Suomen maanteille tulee uusi nopeusrajoitus (90 km/h)

Anonyymi-ap

101

608

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Idea olisi erittäin hyvä, jos samalla nostetaan eräiden 80 km/h teiden rajoitusta kympillä ylös päin. Koska olemme Suomessa, olen melko varma että näin ei tule käymään vaan uudistus toteutetaan pelkästään nopeuksien laskemiseksi.

      • Anonyymi

        Nopeuksia pitäisi ajatella.
        Mutta miettikää minkälaista on ajaa 0-3 vuoden ikäisellä yli 100 000 e autolla.

        Autoihin pitäisi määrätä yksilökohtainen nopeusrajoitus.
        Hinnan, iän ja myös kuljettajan kokemuksen mukaan.

        Minulle kylä tuo 90 sopi, koska matkat ovat maksimissaan 110 km vrk.
        Turhaa ajoa ei enää aja, vain jälkeläisten ja tuttavin tapaamiseen.
        1938 syntynyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nopeuksia pitäisi ajatella.
        Mutta miettikää minkälaista on ajaa 0-3 vuoden ikäisellä yli 100 000 e autolla.

        Autoihin pitäisi määrätä yksilökohtainen nopeusrajoitus.
        Hinnan, iän ja myös kuljettajan kokemuksen mukaan.

        Minulle kylä tuo 90 sopi, koska matkat ovat maksimissaan 110 km vrk.
        Turhaa ajoa ei enää aja, vain jälkeläisten ja tuttavin tapaamiseen.
        1938 syntynyt.

        Fysiikan lait ovat samat auton iästä riippumatta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Fysiikan lait ovat samat auton iästä riippumatta.

        Vaikka autot ovatkin kehittyneet lyhyessä ajassa paljon, niin ihminen ei sitä ole. Ihmisen ikäkin tekee tehtävänsä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nopeuksia pitäisi ajatella.
        Mutta miettikää minkälaista on ajaa 0-3 vuoden ikäisellä yli 100 000 e autolla.

        Autoihin pitäisi määrätä yksilökohtainen nopeusrajoitus.
        Hinnan, iän ja myös kuljettajan kokemuksen mukaan.

        Minulle kylä tuo 90 sopi, koska matkat ovat maksimissaan 110 km vrk.
        Turhaa ajoa ei enää aja, vain jälkeläisten ja tuttavin tapaamiseen.
        1938 syntynyt.

        Sinun ikäisen ei enää pitäisi ajaa ollenkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nopeuksia pitäisi ajatella.
        Mutta miettikää minkälaista on ajaa 0-3 vuoden ikäisellä yli 100 000 e autolla.

        Autoihin pitäisi määrätä yksilökohtainen nopeusrajoitus.
        Hinnan, iän ja myös kuljettajan kokemuksen mukaan.

        Minulle kylä tuo 90 sopi, koska matkat ovat maksimissaan 110 km vrk.
        Turhaa ajoa ei enää aja, vain jälkeläisten ja tuttavin tapaamiseen.
        1938 syntynyt.

        -38 syntyneen on syytä jättää auto pois. Järki päähän ukko. Olet satavarmasti tiellä muille vaaraksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        -38 syntyneen on syytä jättää auto pois. Järki päähän ukko. Olet satavarmasti tiellä muille vaaraksi.

        Kuten toisaalla on todettu, niin ei ole "kotipoliisin" asia, vaan oikean poliisin tehtävä noukkia pois liikenteestä. Tuo oli sarkasmia, sillä kotipoliisista kirjoittavat ovat hörähtäneitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuten toisaalla on todettu, niin ei ole "kotipoliisin" asia, vaan oikean poliisin tehtävä noukkia pois liikenteestä. Tuo oli sarkasmia, sillä kotipoliisista kirjoittavat ovat hörähtäneitä.

        Eihän ne kotipoliiseista kirjoittavat mitään hörähtäneitä ole , vaan ne liikenteessä muita opettamaan ja kouluttamaan pyrkivät, itsensä muita paremmaksi tuntevat kotipoliisit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        -38 syntyneen on syytä jättää auto pois. Järki päähän ukko. Olet satavarmasti tiellä muille vaaraksi.

        Kuule nyt kloppi, tuo - 38 on maksanut vero euroja valtiolle enemmän kuin sinä joilla näitä yhteiskäytössä olevia teitä rakennetaan ja ylläpidetään🤡


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän ne kotipoliiseista kirjoittavat mitään hörähtäneitä ole , vaan ne liikenteessä muita opettamaan ja kouluttamaan pyrkivät, itsensä muita paremmaksi tuntevat kotipoliisit.

