Tekeekö Kristus meistä kieroilijoita, niin ettemme itse edes tajua sitä?

Anonyymi-ap

Paavali kirjoittaa kolossalaiskirjeessä:

"Sillä hänessä luotiin kaikki, mikä taivaissa ja mikä maan päällä on, näkyväiset ja näkymättömät, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja, kaikki on luotu hänen kauttansa ja häneen, ja hän on ennen kaikkia, ja HÄNESSÄ PYSYY KAIKKI VOIMASSA."

Ja toisaalta hän kirjoittaa roomalaiskirjeessä:

"7 Tervehdys Andronikukselle ja Juniaalle, heimolaisilleni ja vankeustovereilleni, joilla on suuri arvo apostolien joukossa ja jotka jo ennen minua ovat olleet Kristuksessa."

Kolossalaiskirjeen mukaan KAIKKi on luotu Kristukseen, Hänen kauttaan ja Hänen kauttaan ja pysyy Hänessä voimassa.

Roomalaiskirjeen jakeesta voi puolestaan päätellä logiikan lakeihin vedoten, että jos joku voi olla Kristuksessa jotakuta toista ENNEN, on ollut aika tai hetki, jolloin tuo toinen, jälkimmäinen, EI ole ollut Kristuksessa.

No kuinka kukaan voi olla OLEMATTA Kristuksessa (eli kaiketikin Kristuksen ulkopuolella), jos kerran KAIKKI on luotu Kristukseen, Hänen kauttaan ja Hänen kauttaan ja pysyy Hänessä voimassa?

Usko Toivonen ei suostu pohtimaan tätä asiaa eikä vastaamaan tähän kysymykseen.

Usko Toivonen toki tiedostaa, että noiden kahden kohdan välillä vallitsee ristiriita, ja tästä tietoisena hän päättää täysin omavaltaisesti valita noista kahdesta roomalaiskirjeen jakeen, jolla hän kumoaa kolossalaiskirjeen kohdan.

Tämä on aivan ok, ei siinä mitään - jompikumpihan noista kohdista on valittava, koska molemmat eivät voi samanaikaisesti pitää paikkansa.

Usko Toivosen toiminnassa on epäloogista eli Logoksen vastaista eli antikristillistä se, että hän väittää täysin tyynesti, ettei mitään ristiriitaa vallitse. Jos hän todella tarkoittaisi tätä, HÄN JULISTAISI KOLOSSALAISKIRJEEN KOHTAA SAMAAN AIKAAN ROOMALAISKIRJEEN KOHDAN KANSSA, mutta näinhän hän ei tee. MIksi? Siksi, että hän tiedostaa tuon ristiriidan olemassaolon. Juuri tuo ristiriidan olemassaolon tiedostaminen saa hänet selittämään kolossalaiskirjeen maailman selkokielisimmän kohdan tyhjäksi.

Lisätessään kaiken tämän pöölle, ettei mitään ristiriitaa ole, hän pesee kätensä koko asiasta kuin Pilatus.

Ja TÄSTÄ SYYSTÄ hän antaa itsestään helposti vaikutelman, että hän pelaa kieroa peliä. Niin kuin hän LOGIIKAN eli Logoksen näkökulmasta pelaakin.

Se, että hän toimii näin kenties omatunnon häntä soimaamatta on aivan toinen asia.

Ehkä juuri se, että hän ei välttämättä tiedosta pelaavansa kieroa peliä, pysyttää hänet kieroudessaan.

Kuinka Kristus voi saada ihmisessä tällaista aikaan? Logoksessa, Jeesuksessa Kristuksessa, ei voi olla mitään kieroutta.

- GF -

33

317

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kol. 1. kokonaisuudessaan:

      1 Paavali, Jumalan tahdosta Kristuksen Jeesuksen apostoli, ja veli Timoteus
      2 Kolossassa asuville pyhille ja uskoville veljille Kristuksessa. Armo teille ja rauha Jumalalta, meidän Isältämme!
      3 Me kiitämme Jumalaa, Herramme Jeesuksen Kristuksen Isää, aina kun rukoilemme teidän edestänne,
      4 sillä me olemme saaneet kuulla teidän uskostanne Kristuksessa Jeesuksessa ja rakkaudesta, mikä teillä on kaikkia pyhiä kohtaan;
      5 me kiitämme häntä sen toivon tähden, joka teille on talletettuna taivaissa ja josta jo ennen olette kuulleet sen evankeliumin totuuden sanassa,
      6 joka on tullut teidän tykönne, niinkuin se on myös kaikessa maailmassa, missä se kantaa hedelmää ja kasvaa, samoin kuin teidänkin keskuudessanne siitä päivästä alkaen, jona te kuulitte ja opitte tuntemaan Jumalan armon totuudessa,
      7 niinkuin te sen opitte Epafraalta, meidän rakkaalta kanssapalvelijaltamme, joka on uskollinen Kristuksen palvelija teidän hyväksenne
      8 ja joka myös on kertonut meille teidän rakkaudestanne Hengessä.
      9 Sentähden emme mekään, siitä päivästä alkaen, jona sen kuulimme, ole lakanneet teidän edestänne rukoilemasta ja anomasta, että tulisitte täyteen hänen tahtonsa tuntemista kaikessa hengellisessä viisaudessa ja ymmärtämisessä,
      10 vaeltaaksenne Herran edessä arvollisesti, hänelle kaikessa otollisesti, kaikessa hyvässä työssä hedelmää kantaen ja kasvaen Jumalan tuntemisen kautta,
      11 ja hänen kirkkautensa väkevyyden mukaan kaikella voimalla vahvistettuina olemaan kaikessa kestäviä ja pitkämielisiä, ilolla
      12 kiittäen Isää, joka on tehnyt teidät soveliaiksi olemaan osalliset siitä perinnöstä, mikä pyhillä on valkeudessa,
      13 häntä, joka on pelastanut meidät pimeyden vallasta ja siirtänyt meidät rakkaan Poikansa valtakuntaan.
      14 Hänessä meillä on lunastus, syntien anteeksisaaminen,
      15 ja hän on näkymättömän Jumalan kuva, esikoinen ennen kaikkea luomakuntaa.
      16 Sillä hänessä luotiin kaikki, mikä taivaissa ja mikä maan päällä on, näkyväiset ja näkymättömät, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja, kaikki on luotu hänen kauttansa ja häneen,
      17 ja hän on ennen kaikkia, ja hänessä pysyy kaikki voimassa.
      18 Ja hän on ruumiin, se on: seurakunnan, pää; hän, joka on alku, esikoinen kuolleista nousseitten joukossa, että hän olisi kaikessa ensimmäinen.
      19 Sillä Jumala näki hyväksi, että kaikki täyteys hänessä asuisi
      20 ja että hän, tehden rauhan hänen ristinsä veren kautta, hänen kauttaan sovittaisi itsensä kanssa kaikki, hänen kauttaan kaikki sekä maan päällä että taivaissa.
      21 Teidätkin, jotka ennen olitte vieraantuneet ja mieleltänne hänen vihamiehiänsä pahoissa teoissanne, hän nyt on sovittanut
      22 Poikansa lihan ruumiissa kuoleman kautta, asettaakseen teidät pyhinä ja nuhteettomina ja moitteettomina eteensä,
      23 jos te vain pysytte uskossa, siihen perustuneina ja siinä lujina, horjahtamatta pois sen evankeliumin toivosta, jonka olette kuulleet, jota on julistettu kaikessa luomakunnassa taivaan alla ja jonka palvelijaksi minä, Paavali, olen tullut.
      24 Nyt minä iloitsen kärsiessäni teidän tähtenne, ja mikä vielä puuttuu Kristuksen ahdistuksista, sen minä täytän lihassani hänen ruumiinsa hyväksi, joka on seurakunta,
      25 jonka palvelijaksi minä olen tullut Jumalan armotalouden mukaan, joka minulle on annettu teitä varten, täydellisesti julistaakseni Jumalan sanan,
      26 sen salaisuuden, joka on ollut kätkettynä ikuisista ajoista ja polvesta polveen, mutta joka nyt on ilmoitettu hänen pyhillensä,
      27 joille Jumala tahtoi tehdä tiettäväksi, kuinka suuri pakanain keskuudessa on tämän salaisuuden kirkkaus: Kristus teissä, kirkkauden toivo.
      28 Ja häntä me julistamme, neuvoen jokaista ihmistä ja opettaen jokaista ihmistä kaikella viisaudella, asettaaksemme esiin jokaisen ihmisen täydellisenä Kristuksessa.
      29 Sitä varten minä vaivaa näenkin, taistellen hänen vaikutuksensa mukaan, joka minussa voimallisesti vaikuttaa.
      ( Kol. 1)

      s-seutulainen

      • Anonyymi

        Se, että kuvittelee voivansa mitätöidä jakeet

        16 Sillä hänessä luotiin kaikki, mikä taivaissa ja mikä maan päällä on, näkyväiset ja näkymättömät, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja, kaikki on luotu hänen kauttansa ja häneen,
        17 ja hän on ennen kaikkia, ja hänessä pysyy kaikki voimassa.

