Kumpi hallitsee

Anonyymi-ap

Jehovan todistajat opettavat omalla logiikallaan, että Jeesus on hallinnut näkymättömästi vuodesta 1914. Kuitenkin he opettavat myös, että maailma on Saatanan vallassa. Esim 1. Joh 5:19 tai puhutaan tämän maailman ruhtinaasta esim Joh 12:31. Jos siis Jeesus hallitsee näkymättömästu ja kuitenkin Jeesus itse sanoi Saatanaa tämän maailman ruhtinaaksi ei kumpikin voi olla yhtä aikaa totta. Miten asia siis on?

16

258

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kaikki voi todeta mitä maailmalla tapahtuu, saatanan toimia kaikki.
      Se loppuu piakkoin Jumalan ajalla!

• Anonyymi

Mikäli ne olisivat ihan vain ihmisen toimia, miltä se näyttäisi? Eikö se näyttäisi juuri siltä, miltä se nytkin näyttää?

• Anonyymi

Kaikki loppuu joo. . .myös valehtelevat JT:t.

• Juu. jt tekivät liiton jessulin kanssa tuolloin. Ja liiton merkiksi jt ehdottivat sateenkaarta. Jessuli totesi, ettei se oikein käy, kun sen on isukki kerinnyt valitsemaan. Jeesus ehdotti Peräilmaa. Ja se hyväksyttiin huutoäänestyksessä jeesuksen ja jt liiton viralliseksi ilmentymäksi. Lisäksi se sopi kuvioon somasti, koska oli myös näkymätön. Aivan kuten jeesuskin.

• Anonyymi

Älä puhu perättömiä.

• Anonyymi kirjoitti:

Älä puhu perättömiä.

Aivan taivaan tosi. jeesus itse kertoi minulle tämän.

• Anonyymi

Anonyymi-ap 2024-05-31 19:21:21

"Jehovan todistajat opettavat omalla logiikallaan, että Jeesus on hallinnut näkymättömästi vuodesta 1914 "

-Kaikkihan me olemme lukeneet vartiotornista, kuinka Jeesus 1918 kävi vartiotorniseurassa haukkumassa heidän joulunviettonsa.

Kukaan meistä ei uskalla kuvitellakaan minkälaista jumalatonta menoa siellä on pidetty.

Raamatullahan ei ole mitään joulua vastaan.

Koloss. 2:16 Älköön siis kukaan teitä tuomitko minkään juhlan johdosta

• Anonyymi

Bartholomeuksen evankeliumi kertoo 33 jkr saatana kumarsi Kristusta alistuen tälle.

Hänestä tuli Daniel 7 vanhaikäinen tai Ikiaikainen jota Taivaasta tuleva Ihmisen Kaltainen puolestaan kumartaa lopussa.

Puolin ja toisin on kumarreltu. Koraani kertoo Aadam, Eeva ja saatana heitettiin toistensa vihollisina alas mutta jos saatana saa johdatuksen ja seuraa sitä hänellä ei ole pelättävää.

Jeesus ja Saatana ovat parivaljakko kuin Ohukainen ja Paksukainen.

Jeesus oli johdatus jonka saatana aikoinaan sai.

• Anonyymi

Se on hyvä kysymys :D Kuitenkin liike on alkuun ollut oikeilla jäljillä, kun se on todennut, ettei stauros tarkoita ristiä vaan seivästä tai paalua. Ja että Jumalalla on oikea nimi eikä sitä pitäisi unohtaa, vaikkakin käyttää hyvin harkitusti. Ja ettei Uudessa testamentissa ole varsinaista kolminaisuusoppia doktriinina. Että Jeesus oli ihminen.

Valitettavasti harhaoppi alkaa jo Paavalista.

"Raamatullahan ei ole mitään joulua vastaan."

Se Tooran kohta koskee israelilaisia. Jumalan valitsema kansa ei saa viettää joulua.

• Anonyymi

" Jumalan valitsema kansa ei saa viettää joulua."
        -Tarkoittamallasi kansalla on siis epäjumala, sillä:

Kol. 2:16 Älköön siis kukaan teitä tuomitko minkään juhlan johdosta,

epäjumalista taas

1 kor. 8:4 tiedämme, ettei maailmassa ole yhtään epäjumalaa ja ettei ole muuta Jumalaa kuin yksi.

"ettei ole muuta Jumalaa kuin yksi"
        -Tämä viittaa siihen että Jeesus oli Jumala.

Hebr. 1:8 mutta Pojasta: "Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti

Asiaa selventää

Joh. 10:30 Minä ja Isä olemme yhtä.

