Istumme niskat jännittyneenä tietokoneen, kirjojen tai kirjoitusten parissa tuntitolkulla päivittän. Päänahka ja hiusjuuret tarvitsevat vilkasta verenkiertoa. Nouse aina tunnin välein seisomaan ja voimistele ylä selkää ja hiedot käsilläsi ja painelet niskojasi että veri nousee hyvin päähäsi.
Jos päänahassa on hilseen tapaisia kuivia levyjä on se merrki allergiasta, kauraan tai vehnäjauhoihin, sokeriin ja rasvaan.
Jos päässäsi on kipeitä finninoloisia kipupaikkoja on se merkki talipunkista. Sen saa pois kotikonstein kun lopettaa maidon 100% kolmeksi kuukaudeksi, täytyy vain muistaa ottaa kalkki pillereitä koko maidoton aika.
Jos ei mitään näistä edellä olevista ole vialla niin kokeile B-v tai rautavalmisteita.
Olen huomannut miksi hiukset lähtevät.
16
20012
Vastaukset
- harveneva
Ihmiset ovat kaljuuntuneet kauan ennenkuin tietokoneita ja kirjoja oli olemassa.
Se on varmaa että miestyyppiseen kaljuuntumiseen ei voimistelut auta.- angi
nimimerkkini olevan naisen?
- Wendy
angi kirjoitti:
Talipunkki taitaa hoitua paremmin Nix-täishampoolla kuin maidottomalla dieetillä. Mun käsittääkseni ainoa aine joka tehoaa talipunkkiin on permetriini, jota juuri esim. Nix-shampoo sisältää. Nehän tarttuvat nopeasti takaisin joten näitä talipunkki-häätöjä saa tehdä sitten aika säännöllisesti, jos meinaa niistä lopullisesti(?)eroon päästä.
- harveneva
angi kirjoitti:
Kaljuuntuminen on geeneissä sekä miehillä että naisilla.
- angi
harveneva kirjoitti:
Kaljuuntuminen on geeneissä sekä miehillä että naisilla.
Monellaisia vaivoja on ihmisillä ja monet tulevat vääristä syönti tavoista. Tai pelkästä makaamisesta.
Ei saisi koskaan uskoa sinisilmäisesti geeneihin. Se on eräällainen periksi anto. Näin minulle, kuin äidillenikin. Musita se, että et pelkästään ole äitisi tytär, sinulla on myös Isä. - todella onneton nainen
Wendy kirjoitti:
Talipunkki taitaa hoitua paremmin Nix-täishampoolla kuin maidottomalla dieetillä. Mun käsittääkseni ainoa aine joka tehoaa talipunkkiin on permetriini, jota juuri esim. Nix-shampoo sisältää. Nehän tarttuvat nopeasti takaisin joten näitä talipunkki-häätöjä saa tehdä sitten aika säännöllisesti, jos meinaa niistä lopullisesti(?)eroon päästä.
onko sinulla omakohtaista kokemusta ko. shampoon tehosta.
Minulla alkoi n. 3 v. sitten suht´ kauniit hiukset harveta ihan silmissä. Nyt ohimoilla ja päällä on ehkä n. kolmannes enää jäljellä. Olen jättänyt maitotuotteet pois, punkkihäätöjä on tehty kolme kertaa. Veriarvot on hyvät.
Rahaa on mennyt varmaan 2000-3000 euroa.
Nyt aiotaan lopettaa vaihdevuosi hormonit, joten pelkään, että taas pahenee. Iän perusteella tilanne ei pitäisi olla tämä. 88-v. äidilläni on hiukset kuin turkki eikä isäkään kaljuuntunut (kuoli 81 v).
Jos jollakin on hyviä neuvoja, otan kiitollisuudella vastaa. - täti
todella onneton nainen kirjoitti:
Minulla alkoi n. 3 v. sitten suht´ kauniit hiukset harveta ihan silmissä. Nyt ohimoilla ja päällä on ehkä n. kolmannes enää jäljellä. Olen jättänyt maitotuotteet pois, punkkihäätöjä on tehty kolme kertaa. Veriarvot on hyvät.
Nyt aiotaan lopettaa vaihdevuosi hormonit, joten pelkään, että taas pahenee. Iän perusteella tilanne ei pitäisi olla tämä. 88-v. äidilläni on hiukset kuin turkki eikä isäkään kaljuuntunut (kuoli 81 v).
Jos jollakin on hyviä neuvoja, otan kiitollisuudella vastaa.Minua kiinnostaisi kuulla, minkä nimistä hormonikorvaushoitoa käytit ja miten kauan käytit sitä, ja alkoiko hiustenlähtö ennen kuin aloitit hoidon vai sen jälkeeen.
- todella onneton nainen
täti kirjoitti:
Minua kiinnostaisi kuulla, minkä nimistä hormonikorvaushoitoa käytit ja miten kauan käytit sitä, ja alkoiko hiustenlähtö ennen kuin aloitit hoidon vai sen jälkeeen.
