Kansaneläkkeen maksun lopetus ulkomaille?

Anonyymi-ap

29

541

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Miksi pitää olla kirjoilla Espanjassa, miksei Suomessa ja asuu Suomessa huhtikuusta syyskuun loppuun ja talvet Espanjassa. Suomessa on ihan hienot kesät ja Espanjassa on kesäaikaan jo liian kuuma , kun mittari huitelee lähemmäs 40 astetta.

    • Anonyymi

      Miksi veronmaksajien Suomessa pitäisi kustantaa joidenkin elämisen ulkomailla?

      • Anonyymi

        Joudutaan me silti maksamaan näiden elämä, asui ne sitten Suomessakin, Suomessa ehkä vielä enemmän, kun mukaan tulee asumistuet ja sossutuet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joudutaan me silti maksamaan näiden elämä, asui ne sitten Suomessakin, Suomessa ehkä vielä enemmän, kun mukaan tulee asumistuet ja sossutuet.

        Kansaneläkehän onkin tarkoitettu Suomessa asuville. Samoin asumistuet ja sossutuet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kansaneläkehän onkin tarkoitettu Suomessa asuville. Samoin asumistuet ja sossutuet.

        Niin kuuluu, mutta maksumiehinä on veronmaksat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin kuuluu, mutta maksumiehinä on veronmaksat.

        Niin on, mutta niitä asumistukia ja sossutukia ei makseta ulkomaille, ulkomaille maksetaan vain kansaneläke.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin on, mutta niitä asumistukia ja sossutukia ei makseta ulkomaille, ulkomaille maksetaan vain kansaneläke.

        Ei enää jatkossa Suomestakaan kuten ei taida mikään muukaan maksaa vastaavia eläkkeitä.

        Työeläkkeet ovat itse henkilökohtaisesti ansaittuja ja ne maksetaan henkilölle asuipa tämä missä tahansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joudutaan me silti maksamaan näiden elämä, asui ne sitten Suomessakin, Suomessa ehkä vielä enemmän, kun mukaan tulee asumistuet ja sossutuet.

        Rahat pysyvät kuitenkin Suomen talouden käytössä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rahat pysyvät kuitenkin Suomen talouden käytössä.

        Ne rahat ovat yksi hyttysen paska Suomen taloudessa, nuo ulkomaille menevät työeläkerahat tois paljon suuremman potin.
        Yleensäkin nuo kansan/ takuueläkeläiset ovat vanhoja kääkkiä, tai sairaita ihmisiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ne rahat ovat yksi hyttysen paska Suomen taloudessa, nuo ulkomaille menevät työeläkerahat tois paljon suuremman potin.
        Yleensäkin nuo kansan/ takuueläkeläiset ovat vanhoja kääkkiä, tai sairaita ihmisiä.

        Työeläke on taasen itse kunkin henkilökohtaisesti ansaitsemaa rahaa eikä veronmaksajien kustantamaa, joten…


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työeläke on taasen itse kunkin henkilökohtaisesti ansaitsemaa rahaa eikä veronmaksajien kustantamaa, joten…

        Ei siitä ollut kysymys, vaan siitä kuinka paljon enempi jää Suomeen rahaa, jos hyvän työeläkkeen saajat pysyis Suomessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ne rahat ovat yksi hyttysen paska Suomen taloudessa, nuo ulkomaille menevät työeläkerahat tois paljon suuremman potin.
        Yleensäkin nuo kansan/ takuueläkeläiset ovat vanhoja kääkkiä, tai sairaita ihmisiä.

        Ei nuo 80-90 vuotiaat enää mihinkään ulkomaille muuta, ensinnäkään jollain takuueläkeläisellä ei ole edes varaa lähteä jonnekin ulkomaille asumaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei siitä ollut kysymys, vaan siitä kuinka paljon enempi jää Suomeen rahaa, jos hyvän työeläkkeen saajat pysyis Suomessa.

        Voihan olla mielenkiintoista pohtia, mutta mahdotonta on estää ihmisiä matkustelemasta ja kuluttamasta omia rahojaan ulkomailla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voihan olla mielenkiintoista pohtia, mutta mahdotonta on estää ihmisiä matkustelemasta ja kuluttamasta omia rahojaan ulkomailla.

        Saahan takuueläkeläisetkin matkustella, ei tämä maa ole mikään vanha Neuvostoliitto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saahan takuueläkeläisetkin matkustella, ei tämä maa ole mikään vanha Neuvostoliitto.

        Tottakai…


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei nuo 80-90 vuotiaat enää mihinkään ulkomaille muuta, ensinnäkään jollain takuueläkeläisellä ei ole edes varaa lähteä jonnekin ulkomaille asumaan.

