Koeajo Toyota bz4x Premium AWD

Anonyymi-ap

Toyotan sähköauto on parantunut nyt sekä pieniltä että suuremmilta osilta aivan parhaaseen luokkaan ja reilusti ylikin. Kun sähköautolla ajetaan niitä kuuluisia Lapin-reissuja on vain yksi vaihtoehto, nimittäin Toyota bz4x Premium AWD.

Ensin huomioni kiinnittyi aivan upeaan ja dynaamiseen ulkonäköön ja ylelliseen sisustaan jossa viihtyy paremmin kuin kotona. Varsinainen riemu alkoi kun painoin kaasupoljinta ja bZ4X hyökkäsi liikkeelle kuin ohjus, mutkissa mentiin aivan huimaa vauhtia ja alkoi jo mahassa vääntää. Ajoin jotain 400 kilometriä ja ajomatkaa olisi ollut vielä jäljellä vaikka kuinka paljon. Ei voi muuta todeta kuin bZ4X on autoilun uusi ulottovuus ja huippu.

34

3076

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Höpö höpö !

    • Anonyymi

      Toyotan omapojan surkeita yrityksiä nostaa Toyotan statusta, kovin nolo yritys.

    • Anonyymi

      Markku alen kehuu maasta taivaaseen

    • Anonyymi

      Ehkä teitää enemmän kuin kade myyjät täällä

    • Anonyymi

      Aivan mahtava ajokki. Ei ollut edes katsastuksessa mitään moitittavaa vaikka sähköautoja paljon parjattu.

    • Anonyymi

      Testien mukaan käytännössä BZ:lla pääsee 250 km, jonka jälkeen on lataus paikallaan. Tällöin 400 km:n päässä on vielä sata kilsaa jäljellä ennen latausta.
      Teron hehkutusta pitää osata lukea, ja verrata testien tuloksiin. Eihän hän sanonut, ettei autoa ladattu välillä.

    • Anonyymi

      Talvella Tojolla pääsee max. 200km ja sitten lataus kovin hitaalla ja sitkeällä tavalla.

    • Anonyymi

      Pelle. Ymmärtäisin jos saisit rahaa tuon iljetyksen kehumisesta mutta taidat pappa-palka ihan omalla ajallasi kehua tohjoantäällä

    • Anonyymi

      Ja heti tuli kateelliset ränkyttämään.

    • Anonyymi

      Traficom laittaa puntin tutisemaan.

    • Anonyymi

      Näin yhden koeajossa. Nyt on varmaan hurjat myyntiluvut.

    • Anonyymi

      BZ:n akut ovat aivan saman tehoisia, kuin sen tullessa markkinoille. Jos jotain pientä viilausta on softaan saatu aikaan, ei se muuta sitä faktaa. Pieni akku, suuri kulutus on huono yhdistelmä, vaikka sitä saisikin ladata enemmän, kuin kaksi kertaa vuorokaudessa.

    • Anonyymi

      Autostadium-foorumilla eräs vannoutunut toyotisti vaihtoi pettymykseksi osoittautuneen uusimallisen C-HR:n nelivetohybridin uuteen BeeZetaan nelivetoisena kampanjamallina. Sai superhyvityksen eli yli 40 tonnia viimevuotisesta ceehooärrästään, talvirenkaat 290 eurolla ja Stylenä beezeta vain 52 tonnia.

      Toyota on ainoa automerkki missä arvo säilyy ja on helppo vaihdella vuosittain autoja.

      • Anonyymi

        Hihii, se panttimaksu alkaa olla riski. Toyota on pudottanut joidenkin mallien hintoja reippaasti ja silloin se pantti sulaa olemattomiin. C-HR ei tee kauppaansa ja se onkin surkea, ruma ja epäkäytännöllinen. Taitaa Tuollakin saitilla Terot käydä valehtelemassa ja nostamassa Toyota henkeä päivittäin?


      • Anonyymi

        Saahan sitä Tojon vaihtoarvoja pidettyä noin ylhäällä, kun vaihtaa merkin sisällä ylihinnoiteltua autoa ylihinnoiteltuun autoon...

