Miten pääsette ongelmien jälkeen takasin ihmisen normaaliin elämään? Minulla vuosikymmenen toimimaton parisuhde, jota en aiemmin älynnyt lopettaa. Nyt lopetin. Samaan aikaan tähän liittymätön rankka perintöriita. Jotta ei olisi liian helppoa, niin vuokralaisellani nyt ongelmia naapureidensa kanssa ja tästä lähetetty minulle lasku. Naapurit yrittävät savustaa heidät pois ilman todellista syytä.
Ymmärrän, jos välillä joku asia mättää. Mutta että kaikki nuo em. isot kriisit samaan aikaani! Yksistään avioero voi olla lamaannuttavan rankka. Kaikki nämä asiat ovat nyt pyörineet mielessäni reilun kuukauden koko ajan. Olen nukkunutkin huonosti.
Lääkkeitä lähinnä Ketipinoria menee uneen. Muut lopetetaan, koska lääkkeet eivät ratkaise näitä ongelmia. Ketipinorilla nukun, sitä en voi jättää pois.
Pitäisi löytää itselleen uusi nainen, koska ilman naista elämässäni kärsin 24/7. Oli tilanne mikä hyvänsä. Tässä henkisessä kriisissä on käytännössä mahdoton tehtävä. Toki yritän, mutta erittäin vaikea tsempata itseään siihen vireyteen. Joten siis elämä ns. ketuttaa päivästä, viikosta toiseen. Parisuhde ketuttanut sen vuosikymmenen, mutta se on minun oma vikani kun en hakenut eroa. Terapiaa kokeilimme, ei auta.
Millä pääsette yli?
6
195
Vastaukset
- Anonyymi
Itse teen kun en jaksa niin pelaan jotain tietokonepeliä (vie ajatukset) tai nukun. Ostin vastamelukuulokkeet. Vähän hiostavat mutta mahtava hiljaisuus. Mielestäni ihminen ei kestä mitä vaan. Ja pane se vuokralaisesi tiukille. Sehän järjestää sulle ongelmia.
- Anonyymi
En ole koskaan eläissäni pelannut, enkä taida pelatakaan. Minulla on myös laadukkaat vastamelukuulokkeet joilla kuuntelen piristävää musiikkia max. tunnin illassa.
Vuokralainen kyllä lupasi maksaa, mutta minun pitää ensin maksaa ja hän sitten vähitellen maksaa minulle. Hänellä ei ole sellaista summaa maksaa kerrallaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ole koskaan eläissäni pelannut, enkä taida pelatakaan. Minulla on myös laadukkaat vastamelukuulokkeet joilla kuuntelen piristävää musiikkia max. tunnin illassa.
Vuokralainen kyllä lupasi maksaa, mutta minun pitää ensin maksaa ja hän sitten vähitellen maksaa minulle. Hänellä ei ole sellaista summaa maksaa kerrallaan.Ja noin on kyllä sen luokan ongelmiani, etteivät ne millään vastamelukuulokkeilla ratkea! Kun eivät edes terapialla. Pää tuntuu välillä hajoavan kun on niin stressaantunut koko ajan jo yli kuukauden. Lääkärini ymmärsin vaikean tilanteeni ja sanoi ihan suoraan, että jos tilanne menee kestämättömäksi, soita heti 112! Eli ei ole mistään hammasärystä kyse vaan uhka ihmisen romahtamisesta. Sain muuten kunnalliselle puolelle tuon lääkäriajan klo 13 kun soitin yhdeksän aikoihin. Siitä kiitokseni kuntani hienolle toiminnalle, kuin myös lääkärilleni. Vastaanotolla oli lääkäri ja hoitajaharjoittelija ja aikaa käytettiin 1.5 tuntia.
- Anonyymi
Ehkä olisi hyvä hoitaa ensin itsensä kuntoon, omat ongelmat alta pois, ennen kuin mielii uuteen parisuhteeseen.
Uusi nainen, tai uusi mies, ei paranna ketään. Jos samat entiset ongelmat kantaa uuteen suhteeseen, niin mitä sellaisesta suhteesta voisi tulla ? En jaksa uskoa, että mitään erikoisen hyvää ja tyydyttävää, jossa molemmilla olisi mahdollisimman hyvä olla. - Anonyymi
On ihmisellä hankalaa, kun on riippuvainen naisesta! Tuohon tilanteeseen ei sinua pelastamaan halua tulla kuitenkaan yksikään täysjärkinen nainen.
Opettele ensin seisomaan omilla jaloillasi. Sitten voi olla mahdollisuuksia naisten parissa. Hei,
On olemassa auttavia tahoja, joihin voi olla yhteydessä anonyymisti ja matalalla kynnyksellä.
- Tukinet.net - Tukipisteesti netissä https://tukinet.net/
Tukinetistä saa itselleen tukihenkilön, jonka kanssa voi keskustella kahden kesken mistä tahansa hankalasta elämäntilanteesta tai mielessä olevasta huolesta. Tukihenkilö löytyy mm. Mieli Tukisuhteesta. https://tukinet.net/teemat/mieli-tukisuhde/tukisuhteet/
Tukinetissä on myös monenlaisia keskusteluryhmiä ja chattejä, joista voi saada vertaistukea sekä ammattilaisten neuvoja.
Joka viikko ma-ke klo 15-19 ja to klo 15-21 on MIELI Kriisichat päivystys, jossa voi jutella kahden kesken päivystäjän kanssa. Tukinet on avoinna kellon ympäri vuoden jokaisena päivänä.
- Valtakunnallinen kriisipuhelin
Jos soittaminen tuntuu omimmalta vaihtoehdolta, niin valtakunnallinen kriisipuhelin päivystää 24/7 numerossa 09 2525 0111.
Ystävällisin terveisin
MIELI Kriisikeskus Helsinki/Kata
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos tienaaminen koneella kiinnostaa niin lue!
Olen kerrännyt muutaman linkin kyselysivustoille. Vastaa kyselyihin ja tienaa rahaa! Minimikotiutus on sivuilla 10e ja v37519Kimmo Kiljunen sekoili täysin - joutuu nyt syrjään
HS: Kimmo Kiljunen syrjään ulkoasiainvaliokunnan johdosta. SDP:n eduskuntaryhmä aikoo vaihtaa ulkoasiainvaliokunnan puh3832018Martina Aitolehti pitkästä aikaa tv:ssä - Nyt mukana kokkauskisassa!
Oho, Martina Aitolehti nyt kokkauskisassa! Häntä ei ole nähtykään pitkään aikaan tv:ssä. Mukana myös mm. Henny Harjusola2681705Keski-ikäiset julkkismiehet vaihtaa nuorempiin!
Seiska tietää kertoa: erikoisjoukot Janne Lehtosen vaimo yli 20v avioliitosta hakee eroa, Janne -ikuista rakkautta hehku291663Kimmo Kiljunen
"Kimmo Kiljunen, sdp, esittää rajuja väitteitä. Hän tapasi suomenvenäläisiä. Julki tulleella videolla hän vaatii rajaa2921375- 741124
- 731053
Salassapito luottamuselimissä. Missä kulkee raja?
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila (kesk) kyselee, mitä minulle oma väki aikoo tehdä, kun toin hallituksen61809- 47796
Miksi teet tästä niin vaikeaa?
Olisin sinun, jos haluaisit. Antaisin sinulle koko sydämeni. Et halua kohdata minua, vaikka kuitenkin haluat. Yritä jo p25749