        Heheheee... hahhhahaaa... hohooo...hoooo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Fysiikan lait ovat samat auton iästä riippumatta.

        Kuka pönttö sekoittaa fysiikan lakeja teknilliseen kehitykseen? Väitätkö tosissasi että esim F1 on ajaneet samaa vauhtia iät ja ajat. Eikä jarrutus matkat yms ajoneuvon hallinta ole kehittynyt? Ei Jeesus tuota fysiikan laki rankutusta joka asiassa..... Fysiikan lait koskee samalla tavalla ajatpa 10km/h tai 200km/h ne ei muutu mihinkään.

        Autossa on ihmistä avustavia laitteita paljonkin ja näin ollen helpottaa ihmisen toimintaa selkeästi iästä riippumatta. Ihan todistetusti vai turhaanko niitä on autoissa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Fysiikan lait ovat samat auton iästä riippumatta.

        Kuka pönttö sekoittaa fysiikan lakeja teknilliseen kehitykseen? Väitätkö tosissasi että esim F1 on ajaneet samaa vauhtia iät ja ajat. Eikä jarrutus matkat yms ajoneuvon hallinta ole kehittynyt? Ei Jeesus tuota fysiikan laki rankutusta joka asiassa..... Fysiikan lait koskee samalla tavalla ajatpa 10km/h tai 200km/h ne ei muutu mihinkään.

        Autossa on ihmistä avustavia laitteita paljonkin ja näin ollen helpottaa ihmisen toimintaa selkeästi iästä riippumatta. Ihan todistetusti vai turhaanko niitä on autoissa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Fysiikan lait ovat samat auton iästä riippumatta.

        Kuka pönttö sekoittaa fysiikan lakeja teknilliseen kehitykseen? Väitätkö tosissasi että esim F1 on ajaneet samaa vauhtia iät ja ajat. Eikä jarrutus matkat yms ajoneuvon hallinta ole kehittynyt? Ei Jeesus tuota fysiikan laki rankutusta joka asiassa..... Fysiikan lait koskee samalla tavalla ajatpa 10km/h tai 200km/h ne ei muutu mihinkään.

        Autossa on ihmistä avustavia laitteita paljonkin ja näin ollen helpottaa ihmisen toimintaa selkeästi iästä riippumatta. Ihan todistetusti vai turhaanko niitä on autoissa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nopeuksia pitäisi ajatella.
        Mutta miettikää minkälaista on ajaa 0-3 vuoden ikäisellä yli 100 000 e autolla.

        Autoihin pitäisi määrätä yksilökohtainen nopeusrajoitus.
        Hinnan, iän ja myös kuljettajan kokemuksen mukaan.

        Minulle kylä tuo 90 sopi, koska matkat ovat maksimissaan 110 km vrk.
        Turhaa ajoa ei enää aja, vain jälkeläisten ja tuttavin tapaamiseen.
        1938 syntynyt.

        Jätä taksisuharille ajaminen. Olet sitä ikäluokkaa, että olet vaaraksi muille. Reaktiosi on enää kaikkea muuta kuin kunnossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuule nyt kloppi, tuo - 38 on maksanut vero euroja valtiolle enemmän kuin sinä joilla näitä yhteiskäytössä olevia teitä rakennetaan ja ylläpidetään🤡

        Veroilla ja kuinka paljon on niitä maksanut, ei ole mitään tekemistä sillä, että IKÄ takaa sen joka asiassa, ettei ole enää nuoruuden voimissa, reaktiokyvyt heikentyneet ja yksi, mikä on enemmän fakta, on se, että se sairauskohtaus kolkuttelee lähellä. Jos sitä sattuu olemaan auton ratissa slaagin yllättäessä, siinä käy sivullisillekkin huonosti.
        Jokaisen iäkkään pitää ymmärtää faktat!
        Jos ei enää itse ymmärrä, niin toivoisi, että edes lapset kiinnittäisi asiaan huomiota.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuule nyt kloppi, tuo - 38 on maksanut vero euroja valtiolle enemmän kuin sinä joilla näitä yhteiskäytössä olevia teitä rakennetaan ja ylläpidetään🤡

        Onko se siis veronmaksu kysymys, että onko 86v. vielä ajo-ja huomiokyvyltään yleiseen liikenteeseen riittävässä kunnossa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko se siis veronmaksu kysymys, että onko 86v. vielä ajo-ja huomiokyvyltään yleiseen liikenteeseen riittävässä kunnossa?

