Nopeusrajoituksia aiotaan laskea

Anonyymi-ap

Oliko tämäkin hallitusohjelmassa vai johtuuko vain sakkotulokertymän laskusta?

https://yle.fi/a/74-20090786

"Väylävirasto aikoo ohjeistaa alentamaan maanteiden nopeusrajoituksia satasesta 80:n ja 90:n kilometrin ajonopeuteen noin 1 800 tiekilometrillä ympäri Suomea. Se on noin viidesosa Suomen satasen teistä."

Mahtavaa! Autot kehittyvät paremmiksi ja turvallisemmiksi ja silti nopeusrajoituksia pitää laskea. Miksi ihmeessä?

"Väyläviraston mukaan muutos lisää liikenneturvallisuutta. Muutoksilla voidaan välttää vuosittain seitsemän kuolemaa tai vakavaa loukkaantumista. Myös polttoainekulut ja hiilidioksidipäästöt pienenevät."

No miksi tyytyä seitsemään? Alennetaan saman tien satasesta kolmeenkymppiin niin liikenneturvallisuus lisääntyy moninkertaisesti ja voidaan välttää vuosittain ehkä 300 kuolemaa tai vakavaa loukkaantumista.

"Haittana on ilman muuta matkajan pidentyminen. Mutta kun onnettomuuskustannuksia ja matka-aikaa verrataan rahallisesti, säästöt onnettomuuskustannuksissa olivat suuremmat kuin matka-ajan menetykset,"

Sakkotulokertymä ei ole vaikuttanut ratkaisuun? Vaikka hallitus kääntää kaikki (köyhien) kivet etsiessään säästöjä ja uusia tulonlähteitä?

8

102

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kun tällaisia asioita tapahtuu, takana on usein joku direktiivi tai suunnitelma, joka halutaa saada omaksi keksinnöksi.

      Liittyisikö tämä kuitenkin itse ajaviin autoihin tai johonkin tien leveysdirektiiviin?

    • Anonyymi

      Eipä nykyisiäkään paljon noudateta!

    • Anonyymi

      Harva onnettomuus johtuu nopeusrajoitusten suuruudesta vaan niistä piittaamattomuudesta. Tällä vain pahennetaan tilannetta.

      EU-tasolla tulee säätää direktiivi, jolla liikennekäyttöön tarkoitettujen uusien ajoneuvojen nopeus rajoitetaan rakenteellisesti 140 km/h. Johtaisi ekologisuuden ja turvallisuuden parantumiseen.

    • Anonyymi

      Tiet on päässeet niin huonoon kuntoon, ettei nillä voi enää lujaa ajaa. Halvempaa laittaa nopeusrajoitusmerkkejä kuin laittaa teitä kuntoon päällystämällä.

    • Anonyymi

      Rajoituksen mukaan ajaessa. Suhina vain käy ohittajista!

      • Anonyymi

        Ihmiset eivät koe nykyisiäkään rajoituksia järkeviksi. Tilanne ei ainakaan parane rajoituksia alentamalla.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Lukijouden kommentit ovat harvoin mielenkiintoisia.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2520
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      85
      1940
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1469
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa

      Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html
      Maailman menoa
      273
      1018
    6. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      66
      883
    7. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      871
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      850
    9. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      51
      826
    10. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      755
    Aihe