Olenko sairas perverssi?

Anonyymi-ap

Pari viikkoa sitten olin käynyt saunassa ja olin kylpytakki päällä sohvalla, kihlattu oli yövuorossa.
Hänen tytär oli meillä(hän normaalisti asuu pääasiassa isänsä luona), joka toinen viikonloppu meillä.
Olin juonut pari lasillista viskiä kun katsoin telkkaria, Hanna(avovaimon tytär) kävi myös saunassa ja tuli seurakseni sohvalle katsomaan leffaa.
Tarjosin hänelle myös pienen lasillisen viskiä, tiedän että ei olisi pitänyt, nauroimme ja vitsailimme ja höpöttelimme niitä näitä.
Join pari lasillista lisää ja jossain vaiheessa jostain syystä silitin hänen polveaan ja sitten hipsutin hänen niskaansa.
Sitten halimme ja höpötimme miten tärkeä toinen on ja muuta vastaava, sitten jostain syystä suutelin häntä ja hän vastasi siihen.
Lopulta hänen kätensä meni kylpytakkini sisään ja olin jo valmiiksi kovana, hän alkoi runkata minua.
Hänen kylpytakkinsa aukeni ja näin hänen ihanat pinkit terhakat rinnat, kun hän runkkasi minua niin hyväilin noita ihania rintoja.
Laukesin jo viidessä minuutissa, hän katsoi minua hetken hämillään ja huusi "vittu" ja juoksi omaan huoneeseensa.

Hän oli huoneessaan ehkä tunnin ja kun tuli ulos sanoi että lähtee kaupungille kavereiden kanssa, yritin puhua tapahtuneesta mutta hän ei suostunut puhumaan mitään.
Itseasiassa vaikutti että hän ei halunnut olla lähellekään minua.
Tunnin päästä avovaimoni tuli kotiin ja olin kyllä erittäin vaivautunut, pelkäsin myös että onko Hanna kertonut hänelle jotain.

Ei ollut, vietimme iltaa yhdessä ja yritin olla ajattelematta asiaa. Menimme sänkyyn ja Hanna tuli joskus yöllä kotiin.

Hän ei vieläkään ole suostunut keskustelemaan tapahtuneesta minun kanssani millään tavalla, hän ei halua tulla tänä viikonloppuna meille edes.
Pelottaa että hän kertoo äidilleen tai isälleen ja menetän avovaimoni hetkellisen heikkouden vuoksi.
SE on varmaa että jos hänen isänsä saa tietää niin siitä en vähällä selviä, sellainen mies on kyseessä.

31

722

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Toivottavasti kertoo isälleen ja saat kunnolla turpiin. Olet saanut asiat vituralleen itsekkään himosi takia.

      • Anonyymi

        No jos asia tulee ilmi niin menetän avovaimoni, sekä jopa työni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No jos asia tulee ilmi niin menetän avovaimoni, sekä jopa työni.

        Hyppää narikkaan suosiolla kusipää


    • Anonyymi

      Eli tarjosit alkoholia alaikäiselle? Tiesitkö että on rikos tehdä mitään seksuaalista tytön kanssa joka vaikka olisikin täyttänyt 16 vuotta jos oot tietyssä asemassa häntä kohtaan?!

    • Anonyymi

      Haaveile vain poika, haaveile!!

      • Anonyymi

        Mistä minun pitäisi haaveilla? En kylläkään ole mikään poika vaan ihan mies, taidan alkaa olla jo keski-ikäinen.
        Aloitukseni ei tosin ollut haaveilua tai fantasiaa jos sitä vihjailet, muuten en olisi kirjoittanut varmaan peloistani ja ahdistuvani että tuleeko ero.
        Samoin olisin varmaan kirjoittanut että olisin mennyt pitemmälle jos kyseessä olisi ollut fantasia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä minun pitäisi haaveilla? En kylläkään ole mikään poika vaan ihan mies, taidan alkaa olla jo keski-ikäinen.
        Aloitukseni ei tosin ollut haaveilua tai fantasiaa jos sitä vihjailet, muuten en olisi kirjoittanut varmaan peloistani ja ahdistuvani että tuleeko ero.
        Samoin olisin varmaan kirjoittanut että olisin mennyt pitemmälle jos kyseessä olisi ollut fantasia.