        ihan vain ymppäämällä niiden ympärille muita saman luvun jakeita ikään kuin nuo muut jakeet jotenkin maagis-mystisesti (saatanallisesti) tekisivät tyhjäksi sen, mitä noissa kahdessa jakeessa sanotaan,

        ON ESIMERKKI KIEROUDESTA, JOHON JEESUS KRISTUS EI KUTSU KETÄÄN.

        Sama saatanallinen ja kuvottava kierous on havaittavissa sovituksen sanan

        "Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan"

        mitätöinnissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se, että kuvittelee voivansa mitätöidä jakeet

        16 Sillä hänessä luotiin kaikki, mikä taivaissa ja mikä maan päällä on, näkyväiset ja näkymättömät, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja, kaikki on luotu hänen kauttansa ja häneen,
        17 ja hän on ennen kaikkia, ja hänessä pysyy kaikki voimassa.

        ihan vain ymppäämällä niiden ympärille muita saman luvun jakeita ikään kuin nuo muut jakeet jotenkin maagis-mystisesti (saatanallisesti) tekisivät tyhjäksi sen, mitä noissa kahdessa jakeessa sanotaan,

        ON ESIMERKKI KIEROUDESTA, JOHON JEESUS KRISTUS EI KUTSU KETÄÄN.

        Sama saatanallinen ja kuvottava kierous on havaittavissa sovituksen sanan

        "Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan"

        mitätöinnissä.

        Olla Jeesuksessa Kristuksessa on samaa kuin uskoa häneen ja elää hänen yhteydessään hänen lapsenaan. Olla Kristuksessa on samaa kuin olla oksana viinipuussa, olla jäsenenä ruumiissa, olla lampaana Hyvän Paimenen laumassa, olla rakennuskivenä temppelissä.

        Kristuksessa olevan elämästä on kadotustuomio väistynyt. Mutta Kristuksen yhteydessä eläessämme myös lain vanhurskaus täyttyy meissä (Room 8:4). Se täyttyy siksi, ettei meidän jokapäiväisiä syntejämme lueta tuomioksemme, vaan omaksemme luetaan Kristuksen sovitustyön tähden hänen täydellinen puhtautensa ja pyhyyteensä.

        Vain Kristuksen suojassa kaikki lain vaatimukset täyttyvät meissä.
        ( Lähde: Olavi Peltola)

        s-seutulainen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olla Jeesuksessa Kristuksessa on samaa kuin uskoa häneen ja elää hänen yhteydessään hänen lapsenaan. Olla Kristuksessa on samaa kuin olla oksana viinipuussa, olla jäsenenä ruumiissa, olla lampaana Hyvän Paimenen laumassa, olla rakennuskivenä temppelissä.

        Kristuksessa olevan elämästä on kadotustuomio väistynyt. Mutta Kristuksen yhteydessä eläessämme myös lain vanhurskaus täyttyy meissä (Room 8:4). Se täyttyy siksi, ettei meidän jokapäiväisiä syntejämme lueta tuomioksemme, vaan omaksemme luetaan Kristuksen sovitustyön tähden hänen täydellinen puhtautensa ja pyhyyteensä.

        Vain Kristuksen suojassa kaikki lain vaatimukset täyttyvät meissä.
        ( Lähde: Olavi Peltola)

        s-seutulainen

        Ei ne synnit mene automaattisesti Jeesuksen piikkiin ja sitten vaan vihreätä linjaa sisälle taivaan porteista.

        Jokainen joutuu viimeiselle tuomiolle tekojensa mukaan, mitä on fyysisessä elämässään tehnyt, joka hyvää tai pahaa, tai jättänyt temättä.

        Kristuksessa oleminen (Kristukseen kastettu) vapauuu kadotustuomiolta, eli elämän totaaliselta päättymiseltä. Sellainen ihminen ei elä ikuisesti, joka ei ole kasteessa liitetetty Kristuksen ikuisesti elävän ruumiin jäseneksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ne synnit mene automaattisesti Jeesuksen piikkiin ja sitten vaan vihreätä linjaa sisälle taivaan porteista.

        Jokainen joutuu viimeiselle tuomiolle tekojensa mukaan, mitä on fyysisessä elämässään tehnyt, joka hyvää tai pahaa, tai jättänyt temättä.

        Kristuksessa oleminen (Kristukseen kastettu) vapauuu kadotustuomiolta, eli elämän totaaliselta päättymiseltä. Sellainen ihminen ei elä ikuisesti, joka ei ole kasteessa liitetetty Kristuksen ikuisesti elävän ruumiin jäseneksi.

        Perisyntinen ihminen on elävä sielu. Mutta ei vielä ikuisesti elävä sielu.

        Ikuisesti elävä sielu ihmisestä tulee vain Kristukseen kastamisen eli liittämisen takia.

        Nyt ei ole mitään kadotustuomiota niillä, jotka Jeesuksessa Kristuksessa ovat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se, että kuvittelee voivansa mitätöidä jakeet

        16 Sillä hänessä luotiin kaikki, mikä taivaissa ja mikä maan päällä on, näkyväiset ja näkymättömät, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja, kaikki on luotu hänen kauttansa ja häneen,
        17 ja hän on ennen kaikkia, ja hänessä pysyy kaikki voimassa.

        ihan vain ymppäämällä niiden ympärille muita saman luvun jakeita ikään kuin nuo muut jakeet jotenkin maagis-mystisesti (saatanallisesti) tekisivät tyhjäksi sen, mitä noissa kahdessa jakeessa sanotaan,

        ON ESIMERKKI KIEROUDESTA, JOHON JEESUS KRISTUS EI KUTSU KETÄÄN.

        Sama saatanallinen ja kuvottava kierous on havaittavissa sovituksen sanan

        "Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan"

        mitätöinnissä.

        Sovitus tulee henkilökohaiseksi sovituksekseksi vasta kun Jumala kasteessa pesee synnit pois ja liittää sielun ikuisesti elävän Kristuksen ruumiin jäseneksi kasteessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olla Jeesuksessa Kristuksessa on samaa kuin uskoa häneen ja elää hänen yhteydessään hänen lapsenaan. Olla Kristuksessa on samaa kuin olla oksana viinipuussa, olla jäsenenä ruumiissa, olla lampaana Hyvän Paimenen laumassa, olla rakennuskivenä temppelissä.

        Kristuksessa olevan elämästä on kadotustuomio väistynyt. Mutta Kristuksen yhteydessä eläessämme myös lain vanhurskaus täyttyy meissä (Room 8:4). Se täyttyy siksi, ettei meidän jokapäiväisiä syntejämme lueta tuomioksemme, vaan omaksemme luetaan Kristuksen sovitustyön tähden hänen täydellinen puhtautensa ja pyhyyteensä.

        Vain Kristuksen suojassa kaikki lain vaatimukset täyttyvät meissä.
        ( Lähde: Olavi Peltola)

        s-seutulainen

        Välttelepä sinäkin itse asiaa niin kuin Usko Toivonen. Miksipä toimisitkaan toisin, kun se ei sinulta luonnistu?

        Ihmetyttää vain se, että ihanko vakavissasi sinä kvuittelet Kristuksen kutsuneen sinut tuollaiseen asioiden välttelyyn ja laistamiseen. Tekeekö evakeliumi muka ihmisistä tuollaisia kieroilijoita ja pelkureita?