        Joillain on varoja, mm. kotiäidit joilla vauras puoliso ja pienen yelin itselleen laittaneet, mutta menestyvät yrittäjät ja onpa jotkut huonommin pärjänneet onnistuneet vaurastuun sijoituksilla. Aina kun ei tarvita isoja potteja, vaan sopivat kohteet ja riskinsietoa ja kärsivällisyyttä mm: Nokia, Revenio, Bitcoin, monet ulkolaiset it-yhtiöt.

        Näin se periaatteessa olis ollut itselläkin, jos olis ollut taloudelliset mahdollisuudet edes aloittaa ja kokeilla. Olisin tehnyt harrastuksesta tavallaan toisen ammatin ja ainaki vaurastunut, niinku tässä eräs tavis kalavehkeillä. Nyt on tuokin harrastus jäänyt täysin, mutta sen verran olen ns. ajatellut, että jossain vaiheessa jo pyydettiin nimee erään tunnetun sijoituskirjailijan julkaistavaksi, mutta enhän minä eikä mulla ole mitään maininnan arvoista. Pääammatti olisi ollut konsultoiva asiantuntijatyö yrittäjänä

        lajijasuris


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joillain on varoja, mm. kotiäidit joilla vauras puoliso ja pienen yelin itselleen laittaneet, mutta menestyvät yrittäjät ja onpa jotkut huonommin pärjänneet onnistuneet vaurastuun sijoituksilla. Aina kun ei tarvita isoja potteja, vaan sopivat kohteet ja riskinsietoa ja kärsivällisyyttä mm: Nokia, Revenio, Bitcoin, monet ulkolaiset it-yhtiöt.

        Näin se periaatteessa olis ollut itselläkin, jos olis ollut taloudelliset mahdollisuudet edes aloittaa ja kokeilla. Olisin tehnyt harrastuksesta tavallaan toisen ammatin ja ainaki vaurastunut, niinku tässä eräs tavis kalavehkeillä. Nyt on tuokin harrastus jäänyt täysin, mutta sen verran olen ns. ajatellut, että jossain vaiheessa jo pyydettiin nimee erään tunnetun sijoituskirjailijan julkaistavaksi, mutta enhän minä eikä mulla ole mitään maininnan arvoista. Pääammatti olisi ollut konsultoiva asiantuntijatyö yrittäjänä

        lajijasuris

        Niin, mutta eihän ne sitten mitään köyhiä olekkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joillain on varoja, mm. kotiäidit joilla vauras puoliso ja pienen yelin itselleen laittaneet, mutta menestyvät yrittäjät ja onpa jotkut huonommin pärjänneet onnistuneet vaurastuun sijoituksilla. Aina kun ei tarvita isoja potteja, vaan sopivat kohteet ja riskinsietoa ja kärsivällisyyttä mm: Nokia, Revenio, Bitcoin, monet ulkolaiset it-yhtiöt.

        Näin se periaatteessa olis ollut itselläkin, jos olis ollut taloudelliset mahdollisuudet edes aloittaa ja kokeilla. Olisin tehnyt harrastuksesta tavallaan toisen ammatin ja ainaki vaurastunut, niinku tässä eräs tavis kalavehkeillä. Nyt on tuokin harrastus jäänyt täysin, mutta sen verran olen ns. ajatellut, että jossain vaiheessa jo pyydettiin nimee erään tunnetun sijoituskirjailijan julkaistavaksi, mutta enhän minä eikä mulla ole mitään maininnan arvoista. Pääammatti olisi ollut konsultoiva asiantuntijatyö yrittäjänä

        lajijasuris

        Ei sellaisia kotiäitejä enää ole, tai on, mutta ne ovat just noita ikivanhoja naisia, joilla on lähes” puolitusinaa ” lapsia ja jotka jo vanhainkodeissa.
        Enkä usko sitä, jos sulla hyvin menestyvä yritys, ettet maksa myös itsellesi eläkettä, kun rahaa on, sitten on tosi tyhmä , jos näin tekee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ne rahat ovat yksi hyttysen paska Suomen taloudessa, nuo ulkomaille menevät työeläkerahat tois paljon suuremman potin.
        Yleensäkin nuo kansan/ takuueläkeläiset ovat vanhoja kääkkiä, tai sairaita ihmisiä.

        Nytkö ne ovatkin taas hyttysen paska kun tänne palaamaan joutuvat eläkeläiset ovatkin sitten valtava kuorma sosiaalijärjestelmälle..heh.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nytkö ne ovatkin taas hyttysen paska kun tänne palaamaan joutuvat eläkeläiset ovatkin sitten valtava kuorma sosiaalijärjestelmälle..heh.

