Perunamuusiin tarvitaan kuumaa vettä ja perunamuusijauhetta. Perunamuusijauhepussissa on kirjoitettu se kuinka paljon kuumaa vettä tarvitaan. Sitten vain vesi ja muusijauhe sekoitetaan huolellisesti. Samalla huomioiden, että kuuman veden kanssa on operoitava huolellisesti. Ja se on kokoajan pidettävä mielessä.
Voisilmä on valmiissa perunamuusissa klassikko, myös sipulimurskaa voidaan lisätä annokseen.
Perunamuusia
22
368
Vastaukset
Voi sitä jauhetta..voi sitä jauhettakin ostaa muutaman minuutin ja heikomman annoksen tuoreeseen pottuun nähden. Se on siinä ja siinä kommentoinko mutta joo älä laske kraanasta kuumaa vettä vaan keitä se.
- Anonyymi
Hyvä huomio, vesi pitää keittää. Ja sekoituksessa on oltava, kuten mainittiin todella huolellinen, koska ruokalaji on keskivaikea valmistaa siinä olevan kiehuvan veden tähden.
Vaikka asiassa on kuitenkin haasteensa, sitä kannattaa kuitenkin kokeilla, koska jos käytettävissä on lisukkeita kuten makkaroita, lihapullia tai kananugetteja, antaa perunamuusi ikään kuin aterian tuntua elämään. Ja voisilmä sipulimurskalla kruunaa perunamuusiannoksen. Halpakaupassa on grillisalaattisäilykettä vedessä ja kimchia vedessä. Niitä voi käyttää salatoimaan perunamuusiannosta. Ja, jos käytettävissä on pannu, voi tämän tyyppiset vesisalaatit myös paistaa. Anonyymi kirjoitti:
Hyvä huomio, vesi pitää keittää. Ja sekoituksessa on oltava, kuten mainittiin todella huolellinen, koska ruokalaji on keskivaikea valmistaa siinä olevan kiehuvan veden tähden.
Vaikka asiassa on kuitenkin haasteensa, sitä kannattaa kuitenkin kokeilla, koska jos käytettävissä on lisukkeita kuten makkaroita, lihapullia tai kananugetteja, antaa perunamuusi ikään kuin aterian tuntua elämään. Ja voisilmä sipulimurskalla kruunaa perunamuusiannoksen. Halpakaupassa on grillisalaattisäilykettä vedessä ja kimchia vedessä. Niitä voi käyttää salatoimaan perunamuusiannosta. Ja, jos käytettävissä on pannu, voi tämän tyyppiset vesisalaatit myös paistaa.Vesimuusia? Mjaa..mä käytän raikkaan hyytävän kuumaa punasta maitoa muusiin tekoon. sekä reippaasti voita. Tästä en tingi. Niin joo..saatan kyllä käyttää kuullotettua tavallista käyttö sipulaa.
Kuumalla vedellä sitten putsaan tekovälinet ilman fairia.
Maitoperunamuusiin ripautan vähän muskottia sekä ruohosipulaa tai perssiljjaa.
- Anonyymi
Ei tosi köyhällä ole varaa ostaa mitään muusijauheita tai saatika perunoita.Köyhä etsii tölkkejä että saa makaronia.
- Anonyymi
Kyllä köyhälläkin on luxus päivänsä. Kyse on vain siitä, että rahanpäivänä on myös muutakin menoa. Ja siksi elintarvikkeet ovat tärkeä asia hankkia, ettei tule sitten nälkäsairauksia.
- Anonyymi
Ruoka on tärkeä ja sillä on merkitystä mitä syö.
- Anonyymi
On kyllä hyvää. Etenkin Lidlin.
- Anonyymi
L-kaupan perunamuusi onkin vielä kokeilematta. Vähän aikaa sitten löysin tuoreita makkaroita L-kaupasta. Ja voi olla, että sitä samaa sarjaa makkaroita olisi vielä jäljellä L-kaupan makkaralaarissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
L-kaupan perunamuusi onkin vielä kokeilematta. Vähän aikaa sitten löysin tuoreita makkaroita L-kaupasta. Ja voi olla, että sitä samaa sarjaa makkaroita olisi vielä jäljellä L-kaupan makkaralaarissa.
