Olen nuorehko nainen ja olen lukenut tätä palstaa muutaman kerran. Tuli mieleen, että vihatteko te miehet minuakin, koska olen tasa-arvon kannattaja? Onko se jotakin teiltä pois, jos minun mielestäni pitää katsoa ihmistä eikä sukupuolta?
Mielenkiintoinen palsta
32
2321
Vastaukset
- Mi-yes
...milta vaikutatkin, olet polja.
Elama on lifea. Mutta tyhmalta vaikutat. Nain suoraan sanottuna. Ei siihen toteamukseen vihaa tartte. - Antsu
Nainen joka ilmoittautuu tasa-arvon kannattajaksi? Nainen joka ei katso sukupuolta? Jeeeee: täydet pisteet Sinulle!
Olet asian ytimessä. Kun uskallamme jättää huomiotta sukupuolen silloin, kun harkitsemme työpaikan täyttämistä, teemme valintoja luottamustehtäviin, arvioimme työn laatua, puhumme politiikasta, kritisoimme taiteilijoita jne, olemme ottaneet piiiit-kän tasa-arvoaskeleen!- Tasa-arvoinen
Eroa ei pitäisi tehdä myöskään sen perusteella, onko maahan muuttava nainen tai mies. ts. ei pitäisi sallia ulkomaalaisten miesten tulo Suomeen , mutta estää naisten tulo maahamme työskentelemään ja ansaitsemaan.
- cisma
Tasa-arvoinen kirjoitti:
Eroa ei pitäisi tehdä myöskään sen perusteella, onko maahan muuttava nainen tai mies. ts. ei pitäisi sallia ulkomaalaisten miesten tulo Suomeen , mutta estää naisten tulo maahamme työskentelemään ja ansaitsemaan.
"..ei pitäisi sallia ulkomaalaisten miesten tulo Suomeen , mutta estää naisten tulo maahamme työskentelemään ja ansaitsemaan. "
???
- ...
Niin kuin huomaat, täällä tasa-arvomonopoli on feminisminvastaisilla miehillä. Feminismi kun sortaa heitä niin perkeleesti. Jatka vaan samaan malliin, äläkä välitä noista.
- Naatiskelija
Se tuntuu niin hyvältä. En voi elää ilman sitä.
- cisma
Naatiskelija kirjoitti:
Se tuntuu niin hyvältä. En voi elää ilman sitä.
Mitä se sinulle antaa, siis ihan oikeassa elämässä, jos kerran et ilman sitä voi elää?
Antifeminismiä ei ole ilman feminismiä, joten feminismi on sinulle elinehto.
- P.e.p.e.
Se on hyvä, että sanot lukeneesi palstaa ainoastaan muutaman kerran. Feministinä olet tehnyt hyvin ennalta-arvattavan johtopäätöksen. Tämän kirjoituksesi perusteella olet epäilemättä feministi, mutta et suinkaan sp:n tasa-arvon kannattaja. Perinteisesti sanottuna, puhuit itsesi pussiin ( ... muutamalla sanalla. Hyvä saavutus sinänsä ) ;D
- ...
Itselläni ensimmäinen koeotos tästä palstasta oli suunnilleen samanlainen kuin esim. isänmaallisuussaastapalstasta. Sittemmin olen alkanut viihtymään lukien palstaa valikoivasti tai satunnaisesti. Ei palstan kommentoimiseen vaadita kaikkien viestien lukemista tai gradua palstan keskustelusta.
Sinä muuten juuri puhuit itsesi pussiin tai todistit aloittajan viestin olevan perusteltu. Muutamalla sanalla. Olet varmastikin mies, mutta et suinkaan tasa-arvon kannattaja. - P.e.p.e.
... kirjoitti:
Itselläni ensimmäinen koeotos tästä palstasta oli suunnilleen samanlainen kuin esim. isänmaallisuussaastapalstasta. Sittemmin olen alkanut viihtymään lukien palstaa valikoivasti tai satunnaisesti. Ei palstan kommentoimiseen vaadita kaikkien viestien lukemista tai gradua palstan keskustelusta.
