Toyotan sähköauto on parantunut nyt sekä pieniltä että suuremmilta osilta aivan parhaaseen luokkaan ja reilusti ylikin. Kun sähköautolla ajetaan niitä kuuluisia Lapin-reissuja on vain yksi vaihtoehto, nimittäin Toyota bz4x Premium AWD.
Ensin huomioni kiinnittyi aivan upeaan ja dynaamiseen ulkonäköön ja ylelliseen sisustaan jossa viihtyy paremmin kuin kotona. Varsinainen riemu alkoi kun painoin kaasupoljinta ja bZ4X hyökkäsi liikkeelle kuin ohjus, mutkissa mentiin aivan huimaa vauhtia ja alkoi jo mahassa vääntää. Ajoin jotain 400 kilometriä ja ajomatkaa olisi ollut vielä jäljellä vaikka kuinka paljon. Ei voi muuta todeta kuin bZ4X on autoilun uusi ulottovuus ja huippu.
Koeajo Toyota bz4x Premium AWD
34
3076
Vastaukset
- Anonyymi
Höpö höpö !
- Anonyymi
Toyotan omapojan surkeita yrityksiä nostaa Toyotan statusta, kovin nolo yritys.
- Anonyymi
Markku alen kehuu maasta taivaaseen
- Anonyymi
Ehkä teitää enemmän kuin kade myyjät täällä
- Anonyymi
Aivan mahtava ajokki. Ei ollut edes katsastuksessa mitään moitittavaa vaikka sähköautoja paljon parjattu.
- Anonyymi
Testien mukaan käytännössä BZ:lla pääsee 250 km, jonka jälkeen on lataus paikallaan. Tällöin 400 km:n päässä on vielä sata kilsaa jäljellä ennen latausta.
Teron hehkutusta pitää osata lukea, ja verrata testien tuloksiin. Eihän hän sanonut, ettei autoa ladattu välillä. - Anonyymi
Talvella Tojolla pääsee max. 200km ja sitten lataus kovin hitaalla ja sitkeällä tavalla.
- Anonyymi
Pelle. Ymmärtäisin jos saisit rahaa tuon iljetyksen kehumisesta mutta taidat pappa-palka ihan omalla ajallasi kehua tohjoantäällä
- Anonyymi
Ja heti tuli kateelliset ränkyttämään.
- Anonyymi
Traficom laittaa puntin tutisemaan.
- Anonyymi
Näin yhden koeajossa. Nyt on varmaan hurjat myyntiluvut.
- Anonyymi
BZ:n akut ovat aivan saman tehoisia, kuin sen tullessa markkinoille. Jos jotain pientä viilausta on softaan saatu aikaan, ei se muuta sitä faktaa. Pieni akku, suuri kulutus on huono yhdistelmä, vaikka sitä saisikin ladata enemmän, kuin kaksi kertaa vuorokaudessa.
- Anonyymi
Autostadium-foorumilla eräs vannoutunut toyotisti vaihtoi pettymykseksi osoittautuneen uusimallisen C-HR:n nelivetohybridin uuteen BeeZetaan nelivetoisena kampanjamallina. Sai superhyvityksen eli yli 40 tonnia viimevuotisesta ceehooärrästään, talvirenkaat 290 eurolla ja Stylenä beezeta vain 52 tonnia.
Toyota on ainoa automerkki missä arvo säilyy ja on helppo vaihdella vuosittain autoja.- Anonyymi
Hihii, se panttimaksu alkaa olla riski. Toyota on pudottanut joidenkin mallien hintoja reippaasti ja silloin se pantti sulaa olemattomiin. C-HR ei tee kauppaansa ja se onkin surkea, ruma ja epäkäytännöllinen. Taitaa Tuollakin saitilla Terot käydä valehtelemassa ja nostamassa Toyota henkeä päivittäin?
- Anonyymi
Saahan sitä Tojon vaihtoarvoja pidettyä noin ylhäällä, kun vaihtaa merkin sisällä ylihinnoiteltua autoa ylihinnoiteltuun autoon...
