset Korintossa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jaa siinäkö sinun traumasi siis onkin!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Babtistit ja hellarit notkuu kaduilla
Luuk 14:21
Ja palvelija tuli takaisin ja ilmoitti herralleen tämän. Silloin isäntä vihastui ja sanoi palvelijalleen: 'Mene kiiruusti kaupungin kaduille ja kujille ja tuo köyhät ja raajarikot, sokeat ja rammat tänne sisälle'. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lestat ei pysty kenenkään ns. syntejä anteeksi antamaan. Hokemalla
"Jeesuksen Kristuksen nimessä ja kalliissa sovintoveressä, syntisi ovat anteeksi annettu"
Vieläkö ne nykyään heittää ihmisiä saatanalle, niin kuin aiemmin tekivät. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kysyjän lestoilta onko se kaikkien edestä annettu KAIKKIEN
For God so loved the world, that he gave his only begotten Son, that whosoever believeth in him should not perish, but have everlasting life.
- Anonyymi
2. Moos. 4:25
Silloin Sippora otti terävän kiven ja leikkasi pois poikansa esinahan, kosketti sillä Moosesta alhaalta ja sanoi: "Sinä olet minun veriylkäni".
2. Moos. 4:26
Niin hän jätti hänet rauhaan. Silloin Sippora sanoi: "Veriylkä ympärileikkauksen kautta".
Vanha Liitto alkoi ympärileikkauksesta. Uusi liitto alkaa kasteesta ja ehtoollisessa liitto vahvistetaan ja lujitetaan.- Anonyymi
Joh. 6:56
Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, se pysyy minussa, ja minä hänessä. - Anonyymi
LIHAASIKO LEIKKAILET KUOLEVA IHMINEN
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, se pysyy minussa, ja minä hänessä.Kertokaas HELLAREILLe toi kun ne on raiskaillut kristittyjä luterilaisia.
- Anonyymi
2 Mooses 22
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, se pysyy minussa, ja minä hänessä.Hyi helvetti!
Kaikenlainen ruokalista. Luulin, että ihmissyöntiä olisi kiellettyä ja siitä pistetään linnaan tai pöpilään.
- Anonyymi
Äkkisestään voisi luulla, että on Suomen Punaisen Ristin veripalvelun mainos. Tai sitten Karjakunnan verpalttureseptistä.
- Anonyymi
No ei. Lue tarkemmin.
Evankeliumi on tässä pakanamaassa hyvin vieras nykyisin.
- Anonyymi
Raamatusta voi saada sellaisenkin käsityksen, että Jeesuksen veri meni lunastusmaksuksi Saatanalle synnin vankilassa olevista sieluista.
- Anonyymi
Suuri osa verestä jäi maan päälle Rooman sotilaiden tallattavaksi.
Joh. 19:34
Yksi sotilaista kuitenkin työnsi keihään hänen kylkeensä, ja haavasta vuoti heti verta ja vettä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suuri osa verestä jäi maan päälle Rooman sotilaiden tallattavaksi.
Joh. 19:34
Yksi sotilaista kuitenkin työnsi keihään hänen kylkeensä, ja haavasta vuoti heti verta ja vettä.Yksi helluntailainen selitti, että siinä on käännösvirhe, pitäisi lukea "verta ja sanoja"
toinen selitti, että siinä pitäisi lukea "verta ja Henkeä".... - Anonyymi
Noitatohtorointia koko jeesustelu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yksi helluntailainen selitti, että siinä on käännösvirhe, pitäisi lukea "verta ja sanoja"
toinen selitti, että siinä pitäisi lukea "verta ja Henkeä"....Tai olutta ja viiniä.
- Anonyymi
Tuo veren kanssa luttaaminen on iljettävää touhua, viittaa johonkin noitamenoihin.
- Anonyymi
Veripalttua voisikin taas tehdä.
Se ainakin pelastaa nälältä, puolukkahillon kanssa.- Anonyymi
Muultapa se ei pelastakaan.😁
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eipä tarvitsekaan. Uskonto on keksitty ongelma johon kaupataan sitten ratkaisua. Halpamaista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jep
- Anonyymi
Jeesuksen veri puhdistaa kaikesta synnistä! 🎚️🩸
- Anonyymi
Eikö siitä jeesuksesi verestä ole parasta ennen päiväys mennyt umpeen aikoja sitten?
- Anonyymi
Ei uskomuksia - ei syntiä.
Vapahtaja olet sinä. - Anonyymi
Hyvä pesuaine?
- Anonyymi
Putin kylpee ukrainalaisten veressä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Putin kylpee ukrainalaisten veressä.