Sinä muuten juuri puhuit itsesi pussiin tai todistit aloittajan viestin olevan perusteltu. Muutamalla sanalla. Olet varmastikin mies, mutta et suinkaan tasa-arvon kannattaja.Jos palstaa selailemalla ensimmäisenä tulee mieleen mieskirjoittajien vihaavan naisia, niin silloin asiaa tarkastelee selvästikin sp:n näkökulmasta puolueellisesti, kuten myös sinä nyt teet. Palstaa saa vapaasti kommentoida, mutta ihan yhtä vapaasti kommeteista saa vetää johtopäätöksiä ja taas vastaavasti pyrkiä kumoamaan ne jne...
"Sinä muuten juuri puhuit itsesi pussiin tai todistit aloittajan viestin olevan perusteltu."
En ole väittänytkään, että se ei sitä olisi, mutta kirjoittaja kuten et sinäkään ole sp:n tasa-arvon suhteen puolueettomia kuten minä. - jorojukka-kukka
Hetkinen Pepe nyt taas!
Heitit ristiriitaisen väittämän: Väitit YHDEN VIESTIN PERUSTEELLA kirjoittajaa ei-tasa-arvonkannattajaksi, vaikka kirjoittaja nimenomaan kirjoitti olevansa tasa-arvon kannattaja! Ja samalla ihmettelet, että kirjoittajalle on selvinnyt palstatilanne muutaman kerran täällä vieraillessaan.
Buuuu... :( tarkoittaa minulle sitä, että haluaisin sukupuolten olevan tasa-arvoisia. Sana "feministi" kyllä sanana viittaa naiseen, mutta minä en halua jyrärä ketään.
- jorojukka-kukka
P.e.p.e. kirjoitti:
Jos palstaa selailemalla ensimmäisenä tulee mieleen mieskirjoittajien vihaavan naisia, niin silloin asiaa tarkastelee selvästikin sp:n näkökulmasta puolueellisesti, kuten myös sinä nyt teet. Palstaa saa vapaasti kommentoida, mutta ihan yhtä vapaasti kommeteista saa vetää johtopäätöksiä ja taas vastaavasti pyrkiä kumoamaan ne jne...
"Sinä muuten juuri puhuit itsesi pussiin tai todistit aloittajan viestin olevan perusteltu."
En ole väittänytkään, että se ei sitä olisi, mutta kirjoittaja kuten et sinäkään ole sp:n tasa-arvon suhteen puolueettomia kuten minä.Perustele väitteesi, että olet puolueeton tasa-arvon suhteen.
- exLotta
P.e.p.e. kirjoitti:
Jos palstaa selailemalla ensimmäisenä tulee mieleen mieskirjoittajien vihaavan naisia, niin silloin asiaa tarkastelee selvästikin sp:n näkökulmasta puolueellisesti, kuten myös sinä nyt teet. Palstaa saa vapaasti kommentoida, mutta ihan yhtä vapaasti kommeteista saa vetää johtopäätöksiä ja taas vastaavasti pyrkiä kumoamaan ne jne...
En ole väittänytkään, että se ei sitä olisi, mutta kirjoittaja kuten et sinäkään ole sp:n tasa-arvon suhteen puolueettomia kuten minä."Jos palstaa selailemalla ensimmäisenä tulee mieleen mieskirjoittajien vihaavan naisia, niin silloin asiaa tarkastelee selvästikin sp:n näkökulmasta puolueellisesti, kuten myös sinä nyt teet."
Anteeksi, mutta tuossa nyt ei ole mitään logiikkaa pohjalla. Jos minä luen esim. skini-järjestön ohjelmalehtistä ja sanon että onpas rasistista tekstiä, niin ilmeisesti olen silloin mielestäsi tulkinnut asiat rotuopillisesta näkökulmasta enkä puolueettomasti. Mielestäni tällä palstalla törmää varsin usein kirjoituksiin, joissa suhtaudutaan naisiin väheksyvästi, syytellen, vihamielisesti, alentuen jne. tarkastelipa niitä kuinka avoimin mielin tahansa. - P.e.p.e.
