Ei ollut asiaa kerrostaloon, mutta istuin penkillä pihalla oven vieressä.
Kerrostalo ei ole aidattu ja pääsy on vapaa.
Pasila sijaitsee keskustassa, jossa on paljon asiointipaikkoja.
Kerrostalossa on rikas maahanmuuttaja kanta, myös rikkaasti somalien perheitä,
jotka ovat paikallisen moskeijan väkeä, ellei itse Pasila Imaami.
Pasilan olosuhteet epäilemättä eivät parhaasta päästä, koska alue on Suomen ja Helsingin byrokratian keskusta.
Sen mukainen henki on alueella ja kuka uskaltaa elää siinä on itse syynsä epäonneen, ellei ole itse byrokratia laitosten työntekijä, joka asuu alueella.
Uutiset kertovat kuinka maahanmuuttaja kuvasi kännykällä.
Jos toiset tilanteet ovat maahanmuuttajan itsepuolustusta, niin toiset kännykkätilanteet ovat kolikon toinen puoli kuten hyökkäystä.
Pasilan somali tytölle minulla ei ollut mitään asiaa.
Tyttö oli menossa kotiin tai ystävänsä luokse kerrostaloon.
Hän näki minua istumassa penkillä.
Tyttö otti minusta kuvan kännykkään ja painui ovesta sisälle lukiten oven perässään.
Oliko somali tytöllä oikeutta kuvata minua vierasta?
Millä asialla kyseinen somali tyttö kuvasi minua?
Puolustiko hän jotakin kotinsa ellei Pasilan tiloja?
Pelkäsikö hän rasisteja niin paljon, että itse alkaa häiritä muita pelollaan?
Tai painoi hän tahallaan valokuvaan ärsyttääkseen valkoista miestä?
Painoin valokuvaamisen jälkeen tytön mieleeni ja talon osoitteen sen takia, että tyttö ilman syytä valokuvasi minua tuntemattomiin tarkoituksiinsa.
Rappukäytävässä samassa elää lihava somali vanhempi mies ja sen puoliso.
Hänkin tiiraili joskus epäluuloisena.
Katsoin takaisin ymmärtämättä, mitä somali eläkeläinen tuijottaa.
Näin on Pasilan laita, että joko somalitkin ylpistyvät tai toisinpäin ovat ahdingossa, mutta tuskin siinäkään, koska hyvää on elää Pasilassa ylipainoisena.
Taksityö maksuttaa Pasilan asunnon hinnan. Taksikamelit.
Pasilan somalien kerrostalon nuori nainen otti kuvan varmuuden vuoksi
19
341
Vastaukset
- Anonyymi
Uusi valkoinen poikakaveri 🤣🤣🤣 käyttötarkoitusta ei voi tietää .
Jos se houkuttelee jotain profiilillasi ???
Jos minun kuvaani käytetään törkeästi väärin siis ei vitsillä kuitattavaa niin isis jutut on aikas pientä mitä minä teen raivon puuskassa - Anonyymi
Nehän kuvaa ja kyttää. Mutta saa niitäkin kuvata ja seurata jos on tarvis.
- Anonyymi
Muslimeilla on selvästi vakoilua, valtausmentaliteettia ja perseilyllä merkitsemistä. Ne ei osta mitään kaupoista, mutta kuljeskelevat siellä, ne istuvat penkeillä vieden istumapaikat suomalaisilta, ne perseilevät julkisilla paikoilla.
- Anonyymi
SUOMESTA ON TEHTY NÄILLE TAIVAS JA VIELÄ ENEMMÄNKIN
jos taivaassa näin terrorisoivat
HELVETI ON NÄILLÄ EESSÄ IKUISESSA TULESSA - Anonyymi
Tuohon valokuvausasiaan, niin kuvaaminen julkisilla paikoilla on sallittua. Julkinen paikka on sellainen, johon kaikilla on vapaa pääsy. Myös yksittäisten ihmisten kuvaaminen on sallittua.