        - GF -


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Välttelepä sinäkin itse asiaa niin kuin Usko Toivonen. Miksipä toimisitkaan toisin, kun se ei sinulta luonnistu?

        Ihmetyttää vain se, että ihanko vakavissasi sinä kvuittelet Kristuksen kutsuneen sinut tuollaiseen asioiden välttelyyn ja laistamiseen. Tekeekö evakeliumi muka ihmisistä tuollaisia kieroilijoita ja pelkureita?

        - GF -

        Pysykää minussa, niin minä pysyn teissä.
        Joka vahvana pysyy loppuun asti...

        se pelastuu.
        ( Joh. 15:4, Matt. 24:13)

        1 Minä olen totinen viinipuu, ja minun Isäni on viinitarhuri.
        2 Jokaisen oksan minussa, joka ei kanna hedelmää, hän karsii pois; ja jokaisen, joka kantaa hedelmää, hän puhdistaa, että se kantaisi runsaamman hedelmän.
        3 Te olette jo puhtaat sen sanan tähden, jonka minä olen teille puhunut.
        4 Pysykää minussa, niin minä pysyn teissä. Niinkuin oksa ei voi kantaa hedelmää itsestään, ellei se pysy viinipuussa, niin ette tekään, ellette pysy minussa.
        5 Minä olen viinipuu, te olette oksat. Joka pysyy minussa ja jossa minä pysyn, se kantaa paljon hedelmää; sillä ilman minua te ette voi mitään tehdä.
        ( Joh. 15)

        6 Niinkuin te siis olette omaksenne ottaneet Kristuksen Jeesuksen, Herran, niin vaeltakaa hänessä,
        7 juurtuneina häneen ja hänessä rakentuen ja uskossa vahvistuen, niinkuin teille on opetettu; ja olkoon teidän kiitoksenne ylitsevuotavainen.
        8 Katsokaa, ettei kukaan saa teitä saaliikseen järkeisopilla ja tyhjällä petoksella, pitäytyen ihmisten perinnäissääntöihin ja maailman alkeisvoimiin eikä Kristukseen.
        ( Kol. 2)

        12 Katsokaa, veljet, ettei vain kenelläkään teistä ole paha, epäuskoinen sydän, niin että hän luopuu elävästä Jumalasta,
        13 vaan kehoittakaa toisianne joka päivä, niin kauan kuin sanotaan: "tänä päivänä", ettei teistä kukaan synnin pettämänä paatuisi;
        14 sillä me olemme tulleet osallisiksi Kristuksesta, kunhan vain pysymme luottamuksessa, joka meillä alussa oli, vahvoina loppuun asti.
        15 Kun sanotaan: "Tänä päivänä, jos te kuulette hänen äänensä, älkää paaduttako sydämiänne, niinkuin teitte katkeroituksessa",
        16 ketkä sitten, vaikka kuulivat, katkeroittivat hänet? Eivätkö kaikki, jotka olivat Mooseksen johdolla lähteneet Egyptistä?
        17 Mutta keihin hän oli vihastunut neljäkymmentä vuotta? Eikö niihin, jotka olivat syntiä tehneet, joiden ruumiit kaatuivat erämaahan?
        18 Ja keille hän vannoi, etteivät he pääse hänen lepoonsa? Eikö tottelemattomille?
        19 Ja niin me näemme, että he epäuskon tähden eivät voineet siihen päästä.
        ( Hebr. 3)

        11 Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta.
        12 Ja sentähden, että laittomuus pääsee valtaan, kylmenee useimpien rakkaus.
        13 Mutta joka vahvana pysyy loppuun asti, se pelastuu.
        14 Ja tämä valtakunnan evankeliumi pitää saarnattaman kaikessa maailmassa, todistukseksi kaikille kansoille; ja sitten tulee loppu.
        ( Matt. 24)

        s-seutulainen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Välttelepä sinäkin itse asiaa niin kuin Usko Toivonen. Miksipä toimisitkaan toisin, kun se ei sinulta luonnistu?

        Ihmetyttää vain se, että ihanko vakavissasi sinä kvuittelet Kristuksen kutsuneen sinut tuollaiseen asioiden välttelyyn ja laistamiseen. Tekeekö evakeliumi muka ihmisistä tuollaisia kieroilijoita ja pelkureita?

        - GF -

        1 Paavali, Kristuksen Jeesuksen kutsuttu apostoli Jumalan tahdosta, ja veli Soostenes
        2 Korintossa olevalle Jumalan seurakunnalle, Kristuksessa Jeesuksessa pyhitetyille, jotka ovat kutsutut ja pyhät, ynnä kaikille, jotka avuksi huutavat meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimeä kaikissa paikkakunnissa, niin omissaan kuin meidänkin.
        3 Armo teille ja rauha Jumalalta, meidän Isältämme, ja Herralta Jeesukselta Kristukselta!
        4 Minä kiitän Jumalaani aina teidän tähtenne siitä Jumalan armosta, joka on annettu teille Kristuksessa Jeesuksessa,
        5 että kaikessa olette rikastuneet hänessä, kaikessa puheessa ja kaikessa tiedossa,
        6 sen mukaan kuin todistus Kristuksesta on teissä vahvistettu,
        7 niin ettei teiltä mitään puutu missään armolahjassa, teidän odottaessanne meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen ilmestystä.
        8 Hän on myös vahvistava teitä loppuun asti, niin että te olette nuhteettomat meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen päivänä.
        9 Jumala on uskollinen, hän, jonka kautta te olette kutsutut hänen Poikansa Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme yhteyteen.
        10 Mutta minä kehoitan teitä, veljet, meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimeen, että kaikki olisitte puheessa yksimieliset ettekä suvaitsisi riitaisuuksia keskuudessanne, vaan pysyisitte sovinnossa ja teillä olisi sama mieli ja sama ajatus.
        11 Sillä Kloen perheväeltä olen saanut teistä kuulla, veljeni, että teillä on riitoja keskuudessanne.
        12 Tarkoitan sitä, että yksi teistä sanoo: "Minä olen Paavalin puolta", toinen: "Minä Apolloksen", joku taas: "Minä Keefaan", joku vielä: "Minä Kristuksen."
        13 Onko Kristus jaettu? Ei kaiketi Paavali ole ristiinnaulittu teidän edestänne? Vai oletteko te kastetut Paavalin nimeen?
        14 Minä kiitän Jumalaa, etten ole kastanut teistä ketään muita kuin Krispuksen ja Gaiuksen,
        15 niin ettei kukaan saata sanoa, että te olette minun nimeeni kastetut.
        16 Kastoinhan tosin Stefanaankin perhekunnan; sitten en tiedä, olenko ketään muuta kastanut.
        17 Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan - ei puheen viisaudella, ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi.
        18 Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.
        19 Onhan kirjoitettu: "Minä hävitän viisasten viisauden, ja ymmärtäväisten ymmärryksen minä teen mitättömäksi."
        20 Missä ovat viisaat? Missä kirjanoppineet? Missä tämän maailman älyniekat? Eikö Jumala ole tehnyt maailman viisautta hullutukseksi?
        21 Sillä kun, Jumalan viisaudesta, maailma ei oppinut viisauden avulla tuntemaan Jumalaa, niin Jumala näki hyväksi saarnauttamansa hullutuksen kautta pelastaa ne, jotka uskovat,
        22 koskapa juutalaiset vaativat tunnustekoja ja kreikkalaiset etsivät viisautta,
        23 me taas saarnaamme ristiinnaulittua Kristusta, joka on juutalaisille pahennus ja pakanoille hullutus,
        24 mutta joka niille, jotka ovat kutsutut, olkootpa juutalaisia tai kreikkalaisia, on Kristus, Jumalan voima ja Jumalan viisaus.
        25 Sillä Jumalan hulluus on viisaampi kuin ihmiset, ja Jumalan heikkous on väkevämpi kuin ihmiset.
        26 Sillä katsokaa, veljet, omaa kutsumistanne: ei ole monta inhimillisesti viisasta, ei monta mahtavaa, ei monta jalosukuista,
        27 vaan sen, mikä on hulluutta maailmalle, sen Jumala valitsi saattaaksensa viisaat häpeään, ja sen, mikä on heikkoa maailmassa, sen Jumala valitsi saattaaksensa sen, mikä väkevää on, häpeään,
        28 ja sen, mikä maailmassa on halpasukuista ja halveksittua, sen Jumala valitsi, sen, joka ei mitään ole, tehdäksensä mitättömäksi sen, joka jotakin on,
        29 ettei mikään liha voisi kerskata Jumalan edessä.
        30 Mutta hänestä on teidän olemisenne Kristuksessa Jeesuksessa, joka on tullut meille viisaudeksi Jumalalta ja vanhurskaudeksi ja pyhitykseksi ja lunastukseksi,
        31 että kävisi, niinkuin kirjoitettu on: "Joka kerskaa, sen kerskauksena olkoon Herra."
        ( 1 Kor. 1)