Anini kirjoitti:
tarkoittaa minulle sitä, että haluaisin sukupuolten olevan tasa-arvoisia. Sana "feministi" kyllä sanana viittaa naiseen, mutta minä en halua jyrärä ketään.
... "vihaako kaikki palstalle kirjoittavat feministit miehiä", mutta en kysy koska mielestäni kysymys on puolueellinen ja perustuu virheelliseen tulkintaan, kuten sinunkin kysymyksesi. Katsos kun se riippuu ihan mistää näkökulmasta palstan kirjoituksia katsoo. Feministi näkee ainoastaan miesten (lähinnä antifemmien) hyökkäykset naisia (lähinnä feministejä) kohtaan ja toisinpäin. Minulla ei ole tarvetta hyökätä ketään vastaan, mutta sp:n tasa-arvolla useimmat feministit ymmärtävät kyllä ihan toista, kuin mitä tuo termi todella tarkoittaa.
- P.e.p.e.
jorojukka-kukka kirjoitti:
Hetkinen Pepe nyt taas!
Heitit ristiriitaisen väittämän: Väitit YHDEN VIESTIN PERUSTEELLA kirjoittajaa ei-tasa-arvonkannattajaksi, vaikka kirjoittaja nimenomaan kirjoitti olevansa tasa-arvon kannattaja! Ja samalla ihmettelet, että kirjoittajalle on selvinnyt palstatilanne muutaman kerran täällä vieraillessaan.
Buuuu... :("Väitit YHDEN VIESTIN PERUSTEELLA kirjoittajaa ei-tasa-arvonkannattajaksi"
Älä ota niin vakavasti. Ei kannata tehdä liian pikaisia johtopäätöksiä. P.e.p.e. kirjoitti:
... "vihaako kaikki palstalle kirjoittavat feministit miehiä", mutta en kysy koska mielestäni kysymys on puolueellinen ja perustuu virheelliseen tulkintaan, kuten sinunkin kysymyksesi. Katsos kun se riippuu ihan mistää näkökulmasta palstan kirjoituksia katsoo. Feministi näkee ainoastaan miesten (lähinnä antifemmien) hyökkäykset naisia (lähinnä feministejä) kohtaan ja toisinpäin. Minulla ei ole tarvetta hyökätä ketään vastaan, mutta sp:n tasa-arvolla useimmat feministit ymmärtävät kyllä ihan toista, kuin mitä tuo termi todella tarkoittaa.
Pitääpäs olla tarkkana mitä tänne kirjoittelee, minustakin on tehty jo vaikka mitä päätelmiä kun eilen illalla pikku hiprakassa osallistuin keskusteluun.
Anteeksi jos en edes näin selvin päin aina ymmärrä miten sanani asettelisin, ettei se ole kuin tulitikku ruutitynnyriin.
Kuitenkin, minä en vihaa miehiä enkä naisia, mutta joskus sekä miehiltä että naisilta kuulee uskomattomattomia mielipiteitä, joita sitten joskus kommentoin näillä palstoilla.
Se hyvä puoli tässä palstassa on, että tänne on joka kerta tullut uutta viestiä kun vilkaisen :)- P.e.p.e.
Anini kirjoitti:
Pitääpäs olla tarkkana mitä tänne kirjoittelee, minustakin on tehty jo vaikka mitä päätelmiä kun eilen illalla pikku hiprakassa osallistuin keskusteluun.
Anteeksi jos en edes näin selvin päin aina ymmärrä miten sanani asettelisin, ettei se ole kuin tulitikku ruutitynnyriin.
Kuitenkin, minä en vihaa miehiä enkä naisia, mutta joskus sekä miehiltä että naisilta kuulee uskomattomattomia mielipiteitä, joita sitten joskus kommentoin näillä palstoilla.
Se hyvä puoli tässä palstassa on, että tänne on joka kerta tullut uutta viestiä kun vilkaisen :)Ei millään pahalla ja älä nyt pelästy. Ehkä tämä nyt ei kuitenkaan ole ihan niin vakavaa, miltä äkkiseltään näyttää ;D
P.e.p.e. kirjoitti:
Ei millään pahalla ja älä nyt pelästy. Ehkä tämä nyt ei kuitenkaan ole ihan niin vakavaa, miltä äkkiseltään näyttää ;D
Yritän olla pelästymättä. Ajattelin nuorena ihmisenä tuoda tänne tuoretta näkökulmaa.
