Vapauden Liitto äänestävä jengi on niin pimeetä, että se ei huomaa että heidän äänensä menee hukkaan. Ei mitään mahdollisuutta päästä läpi.
Siitä seuraa että persut menettää kolmannen paikkansa, koska Vapauden Liiton ja nimenomaan Hakkaraisen äänestäjät vievät ääniä persuilta.
Näin vaalimatematiikan kautta paikka menee demareille. Eli kun äänestät Vapauden Liitto äänestätkin itse asiassa demareita....
Ääni Vapauden Liitolle on ääni demareille
23
280
Vastaukset
- Anonyymi
Noh noh!
Persut saa paikkansa, Hakkaraiselta
Oikea Perussuomalainen!Persut saa kaksi paikkaa. Ja sekin on muuten tiukassa. Demarit nostaa paikkamäärän kolmeen. Ja juuri nämä Vapauden Liiton äänet ovat poissa persuilta.
- Anonyymi
Ossi Tiihonen teki pahan virheen, kun oli yhteistyössä Ano Tursun kanssa.
Persut tekivät pahan virheen, kun poistivat Ossin.
Demarit on synonyymi sanalle VIRHE.- Anonyymi
Mutta Ossi Anoineen,ihan perussuomalaisia olivat
- Anonyymi
Yhdenkään suomalaisen ei pitäisi tässä maailman tilanteessa äänestää puolustusliitto Natoa vastustavaa puoluetta.
No olen aivan samaa mieltä, mutta itse asiassa eihän missään EU:ssa päätetä Suomen NATO-jäsenyydestä. Se tehdään eduskunnassa jossa Vapauden Liiton edustajamäärä on nolla. Enkä oikein jaksa uskoa siihen että seuraavissa ek-vaaleissa 2027 kyseinen puolue saisi 102 paikkaa eduskuntaan...
- Anonyymi
Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:
No olen aivan samaa mieltä, mutta itse asiassa eihän missään EU:ssa päätetä Suomen NATO-jäsenyydestä. Se tehdään eduskunnassa jossa Vapauden Liiton edustajamäärä on nolla. Enkä oikein jaksa uskoa siihen että seuraavissa ek-vaaleissa 2027 kyseinen puolue saisi 102 paikkaa eduskuntaan...
Vapauden Liitto — turvallinen valinta, tältäkin kantilta.
- Anonyymi
Aloittaja on ajatuksessaan perimmiltään oikeassa. Vapaudenliitto ei tule saamaan niin suurta kannatusta, että se kykenisi haastamaan demarit, mutta vie takuulla ääniä pois Perussuomalaisilta, joka puolestaan sataa demarien laariin. Mutta totuus ei ole ihan näin yksiselitteinen, koska käytännössä Perussuomalaisten kutistuminen hyödyttää kaikkia nykyisiä oppositiopuolueita, mutta suurin menettäjä saattaa olla Kokoomus.
Katsoin eilen Tere Sammallahden haastattelun, jossa hän tuli livauttaneeksi suustaan, että hän ei pidä mahdottomana uuden sinipunahallituksen syntymistä, jos SDP löytää itsestään lipposlaisen politiikan linjan. Tämä kuulostaisi siltä, että Kokoomuksessa on olemassa ns. "plan B", jos Perussuomalaiset lentävät harjoitettavan hallituspolitiikan seurauksena tonttiin. Ja tämä ikäänkuin pikku lipsautus ilmoille viestiksi, että ajatuksia on olemassa. Tosin veikkaan, että siinä tapauksessa Orpo ei enää heilu Kokoomuksen tahtipuikkoa heiluttamassa.Viime vaaleissa kokoomus teki sen oikean analyysin, että se ei tulisi saamaan lisää ääniä vasemmalta puolelta, jonne nyt voidaan lukea siis ns. sivistysporvarit. Sen vuoksi Orpon johdolla lähdettiin hakemaan lisää kannatusta oikealta ja samalla lähestyttiin persuja.
Demarit menivät Marinin kaudella aivan liikaa vasemmalle. Siksi minäkään en äänestänyt enää heitä vaan ääni meni kokkareille. Nyt SDP:ssä on tehty analyysi ja tullaan reipas askel oikealle. Lidtmanin johdolla satsataan siihen että seuraava pääministeri on Lidtman.
Suomen kannalta tämä olisi erinomainen juttu, sillä Lipposen ja Niinistön kaudella Suomi saatiin laman jälkeen nousuun. Tähän samaan toivottovasti päästään myös seuraavan hallituksen aikana.