        Et sinä taida olla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Veroilla ja kuinka paljon on niitä maksanut, ei ole mitään tekemistä sillä, että IKÄ takaa sen joka asiassa, ettei ole enää nuoruuden voimissa, reaktiokyvyt heikentyneet ja yksi, mikä on enemmän fakta, on se, että se sairauskohtaus kolkuttelee lähellä. Jos sitä sattuu olemaan auton ratissa slaagin yllättäessä, siinä käy sivullisillekkin huonosti.
        Jokaisen iäkkään pitää ymmärtää faktat!
        Jos ei enää itse ymmärrä, niin toivoisi, että edes lapset kiinnittäisi asiaan huomiota.

        Nuoret, ovat kuitenkin yli edustettuina onnettomuuksissa, kun ei osta erottaa totuutta pleikkari peleistä, jossa kaikki voi ottaa uusiksi, jos pelissä hölmöilee todellisuudessa käy aina köpelösti, kun hölmöilee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et sinä taida olla.

        En ole vielä 86v. mutta maksanut veroja niin palkasta kuin nyt eläkkeestä. Olenko siis vielä liikenteeseen riittävässä kunnossa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole vielä 86v. mutta maksanut veroja niin palkasta kuin nyt eläkkeestä. Olenko siis vielä liikenteeseen riittävässä kunnossa?

        Senhn päättääihan oikea lääkäri ajokunto tarkastuksella. Ei suoli 24 :n palsta lääkärit


    • Anonyymi

      Ruotsissa oli aiemmin 10 km/h hitaammat rajoitukset taajamien ulkopuolella, kuin Suomessa. Siellä oli 70 km, 90 km/h tai 110 km/h. Nykyään siellä on otettu käyttöön useampi rajoitus 10 km/h välein ja suurin on 120 km/h, kuten Suomessakin.

    • Anonyymi

      Näin juuri TV uutisissa tuon väyläviraston lortan naamataulun. teki mieli alkaa harrastamaan ammuntaa.

      • Anonyymi

        Ehdotus on tojotan suurin nopeus maantiellä.


    • Anonyymi

      92,3 km/h on keskiverto ja lasketusti todeistettu oikea nopeus maan teille

      ei saa erehtyä 92,4:ään sakkojen uhalla

    • Anonyymi

      Onneksi alla on Audi, niin ei tarvitse liikennesäännöistä välittää.
      Audi King Teiden king💪

      • Anonyymi

        Audissa on neljä nollaa keulassa ja se viides nolla ratin takana.


      • Anonyymi

        Ylinopudella vaan, kuten ennenkin, ei koske minua eikä montaa muutakaan nämä "uutuudet"!


      • Anonyymi

        Ei audi-kuskin tarvikkaan välittää. Mitäs ne hinurit kulkeekaab?


      • Anonyymi

        Näyttää muuten olevan yliedustettuina hinurin lavalla.


    • Anonyymi

      Rekoillakin on 80 mut ketään ei valvo eikä kiinnosta. Lähes kaikki 90-100

      • Anonyymi

        Järkevät ihmiset kykenevät toimimaan sääntöjen mukaan, ilman, että joku on jatkuvasti kyttäämässä ja valvomassa.


      • Anonyymi

        Tutkaatko niitä, kun tiedät? En ole yhdenkään rekan peräs ajannut satasta, vaan kyl se max on 90. Mäissä tippuukin sitten lastimäärästä kuuteenkymppiin. Ihan joka päivä, aamuin, päivin ja illoin pääsen testaamaan. Ajelen nääs teillä, joissa rekkaliikenne on melkonen, ei motaria vaan satamaan vievällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tutkaatko niitä, kun tiedät? En ole yhdenkään rekan peräs ajannut satasta, vaan kyl se max on 90. Mäissä tippuukin sitten lastimäärästä kuuteenkymppiin. Ihan joka päivä, aamuin, päivin ja illoin pääsen testaamaan. Ajelen nääs teillä, joissa rekkaliikenne on melkonen, ei motaria vaan satamaan vievällä.

        Riippuu mistä kiikkuu. Alamäessä saattaa rekan nopeus hyvinkin nousta lähemmäs satasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Järkevät ihmiset kykenevät toimimaan sääntöjen mukaan, ilman, että joku on jatkuvasti kyttäämässä ja valvomassa.

        Järkevät kyllä, mutta S Suomesta ei sselliaia löydy, etenkään tuolla liikenteessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Järkevät kyllä, mutta S Suomesta ei sselliaia löydy, etenkään tuolla liikenteessä.

        Hipputi rallaa, sinäkin liikut liikenteessä vaikka et ole järkevä, kun sellaisia ei siis suomessa ole, menikö se nyt näin?


    • Anonyymi

      Onneks lomareissut voi suunnata pois Suomesta.