        No, ei niistä mitään säästöön jää samallalailla sitä kelaeläkettä niille maksetaan, kun ennenkin , kun palaavat ja lisäksi vielä eläkkeensaajien asumistuet ja muut tuet, mitä ei maksettu ulkomaille , sitte tulee säästöä, jos jäävät silti sinne ja kelaeläkettä ei niille sinne makseta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, ei niistä mitään säästöön jää samallalailla sitä kelaeläkettä niille maksetaan, kun ennenkin , kun palaavat ja lisäksi vielä eläkkeensaajien asumistuet ja muut tuet, mitä ei maksettu ulkomaille , sitte tulee säästöä, jos jäävät silti sinne ja kelaeläkettä ei niille sinne makseta.

        Kalliiksi tulee Suomen yhteiskunnalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ne rahat ovat yksi hyttysen paska Suomen taloudessa, nuo ulkomaille menevät työeläkerahat tois paljon suuremman potin.
        Yleensäkin nuo kansan/ takuueläkeläiset ovat vanhoja kääkkiä, tai sairaita ihmisiä.

        Puhut rumasti ja voin jättää perinnöksi kun olet itse vanha niin nimetään sinut isolla K kirjaimella
        Kääkkä
        Sairas tarvitsee apua osasto..


    • Anonyymi

      Tässä asiassa käy vielä niin, että joku nykyisistä hallituspuolueista on kussut hallituskumppaneitten muroihin ja seuraava hallitus tulee pyörtämään näitä päätöksiä jollain tapaa. Kaikkia ei tulla perumaan, mutta asioiuta säädetään. Köyhän paras ystävä on hyvä tuuri elämässä joka vetää ihmisen pois näiden tukien hakemisesta. Itse ainakin uskon näin. Olen nyt päälle 50v ja huonon historian omaava.

    • Anonyymi

      Varakkaat eivät siedä pienituloisia Suomalaisia eläkeläisiä samoissa etelän maisemissa.
      Tasa-arvoisesti päätös olisi ollut niin, että eläkkeitä ei makseta ulkomaille ollenkaan jolloin asia olisi kohdistunut varakkasiinkin!

      • Anonyymi

        Nyt sinä sekaat ansioeläkkeet ja sosiaaliturvan keskenään-....


    • Anonyymi

      Olisivat lopettaneet samalla työeläkkeen maksamisen ulkomaille.

      • Anonyymi

        Se ei onnistu, koska työeläke on itse omalla työllään ansaittua, siis omaa rahaa. Sen työeläkevakuutusyhtiö maksaa sinne missä vakuutettu eli eläkeläinen asuu.
        Työeläke ei ole veronmaksajien kustantamaa eikä siten valtiovallan hallinnassa tai päätösvallan alaista…


    • Anonyymi

      Tulee kalliiksi Suomelle!
      Pien-eläkelaiset tulevat suomeen ja saavat sen kansaneläkkeensä lisäksi asumistuet ja ties mitkä toimeentulotuet eli kertoimella entiseen.

      Kansaneläke ei koske varakkaita joten kyse pienituloisten häätäminen maailmalta varakkaiden jaloista pois?...

      • Anonyymi

        Ei vaan oikeudenmukaisuudesta. Et ole maksanut riittävää eläkemaksua työurasi aikana joten se myönnetään sinulle valtion sosiaalitukena.

        Käytännössä vaadit työtätekeviä maksamaan verotuloistaan eläkemaksusi ja vieläpä aurinkorannalle.

        Jo on törkeys huipussaan.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nykynuoret puhuu nolosti englantia suomen sekaan, hävetkää!

      Kamalan kuuloista touhua. Oltiin ravintolassa ja viereen tuli 4 semmosta 20-25v lasta. Kaikki puhui samaan tyyliin. Nolo
      Maailman menoa
      133
      3118
    2. 118
      1376
    3. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      131
      1206
    4. Luovutetaanko nainen?

      En taida olla sinulle edes hyvän päivän tuttu. Nauratkin pilkallisesti jo selän takana.
      Ikävä
      66
      1132
    5. Rauhaa et tule koskaan saamaan

      Me olemme sodassa nyt ja ikuisesti
      Ikävä
      75
      932
    6. Tule mukaan

      Sanoisin sinulle jos uskaltaisin. Kertoisin miten kaipuu täyttää minut päivisin ja öisin huudollaan. Se huuto kaikuu sis
      Ikävä
      39
      804
    7. Miten olette lähestyneet kiinnostuksen kohdettanne?

      Keskusteluita seuranneena tilanne tuntuu usein olevan sellainen, että palstan anonyymit kaipaajat eivät ole koskaan suor
      Ikävä
      39
      774
    8. Mies, tunnistatko minut tästä

      🙋 Nainen, järkevä, mukava ja kiltti?
      Ikävä
      72
      773
    9. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      53
      764
    10. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      67
      752
    Aihe