        Tuosta BZ...pruitista onkin sitten muutaman vuoden päästä mielenkiintoista käydä kyselemässä vaihtoarvoa muihin merkkeihin....jo uutena epäonnistuneesta sähkiksestä ei paljon arvoa heru käytettynä....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hihii, se panttimaksu alkaa olla riski. Toyota on pudottanut joidenkin mallien hintoja reippaasti ja silloin se pantti sulaa olemattomiin. C-HR ei tee kauppaansa ja se onkin surkea, ruma ja epäkäytännöllinen. Taitaa Tuollakin saitilla Terot käydä valehtelemassa ja nostamassa Toyota henkeä päivittäin?

        C-HR ei muka tee kauppaansa? Viime vuonna sitä meni kilpiin reilusti yli 1300 kpl. Vag-spedeä ketuttaa....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        C-HR ei muka tee kauppaansa? Viime vuonna sitä meni kilpiin reilusti yli 1300 kpl. Vag-spedeä ketuttaa....

        Myyntimäärä kuukusitasolla laskien koko ajan, eikä edes uusi versio noussut kärkikolmikkoon...


    • Anonyymi

      Ymmärtäisin jos hehkutettaisiin jotain Lamboa, Ferraria tai Rollsia, mutta tuota mitään sanomatonta aasialaista Toyotaa...

      • Anonyymi

        Eihän noilla ylihintaisilla Italian ja Britannian romuilla tee mitään. Toyota sen sijaan pelaa aina ja kestää.


    • Anonyymi

      Lähti tilaukseen.

      • Anonyymi

        Sinulla on iso autotalli, kun kaikkia malleja tilailet useamman kappaleen viikosta toiseen. Et ole ajatellut lääkityksen tarkentamista, moiset hallusinaatiot voivat olla vaarallisia, kun sillä vanhalla Jopolle poljet liikenteessä...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla on iso autotalli, kun kaikkia malleja tilailet useamman kappaleen viikosta toiseen. Et ole ajatellut lääkityksen tarkentamista, moiset hallusinaatiot voivat olla vaarallisia, kun sillä vanhalla Jopolle poljet liikenteessä...

        Minullakin lähti kampanja-alena Beezeta awd style edition tilaukseen, talvirenkaatkin vanteineen vain 290 eur!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minullakin lähti kampanja-alena Beezeta awd style edition tilaukseen, talvirenkaatkin vanteineen vain 290 eur!!

        Otan osaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Otan osaa

        Jos saa 45.700 eurolla style awd:n ja uusin versio, niin aika hyvä kauppa! Neliveto on paras, tehty yhdessä Subaru-konkarin kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos saa 45.700 eurolla style awd:n ja uusin versio, niin aika hyvä kauppa! Neliveto on paras, tehty yhdessä Subaru-konkarin kanssa.

        Mutta edelleen puuttuu akun esilämmitys, lataus on hidas ja range lyhyt. Vastapainona sitten lyhyellä ajomatkalle pysähtymismatka on pitkä, jarrut hintaluokkansa huonoimmasta päästä.

        Voihan tuotakin joku toki pitää hyvänä kauppana, mutta nuo sähkisominaisuudet Toyotaa kyllä mairittele....


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Kyllä on lehdissä näkynyt paljon Toyotan paniikinomaista polttiksiensa mainontaa ja ajattelemattomat ilmastosta piittaamattomat vielä ostavat niitä kun kerran naapurillakin on.

    • Anonyymi

      Hauska avaus, kerrassaan. Parannuksia ei juurikaan ole latauksen suhteen, eli antavat ladata akkua useammin samana päivänä ja siinä se. Hidas lataus ilman akkujen lämmitystä on vuosia vanhaa tekniikkaa ja vain halvimmissa on noin huono systeemi.
      Kovin onneton toimintamatka noin isolle autolle jossa on jopa maasto-ominaisuuksia, eli mitään asiaa ei olla mietitty loppuun asti. Eli on ihan hyvä kaupunkiin korkeana ja nelivetona uskaltaa ajella parkkihallien ramppeja talvellakin, pirun kallis kaupunki autoksi.

    • Anonyymi

      Bz4x on muuten erittäin hyvä ja suorastaan erinomainen auto, mutta toimintamatkaltaan ja akkutekniikaltaan täysin berzeestäx.

      • Anonyymi

        Subaru antoi ajo-ominaisuudet ja Toyota pilasi loput. Sähköautovertailussa Toyota oli toiseksi viimeinen ja vain kiinalainen susi jäi huonommaksi.


      • Anonyymi

        Akkutekniikka on ihan pätevää ja auton kulutus on yksi pienimmistä.
        Akku vain on pienempi kuin muiden isoakkuiset. Se kuitenkin on isompi kuin muiden pieniakkuiset. Vertailuissa on kuitenkin aina se isoakkuisin kaikilta merkeiltä.