      • Anonyymi

        Onneks, lomareissu T voi tehdävaikka Junalla, tai lentokoneella, tai laivalla, paljon mukavampia matkustus tapoja.


    • Anonyymi

      Ei tuo 90 rajoitus uusi juttu ole. 70 luvulla, energia kiirisin aikaan oli myös valtateillä 90 rajoitukset. Sitä ennen vapaata lentoa.

      • Anonyymi

        Ei ole sitten ollut pitkään, pitkään aikaan olemassa, joten "uusi" se on monelle.


      • Anonyymi

        "Ei tuo 90 rajoitus uusi juttu ole. 70 luvulla, energia kiirisin aikaan oli myös valtateillä 90 rajoitukset. Sitä ennen vapaata lentoa."

        1970-luvulla oli kattonopeutena 80 km/h, ei 90 km/h, tämän olen itse kokenut.
        1960-luvulla muistelen, joskus lukeneeni, oli käytössä juhlapyhien nopeusrajoituksena 90 km/h, tämä hämäränä muistikuvana, koska en silloin vielä autoillut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ei tuo 90 rajoitus uusi juttu ole. 70 luvulla, energia kiirisin aikaan oli myös valtateillä 90 rajoitukset. Sitä ennen vapaata lentoa."

        1970-luvulla oli kattonopeutena 80 km/h, ei 90 km/h, tämän olen itse kokenut.
        1960-luvulla muistelen, joskus lukeneeni, oli käytössä juhlapyhien nopeusrajoituksena 90 km/h, tämä hämäränä muistikuvana, koska en silloin vielä autoillut.

        Tämä on totta, rajoitus oli 80 km/h energiakriisin aikana. Samaan aikaan liikenneministerinä toiminut kommunistien Veikko Saarto yritti väkisin ajaa läpi 70 km/h rajoituksen jopa moottoriteille. Tällä hankkeella oli vahva ideologinen lataus ja onneksi se onnistuttiin silloin torppaamaan.


      • Anonyymi

        Millos turvavyöpakko tuli? Taisi muuten kuolonkolaritkin olla omaa luokkaansa.


      • Anonyymi

        Se on sitä vihreyttä, minkä pitäisi näkyä kaikille. Autoinsinöörien uusimpien tutkimustuloksien mukaan autolla ei saisi ajaa koskaan yli 100 km/h, jos ajatellaan bensankulutusta. Vihreyteen kuuluu myös energiansäästöratkaisuja, vaikka insinöörien mielestä se on järjen käyttöä eikä vihreyttä. Olen monta kertaa kuullut sloganin, missä se vihreys näkyy. Jopa kerrostaloissa otetaan energiankulutus huomioon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on sitä vihreyttä, minkä pitäisi näkyä kaikille. Autoinsinöörien uusimpien tutkimustuloksien mukaan autolla ei saisi ajaa koskaan yli 100 km/h, jos ajatellaan bensankulutusta. Vihreyteen kuuluu myös energiansäästöratkaisuja, vaikka insinöörien mielestä se on järjen käyttöä eikä vihreyttä. Olen monta kertaa kuullut sloganin, missä se vihreys näkyy. Jopa kerrostaloissa otetaan energiankulutus huomioon.

        Tuo vihreys sun muu vihertäminen näivettää syövän tavoin kaiken, ollen kaiken pilaava muoti-ilmiö.
        Vaikka asiaan ei suoraan liitykään niin se vihreys pilaa jopa naisten ulkonäköä ja aivoja, katso vaikka x-ministeri hutisalon turpavärkkiä ja kuuntele juttuja, siinä todistetta kyllin ylläolevaan.


    • Anonyymi

      On tuota suunniteltua ajonopeuksien muutosta jo ehditty aivan järjellisten ihmisten taholta kritisoida. Nähtäväksi jää sorrutaanko meillä jälleen kerran, tuohon tyhjään ja tarpeettomaan jonkin yksittäisen virkahenkilön älyn väläyksen mukaiseen toimintaan.

    • Anonyymi

      Tämähän on vain turvallisuuden vuoksi ja varmasti vihreiden ehdotus.... 10 vuotis suunnitelma jossa joka vuosi lasketaan 10km/h suurintasallittuanopeutta. Näin saadaan maantiet turvalliseksi ja liikenne on turvallista sen jälkeen.