Olin käyttänyt Estradot-korvaushoitoa n. 10 v. ja edelleen. Aluksi se oli ehkä jonkin muun niminen. Nyt on tullut uudet ohjeet, joiden mukaan "turhaa" hoitoa ei pidä jatkaa. Viime vuosina sitä on määrätty lähinnä osteoporoosin ja kaljuuntumisen ehkäisyyn. Olen normaalipainoinen ja hentoluinen. Pituus 161 cm, paino 58 kg. Syön ja juon terveellisesti, en tupakoi, liikun.
Tiedän, että pälvikalju-ominaisuutta päänahassani on, mutta en tiedä kuinka sitä voisi hoitaa pois. Johtuu kuulemma reagointitavasta. En ole tiukkapipoinen, tunneihminen kylläkin. Enää en panikoidu, mutta peilikuva ahdistaa. - Wendy
todella onneton nainen kirjoitti:
Jos jollakin on hyviä neuvoja, otan kiitollisuudella vastaa.En ole varma oliko kysymyksesi minulle tarkoitettu, mutta vastaan nyt kuitenkin. Olen kokeillut ko. shampoota, mutta koska minulle ei ole tehty talipunkkidiagnoosia, en osaa sanoa onko niitä minulla alun alkaenkaan ollut, kipeitä finnejä päänahassani on ollut jo jonkin vuoden ja hiukset ohentuneet. En huomannut mitään vaikutusta shampoolla puoleen tai toiseen. Ainoa asia mikä minulla on päänahan kuntoon auttanut on antibiootti. Meillä ei suvussa ole naiset koskaan kaljuuntuneet, ei myöskään isäni ole kaljuuntunut.
Nyt olemme lääkärini kanssa tulleet siihen tulokseen että kysymyksessä saattaa olla päänahan follikuliitti (eli karvatupen tulehdus), hoitona keväällä oli 3 kk antibioottikuuri ja jos oireet palaavat niin syksyllä sitten vielä pidempi kuuri jotta saadaan tulehdusta aiheuttava bakteeri tapettua. Täytyy sanoa-ja koputtaa puuta samalla- että minusta tuntuu että hiukseni ovat hiukan paksuuntuneet. Paljon on uutta kasvua (ohutta toki verrattuna entisiin jouhiin) päälaella näkyvissä eikä hiukset lähde yhtään normaalia enemmän. Täytyy vaan toivoa että päänahka pysyy kunnossa niin ehkä hiuksetkin pysyvät päässä.
Toki täytyy muistaa että ikääntyminenkin vaikuttaa hiusten paksuuteen ja olen sen jo hyväksynytkin että paluuta entiseen ei ole, mutta jos edes hiukan paksuuntuisi tukka ja päänahka pysyisi terveenä, niin onnellinen olisin.
Ja siis tuon Nix-shampoon sisältämän permetriinin bongasin täältä: http://www.helsinki.fi/lehdet/yolehti/1998_14/punkit.html
En ole varma miten nykyään mahtaa olla , mutta tuota toista ainetta (krotamitoni) eivät ainakaan pari vuotta sitten apteekissa tienneet minkään Suomessa myytävän shampoon sisältävän. - todella onneton nainen
Wendy kirjoitti:
En ole varma oliko kysymyksesi minulle tarkoitettu, mutta vastaan nyt kuitenkin. Olen kokeillut ko. shampoota, mutta koska minulle ei ole tehty talipunkkidiagnoosia, en osaa sanoa onko niitä minulla alun alkaenkaan ollut, kipeitä finnejä päänahassani on ollut jo jonkin vuoden ja hiukset ohentuneet. En huomannut mitään vaikutusta shampoolla puoleen tai toiseen. Ainoa asia mikä minulla on päänahan kuntoon auttanut on antibiootti. Meillä ei suvussa ole naiset koskaan kaljuuntuneet, ei myöskään isäni ole kaljuuntunut.
Nyt olemme lääkärini kanssa tulleet siihen tulokseen että kysymyksessä saattaa olla päänahan follikuliitti (eli karvatupen tulehdus), hoitona keväällä oli 3 kk antibioottikuuri ja jos oireet palaavat niin syksyllä sitten vielä pidempi kuuri jotta saadaan tulehdusta aiheuttava bakteeri tapettua. Täytyy sanoa-ja koputtaa puuta samalla- että minusta tuntuu että hiukseni ovat hiukan paksuuntuneet. Paljon on uutta kasvua (ohutta toki verrattuna entisiin jouhiin) päälaella näkyvissä eikä hiukset lähde yhtään normaalia enemmän. Täytyy vaan toivoa että päänahka pysyy kunnossa niin ehkä hiuksetkin pysyvät päässä.
Toki täytyy muistaa että ikääntyminenkin vaikuttaa hiusten paksuuteen ja olen sen jo hyväksynytkin että paluuta entiseen ei ole, mutta jos edes hiukan paksuuntuisi tukka ja päänahka pysyisi terveenä, niin onnellinen olisin.