        Ehkä pieni faktan tarkistus olisi paikallaan.

        No uusi BZ julkaistaan jokusen kuukauden päästä. Sehän on vasta toinen versio.
        Et varmaan muista että ID3 ja ID4 oli myös ilman akun ajonaikaista lämmitystä. Se lisättiin myös volkkarilla vasta faceliftin yhteydessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Akkutekniikka on ihan pätevää ja auton kulutus on yksi pienimmistä.
        Akku vain on pienempi kuin muiden isoakkuiset. Se kuitenkin on isompi kuin muiden pieniakkuiset. Vertailuissa on kuitenkin aina se isoakkuisin kaikilta merkeiltä.

        Ehkä pieni faktan tarkistus olisi paikallaan.

        No uusi BZ julkaistaan jokusen kuukauden päästä. Sehän on vasta toinen versio.
        Et varmaan muista että ID3 ja ID4 oli myös ilman akun ajonaikaista lämmitystä. Se lisättiin myös volkkarilla vasta faceliftin yhteydessä.

        Jaha, tulee uusi bZ4X pitemmällä toimintamatkalla ja akun esilämmityksellä. Se on hieno asia se.

        Mutta Suomeen tuotavassa pitää aina olla LONG RANGE. Pitää päästä Hangosta Lappiin pissalle. Urbaaneja cruicereita ei kaivata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Akkutekniikka on ihan pätevää ja auton kulutus on yksi pienimmistä.
        Akku vain on pienempi kuin muiden isoakkuiset. Se kuitenkin on isompi kuin muiden pieniakkuiset. Vertailuissa on kuitenkin aina se isoakkuisin kaikilta merkeiltä.

        Ehkä pieni faktan tarkistus olisi paikallaan.

        No uusi BZ julkaistaan jokusen kuukauden päästä. Sehän on vasta toinen versio.
        Et varmaan muista että ID3 ja ID4 oli myös ilman akun ajonaikaista lämmitystä. Se lisättiin myös volkkarilla vasta faceliftin yhteydessä.

        Kolmas versio.
        Volkkareita on saanut jo vuosia lämmityksellä, Toyota tulee aina perässä, vaikka tieto ja kokemus on saatavilla ja silti Toyota joutuu ostamaan tekniikkaa ja autoja muilta.


    • Anonyymi

      Ei ole löytynyt tojolta vertailtavaa TM-testeihin. Ei ole kuin yksi se floppi bzxy.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen

      Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️
      Ikävä
      66
      2298
    2. Onko kaivattusi

      kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.
      Ikävä
      38
      1893
    3. Viulu vaiennut

      Eikö pisnikset suju ? Vai miksi pahin yrittäjä vouhka on "kadonnu" maan alle. 🤣
      Suomussalmi
      29
      1616
    4. Vanhuksen varpaankynsien leikkaus 89 euroa...

      Huh huh.......Parturikäynti olisi varmasti ollut 250 euroa? Kallis on suomi nykyään.
      Maailman menoa
      171
      1570
    5. Anne Kukkohovi. Myy likaisia alushousujaan.

      Kuka ihme ostaa jonkun naisen likaisia alushousuja, menee lujaa kyllä tälläkin housujen myyjällä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      93
      1380
    6. Nainen, sellaista tässä ajattelin

      Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost
      Ikävä
      185
      1223
    7. Kauanko skuutteja on siedettävä? Ei tietoa liikennesäännöistä, ajellaan miten sattuu ja missä vain.

      Kauanko on kestettävä sähköpotkulautojen terrorismismia? Niillä ajelevat eivät tiedä, tai jos tietävätkin, niin eivät vä
      Maailman menoa
      122
      1180
    8. Kyllä tekee kipeää

      Luopua kaikesta mitä on elämässä saavuttanut😞 ei vaan ole enää yhtäkään hiljaista vuorokautta🤬
      Ikävä
      24
      1140
    9. En mä tiedä mitä tapahtuu

      siis tykkäisitköhän musta oikeasti. Ehkä oot pelannu liikaa rahapelejä, ehkä rakastat tyhjiä arpoja.
      Ikävä
      9
      952
    10. Luotatko kaivattuusi?

      Jos et, mistä kiikastaa?
      Ikävä
      77
      949
    Aihe