        s-seutulainen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        1 Paavali, Kristuksen Jeesuksen kutsuttu apostoli Jumalan tahdosta, ja veli Soostenes
        2 Korintossa olevalle Jumalan seurakunnalle, Kristuksessa Jeesuksessa pyhitetyille, jotka ovat kutsutut ja pyhät, ynnä kaikille, jotka avuksi huutavat meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimeä kaikissa paikkakunnissa, niin omissaan kuin meidänkin.
        3 Armo teille ja rauha Jumalalta, meidän Isältämme, ja Herralta Jeesukselta Kristukselta!
        4 Minä kiitän Jumalaani aina teidän tähtenne siitä Jumalan armosta, joka on annettu teille Kristuksessa Jeesuksessa,
        5 että kaikessa olette rikastuneet hänessä, kaikessa puheessa ja kaikessa tiedossa,
        6 sen mukaan kuin todistus Kristuksesta on teissä vahvistettu,
        7 niin ettei teiltä mitään puutu missään armolahjassa, teidän odottaessanne meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen ilmestystä.
        8 Hän on myös vahvistava teitä loppuun asti, niin että te olette nuhteettomat meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen päivänä.
        9 Jumala on uskollinen, hän, jonka kautta te olette kutsutut hänen Poikansa Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme yhteyteen.
        10 Mutta minä kehoitan teitä, veljet, meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimeen, että kaikki olisitte puheessa yksimieliset ettekä suvaitsisi riitaisuuksia keskuudessanne, vaan pysyisitte sovinnossa ja teillä olisi sama mieli ja sama ajatus.
        11 Sillä Kloen perheväeltä olen saanut teistä kuulla, veljeni, että teillä on riitoja keskuudessanne.
        12 Tarkoitan sitä, että yksi teistä sanoo: "Minä olen Paavalin puolta", toinen: "Minä Apolloksen", joku taas: "Minä Keefaan", joku vielä: "Minä Kristuksen."
        13 Onko Kristus jaettu? Ei kaiketi Paavali ole ristiinnaulittu teidän edestänne? Vai oletteko te kastetut Paavalin nimeen?
        14 Minä kiitän Jumalaa, etten ole kastanut teistä ketään muita kuin Krispuksen ja Gaiuksen,
        15 niin ettei kukaan saata sanoa, että te olette minun nimeeni kastetut.
        16 Kastoinhan tosin Stefanaankin perhekunnan; sitten en tiedä, olenko ketään muuta kastanut.
        17 Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan - ei puheen viisaudella, ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi.
        18 Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.
        19 Onhan kirjoitettu: "Minä hävitän viisasten viisauden, ja ymmärtäväisten ymmärryksen minä teen mitättömäksi."
        20 Missä ovat viisaat? Missä kirjanoppineet? Missä tämän maailman älyniekat? Eikö Jumala ole tehnyt maailman viisautta hullutukseksi?
        21 Sillä kun, Jumalan viisaudesta, maailma ei oppinut viisauden avulla tuntemaan Jumalaa, niin Jumala näki hyväksi saarnauttamansa hullutuksen kautta pelastaa ne, jotka uskovat,
        22 koskapa juutalaiset vaativat tunnustekoja ja kreikkalaiset etsivät viisautta,
        23 me taas saarnaamme ristiinnaulittua Kristusta, joka on juutalaisille pahennus ja pakanoille hullutus,
        24 mutta joka niille, jotka ovat kutsutut, olkootpa juutalaisia tai kreikkalaisia, on Kristus, Jumalan voima ja Jumalan viisaus.
        25 Sillä Jumalan hulluus on viisaampi kuin ihmiset, ja Jumalan heikkous on väkevämpi kuin ihmiset.
        26 Sillä katsokaa, veljet, omaa kutsumistanne: ei ole monta inhimillisesti viisasta, ei monta mahtavaa, ei monta jalosukuista,
        27 vaan sen, mikä on hulluutta maailmalle, sen Jumala valitsi saattaaksensa viisaat häpeään, ja sen, mikä on heikkoa maailmassa, sen Jumala valitsi saattaaksensa sen, mikä väkevää on, häpeään,
        28 ja sen, mikä maailmassa on halpasukuista ja halveksittua, sen Jumala valitsi, sen, joka ei mitään ole, tehdäksensä mitättömäksi sen, joka jotakin on,
        29 ettei mikään liha voisi kerskata Jumalan edessä.
        30 Mutta hänestä on teidän olemisenne Kristuksessa Jeesuksessa, joka on tullut meille viisaudeksi Jumalalta ja vanhurskaudeksi ja pyhitykseksi ja lunastukseksi,
        31 että kävisi, niinkuin kirjoitettu on: "Joka kerskaa, sen kerskauksena olkoon Herra."
        ( 1 Kor. 1)

        s-seutulainen

        Uupelo on vajonnut taas tuohon copy-paste-moodiin. Siinäpähän pysyt aivokuolleisuudessasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uupelo on vajonnut taas tuohon copy-paste-moodiin. Siinäpähän pysyt aivokuolleisuudessasi.

        Niin, vakuuttavampaa totuuden sanaa ei ole mahdollista tuoda näihin "keskusteluihin" kuin mitä on Raamatun kirjoitettu sana.
        Elleivät kyseiset luvut ja jaejaksot aukene sinulle, sille en minä mahda mitään.

        s-seutulainen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, vakuuttavampaa totuuden sanaa ei ole mahdollista tuoda näihin "keskusteluihin" kuin mitä on Raamatun kirjoitettu sana.
        Elleivät kyseiset luvut ja jaejaksot aukene sinulle, sille en minä mahda mitään.

        s-seutulainen

        Kappas, uupelo kirjoitti ilmoille pari "omaa" ajatusta!

        Sinun "raamatullisuutesi" on kyllä melko irvokasta, kun Raamatusta löytyy kymmeniä jakeita, joita sinä kohtelet niin kuin muinoin kohdeltiin spitaalisia.

        Ja sinulle ovat kaikki keinot sallittuja noiden spitaalisten jakeiden karttamiseksi, häivyttämiseksi ja pois selittämiseksi. Ja typeryytesi on niin syvää, että ainakin vaikuttaa siltä, ettet sinä ressukka itse tätä edes tajua. Mutta niin se vain on: kun ihminen riittävän kauan polkee Paavalin Herralta Jeesukselta saaman evankeliumin jalkojensa alle palvoessaan oppi-isiensä perinnäissääntöjä ja -oppeja, seurauksena on ajattelun mädäntyminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kappas, uupelo kirjoitti ilmoille pari "omaa" ajatusta!

        Sinun "raamatullisuutesi" on kyllä melko irvokasta, kun Raamatusta löytyy kymmeniä jakeita, joita sinä kohtelet niin kuin muinoin kohdeltiin spitaalisia.

        Ja sinulle ovat kaikki keinot sallittuja noiden spitaalisten jakeiden karttamiseksi, häivyttämiseksi ja pois selittämiseksi. Ja typeryytesi on niin syvää, että ainakin vaikuttaa siltä, ettet sinä ressukka itse tätä edes tajua. Mutta niin se vain on: kun ihminen riittävän kauan polkee Paavalin Herralta Jeesukselta saaman evankeliumin jalkojensa alle palvoessaan oppi-isiensä perinnäissääntöjä ja -oppeja, seurauksena on ajattelun mädäntyminen.

