Mistä Jumala ilmestyi?

Cantabile

15

785

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Niitä ei kukaan ole luonut. Jos sanotaan, että Jumala on luonut kaiken, niin on kuitenkin kysyttävä, mistä Jumala on saanut alun. Tyhjästä ei mitään synny. Jumalan luomistyö on elementtien järjestämistä. Sen taidon hän on hankkinut tultuaan ensin itse täydelliseksi. Nyt hän haluaa tehdä meistä henkilapsistaan samanlaisia kuin hän itse.

      • passer-by

        "Nyt hän haluaa tehdä meistä henkilapsistaan samanlaisia kuin hän itse."

        1.Moos.3:

        4 Silloin käärme sanoi naiselle: "Ei, ette te kuole. 5 Mutta Jumala tietää, että niin pian kuin te syötte siitä, teidän silmänne avautuvat ja teistä tulee Jumalan kaltaisia, niin että tiedätte kaiken, sekä hyvän että pahan." 6 Nainen näki nyt, että puun hedelmät olivat hyviä syödä ja että se oli kaunis katsella ja houkutteleva, koska se antoi ymmärrystä. Hän otti siitä hedelmän ja söi ja antoi myös miehelleen, joka oli hänen kanssaan, ja mieskin söi.


      • jing&jang

        Jumalan alkuperä on meissä, ja meidän alkuperämme on Jumalassa. Toisin sanoen Jumala syntyi maailman kautta ja maailma syntyi Jumalan kautta. NYT-hetkessä, so. iankaikkisuudessa, molemmat ovat yhtä.

        Henkisyys on materian rakennusaine, ja materia puolestaan henkisyyden rakennusaine. Näiden yhdentyminen merkitsee Jumalan syntymistä. Henki (energia) ja aine reagoivat, so. ovat vuorovaikutuksessa keskenään, siinä on Jumalan alkuperä.

        No, mistä henki ja aine ovat sitten tulleet? Jumalasta. No, entä Jumala? Hengestä ja aineesta. Jing ja Jang. Ympyrä sulkeutuu, jotta näkisimme keskuksen.


      • Snicke

        Raamatusta käy ilmi Joh. 1:1 että "alussa oli Sana ja Sana oli Jumalan tykönä ja Sana oli Jumala".
        Jumala ei lähde selittämään omaa alkuperäänsä, se vain toteaa, että hän on ollut alussa, se saa riittää ihmiselle, vaikka tekis vielä mieli tietää...Jeesus oli mukana jo silloin Jumalan kanssa, samoin Pyhä Henki, ja yhdessä he loivat tän meidän näkyvän maailman omaksi ilokseen, samoin kuin ihmisen, Jumalan kuvaksi, ei silti jumalaksi niin kuin jin&jan olivat pohtineet. Ihmisessä on jumaluutta, mutta hän ei ole Jumala. Jumala on ollut aina olemassa, kun taas ihminen on luotu, savesta tehty. On ero Luojalla ja luodulla. Silti Jumala haluaa meihin olla yhteydessä, rakkaussuhteessa. Hän on hyvä. Vaikka me ihmiset maistettiin siitä kielletystä puusta, Jumala sovitti itsensä (Jeesuksen) kanssa tämän syntikysymyksenkin, eli hän halusi korjata rikkimenneen yhteyden. Kelloseppäkin osaa korjata kellon kaikkein parhaiten, niin Jumalakin ihmisen.
        Uskomalla Jeesukseen saa synnit anteeksi, tulee "korjatuksi" ja katkennut yhteys ennallistuu. Eli yhteyden Jumalaan voi löytää takaisin.
        Tän kokeneena halusin hiukan uskostani teille jakaa.
        Terv. Snicke


      • Tapani1
        Snicke kirjoitti:

        Raamatusta käy ilmi Joh. 1:1 että "alussa oli Sana ja Sana oli Jumalan tykönä ja Sana oli Jumala".
        Jumala ei lähde selittämään omaa alkuperäänsä, se vain toteaa, että hän on ollut alussa, se saa riittää ihmiselle, vaikka tekis vielä mieli tietää...Jeesus oli mukana jo silloin Jumalan kanssa, samoin Pyhä Henki, ja yhdessä he loivat tän meidän näkyvän maailman omaksi ilokseen, samoin kuin ihmisen, Jumalan kuvaksi, ei silti jumalaksi niin kuin jin&jan olivat pohtineet. Ihmisessä on jumaluutta, mutta hän ei ole Jumala. Jumala on ollut aina olemassa, kun taas ihminen on luotu, savesta tehty. On ero Luojalla ja luodulla. Silti Jumala haluaa meihin olla yhteydessä, rakkaussuhteessa. Hän on hyvä. Vaikka me ihmiset maistettiin siitä kielletystä puusta, Jumala sovitti itsensä (Jeesuksen) kanssa tämän syntikysymyksenkin, eli hän halusi korjata rikkimenneen yhteyden. Kelloseppäkin osaa korjata kellon kaikkein parhaiten, niin Jumalakin ihmisen.
        Uskomalla Jeesukseen saa synnit anteeksi, tulee "korjatuksi" ja katkennut yhteys ennallistuu. Eli yhteyden Jumalaan voi löytää takaisin.
        Tän kokeneena halusin hiukan uskostani teille jakaa.
        Terv. Snicke