Tuosta BZ...pruitista onkin sitten muutaman vuoden päästä mielenkiintoista käydä kyselemässä vaihtoarvoa muihin merkkeihin....jo uutena epäonnistuneesta sähkiksestä ei paljon arvoa heru käytettynä.... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hihii, se panttimaksu alkaa olla riski. Toyota on pudottanut joidenkin mallien hintoja reippaasti ja silloin se pantti sulaa olemattomiin. C-HR ei tee kauppaansa ja se onkin surkea, ruma ja epäkäytännöllinen. Taitaa Tuollakin saitilla Terot käydä valehtelemassa ja nostamassa Toyota henkeä päivittäin?
C-HR ei muka tee kauppaansa? Viime vuonna sitä meni kilpiin reilusti yli 1300 kpl. Vag-spedeä ketuttaa....
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
C-HR ei muka tee kauppaansa? Viime vuonna sitä meni kilpiin reilusti yli 1300 kpl. Vag-spedeä ketuttaa....
Myyntimäärä kuukusitasolla laskien koko ajan, eikä edes uusi versio noussut kärkikolmikkoon...
- Anonyymi
Ymmärtäisin jos hehkutettaisiin jotain Lamboa, Ferraria tai Rollsia, mutta tuota mitään sanomatonta aasialaista Toyotaa...
- Anonyymi
Eihän noilla ylihintaisilla Italian ja Britannian romuilla tee mitään. Toyota sen sijaan pelaa aina ja kestää.
- Anonyymi
Lähti tilaukseen.
- Anonyymi
Sinulla on iso autotalli, kun kaikkia malleja tilailet useamman kappaleen viikosta toiseen. Et ole ajatellut lääkityksen tarkentamista, moiset hallusinaatiot voivat olla vaarallisia, kun sillä vanhalla Jopolle poljet liikenteessä...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinulla on iso autotalli, kun kaikkia malleja tilailet useamman kappaleen viikosta toiseen. Et ole ajatellut lääkityksen tarkentamista, moiset hallusinaatiot voivat olla vaarallisia, kun sillä vanhalla Jopolle poljet liikenteessä...
Minullakin lähti kampanja-alena Beezeta awd style edition tilaukseen, talvirenkaatkin vanteineen vain 290 eur!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minullakin lähti kampanja-alena Beezeta awd style edition tilaukseen, talvirenkaatkin vanteineen vain 290 eur!!
Otan osaa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Otan osaa
Jos saa 45.700 eurolla style awd:n ja uusin versio, niin aika hyvä kauppa! Neliveto on paras, tehty yhdessä Subaru-konkarin kanssa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos saa 45.700 eurolla style awd:n ja uusin versio, niin aika hyvä kauppa! Neliveto on paras, tehty yhdessä Subaru-konkarin kanssa.
Mutta edelleen puuttuu akun esilämmitys, lataus on hidas ja range lyhyt. Vastapainona sitten lyhyellä ajomatkalle pysähtymismatka on pitkä, jarrut hintaluokkansa huonoimmasta päästä.
Voihan tuotakin joku toki pitää hyvänä kauppana, mutta nuo sähkisominaisuudet Toyotaa kyllä mairittele....
- Anonyymi
Idiootti! Olet kopioinut toisen kappaleen yli 2 vuotta sitten julkaistusta aivopierusta ilman lähdeviittausta!
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17629226/toyota--bz4x-koeajo - Anonyymi
Kyllä on lehdissä näkynyt paljon Toyotan paniikinomaista polttiksiensa mainontaa ja ajattelemattomat ilmastosta piittaamattomat vielä ostavat niitä kun kerran naapurillakin on.
- Anonyymi
Hauska avaus, kerrassaan. Parannuksia ei juurikaan ole latauksen suhteen, eli antavat ladata akkua useammin samana päivänä ja siinä se. Hidas lataus ilman akkujen lämmitystä on vuosia vanhaa tekniikkaa ja vain halvimmissa on noin huono systeemi.
Kovin onneton toimintamatka noin isolle autolle jossa on jopa maasto-ominaisuuksia, eli mitään asiaa ei olla mietitty loppuun asti. Eli on ihan hyvä kaupunkiin korkeana ja nelivetona uskaltaa ajella parkkihallien ramppeja talvellakin, pirun kallis kaupunki autoksi. - Anonyymi
Bz4x on muuten erittäin hyvä ja suorastaan erinomainen auto, mutta toimintamatkaltaan ja akkutekniikaltaan täysin berzeestäx.