      • Anonyymi

        Kyllähän nopeus vaikuttaa, kun pamahtaa. Kokeile ajaa tiiliseinään eri nopeuskilla, niin huomaat asian.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllähän nopeus vaikuttaa, kun pamahtaa. Kokeile ajaa tiiliseinään eri nopeuskilla, niin huomaat asian.

        olet varmaan jo kokeillut


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        olet varmaan jo kokeillut

        Tiedän kokeilemattakin, mutta hörhöt eivät taida tietää tai ymmärtää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiedän kokeilemattakin, mutta hörhöt eivät taida tietää tai ymmärtää.

        Eihän sitä nyt kokeilematta voi tapaasi varma olla, vai tarjoiletko aina totuutena vain omaa mututuntumaasi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän sitä nyt kokeilematta voi tapaasi varma olla, vai tarjoiletko aina totuutena vain omaa mututuntumaasi?

        Fiksut ymmärtävät elämän realiteetit ja faktat kokeilemattakin. Fiksut oppivat jo muiden virheistä. Tyhmä oppii vasta omista virheistä ja asennevammaiset idiootit toistavat virheensä jatkuvasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Fiksut ymmärtävät elämän realiteetit ja faktat kokeilemattakin. Fiksut oppivat jo muiden virheistä. Tyhmä oppii vasta omista virheistä ja asennevammaiset idiootit toistavat virheensä jatkuvasti.

        Totta kai elämän realiteetit ymmärretään mutta ei ne kokeilematta faktaksi muut, joten kokeile nyt sitä tiilisenään ajoa ja kerro tulokset, vasta sitten tarinasi on uskottavia nykyisen mututuntumasi ja muita solvaavan kirjoittelusi sijaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta kai elämän realiteetit ymmärretään mutta ei ne kokeilematta faktaksi muut, joten kokeile nyt sitä tiilisenään ajoa ja kerro tulokset, vasta sitten tarinasi on uskottavia nykyisen mututuntumasi ja muita solvaavan kirjoittelusi sijaan.

        Tyhmät eivät edes ymmärrä tulevansa solvatuksi.


    • Anonyymi

      En ole kyllä Suomessa yhteenkään satasen tiehen, jonka rajoitusta pitäisi tiputtaa kehnon kunnon vuoksi ja olen kuitenkin ajanut sen 60 tkm viimeiset 20 vuotta ympäriinsä. Ja nyt niitä on muka 1800 kilometriä. Pikkutytön aivopieru. Tulee yhteiskunnalle kalliiksi.

      • Anonyymi

        Onkohan ajatus laskea teiden luokituksia, niin ei tarvitsekaan pitää niin paljon kunnossa?
        Voi säästää lisää päällystämisessä, korjauksissa ja urarauksissa....


      • Anonyymi

        Niin, ministeri Lulu Rannehan piti tuollaista ajonopeuksien alentamista TV uutisissa välttämättömänä, juurikin teiden huonon kunnon takia. Teiden korjaaminen ei ilmaisesti ole vaihtoehto tuolle lähinnä mielipuoliselle esitykselle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, ministeri Lulu Rannehan piti tuollaista ajonopeuksien alentamista TV uutisissa välttämättömänä, juurikin teiden huonon kunnon takia. Teiden korjaaminen ei ilmaisesti ole vaihtoehto tuolle lähinnä mielipuoliselle esitykselle.

        Liikenneministeri Ranne (ps.) yrittää saada lisää sakkotuloja sisäministeri Rantasen (ps.) budjettiin. Piilovero.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Liikenneministeri Ranne (ps.) yrittää saada lisää sakkotuloja sisäministeri Rantasen (ps.) budjettiin. Piilovero.

        Tuo ajatus ei ole niinkään kaukaa haettu, oletettavasti olet oikeassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo ajatus ei ole niinkään kaukaa haettu, oletettavasti olet oikeassa.

        Aina löytyy heitä, jotka ottavat sakkoja ja sponsoroivat valtiota. Sitten on heitä, jotka noudattavat tieliikennelakia, eivätkä sponssaa valtiota yhtään. Oma valinta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aina löytyy heitä, jotka ottavat sakkoja ja sponsoroivat valtiota. Sitten on heitä, jotka noudattavat tieliikennelakia, eivätkä sponssaa valtiota yhtään. Oma valinta.

        Rajoituksia joissa ei ole mitään järkeä noudatetaan huonosti.


    • Anonyymi

      Monella lehtipalstalla kehataan retostella, että vastustajat ovat pieni äänekäs joukko netissä. Enemmistö haluaa rajoitukset pienemmiksi, niin minkä takia Suomen suurimmissa Facebook ryhmissä äänestystulokset kertoo päinvastaista? Siis enemmistö vastustaa tätä hommaa ja vähemmistö haluaa rajoituksia alemmaksi. Taas tätä valheellista mielipide vaikuttamista, että päästään sakkoja raapimaan helpommin muka viittaamalla "turvallisuuteen".