        Avoimeksi jää Jumalan alkuperä. Sitä ei ole meille ilmoitettu, mutta minusta on loogista ajatella, että hän on jotenkin kehittynyt alkeellisempien vaiheíden kautta. Onhan ihmisessäkin merkkejä evoluutiosta. Jos me olemme Jumalan kuva, niin vastaavasti Jumala näyttää jossain suhteessa meiltä.

        Taustalla on mielestäni olemassaloon luomattomasti kuuluva täydellistymisakti eli entelekia. Meissäkin täytyy olla jotain ikuista ja luomatonta, jonka olemukseen luomattomasti kuuluu mahdollisuus tulla täydelliseksi. Sellaiseksi on taivaallinen Isämme tarkoittanut meidät tulemaan, kun hän Kristuksen kautta on sanonut: "Olkaa täydellisiä niin kuin teidän taivaallinen Isänne on täydellinen."


      • jaina
        jing&jang kirjoitti:

        Jumalan alkuperä on meissä, ja meidän alkuperämme on Jumalassa. Toisin sanoen Jumala syntyi maailman kautta ja maailma syntyi Jumalan kautta. NYT-hetkessä, so. iankaikkisuudessa, molemmat ovat yhtä.

        Henkisyys on materian rakennusaine, ja materia puolestaan henkisyyden rakennusaine. Näiden yhdentyminen merkitsee Jumalan syntymistä. Henki (energia) ja aine reagoivat, so. ovat vuorovaikutuksessa keskenään, siinä on Jumalan alkuperä.

        No, mistä henki ja aine ovat sitten tulleet? Jumalasta. No, entä Jumala? Hengestä ja aineesta. Jing ja Jang. Ympyrä sulkeutuu, jotta näkisimme keskuksen.

        Presiis.
        Ongelmia asiasta ilmenee vasta, kun jumaluus käsitetään joksikin ihmisen ja luonnon ulkopuoliseksi voimaksi, vrt. esim. kreationistit, joille on pakkomielle yrittää löytää jumala lajien luojana, sen sijaan, että hän/se/tms./jne. olisi sisältäpäin vaikuttava voima, evoluutio.


      • Wallu

        Jumalan yksi nimi on : "Minä Olen". Toisinsanoen "Olemassaolo" jo itsessään on Jumala ja Jumala on "Olemassaolo" itsessään.

        Albert Einstein uskoi Jumalaan ja hänen suhteellisuusteroriansa, energian häviämättömyyden laki" jne. ovat itse asiassa kaikki hyvin totuudellisia ja myös Raamatullisia.

        Raamatussa on uset niistä ilmoitettu vain toisin sanoin, mutta samat totuudet löytyvät sieltäkin.

        Albert Einstein sanoin Jumalan Olemassa Olosta seuraavasti:

        "Absoluuttisella OlemassaOlolla ei ole koskaan ollut Alkua, eikä tule koskaan olemaan Loppua, sensijaan maailmankaikkeudella on vain ilmennyskautensa ja olemattomiin vetäytymisen tila".

        Raamatussa Jumala on sanonut: "Minä Olen", "Minä olen Alpha ja Omega, Alku ja Loppu".


    • rude

      Jumala syntyi korvien välissä. Hän on silkkaa mielikuvitusta. Häneen uskovat ne joilla on alentunut kyky erottaa mielikuvitukset todellisuudesta.

      • ON JUMALALLISTA

        Koska jumala on kaikkialla, myös mielikuvituksessa.


    • Minä olen

      Ettekö te ihmiset voi käsittää että jumala on. Siis yksinkertaisesti hän on aina ollut, on ja tulee olemaan. Mun ruumis on luotu ja se tulee kuolemaan, mun henki on luotu ja se on ikuinen, mun sielu on luotu ja se on ikuinen. Jos jokin on ikuinen niin se ei tule ikinä häviämään. Miksi on niin vaikea ajatella sitä toiseen suuntaan. Jos jokin on ikuinen niin se ei ole koskaan syntynyt eikä sitä ole luotu. Jumalalle kaikki on samaa hetkeä, eikä hänen tarvitse selitellä omaa olemassaoloaan koska luultavasti emme sitä kumminkaan ymmärtäisi. Joku sanoo että miten mitään voi tulla tyhjästä. Niinpä.. miten maailmankaikkeus voi tulla tyhjästä, ilman luojaa, ilman rakentajaa ja suunnittelijaa.