Ja siis tuon Nix-shampoon sisältämän permetriinin bongasin täältä: http://www.helsinki.fi/lehdet/yolehti/1998_14/punkit.html
En ole varma miten nykyään mahtaa olla , mutta tuota toista ainetta (krotamitoni) eivät ainakaan pari vuotta sitten apteekissa tienneet minkään Suomessa myytävän shampoon sisältävän.Kiitos vastauksestasi, joskaan ei valitettavasti uutta apua tullut esille. Talipunkki ei muuten kutise, ei sitä tiedä olevan olemassakaan, mutta tulehdusta levittävää. Iljettävän näköisesti muljuaa hiuksen juuressa. Olen mikroskooppi-tutkimuksissa nähnyt.
Olen Hiusakatemian hoidossa ollut. Siellä ainakin löytyy noita syitä. Kenelle sitten hoidoista on apua, kenelle ei. - harveneva
angi kirjoitti:
Monellaisia vaivoja on ihmisillä ja monet tulevat vääristä syönti tavoista. Tai pelkästä makaamisesta.
Ei saisi koskaan uskoa sinisilmäisesti geeneihin. Se on eräällainen periksi anto. Näin minulle, kuin äidillenikin. Musita se, että et pelkästään ole äitisi tytär, sinulla on myös Isä.Elintavat varmastikkin voivat vaikuttaa tietyntyyppiseen hiuestenlähtöön, mutta miestyyyppiseen hiustenlähtöön jumppaaminen ei varmastikkaan auta. Oli sitten kyseessä mies tai nainen.
Sen takia kommentoin viestiäsi kun et ollut rajannut hiustenlähdön syytä. Miestyyppisen hiustenlähdön hoitaminen lienee tämän palstan yleisin mielenkiinnon aihe ja antamasi ohjeet eivät varmastikkaan auta siihen vaivaan.
- rafaela45
Suvussani on ollut kaljuja naisia kauan ennen tietokoneita, joten syitä voi olla monia tässä ongelmassa.
Tottakai ravinto ym. seikat on tärkeä huomioida, mutta kaikissa tapauksissa ei apua saa vaikka kuinka jumppaisi ja eläisi terveellisesti.- Sama Angi
Minä olinkin heidän asialla joilla lähtee hiukset siksi kun istuvat ja ovat muutenkin pää alas suunattuna kirjaan tai koko ajan kirjoittavat kummallakin kädellä tankettipöytään kuten esimerkiksi minä. Niska jännittyy ja hartiat kirvelee. En ollenkaan usko että olisin ainoa.
- täti
Joku väitti kerran, että vanhuksilla hiukset on niin ohuet takaraivosta, koska heillä niskän verenkierto on heikentynyt.
Mulle työterveyslääkääri määräsi hierontaa hiustenlähtöön, kun minä valitin, että niskatkin kiristyy hiustenlähdön pelosta.
Uskon, että mun hiustenlähtö johtui roskaruuasta ja ylipainosta. Kun pääsin niistä, niin hiustenlähtö lakkasi, ja kun katson valokuvia niin tuntuu siltä, että se on jopa saattanut vahvistuakin. Tosin mulla on taustalla myös suvussa perinnöllinen hiustenlähtö, mutta sen ei olis kuulunut tulla ennen kuin kuuskymppisenä niinkuin äidille ja mummillekin, mutta minä onnistuin aikaistamaan sen tuolla tavalla. Ja vähän hassu juttu: musta on tuntunut, että ylösalaisin asennot virkistävät hiuksia. Ja siinä ne myös kuivuu nopeasti ja pöyhiintyvät kuin föönillä. Siis jos vaikka antaa pään roikkua sängyn reunalta niska sänkyä vasten ja siinä ravistelee päätä ja pöyhii tukkaa. Ajattelen, että siinä ne hiusjuuret saavat verta. Joogaa harrastavat sanovat, että ylösalaisin asennot nuorentavat.- täti
että toi mun uskomukseni mun oman hiustenlähdön syistä perustuu siihen, kun olen lukenut, että roskaruoka ja ylipaino lisäävät androgeeni eritystä, se on jotenkin yhteydessä insuliini eritykseen.
Tänä keväänä olen taas kovasti pelännyt tukkani puolesta, kun lähteminen on taas ollut talvista runsaampaa, ehkä se siitä taas ensi talveksi korjaantuu.
- panohiiri
Niin vilkastuttakaa vain verenkiertoa että
hiustuppiin pääsee mahdollisimman paljon
testosteronia ym.
Uskokaa nyt ettei siihen vaikuta kuin geeniperimä,
sairaudet ja muutamat lääkkeet. (Mieliala, solumyrkyt ym.)
Jos tukka ja järki ei pysy samassa päässä, niin
tukka on se joka lähtee ensin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 856304
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t303783törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/283150Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu3691706- 331398
- 271330
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi46949Anteeksi kulta
En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv11946Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."
Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:11880- 42859