      • Anonyymi

        Pieni äänekäs joukko onkin kyseessä, jos verrataan koko maan väkimäärään. Entistä pienemmäksi suhde muuttuu, mitä suurempaa kokonaisjoukkoon verrataan.


    • Anonyymi

      Meillä Itä-Suomessa olisi hyvä jos pystyisi edes ajamaan 80 km tunnissa,tiet niin huonoja että täys mahdottomuus!mutta ne kuopat korjataan nopeasti liikennemerkillä,kuoppia 20km.nyt on näköjään uysi korjaustapa,lasketaan nopeuksia.

      • Anonyymi

        Tieliikennelaki velvoittaakin huomioimaan olosuuteet tilannenopeuden valinnan suhteen. Nopeusrajoitus kun on vain se maksimi.


    • Anonyymi

      Onneksi tulee 90km/h rajoitukset, niin loppuu se 80km/n köröttely.

      • Anonyymi

        Joo ja omat kymmenen vielä päälle


    • Anonyymi

      Varmaan syy on se, että sähkäreissä range säästyy. Näyttävät nytkin olevan jo teiden tukkoina, aja hiljaa, latinki kestää.

      • Anonyymi

        Hitaammin, kuin nopeusrajoituksen osoittamaa nopeutta saa kuitenkin ajaa, mutta ylitys on kielletty.

        Ehkä nopeusrajoituksia lasketaan, koska porukka ei suostu noudattamaan edes nykyisiä. Saadaan sitten hyvin paljon sakotettavaa. Ehkä ne sakot sitten iskevät jotakin näiden henkilöiden tajuntaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hitaammin, kuin nopeusrajoituksen osoittamaa nopeutta saa kuitenkin ajaa, mutta ylitys on kielletty.

        Ehkä nopeusrajoituksia lasketaan, koska porukka ei suostu noudattamaan edes nykyisiä. Saadaan sitten hyvin paljon sakotettavaa. Ehkä ne sakot sitten iskevät jotakin näiden henkilöiden tajuntaan.

        Liikenteen tahallinen haittaaminen on prseestä sanoipa Yaris-miehen lakikirja mitä tahansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Liikenteen tahallinen haittaaminen on prseestä sanoipa Yaris-miehen lakikirja mitä tahansa.

        Jos koet haittaamista, niin kutsu virkavalta paikalle. Niinhän kaikki aina sanovat, ettei ole autoilijan tehtäväsi olla "kotipoliisi".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Liikenteen tahallinen haittaaminen on prseestä sanoipa Yaris-miehen lakikirja mitä tahansa.

        Ei ole tahallaan haittaamista jos ajaa sääntöjen mukaan. Se on tahallaan haittaamista jos yrittää saada muita ajamaan omien kiireiden mukaan.
        Jos ei osaa ohittaa pitää ajaa perässä eikä kannata kitistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos koet haittaamista, niin kutsu virkavalta paikalle. Niinhän kaikki aina sanovat, ettei ole autoilijan tehtäväsi olla "kotipoliisi".

        Juu, Karhu-ryhmä on oitis paikalla kun soittaa vaan. Jepjep.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole tahallaan haittaamista jos ajaa sääntöjen mukaan. Se on tahallaan haittaamista jos yrittää saada muita ajamaan omien kiireiden mukaan.
        Jos ei osaa ohittaa pitää ajaa perässä eikä kannata kitistä.

        Voi voi, kun se ohitus on niin vaarallista ja aiheuttaa ohitetulle estoja, traumoja ja kasvuhäiriöitä. Joten siinäpä pulma, jos ohitat olet kaahari, jos et ohita olet takakontissa roikkuva kaahari.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi voi, kun se ohitus on niin vaarallista ja aiheuttaa ohitetulle estoja, traumoja ja kasvuhäiriöitä. Joten siinäpä pulma, jos ohitat olet kaahari, jos et ohita olet takakontissa roikkuva kaahari.

        Jos on riittävän pitkä turvaväli edellä ajavaan, niin ei ole takakontissa roikkuva kaahari. Hyvin helppoa.


    • Anonyymi

      Ihmiset pahoittavat nykyään herkästi mielensä kaikkien muiden puolesta. Itse en asu mainituissa Lapissa, Pohjois-Pohjanmaalla enkä Etelä-Pohjanmaalla, joten en vaivaudu pahoittamaan mieltäni, jos siellä satutaan laskemaan jonkun tieosuuden nopeusrajoitusta 100 km/h > 90 km/h.

      Mistä näitä mielensä pahoittajia oikein sikiää?