Tämä minun tasa-arvoideologiani on ihan ihmisiä ja elämää tarkkailemalla kehittynyt. Suku on ollut pahin... Usein haluan puolustaa miehiäkin, eihän kaikki hakkaa naisia tms.- ...
P.e.p.e. kirjoitti:
En ole väittänytkään, että se ei sitä olisi, mutta kirjoittaja kuten et sinäkään ole sp:n tasa-arvon suhteen puolueettomia kuten minä."En ole väittänytkään, että se ei sitä olisi, mutta kirjoittaja kuten et sinäkään ole sp:n tasa-arvon suhteen puolueettomia kuten minä."
- Vanha kunnon argumentti: jos ei puhuta sukupuolesta, sillä ei ole merkitystä. En ole tasa-arvon kannalta puolueeton, etkä sinäkään kirjoituksistasi päätellen. Molemmat kannatamme sitä, muistelen sinunkin niin sanoneen (saatan sekoittaa?). Itse ainakin kannatan, ja olen ylpeä siitä.
"Jos palstaa selailemalla ensimmäisenä tulee mieleen mieskirjoittajien vihaavan naisia, niin silloin asiaa tarkastelee selvästikin sp:n näkökulmasta puolueellisesti"
- Palsta on täynnä nimimerkkejä kuten "mi-yes", "..j.pukkila..", "sovinisti", "Kurre_Orava" jotka täyttää palstan naisvihallaan. - jorojukka-kukka
P.e.p.e. kirjoitti:
"Väitit YHDEN VIESTIN PERUSTEELLA kirjoittajaa ei-tasa-arvonkannattajaksi"
Älä ota niin vakavasti. Ei kannata tehdä liian pikaisia johtopäätöksiä.Asian vierestä! ;)
- P.e.p.e.
Anini kirjoitti:
Yritän olla pelästymättä. Ajattelin nuorena ihmisenä tuoda tänne tuoretta näkökulmaa.
Tämä minun tasa-arvoideologiani on ihan ihmisiä ja elämää tarkkailemalla kehittynyt. Suku on ollut pahin... Usein haluan puolustaa miehiäkin, eihän kaikki hakkaa naisia tms."Yritän olla pelästymättä. Ajattelin nuorena ihmisenä tuoda tänne tuoretta näkökulmaa."
Katsos kun minä olen tottunut täällä siihen, että lokaa tulee feministien suunnalta niskaan sanoitpa miehenä sitä tai tätä. On ihan mukavaa, jos todella olet sp:n tasa-arvoa kannattava feministi. Jotenkin minulle on syntynyt kuva, että niitä ei täällä ole montaakaan. - P.e.p.e.
Asian vierestä! ;)
Ei kai? Yritän kyllä pysytellä asiassa, vaikka joskus on hiukan vaikeuksia päästä jyvälle, mikä se asia on.
- Vihan riivaama
Kyllä naisetkin vihaavat sinua puheittesi takia.
- mummo
te jotka kannatatte tasa-arvoa voisitte siirtyä mielummin tuonne tasa-arvopalstalle ja he jotka haluavat sukupuolisotaa voivat jäädä tänne feministipalstalle sotimaan.
- Kiiklanteri
Mitä vihaamista sukupuolten tasa-arvossa on? Jos maailmassa on vain miehiä ja naisia, niin missä ovat ihmiset?
- j.pukkila
..kannattaa lukea myös politiikka-palstaa, kysymys on samasta asiasta, onko feministi ihminen, onko kepulainen ihminen, se ihan riippuu, miten erottaa ihminen kepulaisesta, miten erottaa ihminen feminististä..??
..jos kepulaisen päästää irti, niin ennenpitkää meillä on kepulainen tyrannia, sama pätee feminismiin, kaikki ismit on pidettävä aisoissa..- Ruotsi
onko vielä kepulaisiakin olemassa?
Eikö ne ala olla jo antiikkia? - j.pukkila
Ruotsi kirjoitti:
onko vielä kepulaisiakin olemassa?