Kuvaaminen on siis sallittua esimerkiksi: juna- ja linja-autoasemalla sekä lentoasemien yleisölle avoimilla alueilla, kadulla, puistoissa, kauppakeskusten yleisillä alueilla, kirjastoissa ja vastaavissa yleisölle avoimissa julkisen palvelun laitoksissa, sairaaloiden ja terveyskeskusten auloissa ja virastojen yleisölle avoimilla alueilla. Kuvaamista julkisilla paikoilla ei voida kieltää, mutta joissakin tilanteissa sisäänpääsy voidaan evätä tai kuvaava henkilö poistaa.
Kotirauhan suojaamat paikat, aidattu piha-alue, käymälät, pukeutumistilat, yleisöltä suljetut yleiset tilat, kuten virastojen ja laitosten yleisöltä suljetut osat, suljetut yksityistilaisuudet, ovat paikkoja ja tilanteita, jossa kuvaaminen ei ole sallittua.
Kannattaa kuitenkin huomioida, että kuvaaminen ja julkaiseminen ovat eri asioita. Kuvata saa paljon vapaammin, kuin mitä saa julkaista. Julkaisemisen suhteen onkin sitten tiukempia ehtoja ja asioita, joita tulee huomioida. Kaikki mikä on julkista, ei välttämättä ole julkaistavissa.- Anonyymi
Saako taloyhtiön pihaa kuvata, vai syyllistyykö siinä salakatseluun?
https://www.kaleva.fi/saako-taloyhtion-pihaa-kuvata-vai-syyllistyyko-sii/1798068
Tuossa on yksi esimerkki aihetta sivuten. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saako taloyhtiön pihaa kuvata, vai syyllistyykö siinä salakatseluun?
https://www.kaleva.fi/saako-taloyhtion-pihaa-kuvata-vai-syyllistyyko-sii/1798068
Tuossa on yksi esimerkki aihetta sivuten.Pyykkituvassa eritrealainen ei kuvannut kahdeksankymppistä.
Oliko kiltti? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pyykkituvassa eritrealainen ei kuvannut kahdeksankymppistä.
Oliko kiltti?sinäkin muistit 🤣
- Anonyymi
EIKÖS NÄMÄ OMISTA JO ASUMA-ALUUEENSA JA SAAVAT TUHOTA SEN MITEN HUVITTÄÄ
OMIN ASIANAJAJIN TOIMIEN JA KULTUUREITENSA MUKAISESTI- Anonyymi
Somalit Han ovat omasta mielestään rakentaneet koko Helsingin meille. Joten hieman kunnioitusta🤮
- Anonyymi
Pasilassa on kerrostaloja joissa kukaan ei käy työssä
- Anonyymi
Reserviläisiä hih
- Anonyymi
Puhutaan että poliisi olisi ohjeistanut värilliset maahanmuuttajat kuvaamaan kaikki valkoiset jotka ovat riittävän lähellä värillisiä., jotta kuvattuja voidaan syyttää terroristien toiminnan suunnitelemisesta.
- Anonyymi
KAIKEN TUHOOMINEN ON VALTAAJILLA PÄÄTAVOITE
- Anonyymi
Myös holtittomasti lisääntyminen!!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Myös holtittomasti lisääntyminen!!!
Tusinan lapsen nuoria yksinhuoltajia. Ehtii tehdä toisen mokoman ja kolmannenkin satsin. Ilmeisen integroitumattomia. Kyllä arjen pyöritys sujuu kun saa kaiken valmiiksi. Kyllähän suomalaiset maksaa. Protestoijat pitääkin kuvata.
- Anonyymi
Pasilan talon parkkipaikalla on rikas väkeä.
- Anonyymi
Ei tullut helpotusta työvoimapulaan, ei veronmaksajia. Tuli maanvaiva ja paha sellainen.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212606- 1482244
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292242Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522139Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211742Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3881617Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961556- 2881436
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131389- 1321389