      • Anonyymi

        Satasen teitä on menossa kahdeksallekympille esimerkiksi 50km vitostiellä Kuopiosta etelään. Aivan priimaa tietä, 5 vuotta sitten levennetty ja päällystetty.


      • Anonyymi

        Onhan se toki ymmärrettävä, että asiaa joka ei koske itseä on helppo vähätellä ja esittää kirjoittamasi kaltaista asiatonta ihmettelyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Satasen teitä on menossa kahdeksallekympille esimerkiksi 50km vitostiellä Kuopiosta etelään. Aivan priimaa tietä, 5 vuotta sitten levennetty ja päällystetty.

        Tippuuko tuo motari osuuskin Kuopiosta Paukarlahteen saakka 90 tai 80km/h rajoituksen piiriin? Paukarlahdesta Leppävirralle asti körötellään sitten 80km/h. Jos ei muuta niin ruuhkat kyseisellä tieosuudella ainakin lisääntyy ja turvallisuus heikkenee, joka lienee se tarkoituskin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tippuuko tuo motari osuuskin Kuopiosta Paukarlahteen saakka 90 tai 80km/h rajoituksen piiriin? Paukarlahdesta Leppävirralle asti körötellään sitten 80km/h. Jos ei muuta niin ruuhkat kyseisellä tieosuudella ainakin lisääntyy ja turvallisuus heikkenee, joka lienee se tarkoituskin.

        Motarin päästä Leppävirralle on tippumassa satasesta kahdeksaankymppiin. Joku vuosi sitten levittivät tietä ja avarsivat näkymiä. Valaistu tie... Aivan pskapuhetta, että se olisi jotenkin huonokuntoinen. Ohituskaistoja voisivat tehdä, mutta ei kai se enää kannata jos siihen tulee uusi tie.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Satasen teitä on menossa kahdeksallekympille esimerkiksi 50km vitostiellä Kuopiosta etelään. Aivan priimaa tietä, 5 vuotta sitten levennetty ja päällystetty.

        Mistä tiedät, että juuri kyseiselle tielle tulisi alempi nopeus? Jutussa lukee, että muutokset johtuvat mainittujen alueiden osalta näiden alueiden maanteiden kapeudesta ja ”käytäntöjen yhtenäistämisestä” johtuen. Jos on levennetty tietä, niin ei osumaa silloin pitäisi tulla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä tiedät, että juuri kyseiselle tielle tulisi alempi nopeus? Jutussa lukee, että muutokset johtuvat mainittujen alueiden osalta näiden alueiden maanteiden kapeudesta ja ”käytäntöjen yhtenäistämisestä” johtuen. Jos on levennetty tietä, niin ei osumaa silloin pitäisi tulla.

        Kartat löytyy jo lehtien sivustoilta. Tuolla tiellä talvirajoituksenkin perusteet on vähän niin ja näin. Nyt sitten halutaan sama suma kesälläkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Motarin päästä Leppävirralle on tippumassa satasesta kahdeksaankymppiin. Joku vuosi sitten levittivät tietä ja avarsivat näkymiä. Valaistu tie... Aivan pskapuhetta, että se olisi jotenkin huonokuntoinen. Ohituskaistoja voisivat tehdä, mutta ei kai se enää kannata jos siihen tulee uusi tie.

        Oikeassa olet, hullun aivoituksia tuollainen peruste, että kyseinen tie olisi huono kuntoinen.
        Siinä olet asian ytimessä, ettei ohituskaistoja kannata tehdä, koska onhan maa ja metsätalousministeri Sari Essayah lobannut sen puolesta, että jatketaan moottoritietä Paukarlahdesta Varkauteen saakka ja täysin uudella linjauksella. Siinä on järkeä.


    • Anonyymi

      Siinä olisi ideaa jos 90 tulisi entisten 80 tilalle mutta ei lasketa nopeutta, Suomi on väärällään teitä joissa nopeusrajoitukset ovat aivan liian varovaisia... Nooh ehkä ne on okei jos on räntäsade ja tiet liukkaat..

      • Anonyymi

        Autot ja tekniikka ovat kehittyneet, mutta niiden käyttäjät, eli ihmiset eivät. Ihmisten mukaan liikennesäännöt ja rajoitukset asetetaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Autot ja tekniikka ovat kehittyneet, mutta niiden käyttäjät, eli ihmiset eivät. Ihmisten mukaan liikennesäännöt ja rajoitukset asetetaan.

        Ihminenhän ei kestä yli 6km/h nopeuksia... mut älä kerro tätä liikenneturhalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihminenhän ei kestä yli 6km/h nopeuksia... mut älä kerro tätä liikenneturhalle.