        10 Ihmistenkö suosiota minä nyt etsin vai Jumalan? Tai ihmisillekö pyydän olla mieliksi? Jos minä vielä tahtoisin olla ihmisille mieliksi, en olisi Kristuksen palvelija.
        11 Sillä minä teen teille tiettäväksi, veljet, että minun julistamani evankeliumi ei ole ihmisten mukaista;
        12 enkä minä olekaan sitä ihmisiltä saanut, eikä sitä ole minulle opetettu, vaan Jeesus Kristus on sen minulle ilmoittanut.
        ( Gal. 1)

        Mikä oli evankeliumi, jonka Paavalille oli ilmoittanut itse Herra Jeesus Kristus?

        Tästähän se ilmenee:

        9 Luulin minäkin, että minun tuli paljon taistella Jeesuksen, Nasaretilaisen, nimeä vastaan,
        10 ja niin minä teinkin Jerusalemissa. Paljon pyhiä minä suljin vankiloihin, saatuani ylipapeilta siihen valtuuden, ja kun heitä tapettiin, annoin minä ääneni sen puolesta.
        11 Ja kaikkialla synagoogissa minä usein koetin rankaisemalla pakottaa heitä herjaamaan Jeesusta, ja menin niin pitkälle vimmassani heitä vastaan, että vainosin heitä aina ulkomaan kaupunkeihin saakka.
        12 Kun näissä asioissa matkustin Damaskoon ylipappien valtuudella ja suostumuksella,
        13 näin minä, oi kuningas, tiellä keskellä päivää taivaasta valon, auringon paistetta kirkkaamman, leimahtavan minun ja matkatoverieni ympärillä,
        14 ja me kaaduimme kaikki maahan, ja minä kuulin äänen sanovan minulle hebreankielellä: 'Saul, Saul, miksi vainoat minua? Työläs on sinun potkia tutkainta vastaan.'
        15 Niin minä sanoin: 'Kuka olet, herra?' Ja Herra sanoi: 'Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat.
        16 Mutta nouse ja seiso jaloillasi; sillä sitä varten minä olen sinulle ilmestynyt, että asettaisin sinut palvelijakseni ja sen todistajaksi, mitä varten sinä olet minut nähnyt, niin myös sen, mitä varten minä sinulle vastedes ilmestyn.
        17 Ja minä pelastan sinut sekä oman kansasi että pakanain käsistä, joitten tykö minä sinut lähetän
        18 avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.'
        ( Ap.t. 26)

        s-seutulainen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        10 Ihmistenkö suosiota minä nyt etsin vai Jumalan? Tai ihmisillekö pyydän olla mieliksi? Jos minä vielä tahtoisin olla ihmisille mieliksi, en olisi Kristuksen palvelija.
        11 Sillä minä teen teille tiettäväksi, veljet, että minun julistamani evankeliumi ei ole ihmisten mukaista;
        12 enkä minä olekaan sitä ihmisiltä saanut, eikä sitä ole minulle opetettu, vaan Jeesus Kristus on sen minulle ilmoittanut.
        ( Gal. 1)

        Mikä oli evankeliumi, jonka Paavalille oli ilmoittanut itse Herra Jeesus Kristus?

        Tästähän se ilmenee:

        9 Luulin minäkin, että minun tuli paljon taistella Jeesuksen, Nasaretilaisen, nimeä vastaan,
        10 ja niin minä teinkin Jerusalemissa. Paljon pyhiä minä suljin vankiloihin, saatuani ylipapeilta siihen valtuuden, ja kun heitä tapettiin, annoin minä ääneni sen puolesta.
        11 Ja kaikkialla synagoogissa minä usein koetin rankaisemalla pakottaa heitä herjaamaan Jeesusta, ja menin niin pitkälle vimmassani heitä vastaan, että vainosin heitä aina ulkomaan kaupunkeihin saakka.
        12 Kun näissä asioissa matkustin Damaskoon ylipappien valtuudella ja suostumuksella,
        13 näin minä, oi kuningas, tiellä keskellä päivää taivaasta valon, auringon paistetta kirkkaamman, leimahtavan minun ja matkatoverieni ympärillä,
        14 ja me kaaduimme kaikki maahan, ja minä kuulin äänen sanovan minulle hebreankielellä: 'Saul, Saul, miksi vainoat minua? Työläs on sinun potkia tutkainta vastaan.'
        15 Niin minä sanoin: 'Kuka olet, herra?' Ja Herra sanoi: 'Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat.
        16 Mutta nouse ja seiso jaloillasi; sillä sitä varten minä olen sinulle ilmestynyt, että asettaisin sinut palvelijakseni ja sen todistajaksi, mitä varten sinä olet minut nähnyt, niin myös sen, mitä varten minä sinulle vastedes ilmestyn.
        17 Ja minä pelastan sinut sekä oman kansasi että pakanain käsistä, joitten tykö minä sinut lähetän
        18 avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.'
        ( Ap.t. 26)

        s-seutulainen

        Tässä sinulle muutamai jakeita, joita kohtelet kuin spitaali(si)a:

        5:14 Sillä Kristuksen rakkaus vaatii meitä, 5:15 Että me sen niin pidämme, että jos yksi on kuollut kaikkein edestä, niin he kaikki ovat kuolleet, ja hän on sentähden kaikkein edestä kuollut, että ne, jotka elävät, ei nyt enään eläisi itsellensä, vaan hänelle, joka heidän edestänsä kuollut ja noussut on ylös. 5:16 Sentähden emme tästedes lihan puolesta ketään tunne. Ja jos me olemme Kristuksen lihan puolesta tunteneet, niin emme kuitenkaan silleen tunne. 5:17 Sentähden jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luontokappale; sillä vanhat ovat kadonneet, katso, kaikki ovat uudeksi tulleet. >5:18 Mutta ne kaikki ovat Jumalasta, joka meitä on itse kanssansa sovittanut Jesuksen Kristuksen kautta, ja antoi meille viran sovinnosta saarnata. >5:19 Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itse kanssansa, ja ei lukenut heille heidän syntiänsä, ja on meissä sovintosaarnan säätänyt.

        1Minä kehoitan siis ennen kaikkea anomaan, rukoilemaan, pitämään esirukouksia ja kiittämään kaikkien ihmisten puolesta, 2kuningasten ja kaiken esivallan puolesta, että saisimme viettää rauhallista ja hiljaista elämää kaikessa jumalisuudessa ja kunniallisuudessa. 3Sillä se on hyvää ja otollista Jumalalle, meidän vapahtajallemme, 4joka tahtoo, että kaikki ihmiset pelastuisivat ja tulisivat tuntemaan totuuden. 5Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus, 6joka antoi itsensä lunnaiksi kaikkien edestä, josta todistus oli annettava aikanansa, 7ja sitä varten minä olen saarnaajaksi ja apostoliksi asetettu — minä puhun totta, en valhettele — pakanain opettajaksi uskossa ja totuudessa.

        10Sillä jos me silloin, kun vielä olimme Jumalan vihollisia, tulimme sovitetuiksi hänen kanssaan hänen Poikansa kuoleman kautta, paljoa ennemmin me pelastumme hänen elämänsä kautta nyt, kun olemme sovitetut;

        12Sentähden, niinkuin yhden ihmisen kautta synti tuli maailmaan, ja synnin kautta kuolema, niin kuolema on tullut kaikkien ihmisten osaksi, koska kaikki ovat syntiä tehneet — 13sillä jo ennen lakiakin oli synti maailmassa, mutta syntiä ei lueta, missä lakia ei ole; 14kuitenkin kuolema hallitsi Aadamista Moosekseen asti niitäkin, jotka eivät olleet syntiä tehneet samankaltaisella rikkomuksella kuin Aadam, joka on sen esikuva, joka oli tuleva. 15Mutta armolahjan laita ei ole sama kuin lankeemuksen; sillä joskin yhden lankeemuksesta monet ovat kuolleet, niin paljoa enemmän on Jumalan armo ja lahja yhden ihmisen, Jeesuksen Kristuksen, armon kautta ylenpalttisesti tullut monien osaksi. 16Eikä lahjan laita ole, niinkuin on sen, mikä tuli yhden synnintekijän kautta; sillä tuomio tuli yhdestä ihmisestä kadotukseksi, mutta armolahja tulee monesta rikkomuksesta vanhurskauttamiseksi. 17Ja jos yhden ihmisen lankeemuksen tähden kuolema on hallinnut yhden kautta, niin paljoa enemmän ne, jotka saavat armon ja vanhurskauden lahjan runsauden, tulevat elämässä hallitsemaan yhden, Jeesuksen Kristuksen, kautta. — 18Niinpä siis, samoin kuin yhden ihmisen lankeemus on koitunut kaikille ihmisille kadotukseksi, niin myös yhden ihmisen vanhurskauden teko koituu kaikille ihmisille elämän vanhurskauttamiseksi; 19sillä niinkuin yhden ihmisen tottelemattomuuden kautta monet ovat joutuneet syntisiksi, niin myös yhden kuuliaisuuden kautta monet tulevat vanhurskaiksi.