Persut tulevat seuraavissa vaaleissa kokemaan rököletappion. Sitten kun puolue asettuu oppositioon niin saadaan kuulla valitusta siitä, kuinka köyhiltä leikataan. Silloin on hyvä kaivaa esille Tynkkysen, Bregholmin ym puheet ja tarkastella niitä uudessa valossa.- Anonyymi
Viime vaaleissa kokoomus teki sen oikean analyysin, että se ei tulisi saamaan lisää ääniä vasemmalta puolelta, jonne nyt voidaan lukea siis ns. sivistysporvarit. Sen vuoksi Orpon johdolla lähdettiin hakemaan lisää kannatusta oikealta ja samalla lähestyttiin persuja.
Demarit menivät Marinin kaudella aivan liikaa vasemmalle. Siksi minäkään en äänestänyt enää heitä vaan ääni meni kokkareille. Nyt SDP:ssä on tehty analyysi ja tullaan reipas askel oikealle. Lidtmanin johdolla satsataan siihen että seuraava pääministeri on Lidtman.
Suomen kannalta tämä olisi erinomainen juttu, sillä Lipposen ja Niinistön kaudella Suomi saatiin laman jälkeen nousuun. Tähän samaan toivottovasti päästään myös seuraavan hallituksen aikana.
Persut tulevat seuraavissa vaaleissa kokemaan rököletappion. Sitten kun puolue asettuu oppositioon niin saadaan kuulla valitusta siitä, kuinka köyhiltä leikataan. Silloin on hyvä kaivaa esille Tynkkysen, Bregholmin ym puheet ja tarkastella niitä uudessa valossa.Minä en tule äänestämään Kokoomusta, koska puolue sivistysteema on täysin kuollut asia. Olen ollut nuorempana Keskustan kannattaja, mutta tällä vuosituhannella tuli käännös SDP:n suuntaan ja sillä tiellä olen pysynyt. Katselen asiaa siltä kantilta, että miten puolue suhtautuu tämän yhteiskunnan rakentamiseen ja kehittämiseen. Tällä vuosituhannella oikeistolla on ollut todella huonot näytöt tässä kontekstissa.
Olen samaa mieltä, että Marinin aikana politiikka valui liiaksi vasemmalle, mutta toisaalta on ymmärrettävää, että ilman Anderssonin ja Ohisalon joukkueita ei Rinne olisi pystynyt Sipilän kanssa rakentamaan punamultakaksikon perustalle rakentuvaa hallitusta. Ja luojan kiitos meille sattui tuo hallitus, kun jälkeenpäin ajatellaan. Kaikki kritiikki huomioonottaen meillä ei olisi voinut olla itse taudin kannalta kyvykkäämpää hallitusta edes olemassa. No nyt SDP:ssä on tannerilaiset puikoissa ja politiikan kurssia reivattu, mikä on aivan oikein. Anonyymi kirjoitti:
Minä en tule äänestämään Kokoomusta, koska puolue sivistysteema on täysin kuollut asia. Olen ollut nuorempana Keskustan kannattaja, mutta tällä vuosituhannella tuli käännös SDP:n suuntaan ja sillä tiellä olen pysynyt. Katselen asiaa siltä kantilta, että miten puolue suhtautuu tämän yhteiskunnan rakentamiseen ja kehittämiseen. Tällä vuosituhannella oikeistolla on ollut todella huonot näytöt tässä kontekstissa.
Olen samaa mieltä, että Marinin aikana politiikka valui liiaksi vasemmalle, mutta toisaalta on ymmärrettävää, että ilman Anderssonin ja Ohisalon joukkueita ei Rinne olisi pystynyt Sipilän kanssa rakentamaan punamultakaksikon perustalle rakentuvaa hallitusta. Ja luojan kiitos meille sattui tuo hallitus, kun jälkeenpäin ajatellaan. Kaikki kritiikki huomioonottaen meillä ei olisi voinut olla itse taudin kannalta kyvykkäämpää hallitusta edes olemassa. No nyt SDP:ssä on tannerilaiset puikoissa ja politiikan kurssia reivattu, mikä on aivan oikein.Muistan joskus aikanaan kun lähdin opiskelmaan ja sai sitten free lancer-toimittajan paikan opiskelun ohessa maakunnallisessa demari-lehdessä. Sain kirjoitella sinne juttuja kerran viikossa ja näin sain opiskeluni maksettua.
Homma etenin sitä mukaan, että minut kutsuttiin jopa lehden pikkujouluhin. Siellä oli paikan päällä eräs vähän iäkkäämpi nainen. Hän oli pukeutunut kokonaan mustaan. Hän kysyi minulta että tiedänkö mikä oli hänen asuvalintansa syy?
Olin tietysti kysymysmerkkinä. Hän kertoi että oli ollut kyseinen painon palveluksessa jo 50-luvulta lähtien. Nyt ensimmäistä kertaa kirjapaino oli irtisanonut väkeä. Musta puku oli hänen protestinsa potkuja vastaan.
