Helluntaitermit selkokielellä

Anonyymi-ap

Toivottavasti helluntailaiset ovat rehellisiä eikä käärmeitä.
Helluntailaisuutta kuvaa kaksi termiä, uskonratkaisu ja henkikaste.

1. Henkikaste ja joukkokielillä puhuminen ?
2. Uskonratkaisu ja tunnetilan vaikutus ?

13

135

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      se kielilläpuhuminen on kylläkin , lustetta .

    • Anonyymi

      Parhami ja Olseni oli hyvin voideltuja kielimiehiä.

      Tekivät ahkerasti sitä poikatyötä, miestyötä ja lopuksi vankilatyötä.

    • Anonyymi

      Jokaisen lahkopastorin märkä päiväuni...
      voideltu pastori.

    • Anonyymi

      Pakkovauvakastettujen johtaja on saanut rukousvastauksena, että homoja saa vihkiä!
      Tätä pakkovauvakastetut ilolla rahoittavat!

      • Anonyymi

        Useamman kerran kylvetetty on taas vauvojensa lumoissa

        Se vihaa uskovia


    • Anonyymi

      Aloitusta kuvaa yksi sana: tyhmyys

    • Anonyymi

      Uskonratkaisu on yksi Raamatun keskeisimmistä teemoista.

      • Anonyymi

        Eksyttäjät saavat uhrin sitoutettua lahkon harhaoppeihin ja liittymän lahkon toimintaan, vaatimalla tätä tekemään sen uskonratkaisun.

        Joh. 15:16

        "Ette te valinneet minua, vaan minä valitsin teidät"


    • Anonyymi

      Lahkolaisten juonet ovat saatanallisia, kuinka ihmistä johdatellaan liittymään saatanalliseen anabaptistiseen uskonlahkoon tai uskonkulttiin
      Rahat lahkolle ja sielu pirulle.

      • Anonyymi

        Raamattu varoittaa ns. vapaista suunnista. Kaikki ei ole kultaa, mikä kiiltää.

        2. Piet. 2:19

        He lupaavat teille vapautta, vaikka itse ovat turmeluksen orjia: kenen voittama ihminen on, sen orja hän on.


    • Anonyymi

      "Uskonratkaisu" perustuu harhaoppiin nimeltä "vapaa ratkaisuvalta". Sen syvin olemus on luciferistinen: ihminen teoillaan riistää Herruuden ja ratkaisuvallan Jumalata / Kristukselta ja julistaa omaa, inhimillisen tahtonsa voimaa.

      "Henkikaste"-termi on heillä kuin slangia, jolla alunperin tarkoittivat "Pyhän Hengen kastetta," mutta poistettuaan Pyhän Hengen, tuo käsite alkoi näin Totuuden vastaisesti elää omaa elämäänsä ja nykyhelluntailaisuudessa henkilö saattaa olla millä tahansa "hengellä" kastettu.

      Kaikki Pyhällä Hengellä kastetut eivät puhu ja opeta heidän tavoillaan, vaan pysyvät tässäkin asiassa kirjaimellisessa Raamatun sanassa.

      Tuo Pyhän Hengen karsiminen pois henkikasteistaan saattaa viitata tarkoitukselliseen areiolaisuuteen, eli Jumalan Yhden Pyhän Kolminaisuuden kieltämiseen. Pyhä Henki ei näille merkitse yhtä Jumalan kolmesta persoonasta, vaan on heille "henki" eli "mieli", (okkultistinrn) "voima".

      Kumpi sitten on heille Itse Jumala, eli Herra? Isä vai Jeesus?
      - "Messiaaniset" tunnustavat Isän jumaluuden. Jeesus on heille pelkkä ihminen, profeetta.
      - "Jeesus Yksin"-kuppikunta taas "palvoo yksin Jeesusta". Nämä kieltävät Isän ja Pyhän Hengen ja juuri tästä syystä hyökkäävät esim. Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen kastettuja kristittyjä vastaan, monin riivatuin herjoin esim. määritellen kasteen "voiman" kasteveden määrän mukaan. Samaten he tunnustavat kasteen olevan "oikea" vasta kun kastettava itse, tietyn iän saavutettuaan, ihmisärjellään ja omassa herruudessaan, ymmärtää kasteensa tarkoituksen.

      Ed. opit tunnetaan myös nimellä satanismi.

    • Anonyymi

      Valejeesus, vieraat henget on tullut oikean Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen tilalle helluntailaisten "henkikasteena".

      Kristittyjen yhdessä kasteessa on mukana Henki+vesi+sovontoveren osallisuus.

      Ef.4:5 Yski kaste, uuden liiton sinetti.

      1. Joh. 5:8

      Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.

      Kannattaa varoa irtohenkien kosketuksia ja "kasteita".

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Savonlinnassa machete hyökkäys!

      Myös kirvestä käytetty lyömäaseena......näin se Savonlinnakin rikastui...
      Maailman menoa
      190
      3942
    2. Mikä siinä sun kaivatussasi on niin

      erityistä muihin verrattuna? 🙋‍♂️
      Ikävä
      189
      2817
    3. Suoraan Sinulle

      En usko välttämättä mihinkään sielunkumppanuuteen tai muuhun maagiseen voimaan, mutta sinussa olen silti nähnyt jotain,
      Ikävä
      57
      1701
    4. Kuvaile omaa ulkonäköäsi

      Niin kaivattusi voi bongata sinut täältä.
      Ikävä
      119
      1674
    5. Pakettiauton kuljettaja tappoi

      Kuljettajan nimi joka tappoi 2 ihmistä.
      Leppävirta
      13
      1428
    6. Apokryfikirjat: mitä "kielletyt kirjat" kätkevät sisäänsä?

      Itämaiset palstat eivät ole Raamatun tai kristinuskon asialla, mutta koska meitä häiritään täällä, meidän on puhuttava a
      Hindulaisuus
      423
      1337
    7. Niin siinä kävi

      Mä ihastuin suhun. Kukapa ei? Olisi pitänyt kuunnella sisäistä naisen vaistoa, etten takuulla ollut ainut. Kuulin sattum
      Ikävä
      61
      1273
    8. Mikä on sinun ja rakkaasi ikäero?

      Kirjoita, jos rakkaasi on nuorempi/vanhempi 🥰
      Ikävä
      93
      1244
    9. Mies minkälaisista naisista yleensä

      Tykkäät? Ihan mielenkiinnosta kysyn.
      Ikävä
      75
      1196
    10. Mitä siellä tapahtuu?

      Mitä ihmettä? Joku hyökkäys?
      Savonlinna
      27
      1191
    Aihe