        Sillä hänessä luotiin kaikki, mikä taivaissa ja mikä maan päällä on, näkyväiset ja näkymättömät, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja, kaikki on luotu hänen kauttansa ja häneen, 17ja hän on ennen kaikkia, ja hänessä pysyy kaikki voimassa. 18Ja hän on ruumiin, se on: seurakunnan, pää; hän, joka on alku, esikoinen kuolleista nousseitten joukossa, että hän olisi kaikessa ensimmäinen. 19Sillä Jumala näki hyväksi, että kaikki täyteys hänessä asuisi 20ja että hän, tehden rauhan hänen ristinsä veren kautta, hänen kauttaan sovittaisi itsensä kanssa kaikki, hänen kauttaan kaikki sekä maan päällä että taivaissa.

        32Sillä Jumala on sulkenut kaikki tottelemattomuuteen, että hän kaikkia armahtaisi.
        33Oi sitä Jumalan rikkauden ja viisauden ja tiedon syvyyttä! Kuinka tutkimattomat ovat hänen tuomionsa ja käsittämättömät hänen tiensä! 34Sillä kuka on tuntenut Herran mielen? Tai kuka on ollut hänen neuvonantajansa? 35Tai kuka on ensin antanut hänelle jotakin, joka olisi tälle korvattava? 36Sillä hänestä ja hänen kauttansa ja häneen on kaikki; hänelle kunnia iankaikkisesti! Amen.

        Joten jospa sinä evankeliumin päälle paskantaja olisit pienen hetken ihan hiljaa.

        - GF -


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä sinulle muutamai jakeita, joita kohtelet kuin spitaali(si)a:

        5:14 Sillä Kristuksen rakkaus vaatii meitä, 5:15 Että me sen niin pidämme, että jos yksi on kuollut kaikkein edestä, niin he kaikki ovat kuolleet, ja hän on sentähden kaikkein edestä kuollut, että ne, jotka elävät, ei nyt enään eläisi itsellensä, vaan hänelle, joka heidän edestänsä kuollut ja noussut on ylös. 5:16 Sentähden emme tästedes lihan puolesta ketään tunne. Ja jos me olemme Kristuksen lihan puolesta tunteneet, niin emme kuitenkaan silleen tunne. 5:17 Sentähden jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luontokappale; sillä vanhat ovat kadonneet, katso, kaikki ovat uudeksi tulleet. >5:18 Mutta ne kaikki ovat Jumalasta, joka meitä on itse kanssansa sovittanut Jesuksen Kristuksen kautta, ja antoi meille viran sovinnosta saarnata. >5:19 Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itse kanssansa, ja ei lukenut heille heidän syntiänsä, ja on meissä sovintosaarnan säätänyt.

        1Minä kehoitan siis ennen kaikkea anomaan, rukoilemaan, pitämään esirukouksia ja kiittämään kaikkien ihmisten puolesta, 2kuningasten ja kaiken esivallan puolesta, että saisimme viettää rauhallista ja hiljaista elämää kaikessa jumalisuudessa ja kunniallisuudessa. 3Sillä se on hyvää ja otollista Jumalalle, meidän vapahtajallemme, 4joka tahtoo, että kaikki ihmiset pelastuisivat ja tulisivat tuntemaan totuuden. 5Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus, 6joka antoi itsensä lunnaiksi kaikkien edestä, josta todistus oli annettava aikanansa, 7ja sitä varten minä olen saarnaajaksi ja apostoliksi asetettu — minä puhun totta, en valhettele — pakanain opettajaksi uskossa ja totuudessa.

        10Sillä jos me silloin, kun vielä olimme Jumalan vihollisia, tulimme sovitetuiksi hänen kanssaan hänen Poikansa kuoleman kautta, paljoa ennemmin me pelastumme hänen elämänsä kautta nyt, kun olemme sovitetut;

        12Sentähden, niinkuin yhden ihmisen kautta synti tuli maailmaan, ja synnin kautta kuolema, niin kuolema on tullut kaikkien ihmisten osaksi, koska kaikki ovat syntiä tehneet — 13sillä jo ennen lakiakin oli synti maailmassa, mutta syntiä ei lueta, missä lakia ei ole; 14kuitenkin kuolema hallitsi Aadamista Moosekseen asti niitäkin, jotka eivät olleet syntiä tehneet samankaltaisella rikkomuksella kuin Aadam, joka on sen esikuva, joka oli tuleva. 15Mutta armolahjan laita ei ole sama kuin lankeemuksen; sillä joskin yhden lankeemuksesta monet ovat kuolleet, niin paljoa enemmän on Jumalan armo ja lahja yhden ihmisen, Jeesuksen Kristuksen, armon kautta ylenpalttisesti tullut monien osaksi. 16Eikä lahjan laita ole, niinkuin on sen, mikä tuli yhden synnintekijän kautta; sillä tuomio tuli yhdestä ihmisestä kadotukseksi, mutta armolahja tulee monesta rikkomuksesta vanhurskauttamiseksi. 17Ja jos yhden ihmisen lankeemuksen tähden kuolema on hallinnut yhden kautta, niin paljoa enemmän ne, jotka saavat armon ja vanhurskauden lahjan runsauden, tulevat elämässä hallitsemaan yhden, Jeesuksen Kristuksen, kautta. — 18Niinpä siis, samoin kuin yhden ihmisen lankeemus on koitunut kaikille ihmisille kadotukseksi, niin myös yhden ihmisen vanhurskauden teko koituu kaikille ihmisille elämän vanhurskauttamiseksi; 19sillä niinkuin yhden ihmisen tottelemattomuuden kautta monet ovat joutuneet syntisiksi, niin myös yhden kuuliaisuuden kautta monet tulevat vanhurskaiksi.

        Sillä hänessä luotiin kaikki, mikä taivaissa ja mikä maan päällä on, näkyväiset ja näkymättömät, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja, kaikki on luotu hänen kauttansa ja häneen, 17ja hän on ennen kaikkia, ja hänessä pysyy kaikki voimassa. 18Ja hän on ruumiin, se on: seurakunnan, pää; hän, joka on alku, esikoinen kuolleista nousseitten joukossa, että hän olisi kaikessa ensimmäinen. 19Sillä Jumala näki hyväksi, että kaikki täyteys hänessä asuisi 20ja että hän, tehden rauhan hänen ristinsä veren kautta, hänen kauttaan sovittaisi itsensä kanssa kaikki, hänen kauttaan kaikki sekä maan päällä että taivaissa.

        32Sillä Jumala on sulkenut kaikki tottelemattomuuteen, että hän kaikkia armahtaisi.
        33Oi sitä Jumalan rikkauden ja viisauden ja tiedon syvyyttä! Kuinka tutkimattomat ovat hänen tuomionsa ja käsittämättömät hänen tiensä! 34Sillä kuka on tuntenut Herran mielen? Tai kuka on ollut hänen neuvonantajansa? 35Tai kuka on ensin antanut hänelle jotakin, joka olisi tälle korvattava? 36Sillä hänestä ja hänen kauttansa ja häneen on kaikki; hänelle kunnia iankaikkisesti! Amen.

        Joten jospa sinä evankeliumin päälle paskantaja olisit pienen hetken ihan hiljaa.