Asia tuli mieleen kun on katsellut erään ex-pääministerin juhlimista suihkuseurapiireissä.
Sielläkin ollaan pukeutuneena mustaa, syy vain on aivan toinen. Jopa demaripiireissä asia on huomattu ja huomautettu.
En voi ymmärtää miksi kyseinen henkilö ei olisi tyyntynyt olemaan aluksi kansanedustaja ja olisi nyt ehdolla mepiksi. Menisi varmasti läpi. Aina kaksi kautta. Sitten seuraavana porras kun Stubbin kaksi kautta tulisi täyteen. Presidentin paikka olisi kutsunut.- Anonyymi
Muistan joskus aikanaan kun lähdin opiskelmaan ja sai sitten free lancer-toimittajan paikan opiskelun ohessa maakunnallisessa demari-lehdessä. Sain kirjoitella sinne juttuja kerran viikossa ja näin sain opiskeluni maksettua.
Homma etenin sitä mukaan, että minut kutsuttiin jopa lehden pikkujouluhin. Siellä oli paikan päällä eräs vähän iäkkäämpi nainen. Hän oli pukeutunut kokonaan mustaan. Hän kysyi minulta että tiedänkö mikä oli hänen asuvalintansa syy?
Olin tietysti kysymysmerkkinä. Hän kertoi että oli ollut kyseinen painon palveluksessa jo 50-luvulta lähtien. Nyt ensimmäistä kertaa kirjapaino oli irtisanonut väkeä. Musta puku oli hänen protestinsa potkuja vastaan.
Asia tuli mieleen kun on katsellut erään ex-pääministerin juhlimista suihkuseurapiireissä.
Sielläkin ollaan pukeutuneena mustaa, syy vain on aivan toinen. Jopa demaripiireissä asia on huomattu ja huomautettu.
En voi ymmärtää miksi kyseinen henkilö ei olisi tyyntynyt olemaan aluksi kansanedustaja ja olisi nyt ehdolla mepiksi. Menisi varmasti läpi. Aina kaksi kautta. Sitten seuraavana porras kun Stubbin kaksi kautta tulisi täyteen. Presidentin paikka olisi kutsunut.No tuskin Marinin nykyinen jetset-elämä kiinnostaa enää juurikaan muita kuin peräkamarin persuja ja äärikonservatiivisia mielensäpahoittajia. Muita kiinnostanee lähinnä se, mitä hän puhuu nykyisessä työssään. No tietysti Marinilla on oma fanikuntansa, mutta siinä taas pätee vähän sama ajatus kuin esim. jonkun rock-artistin kohdalla. Toiset tykkäävät pintapuolesta ja toiset sävellysten sisällöstä. Itse en seuraa Marinin touhuja muuten kuin sen, mitä uutisten kautta kerrotaan ja seulon pois tämän pintajulkisuuden. Minua kiinnostaa vain puheet.
En tiedä ajatteletko samaan tapaan, mutta oma näkemykseni on, että Marin toisaalta hönöttää ihan tietoisestikin näitä mielensäpahoittajia, koska näin hän saa paljastettua sen negatiivisen ajattelun, mikä häntä kohtaan on vellonut ja velloo yhä eikä hänen tarvitse sitä itse todistaa vaan sen tekevät nämä öyhöttäjät itse. Ja mitä enemmän nämä roikkuvat perässään, sitä enemmän itse Marin on julkisuudessa tapetilla.
Katselin noita viime vaalien tuloksia. Näyttää että persujen toinen paikka voi olla todella tiukassa. Puoleen pitää saada reilut 200.000 ääntä. Vaalimatematiikan mukaan vertailuluku pitää olla yli 100.000 jotta paikka varmistuisi.
Pitää muistaa että KD ja NYT ovat vaaliliitossa. Niiden yhteinen äänimäärä varmistaa liitolle yhden paikan. Näin vertausluku nousee. Tässä tilanteessa jos Hakkaraisen äänimäärä nousee noin 30.000 niin persuille ei jää kuin yksi paikka.
Kaikesta huolimatta on kuitenkin niin että Hakkarainen ei tule missään nimessä valituksi. Vapauden liitto ei tule saamaan yli 100.000 ääntä. Korkeintaan se jää noin 40.000 jolla ei ole mitää asiaa EU-parlamenttiin.- Anonyymi
Kyllä Hakkaraisen henkilökohtainen äänimäärä on hurjan paljon reilumpi, kuin vain kannatus silloin joskus viisi vuotta sitten. Siis hurjan paljon.
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä Hakkaraisen henkilökohtainen äänimäärä on hurjan paljon reilumpi, kuin vain kannatus silloin joskus viisi vuotta sitten. Siis hurjan paljon.
Viime EU-vaaleissa hän sai 29.000 ääntä ja tuli valituksi nippa nappa toisena edustajana. Nyt ei missään nimessä tule saamaan kolme ja puoli kertaa enemmän ääniä, jotta valinta olisi mahdollinen. Ei nyt niin poliittisesti sokea saa olla, että uskoo moista höpöä.
Tietysti me voimme lyödä vetoa. Minä lupaan että en koskaan enää kirjoita tänne yhtään mitään jos Hakkarainen tulee valituksi. Jos hän ei tule valituksi, niin sinä taas lupaan että et kuukauteen kirjoita tänne riviäkään. Sopiiko tämä?Anonyymi kirjoitti:
Niin kelpaako veto sinulle vai menikä pupu pöksyyn?
- Anonyymi
Niin kelpaako veto sinulle vai menikä pupu pöksyyn?
Miksi ihmeessä kukaan haluaisi, että lopettaisit kirjoittelun?
Anonyymi kirjoitti:
Miksi ihmeessä kukaan haluaisi, että lopettaisit kirjoittelun?
Heh heh hee. Onhan tuokin keino siirtää maalitolppia....
- Anonyymi
On aika todennäköistä, että Hakkarainen ei tule valituksi ensi kaudeksi EU-parlamenttiin, mutta pitää olla sen verran pidättyväinen, ettei jätä kokonaan ulos sitä mahdollisuutta, että persujen kannattajakunta saattaisi protestiksi omaa puoluejohtoaan kohtaan äänestääkin Hakkaraista. Saattaa siis ainakin osin mennä kolikon heittelyksi. Siksi tämä jättää pienen ikkunan raolleen Hakkaraiselle, jonka menestyminen on aika pitkälti kiinni siitä, millainen maku persujen kannattajakuntaan on jäänyt yleisestikin ottaen puolueen touhuista hallitusvastuussa. Hakkaraisesta voi siis tulla protestimeppi, jos tuuri on Hakkaraisen puolella ja miten Hakkarainen osaa vielä kampajan aikana löylyttää PS:n johtoeliittiä.
Voisi ainakin kuvitella äkkipäätään, ettei esim. Pensa-Peltokangas tulisi saamaan itselleen riittävää kannatusta ajatellen sitä, kuinka halituksen alv-korotuspäätös teki liki tyhjäksi koko PS:n bensanhalpuutusagendan. Siinä on Peltokankaan vaalislogan "äänestä ulos bensan hinnan korottajat" pahasti napsahtamassa omaan nilkkaansa. Tynkkynen voi olla PS:n läpimenijä riippuen siitä, miten paljon nuorten aikuisten ääniä hän saa kerättyä taakseen. Mutta joo, voisi sanoa että PS saa unohtaa sen kolmannen paikan tavoittelunsa, mitä aiemmin ovat pitäneet tavoitteenaan ja mahdollistahan tosiaan on, että PS saisikin vain yhden edustajan EU-parlamenttiin ensikaudeksi. Se olisi aika fataalin katastrofin paikka nykyiselle puoluejohdolle.
- Anonyymi
Hyvä.
- Anonyymi
Vapauden Liitto ei tule saamaan toista ehdokastaan läpi. Kuka sitten onkaan.
- Anonyymi
Mikään ääni ei mene hukkaan. Jokaisella äänellä on oma arvonsa. Jotain se palvelee, jonkin puolesta, jotain vastaan.
En voisi kuvitellakaan enää äänestäväni perSuja. Heille menevä ääni menee nimenomaan hukkaan. Heille, kuten muillekin vanhoille puolueille annettu ääni on ääni Zelenskyille, Rothschildeille, Sorokselle...
Mille tahansa muulle taholle kuin Vapaudenliitolle menevä ääni on ääni omaa isänmaatamme ja kansaamme vastaan.
Vaikkei äänemme riittäisi komissioon asti, ne äänet ovat kuitenkin annetut. Jos valtaosa suomalaisista edelleen äänestää sodan ja kansanmurhien rahoittamisen puolesta, niillä äänillä me olemme jo pian saamassa sodan myös omalle tontillemme, enenevän väestönvaihdon ja oman kansamme ja kulttuurimme kansanmurhan.
Saatammepa menettää koko maammekin, sotakorvauksena taholle, jota te eräät pelkurit olette vapisten ajatelletkin. "Ne tulee jo suolla, sen näki rastas!" 🌿 🐇
Eivätkä he enää ole ystäviämme. Te teitte heistä vihollisiamme.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taisin tehdä virheen
Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle1115407Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖513463Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku403436Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi
Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle933328- 811887
Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt311666450 000 ulosotossa
Suomessa on tällä hetkellä ennätysmäärä ihmisiä ulosotossa. Viime vuonna heitä oli yli puoli miljoonaa. Kuluvan vuoden1341647Nainen onko sulla supervoimmia ?
Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.431619Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.
Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj1511316- 161179