Työaikalain mukaan sunnuntaisin ja kirkollisina juhlapyhinä palkka on oltava aina 100 prosentilla korotettu.
Jos olet provisiopalkalla ja provisio on esim. 30%, niin silloin sunnuntaisin sinulle on maksettava provisiota 60%.
Sunnuntaipalkan on oltava kaksinkertainen verrattuna yrityksen palkkakäytännön arkipäivien palkkaukseen.
Palkasta määrää työaikalaki, eikä siitä ole mahdollista sopia työntekijän etuja heikentävästi. Sellaiset sopimukset ovat mitättömiä.
Huomenna sunnuntaina on maksettava tuplapalkka
12
143
Vastaukset
- Anonyymi
Sehän on helppoa. Tuplapalkka tarkoittaa tuplahintoja.
- Anonyymi
Hinnoittelu on vapaa, voihan sunnuntaisin hinta olla kolminkertainen, jotta se kattaa myös lakisääteiset sivukulut.
- Anonyymi
Kannattaa pyytää palkka heti, ennen kuin palauttaa auton. Auton voi myydä, jos tulee ulinaa palkasta. Venäläiset ostaa sen mielellään.
- Anonyymi
Pyhälisä kuuluu aina Suomessa työntekijöille. Ei mikään sitä voi viedä.
Palkkalaki § - Anonyymi
Sunnuntai ja pyhälisiä voisi oikeasti pienentää vaikka sinne 25% tuntumaan, kunhan ne ensin siirrettäisiin peruspalkkaan kokonaisuudessaan.
- Anonyymi
Taksikuljetuksien hintoja pitäisi nostaa kaksinkertaisiksi kaikkina päivinä ja pyhinä nelinkertaiseksi.
Välitysyhtiöt ovat alan pahimmat huijarit. He pitävät hintoja tasolla, joka pakottaa taksiyritykset rikollisuuteen ja harmaaseen talouteen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taksikuljetuksien hintoja pitäisi nostaa kaksinkertaisiksi kaikkina päivinä ja pyhinä nelinkertaiseksi.
Välitysyhtiöt ovat alan pahimmat huijarit. He pitävät hintoja tasolla, joka pakottaa taksiyritykset rikollisuuteen ja harmaaseen talouteen.Kerroit juuri syyn, miksi jätä kaikki verot, vakuutukset ja eläke maksamatta. Ei niitä pysty maksama nykyisillä hinnoilla, joten ei maksa. Ei ole vaikea. Yrittäjä tarvitse palkka, ei perhe elä muute.
- Anonyymi
Paras kun maksaa tuplatuntipalkan.
Silloin auton tuotto 100% jää itselle.
Jos siitä
100% antaa vaikka 50% provikkapalkkana niin itselle ei jää kuin 50% enää eikä se kata kuluja - Anonyymi
Siksipä minä ajankin la 18 - ma 06 itse, jos viitsin. Mitään tuplapalkkoja ala maksamaan.
- Anonyymi
Hintasi ovat liian alhaiset, jos et kykene maksamaan normaalia lain määräämää palkkaa. Kannattaisi mennä suorittamaan aluksi vaikka matematiikan peruskoulun kurssit.
- Anonyymi
-Sitten nämä rengit jotka istuvat toisten ahneuksissaan hankkimissa autoissa ilman palkanlisiä kiroilevat kun on niin hiljaista.
Niin kauan kun saamattomat rengit tekevät ilmaista työtä ja valvontaa ei ole niin tämä jatkuu ja kuljetusten hinnat pysyvät alhaalla.- Anonyymi
Oma on ongelma, kun on idiootti ja on töissä ilman palkaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42437- 1161607
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361346Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
- 571041
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051034Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882