        Haaveile ihan mies, keski-ikäinen ihan mies, haaveile. Joskus vielä pääset viralliseksi pedofiiliksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä minun pitäisi haaveilla? En kylläkään ole mikään poika vaan ihan mies, taidan alkaa olla jo keski-ikäinen.
        Aloitukseni ei tosin ollut haaveilua tai fantasiaa jos sitä vihjailet, muuten en olisi kirjoittanut varmaan peloistani ja ahdistuvani että tuleeko ero.
        Samoin olisin varmaan kirjoittanut että olisin mennyt pitemmälle jos kyseessä olisi ollut fantasia.

        Älä välitä. Moni aukoo tää päätänsä kun voi vaan kirjottaa. Ri ne muuta osaa. Kyllä tuo aikanaan selviää. Ja eikä tuo viinin juominen ny niin vaarallista oo. Terveysjuomahan tuo. Ja tyttöhän teki alotteen. Moni on täällä paljon erilaisempi kun näitä tekstejä lukee.
        Pitäiskö sun koittaa jotenki ottaa asiaa vaan puheeksi.


    • Anonyymi

      Haluaisitko kuulla kysymykseesi vastauksen: ”Et ole lainkaan sairas. Tuohan on aivan normaalia joka perheessä.” vai mikä tarinasi tarkoitus on?

      Keksittyä tuo tarinasi on 100% varmuudella, mutta kertonee sinun mielentilastasi ja haluistasi. Tai vähintäänkin haluistasi haluta provosoida muita ihmisiä, ajatellen että varmaan kukkahattutädit kauhistelevat.

      Toivotaan että halusi pysyvät vain netissä yksinään kirjoittelun tasolla ja et niitä oikeasti pääse toteuttamaan oikeassa elämässä.

      • Anonyymi

        Kyseessä ei ole kylläkään mikään tarina vaan tositapahtuma, sinun ehkä ei kannattaisi yrittää "päätellä" mitään 100% varmuudella kun et siihen pysty.
        Minun haluni ja mielentilani ovat kyllä ihan normaalit, minulla on ollut pitkiä ja upeita parisuhteita.
        Tämä on ensimmäinen kerta kun olen mokannut millään tavalla suhteissani.

        Voin kertoa että tyttö oli kyllä ylittänyt suojaikärajan, joten turhaan kirjoitat kuin jostain sairaasta pervosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyseessä ei ole kylläkään mikään tarina vaan tositapahtuma, sinun ehkä ei kannattaisi yrittää "päätellä" mitään 100% varmuudella kun et siihen pysty.
        Minun haluni ja mielentilani ovat kyllä ihan normaalit, minulla on ollut pitkiä ja upeita parisuhteita.
        Tämä on ensimmäinen kerta kun olen mokannut millään tavalla suhteissani.

        Voin kertoa että tyttö oli kyllä ylittänyt suojaikärajan, joten turhaan kirjoitat kuin jostain sairaasta pervosta.

        Sairas pervo kyllä olisit, jos moisen olisit antanut tapahtua. Mutta onneksi se on 100% satua ja mielikuvituksesi tuotetta.

        Ja jatketaan ajatusta, että tuo olisikin totta, niin olet kyllä silloin selittelyjen mestari ja et oppisi virheestäsi yhtään mitään. Tulisit toistamaan samaa uudelleen ja uudelleen ja joka kerta vähän pahempana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyseessä ei ole kylläkään mikään tarina vaan tositapahtuma, sinun ehkä ei kannattaisi yrittää "päätellä" mitään 100% varmuudella kun et siihen pysty.
        Minun haluni ja mielentilani ovat kyllä ihan normaalit, minulla on ollut pitkiä ja upeita parisuhteita.
        Tämä on ensimmäinen kerta kun olen mokannut millään tavalla suhteissani.

        Voin kertoa että tyttö oli kyllä ylittänyt suojaikärajan, joten turhaan kirjoitat kuin jostain sairaasta pervosta.

        Jätkä kysyy otsikossa: ”Olenko sairas perverssi” ja vastauksessaan närkästyy: ”Turhaan kirjoitat kuin jostain sairaasta pervosta”.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sairas pervo kyllä olisit, jos moisen olisit antanut tapahtua. Mutta onneksi se on 100% satua ja mielikuvituksesi tuotetta.

        Ja jatketaan ajatusta, että tuo olisikin totta, niin olet kyllä silloin selittelyjen mestari ja et oppisi virheestäsi yhtään mitään. Tulisit toistamaan samaa uudelleen ja uudelleen ja joka kerta vähän pahempana.

        Se ei muutu saduksi tai mielikuvitukseksi vaikka et asiaan uskoisi sitä, ymmärrän kyllä jos ihmiset eivät usko asiaan koska täällä kirjoittelee vaikka minkälaisia perverssejä ja ihmisiä jotka eivät voi henkisesti hyvin.

        Myönnän että se kuulosta ehkäpä epäsovinnaiselta ja ehkäpä jopa sairaalta kun kyseessä on avopuolison tytär, hän kuitenkin on täyttänyt suojaikärajan ja hän ei asu meillä.

        Mistä päättelet että en oppisi virheistäni? Tämä on ainut kerta kun olen elämäni aikana millään tavalla pettänyt yhtäkään kumppaniani. Yksi aikaisempi kumppanini petti minua useamman kerran vaikka tein kaiken hänen eteensä ja annoin ne anteeksi jopa.

        Minä mietin nyt vain omia vaihtoehtojani, onko minun parempi elää pelossa että asia paljastuu avovaimolleni tai hänen exälleen ,vai ottaa itsestäni niskasta kiinni ja kertoa asiasta suoraan kumppanilleni.
        Silläkin suurella todennäköisyydellä että suhde päättyy siihen ymmärrettävästi, tiedän että päihtymys ei ole syy tehdä mitä tein tai käyttää sitä tekosyynä.
        Ei alkoholi kuitenkaan muuta ihmisen perusluonnetta mitä siellä ei vielä ole minusta(pahoittelen tämä on itsepuhelua jota kirjoitan samalla kun mietin asioita ja vastaan sinulle).
        Välitän kuten avovaimostani ja hänen tyttärestään ja en halua satuttaa kumpaakaan, haluan heidän parastaan yli kaiken.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se ei muutu saduksi tai mielikuvitukseksi vaikka et asiaan uskoisi sitä, ymmärrän kyllä jos ihmiset eivät usko asiaan koska täällä kirjoittelee vaikka minkälaisia perverssejä ja ihmisiä jotka eivät voi henkisesti hyvin.

        Myönnän että se kuulosta ehkäpä epäsovinnaiselta ja ehkäpä jopa sairaalta kun kyseessä on avopuolison tytär, hän kuitenkin on täyttänyt suojaikärajan ja hän ei asu meillä.

        Mistä päättelet että en oppisi virheistäni? Tämä on ainut kerta kun olen elämäni aikana millään tavalla pettänyt yhtäkään kumppaniani. Yksi aikaisempi kumppanini petti minua useamman kerran vaikka tein kaiken hänen eteensä ja annoin ne anteeksi jopa.

        Minä mietin nyt vain omia vaihtoehtojani, onko minun parempi elää pelossa että asia paljastuu avovaimolleni tai hänen exälleen ,vai ottaa itsestäni niskasta kiinni ja kertoa asiasta suoraan kumppanilleni.
        Silläkin suurella todennäköisyydellä että suhde päättyy siihen ymmärrettävästi, tiedän että päihtymys ei ole syy tehdä mitä tein tai käyttää sitä tekosyynä.
        Ei alkoholi kuitenkaan muuta ihmisen perusluonnetta mitä siellä ei vielä ole minusta(pahoittelen tämä on itsepuhelua jota kirjoitan samalla kun mietin asioita ja vastaan sinulle).
        Välitän kuten avovaimostani ja hänen tyttärestään ja en halua satuttaa kumpaakaan, haluan heidän parastaan yli kaiken.

        Päteekö 16 vuoden suojaikäraja teidän suhteessa vai vaatiiko se 18 vuoden iän, kuten joissain tapauksissa vaatii? Oletko varmistanut asiaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se ei muutu saduksi tai mielikuvitukseksi vaikka et asiaan uskoisi sitä, ymmärrän kyllä jos ihmiset eivät usko asiaan koska täällä kirjoittelee vaikka minkälaisia perverssejä ja ihmisiä jotka eivät voi henkisesti hyvin.

        Myönnän että se kuulosta ehkäpä epäsovinnaiselta ja ehkäpä jopa sairaalta kun kyseessä on avopuolison tytär, hän kuitenkin on täyttänyt suojaikärajan ja hän ei asu meillä.

        Mistä päättelet että en oppisi virheistäni? Tämä on ainut kerta kun olen elämäni aikana millään tavalla pettänyt yhtäkään kumppaniani. Yksi aikaisempi kumppanini petti minua useamman kerran vaikka tein kaiken hänen eteensä ja annoin ne anteeksi jopa.