Eikö ne ala olla jo antiikkia?..suomessa geopoliittinen tilanne on muuta pohjolaa toisenlaisempi, idän ja lännen kohtaaminen on mielestäni paikka, tilanne tai olosuhde, joka luo suotuisat olosuhteet kepulaisuuden synnylle aivan samalla tavalla kuin aikanaan tapahtui elämän synnylle maapallolla..
..ja jos minkäänlaisiin ehkäisytoimenpiteisiin ei ryhdytä, niin kepulaisia on kohta enemmän kuin kiinalaisia, joten tätä tarkoitin myös feminismin kohdalla..
..nyt varmaan ymmärtänet, että feminismiin kohdistuva kritiikki kumpuaa sangen perustelluista syistä, kuten ehkäisyssä yleensäkin, jos jokin asia pääsee vapaasti rehottamaan, niin se tuhoaa kaiken muun ja on näin ollen uhka elämän monimuotoisuudelle..
..se on sama asia kuin biodiversifiteetti.. - jorojukka-kukka
j.pukkila kirjoitti:
..suomessa geopoliittinen tilanne on muuta pohjolaa toisenlaisempi, idän ja lännen kohtaaminen on mielestäni paikka, tilanne tai olosuhde, joka luo suotuisat olosuhteet kepulaisuuden synnylle aivan samalla tavalla kuin aikanaan tapahtui elämän synnylle maapallolla..
..ja jos minkäänlaisiin ehkäisytoimenpiteisiin ei ryhdytä, niin kepulaisia on kohta enemmän kuin kiinalaisia, joten tätä tarkoitin myös feminismin kohdalla..
..nyt varmaan ymmärtänet, että feminismiin kohdistuva kritiikki kumpuaa sangen perustelluista syistä, kuten ehkäisyssä yleensäkin, jos jokin asia pääsee vapaasti rehottamaan, niin se tuhoaa kaiken muun ja on näin ollen uhka elämän monimuotoisuudelle..
..se on sama asia kuin biodiversifiteetti..Feminismi ei ole koskaan ollut vähentämässä elämän monimuotoisuutta. Päinvastoin.
Sovinismi täälläkin rehottaa, eikä mikään muu aate. :( - j.pukkila
Feminismi ei ole koskaan ollut vähentämässä elämän monimuotoisuutta. Päinvastoin.
Sovinismi täälläkin rehottaa, eikä mikään muu aate. :(..sikäli kuin feminismi ryöstäytyy käsistä, niin tapahtuu mainitsemiani asioita..
- jorojukka-kukka
j.pukkila kirjoitti:
..sikäli kuin feminismi ryöstäytyy käsistä, niin tapahtuu mainitsemiani asioita..
Kohta on feministejä enemmän kuin on kiinalaisia. Sanos muuta, se olisi täydellinen katastrofi, jos naisen asema paranisi kaikkialla maailmassa miehen tasolla ja sehän siitä todellakin seuraisi, JOS feministejä tai feministisen aatteen kannattajajia, olisi paljon.
Siis aivan hirveätä!!! Ihan minua itkettää. ;=)Nimittäin jos sattuisi vielä niinkin pahasti, että nekin naiset, jotka EIVÄT OLE feministejä, eivät jaksaisikaan enää paapoa miehiä, vaan tasa-arvoistumisen myötä alkaisivat elämään omaa elämäänsä. Miehiltä menisi ikiaikainen tukikeppijärjestelmä pois - ihanaisen naisen muodossa.
Melkein kannattaisi opetella jo ennakkoon koe-elämistä ilman tukea. Kyllä se poika ponteva oppii..! Ensin pöydän reunasta kiinni tutisevin jaloin ja siitä ensiaskeleita ottamaan... Muutaman kerran nokalleen pyllähtäneenä ja uudelleen yrittäneenä nouseepi konttaileva rouvanperttu. Uskoa vaan itseensä. Kyllä se siitä. :)
Ketjusta on poistettu 18 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t745268- 332911
- 402614
Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin262003Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐401962Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?291809- 951792
- 1691681
Mietin tässä T....
Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..241398Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät941230