Onko vai ei? Onko vielä Suomessa olemassa helluntaiystäviä?
Jos on, vastatkaa. Pingstvänner kuitenkin kai on?
Helluntaiystävät
12
1346
Vastaukset
- tietoja
Eräs vanhempi ihminen tässä jokin aika sitten kertoi ettei enää tuon nimistä ryhmää olisi. Hehän kokoontuivat kampin palvelukeskuksessa, ainakin tää helsingin helluntaiystävät.
- Weijo
Oletan, ettei heillä enää ole toimintaa. Muutama vanha veli ja sisar on enää elossa.
Kuka muistaa, minkä niminen se heidän toimittamansa lehti oli?
Minulle se tulikin joskus 70 -luvulla, mutta en muista - Mahtoiko olla?
Weijo kirjoitti:
Oletan, ettei heillä enää ole toimintaa. Muutama vanha veli ja sisar on enää elossa.
Kuka muistaa, minkä niminen se heidän toimittamansa lehti oli?
Minulle se tulikin joskus 70 -luvulla, mutta en muistaVoittosanomat tuli meille sekä Ristin Voitto ja Hyvä Paimen. Mahtavatko ne enää ilmestyä?
Olen ollut kauan pois kotoa, mutta muistan 50-luvun alulta. - weijo
Mahtoiko olla? kirjoitti:
Voittosanomat tuli meille sekä Ristin Voitto ja Hyvä Paimen. Mahtavatko ne enää ilmestyä?
Olen ollut kauan pois kotoa, mutta muistan 50-luvun alulta.Niinhän se olikin:
Voittosanomat ilmestyivät vielä 70 -luvulla.
Se oli se Helluntaiystävien toimittama lehti.
- Sakarias
Kyllä helluntaiystäviä vielä on. Vanhoilla sisarilla ja veljillä on lapsia. Itse
tapasin kerran erään heidän pastorinsa.
Tällöin sain lähetystyökutsun ja jos Herra
suo niin voin vielä jatkaa lähetystyötä
Jeesukseen turvaten heidän perustamalla
orpokodillaan.- On vielä
Olen.itse helluntaiystävien lapsi. Heillä on vielä toimintaa Multialla Keski-Suomessa ja ehkä Helsingissä en tiedä. Myös helluntaiystävien perustama orpokoti toimii yhä Machipatnamissa Intiassa.
- ketti1
On Helluntaikirkko, Helluntaikansa, Helluntaiystävät, Pingst.fi jne.
- 11%
Kysyjä ei tarkoita tuota.
Pian helluntailaisuuden tultua Suomeen, n. 100 vuotta sitten, helluntailaisuus jakaantui nk. Helluntaiherätykseen, sekä pienempään ryhmään Helluntaiystävät.
Onko tämä Helluntaiystävät sama kuin Ehtoovalon sanoma? Eli Helluntailiikkeen Branhamilainen siipi?
- Anonyymi
On, esim Multialla! 🙂
- Anonyymi
Minuakin kiinnostaa, onko heistä kirjoitettu historiikkia tai vastaavaa? Onko toimintaa muuallakin kuin Keski-Suomesta? Mistä sai luettavaksi Armon ja rauhan sanomia-lehteä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 475915
- 515394
- 533768
- 143705
Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?
Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise993524- 313146
- 592894
- 592776
- 572446
- 451883