        Minä mietin nyt vain omia vaihtoehtojani, onko minun parempi elää pelossa että asia paljastuu avovaimolleni tai hänen exälleen ,vai ottaa itsestäni niskasta kiinni ja kertoa asiasta suoraan kumppanilleni.
        Silläkin suurella todennäköisyydellä että suhde päättyy siihen ymmärrettävästi, tiedän että päihtymys ei ole syy tehdä mitä tein tai käyttää sitä tekosyynä.
        Ei alkoholi kuitenkaan muuta ihmisen perusluonnetta mitä siellä ei vielä ole minusta(pahoittelen tämä on itsepuhelua jota kirjoitan samalla kun mietin asioita ja vastaan sinulle).
        Välitän kuten avovaimostani ja hänen tyttärestään ja en halua satuttaa kumpaakaan, haluan heidän parastaan yli kaiken.

        Miksi sä edes tällaista kyselet täällä, kun vaikuttaa että olet jo asenteesi päättänyt?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Päteekö 16 vuoden suojaikäraja teidän suhteessa vai vaatiiko se 18 vuoden iän, kuten joissain tapauksissa vaatii? Oletko varmistanut asiaa?

        Ei ole käynyt mielessä varmistaa asiaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi sä edes tällaista kyselet täällä, kun vaikuttaa että olet jo asenteesi päättänyt?

        En ole päättänyt, kirjoitan samalla tänne kun ajattelen asioita itsekseni. Siksi saattaa vaikuttaa että ajatukseni kimpoilevat joka suuntaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole käynyt mielessä varmistaa asiaa.

        —-18 vuoden suojaikäraja suojaa lasta ja nuorta perheensisäiseltä sekä luottamussuhteessa tai auktoriteettiasemassa tapahtuvalta seksuaaliselta hyväksikäytöltä. Luottamussuhteessa tai auktoriteettiasemassa olevat eivät saa tehdä alle 18-vuotiaalle mitään seksuaalisia tekoja tai olla hänen kanssaan yhdynnässä.—-

        Jos tyttö on alle 18, niin syyllistyit seksuaaliseen hyväksikäyttöön. Onneksi olkoon!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyseessä ei ole kylläkään mikään tarina vaan tositapahtuma, sinun ehkä ei kannattaisi yrittää "päätellä" mitään 100% varmuudella kun et siihen pysty.
        Minun haluni ja mielentilani ovat kyllä ihan normaalit, minulla on ollut pitkiä ja upeita parisuhteita.
        Tämä on ensimmäinen kerta kun olen mokannut millään tavalla suhteissani.

        Voin kertoa että tyttö oli kyllä ylittänyt suojaikärajan, joten turhaan kirjoitat kuin jostain sairaasta pervosta.

        Aina kun suhde päättyy eroon on suhteen kumpikin osapuoli suhteessa jotain mokannu sitä on kenenkään ihan turha yrittää puollustella


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sairas pervo kyllä olisit, jos moisen olisit antanut tapahtua. Mutta onneksi se on 100% satua ja mielikuvituksesi tuotetta.

        Ja jatketaan ajatusta, että tuo olisikin totta, niin olet kyllä silloin selittelyjen mestari ja et oppisi virheestäsi yhtään mitään. Tulisit toistamaan samaa uudelleen ja uudelleen ja joka kerta vähän pahempana.

        Yritätkö aivopestä hänestä kaltaistasi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yritätkö aivopestä hänestä kaltaistasi

        Nyt on psykoosit sinulla päällä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole päättänyt, kirjoitan samalla tänne kun ajattelen asioita itsekseni. Siksi saattaa vaikuttaa että ajatukseni kimpoilevat joka suuntaan.

        Eikä tänne kantsi kaikke kirjottaakkaa. Tää on aika sairasta porukkaa välillä. Haukkuvat toisia niinkuin itse olisivat enkeitä. Eivät ole kun pyörivät näillä sivuilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikä tänne kantsi kaikke kirjottaakkaa. Tää on aika sairasta porukkaa välillä. Haukkuvat toisia niinkuin itse olisivat enkeitä. Eivät ole kun pyörivät näillä sivuilla.

        Ja toiset on rikollisia


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikä tänne kantsi kaikke kirjottaakkaa. Tää on aika sairasta porukkaa välillä. Haukkuvat toisia niinkuin itse olisivat enkeitä. Eivät ole kun pyörivät näillä sivuilla.

        Sattuiko sieluun, kun joku paheksui perverssejä mielikuviasi?