        Liikenneturva ei niitä päätöksiä tee. Liikenneturva on julkisoikeudellinen yhdistys, joka toimii suomalaisen vapaaehtoisen liikenneturvallisuustyön keskusjärjestönä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Liikenneturva ei niitä päätöksiä tee. Liikenneturva on julkisoikeudellinen yhdistys, joka toimii suomalaisen vapaaehtoisen liikenneturvallisuustyön keskusjärjestönä.

        Ei tee päätöksiä, mutta joka välissä lässyttämässä täyttä tissiposkiskeidaa ja epäilemättä lobbaa kovaa ministeriössä.


    • Anonyymi

      Typeryys huipussaan, jos teiden nopeusrajoituksia ruvetaan alentamaan. Junat kulkevat jopa 220km/t ja teillä pitäisi körötellä 80km/t;esim rekkoja ei saisi ohittaa; saattaa kertyä melkoisia jonoja. Olishan se mukava körötellä esim. Rovaniemeltä Nuorgamiin(500km)80km/t. Väylavirastossakin on virkahenkilöiden lupa käyttää omia aivojaan.

      • Anonyymi

        Paljosta vetoa, niin näillä Väyläviraston eläteillä ei ole edes ajokorttia.


      • Anonyymi

        Kaikkialla ei ole moottoriteitä. Nopeudet sovitetaan olosuhteisiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikkialla ei ole moottoriteitä. Nopeudet sovitetaan olosuhteisiin.

        Ei yli 80km/h tarvita motaria.


      • Anonyymi

        Esim rekkoja ei tarvi ohittaa jos on sama vauhti. Säännöt on tehty turvallisuuden vuoksi ja niitä tulee noudattaa vaikka menis rovaniemeltä nuorgamiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei yli 80km/h tarvita motaria.

        Sinäkö muka tarpeen määrittelet ja määräät?


    • Anonyymi

      MITÄ NE TOINTAA UUDETKAAN NOPEUSRAJOITUKSET, KUN NIITÄ EI KUKAAN VALVO.
      ETTÄ KÖYHÄ JA VELKAINEN VALTIO SAISI KIPEÄSTI KAIPAAMAANSA RAHAA.

      • Anonyymi

        Tosi paska juttu.


    • Anonyymi

      Marinin velkojen maksuun ei taida olla rahaa, kun uutta velkaa täytyy tehdä. Ja ne velkojen korot 3......5 miljardiin. Millä ne niitä maksavat, se ei ole meikäläisen huolia, se on kaikki vasemmistolaisten.

    • Anonyymi

      Turkuun on hyvät kulkuyhteydet ja tiet. Pääministerin mielivaltainen tunnin juna odottamaan parempia aikoja ja ne rahat maantieverkoston korjaamiseen. Ettei enää tiekorjaus velka lisäänny. Järki käteen petteri

    • Anonyymi

      Nopeus 190 olisi sopiva, auton huiput 260 joten olisi leppoisa matkanopeus.

      • Anonyymi

        et ole kyllä kokenut kumpaakaan nopeutta maantiellä


    • Anonyymi

      Eli siis alin sallittu nopeuslskee 90km/h
      Audi King Teiden 💪

    • Anonyymi

      Minä en nopeutta laske. Enemmän vain tulee ohitettavia.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tirkistelijä T...

      Tirkistelijä T... ei ole sokeutunut, vaikka näin juorutaan. Asuu nykyään Limingassa ja jatkaa sekopää touhujaan ainakin
      Haapavesi
      4
      2083
    2. Liian kiltti.. ?

      Tässä jo jonnunaikaa olen tuumaillut tätä kiltti ja kunnollinen juttua. Siis miksi oikeasti kiltit eivät muka kelpaa?
      Sinkut
      256
      1761
    3. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      272
      1724
    4. 1982 syntynyt Mahdi Alcheikh tuomittiin törkeästä lapsenraiskauksesta

      https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/mies-raiskasi-15-vuotiaan-uimahallissa-turussa/8964984 Yli 4 vuotta vankeutta Oike
      Oulu
      66
      1710
    5. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      108
      1546
    6. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      30
      1443
    7. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      52
      1247
    8. Kansan vihaama elokapina aikoo pysäyttää moottoritien ruuhka-aikana

      Mielenosoitus alkaa perjantaina kello 15 Länsiväylän ja Porkkalankadun risteyksessä. On se kummallista, että tuollainen
      Maailman menoa
      291
      1228
    9. Voiko 40 tai yli

      Enää rakastua vai onko se jo game over?!
      Ikävä
      157
      1217
    10. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      66
      1203
    Aihe