- Anonyymi
Subaru antoi ajo-ominaisuudet ja Toyota pilasi loput. Sähköautovertailussa Toyota oli toiseksi viimeinen ja vain kiinalainen susi jäi huonommaksi.
- Anonyymi
Akkutekniikka on ihan pätevää ja auton kulutus on yksi pienimmistä.
Akku vain on pienempi kuin muiden isoakkuiset. Se kuitenkin on isompi kuin muiden pieniakkuiset. Vertailuissa on kuitenkin aina se isoakkuisin kaikilta merkeiltä.
Ehkä pieni faktan tarkistus olisi paikallaan.
No uusi BZ julkaistaan jokusen kuukauden päästä. Sehän on vasta toinen versio.
Et varmaan muista että ID3 ja ID4 oli myös ilman akun ajonaikaista lämmitystä. Se lisättiin myös volkkarilla vasta faceliftin yhteydessä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Akkutekniikka on ihan pätevää ja auton kulutus on yksi pienimmistä.
Akku vain on pienempi kuin muiden isoakkuiset. Se kuitenkin on isompi kuin muiden pieniakkuiset. Vertailuissa on kuitenkin aina se isoakkuisin kaikilta merkeiltä.
Ehkä pieni faktan tarkistus olisi paikallaan.
No uusi BZ julkaistaan jokusen kuukauden päästä. Sehän on vasta toinen versio.
Et varmaan muista että ID3 ja ID4 oli myös ilman akun ajonaikaista lämmitystä. Se lisättiin myös volkkarilla vasta faceliftin yhteydessä.Jaha, tulee uusi bZ4X pitemmällä toimintamatkalla ja akun esilämmityksellä. Se on hieno asia se.
Mutta Suomeen tuotavassa pitää aina olla LONG RANGE. Pitää päästä Hangosta Lappiin pissalle. Urbaaneja cruicereita ei kaivata. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Akkutekniikka on ihan pätevää ja auton kulutus on yksi pienimmistä.
Akku vain on pienempi kuin muiden isoakkuiset. Se kuitenkin on isompi kuin muiden pieniakkuiset. Vertailuissa on kuitenkin aina se isoakkuisin kaikilta merkeiltä.
Ehkä pieni faktan tarkistus olisi paikallaan.
No uusi BZ julkaistaan jokusen kuukauden päästä. Sehän on vasta toinen versio.
Et varmaan muista että ID3 ja ID4 oli myös ilman akun ajonaikaista lämmitystä. Se lisättiin myös volkkarilla vasta faceliftin yhteydessä.Kolmas versio.
Volkkareita on saanut jo vuosia lämmityksellä, Toyota tulee aina perässä, vaikka tieto ja kokemus on saatavilla ja silti Toyota joutuu ostamaan tekniikkaa ja autoja muilta.
- Anonyymi
Ei ole löytynyt tojolta vertailtavaa TM-testeihin. Ei ole kuin yksi se floppi bzxy.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️662298Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.381893Viulu vaiennut
Eikö pisnikset suju ? Vai miksi pahin yrittäjä vouhka on "kadonnu" maan alle. 🤣291616Vanhuksen varpaankynsien leikkaus 89 euroa...
Huh huh.......Parturikäynti olisi varmasti ollut 250 euroa? Kallis on suomi nykyään.1711570Anne Kukkohovi. Myy likaisia alushousujaan.
Kuka ihme ostaa jonkun naisen likaisia alushousuja, menee lujaa kyllä tälläkin housujen myyjällä.931380Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost1851223Kauanko skuutteja on siedettävä? Ei tietoa liikennesäännöistä, ajellaan miten sattuu ja missä vain.
Kauanko on kestettävä sähköpotkulautojen terrorismismia? Niillä ajelevat eivät tiedä, tai jos tietävätkin, niin eivät vä1221180Kyllä tekee kipeää
Luopua kaikesta mitä on elämässä saavuttanut😞 ei vaan ole enää yhtäkään hiljaista vuorokautta🤬241140En mä tiedä mitä tapahtuu
siis tykkäisitköhän musta oikeasti. Ehkä oot pelannu liikaa rahapelejä, ehkä rakastat tyhjiä arpoja.9952- 77949