    • Anonyymi

      Huolestuttavaa ,erittäin huolestuttavaa jos tytön isä saa asian tietoonsa niin pahimmassa tapauksessa siis sinun kannaltasi on se että tuo mies haluaa keskustella asiasta kanssasi viinilasillisen äärellä takkatulen loimutessa romanttisesti sekä rakkausballadien soidessa taustalla ,sinä joka niin kovin haluaisit myös tuon tytön isän hyväilevän kaluasi mutta kun i niin ei tuo mies vaan puhuu ja puhuu tyttärestään ja hänen pinkeistä rinnoistaan ,yleensä tuollaisessa tilanteessa ihmisellä jota asia ei kiinosta alkaa päässä pyörimään mitä hsssunkurisempia asioita kuten edim että kuinkakan paljon sitä tulevana syksynä tilaisi polttopuita tai että ihankohan se vittuillakseen katsastusmies hylkäsi sen Nissanin katsastuksessa vaikka oiinTekniikan Maailmasta luetun vinkin perusteella tehnyt siihen ihan itse jarrujen korjauksen, noista ajatuksista havahduttuasi huomaat että tytön isä on vaihtanut puheen aihetta ja puhuu taukoamatta lempiharrastuksetaan ķalastuksesta ,tuo 162 cm pitkä ja 65 kg painava mies on kuin sinua ei.olisikaan vaan puhuu silmät puoliummessa perhokalastuksen saloista ja menetetyistä kalasaaleistaan ja ihan kuin korostaakseen pettymystään lyö tuo mies luisevan mutta vain 3 sormea omaavan nyrkkinsä pöytään ja sanoo että hemmetti että harmittaa kun oli niin hyvä kalasoppa kala koukussa ,tuo 3 sormea hänen oikessa kädessään johtuu siittä että oli työntänyt kätensä paikkakunnalla toimivan puunjalostus teollisuuden jossa työskenteli kesätyö harjoittetelijana armeijasta ennen aikaisesti kotiutettuna sirkkeliin kun oli syventynyt liiaksi kuuntelemaan radiokuulosuojaimistaan kuulemaansa ohjelmaa joka käsitteli kalastuslupien hintoja ja niihin kohdistuvia korotus paineita ,toisin sanoen vaikka tuo seitsen sormi ei olekkaan kiinostunut kanssasi viettämään eroottista iltaa ja yötä tuoksu kynttilöiden romanttisessa tunnelmassa niin osta toki hänelle kunnon kahluusaappaat niin jopa väitän että.sen jälkeen hän sanoo että työnnä vaikka sen lorton joka reikään sormesi niitä kun sinulla on ,sillä onnellisempaa ja miestä jolla on uutuuttaan kiiltävät kahluusaappaat ei löydä Tenojoen tältä puolen .

      • Anonyymi

        XD Loistava!


      • Anonyymi

        Vaikea lukea kun on niin huonolla suomenkielellä kirjoitettu, onkohan kyseessä juntti vai hullu?


      • Anonyymi

        Kohtalaisen pitkä lause! 😄


    • Anonyymi

      Olet!

    • Anonyymi

      Villi veikkaus että avokkisi tytär ois halunnu sulta muutakin ja kenties petty kun tulit jo hänen vetäessä käteen tosa kohti ei ainakaan voi alkoholin piikkiin laittaa iästä et maininnu mitään et jos jotain vakavampaakin ois tapahtunu ni mahdollisesti jos kyseessä ois ollu alaikäinen ois voinu syyttää mahdollisesta hyväksikäytöstä kirjoituksen mukaan ei ainakaan ole tulkittavissa pakottamista avokki mitä luultavammin silti sut jättäs kun tuo suutelu on useimman naisen mielestä pettämistä vaikka sitä itse toisaalla jonkun muun kanssa tekisivätkin itse olen tullu aikanaan jätetyksi pelkän pusun takia ja tytön isä luultavasti suuttus koska ihan sama mitä tälle kuka kertos isä valitsis mielessään kuitenkin ne tekstin osat mitä itse haluaisi kuulla lopputulemana et voi muuta kuin odottaa jos et itse halua avokkisi kanssa asiasta keskustella mu jos asia joka tapauksessa tulee jonkun tietoon ilman että itse olet asian ottanu puheeksi sun maine se on joka kärsii et ihan miltä itsestä tuntuu

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      234
      16720
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      23
      2118
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      110
      1940
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      190
      1712
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      119
      1453
    6. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1092
    7. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      216
      962
    8. Elämääni tulee pian uusi uros

      Se on sinisilmäinen, blondi. 😍 Toivottavasti tämä ok?
      Ikävä
      119
      857
    9. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      61
      738
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      212
      731
    Aihe