      Älkäämme olko sokeita. Raamattu sanoo suunnilleen näin (ei nyt ole raamattua nenän edessä) Jumalan mielestä ihmisten viisaus on hulluutta. Hän näkee maailman viisasten mietteet ja huomaa ne turhanpäiväisiksi. Niinpä hän suuressa viisaudessaan päätti julistaa hulluutta. Maailma pitää jumalan ajatuksia hulluutena, koska se ei häntä tunne.

      Ihmisillä on niin hienoja teorioita, mutta ne on kaikki täysin turhanpäiväisiä. Niinkuin salomokin sanoo: ei oo mitään uutta auringon alla. Aina on ihmiset ajatellu turhanpäiväisiä ajatuksiaan, menny naimisiin, tehny lapsia jne.. kunnes tulee loppu ja totuus paljastetaan kaikille ja toiset joutuu kadotukseen, toiset saa iänkaikkisen elämän. Muistakaa! Lapsenmielisten on taivasten valtakunta. Totuus on tosi tosi yksinkertainen ja se lukee edelleen raamatussa. Jumala on luonut ihmiset suoriksi, mutta he itse punovat kieroja juoniaan ja ajatuksiaan.

      • psh

        se että jumala olisi olemassa on vähän samanlainen juttu jos minä rupeaisin yhtäkkiä väittämään että kuussa asuu tonttuja.yritä huviksesi kumota minun tonttuteoriani niin huomaat hyvin nopeasti että olet joutunut umpikujaan!pystyn nimittäin hyvin helposti kumoamaan sinun kaikki vastaperustelusi kohta kohdalta.voit esim. ihmetellä miksei kukaan ole koskaan nähnyt näitä kuutonttuja?siihen vastaan että voi hyvänen aika senkin tollo,nehän ovat tietenkin näkymättömiä ja näyttäytyvät vain suurille profeetoille kuten minulle!olette te melkoisia älykääpiöitä,käyttäkää nyt helvetissä JÄRKEÄNNE!!!


    • voit esim. ihmetellä miksei kukaan ole koskaan nähnyt näitä kuutonttuja

      Kyllä sinulla on täysi oikeus kertoa mitä mieltä olet hyvä phs.

      Nyt puhutaan kuitenkin mielestä, ajattelusta, kokemuksesta. Eihän noitakaan kukaan ole linee nähnyt. Silti niistä puhutaan ikäänkuin olemassa olevina??

      Onhan pyöräkin ollut aina, on vain ollut muita etenemiskeinoja ennen pyörän "keksimistä" Siis pyörää ei ollut ihmiselle "olemassa" ennenkuin se keksittiin.

      Käsitys Jumalasta on olemassa. Kristinuskon eräs haara haluaa kuvata, eli kuvitella personallisen Jumalan. Se on heidän asiansa. Minulle Jumala on voima joka pitää kaiken "pyörimässä"

      Eikä Jumala ole ilmestynyt mistään koka se ilmenee olemassaolona.Ts. Jumala on aina. Olemassaolo on aina.

      Tämän maailman käsitteet ei riitä tämän piemmäle.

      • Itse asiassa meillä oleva vallitseva uskonkäsitys on Luterilaisuus ja pitää sisällään materiallisen jumalan.
        Tämä näkyy ja kuuluu kaikkialla, siitä ei päästä irti...ei sitten millään.


      • Myötäeläjä kirjoitti:

        Itse asiassa meillä oleva vallitseva uskonkäsitys on Luterilaisuus ja pitää sisällään materiallisen jumalan.
        Tämä näkyy ja kuuluu kaikkialla, siitä ei päästä irti...ei sitten millään.

        Ku pohdimme olevaisuuttamme, pitäisi meillä olla päivitetty Jumala?


    • Tietämättömyydestä jumsala on syntynyt, kun ei ole ymmärretty syyn ja seurauksen lain toimintaa, jonka alaisia me olemme,
      niin on kuviteltu, että joku itsestämme ulkopuolinen voima jumala ohjaa meitä, ja me olemme sen luomia
      Me olemme kaikki yhtä ajatonta elämää, ja tuo elämä on ollut olemassa jo ennen maailmankaikkeuden sytyä, sillä se ei ole milloinkaan syntynyt, eikä se näinollen milloinkaan kuole

      Joten olemme itse olleet luomassa tätä maailmankaikkeutta, jotta tuo ajaton elämä voisi ilmentyä ajassa ja aineessa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      587
      3900
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3338
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2811
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2779
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2154
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2101
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1997
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1875
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1830
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe