Luopioiden julkinen vollotus

Anonyymi-ap

Mielestäni epämiehekkäintä mitä itse olen nähnyt on luopiomiehen julkinen vollotus omasta kohtalostaan.
Se, että aikuinen mies vollottaa julkisesti omalla naamallaan julkisuudessa, hakee sääliä ja uhristatusta on miestä alentavaa ja häpeällistä.

On aivan oikein se, että puhuu ongelmista asiallisesti, mutta kyyneleet silmissä itsesäälissä rypeäminen on epämiehekästä.

Kuuntelin Tuomas Enbusken ohjelmaa, jossa hän oli kanssani samaa mieltä.
Julkisesti vollottava mies ei ole sellainen mies, josta esim. nainen voisi hakea turvaa.

Mistä nämä julkisesti rypeävät, itsesäälissä vellovat miehet tulevat?
Kulttuurin muutoksesta, jossa kilpaillaan uhristatuksesta. Suurin uhri saa suurimman huomion ja suurimman puheoikeuden. Lisäksi ihmiset säälii ja asettuu automaattisesti "uhrin" puolelle vastapuolta kuuntelematta.
Vastapuolelta viedään sananvapaus, koska uhria on loukattu liikaa ja uhristatus osoittaa roiston. Uhria ei saa arvostella, eikä kyseenalaistaa. Siis vollotus, itku ja surkea tarina, niin vastapuolen suu on tukittu.

Muistan eräänkin luopion haastattelun, kun hän yrittämällä yritti pusertaa itkua tv haastattelussa. Ajattelin, että voi luoja, voiko siinä enempää omaa miehisyyttä halveksia.

28

429

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sitä on ihminen aika surkea olento kun eroaa järjestön ainutkertaisesta totuudesta ?
      Yliloikkari, takinkääntäjä, petturi ja kapinallinen.

      Jehovan ylitsevuotava rakkauskin lienee loppunut.

      • Anonyymi

        Tervetuloa exien iloiseen joukkoon. Kateellinen olet kuitenkin. Joudut olemaan amerikan tyrannien alainen niinkauan kun olet ei- luopio.


      • Anonyymi

        Jos joku liittyy 13-vuotiaana uskonlahkoon ja myöhemmin huomaa, ettei oikeastaan ymmärtänyt mihin liittyi ja eroaa, en oikein ymmärrä miten häntä voisi pitää petturina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos joku liittyy 13-vuotiaana uskonlahkoon ja myöhemmin huomaa, ettei oikeastaan ymmärtänyt mihin liittyi ja eroaa, en oikein ymmärrä miten häntä voisi pitää petturina.

        JT:lle on kaikki epäinhimillisyys tuttua. Niin opettaa järjestö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        JT:lle on kaikki epäinhimillisyys tuttua. Niin opettaa järjestö.

        Puppua


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puppua

        Sinä olt puppu. Aina valittamassa.


    • Anonyymi

      Kaikki eivät nähtävästi olleet paikalla, kun ihmisyyttä ja inhimillisyyttä jaettiin.

    • Anonyymi

      Aloittajalla on pahoja ongelmia itsensä kanssa.

      • Anonyymi

        Aloittaja on katkeroitunut vanha JT.
        Ei pysty enään aloittamaan elämäänsä uudelleen.
        Koko elämä meni vartiotornilahkossa. Se on kuin, koko elämä vessanpöntöstä alas.
        Surullista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloittaja on katkeroitunut vanha JT.
        Ei pysty enään aloittamaan elämäänsä uudelleen.
        Koko elämä meni vartiotornilahkossa. Se on kuin, koko elämä vessanpöntöstä alas.
        Surullista.

        Valitettavan monet entiset JT eivät tosiaan pysty menneisyyttään mielestään deletoimaan ja alkamaan "uudestaan."

        Henkiset vauriot on pysyviä ja jopa mielenterveyden eriasteisiin ongelmiin johtaneita.

        Ehkäpä juuri sen takia haluavat muita ihmisiä tämän järjestön tarjoamasta yhteisöllisyydestä, tiedottaa.
        Järjestön sisälläkin olevia.

        Varmaan se tuntuu siellä pyramidin huipulla vollotukselta, mutta vaikka se ei kovakorvaisia oikeutettuja nyt niin haittaakkaan.

        Kannattaisi varmaankin olla huolissaan pyramidin alakerrosten kunnosta sillä sieltähän se murtuminen sitten lähtee rutinalla ja korkealla ylhäälläkin käy elo hankalaksi.


      • Anonyymi

        Soopaa!
        Tule ulos sieltä JT


    • Anonyymi

      Osuin juuri William Bowenin eroamiskirjeeseen vartiotorniseuralle.

      Hän kirjoittaa lahkon toimintapolitiikasta pitää pedofiiliskandaalit salaisina.
      Jolloin pedofiilit suojellaan.
      Kirje loppuu kauhisteluun siitä että pedofiilit suojellaan ja lapset altistetaan vaaralle.
      https://silentlambs.org/resignation-letter

      Ja kun haeskelin suomalaista vahvistusta:

      Entiset Jehovan todistajat kertovat kokemuksistaan uskonyhteisön oikeuskomiteoissa – "Todettiin, että minä, 11-vuotias tyttö olin vietellyt keski-ikäisen miehen"
      Oikeuskomitean istunto tapahtui 1990-luvun alussa
      Hänen kertomustaan ei uskottu. – Kuitenkin he painottivat, että jos jotain olikin tapahtunut, kenellekään ei saanut kertoa. Ei poliisille, ei edes terveydenhoitajalle,
      Josefina Pakomaan nöyryytyksen huipentuma oli, että hänen käskettiin antaa miehelle anteeksi. Anteeksiannon osoituksena hänen piti tarjota miehelle kotonaan pullakahvit “koska maailmanlopun jälkeen tulevassa paratiisimaassa vanhoja ei muistella”. https://yle.fi/a/3-10106328

      • Anonyymi

        Kysyin kerran tuota järjestön sisällä tapahtuvaa hyväksikäyttäjien suojelusta paikalliselta kärryvahdilta.
        Onko kuullut koskaan mitään ?

        Osoitti kädellään viereistä virastotaloa missä on käräjänoikeus ja sanoi pokkana.

        "- Mitä ei ole tuolla todistettu ja tuomittu niin sitä ei ole tapahtunutkaan."

        Ilmeisesti heillä on kuitenkin jonkinlainen luottamus maailmallisen oikeuden toteutumiseen.
        Eikä kaikkea jätetä pelkästään Jehovalle tuomittavaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kysyin kerran tuota järjestön sisällä tapahtuvaa hyväksikäyttäjien suojelusta paikalliselta kärryvahdilta.
        Onko kuullut koskaan mitään ?

        Osoitti kädellään viereistä virastotaloa missä on käräjänoikeus ja sanoi pokkana.

        "- Mitä ei ole tuolla todistettu ja tuomittu niin sitä ei ole tapahtunutkaan."

        Ilmeisesti heillä on kuitenkin jonkinlainen luottamus maailmallisen oikeuden toteutumiseen.
        Eikä kaikkea jätetä pelkästään Jehovalle tuomittavaksi.

        Luottamus maalliseen oikeuteen on kovin valikoivaa. Jos ratkaisu on mieluinen, se otetaan todisteena järjestön oikeassa olemisesta, mutta epämieluisa ratkaisu onkin sitten vainoa, eikä koskaan järjestön syytä. Vika on aina jossain muualla.

        Epäily hyväksikäytöstä tulisi kuitenkin raportoida heti eikä odottaa, että tuomio tulee. Ja miten tuomiota edes tulisi, jos asiaa peitellään.


    • Anonyymi

      En ymmärrä luopioiden vollotusta olen itse luopio, mitä järkeä on yrittää saada järjestöstä pois heikkoja, jos he ajautuvat mielenterveys ongelmiin?