        - GF -

        >>5:17 Sentähden jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luontokappale; sillä vanhat ovat kadonneet, katso, kaikki ovat uudeksi tulleet. >5:18 Mutta ne kaikki ovat Jumalasta, joka meitä on itse kanssansa sovittanut Jesuksen Kristuksen kautta, ja antoi meille viran sovinnosta saarnata. >5:19 Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itse kanssansa, ja ei lukenut heille heidän syntiänsä, ja on meissä sovintosaarnan säätänyt.>>



        17 Siis, jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luomus; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut.
        18 Mutta kaikki on Jumalasta, joka on sovittanut meidät itsensä kanssa Kristuksen kautta ja antanut meille sovituksen viran.
        19 Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan.
        20 Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa.
        21 Sen, joka ei synnistä tiennyt, hän meidän tähtemme teki synniksi, että me hänessä tulisimme Jumalan vanhurskaudeksi. -
        Hänen työtovereinaan me myös kehoitamme teitä vastaanottamaan Jumalan armon niin, ettei se jää turhaksi.
        Sillä hän sanoo: "Otollisella ajalla minä olen sinua kuullut ja pelastuksen päivänä sinua auttanut." Katso, nyt on otollinen aika, katso, nyt on pelastuksen päivä.
        ( 2 Kor. 5, 6:1-2 KR 33/38)

        s-seutulainen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>5:17 Sentähden jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luontokappale; sillä vanhat ovat kadonneet, katso, kaikki ovat uudeksi tulleet. >5:18 Mutta ne kaikki ovat Jumalasta, joka meitä on itse kanssansa sovittanut Jesuksen Kristuksen kautta, ja antoi meille viran sovinnosta saarnata. >5:19 Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itse kanssansa, ja ei lukenut heille heidän syntiänsä, ja on meissä sovintosaarnan säätänyt.>>



        17 Siis, jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luomus; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut.
        18 Mutta kaikki on Jumalasta, joka on sovittanut meidät itsensä kanssa Kristuksen kautta ja antanut meille sovituksen viran.
        19 Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan.
        20 Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa.
        21 Sen, joka ei synnistä tiennyt, hän meidän tähtemme teki synniksi, että me hänessä tulisimme Jumalan vanhurskaudeksi. -
        Hänen työtovereinaan me myös kehoitamme teitä vastaanottamaan Jumalan armon niin, ettei se jää turhaksi.
        Sillä hän sanoo: "Otollisella ajalla minä olen sinua kuullut ja pelastuksen päivänä sinua auttanut." Katso, nyt on otollinen aika, katso, nyt on pelastuksen päivä.
        ( 2 Kor. 5, 6:1-2 KR 33/38)

        s-seutulainen

        Ihmisellä täytyy olla hieman hengellistä virtsaa päässä, jos hän kuvittelee jonkin jakeen sisällön muuttuvan sillä, että hän JÄTTÄÄ SITEERAAMATTA sitä edeltäviä OLENNAISIA jakeita ja sen sijaan siteeraa sen jälkeisiä EPÄOLENNAISEMPIA jakeita.

        Tämä pää pensaaseen -taktiikka on hyvin tyypillistä pelkureille, jotka eibvät ole elämänsä aikana uskaltaneet kasvaa MIEHIKSI. Tällaisiin luikeroihin ei ole luottaminen.


    • Anonyymi

      Paavali itse oli juoni mies, jossa asusteli Saatanan demoni Roomassa tapahtuneeseen kuolemaan asti. Ei poistunut rukouksista huolimatta.

      Mies oli luonteeltaan valheellinen eli epärehellinen...min lögnaktighet... ja tappaja luonnoltaan.

      -92
      Room.3: 7 Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?

      Svenkska Bibeln v. 1917
      Och å andra sidan, om Guds sannfärdighet genom min lögnaktighet ännu mer har trätt i dagen, honom till ära, varför skall då jag likväl dömas såsom syndare?

      • Anonyymi

        Menepä sinä tuon demonisen oppisi kanssa hevon kuuseen häpeämään.


    • Anonyymi

      Kyllä Jeesus sovitti ja lunasti ja pyhitti 'teollaan' koko maailman. Kaikki entiset, nykyiset ja tulevat synnit on täydellisesti sovitettu.
      Silti Raamatun mukaan kaikki eivät pelastu. Siitä on vakavia erimielisyyksiä kirkkojen ja lahkojen kesken, kuinka pääsee osalliseksi pelastuksesta, joka on tarjona kaikille.
      Paavali/Luther/Melanchthon mukaan ihminen pelastuu YKSIN Armosta Uskon kautta, Jeesuksen Kristuksen täydellisen sovituksen ansiosta, (tarkemmin 5 kpl Solaa).
      Uskonvanhurskausoppi on luovuttamaton ja kukaan ei muuten voi pelastua. (PISTE)
      Pelastus ei tule teoista, vaikka tuomio tulee teoista. Ihmisten (kaikkien) teot ovat kaiken aikaa pelkästään pahat. Kaikki tekevät siis pahoja tekoja, mutta uskosta vanhurskas saa elää, on Hengellä kuolettanut lihan teot. Uskomattomat eivät voi siis pelastua, vaikka heidän tekonsa olisivat kauniimpia (inhimillisesti) kuin uskovien. Siinä on Jumalan 'HULLUTUS', jota ei helpolla luonnollinen ihminen voi ymmärtää.
      Tuomiopäivän kertomuksessa vuohista ja lampaista, teot olivat samat, samoin tekemättä jättämiset, mutta lampaat olivat uskovia, jotka olivat tehneet tekonsa Jeesukselle jne. Vain Jeesus näkee sydämeen ja pystyy erottamaan lampaat vuohista.

      • Anonyymi

        Ei se Jeesuksen hankkima sovitus ole mitään apteekkitavaraa, eikä se automaattisesti tullut kenenkään osaksi vielä Jeesuksen kuolinpäivänä.

        Raamatun mukaan Jumala sovittaa eli pelastaa ihmisen kristillisessä kasteessa pesemällä synnit pois ja synnyttämällä ihmisen uudeksi vedestä ja Hengestä tulevaa ylösnousemusta varten, jolloin se realisoituu pelastukseksi.

        1.Piet.3
        20 jotka muinoin eivät totelleet Jumalaa, kun hän Nooan päivinä kärsivällisesti odotti sen ajan, kun ARKKIA rakennettiin. Vain muutama ihminen, kaikkiaan kahdeksan,PELASTUI ARKISSA VEDEN KANTAMANA.

        21 Tuon esikuvan mukaisesti TEIDÄT PELASTAA NYT KASTE, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen KRISTUKSEN YLÖSNOUSEMUS.


      • Anonyymi

        Perisynti elää ja on voimissaan edelleen. Kaikki kuoleee, myös lapsi kuolee perisynnin vuoksi.

        Ei sitä ole pyyhkäisty pois missään Golgatan tapahtumissa.

        Factat puhuu puolestaan.

        Room. 5:12

        Yhden ainoan ihmisen teko toi maailmaan synnin ja synnin mukana kuoleman. Näin on kuolema saavuttanut kaikki ihmiset, koska kaikki ovat tehneet syntiä. [1. Moos. 2:17, 3:6,19; Ps. 51:7]

        19 Niin kuin yhden ihmisen tottelemattomuus teki kaikista syntisiä

        Perisynti teki heti kaikista ihmisistä, sieluista viallisia eli perisyntisiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Perisynti elää ja on voimissaan edelleen. Kaikki kuoleee, myös lapsi kuolee perisynnin vuoksi.

        Ei sitä ole pyyhkäisty pois missään Golgatan tapahtumissa.

        Factat puhuu puolestaan.

        Room. 5:12

        Yhden ainoan ihmisen teko toi maailmaan synnin ja synnin mukana kuoleman. Näin on kuolema saavuttanut kaikki ihmiset, koska kaikki ovat tehneet syntiä. [1. Moos. 2:17, 3:6,19; Ps. 51:7]

        19 Niin kuin yhden ihmisen tottelemattomuus teki kaikista syntisiä

        Perisynti teki heti kaikista ihmisistä, sieluista viallisia eli perisyntisiä.

        Ihmisen on kuolemalla kuoltava ja sitten tulee tuomio.