Lidlin perunamuusijauhe täältäkin saa suositukset.
Olen varmaan sata pakettia ostanut vuosien varrella.
Lihaperunasoselaatikkoa olen pelkän muusin lisäksi siitä tehnyt.
Voita ja maitoa laitan siihen ja suolaa (lihat+uuni).
Helppoa ja hyvää.
Harvest basket. keltainen pakkaus
Mummon muusit käyvät "kaakelien asentamiseen ja lattialiimaksi" - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voita ja maitoa laitan siihen ja suolaa (lihat uuni).
Helppoa ja hyvää.
Mummon muusit käyvät "kaakelien asentamiseen ja lattialiimaksi"Jos on alumiinivuokia, niin niihin voi tehdä uunissa peruna paistinjauheliha laatikon. Tai perunamuusi makaroonilaatikon. Uuniin mahdtuu monta vuokaa kerralla. Ja sitten, kun ne on jäähtyneet osan niistä voi laittaa säilytyskylmään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voita ja maitoa laitan siihen ja suolaa (lihat uuni).
Helppoa ja hyvää.
Mummon muusit käyvät "kaakelien asentamiseen ja lattialiimaksi"Yks iällä oleva pariskunta ku valmistelevat lihoja yms ja sitten salaattia niin kuitenkin kelpuuttivat lidl perunamuusijauheen.En itsekkään nykyään muusia itse valmista.
- Anonyymi
Muusia ja kebab lastuja.
- Anonyymi
Ihan hyvä päivän ruoka.
- Anonyymi
On kyllä.
- Anonyymi
Kokeilin annettujen vihjeiden mukaisesti L-kaupan perunamjuusia. Ja siitä tehtiin seuraavat havainnot. On jokseenkin hämmentävää, että yhdestä pussukasta perunajauhjetta saa n. 4-5kpl kukkuralallista lautasellista pjerunamuusia. Sillä on jo aikaa siitä, kun viimeksi on näin on käynyt. Makumaailmasta L-kaupan mjuusista au naturell voidaan sanoa, että tuote tarvitsi hieman lisää suolaa. Lisukemaailmasta voidaan todeta, että tuotteeseen lisättiin voisilmä ja kolmen pippurin vihreää kastiketta, sekä runsas voisilmä. Ja olivatkin kaikenkaikkiaan buenoja. Ja nostivat perunamuusiannoksen arvosanan yhdestä ja puolesta tähdestä viidestä, kahteen ja yhteen neljäsosa tähteeen. Eli siis antoivat arvosanan 2.25/5.
Kehittämistä, tuotteen potetiaali tulisi ehkä parhaiten esille siten, että siihen voitaisiin sekovispaamalla vatkata vahvapippuroitu paistettu chilijauheliha. Ja annostella tuotetta pakkauksiin, jos sellaisia olisi käytettävissä. Myös paistinmakkara tai vahvamausteinen alelaarin paistinliha voi sopia tuotteen kylkeen.
Juomaksi voi käyttää vaikka mansikkamehua tms. - Anonyymi
Kuka tekee perunamuussia jauheeseen, ihan hirveetä kuraa
- Anonyymi
Kyllä se ihan hyvää on, vaikka kaupan muusi onkin keskivaikea valmistaa. Ja kuumaa vettä saa varoa. Muusin kylkeen grillimakkara sinappisiivulla. Ja kylmää mehua tai vettä juomaksi.
- Anonyymi
Oot ronkeli nooh keittele rauhassa makaronia kun ei sinulla varaa ole ostaa edes perunoita mistä muusia.
- Anonyymi
Miksei ihmiset tee itse muusia perunoista? Sehän on helppoa, perunat laitetaan saaviin ja aletaan talloa(kengät pois) viinintallojien periaatteen mukaisesti.
Kyllä siitä aikanaan muusi tulee. - Anonyymi
Oikea muusi tehdään perunoista, ei mistään jauheesta
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1077716
Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?1085901- 835157
- 1394526
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan113210- 552957
- 582908
Törkeää toimintaa
Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818102434- 612427
Hei........
Pelkkä sun näkeminen saa mut hymyilemään pitkin iltaa. Oot niin 🤩😘 Edellinen poistettiin.562036