      Itse olen päässyt jatkamaan elämääni ihan hyvin, käyn palstalla uteliaisuuttani, laskettelen myös leikkiä niin ja peräilmaa myös, terveisiä vaan kookoolle. Käyn täältä myös siksi että saan tiedon muutoksista, on kiva tietää ne, sillä todistajissa on lapsiani ja ystäviä.

      Vollotusta, epärehellistä saivartelua mustamaalauksin en ymmärrä.

      Jumalani ei minua mihinkään jättänyt vaikka tuolta pois lähdin päin vastoin on tullut vieläkin läheisemmäksi ja rakkaammaksi, kaikki kiitos siitä Jehovalle.
      Takaisin en heihin ikimaailmassa kuitenkaan koskaan mene, näin on elämäni minulle parempi.

      • Anonyymi

        Kyllähän se on niin, että JT pääliköt vollottavat. He pelkäävät exiä niin, että ihan vapisevat.


      • Anonyymi

        "epärehellistä saivartelua mustamaalauksin"

        Mitään esimerkkejä näistä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "epärehellistä saivartelua mustamaalauksin"

        Mitään esimerkkejä näistä?

        Vähemmän yllättäen ei ensimmäistäkään esimerkkiä. Jt-mieliset levittävät mielellään disinformaatiota entisistä todistajista ilman turhaa moraalista velvoitetta puhua totta.


    • Anonyymi

      Moni näyttää vastentahtoisesti olleen pakotettu järjestöuskontoon. Kukapa ei itkisi. Itse vollottaisin täysillä jos minua olisi lapsesta lähtien johdettu harhaan "ainoana oikeana". Osanottoni ex-todistajille, monien elämä on pilattu.

      Minä olen kristittynä Jeesuksen suojassa ja kiitollinen siitä. Luulen että moni nykyinenkin jt vielä vollottaa kun Kristus saapuu. Näkevät miten ovat Jumalan Sanaa muokanneet omiin tarkoituksiinsa.

      Siunausta kaikille ex-todistajille, kyllä Jeesuskin itki, se on inhimillistä ja Jumalan meihin luoma piirre, jota ei kenenkään tarvitse hävetä.

      • Anonyymi

        Ja sinä vollotat vaikket ole järjestöön kuulunutkaan.
        Eikö olisi hedelmällisempää mennä sinne omalle hihuli palstallesi vollottamaan.


    • Lisää Peräilmaa, kiitos.

    • Anonyymi

      Anonyymi 2024-05-20 12:27:09

      "Siunausta kaikille ex-todistajille, kyllä Jeesuskin itki, se on inhimillistä ja Jumalan meihin luoma piirre, jota ei kenenkään tarvitse hävetä. "

      Joo.

      Lahkossa oli aikoinaan kielto itkeä hautajaisissa. Siitä muuan exä kirjoiti, että hän sai torut perheenjäsenensä hautajaisissa.
      Itkukielto, muistaakseni, meni siihen tapaan että edesmennyt olisi nyt sitten paratiisiin menossa, ilon aihehan se.

      Siitä tuli sitten jehovakanavalta pää-äänenkannattajassaan kirjoitus, että hekin löysivät Raamatusta että Jeesus itki Lasarusta, joten saatte sitten itkeä hautajaisissa tekin.

      • Anonyymi

        Otitko aamulla lääkkeesi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Otitko aamulla lääkkeesi?

        Oliko tuo: terveiset haaratoimistosta?


    • Anonyymi

      Kyllä JT on suurimpia vellihousuja mitä olen tavannut, selkäranka kuin keitetty spakettia.
      Heh, heh naurua yritetään pitää yllä yhteisössä, mutta pelkureita kun ovat yksin.

      • Anonyymi

        Luopiot ovat niitä joilta löytyy selkäranka ja totuus.


    • Anonyymi

      Luopio on niin ihania, voi kun tykkään teistä tulkaa lehti kärryille taas halattavaksi.

      T.MV

    • Anonyymi

      Raamatun pariin, kaikki muu on pelkkää ulinaa!

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      51
      3417
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      155
      2057
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      200
      1722
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      131
      1633
    5. 80
      1145
    6. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1104
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      267
      1010
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      125
      959
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      919
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      72
      875
    Aihe