Oon nyt hetken miettinyt että aina kun juon mulla tulee hirveen huono olo ja saatan oksentaa. Tää alko helmikuussa kun join pitkästä aikaa. Aloin oksentaa tosi paljon. Sitte taas pari kk sen jälkeen join joku 3 ja puol lonkeroo ja aloin taas oksentamaan. Noin kuukaus sen jälkeen yritin juoda ja ja kaikki tuli melkeen heti ulos. Ja nyt päättäreinä yritin taas juoda. Ja join 15% kossua mikä oltiin sekotettu litraan mehua ja sehän maistu ihan hyvältä että siinä maussa ei ollut mitään pahaa mutta taas niin kun join sit niin tuli niin huono olo ja tajusin että jos juon lisää oksennan. Tietääks kukaan mistä tää voi johtua. Btw niinku joka kerta oon syönh kunnolla ennenku oon juonu niin se ei voi olla siitä et vatsaks ois tyhjä ja sen takia ei kestäis.
Miks tulee huono olo aina alkoholista?
8
271
Vastaukset
- Anonyymi
Harjotuksen puutetta. Reeniä, horo, reeniä.
- Anonyymi
Oliko ruuassa esim. herkkusieniä tai valmiskastikkeessa herkkusienijauhetta. Saattaa aiheuttaa antabus-reaktion! Usein tekee mieli juuri alkoholin nauttimisen jälkeen pizza jossa herkkusieniä....
Lonkeron Gini saattaa aiheuttaa myös joillekin oireita? Punaviinien tanniini ei sovi kaikille.
Eräs vaihtoehto että Sinulle on kehittynyt rasvamaksa lihattomasta ja rasvattomasta ruokavaliosta ja maksa-arvosi huutaa hoosiannaa. Lopeta vegaani hiilihydraattiruokavalio ja syö sitä mitä keho huutaa normi ryyppyillan jälkeen eli rasvamakkara tai muu roskaruoka. - Anonyymi
Olet raskaana. Onnea ;)
- Anonyymi
Oletko Sushin ystävä. (Raakaravinnosta sekä?) saastuneesta vedestä voi saada Hepatiitin, joka nostaa maksa-arvot.
Vaihtoehtoisesti olet käynyt ulkomailla ja juonut kraanavettä.
Vuosittain kokonainen ravintolan asiakaskunta sairastui raakaravintoloiden yleistyessä.
Sushi ei ole kypsennettyä kuten graavi lohi. Graavi lohi ja seviche on raakakypsennettyjä joko suolalla tai hapolla (sitruuna) - Anonyymi
Oletko kävellyt rannalla ja astunut johonkin pullonpohjaan tai piikkiin?
Tätä varten kannattaa otta Havrix kolmoisrokote joka suojaa ABC-hepatiittia vastaan.
Oletko saanut rokotteita ulkomailla? Joissain maissa saatetaan käyttää samaa neulaa useaan kertaan. Näin kävi mm- Suomessa vaikka järjestelmä tehty niin nykyään että sen ei pitäisi olla mahdollista. - Anonyymi
Outoa..
Mut asiasta kolmanteen. Alkoholi on viisasten juoma . Fksu osaa ottaa muutaman ja lopettaa siihen. Kun alkoholi-ongelmien juo niin kauan kun kroppa tai lompakko kestää.
Nimimerkillä kokemusta on
Tv TimmyH - Anonyymi
Jos on jokin lääkitys, kannattaa selvittää voiko se aiheutta Antabus-reaktion tai maksavaurioita.
Antibiooteista Metronidatsolin eli esimerkiksi nimellä
Flagyl tai Trikotzol myytävä antibiootti aiheuttaa Antabus-reaktion.
Mielialalalääkkeet voivat aiheuttaa maksavaurioita
kuten myös liiallinen pitkäaikainen kipulääke Parasetamolin käyttö, joka on käsikauppatavaraa.
Lääkkeiden, syömisen ja juomisen hallinta on viisautta. Voit altistua alkoholille
mm. tietämättäsi kun tuotteessa on alkoholia kuten tietyssä D-vitamiinissa tai luontaistuotteissa,
- ja näin saada Antabus-reaktion - - Anonyymi
Nyt oli lehdessä että mies on alkoholin suurkuluttaja jos käyttää 2 olutta/vrk tai ottaa vähintään 6 olutta kerralla kahdesti kuussa. Tuon mukaan hyvin suuri osa on suurkuluttajia, itsekin käytin pitkään paljon enemmän, mutta yleensä vain pari kertaa kuussa. Nykyään pari kertaa viikossa muutama olut tai muuta alkoholia ja kunnon kännejä harvoin.
Eikös aikaisemmin ole pidetty jopa suositeltavana 2-3 annosta/vrk ja sehän tulee helposti jo ruokajuomista. Töiden jälkeen pubissa istuskelevat ovat sitten kai rapajuoppoja. Voihan siinä olla perää, että nuorten aivoinfarkteissa riittää kohtuullisena pidettykin kulutus jos alttiutta, toiset kestää suurtakin kulutusta vanhoiksi. Ehkäpä krapula on hyvä varoitus, minulla ollut harvoin mitään mainittavaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde192460- 1482214
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292132Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522109Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti201674Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3871583Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961506- 2771388
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131369- 1301346