Benjamin Netanyahy kylpee palestiinalaisten veressä, ja jumala seuraa katseellaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Benjamin Netanyahy kylpee palestiinalaisten veressä, ja jumala seuraa katseellaan.
Palestiinalaiset ovat niitä Filistealaisia, Goljatin perillisiä, jotka ovat aina Valitun kansan kimpussa.
2. Moos. 23:31
Minä ulotan sinun rajasi Kaislamerestä* filistealaisten mereen ja Siinain autiomaasta Eufratvirtaan saakka. Minä annan sen maan asukkaat teidän käsiinne, ja te voitte karkottaa heidät tieltänne. [Kaislameri tarkoittanee Punaistamerta, filistealaisten meri Välimerta.] [1. Moos. 15:18; 5. Moos. 11:24; 1. Kun. 5:1; Ps. 80:12] - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Palestiinalaiset ovat niitä Filistealaisia, Goljatin perillisiä, jotka ovat aina Valitun kansan kimpussa.
Minä ulotan sinun rajasi Kaislamerestä* filistealaisten mereen ja Siinain autiomaasta Eufratvirtaan saakka. Minä annan sen maan asukkaat teidän käsiinne, ja te voitte karkottaa heidät tieltänne. [Kaislameri tarkoittanee Punaistamerta, filistealaisten meri Välimerta.] [1. Moos. 15:18; 5. Moos. 11:24; 1. Kun. 5:1; Ps. 80:12]" te voitte karkottaa heidät tieltänne"
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä ulotan sinun rajasi Kaislamerestä* filistealaisten mereen ja Siinain autiomaasta Eufratvirtaan saakka. Minä annan sen maan asukkaat teidän käsiinne, ja te voitte karkottaa heidät tieltänne. [Kaislameri tarkoittanee Punaistamerta, filistealaisten meri Välimerta.] [1. Moos. 15:18; 5. Moos. 11:24; 1. Kun. 5:1; Ps. 80:12]Vanha sanonta kuuluu, että on kiero, kuin juutalainen. Pitää edelleen paikkansa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä pesuaine?
Syntiin, kyllä ehdottomasti.
Tekstiileihin, ei. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikö siitä jeesuksesi verestä ole parasta ennen päiväys mennyt umpeen aikoja sitten?
Jeesuksen veren vaikutus kestää koko armonajan.
- Anonyymi
Verta pakkiin.
On raamatun perusanoma. - Anonyymi
Sitä voi käyttää punamullan seosaineena.
- Anonyymi
Aamen! Niin se on ja niin se on oleva!
- Anonyymi
Ei siellä Golgatalla enää mitään Jeesuksen verta ole, vaikka sieltä sitä menisi etsimään.
Raamatun mukaan sovintoveren vaikutus syntien anteeksisaaminen tapahtuu Kristillisessä kasteessa ja Herran Pyhässä Ehtoollisessa. Mutta se pitää uskoa todeksi.- Anonyymi
Ef.4:5 Yksi kaste. Kolme todistajaa. Jos yksikin todistaja puuttuu, kyse ei ole Kristillisestä synnit pois pesevästä yhdestä kasteesta, vaan jostain muusta mitättömästä rituaalista.
1. Joh. 5:8
Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.
- Anonyymi
Aikamoista soppaa.
Oletko syönyt tuollaista? - Anonyymi
Niinköhän tänä päivän surmatun arvostetun ihmisen verta pidettäisi kirjaimellisesti arvokkaimpana asiana.
- Anonyymi
Ei ole tosiaankaan kysymys kenen tahansa verestä.
- Anonyymi
Ei se pelkkä ajatus veren tärkeänä pitäminen vielä niitä syntejä pois pese.
Ef.4:5 Yksi kaste. Helluntaina sen saivat 3000 syntistä ihmistä.
1.Joh.5
6 Tämä on se, joka vedellä ja verellä tulee, Jesus Kristus, ei ainoastansa vedellä, vaan vedellä ja verellä. Ja Henki todistaa, että Henki on totuus.
7 Sillä kolme ovat, jotka todistavat taivaassa: Isä, Sana ja Pyhä Henki, ja ne kolme yksi ovat:
8 Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat. - Anonyymi
Väkevää Jumalan evankeliumia! 😁
- Anonyymi
Sovitusveri on pelastuksen ydin ja perusta.
- Anonyymi
Tuostapa tulikin mieleen, että pitää viikonlopuksi hakea Alkosta muutama pullo "kyykkyviiniä." Ei minkään pelastuksen vuoksi, aivan vaan viihdekäyttöön.
- Anonyymi
Nyt ollaankin asian ytimessä!
- Anonyymi
Kiitos ja kunnia Jumalalle!
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3076992Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill652089- 1751807
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä151307- 1121257
Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181691190Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie71176RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j541086Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411041Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.288992