• Anonyymi

Raamattu ei opeta, että Saatanan valta maailman suhteen olisi ehdotonta, vaan se on rajoitettua ja suhteellista. Valta on viime kädessä Jumalalla, ollut koko ajan. "Korkein on hallitsija ihmisten valtakunnassa ja että hän antaa sen kuninkuuden kenelle tahtoo" (Dan. 4:22)

Jeesuksen näkymätön läsnäolo puolestaan alkoi silloin, kun hän nousi taivaaseen.

Matt. 28:8 Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
      19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
      20 ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti."

"Olen teidän kanssanne", näkymätön läsnäolo. Myös

Matt. 18:20 Sillä missä kaksi tai kolme on koolla minun nimessäni, siellä minä olen heidän keskellään.

Vartiotorni on vedonnut siihen, ettei Jeesus kiistänyt paholaisen väitettä "Kaiken tämän, koko maailman ja sen loiston minä annan sinun valtaasi, sillä se on annettu minun haltuuni ja minä voin antaa sen kenelle tahdon" (Luuk. 4:6). Se, ettei kiistä jotain asiaa, ei kuitenkaan ole sama kuin asian myöntäminen todeksi. Paholainen olisi ehkä pystynyt antamaan paljon valtaa ja loistoa, vaikka ei aivan kaikkea. Sen sijaan, että Jeesus olisi lähtenyt väittelemään yksityiskohdista tai paholaisen vallan rajoista, hän torjui koko tarjouksen "On kirjoitettu: 'Herraa, Jumalaasi, sinun tulee kunnioittaa ja ainoastaan häntä palvella.'"

• Anonyymi

Saatanan yritykset koetella Jeesusta lupailemalla hänelle yhtä sun toista, jos hän ns. vaihtaa leiriä, ovat järjettömiä. Miksi Jeesusta kiinnostaisi? Hänen isäukkonsa omistaa jo kaiken ja isänsä kautta hän pääsee käsiksi kaikkeen. Täysin sama, jos matalan tason esimies lupailisi toimitusjohtajan pojalle valtaa firmassa, jonka tämän isä jo omistaa.

• Anonyymi

Anonyymi 2024-06-04 11:33:44

" Jumalan valitsema kansa ei saa viettää joulua."
      -Tarkoittamallasi kansalla on siis epäjumala, sillä:

Kol. 2:16 Älköön siis kukaan teitä tuomitko minkään juhlan johdosta,

epäjumalista taas

1 kor. 8:4 tiedämme, ettei maailmassa ole yhtään epäjumalaa ja ettei ole muuta Jumalaa kuin yksi.

"ettei ole muuta Jumalaa kuin yksi"
      -Tämä viittaa siihen että Jeesus oli Jumala.

Hebr. 1:8 mutta Pojasta: "Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti

Asiaa selventää

Joh. 10:30 Minä ja Isä olemme yhtä.
      --------------

- Miksi jehovantodistajat vihaavat lapsia niin, että kieltävät joululahjat, eivätkä sallisi heidän ottaa Jeesusta vastaan vapahtajanaan ?

• Anonyymi

Kyllä, niin itse Jeesus totesi että tämän maailmamme viimeisten päivien todellinen hallitsija sanan kielteisessä merkityksessä on itse Paholainen. Hänellä on komennossaan pimeyden armeija.

• Anonyymi

Jeesus käytti paljon hyperbolaa.

• Anonyymi

Ei kannata vatvoa, mikä jehovalaisten valheista olisi enemmän valhetta kuin heidän joku toinen valheensa. Kannattaa jättää heidät. Kannattaa saarnata heille puhdasta evankeliumia Raamatusta, mutta ei omaksua mitään heidän valheistaan.

Tässä armon ajassa pelastumme yksin Jumalan armosta yksin uskon kautta Jeesuksen puolestamme uhraamaan vereen ja sen vastaanottamista oman syntisyytemme kohdalle. Sillä hetkellä, kun uskomme Jeesukseen, saamme pyhän hengen entisen kuolleen henkemme tilalle. Tämä on se uudestisyntyminen, josta apostolit puhuivat. Sillä hetkellä saamme ikuisen elämän. Pelastumistaan ei voi menettää. 1 kor 15:1-4 ja Joh 3:16.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      19
      2460
    2. 148
      2214
    3. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2132
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      52
      2109
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      20
      1674
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      387
      1583
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      96
      1506
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      277
      1388
    9. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1369
    10. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      130
      1346
    Aihe