Tehdään uusi ketju, tilaa kirjoitella ja unohtaa ikävät asiat, jos sellaiset mieleen on jäänyt. Nyt en kerkiä, vaikkei kiire ole mihinkään. Lupasin kyytipojaksi naapurikaupunkiin, lupaus aina pidetään keskusta piireissä.
Kaunis on sää ja mukava oli aamukahvia nauttien katsella pääskysten kisailua, kumppania pesän tekoon hakevat,ja löytäneetkin kun koti varmaankin jo valmiina.
Entisiä puutaloja vähemmän räystäineen löytyy pesän tekoon, mutta kai se onnistuu nykyisiin taloihinkin. Ilmassa pitää pääskysille ollla syötävää, aleuut joiss viihtyvät.
Tuomipihlaja kukkii pihassa, on kuin juhannusmorsian, kaunis ja hellyttävä.
Mielestäni kaikki kunnioitus ihmisille, jotka auttavat eläinten elämää tavalla jos toisella, yksi tapa on suojella lintujen lentoa ikkunoihin, Eliaana on hyvin asian huomioinut, näin tein minäkin mökkielämässä, ei raaskittu kuistinsisäpuolelle pesiviä pääskyjä hätistää. Suojan laitoimme ulosteiden niskaan tippumisen estämiseksi, ilo oli katsella rohkeutta mikä oli linnuilla, kun pesäänsä lensivät kuistilla istuvin paikalla ollessa. Vaihtelua tuo eläimet kuin kasvitkin meidän iloksi.
Tuosta rieskasta kerron, se tehdään piimään (litra piimää) kun ohra (rikottu ohraryyni ) on hidas kypsymään, syystä laitetaan ryynit piimään likoamaan yön yli.
Itse rieska paistetaan uunipellillä johon voi on sulatettu, taikinaan lisätään pari kananmunaa, vehnäjauhoja sen verran, (ehkä 200g) että sakenee sopivaksi uunissa suolaa tietenkin ja paistetaan kauniin ruskeaksi, reilun puolen tunnin se vie.
On kumma, olen ihmettelyä kuullut tästä rieskasta, aika tuntematon on, Rieska on jauhoista tehty leipä. Oli miten oli, on hyvää juuri kuumana voin tai margariinin kanssa nautittuna.
Tässäpä tältä aamupäivältä, tulkaa ketjua täyttämään omin aatoksin, kesän lämmintä päivää toivottelen. Voi olla aiheeni monille outoa, jos valmiisiin totuttu.
Nyt hurautamme halvalla pörssisähköllä -autolla lähi kaupunkiin. Niin hassua, että sähkö mennyt miinuksen puolelle, eli pikkasen maksetaan käytöstä nyt päivä sydämenä. Siirto sitten aina maksaa sen vakiohinnan.
Jatkoa Nojatuoliin, varmaan palstan väki pääosin tätä samaa
3
90
Vastaukset
- Anonyymi
Nyt hurautamme halvalla pörssisähköllä -autolla lähi kaupunkiin. Niin hassua, että sähkö mennyt miinuksen puolelle, eli pikkasen maksetaan käytöstä nyt päivä sydämenä. Siirto sitten aina maksaa sen vakiohinnan.
Hassuksi mennyt mallit, kun sähkö noin poukkoilee.
https://www.helen.fi/sahko/sahkosopimus/porssisahko - Anonyymi
Hyvä avaus. Eläimistä pitää pitää huolta. Pian taas tyhmä kommaritosikko tulee kysymään että mikä kuuluu Suomen Maalaisliittoon.
- Anonyymi
Tervehdys nojatuoliin.
En malta olla rieskaan lisäämättä ohraryynipuuroa jota tovi sitten söimme päivävieraamme kera saunasta tultuame. On se juuri sopiva sellainen iltapala.
Mikä parasta se oman pellon antia. Ja kyllä hyvin maistui vieraspariskunnan kahdelle alakoulu ikäisellekkin. Marjasoppaa päälle tai kuten itse voisilmä.
Sellaista.
En pidempään, kun lähden vieraamme viemään kotiinsa Helsinkiin.
Hyvää yötä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 937568
- 403622
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021846- 241060
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html32943Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,27911Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53807Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31732Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa
1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄60729Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v26662