        Ei kukaan välty viimeiseltä tuomiolta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Perisynti elää ja on voimissaan edelleen. Kaikki kuoleee, myös lapsi kuolee perisynnin vuoksi.

        Ei sitä ole pyyhkäisty pois missään Golgatan tapahtumissa.

        Factat puhuu puolestaan.

        Room. 5:12

        Yhden ainoan ihmisen teko toi maailmaan synnin ja synnin mukana kuoleman. Näin on kuolema saavuttanut kaikki ihmiset, koska kaikki ovat tehneet syntiä. [1. Moos. 2:17, 3:6,19; Ps. 51:7]

        19 Niin kuin yhden ihmisen tottelemattomuus teki kaikista syntisiä

        Perisynti teki heti kaikista ihmisistä, sieluista viallisia eli perisyntisiä.

        Jumala loi kaikkien ihmisten siellut valmiiksi yhtä aikaa kuin Adamin ja Eevan sielut.

        Perisynnissä koko sielujen varastot meni pilalle ja saastuivat syntisiksi.

        Perisyntinen ihminen ei ole enää mikään Jumalan kuva, mitä hän oli ennen perisyntiä.


    • Anonyymi

      Helluntailaiset opettaa perisynnistä samalla tavalla kuin paratiisin kääme:

      syökää vaan vapaasti kaikista puista, mitään perisyntiä ei ole olemassakaan, Jumala valehtelee teille

      • Anonyymi

        Kuinkas sinä opetat?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuinkas sinä opetat?

        helluntailaiset ei TUNNUSTA ihmisen ,kaikkien ihmisten syntisyyttä , > perisyntiä.

        kieltävät siis olevansa Aadamin ja Eevan "perillisiä", kuitenkin niillä on ,
        joku "Vanha aatu , mikä ?? ei kuitenkaan raamatun Aadam ja Eeva . . .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        helluntailaiset ei TUNNUSTA ihmisen ,kaikkien ihmisten syntisyyttä , > perisyntiä.

        kieltävät siis olevansa Aadamin ja Eevan "perillisiä", kuitenkin niillä on ,
        joku "Vanha aatu , mikä ?? ei kuitenkaan raamatun Aadam ja Eeva . . .

        Saatanan perilliset sanovat olevansa synnittömiä syntyissään,, vapaita perisynnistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saatanan perilliset sanovat olevansa synnittömiä syntyissään,, vapaita perisynnistä.

        Käärme kulkee maan tomussa. Siksi hellarit kaataa ihmisiä sinne maahan sätkimään hurmostilassa.


    • Anonyymi

      Kertausta, että uskoisitte Jeesusta. Ei ihminen mitään voi!
      - Johannes 14
      Tie, totuus ja elämä
      1»Älköön sydämenne olko levoton. Uskokaa Jumalaan ja uskokaa minuun. 2Minun Isäni kodissa on monta huonetta – enhän minä muuten sanoisi, että menen valmistamaan teille asuinsijan. 3Minä menen valmistamaan teille sijaa mutta tulen sitten takaisin ja noudan teidät luokseni, jotta saisitte olla siellä missä minä olen. 4Te tiedätte kyllä tien sinne minne minä menen.»
      5Tuomas sanoi hänelle: »Herra, emme me tiedä, minne sinä menet. Kuinka voisimme tuntea tien?» 6Jeesus vastasi: »Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani. 7Jos te tunnette minut, opitte tuntemaan myös minun Isäni. Te tunnette hänet jo nyt, olettehan nähneet hänet.»
      8Filippus sanoi hänelle: »Herra, anna meidän nähdä Isä, muuta emme pyydä.» ... _

    • Anonyymi

      Kol 1:13......... siirtänyt meidät rakkaan Poikansa valtakuntaan.
      14 Hänessä meillä on lunastus, syntien anteeksisaaminen,
      15 ja hän on näkymättömän Jumalan kuva, esikoinen ennen kaikkea luomakuntaa.
      16 Sillä hänessä luotiin kaikki, mikä taivaissa ja mikä maan päällä on, näkyväiset ja näkymättömät, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja, kaikki on luotu hänen kauttansa ja häneen,
      17 ja hän on ennen kaikkia, ja hänessä pysyy kaikki voimassa.
      18 Ja hän on ruumiin, se on: seurakunnan, pää; hän, joka on alku, esikoinen kuolleista nousseitten joukossa, että hän olisi kaikessa ensimmäinen.

      Ei-helluntailainen kommentti:

      Aloitusviestissä ihmeteltiin, miten Kristuksessa oleminen on eri asia uskoville, kuin luomakunnan oleminen voimassa Pojan /Kristuksen /Jumalan sanan kautta, josta puhutaan Kol 1. luvussa.

      Ehdotan tähän ulottuvuuksien ajattelua, tai sen huomioimista, että Jumala toimii eri olomuodoissa eri asioiden kohdalla.Jumala ei vaikuta kaikille uskoa,mutta seurakunnan jäseniä ollaan uskon kautta. Maailma on olemassa luomisen kautta, jota tehtiin Jumalan sanalla - eri asiaa kuin usko. Usko on siis vain yksi asia, jota Jumalan sanalla on vaikutettu, mutta on muutakin.

      • Anonyymi

        seurakunnan jäseniä ollaan , kasteen kautta, jo Alkuseurakunnasta alkaen ,
        seurakuntaan on kuuluneet kasteen saaneet.

        uskoa ja kastetta ei pidä erottaa toisistaan .

        "usko , on luja luottamus" Hebr: 11: 1


    • Anonyymi

      Tekeekö Kristus meistä kieroilijoita, niin ettemme itse edes tajua sitä?

      Kristus ei tee vaan teidän typerät lahkot jotka voisi polkea suohon !
      Kaikki amerikan paska lahkot ja ihan moni muu..
      Te,ihmiset olette todella TYHMIÄ !

    • Anonyymi

      YMMÄRRYS HOI!!!! Vika on omien korviesi välissä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ole rohkeampi kuin koskaan

      ja kerro tähän suoraan kaivattusi nimi
      Ikävä
      100
      2101
    2. Oulussa puukotettu lasta

      Onko perussuomalaiset huolissaan julkisten tilojen turvallisuudesta. Miten sisäministeri Rantanen suhtautuu lapsiin kohd
      Perussuomalaiset
      432
      1609
    3. Mitä tekisit jos

      täällä ois viesti sulle, otsikossa sun etunimi ? Ja viestissä sanotaan "minä rakastan sua" ja allekirjoituksena kaiva
      Ikävä
      91
      1323
    4. Nyt pärähtää - Uusi lavatanssiohjelma starttaa tv:ssä!

      Oletko toivonut lavatanssiohjelmaa televisioon? Puoli seiskan kesäilta tuo lavatanssit suomalaisiin koteihin. Juontajin
      Tv-sarjat
      15
      1143
    5. Milloin olet viimeksi nähnyt

      Kaivattusi ja missä? Onko ikävä vastaa rehellisesti.
      Ikävä
      74
      1102
    6. Kokki Akseli Herlevin ex-rakas Emmi Suuronen kisasi Diilissä - Nyt Selviytyjissä: "Vaikka olen..."

      Emmi Suuronen ja Akseli Herlevi ovat ex-pariskunta. Nyt Emmi nähdään taas tosi-tv-ohjelmassa. Takana on jo Diili ja mis
      Suomalaiset julkkikset
      11
      1065
    7. Ääripersu puukotti taas.

      Kamalaksi on mennyt. Persut ammuskelee ja puukko heiluu..
      Oulu
      180
      1013
    8. Onpas punavihreät taas ärhäkkäinä

      😺 Ihan tuntuu kuin syyttäisitte meikäläisiä/meikäläistä Oulun puukotuksesta. Tapaus on hyvin ikävä ja tuomittava. En
      Luterilaisuus
      275
      1004
    9. Miten ihmeessä

      on kaksi niin samanlaista. Älä ymmärrä väärin, en yritä mitenkään itseäni ylentää mutta eiköhän me jollakin radioaallol
      Ikävä
      49
      979
    10. Pelkäätkö että olisin

      Ilkeä sulle jos nähtäisiin? Naiselta miehelle
      Ikävä
      74
      847
    Aihe